Smlouva o poskytování služeb závodního stravování uzavřená mezi Krajská nemocníce Liberec, a.s. se sídlem v Liberci |„ Husova 10, PSČ 460 ()l zastoupená panem—místopředseda představenstva IC: 27283933, DIČ: CZZ7283933 bankovní Sp0jení: — společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 (dále jen „provozovatem & MODELÁRNA LIAZ spol. s r.o. Se sídlem Kamenická 743„ Liberec - Vesec, 463 12 ZastOUpenz— IČO: 27342191 DIČ: czz7342191 Společnost zapsána v obchodním rejstříku. vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem oddíl C 25217 (dále jen „zákazníků Obsah: |. Základní ustanovení 2. Cena, vyúčtování 3. Práva a povinností účastníků 4. Personál 5. Kontrola zákazníka 6. Součinnost provozovatele a zákazníka 7. Investice 8. Řešení sporů 9. Doba trvání smlouvy: výpověd“ 10. Závěrečná ustanovení Přílohy: nová kalkulace ]. Ce 2. Minimální rozsah výdejní doby Základní ustanovení 1.1.Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1.10.2018 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, kteréje blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel zcentrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukolivjejich částjinému provozovateli. 1.2.Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1 .Provozovatelje povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě 1.1. byla vedena odborně a řádně v souladu s danou situaci na trhu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy. nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán kjeho dodávkám podle této smlouvy, případně podlejiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2„2.0bě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3.Provozovatel je povinen dodržovat úkladní strukturu nabídky jídel tak, jak je uvedena v příloze č. 1. Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdnejídelní lístek na následující týden. 1.2.4.Minimální otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.5.Provozovate| se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávniků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně 1 za rok detailní průzkum spokojenosti strávníků formou ankety, jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnoceni odpovědné osobě zákazníka. 1.2„6.Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akcí (např. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). 0 konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstihem informovat. 1.2.7.0bjednávky budou realizovány přes stravovací systém vždy 1 pracovní den předem do 13130 hodin. 1.2.8.Při nezbytně nutné výluce stravovacího provozu zajistí poskytovatel služby, jež jsou předmětem této smlouvy, v přiměřeném rozsahu náhradním způsobem. který bude odsouhlasen zákazníkem. Poskytovatel je oprávněn v případě nutné provozní potřeby, a po předchozím souhlasu zákazníka, změnit nabízenýjídelníček nebo vydat pouze omezený počet druhů menu. l.2.9.Poskytovatel provádí denni evidenci počtu projednaných jídel a celkového rozsahu poskytnutých služeb a zavazuje se předat objednateli do 2. pracovního dne následujícího měsíce přehled o počtu skutečně odebraných jídel podle jednotlivých strávníků (zaměstnanců zákazníka). Cena, vyúčtování 2.1.Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 5 této smlouvy, byla stanovena cena za odběrjednoho jídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka. 2.2.Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady a odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. ] této smlouvy. 2.3.Vyúčtováni bude prováděno měsíčně. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: číslo faktury a datum vystavení obchodníjméno, sídlo provozovatele a zákazníka číslo smlouvy lČ 3 DIČ provozovatele a zákazníka fakturovaná částka Faktura bude vystavena první pracovní den následujícího měsíce, zákazníkovi bude doručena nej později pátý pracovní den. 2.4.Faktura je splatná 30. den po doručení faktury. V případě prodlení s uhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve výši 0,05% zdlužne částky za každý den prodlení. 2.5.V rámci kapacity výdeje má provozovatel spředchozím písemným souhlasem zákazníka právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám. Práva a povinnosti účastníků 3.1. Inventář 3.1 . 1 .Rozsah inventáře 3.1.1.l. Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář 3.l . 1 .2. Inventář zahrnuje zejména: . kompletní zařízeníjídelny jako např. stoly, židle atd. a kompletní zařízení přípraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými stroji, chladírenským zařízením, jakož i skladovacími prostory sodpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, umývacími dřezy a osvětlovacími tělesy ' malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby . další předměty uvedené v příloze č. 4 této smlouvy. 3.1.13. Zákazník poskytne vše potřebné kdispozici vdostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1 .2.Inventura 312.1. Jedenkrát za rok (v období od 1. ledna do 31. března) se uskuteční společná inventura za účelem zjištění aktuálního stavu. 3.1.22. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře, skleničky) zajišt'uje zákazník. 3.2. Prostory 3.2.1.Zákazník poskytne provozovateli k dispozici prostory potřebné k obhospodařování předávaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele. 3.2.2.Prostory musí splňovat požadavky stanovené závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu, Přehled prostor je uveden vpříloze č. 3. Prostory budou předány na základě písemného předávacího protokolu 3.2.3.V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebojiné událostí, při které by mohlo dojít k ohrožení zdraví, nebo majetku provozovatele a zákazníka mají ostraha zákazníkových budov, nebo zaměstnanci zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem a to následujícím způsobem: 0 Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče od vstupních dveří užívaných prostor ' Pracovníci bezpečnostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo k zásahu přivolají další složky jako Policii ČR, příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby » Pracovníci bezpečnostní služby neprodleně informují a případně přivolají zástupce provozovatele a zákazníka . Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do knihy událostí a celý prostor zapečetí. Přivolaný zástupce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedeni kontrolní inventury. 3.3, Údržba a opravy 3.3.1.Běžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně a její zázemí) a velkého inventáře zajišt'uje na své náklady zákazník. 3.3.2.Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrnosti. 3.3.3.Vyskytnou-li se případné škody a nedostatky, ohlásí je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy, aby byl zajištěn provoz kantýny. 3.3.4.Prokáže—li zákazník prokazatelným způsobem (např. dobrozdáním servisniho technika), že k poškození došlo vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíži provozovatele a to po předchozí domluvě. 3.3.5.Zákazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu o plánovaných opravách a údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských prací. 3.4. Energie a dodávka vody 3.4.1.Zákazník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii & dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. Provozovatel se zavazuje dbát na hospodárné využívání poskytnutých energií (voda, elektřina, teplo) a zamezitjejich plýtvání. 3.5. Přístupové cesty 3.5.1.Zákaz.ník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. Provozovatel se zavazuje dodržovat Bezpečností pravidla pro dodavatele, které tvoří přílohu č. 7 této smlouvy. 3.6. Hygiena a čistota 3.6.I.Čištění 3.6.l.1. Provozovatel bude sprostory a zařízeními uvedenými vpříloze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat včistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.6.12. Provozovatel se zavazuje zajistit úklid výdejny a zázemí kuchyňských prostor, zákazník se zavazuje na vlastní náklady zajistit prostřednictvím najaté úklidové firmy strojové čištění podlahy v prostorách jídelny a to nejméně 1x za měsíc . 3.6.2.0dpady 3.6.21 Za účelem odklízení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišt'uje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.22. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho činnosti a zajistit naplnění všech právních ustanovení a předpisů stouto problematikou souvisejících. 3.7. Bezpečnost práce 3.7.1.Při zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodleně provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnostních předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami, Provozovatel dále zajistí rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 1 1/2002 Sb. 3.7.2.Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy & nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických. bezpečnostních a protipožámích předpisů a opatření v areálu zákazníka. Provozovatel provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu zákazníka, s interními předpisy a nařízeními zákazníka. 3.7.3. Povinnosti provozovatele: a) Provozovatel se zavazuje dodržovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce, protipožámí ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. b) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitačni řád pro práci v poskytnutém prostoru do 14-ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízení. 3.8. Pojištění 3.8.1.Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný vprovozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2.Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 1 000 000,-Kč a Že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. 3.9. Telefonní linky 3.9.1.Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3.9.2.Telefonní poplatky hradí provozovatel. Personál 4.1.Vedení provozu bude v rukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka 5.1. Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. 5.2. Kontrolou plnění prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména myšleno: kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavníchjídel a po celou dobu provozu; kontrola dodržování sjednané velikosti porcí; kontrola kvality a teploty porcí: kontrola dodržování sjednané obchodní přirážky a exspirace zboží; kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; kontrola dodržování BOZP a požárních předpisů; kontrola údržby svěřeného majetku. QQTPSVP-FP'P 5.3. V případě zjištění nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je-li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. 10. Součinnost provozovatele a zákazníka 6.1. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. 6.2. Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků. Provozovatel podle provoznich možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. 6.3.Zákazník je povinen informovat vdostatečne'm předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. 6.4. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru v prostoru kuchyně ajídelny, V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatření. 6,5.Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců ajeho dodavatelů, který se stal v areálu zákazníka . Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č. 201/2010 Sb. Investice 7.l. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tři měsíce před začátkem fiskálního roku zákazníka (fiskální rok zákazníka začíná l. dubna a končí 31. března). Rešení sporů 8.1. Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 8.2. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud Ceské republiky s návrhem na zahájení řízení. Doba trvání smlouvy, výpověď 9.1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou od data zahájení poskytování služeb. Vypovězení smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní doba činí 3 měsíce a začíná prvním dnem měsíce následujícího po datu doručení písemné výpovědi druhé straně. 9.2. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to v případě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partnerů není schopný hradit platby nebo v případějíného závažného porušení této smlouvy. 9.3. V tomto případě musí být písemná výpověď doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činíjeden měsíc. Závěrečná ustanovení lO.|,Tato smlouva se řídí českým právním řádem. Otázky neupravené v této smlouvě se řídí zákonem č. 89/2012 Sb.„ občanský zákoník. soudní spory se pak řídí občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. [0.2. Smlouva muže být měněna pouze písemně formou chronologicky Číslovaných dodatků. 10.3. Pokud by některé ustanovení této smlouvy b_vlo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo. není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit v takovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení takovým ujednáním. kterým bude splněn zamýšlený účel smlouvy. 10.4. Smluvní strany se zavazují, že uchovají v tajnosti veškeré informace. které o sobě navzájem získaly v průběhu plnění této Smlouvy. které nejsou veřejně přístupné. nebo které pokládají za důvěrné. Vtéto souvislosti se zavazuji zajistit utajování těchto informaci též všemi zaměstnanci Smluvních stran i dalšími osobami. které pověří dílčí úkoly v souvislosti realizací této Smlouvy. Zákazník si je vědom skutečnosti, že Poskytovatel je povinným subjektem dle č.3442015 SB.. o registru smluv aje si vědom toho, Že tato Smlouva podléhá režimu povinného zveřejnění dle zákona o registru smluv. Zákazník souhlasí stím. že zveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí provozovatel. 10.5. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí zdaňove'ho rezimu platnému ke dni jejího podpisu. Vpřípadě změn daňových předpisů se účastníci zavazují změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. ŠŠŠ WOL) \ 433x571 _ l0.6. Tato smlouva byla sepsána ve čtyřeehfvj hoto elllClL z nichž každá strana obdrží po „cl-vou- exemplářích. l0.7. Účastníci této smlouvy prohlašují. že obsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůlejejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. Aloud? V Liberci„ dne ............................. „ „. .......... provolovlatel 7áka7ník Příloha č.1 Cenová kalkulace Všechny ceny za menu jsou uvedeny včetně zákonné sazby DPH. OBĚDY Součástí menu 1-6 polévka + nápoj MENU 1 - 79Kč Hotový pokrm MENU 2 — 79Kč Hotový pokrm MENU 3 — 79Kč Salát MENU 4 — 79Kč Bezmasý pokrm nebo těstoviny MENU 5 — 88Kč Minutka MENU 6 - 88 Kč Minutka Chlazená strava — jednotná cena 69,-Kč Ostatní náklady: Měsíční paušální poplatek je stanoven na 43.900,—Kč bez DPH a zahrnuje mzdové náklady, náklady na školení, oblečení, úklid zázemí a výdejny, likvidace odpadů, náklady na čistící a mycí prostředky. Mimořádné směny na 1500; Kč zajeden den nad rámec paušálu. (svátky, víkendy) Příloha č.2 Minimální rozsah výdejní doby Výdej obědů: od 10:30 — 13:30 hod.