S M L O U V A O P O S K Y T O V Á N Í S Y S T É M O V É P O D P O R Y č. 1072018 _________________________________________________________________________________ Smluvní strany Název : Libor Michal Sídlo : Na Františku 646, Nové Město nad Metují IČ : 685 11 850 DIČ : CZ6606120455 Statutární zástupce : Ing. Libor Michal Bankovní spojení : Číslo účtu : (dále jen poskytovatel) Název : Mateřská škola, Náchod, Myslbekova 4 Sídlo : Myslbekova 4, Náchod IČ : 709 96 393 Statutární zástupce : Jaroslava Dušková, ředitelka školky Bankovní spojení : Číslo účtu : (dále jen objednatel) I. Předmět smlouvy Předmětem smlouvy je poskytování systémové podpory při provozu serverových operačních systémů, jejich průběžná údržba, správa sítě a pracovních stanic uživatelů, řešení havarijních stavů, HotLine. Poskytovatel se touto smlouvou zavazuje plnit pro objednatele komplexní technickou a systémovou podporu pro serverové operační systémy a operační systémy pracovních stanic uživatelů. Soupis poskytovatelem podporovaných operačních systémů je v písemné podobě součástí této smlouvy jako příloha č.1. Soupis poskytovatelem podporovaných operačních systémů bude v době platnosti této smlouvy aktualizován a podepisován smluvními zástupci obou stran. Aktuální verze Přílohy č.1 plně nahradí verze předchozí. Poskytovatel se dále zavazuje poskytovat podporu při řešení problematiky dalších uživatelských programů. Předmětem smlouvy nejsou implementace, tj. instalace a zavádění serverových operačních systémů a jednotlivých dalších souvisejících komponent, dále dodávky hardware, software, spotřebního materiálu a softwarové služby, které si dodavatel třetí strany vyžaduje provádět samostatně. II. Rozsah zajišťovaných služeb Služby, potřebné k zajištění provozuschopnosti počítačové sítě objednatele, se specifikují následujícím způsobem: 1. Správní a servisní služby Administrace lokální počítačové sítě (LAN) • zajišťování činností spojených s administrací lokální počítačové sítě (LAN), • zabezpečování bezporuchového a bezproblémového chodu počítačové sítě objednatele, • udržování řídících počítačů této sítě a jejich operačních systémů viz Příloha č.1 v chodu, • zabezpečování řádné konfigurace serverových operačních systémů, nastavení uživatelských účtů a příslušných souvisejících objektů v rámci LAN, • uvádění bezpečností politiky do praxe a zabezpečení jejího správného nasazení, • rozhodování o nasazení objednatelem požadovaných uživatelských přístupů, aplikací a příslušného hardware (HW) v souladu s obecnými pravidly bezpečnosti dat a s bezpečnostní strategií objednatele, • navrhování řešení kompetentnímu zástupci objednatele v případě rozporu mezi obecně platnými pravidly bezpečnosti a bezpečnostní strategií objednatele, • přidělování přístupových práv uživatelům do počítačové sítě a operativní změny dle potřeb objednatele (v souladu s jeho bezpečnostní strategií), • zabezpečování přístupů uživatelům k potřebným sdíleným zdrojům sítě (disky, adresáře, tiskárny a ostatní společná zařízení). Monitorování provozu na počítačové síti a profylaktická údržba • preventivní kontrola a údržba sítě LAN a pracovních stanic uživatelů (hardware a software). Pro zabezpečení spolehlivého chodu systémů počítačové sítě objednatele se poskytovatel zavazuje provádět preventivní kontrolu a údržbu operačních systémů. Poskytovatel bude dodávat písemná doporučení a informace pro optimální chod těchto systémů (např. návrhy na rozšiřování a změny konfigurace systému v závislosti na zatížení atd.). Správa aktivních prvků počítačové sítě • konfigurace aktivních prvků sítě (HUB, Switch, Router, přístupové body – Access Point, Firewall). Aplikování bezpečnostních prvků • provádění záloh systémových oblastí sítě na zálohovacím zařízení objednatele, • řešení problematiky datových záloh, tj. instalace zařízení, příprava médií a vypracování metodiky pro zálohování - v případě zálohování na výměnná zálohovací média provádí vlastní rutinní zálohování dat pracovník objednatele k tomu určený a poskytovatelem zaškolený, • zabezpečení sítě proti počítačovým infiltracím objednatelem zakoupenými a provozovanými softwarovými či hardwarovými prostředky a automatizace prověřovacích procesů. Správa komunikačních modulů (Internet) • zajišťování komunikačních přístupů uživatelů k dalším subsystémům: elektronická pošta, Internet, Intranet a lokality propojené pevnou linkou či WAN spojem. Poradenská a konzultační činnost • podílení se na výběru uživatelských aplikací, • navrhování investičních požadavků na nákup nového hardware (HW) a software (SW). HotLine • konzultace a zodpovídání krátkých dotazů k problematice viz II. bod 1, event. hlášení havárií. 2. Síťové, systémové a softwarové služby • provádění síťových, systémových a softwarových služeb, • instalace SW objednatele, nevyžaduje-li si dodavatel třetí strany instalaci provádět samostatně. 3. Havárie • odstraňování havarijních stavů. Havarijní stav je stav, vzniklý v důsledku okolností zamezující činnosti základních funkcí systému, které jsou nezbytné pro provoz aplikací a jejichž funkci nelze dočasně zabezpečit odpovídajícím náhradním způsobem. III. Způsob realizace a časové podmínky jednotlivých činností poskytovaných dle této smlouvy 1. Správní a servisní služby Způsob realizace: • přímým zásahem poskytovatele u objednatele, • vzdáleným přístupem poskytovatele do počítačové sítě objednatele, • telefonickými a místními konzultacemi. Časové podmínky pro poskytování služeb: • služby budou poskytovány prostřednictvím pravidelných měsíčních návštěv pracovníka poskytovatele v místě plnění dle VI. s výjimkou vzdáleného přístupu takto: preventivní kontrola a údržba serverů, aktivních prvků sítě LAN a pracovních stanic uživatelů bude provedena jednou měsíčně, a to každý měsíc s výjimkou měsíce července a prosince (v měsících červenec a prosinec se preventivní kontrola a údržba serverů, aktivních prvků sítě LAN a pracovních stanic uživatelů neprovádí), • vzdálený přístup do počítačové sítě se uskuteční v případě potřeby kdykoliv, • časový plán a pravidla návštěv mohou být měněny po dohodě s objednatelem na základě jeho potřeb. Reklamace a opravy techniky dodávané objednateli třetí stranou jsou uplatňovány u tohoto dodavatele. 2. Síťové, systémové a softwarové služby Síťové, systémové a softwarové služby jsou objednatelem vždy předem objednány a poskytovatelem provedeny v termínu, který je stanoven vzájemnou dohodou odpovědných zástupců nebo statutárních zástupců smluvních stran viz III. bod 5 a XII. bod 2 a 3. 3. Havárie Havárie se poskytovateli nahlašují na poskytnutém telefonním čísle a následně jsou nahlášeny poskytovateli elektronickou formou. Poskytovatel se zavazuje vynaložit veškeré úsilí k odstranění závady v nejkratším možném termínu. 4. HotLine Dotazy prostřednictvím služby HotLine budou zodpovězeny ihned, případně do 1 hodiny. HotLine je poskytována v pracovních dnech od 07:00 do 17:00 hod. 5. Kontaktní osoby a kontaktní údaje Kontakty na odpovědné zástupce objednatele i poskytovatele, kontakty na statutární zástupce objednatele i poskytovatele a telefonní číslo HotLine poskytovatele je v písemné podobě součástí této smlouvy jako příloha č.2. Seznam kontaktních osob, soupis kontaktních údajů a telefonní číslo HotLine bude v době platnosti této smlouvy aktualizován a podepisován smluvními zástupci obou stran. Aktuální verze Přílohy č.2 plně nahradí verze předchozí. 6. Evidence služeb Veškeré poskytované služby s výjimkou poskytování HotLine, monitorování počítačové sítě a profylaktické údržby budou u odpovědného či statutárního zástupce poskytovatele objednávány elektronickou formou odpovědným či statutárním zástupcem objednatele. Nahlášení havarijního stavu odpovědným zástupcem či statutárním zástupcem objednatele odpovědnému zástupci či statutárnímu zástupci poskytovatele se považuje zároveň za schválení řešení havarijního stavu. Po provedení pravidelné profylaktické údržby počítačové sítě je poskytovatelem zhotovena a objednateli předána Zpráva o technickém stavu sítě LAN vč. příloh. Objednatel se zavazuje sjednané služby odebírat a řádně platit poskytovateli sjednanou cenu. IV. Ustanovení o ceně Cena za předmět smlouvy činí: 1. Správní a servisní služby Služby budou hrazeny měsíční paušální částkou ve výši 1 723,- Kč bez DPH za provedení prací uvedených ve II. bod 1. Pro objednané služby, překračující tento rozsah prací, se objednatel zavazuje uhradit za každou započatou hodinu práce pracovníka poskytovatele částku 410,- Kč bez DPH. 2. Síťové, systémové a softwarové služby Za provedené síťové, systémové a softwarové služby dle II. bod 2 bude objednateli účtována částka za každou započatou hodinu práce pracovníka poskytovatele ve výši 410,- Kč bez DPH v pracovních dnech. V sobotu, v neděli a ve státem uznaných svátcích je tato hodinová sazba ve výši 800,- Kč bez DPH. 3. Havárie V případě havárie viz II. bod. 3 bude objednateli účtována částka za každou započatou hodinu práce pracovníka poskytovatele na odstranění havárie ve výši 410,- Kč bez DPH v pracovních dnech. V sobotu, v neděli a ve státem uznaných svátcích je tato hodinová sazba ve výši 800,- Kč bez DPH. 4. HotLine Služba je poskytována v pracovních dnech od 07:00 do 17:00 hod. Tato službu není zpoplatňována. Dohodnutá cena je platná pouze na rok 2018. První měsíční paušální částka dle IV. bod 1 bude fakturována za období 09 / 2018 (září 2018). Cena smluvených služeb na další léta bude poskytovatelem stanovena v souladu s vývojem koeficientu inflace (roční klouzavý průměr úhrnného indexu spotřebitelských cen za uplynulý rok oproti průměru roku předchozího) vyhlašovaným Českým statistickým úřadem, případně bude zvýšena odpovídajícím způsobem v souladu se zvýšením nákladů na straně poskytovatele, přičemž výchozí cenou je cena stanovená pro rok 2018 uvedená výše. Cena smluvených služeb bude stanovena poskytovatelem pro další časové období vždy počátkem kalendářního roku s platností od 1. ledna každého roku. Práce provedené na přání zákazníka nad smluvené služby budou fakturovány odděleně v platné hodinově sazbě. 5. Způsob placení Za správní a servisní služby je objednatel povinen cenu hradit v účtované výši jednou za měsíc. Platby budou probíhat na základě faktur vystavených poskytovatelem vždy do 15. dne měsíce následujícího po měsíci, za který je služba fakturována. Za služby, překračující rozsah správních a servisních služeb, za síťové, systémové a softwarové služby a za práce na odstranění následků havárie bude objednateli vystavena samostatná faktura, kterou bude povinen uhradit ve lhůtě splatnosti. Fakturované částky budou hrazeny bezhotovostně, a to bankovním převodem na účet poskytovatele uvedený v této smlouvě nebo na účet poskytovatele dodatečně písemně oznámený objednateli nejpozději ke dni doručení faktury. Objednatel je povinen vystavené faktury hradit ve 14-ti denní lhůtě splatnosti, která počne běžet vždy dnem doručení řádně vystavené faktury objednateli. Veškeré platby podle této smlouvy jsou splněny okamžikem připsání dlužné částky na účet poskytovatele. V. Ustanovení o čase 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. 2. Smlouvu je možno vypovědět oběma smluvními stranami bez udání důvodu. 3. Výpovědní lhůta je 3 měsíce a počíná běžet 1. dne měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé straně. Tato výpovědní lhůta slouží k zajištění kontinuity provozu počítačové sítě objednatele. 4. Platnost smlouvy je možno zrušit s okamžitou platností v dále uvedených případech: a) zanikne-li jedna ze smluvních stran bez právního nástupce, b) je-li na jednu ze smluvních stran uvalen konkurs, c) poruší-li jedna ze smluvních stran hrubým způsobem svoje závazky touto smlouvou stanovené. Hrubým způsobem se rozumí např. prodlení s úhradou faktur a prodlení se započetím odstraňování havarijních stavů, d) po vzájemné dohodě obou smluvních stran. V případě ukončení platnosti smlouvy z jakéhokoliv důvodu, jsou obě strany povinny provést vypořádání vzájemných práv a závazků nejpozději do 14 dní po datu skončení platnosti smlouvy. VI. Místo plnění Místem plnění smlouvy je sídlo objednatele. VII. Práva a povinnosti objednatele Objednatel je povinen: 1. Poskytovat potřebnou součinnost a maximální podporu při plnění této smlouvy, včetně dokumentace a technického zázemí. 2. Umožnit poskytovateli a jeho smluvním partnerům bezpečný přístup do objektů objednatele (přístup do patřičných kanceláří v přímé souvislosti s lokalizací závady apod.) a vytvořit jim odpovídající pracovní podmínky. Přístupem se zde rozumí nejen fyzický přístup k zařízením, ale i přístup k programovým prostředkům a funkcím systému, které jsou chráněny hesly, přístupovými právy i jinými prostředky. 3. Umožnit poskytovateli přístup ke konfiguračním údajům, distribučním mediím, dokladům o udělených licencích a ostatním zdrojům, které jsou nezbytné pro vykonání prováděných služeb. 4. Zajistit, aby při provádění instalace nebyl poskytovatel rušen nebo omezován souběžnou činností jiných subjektů na systému, který je předmětem služby nebo pokud je to nutné, na systémech spolupracujících. 5. Řídit se pokyny výrobce technických zařízení pro obsluhu a provoz zařízení a používat jen autorizované náhradní díly výrobce zařízení, používat spotřební materiál, který odpovídá předpisu výrobce. 6. Vyjádřit se v dohodnutém termínu ke změnám navrhovaným poskytovatelem v průběhu plnění této smlouvy a schválené změny zavádět do praxe. 7. Poskytnout vhodné prostředí pro technické vybavení. 8. Předkládat poskytovateli k vyjádření návrhy na doplňování veškerého vybavení zajišťovaného jinými dodavateli objednatele. 9. Určit pracovníka pro obsluhu zálohovacího zařízení a provádění rutinních záloh. Objednatel má právo: 1. Využít po dohodě s poskytovatelem pro práce při instalaci a provozu sítě vlastní pracovníky s odpovídající kvalifikací. 2. Kontrolovat kvalitu poskytování služeb dle předmětu této smlouvy. VIII. Práva a povinnosti poskytovatele Poskytovatel je povinen: 1. Plnit včas a řádně veškeré povinnosti z této smlouvy. 2. Upozornit objednatele předem na předpokládaný rámcový rozsah jím požadovaných služeb. 3. Provádět veškeré činnosti v rámci této smlouvy či činnosti objednané nad její rámec vždy tak, aby nenarušily výuku a práci zaměstnanců. Výjimkou je nutná součinnost uživatele nebo dodavatele třetí strany a havarijní stav. 4. Zjistí-li poskytovatel skryté překážky týkající se poskytování služeb a tyto překážky znemožňují poskytování služeb dohodnutým způsobem, je poskytovatel povinen to oznámit objednateli a navrhnout mu změnu. Do doby, než bude dosaženo dohody obou smluvních stran, je poskytovatel oprávněn provádění služeb přerušit. Poskytovatel má právo: 1. Přístupu k veškerým informacím objednatele nutným pro plnění této smlouvy. 2. Zvážit zapojení komponentů do počítačové sítě, či poskytnout jen omezenou, či žádnou podporu: a) na komponenty, které objednatel již vlastní před podpisem této smlouvy a neodpovídají podmínkám nutným pro kvalitní provoz systému, b) na komponenty, zakoupené po podpisu této smlouvy bez souhlasu poskytovatele a neodpovídající podmínkám nutným pro kvalitní provoz systému. 3. Poskytovatel má právo provádět služby, které jsou předmětem této smlouvy, prostřednictvím třetí osoby po předchozí písemné dohodě s objednatelem. Za dodržení písemné formy se pro tento účel považuje rovněž vzájemná výměna zpráv elektronickou poštou (e-mail). V případě své nepřítomnosti nebo nedosažitelnosti je poskytovatel povinen zajistit na své náklady výkon prací třetí osobou, za jejíž činnost pak poskytovatel odpovídá jako by ji prováděl sám s tím, že je-li to možné, pak o době trvání subdodávky a osobě subdodavatele je povinen předem informovat objednatele. IX. Důvěrnost informací 1. Obě smluvní strany se zavazují použít informace a materiály týkající se druhé smluvní strany, které nejsou veřejně přístupné nebo obecně známé a byly získané v souvislosti s přípravou a realizací této smlouvy, pouze k účelu vyplývajícímu z této smlouvy a nejsou oprávněny je komerčně ani jinak použít. Takovéto informace jsou považovány za obchodní tajemství. 2. Obě smluvní strany se současně zavazují utajovat tyto informace a materiály před třetími osobami, a to i po splnění ostatních závazků z této smlouvy, až do doby, než se uvedené informace a materiály stanou obecně známé, resp. veřejně přístupné. 3. Obě smluvní strany zajistí utajování výše uvedených skutečností svými zaměstnanci a rovněž dalšími osobami, které pověří úkoly v souvislosti s realizací této smlouvy. 4. Poskytovatel bere na vědomí, že při plnění úkonů vyplývajících z objednávky objednatele se dostává do styku s osobními údaji zpracovávanými objednatelem, aniž by předmětem této objednávky bylo tyto osobní údaje jakkoliv zpracovávat. Pro zajištění příslušného zabezpečení osobních údajů podle čl. 5 odst. 1 písmeno f) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů se zavazuje: a) tyto údaje nijak nezpracovávat, měnit, ukládat, přenášet, zpřístupnit komukoliv jinému nebo vymazat, b) zachovávat mlčenlivost o těchto osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, o nichž se v této souvislosti dozvěděl, a jejichž neoprávněné poskytnutí nebo zpřístupnění by mohlo ohrozit toto zabezpečení osobních údajů, c) zajistit, že jeho zaměstnanci či subdodavatelé a jejich zaměstnanci, které oprávní při plnění objednávky se dostávat do styku s osobními údaji zpracovávanými objednatelem, se zaváží ve stejném rozsahu. X. Smluvní sankce 1. Dojde-li ze strany objednatele k prodlení s úhradou jednotlivých faktur, je poskytovatel oprávněn objednateli účtovat smluvní pokutu ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2. Poskytovatel si vyhrazuje právo pozastavit práce na plnění předmětu smlouvy v případě, že i přes předchozí písemné upozornění dojde k více než 15-ti dennímu prodlení s úhradou jednotlivých faktur, a to až do doby úplného vyrovnání závazků objednatele. Důvodem k pozastavení prací je také neplnění smluvních závazků ze strany objednatele podle článku VII. této smlouvy, a to i přes písemnou výzvu poskytovatele. 3. Za každou, prokazatelně a z viny poskytovatele neuskutečněnou periodickou návštěvu v sídle objednatele, může objednatel požadovat po poskytovateli smluvní pokutu ve výši 1 000,00 Kč. Pokud objednatel písemně vyzve poskytovatele k úhradě této smluvní pokuty, je poskytovatel povinen uhradit tuto pokutu objednateli, a to do 5 dnů ode dne doručení písemné výzvy k úhradě smluvní pokuty. XI. Další ustanovení 1. Veškeré změny hardwarové konfigurace serverů a ostatní techniky budou prováděny s vědomím poskytovatele. Nedodržení tohoto závazku objednatelem může být důvodem k vypovězení smlouvy poskytovatelem. 2. Mezi závazky přijaté touto smlouvou nepřísluší zodpovědnost poskytovatele za případnou ztrátu dat a případné škody, vzniklé objednateli výpadkem serverů nebo jiné techniky či způsobené jeho zaměstnanci. 3. Poskytovatel nepřejímá odpovědnost za škody vzniklé nedodržením závazků vůči objednavateli, pokud objednavatel neumožní závazky vyplývající z této smlouvy splnit. 4. Poskytovatel se zprošťuje veškeré odpovědnosti za nesplnění svých povinností vyplývajících z této smlouvy po dobu trvání vyšší moci. Za vyšší moc se ve smyslu této smlouvy považují takové mimořádné a nepředvídatelné události, které brání poskytovateli v plnění jeho smluvních závazků. XII. Závěrečná ujednání 1. Veškerá práva a povinnosti plynoucí z tohoto smluvního vztahu se řídí platnými právními předpisy. 2. Smluvní strany stanovily pro styk plynoucí z této smlouvy odpovědné zástupce v Příloze č.2. Tito zástupci, nejsou-li zároveň statutárními zástupci smluvních stran, nejsou oprávněni měnit tuto smlouvu a musí postupovat v rámci jejích ustanovení. 3. Sporné otázky vzniklé v souvislosti s realizací této smlouvy budou řešeny zástupci obou stran dle následujících pravidel: a) nejednotnost či rozpory mezi stranami budou řešeny na úrovni odpovědných zástupců, nedohodnou-li se tito, pak: b) nejednotnost či rozpory mezi stranami budou řešeny na úrovni statutárních zástupců. 4. Smluvní strany prohlašují, že souhlasí s obsahem této smlouvy. Smlouvu lze měnit a doplňovat pouze písemnými dodatky schválenými oběma stranami. 5. Smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze stran obdrží po jednom. 6. Smluvní strany prohlašují, že souhlasí se zveřejněním smlouvy a všech jejích případných součástí, příloh či pozdější dodatků v Registru smluv Ministerstva vnitra ČR. Zveřejnění zajistí objednatel. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smluvních stran, účinnosti dnem zveřejnění v Registru smluv MVČR. 7. Žádná ze smluvních stran nemůže převést tuto smlouvu na jiný subjekt bez předchozího souhlasu druhé smluvní strany. V  Náchodě, dne: 27. 08. 2018 …………………………………………………….. ………..…………………………………………… za poskytovatele: za objednatele: Ing. Libor Michal Jaroslava Dušková