Smlouva o výkonu technického dozoru investora a činnosti koordinátora BOZP naše zn.: 181/2018-Bu/E.9. „II. etapa modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole Mazurská, Praha 8, Svídnická 1 a" Objednatel: Sídlo: Doručovací adresa: Osoby oprávněné jednat a) ve věcech smluvních: b) ve věcech technických: IČO: DIČ: Bankovní ústav:: Číslo účtu: e-mail: dále jen objednatel Zhotovitel: Sídlo: Osoby oprávněné jednat a) ve věcech smluvních: b) ve věcech technických: IČO: DIČ: Bankovní ústav: Číslo účtu: e-mail: Základní škola Mazurská, Praha 8, Svídnická 1a Svídnická 1a/599, 181 00 Praha 8 - Troja Svídnická 1a/599, 181 00 Praha 8 - Troja Mgr. Milada Bulirschová, ředitelka školy, tel. 601 566 745 pan Miloš Vítek, tel. 732 583 611 60433329 cz 60433329 ČSOB 2580934/0300 reditelka@mazurska.cz a Ing. Petr Špinka Jindřicha Plachty 1810/3, 150 00 Praha 5 - Smíchov Ing.Petr Špinka Ing.Petr Špinka, tel. 603 457 588 12804070 CZ-5410220299 Česká spořitelna, a.s. 123547399/0800 petr.spinka@volny.cz dále jen zhotovitel (Objednatel a Zhotovitel společně dále také jen "Smluvní strany") uzavírají v souladu s ustanovením§ 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník"), tuto smlouvu o výkonu technického dozoru investora a činnosti koordinátora BOZP (dále jen „Smlouva"): Článek I. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se zavazuje za podmínek dohodnutých touto smlouvou vykonávat a obstarávat pro objednatele technický dozor investora (dále jen „TDI") a činnost koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP") v rozsahu dále uvedeném při realizaci stavební akce: „lI. etapa modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole Mazurská, Praha 8, Svídnická 1 a" 2. V rámci výkonu TDI bude zhotovitel zajišťovat zejména následující činnosti: (a) průběžná kontrola realizace stavby z hlediska kvality a souladu s podmínkami veřejnoprávních povolení, schválenou dokumentací a technickými normami; (b) součinnost při řešení případných změn v rozsahu prací; (c) kontrola a přejímání dílčích stavebních prací, které budou dalšími činnostmi zakryty; (d) účast při kontrolních dnech; (e) prověřování dodavatelských faktur; (f) vypořádání víceprací a méněprací; (g) kontrola vedení stavebního deníku, provádění příslušných záznamů ve stavebním deníku; (h) součinnost při přejímání dokončených stavebních výkonů; (i) zhotovení soupisu vad a nedodělků; U) spolupráce s autorským dozorem projektanta a zástupci budoucích uživatelů a provozovatelů stavby; (k) vyřízení kolaudačního souhlasu pro stavbu. 3. V rámci výkonu činnosti koordinátora BOZP bude zhotovitel zajišťovat zejména následující činnosti, a to odborně způsobilou osobou: (a) zpracování plánu bezpečnosti práce na staveništi v rozsahu odpovídajícím charakteru stavby a vykonávaných prací; (b) zpracování přehledu právních předpisů a informací o pracovně bezpečnostních rizicích vztahujících se ke stavbě; (c) zajištění ohlášení zahájení stavebních prací na staveništi příslušnému oblastnímu inspektorátu práce; (d) posouzení stavu zajištění BOZP a požární ochrany při jednotlivých pracovních postupech zhotovitelů stavby; (e) koordinace spolupráce zhotovitelů stavby při přijímání opatření k zajištění BOZP se zřetelem na povahu stavby a na zásady prevence rizik a činností prováděných na staveništi současně; (f) spolupráce při tvorbě harmonogramu jednotlivých prací a při stanovení času potřebného k bezpečnému provádění jednotlivých činnosti; (g) dohled nad prováděním jednotlivých činností na staveništi se zřetelem na dodržování požadavků na bezpečnost a ochranu zdraví při práci; (h) notifikace zjištěných nedostatků a zjednání nápravy bez zbytečného odkladu; (i) organizace kontrolních dnů k dodržování plánu BOZP za účasti zhotovitelů stavby, provádění zápisů z kontrolních dnů o zjištěných nedostatcích v BOZP na staveništi; (j) návrhy opatření vedoucích k odstranění nedostatků a informování všech zhotovitelů o bezpečnostních a zdravotních rizicích, která vznikla na staveništi během postupu jednotlivých prací; (k) kontrola způsobu zabezpečení ochrany staveniště, včetně vjezdu na staveniště, a to s cílem zamezit vstupu nepovolaným fyzickým osobám; (I) sledování dodržování plánu BOZP a jeho aktualizace; (m) další činnosti vyplývající pro koordinátora BOZP z obecně závazných právních předpisů. 4. Zhotovitel bude vykonávat i další výše výslovně neuvedené, ale s TDI a koordinací BOZP související činnosti, a to dle pokynů objednatele. Článek lI. Čas plnění 1. Činnosti TDI a koordinátora BOZP ( dále jen „předmětné činnosti") bude zhotovitel vykonávat ode dne podpisu této smlouvy. Předmětné činnosti bude zhotovitel vykonávat až do okamžiku protokolárního předání dozorované dokončené akce objednateli bez vad, nebo nedodělků. 2. Předpokládaný termín zahájení: červen 2018 Předpokládaný termín dokončení: 31. srpen 2018 3. Pokud nebude mezi smluvními stranami dohodnuto jinak, bude zhotovitel plnit své povinnosti vyplývající z této smlouvy bez zbytečného odkladu, tak aby nebyl narušen plynulý postup stavebních prací. V případě, že ze smluv uzavřených objednatelem s jinými dodavateli vyplývají jakékoli lhůty pro plnění zhotovitele, jsou takové termíny pro zhotovitele závazné, pokud mu byly objednatelem v předstihu oznámeny. 4. Místo plnění: Základní škola Mazurská, Praha 8, Svídnická 1a Článek Ill. Odměna zhotovitele a platební podmínky 1. Cena za výkon předmětných činností zhotovitelem byla stanovena ve výši: Cena celkem bez DPH 74 380,- Kč DPH 21 % 15 620,- Cena celkem vč. DPH Kč 90 000,- Kč (slovy: devadesát tisíc korun českých včetně DPH) 2. Výše uvedená cena je cenou konečnou za výkon předmětných činností. Zvýšení cen materiálů a stavebních prací není důvodem pro zvýšení odměny zhotovitele. 3. Dohodnutá cena zohledňuje též obvyklé náklady zhotovitele spojené s předmětným plněním (náklady na telefony, dopravu, apod.). V dohodnuté ceně však nejsou zahrnuty správní a jiné poplatky, odměna notáře a soudního znalce a jiné obdobné hotové výdaje. Zhotovitel má nárok na úhradu takovýchto nákladů, které s předchozím souhlasem objednatele účelně vynaloží při plnění svých povinností z této smlouvy a které řádně a včas objednateli vyúčtuje. 4. Objednatel neposkytuje zálohy. Zhotovitel je oprávněn vystavit dílčí faktury v celkovém finančním objemu do 90% sjednané ceny dle článku 111.1 této smlouvy. Zbývajících 10% bude uhrazeno prostřednictvím konečné faktury až po protokolárním předání dozorované dokončené stavební akce bez vad a nedodělků objednateli. 5. Splatnost faktur činí 21 dní ode dne doručení objednateli. 6. Termínem úhrady se rozumí den odpisu platby z účtu objednatele. 7. Daňový doklad musí obsahovat tyto údaje: - identifikační údaje objednatele, název, sídlo, DIC, IC; - identifikační údaje zhotovitele, jméno/název, sídlo, DIC, IC; }; - rozsah a předmět plnění; - evidenční číslo daňového dokladu; - fakturovanou částku; - datum uskutečnění zdanitelného plnění; - datum vystavení daňového dokladu; - razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost faktury; - název stavby; - bankovní spojení objednatele a zhotovitele; - číslo této smlouvy. 8. V případě, že daňový doklad bude vystaven neoprávněně, či nebude obsahovat náležitosti požadované zákonem nebo touto smlouvou, je objednatel oprávněn jej vrátit zhotoviteli k opravě. V takovém případě se staví běh lhůty splatnosti vráceného daňového dokladu a dnem následujícím po doručení opraveného daňového dokladu začne běžet nová lhůta splatnosti. 9. Odměna zhotovitele byla sjednána s ohledem na předpokládanou dobu plnění díla v článku II.2. této smlouvy. Přesáhne-li plnění díla předpokládanou dobu o více než jeden kalendářní měsíc (např. z důvodu prodlení zhotovitele s provedením stavby), přičemž tento důsledek nebude v příčinné souvislosti s porušením povinností zhotovitele dle této smlouvy, má objednatel právo na zvýšení odměny odpovídající prodloužení předpokládané doby plnění díla. Článek IV. Povinnosti objednatele 1. V případě, že v rámci výkonu předmětných činností má zhotovitel právně jednat jménem objednatele, vystaví mu objednatel na výzvu plnou moc v nutném rozsahu. 2. Objednatel se zavazuje předat zhotoviteli veškeré podklady a informace, které v průběhu plnění této smlouvy získá a které by mohly mít význam pro plnění této smlouvy. 3. Objednatel se zavazuje dle potřeby projednat se zhotovitelem stav a další postup plnění této smlouvy, jakož i ostatní záležitosti souvisejících s plněním této smlouvy. 4. Na výzvu zhotovitele (dopisem, e-mailem) je objednatel povinen poskytnout zhotoviteli své stanovisko k řešené záležitosti a dát písemné (dopisem, e-mailem) pokyny k dalšímu postupu ve lhůtě, kterou zhotovitel s ohledem na povahu záležitosti stanoví, nejdříve však do 3 pracovních dnů od doručení výzvy. V případě, že objednatel tuto povinnost nesplní, má se za to, že souhlasí s postupem, který zhotovitel navrhl. Článek V. Povinnosti zhotovitele 1. Zhotovitel je povinen plnit povinnosti z této smlouvy sám (prostřednictví svých zaměstnanců), třetí osoby smí použít jen po předchozím odsouhlasení ze strany objednatele; to ho však nezbavuje odpovědnosti za řádné plnění této smlouvy. 2. V případě, že bude zhotovitel jménem objednatele a na jeho účet v souladu s touto smlouvou obstarávat jakékoli práce, činnosti, doklady, rozhodnutí nebo jiné podklady a materiály, bude veškerá podání, právní jednání, doklady a další dokumenty podepisovat za objednatele takto: „Základní škola Mazurská, Praha 8, Svídnická 1a, IC0:60433329, DIC:CZ60433329 se sídlem: Svídnická 1a/599, 18100 Praha 8 zastoupené: dle plné moci ze dne . Dokument bude opatřen razítkem zhotovitele a podpisem oprávněného zástupce zhotovitele. 3. Zhotovitel je povinen při výkonu předmětných činností dbát pokynů objednatele, případně jej upozornit na zřejmou nevhodnost jeho pokynů. Je rovněž povinen upozornit objednatele, že zjistil okolnosti, které mohou mít vliv na změnu pokynů objednatele. V případě, že objednatel i přes upozornění zhotovitele na splnění pokynů trvá, neodpovídá zhotovitel za škodu takto vzniklou. 4. Zhotovitel je povinen průběžně kontrolovat povinnosti zhotovitelů stavby a předkládat objednateli návrhy na případné sankční postihy zhotovitelů stavby dle uzavřených smluv a při jejich změnách zajistit včasné uzavření dodatků objednatelem (změny termínu dokončení stavby, ceny díla, resp. jiných podstatných náležitostí smlouvy). Dodatky smluv musí být podepsány před uplynutím těch lhůt, které jsou předmětem úprav. 5. Zhotovitel není oprávněn, bez předchozího písemného souhlasu objednatele, jakýmkoliv způsobem měnit věcný rozsah stavby oproti pravomocným správním rozhodnutím a schválené projektové dokumentaci, termíny realizace, či akceptovat vícepráce zvyšující náklady stavby. V žádosti o souhlas musí zhotovitel uvést podrobný rozbor příčin, vedoucích ke změnám a k navrhovanému zvýšení celkových nákladů. Žádost je zhotovitel povinen doručit objednateli nejpozději do 10 dnů přede dnem, kdy má být dle smlouvy o dílo stavba zhotovitelem dokončena. 6. Zhotovitel vyzve objednatele k účasti na všech důležitých jednáních a vyžádá si jeho stanovisko ke všem důležitým rozhodnutím. 7. V případě, že zhotovitel obstará v rámci plnění této smlouvy jakékoli dokumenty, rozhodnutí či věci, předá je objednateli bez zbytečného odkladu. Zhotovitel dále bez zbytečného odkladu po výzvě předá objednateli nebo osobě jím určené věci (stavby, objekty, technickou a právní dokumentaci apod.), které převzal v průběhu plnění této smlouvy, pokud se strany nedohodnou v jednotlivém případě jinak. 8. Zhotovitel je povinen provádět předmětné činnosti včas a řádně a informovat objednatele o stavu obstarávaných záležitostí a vyžadovat jeho pokyny v případech, kdy nejde o věci běžné a obvyklé. V těchto případech je zhotovitel oprávněn požadovat, aby objednatel konal sám. 9. Zhotovitel plně odpovídá za formální, číselnou, věcnou a cenovou správnost zhotovitelem (dodavatelem) stavby vystavených a zhotovitelem potvrzených daňových dokladů. Při kontrole daňových dokladů je povinen sledovat, zda jsou vystaveny zhotovitelem díla v členění objektové skladby v návaznosti na zpracovanou projektovou dokumentaci a bezpodmínečně bude dodržovat členění a zatřídění jednotlivých objektů dle Klasifikace stavebních děl CZ-CC při průběžném účtování stavby vč. specifikace a samostatného vyčíslení movitého event. drobného hmotného majetku. 10. Zhotovitel odpovídá za přípravu podkladů pro eventuální dodatečné práce a méněpráce. 11. Před uzavřením smlouvy, případně dodatku smlouvy, se zhotovitelem stavby je zhotovitel povinen zkontrolovat přílohy této smlouvy se zhotovitelem stavby na nabídkovou cenu. 12. Zhotovitel je povinen umožnit zhotovitelům stavby se včas a řádně seznámit se závazky, které byl objednatel nucen uzavřít s třetími stranami v souvislosti s umožněním realizace díla a k jejichž plnění jsou současně z titulu provádění díla pro objednatele na základě uzavřených smluv o dílo či jiných ujednání zhotovitelé stavby vůči objednateli zavázáni. Zhotovitel je povinen seznámit zhotovitele díla s předmětnými závazky a s nimi souvisejícími dokumenty bez zbytečného odkladu po jejich uzavření tak, aby byla zajištěna možnost jejich úspěšného plnění. Článek VI. Odpovědnost zhotovitele 1. Zhotovitel odpovídá za řádný, včasný a kvalitní výkon předmětných činností v rozsahu stanoveném příslušnými právními předpisy a touto smlouvou. Článek VII. Smluvní pokuty 1. V případě, že zhotovitel: (a) v rámci výkonu předmětných činností pro objednatele se dopustí porušení povinností vyplývajících z obecně závazných právních předpisů nebo z příslušných správních rozhodnutí; (b) použije k plnění této smlouvy třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu objednatele; nebo (c) nepřizve objednatele k účasti na důležitém jednání nebo si nevyžádá stanovisko objednatele k důležitému rozhodnutí, bude zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,00 Kč, a to za každé jednotlivé porušení. 2. V případě, že budou objednatelem v průběhu plnění této smlouvy zjištěny jiné nedostatky v činnosti zhotovitele, než jsou uvedeny v odst. 1 výše (tj. zhotovitel neplní své povinnosti řádně), objednatel jej na tuto skutečnost písemně upozorní a zhotovitel nezjedná nápravu ani do deseti kalendářních dnů od doručení výzvy, bude zhotovitel povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,00 Kč za každý takto oznámený a neodstraněný nedostatek. 3. Smluvní pokuty jsou splatné do 15-ti kalendářních dnů od výzvy objednatele k úhradě. 4. Právo domáhat se smluvní pokuty nevylučuje právo na náhradu škody vzniklé v důsledku porušení, na něž se vztahuje ujednání o smluvní pokutě. Článek VIII. Ustanovení o doručování 1. Veškeré oznámení či výzvy dle této smlouvy musejí být písemné a doručeny na adresu objednatele nebo zhotovitele uvedenou v hlavičce této smlouvy, pokud není v této smlouvě dohodnuto jinak. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně adresy některé smluvní strany je taková smluvní strana povinna tuto změnu neprodleně písemně oznámit druhé smluvní straně, a to způsobem uvedeným v tomto článku. 2. V případě potřeby urgentního doručení (doručení, jež nesnese odkladu) písemnosti, oznámení, výzvy popř. jiné listiny je možno pro doručení druhému účastníku použít fax. V takovém případě je odesílající smluvní strana povinna ve lhůtě 5 dnů tuto faxem odeslanou písemnost, oznámení, výzvu popř. jinou listinu doručit adresátovi v jejím originále způsobem uvedeným v odst. 1 tohoto článku. Článek IX. Ukončení závazku z této smlouvy 1. Každá ze smluvních stran je oprávněna tuto smlouvu vypovědět bez uvedení důvodu s výpovědní dobou tři měsíce. Výpovědní doba počíná běžet prvním dnem měsíce, který následuje po doručení výpovědi. 2. Zhotovitel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu bez výpovědní doby, pokud objednatel bude více než 30 dní v prodlení s úhradou odměny zhotoviteli ve výši nejméně 50.000,00 Kč a dlužnou částku neuhradí ani po písemné výzvě zhotovitele v dodatečné lhůtě 14 dnů od doručení výzvy. 3. Objednatel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu bez výpovědní doby, pokud: a. zhotovitel poruší své povinnosti z této smlouvy podstatným způsobem; nebo b. se zhotovitel opakovaně dopustí méně závažných porušení smlouvy. 4. V případě ukončení závazku z této smlouvy výpovědí provedou smluvní strany vypořádání vzájemných práv a povinností ke dni ukončení smluvního vztahu, nejpozději do 30 dnů od skončení účinnosti smlouvy. Článek X. Zpracování osobních údajů 1. Základní škola Mazurská, Praha 8, Svídnická 1a (dále jen Škola) jako správce osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR") bude zpracovávat osobní údaje získané od Zhotovitele v rámci jednání o uzavření a plnění této Smlouvy v souladu s pravidly stanovenými v GDPR. 2. Předmětem zpracování osobních údajů Školou jsou osobní údaje Zhotovitele nebo členů statutárních orgánů Zhotovitele (dále jen „Subjekty údajů"), a to zejména: (i) identifikační údaje (zejména jméno a příjmení, pozice), (ii) kontaktní údaje (zejména e-mailová adresa a tel. spojení) a (iii) údaje v nezbytném rozsahu pro uhrazení kupní ceny dle této Smlouvy. 3. Osobní údaje Subjektů údajů bude Škola zpracovávat v rozsahu nezbytném pro plnění svých povinností dle Smlouvy, výkon svých práv, plnění zákonných povinností a související obchodní komunikace se Zhotovitelem. Škola bude zpracovávat osobní údaje Subjektů údajů po dobu trávní obchodní vztahu a po dobu odpovídající stanoveným účelům zpracování. 4. V souvislosti se zpracováním osobních údajů Subjektů údajů dle Smlouvy Škola prohlašuje, že (i) bude zpracovávat osobní údaje v souladu s požadavky GDPR; (ii) umožní Subjektům údajů výkon jejich práv dle GDPR; (iii) zajistí mlčenlivost osob zpracovávajících osobní údaje; a (iv) po ukončení účelů zpracování dle Smlouvy osobní údaje Subjektů údajů vymaže. 5. Zhotovitel se zavazuje: (i) informovat Subjekty údajů o zpracování jejich osobních údajů Školou v souvislosti s uzavřením a plněním této Smlouvy včetně jejich souvisejících práv jako subjektů údajů dle GDPR a o možnosti seznámit se se Zásadami zpracování osobních údajů dostupnými na webových stránkách Školy; (ii) informovat Školu v případě změny Subjektů údajů nebo jejich osobních údajů sdělených Škole. Článek XI. Ustanovení závěrečná 1. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravená touto smlouvou se řídí občanským zákoníkem. 2. Tuto smlouvu je možno měnit a doplňovat jen písemnými, oboustranně podepsanými a očíslovanými dodatky. Pokud některá ze smluvních stran předloží návrh dodatku k této smlouvě, zavazuje se druhá strana vyjádřit se k tomuto návrhu do 14 dnů od jeho obdržení. Ustanovení § 1740 odst. 3 občanského zákoníku se neuplatní. 3. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem podpisu odpovědnými zástupci smluvních stran. 4. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží dva výtisky a zhotovitel dva výtisky. 5. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva je pravým a svobodným projevem jejich vůle, prosté tísně či nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy. 6. Smluvní strany jsou si vědomy, že tato smlouva může podléhat povinnému uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., zákon o registru smluv, v platném znění (dále jen „zákon o registru smluv"), a dohodly se, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle § 4 zákona o registru smluv v takovém případě zajistí objednatel. Zhotovitel pro tento účel dává objednateli neodvolatelný souhlas s tím, že objednatel tuto smlouvu a údaje o této smlouvě zveřejnění dle zákona o registru smluv, a to v rozsahu dle úvahy objednatele. Zhotovitel dále pro tento účel dává objednateli souhlas se zpracováním svých osobních údajů v rozsahu, v jakém je nezbytný pro splnění povinnosti uveřejnění této smlouvy dle zákona o registru smluv. Příloha: Cenová nabídka zhotovitele ze dne 29.6.2018 Za Objednatele: Milada Bulirschová, ředitelka školy Za Zhotovitele: Ing. Petr Špinka