SMLOUVA O ZAJIŠŤOVÁNÍ KOMPLEXNÍ SPRÁVY POČÍTAČOVÉ SÍTĚ Mateřská škola, Praha 8, Krynická 2 číslo 2001-2018 (dále jen „Smlouva“) uzavřená mezi těmito smluvními stranami Poskytovatel: Odběratel: IDT Praha s.r.o. Mateřská škola, Praha 8, Krynická 2 Primátorská 296/38 Krynická 490/2 180 00 Praha 8 181 00 Praha 8 zast. Kateřinou Rovnou zast. Mgr. Janou Bernasovou jednatelkou společnosti ředitelkou školy IČO 26486687 IČO 72049812 DIČ CZ26486687 (dále jen „Poskytovatel“) (dále jen „Odběratel“ nebo „škola“) Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, v oddíle C, vložka číslo 85298 číslo účtu: Fio banka, a.s. 2300433544/2010 I. Definice pojmů Odběratel je fyzická nebo právnická osoba, která na základě Smlouvy užívá služeb Poskytovatele. Oprávněný zástupce je osoba oprávněná jednat, přijímat závazky a uzavírat smlouvy jménem smluvní strany, nebo jednat, přijímat závazky a uzavírat smlouvy za smluvní stranu jako její zástupce. II. Smlouva 1. Smlouva je uzavřena a nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran, není-li ve Smlouvě uvedeno jinak. Smlouva se vyhotovuje ve dvou vydáních, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom. 2. Smlouva o poskytování služby je uzavřena na dobu neurčitou. 3. Smlouvu lze měnit pouze písemně, formou dodatku ke Smlouvě nebo jejím přílohám podepsaným oprávněnými zástupci Odběratele a Poskytovatele. 4. Převod práv a závazků Odběratele a Poskytovatele ze Smlouvy na třetí osobu je možný jen s písemným souhlasem druhé smluvní strany. 5. Smlouva může být ukončena uplynutím doby, na kterou byla sjednaná, zánikem smluvní strany, ukončením činnosti Poskytovatele či Odběratele, pro kterou byla Smlouva o poskytování služeb sjednána a dále: a) písemnou výpovědí Odběratele nebo Poskytovatele, a to výhradně ke konci školního roku, kdy se smluvní strany dohodly, že posledním dnem školního roku pro potřeby Smlouvy bude ustanoveno datum 31. srpna; b) odstoupením z důvodu podstatného porušení Smlouvy. Účinky odstoupení od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy nastávají doručením písemného prohlášení oprávněné smluvní strany vůči porušující smluvní straně. 6. Smluvní strany se dohodly, že v případě ukončení Smlouvy dle odst. 5 písm. a) tohoto článku dojde v termínu od 1. července do 31. srpna k předání školní sítě pověřenému zástupci Odběratele. Jméno pověřeného zástupce sdělí Odběratel Poskytovateli s dostatečným předstihem písemnou či elektronickou cestou. 7. Smluvní strany se dále dohodly, že v případě ukončení Smlouvy dle odst. 5 písm. b) tohoto článku bude činnost Poskytovatele ukončena k poslednímu dni měsíce, v němž došlo k prokazatelnému doručení odstoupení druhé smluvní straně. Případné podmínky a termíny předání sítě budou sjednány písemně mimo rámec této Smlouvy. III. Definice poskytovaných služeb 1. Poskytovatel se zavazuje: a) provádět komplexní správu počítačové sítě tak, aby její funkčnost odpovídala požadavkům Odběratele s ohledem na výkon a možnosti koncových stanic, instalovaného HW a síťových prvků, které jsou součástí školní počítačové sítě; b) provádět komplexní servis počítačového vybavení dle aktuálních potřeb Odběratele. Není-li možné zajistit servisní zásah v budově školy, navrhne Poskytovatel Odběrateli alternativní řešení (reklamace u dodavatele, autorizované servisní středisko apod.); c) zajišťovat konfiguraci a měnit nastavení počítačové sítě a jednotlivých počítačů dle aktuálních požadavků Odběratele; d) zajišťovat veškerou technickou podporu pro pracovníky Odběratele při používání počítačové sítě a jednotlivých počítačů, přičemž podpora bude provedena telefonicky, emailem, vzdálenou správou a v předem dohodnutých termínech (servisní den) osobně na pracovišti Odběratele; e) odstraňovat nahlášené závady a poruchy počítačové sítě a jednotlivých počítačů v nejbližším servisním dni. Poskytovatel se zavazuje zahájit práce na odstranění závad a poruch, které mají vliv na provoz školy, školních systémů, ekonomických programů a programu školní jídelny v nejkratším možném termínu; f) odstraňovat závady a poruchy na ostatním počítačovém příslušenství (tiskárny, monitory, skenery, dataprojektory, interaktivní tabule, atp.) v nejbližším servisním dni; g) provést pravidelnou profylaktickou kontrolu počítačové sítě a technologických prostředků a o výsledcích profylaktické kontroly informovat vedení školy s doporučením k technologickým a HW úpravám a upgrade; h) ke správě školního informačního systému Bakaláři, údržbě jeho provozu, aktualizaci a konfiguraci dle požadavků Odběratele. Poskytovatel zajišťuje rovněž podporu systému na základě dohody s Odběratelem pro pedagogické a provozní pracovníky školy a rodiče žáků školy. Poskytovatel provozuje za účelem podpory uživatelů centrální systém dotazů a požadavků; i) udržovat v provoz školní stravovací systém (VIS Plzeň) a služby internetového bankovnictví; j) zastupovat na žádost Odběratele při jednáních s třetí stranou v oblastech počítačového vybavení, software a při ostatních jednání týkajících se IT; k) jednat výhradně v zájmu Odběratele ve věcech nákupu, údržby a provozu z rozsahu služeb vyplývajících náležitostí počítačové sítě tak, aby v maximální možné míře snížil náklady na provoz, údržbu a správu počítačové sítě a eliminoval možnost vzniku škody a následnou nutnost opravy či výměny části sítě, ostatních zařízení připojených do sítě a příslušenství koncových stanic; l) zajistit cloudové úložiště dokumentů všech uživatelů školní počítačové sítě tak, aby data umístěná v cloudovém úložišti byla po uživatelské autorizaci přístupná z jakéhokoliv počítače ve školní budově; m) ke správě, instalaci a aktualizaci výukových programů dle požadavků Odběratele, kdy osobami oprávněnými zadávat požadavky týkající se výukových programů jsou zástupci ředitele/lky školy; n) provádět dle potřeby školy a aktuálních globálních rizik poučení o bezpečném chování uživatelů na internetu a hrozbách vyplývajících z porušování takových zásad; o) dle dohody s Odběratelem zajišťovat školení, semináře a informační schůzky týkající se podpory školních programů, systémů a aplikací, programu Bakaláři apod. (dále též jen „Služby“). 2. Servisní den je den v týdnu, v němž jsou ve škole přítomni pracovníci Poskytovatele za účelem řešení požadavků a poskytování podpory uživatelům. Servisní den je sjednán s vedením školy a na základě dohody smluvních stran se může v průběhu školního roku změnit. IV. Cena a platební podmínky poskytovaných služeb 1. Ceny veškerých prací na službách zakotvených v této Smlouvě jsou zahrnuty v paušální měsíční sazbě, Odběratel nad rámec této Smlouvy uhradí pouze materiál, který bude v případě nutnosti použit k obnově či opravě počítačové sítě v rámci naplnění rozsahu služeb zahrnutých v této Smlouvě, přičemž cena za daný materiál bude Poskytovatelem snížena o 10%. Rovněž případné služby objednané Odběratele nad rámec této Smlouvy budou fakturovány ve zlevněné sazbě. 2. Poskytovatel před provedením opravy, která bude vyžadovat nákup materiálu, předloží Odběrateli ke schválení cenovou kalkulaci potřebného materiálu, a to v emailové podobě. 3. Paušální měsíční sazba činí 5000 Kč bez DPH (DPH bude vyčíslena v zákonné výši) a je splatná do data splatnosti uvedeného na příslušné faktuře nejdříve však do 14 dnů ode dne doručení faktury Odběrateli, a to na číslo účtu uvedené v záhlaví této smlouvy. Variabilním symbolem je číslo faktury. 4. Zúčtovací období je jeden kalendářní měsíc. 5. Je-li Odběratel v prodlení s platbou ceny Služby, je povinen hradit z nezaplacené částky úrok z prodlení ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení. 6. Dnem úhrady se rozumí den odepsání příslušné finanční částky z účtu Odběratele. 7. Faktura musí obsahovat náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že faktura nebude mít předepsané náležitosti nebo bude obsahovat chybné údaje, je Odběratel oprávněn jí ve lhůtě splatnosti vrátit Poskytovateli, aniž by se tím dostal do prodlení s její úhradou. Nová lhůta splatnosti počíná běžet dnem obdržení opravné nebo nově vystavené faktury. Důvod případného vrácení faktury musí být Odběratelem jednoznačně vymezen. V. Práva a povinnosti Poskytovatele 1. Poskytovatel se zavazuje: a) poskytovat Služby v rozsahu vymezeném v této Smlouvě; b) poskytovat záruku na dodávaná zařízení, a to v délce minimálně 24 měsíců (pro uplatnění záruky slouží příslušná faktura); c) spravovat, zajišťovat údržbu a provoz a v případě potřeby zajistit opravu či náhradu zařízení, která Odběrateli přímo poskytl, příp. která je Poskytovatel povinen spravovat v důsledku plnění služeb zahrnutých v této Smlouvě, rovněž tak na vyžádání Odběratele zajistit odborné proškolení pracovníka Odběratele v oblasti práce a údržby daného zařízení; d) na zařízení, s nimiž bylo jakkoliv neoprávněně manipulováno, nebo která Poskytovateli nebyla ke správě předána (vnesená PC apod.) se nevztahuje plnění této Smlouvy a Poskytovatel je oprávněn za jejich opravu, výměnu či znovu uvedení do provozu požadovat úhradu; e) Poskytovatel je oprávněn požadovat úhradu za odstranění závad a poruch, které vzniknou v důsledku připojení cizích (vnesených) zařízení do školní počítačové sítě; f) konzultovat zásadní změny konfigurace školní počítačové sítě s vedením školy, a to osobně či elektronicky; g) upozorňovat na nevhodné a nešetrné zacházení s počítačovým vybavením a příslušenstvím a podniknout kroky vedoucí k předcházení takovým jevům (upozornit vedení školy, provést školení apod.); h) zajišťovat správu licencí k SW, který škola využívá; i) reagovat na požadavky pracovníků školy doručené do centrálního systému požadavků do 2 dnů od obdržení; j) informovat průběžně (1 x měsíčně) elektronickou formou či osobně vedení školy o stavu požadavků pracovníků školy, plánovaných servisních zásazích, změnách konfigurace školní počítačové sítě, výsledcích profylaktických kontrol, atp.; k) v servisním dni být k dispozici pro osobní řešení požadavků, dotazy a další v budově školy; l) neprodleně písemně či elektronicky informovat Odběratele o všech změnách identifikačních údajů Poskytovatele uvedených ve Smlouvě, a to jména a příjmení nebo obchodního jména, bydliště nebo sídla, právní formy, bankovního spojení, telefonních čísel, IČ, DIČ, a to nejpozději do 7 pracovních dnů ode dne, kdy taková změna nastala. 2. V případě, že dojde k předčasnému ukončení této Smlouvy, a to na základě právního jednání kterékoliv ze smluvních stran, je Poskytovatel povinen upozornit Odběratele na možné nebezpečí zmaření účelu této Smlouvy nebo vzniku škody bezprostředně hrozící Odběrateli nedokončením předmětu této Smlouvy a provést nezbytná opatření potřebná k zabránění takového zmaření nebo škody. 3. Za hrubé porušení Smlouvy Poskytovatelem se považuje případ, kdy Poskytovatel: a) bez udání objektivního důvodu neplní ani po urgenci požadavky Odběratele; b) opakovaně bez dohody s Odběratelem nenahradí servisní den, v němž nebyl zástupce Poskytovatele přítomen v budově školy; c) bez udání objektivního důvodu do 2 dnů nevyřeší poruchu či havárii, která má vliv na provoz školy. VI. Práva a povinnosti Odběratele 1. Odběratel se zavazuje: a) platit cenu za Služby v souladu s touto Smlouvou; b) platit cenu za servisní úkony, které byly vyžádány Odběratelem a nesouvisí s plněním této Smlouvy; c) oznamovat neprodleně Poskytovateli potřebu plnění z této Smlouvy, a to zejména emailem, telefonicky či písemně na níže uvedené kontaktní adresy a telefonní čísla; d) neprodleně písemně informovat Poskytovatele o všech změnách identifikačních údajů Odběratele uvedených ve Smlouvě, a to jména a příjmení nebo obchodního jména, bydliště nebo sídla, právní formy, bankovního spojení, telefonních čísel, IČ, DIČ, a to nejpozději do 7 pracovních dnů ode dne, kdy taková změna nastala. 2. Za hrubé porušení Smlouvy Odběratelem se považuje případ, kdy Odběratel: a) je opakovaně v prodlení s úhradou účtované ceny za poskytnuté Služby nebo části takové částky déle než 7 dní po datu splatnosti; b) odepře Poskytovateli přístup k technickým zařízením a systémům Odběratele v souvislosti s lokalizací a odstraněním poruchy. VII. Způsob uplatnění odpovědnosti za škody 1. V případě, že Poskytovatel v daném měsíci nesplní povinnosti vyplývající z této Smlouvy, a to v rozsahu daném Smlouvou či předem smluveném termínu, má Odběratel nárok na slevu ve výši 25 % z měsíční paušální částky v daném měsíci za každý takový případ. Nárok na slevu z měsíční paušální částky uplatní Odběratel elektronickou žádostí zaslanou na emailovou adresu: platby@idt.cz. 2. Poskytovatel neodpovídá za vady, které vznikly jako důsledek neoprávněného zásahu Odběratele do jakékoliv ze součástí instalace. V takovém případě si Poskytovatel bude účtovat náhradu na odstranění závady. 3. Hlášení poruch Služby přijímá Poskytovatel (přednostně): SYSTÉM PODPORY podpora@idt.cz nebo podpora.idt.cz/Helpdesk Hlášení neodkladných poruch, urgentní dotazy, kontakt pro vedení školy a provozní pracovníky: Email hotline@idt.cz Mobil +420 774 041 001 Adresa pro poštovní korespondenci: Adresa sídla společnosti: IDT Praha s.r.o., Primátorská 296/38, 180 00, Praha 8 Korespondenční adresa: IDT Praha s.r.o., Pomořanská 475/8, 181 00, Praha 8 Kontaktní email pro dotazy: katerina.rovna@idt.cz VIII. Omezení a zastavení poskytování Služby Nárok Poskytovatele na úhradu dlužných částek za Služby a za periodické platby podle Smlouvy není dotčen omezením nebo zastavením poskytování Služeb z důvodu prodlení Odběratele s úhradou plateb za tyto Služby. Tento nárok trvá až do ukončení Smlouvy. IX. Ochrana a zpracování osobních údajů 1. Poskytovatel v rámci plnění Smlouvy může zpracovávat nebo zpracovává pro Odběratele osobní údaje v souladu s čl. 28 a násl. Nařízení (EU) 2016/679. 2. Povinnosti Poskytovatele týkající se ochrany osobních údajů se Poskytovatel zavazuje plnit po celou dobu účinnosti Smlouvy, pokud z ustanovení Smlouvy nevyplývá, že mají trvat i po zániku její účinnosti. 3. Poskytovatel přijme všechna nezbytná opatření požadovaná podle článku 32 Nařízení a nebude využívat zpracované osobní údaje pro vlastní potřebu a za jiným účelem, než pro plnění Smlouvy. 4. Smluvní strany si vzájemně poskytnou součinnost k zajištění naplnění povinností daných čl. 28 a násl. Nařízení (EU) 2016/679. X. Ustanovení společná a závěrečná 1. Smluvní vztah mezi Odběratelem a Poskytovatelem se řídí touto Smlouvou a právním řádem České republiky. 2. Veškerá komunikace mezi Poskytovatelem a Odběratelem, která může mít vliv na posuzování a rozsah plnění z této Smlouvy musí být vedená v písemné formě. 3. V případě, že jedno nebo více ustanovení těchto Podmínek bude považováno za nezákonné, neplatné nebo nevynutitelné, taková nezákonnost, neplatnost nebo nevynutitelnost se nebude dotýkat ostatních ustanovení této Smlouvy, které budou vykládány tak, jako kdyby tato nezákonná, neplatná anebo nevynutitelná ustanovení neexistovala. Poskytovatel a Odběratel souhlasí s tím, že veškerá nezákonná, neplatná nebo nevynutitelná ustanovení budou nahrazena ustanoveními zákonnými, platnými a vynutitelnými, která se nejvíce blíží smyslu a účelu této Smlouvy 4. Případné změny či doplňky této Smlouvy mohou být učiněny pouze prostřednictvím písemných dodatků podepsaných oběma smluvními stranami. 5. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu Smlouvy oběma smluvními stranami. Za Poskytovatele: Za Odběratele: V Praze dne 1.9.2018 3