SMLOUVA O DODÁVKÁCH A PROVEDENÍ STAVEBNÍCH PRACÍ uzavřená ve smyslu§ 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník") Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřeli: 1. Základní škola Mazurská, Praha 8, Svídnická la se sídlem: Svídnická la/599, 18100 Praha 8 -Troja IČO: 60433329 zastoupena: Mgr. Miladou Bulirschovou, ředitelkou (dále jen „objednatel" na straně jedné) a 2. AVK STAV s.r.o, se sídlem: bankovní spojení: č. účtu: IČO: DIČ: Sokolovská 366/84, 186 00 Praha 8 - Karlín Raiffeisenbank, a.s. 7469227028/5500 24787159 CZ24787159 zastoupena: Ivanou Chrpovou, jednatelkou zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 174203 (dále jen „zhotovitel" na straně druhé) (objednatel a zhotovitel dále též označováni jako „smluvní strany") na základě výsledku zadávacího řízení k plnění veřejné zakázky s názvem „li. etapa modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole Mazurská, Praha 8, Svídnická la" tuto smlouvu: Preambule Tato smlouva je uzavírána se zhotovitelem jako vítězným dodavatelem veřejné zakázky s názvem ,,li. etapa modernizace zařízení a vybavení tříd v Základní škole Mazurská, Praha 8, Svídnická la". Základním podkladem pro plnění dle této smlouvy je nabídka zhotovitele ze dne 23.4.2018 předložená v rámci výše uvedeného zadávacího řízení. Článek I. Předmět smlouvy 1.1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést pro objednatele níže uvedené dílo (dále jen „dílo") řádně, v dohodnutém termínu a v kvalitě níže specifikované, tj. zejména bez vad a nedodělků, včetně všech objednatelem požadovaných změn díla a jeho součástí. 1.2. Objednatel se zavazuje při provádění díla řádně spolupůsobit a zhotoviteli řádně provedené dílo zaplatit, a to za podmínek a v termínech touto smlouvou sjednaných. 1.3. Zhotovitel prohlašuje, že na základě svých odborných znalostí a zkušeností je schopen poskytnout objednateli předmět díla v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě. 1.4. Zhotovitel prohlašuje, že se seznámil s rozsahem, povahou a specifikací díla. Jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci díla za cenu stanovenou dle článku VI. této smlouvy. 1.5. Zhotovitel se zavazuje, že předmět této smlouvy provede v souladu s právními předpisy, jakož i v souladu se všemi normami obsahujícími technické specifikace a technická řešení, technické a technologické postupy a další kritéria zajišťující, že materiály, výrobky, postupy a služby jsou vyhovující a dostatečné pro zhotovení díla. 1.6. Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění dle této smlouvy není plněním nemožným a pečlivě zvážil všechny možné důsledky uzavření této smlouvy. Článek lI. Předmět díla 2.1. Předmět díla spočívá v provedení činností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy - Soupisu dodávek a prací. Jedná se o dodávku zboží a provedení stavebních prací uvedených v tomto Soupisu dodávek a prací (dále jen „zboží" a „stavební práce"). Bližší specifikace je uvedena v projektové dokumentaci, která byla zhotoviteli předána nejpozději při podpisu této smlouvy. Tato projektová dokumentace byla zpracována společností ABCD Studio, s.r.o., IČO: 227 94 107, se sídlem Ocelářská 2457 /7, Praha 9, PSČ 190 00 (dále jen „projektová dokumentace"). 2.2. Objednatel tímto výslovně upozorňuje zhotovitele, že v projektové dokumentaci mohou být popsány další činnosti (modernizace jiných učeben), které však nejsou předmětem díla a nejsou tak uvedeny v příloze č. 1 této smlouvy - Soupisu dodávek a prací. Zhotovitel tímto prohlašuje, že bere tuto skutečnost na vědomí. 2.3. Součástí díla jsou veškeré práce a dodávky, činnosti a úkony nutné k řádnému a včasnému provedení díla tak, jak je popsáno v této smlouvě a podkladech pro zpracování nabídky v rámci předmětné veřejné zakázky. Článek Ill. Doba a místo plnění 3.1. Místem plnění je budova na adrese Svídnická la/599, 181 00 Praha 8 - Troja. 3.2. Termín předání a převzetí staveniště: nejpozději do 7 kalendářních dnů od vyzvání objednatelem. 3.3. Den předání a převzetí staveniště se považuje za den zahájení plnění předmětu této smlouvy. 3.4. Zhotovitel je povinen dokončit dílo nejpozději do 24. 8. 2018. 3.5. Zhotovitel je oprávněn předat dílo kdykoli během dohodnuté lhůty, je však povinen alespoň 2 pracovní dny dopředu vyzvat objednatele k převzetí díla. Toto neplatí v případě, že čas předání díla připadne na poslední den lhůty. 3.6. Změna výše uvedených termínů je možná pouze na základě změny této smlouvy s výjimkou vyšší moci a přerušení provádění díla na základě pokynu objednatele. 3.7. Pro účely této smlouvy se za vyšší moc považují případy, které nejsou závislé na smluvních stranách, ani těmito stranami ovlivnitelné, které svou povahou brání smluvním stranám plnit jejich závazky. Za případ vyšší moci se považuje např. válka, mobilizace, vzpoura, povstání, sabotáž, výbuch, požár, pád letadla, přírodní katastrofy (záplavy, zemětřesení apod.). Za případ vyšší moci se rovněž považuje změna nebo zrušení obecně závazných předpisů, platných v době uzavírání této smlouvy, v důsledku kterých by došlo k takové změně poměrů oproti těm, za jakých byla tato smlouva uzavírána, že by nebylo možné spravedlivě požadovat, aby tato smlouva byla plněna. 3.8. Zhotovitel je povinen přerušit provádění díla na základě písemného pokynu objednatele, který mu objednatel předá. Pro takový pokyn postačuje rovněž zápis do stavebního deníku. Jestliže dílo nelze provést bez přerušení vzhledem k technologickému postupu nebo potřebě součinnosti při jeho provádění s ostatními účastníky výstavby, je zhotovitel povinen provádění díla těmto podmínkám přizpůsobit a dbát přitom pokynů objednatele, aniž by došlo ke změně sjednaného času plnění nebo ceny díla. Článek IV. Kontrola provádění díla 4.1. Zhotovitel se zavazuje umožnit provedení kontroly provádění díla objednatelem, popř. dalšími oprávněnými osobami, a za tím účelem vytvořit potřebné podmínky a nezbytnou součinnost. 4.2. Zjistí-li se při kontrole, že zhotovitel porušuje své povinnosti vyplývající z této smlouvy, může objednatel požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. 4.3. Objednatel zajistí na stavbě výkon technického dozoru stavebníka (dále jen „TOS"), který stanoví zásady kontroly zhotovitelem prováděných prací a podrobnosti organizace kontrolních dnů. Zhotovitel je povinen poskytnout TDS veškerou potřebnou součinnost. Kontrolní dny budou svolávány TDS podle dohody s objednatelem. 4.4. Zhotovitel je povinen u všech částí stavby (díla), které budou dalším postupem zakryty, zajistit odsouhlasení a kontrolu TDS. O provedení kontroly těchto částí stavby se provede záznam ve stavebním deníku. Článek V. Předání a převzetí díla 5.1. Předání a převzetí řádně dokončeného díla bude uskutečněno na základě předávacího protokolu, potvrzeného objednatelem, zhotovitelem a TDS. 5.2. Zhotovitel se zavazuje předat objednateli řádně provedené dílo. Za řádně provedené dílo se považuje dílo dokončené, tj. způsobilé sloužit objednateli k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, a které zhotovitel předá objednateli v dohodnutém času, na dohodnutém místě a bez vad. 5.3. O předání díla se sepíše předávací protokol, který musí obsahovat zejména: označení osoby zhotovitele včetně uvedení sídla a IČ, označení osoby objednatele včetně uvedení sídla a IČ, označení této smlouvy včetně uvedení jejího evidenčního čísla, název projektu, rozsah a předmět plnění, soupis předávaných dokladů a dokumentů, čas a místo předání díla, jména a vlastnoruční podpis osob odpovědných za plnění této smlouvy, oznámení objednatele dle odst. 5.5. tohoto článku. 5.4. Zhotovitel se zavazuje umožnit objednateli prohlídku dokončeného díla. 5.5. Objednatel provede prohlídku díla ve spolupráci s TDS na základě výzvy zhotovitele. Pokud objednatel zjistí, že předané dílo trpí vadami, které však nebrání užívání díla k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, oznámí zhotoviteli, že dílo akceptuje s výhradami. V takovém případě se má za to, že objednatel dílo převzal. Nelzeli dle názoru objednatele dílo pro jeho vady užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, oznámí zhotoviteli, že dílo odmítá převzít. V takovém případě se má za to, že objednatel dílo nepřevzal. 5.6. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla také tehdy, když zhotovitel nevyzve objednatele k převzetí díla včas dle článku Ill. této smlouvy. 5.7. Oznámení o výhradách a oznámení o odmítnutí díla musí obsahovat popis vad díla a právo, které objednatel v důsledku vady díla uplatňuje. 5.8. Zhotovitel se zavazuje bezplatně odstranit oznámené vady ve lhůtě dle článku IX. této smlouvy. 5.9. Pro opětovné předání díla se výše uvedený postup uplatní obdobně. 5.10. Zhotovitel se zavazuje předat spolu s dílem všechny doklady nebo jiné dokumenty, které objednatel potřebuje k užívání díla v souladu s účelem vyplývajícím z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, nebo které požadují právní předpisy. Při předání a převzetí díla předá zhotovitel objednateli originál stavebního deníku, záznamy o kontrolách díla, včetně jeho zakrytých částí, provozní řády a návody k obsluze technických nebo jiných zařízení nebo přístrojů, pokud jsou součástí díla, doklady prokazující způsob, jakým naložil s jednotlivými druhy stavebního odpadu, doklady, jejichž předání je součástí závazku zhotovitele provést dílo. Jestliže tyto doklady zhotovitel objednateli nepředá, je objednatel oprávněn odmítnout převzetí díla, nedohodnou-li se strany jinak. 5.11. Vlastnické právo ke zboží, jeho součástem a příslušenství přechází na objednatele jeho předáním a převzetím na základě předávacího protokolu. Článek VI. Cena a platební podmínky 6.1. Cena za celé provedené dílo je stanovena jako cena pevná, tj. zahrnuje veškeré náklady zhotovitele související s provedením díla. Dále jsou součástí ceny i dodávky, služby a stavební práce, které nejsou výslovně uvedeny, ale zhotovitel, jakožto odborník o nich ví nebo vědět musel, neboť jsou nezbytné k provedení díla, a to včetně dopravy zboží a materiálu na staveniště. 6.2. Cena za řádně provedené a předané dílo dle článku li. této smlouvy a další s dílem související úkony je stanovena takto: 2 031 315,- Kč bez DPH 426 576,- Kč DPH v sazbě 21 % 2 457 891,- Kč včetně DPH 6.3. Celková cena je stanovena v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy - Soupisem dodávek a prací. Jednotkové ceny uvedené v příloze č. 1 této smlouvy- Soupisu dodávek a prací jsou konečné a maximální a mohou být měněny pouze se změnou sazeb DPH či jiných daňových předpisů majících vliv na cenu předmětu plnění dle této smlouvy. 6.4. Zhotovitel je oprávněn vystavit fakturu až po zhotovení celého díla, tj. po dodání všeho zboží a provedení všech stavebních úprav uvedených v příloze č. 1 této smlouvy - Soupisu dodávek a prací. 6.5. Faktura musí obsahovat údaje uvedené v§ 28 odst. 2 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších přepisů, a v zákoně č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů. Faktura bude rovněž obsahovat registrační číslo projektu Operačního programu Praha - pól růstu ČR. 6.6. Součástí faktury bude podrobný soupis dodaného zboží a provedených stavebních prací, který bude odsouhlasený objednatelem. Tento soupis bude v souladu s platnými účetními a daňovými předpisy, a to za účelem řádného vedení evidence majetku objednatele v souladu s těmito právními předpisy. 6.7. Faktura je splatná do 21 kalendářních dnů ode dne jejího doručení objednateli. 6.8. Objednatel je oprávněn do data splatnosti vrátit fakturu, která neobsahuje požadované náležitosti či požadované přílohy nebo obsahuje jiné cenové údaje nebo jiný druh plnění než dohodnuté v této smlouvě s tím, že doba splatnosti nové (opravené) faktury začíná znovu běžet ode dne jejího doručení objednateli. 6.9. Faktura je považována za zaplacenou okamžikem odepsání příslušné částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. 6.10. Zhotovitel není oprávněn postoupit jakoukoliv pohledávku z této smlouvy za objednatelem bez předchozího písemného souhlasu objednatele. V případě porušení této povinnosti je povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši případně postoupené pohledávky. Zhotovitel dále není oprávněn jednostranně započíst jakékoliv pohledávky vůči objednateli, plynoucí z předmětu tohoto smluvního vztahu bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Článek VII. Práva a povinnosti smluvních stran 7.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo s odbornou péčí a obstarat vše, co je k provedení díla potřeba. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s podklady k předmětné veřejné zakázce, se schválenou projektovou dokumentací a s požadavky veřejnoprávních orgánů, a je povinen zajistit, aby dílo odpovídalo obecně platným právním předpisům ČR, v této smlouvě uvedeným dokumentům a příslušným technickým normám, jejichž závaznost si smluvní strany tímto sjednávají. 7.2. Zhotovitel, jako odborně způsobilá osoba, je povinen zkontrolovat technickou část předané dokumentace nejpozději před zahájením stavebních prací na příslušné části díla a upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na zjištěné vady a nedostatky a předat mu soupis zjištěných vad a nedostatků předané dokumentace včetně návrhů na jejich odstranění a včetně vymezení dopadu na předmět a cenu plnění. 7.3. Zhotovitel je povinen po celou dobu provádění plnění podle této smlouvy disponovat potřebnou kvalifikací. Zhotovitel je na žádost objednatele povinen existenci skutečností prokazujících potřebnou kvalifikaci objednateli prokázat ve lhůtě stanovené objednatelem a způsobem dle požadavku objednatele. 7.4. Zhotovitel se zavazuje neprodleně informovat objednatele o všech skutečnostech, které by mu mohly způsobit finanční, nebo jinou újmu, o překážkách, které by mohly ohrozit termíny stanovené touto smlouvou, a o vadách předaného díla. 7.5. Dílo může zhotovitel provést prostřednictvím subdodavatelů, odpovídá však, jako by plnil sám. 7.6. Zhotovitel povede ode dne převzetí staveniště stavební deník. V průběhu pracovní doby musí být trvale dostupný na staveništi. Do stavebního deníku budou zapisovány všechny skutečnosti, rozhodné pro plnění této smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací a jejich jakosti, důvody odchylek prováděných prací od projektové dokumentace, o provedených zkouškách a další údaje potřebné k posouzení prací objednatelem. 7.7. V případě, že dojde k přerušení prací na prováděném dílu, zavazuje se zhotovitel adekvátním způsobem dle stavu rozestavěnosti zabezpečit již provedenou část díla tak, aby nedošlo ke škodě na této části díla. 7 .8. Zhotovitel je povinen provést všechna opatření pro snížení vzniku škod a zejména je povinen odpovídajícím způsobem zabezpečit místo stavby a znemožnit přístup na staveniště neoprávněným osobám. 7 .9. Zhotovitel se zavazuje, že bude respektovat při provádění stavebních prací provozní podmínky objednatele tak, aby nebyl omezen plynulý chod tohoto zařízení. Zhotovitel podle možností omezí na minimum prašnost a hlučnost prací. Práce náročné na hluk a prašnost musí být vždy objednatelem předem odsouhlaseny zápisem ve stavebním deníku. 7.10. Objednatel se zavazuje poskytovat zhotoviteli nezbytnou součinnost za účelem řádného provedení díla, zejména předat zhotoviteli nejpozději v den předání a převzetí staveniště projektovou dokumentaci včetně technické specifikace díla společně s dalšími dokumenty, které jsou nezbytné pro provedení díla; soupis předané dokumentace bude uveden v protokolu (zápisu) o předání a převzetí staveniště. Článek VIII. Staveniště 8.1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště ve stavu způsobilém k provádění prací a plochu pro zařízení staveniště v termínech dle článku Ill. této smlouvy. 8.2. Objednatel předá staveniště zhotoviteli formou zápisu, podepsaného oběma smluvními stranami a TDS, s vyznačením přístupů a tras pro příjezd ke stavbě. 8.3. Zhotovitel je povinen zabezpečit zařízení staveniště, a to v souladu s jeho potřebami, a v souladu s dalšími požadavky objednatele a TDS. Při provádění stavby bude postupováno dle platných norem, vyhlášek a technických předpisů výrobků. Budou dodržovány předepsané pracovní postupy, ČSN a bezpečnostní předpisy. 9.1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na stavební práce po dobu 60 měsíců a na dodané zboží po dobu 24 měsíců od předání bezvadného díla. Záruční doba běží od dne předání a převzetí díla v souladu s článkem V. této smlouvy. 9.2. Objednatel má nárok na bezplatné odstranění jakékoli vady, kterou mělo dílo při předání a převzetí, nebo kterou objednatel zjistil kdykoli během záruční doby. 9.3. Zhotovitel se zavazuje vadu díla odstranit neprodleně, nejpozději však do 7 dnů ode dne doručení písemného oznámení objednatele o vadách díla. 9.4. Oznámení musí obsahovat popis vady díla a právo, které objednatel v důsledku vady díla uplatňuje. 9.5. V případě, že zhotovitel reklamované vady neodstraní ve sjednané lhůtě, je objednatel oprávněn pověřit odstraněním vad jinou specializovanou společnost. Veškeré takto vzniklé náklady uhradí objednateli zhotovitel. 9.6. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním reklamované vady je objednatel oprávněn požadovat od zhotovitele smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý, byť i započatý kalendářní den prodlení a vadu až do doby jejího odstranění. Článek X. Pojištění odpovědnosti za škodu 10.1. Zhotovitel je povinen před podpisem této smlouvy předložit pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s plněním této smlouvy, přičemž limit pojistného plnění bude činit minimálně 2.000.000,- Kč. 10.2. Zhotovitel je povinen udržovat pojistnou smlouvu dle výše uvedeného odstavce v platnosti po celou dobu plnění dle této smlouvy a do druhého pracovního dne od vyzvání objednatelem je povinen ji předložit k nahlédnutí objednateli. Článek XI. Smluvní pokuta a náhrada újmy 11.1. Při prodlení se splněním termínu dle článku Ill. této smlouvy je zhotovitel povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý, byť i započatý kalendářní den prodlení. 11.2. Neodpovídá-li předmět této smlouvy požadavkům dle článku li. této smlouvy nebo projektové dokumentaci, je zhotovitel povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti. Zároveň má objednatel právo odstoupit od této smlouvy. 11.3. V případě, že zhotovitel nepředloží pojistnou smlouvu v souladu s odst. 10.2. této smlouvy, je zhotovitel povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč. Zároveň má objednatel právo odstoupit od této smlouvy. 11.4. Objednatel je oprávněn požadovat za porušení jakékoliv jiné povinnosti stanovené touto smlouvou smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení povinnosti dle této smlouvy, přičemž smluvní pokuta může být uplatňována opakovaně. 11.5. Splatnost smluvních pokut činí 21 kalendářních dnů od doručení nároku na její uhrazení druhé smluvní straně. 11.6. Smluvní pokuty se sčítají. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo smluvních stran na úhradu způsobené újmy vzniklé v souvislosti s plněním předmětu této smlouvy v plné výši. 11.7. Zhotovitel odpovídá za újmu způsobenou porušením povinnosti dle této smlouvy, opomenutím nebo zásadně nekvalitním prováděním smluvní činnosti v plné výši. 11.8. Náhrada újmy se řídí platnými ustanoveními vztahujícími se k náhradě majetkové a nemajetkové újmy stanovené občanským zákoníkem. 11.9. Jakákoliv ustanovení týkající se omezení výše či druhu škody se nepřipouští. 11.10. Objednatel je oprávněn provést zápočet jakéhokoli svého nároku, včetně smluvní pokuty, proti nároku zhotovitele na zaplacení ceny díla nebo jeho části. Možnost zápočtu pohledávky objednatele smluvní strany v rámci této smlouvy výslovně sjednávají. Článek XII. Nebezpečí škody 12.1. Zhotovitel nese od okamžiku předání staveniště nebezpečí škody na díle, na věcech určených k jeho provedení a na staveništi. 12.2. Nebezpečí škody na díle přechází na objednatele převzetím díla. Jestliže objednatel převzal dílo s vadami, přechází nebezpečí škody na díle na objednatele odstraněním všech vad. Nebezpečí na staveništi přechází na objednatele po předání a převzetí díla a vyklizení staveniště zhotovitelem. Článek XIII. Ochrana informací 13.1. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost ohledně skutečností, které se v souvislosti s plněním této smlouvy dozvěděly nebo které označily za důvěrné. Zhotovitel je povinen přijmout opatření k ochraně důvěrných informací. Důvěrné informace mohou být zhotovitelem použity výhradně k plnění této smlouvy. 13.2. Zhotovitel nesdělí či nezpřístupní žádnou z důvěrných informací třetím osobám, nevyužije ji k vlastnímu prospěchu nebo jinak nezneužije. 13.3. Obě smluvní strany se zavazují, že zachovají jako důvěrné informace a zprávy týkající se vlastní spolupráce a vnitřních záležitostí smluvních stran a předmětu této smlouvy, pokud by jejich zveřejnění mohlo poškodit druhou smluvní stranu. 13.4. Zhotovitel bude považovat za důvěrné takové informace, které budou jako důvěrné označené, nebo informace, u kterých se z povahy věci dá předpokládat, že se jedná o informace podléhající závazku mlčenlivosti, nebo informace o objednateli, které mohly z povahy věci být považovány za důvěrné a které se zhotovitel dozví v souvislosti s plněním smlouvy. 13.5. Zhotovitel je povinen svého případného poddodavatele zavázat povinností mlčenlivosti a respektováním práv objednatele nejméně ve stejném rozsahu, v jakém je dle této smlouvy zavázán sám. 14.1. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od této smlouvy z důvodů uvedených v zákoně, v této smlouvě a dále z důvodu podstatného porušení této smlouvy ve smyslu ustanovení § 2001 a násl. občanského zákoníku. 14.2. Za podstatné porušení této smlouvy ze strany zhotovitele se považuje zejména prodlení zhotovitele se splněním termínu dle odst. 3.4. této smlouvy delší než 30 dnů, a dále porušení jakékoliv povinnosti zhotovitele vyplývající z této smlouvy a její nesplnění ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou objednatel zhotoviteli k tomu poskytne; v pochybnostech se má za to, že dodatečná lhůta je přiměřená, pokud činila alespoň 5 dnů. Odstoupení od této smlouvy ze strany objednatele není spojeno s uložením jakékoliv sankce k jeho tíži. 14.3. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit i v případě, že plnění ze strany objednatele dle této smlouvy nebude kryto rozpočtem objednatele nebo nebudou schváleny finanční prostředky z Operačního programu Praha - pól růstu ČR k financování předmětu této smlouvy. 14.4. Odstoupení od této smlouvy nabývá účinnosti dnem doručení písemného oznámení o odstoupení od této smlouvy druhé smluvní straně na adresu jejího sídla uvedenou v záhlaví této smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že odstoupení od této smlouvy se považuje za doručené nejpozději 10. dnem po jeho uložení u provozovatele poštovních služeb, resp. výslovným odmítnutím přijetí odstoupení druhou smluvní stranou. Článek XV. Závěrečná a další ustanovení 15.1. Zhotovitel pro vzájemný styk a zabezpečení povinnosti vyplývajících z této smlouvy určuje následující kontaktní osobu: Jméno: Ivana Chrpová, tel: 602 566 641, e-mail: avkstav@gmail.com. 15.2. Objednatel pro vzájemný styk a zabezpečení povinností vyplývajících z této smlouvy určuje následující kontaktní osobu: Jméno: Mgr. Milada Bulirschová, ředitelka, tel: +420 233 554 280, e-mail: reditelka@mazurska.cz. 15.3. Pokud tato smlouva nestanoví jinak, řídí se právní vztahy jí založené občanským zákoníkem. Nelze-li některé otázky řešit podle těchto ustanovení, použijí se obecně závazné předpisy. 15.4. Tuto smlouvu lze měnit a doplňovat jen písemnými dodatky očíslovanými vzestupnou číselnou řadou a podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 15.5. Při nebezpečí prodlení se za řádně doručené oznámení považuje i oznámení učiněné telefonicky či e-mailem s tím, že bude příslušnou smluvní stranou následně potvrzeno a předáno písemně v listinné podobě. 15.6. Tato smlouva je platná a účinná dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 15.7. Tato smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech, z nichž objednatel obdrží dvě a zhotovitel jedno vyhotovení. 15.8. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. 15.9. Smluvní strany souhlasí se zveřejněním této smlouvy v jejím plném znění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů. 15.10.Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, zajistí objednatel. 15.11.Smluvní strany potvrzují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, porozuměly jejímu obsahu, uzavírají ji svobodně a vážně. Na důkaz toho připojují své níže uvedené podpisy. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1 - Soupis dodávek a prací (výkaz výměr) V Praze dne 29.6.2018 Za objednatele Mgr. Milada Bulirschová, ředitelka Za zhotovitele Ivana Chrpová, jednatelka