Obec Loza SMLOUVA O DÍLO uzavřená za účelem opravy místních komunikací Loza Smluvní strany Objednatel: Obec Loza Se sídlem: Loza 47, 33152 Dolní Bělá IC: 00572900 Bankovní spojení: ČSOB Číslo účtu: 103003132/0300 Zastoupený: Miroslav Gšír (dále jen 'objednatel") Zhotovitel: BERGER BOHEMIA a. s. Se sídlem: Klatovská 410/167,321 00 Plzeň iČ: 45357269 DIČ: CZ 45357269 Zastoupený: Ing. Zdeněk Pilík (předseda představenstva), Ing. Ladislav Provod (člen představenstva) Zapsaný v obchodní rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni, oddíl B, vložka 217 Bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a. s. Císlo účtu: 151831850112700 (dále jen "zhotovitel") (objednatel a zhotovitel dále jen jako „smluvní strany") Smluvní strany uzavřely v souladu s ustanovením § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník"), tuto smlouvu o dílo: Smlouvu o dílo: (dále jen „smlouva") I. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele provést řádně a včas pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí dílo dle projektové dokumentace, která tvoří nedílnou součást této smlouvy jako její příloha č. 1, dle příslušných norem CSN a právních předpisů platných v době zpracování projektové dokumentace v příloze č. 1 (dále jen „dílo") a závazek objednatele dílo převzít a zaplatit zhotoviteli za provedení díla sjednanou cenu za podmínek vymezených v této smlouvě. 2. Závazek zhotovitele provést dílo dále zahrnuje zejména provedení veškerých stavebních a jiných výkonů a služeb včetně obstarání pracovních sil, mechanizmů a materiálů, které jsou nutné k provedení díla podle této smlouvy, včetně jejích příloh, provedení všech předepsaných Stránka 1 z 8 Příloha č. 4 Obec Loza zkoušek a revizí a zabezpečení případné skládky. II. Cena díla 1. Smluvní strany se dohodly, že za.provedení díla podle článku I. této smlouvy zaplatí objednatel zhotoviteli sjednanou cenu ve výši: Cena celkem bez DPH 725 468,60 Kč (slovy: sedmsetdvacetpěttisícčtyřistašedesátosm korun českých bez daně z přidané hodnoty) (dále jen „cena díla"). 2. Nedílnou přílohou č. 2 této smlouvy je podrobná kalkulace ceny obsahující ocenění jednotlivých dílčích prací dle přílohy č. 1 (dále jen „položkový rozpočet"). 3. K ceně za provedení díla bez DPH bude zhotovitel účtovat DPH (daň z přidané hodnoty) ve výši stanovené zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění platném a účinném ke dni uskutečnění zdanitelného pinění. 4. Cena díla nemůže být zvýšena či snížena, pokud nedojde ke změně této smlouvy formou písemného dodatku. Podkladem pro takovou změnu budou zejména změnové listy, z nichž musí být patrno, o jakou změnu díla se má jednat, jakož i odpovídající cena, kterou za provedení změny díla bude zhotovitel u objednatele požadovat uhradit. Veškeré změny musí být v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. III. Fakturace a platební podmínky Dohodnutou cenu za provedení díla uhradí objednatel zhotoviteli za skutečně provedené práce, výkony a materiál v souladu s položkovým rozpočtem na základě daňového dokladu (faktury) po protokolárním předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. Protokol o předání a převzetí díla bude (alespoň v kopii) nedílnou přílohou faktury. Je-li dílo převzato objednatelem s vadami a/nebo nedodělky, je zhotovitel oprávněn vystavit fakturu až po odstranění všech vad nebo nedodělků uvedených v protokolu o předání a převzetí díla nebo řádného uspokojení jiného zákonného či smluvního nároku uplatněného objednatelem z titulu odpovědnosti zhotovitele za vady díla, nebude-li mezi smluvními stranami písemně dohodnuto jinak. 2. Lhůta splatnosti faktury je do 30 kalendářních dnů od doručení objednateli. 3. Okamžikem zaplacení se rozumí datum odepsání příslušné částky, na kterou byla faktura vystavena, z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. 4. Nebude-li faktura zhotovitele obsahovat povinné náležitosti podle platných právních předpisů & podle této smlouvy včetně příloh nebo v něm budou uvedeny nesprávné údaje, je objednatel oprávněn vrátit fakturu zhotoviteli ve lhůtě její splatnosti. V takovém případě doba splatnosti počne běžet doručením řádně opravené faktury objednateli. Iv. Termíny plnění 1. Zhotovitel se zavazuje provést sjednané dílo v následujících termínech: Stránka 2 z 8 Příloha č. 4 Obec Loza Zahájení prací na díle: bezprostředně po předání staveniště. Termín dokončení (včetně jeho řádného předání a převzetí): do 30.11.2018 2. Zhotovitel se zavazuje, že kompletní, pině funkční dílo provede v termínech a v kvalitě dle této smlouvy a ve stavu způsobilém k řádnému užívání díla. 3. Zhotovitel je povinen bezodkladně informovat objednatele o veškerých okolnostech, které mohou mít vliv na termín provedení díla, přičemž obě smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí a poskytnou si vzájemnou součinnosti pro eliminaci, resp. odstranění veškerých příčin, které mohou mít vliv na termín provedení díla. 4. V případě pozastavení prací se termín k dokončení díla posouvá o stejný počet dní, na kolik dní došlo k pozastavení prací, a /nebo po které nebylo možné realizovat dílo s ohledem na klimatické podmínky. Zhotovitel je oprávněn pozastavit provádění díla v případě, že zjistí při provádění díla skryté překážky znemožňující provedení díla sjednaným způsobem, nebo v případě neposkytnutí součinnosti ze strany objednatele, ke které je povinen dle této smlouvy. Každé takové přerušení provádění díla je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli. Součástí oznámení musí být zpráva o předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných opatřeních. V. Staveniště 1. O předání a převzetí staveniště bez faktických a právních vad bude sepsán protokol. 2. Zhotovitel se zavazuje především na vlastní náklady zajistit veškeré zařízení staveniště ve shodě s platnými předpisy, nezbytné pro provedení díla, a zajistit jeho provoz a údržbu po celou dobu provádění díla, staveniště řádně zabezpečit proti vniknutí třetích osob, vyklidit a uvést do náležitého stavu staveniště v termínu do 5 dnů od předání díla, nebude-li dodatečně mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. 3. Zhotovitelje oprávněn užívat staveniště až do doby předání díla bezplatně. VI. Provádění díla 1. Pověří-li zhotovitel prováděním díla nebo jeho části jinou osobu, nese veškerou odpovědnost související s prováděním díla sám zhotovitel. 2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s touto smlouvou a s vynaložením odborné péče, podle nejlepších znalostí a schopností, sledovat a chránit oprávněné zájmy objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny a interními předpisy souvisejícími s předmětem pinění smlouvy (či jeho dílčí částí), které objednatel zhotoviteli poskytne nebo s pokyny jím pověřených osob. Zhotovitel je povinen uhradit veškeré škody na zdraví a majetku vzniklé porušením předpisů uvedených výše. 3. Objednatel je povinen předat zhotoviteli veškeré věci a informace nezbytné k řádnému provedení předmětu pinění této smlouvy. Tyto podklady zůstávají ve vlastnictví objednatele a budou mu zhotovitelem vráceny při dokončení, resp. případném předčasném ukončení jeho činností a služeb. Zhotovitel je povinen objednatele prokazatelně a v dostatečném předstihu informovat o rozsahu a povaze věcí a informací, které jsou nezbytné a nutné k řádnému a včasnému výkonu jeho povinností dle této smlouvy, jinak odpovídá za škodu způsobenou v důsledku takového opomenutí. V případě neposkytnutí součinnosti objednatele spočívající v Stránka 3z8 Příloha č. 4 Obec Loza Zahájení prací na díle: bezprostředně po předání staveniště. Termín dokončení (včetně jeho řádného předání a převzetí): do 30.112018 2. Zhotovitel se zavazuje, že kompletní, pině funkční dílo provede v termínech a v kvalitě dle této smlouvy a ve stavu způsobilém k řádnému užívání díla. 3. Zhotovitel je povinen bezodkladně informovat objednatele o veškerých okolnostech, které mohou mít vliv na termín provedení díla, přičemž obě smluvní strany se zavazují vyvinout veškeré úsilí a poskytnou si vzájemnou součinnosti pro eliminaci, resp. odstranění veškerých příčin, které mohou mít vliv na termín provedení díla. 4. V případě pozastavení prací se termín k dokončení díla posouvá o stejný počet dní, na kolik dní došlo k pozastavení prací, a /nebo po které nebylo možné realizovat dílo s ohledem na klimatické podmínky. Zhotovitel je oprávněn pozastavit prováděni díla v případě, že zjistí při provádění díla skryté překážky znemožňující provedení díla sjednaným způsobem, nebo v případě neposkytnutí součinnosti ze strany objednatele, ke které je povinen dle této smlouvy. Každé takové přerušení provádění díla je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli. Součástí oznámení musí být zpráva o předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných opatřeních. V. Staveniště 1. O předání a převzetí staveniště bez faktických a právních vad bude sepsán protokol. 2. Zhotovitel se zavazuje především na vlastní náklady zajistit veškeré zařízení staveniště ve shodě s platnými předpisy, nezbytné pro provedení díla, a zajistit jeho provoz a údržbu po celou dobu provádění díla, staveniště řádně zabezpečit proti vniknutí třetích osob, vyklidit a uvést do náležitého stavu staveniště v termínu do 5 dnů od předání díla, nebude-li dodatečně mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. 3. Zhotovitelje oprávněn užívat staveniště až do doby předání díla bezplatně. VI. Provádění díla 1. Pověří-li zhotovitel prováděním díla nebo jeho části jinou osobu, nese veškerou' odpovědnost související s prováděním díla sám zhotovitel. 2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s touto smlouvou a s vynaložením odborné péče, podle nejlepších znalostí a schopností, sledovat a chránit oprávněné zájmy objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny a interními předpisy souvisejícími s předmětem pinění smlouvy (či jeho dílčí částí), které objednatel zhotoviteli poskytne nebo s pokyny jím pověřených osob. Zhotovitel je povinen uhradit veškeré škody na zdraví a majetku vzniklé porušením předpisů uvedených výše. 3. Objednatel je povinen předat zhotoviteli veškeré věci a informace nezbytné k řádnému provedení předmětu pinění této smlouvy. Tyto podklady zůstávají ve vlastnictví objednatele a budou mu zhotovitelem vráceny při dokončení, resp. případném předčasném ukončení jeho činností a služeb. Zhotovitel je povinen objednatele prokazatelně a v dostatečném předstihu informovat o rozsahu a povaze věcí a informací, které jsou nezbytné a nutné k řádnému a včasnému výkonu jeho povinností dle této smlouvy, jinak odpovídá za škodu způsobenou v důsledku takového opomenutí. V případě neposkytnutí součiimqsti objednatele spočívající v Stránka 3z8 Příloha č. 4 Obec Loza neposkytnutí věcí a informací nezbytných a nutných k pinění povinností zhotovitele, není zhotovitel s piněním takových povinností v prodlení. 4. Zhotovitel je povinen umožnit objednateli kdykoliv kontrolu prováděných prací a vstup na staveniště. Zhotovitel je povinen nejméně tři pracovní dny předem vyzvat objednatele ke kontrole prací, které budou zakiyty. Objednatel na základě výzvy zhotovitele zakryté práce převezme za předpokladu, že jsou provedeny v souladu s touto smlouvou. Nevyzve-li zhotovitel řádně a včas objednatele ke kontrole takových prací, je povinen na žádost objednatele zakryté práce na vlastní náklady odkrýt. V případě, že se objednatel ke kontrole bez předchozí omluvy nedostaví, má se za to, že kontrolu nepožaduje a zhotovitel bude oprávněn pokračovat v provádění prací na díle. Bude-li však objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel. 5. Při kontrole zakrývaných prací je zhotovitel povinen předložit objednateli výsledky všech provedených zkoušek, důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané práce, certifikáty a atesty. Jestliže by došlo zakrytím prací k znepřístupnění jiných částí díla a tedy k znemožnění jejich budoucí kontroly, je zhotovitel povinen předložit ke kontrole zakrývaných prací výše uvedené dokumenty ohledně těchto částí díla. 6. Objednatel umožní zhotoviteli využití přívodu elektrické energie a vody pro účely realizace díla. 7. Objednatel je oprávněn dávat zhotoviteli pokyn k určení způsobu provedení díla; jakékoliv pokyny objednatele musí být v souladu s touto smlouvou. Pokud tak objednatel neučiní, postupuje zhotovitel při provádění díla samostatně. 8. Objednatel se zavazuje k součinnosti spočívající v zajištění veškerých potřebných povolení a náležitostí, které je nutno získat k provedení díla, a to zejména zajištění vstupu na obecní i cizí pozemky v rozsahu potřebném pro provedení díla a zajištění pravomocného stavebního povolení. 9. Zhotovitel se zavazuje, že provedení a kvalita díla bude odpovídat této smlouvě, obecně závazným právním předpisům, platným technickým normám a bude prosté jakýchkoli vad. Zhotovitel se dále zavazuje, že k provedení díla budou použity obvyklé a vyzkoušené technologie, dílo bude provedeno s vynaložením odborné péče v profesionální kvalitě a bude odpovídat všeobecně uznávanému standardu. 10. Veškeré odborné práce musí vykonávat pracovníci zhotovitele nebo jeho subdodavatelů mající příslušnou kvalifikaci, tj. jsou k takovým pracím oprávněny, mají průkaz zvláštní způsobilosti, případně jSou k těmto činnostem autorizovány podle zvláštních právních předpisů. 11. Stavbyvedoucí nebo jiný pověřený zaměstnanec zhotovitele vede ode dne převzetí staveniště O prováděných pracích stavební deník, do kterého zapisuje skutečnosti předepsané § 157 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon. 12. Objednatel je povinen poskytovat při provádění díla zhotoviteli potřebnou součinnost, zejména nesmí klást žádné neoprávněné právní a fyzické překážky v provádění a dokončení díla a bránit pracovníkům zhotovitele ve vstupu na pracoviště. 13. Kontrolní dny budou stanoveny samostatnou dohodou smluvních stran. 14. Zhotovitel se zavazuje poskytovat objednateli nezbytnou součinndst a účinně spolupůsobit v kolaudačním řízení a účastnit se kolaudačního řízení v objednatelem požadovaném rozsahu za Stránka 4z8 Příloha Č. 4 Obec Loza účelem získání kolaudačního rozhodnutí o povolení užívání díla, je-li kolaudační řízení prováděno. VII. Předání a převzetí díla 1. Zhotovitel spiní svou povinnost provést dílo jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla objednateli. 2. Dílo je způsobilé k předání objednateli, je-li kompletně provedeno bez vad a nedodělků. 3. Zhotovitel je povinen písemně oznámit objednateli nejméně 5 pracovních dnů předem termín, ve kterém bude řádně ukončené dílo připraveno k předání. Objednatel je povinen dílo v tomto termínu převzít. 4. O předání a převzetí díla bude smluvními stranami sepsán a podepsán protokol o předání a převzetí díla, který bude obsahovat zhodnocení prací a soupis dokladů předávaných objednateli zhotovitelem při předání díla. 5. Objednatel je povinen předávané dílo převzít, i když dílo vykazuje vady a nedodělky, zejm. pak vykazuje-li drobné vady a nedodělky, které však nebrání řádnému a bezpečnému užívání díla. V takovém případě bude protokol o předání a převzetí díla vedle výše uvedeného obsahovat soupis zjištěných vad a nedodělků, dohodnuté lhůty kjejich odstranění nebo jiná opatření (byla-li dohodnuta) či smluvní nároky vyplývající z odpovědnosti zhotovitele za vady díla. Nebude-li lhůta k odstranění dohodnuta, platí, že je zhotovitel povinen vady a nedodělky odstranit nejpozději do 20 dnů ode dne jejich nahlášení objednatelem. 6. V případě, že objednatel dílo nepřevezme, bude mezi smluvními stranami sepsán zápis s uvedením důvodu nepřevzetí díla a s uvedením stanovisek obou smluvních stran. V případě nepřevzetí díla dohodnou smluvní strany náhradní termín předání a převzetí díla. V případě, že se smluvní strany nedomluví, platí, že náhradní termín bude 10 dnů od podpisu zápisu dle tohoto odstavce. 7. Dílo se považuje za předané oboustranným podpisem protokolu o předání a převzetí díla. VIII. Záruka za Iakost díla, odpovědnost za vady - 1. Zhotovitel objednateli odpovídá za to, že dílo provedené jím podle této smloůvy bude kompletní, pině funkční a způsobilé k účelu, k němuž bylo vytvořeno a že jeho kvalita bude odpovídat požadavkům uvedeným této smlouvě. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, které má dílo v okamžiku jeho předání a za vady díla, které se vyskytnou v záruční době. Zhotovitel touto smlouvou poskytuje objednateli záruku za jakost díla v rozsahu uvedeném v tomto článku (dále jen „záruka"). 3. Záruční doba díla činí 24 měsíců a počíná běžet dnem předání díla podle článku VII této smlouvy. 4. Vady díla zjištěné objednatelem po předání díla je objednatel povinen oznámit zhotoviteli neprodleně po jejich zjištění. Objednatel je oprávněn takové vady uplatnit u zhotovitele telefonicky, osobně, e-mailem nebo faxem. 5. Zhotovitel se zavazuje bezplatně odstranit jakékoliv vady díla, kťeré vznikly nebo které se projevily v průběhu záruční doby, a to ve lhůtě stanovené objednatelem, která nebude kratší než 20kalendářních dnů ode dne oznámení vady, nebo ve stejné lhůtě 'řádně uspokojit jiný smluvní Stránka 5z8 Příloha č. 4 Obec Loza či zákonný nárok uplatněný objednatelem u zhotovitele z titulu odpovědnosti za vady díla. 6. Neodstraní-li zhotovitel ve stanovené lhůtě vadu sám, je objednatel oprávněn zajistit odstranění vady třetí osobou, přičemž náklady na odstranění takové vady nese zhotovitel. Ten je povinen uhradit náklady se lhůtou splatnosti 30 dnů po předložení vyúčtování objednatelem. 7. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, škody vzniklé nesprávným nebo nedbalým zacházením, nevhodnými provozními podmínkami dle technické dokumentace, vyšší mocí. Dále zhotovitel neodpovídá za vady způsobené objednatelem nebo ze strany třetích osob. 8. V případě, že zhotovitel odstraní vadu, na kterou se nevztahuje záruka, zavazuje se objednatel k uhrazení nákladů na odstranění této vady na základě daňového dokladu vystaveného zhotovitelem. Ix. Smluvní sankce 1. Pro případ prodlení zhotovitele s termínem dokončení díla podle této smlouvy, nebo vyklizením staveniště, si smluvní strany sjednávají ve prospěch objednatele smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla bez DPH, za každý den prodlení. 2. Pro případ prodlení zhotovitele s odstraněním vad nebo nedodělků vyplývajících z přejímacího řízení, nebo zjištěných v záruční době si smluvní strany sjednávají ve prospěch objednatele smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla bez DPH za každý den prodlení. 3. Pro případ prodlení smluvní strany s piněním jakýchkoli peněžitých závazků podle této smlouvy si smluvní strany sjednávají úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky včetně DPH za každý den prodlení. 4. Jakákoli smluvní pokuta sjednaná podle této smlouvy je splatná do 30 dnů od jejího uplatnění objednatelem nebo zhotovitelem. X. Licenční ujednání 1. Bude-li výsledkem pinění nebo jiné činnosti zhotovitele prováděné dle této smlouvy autorské dílo, které požívá ochrany autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, poskytuje zhotovitel objednateli dnem předání díla objednateli nevýhradní právo užít takovéto autorské dílo všemi způsoby nezbytnými či vhodnými k napinění účelu vyplývajícímu z této smlouvy, a to po celou dobu trvání autorského práva k autorskému dílu, resp. po dobu autorskoprávní ochrany, bez omezení rozsahu množstevního a technologického a současně s teritoriálním omezením na území obce zadavatele (dále jen „licence"). Součástí licence podle tohoto odstavce je rovněž právo objednatele měnit či upravovat dílo, k němuž byla poskytnuta licence podle tohoto odstavce, a to buď samostatně, nebo prostřednictvím třetí osoby. Cena licence je zahrnuta v ceně díla dle čl. II. odst. 1 této smlouvy, když zhotovitel tuto skutečnost vzal v úvahu při stanovení výše své odměny dle této smlouvy. XI. Ukončení smluvního vztahu Smluvní strany mohou tuto smlouvu ukončit dohodou, která musL mít písemnou formu. Stránka 6 z 8 Příloha Č. 4 Obec Loza 2. Smluvní strany jsou oprávněny od této smlouvy odstoupit nad rámec úpravy dle platných právních předpisů z následujících důvodů: a) zhotovitel bude v prodlení s dokončením díla podle této smlouvy delším než 30 kalendářních dnů, nebo b) zhotovitel bude provádět dílo v rozporu s touto smlouvou, resp. projektovou dokumentací, platnými technickými normami, obecně závaznými předpisy, případně pokyny objednatele a nezjedná nápravu (tj. zejména, nikoliv však výlučně, neodstraní vady vzniklé vadným prováděním díla), ačkoliv byl zhotovitel na toto své chování nebo porušování povinností objednatelem písemně upozorněn a vyzván ke zjednání nápravy, nebo c) důsledky vyplývající z působení vyšší moci tak, jak je definována v příslušných právních předpisech, budou trvat déle než 90 kalendářiiích dnů, nebo d) objednatel bude v prodlení s piněním svých peněžitých závazků vyplývajících pro něj z této smlouvy vůči zhotoviteli delším než 60 kalendářních dnů a toto porušení své povinnosti ze smlouvy nenapraví ani v přiměřené dodatečné lhůtě uvedené v písemné výzvě zhotovitele k nápravě, která nesmí být kratší než 30 kalendářních dnů ode dne, kdy objednatel tuto výzvu od zhotovitele obdrží. 3. Odstoupení musí mít písemnou formu s tím, že je účinné ode dne jeho doručení druhé smluvní straně. 4 Odstoupením od smlouvy zůstávají nedotčena ustanovení této smlouvy o náhradě škody, smluvních pokutách, pojištění, dále ustanovení o odpovědnosti zhotovitele za vady díla, o záruce a záruční době, o řešení sporů či jiná ustanovení, která podle projevené vůle smluvních stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy. XII. Způsob komunikace, kontakty 1. Není-li v této smlouvě v konkrétním případě ujednáno jinak, platí, že veškerá oznámení, žádosti nebo jiná sdělení učiněná některou ze smluvních stran na základě této smlouvy budou uskutečněna písemně a budou považována za řádně učiněná, jakmile budou doručena druhé smluvní straně. Kontaktní osoba objednatele: Miroslav Gšír Kontaktní osoba zhotovitele: Ing. Martin Mokrý nebo Matěj Brož 2. Smluvní strany jsou povinny na změnu kontaktní osoby, jakož i adresy určené pro komunikaci bez zbytečného odkladu písemně upozornit druhou smluvní stranu. Změna kontaktní osob není důvodem pro sepsání dodatku k této smlouvě. XIII. Obchodní tajemství 1. Veškeré skutečnosti obchodní, výrobní, ekonomické či technické povahy, související se smluvními stranami, které nejsou běžně dostupné v obchodních kruzích, a se kterými při zajištění předmětu pinění přijdou smluvní strany do styku, jsou obchodním tajemstvím. 2. Smluvní strany se zavazují, že tyto skutečnosti jiným subjektům nesdělí, nezpřístupní ani nevyužijí pro sebe či pro jinou osobu. Zavazují se zachovat tyto skhtečnosti v přísné tajnosti a sdělit je výlučně těm svým zaměstnancům, kteří jsou pověřeni piněním smlouvy, a z tohoto titulu oprávněni se s těmito skutečnostmi v nezbytném rozsahu seznámit. Smluvní strany se Stránka 7 z 8 A - Příloha č. 4 Obec Loza současně zavazují zabezpečit, aby i tyto osoby považovaly skutečnosti tvořící obchodní tajemství za důvěrné a zachovávaly o nich mlčenlivost. 3. V případě porušení obchodního tajemství ve smyslu § 2976 a násl. občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů, smluvní strany použijí prostředky ochrany proti nekalé soutěži. XIV. Závěrečná ustanovení 1. Jednacím jazykem mezi objednatelem a zhotovitelem je pro veškerá pinění vyplývající z této smlouvy výhradně jazyk český, a to včetně veškeré dokumentace a komunikace vztahující se k předmětu smlouvy. 2. V záležitostech neupravených touto smlouvou se práva a povinnosti smluvních stran řídí občanským zákoníkem a dalšími obecně závaznými právními předpisy České republiky. 3. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Měnit nebo doplňovat text této smlouvy je možné jen formou písemných a očíslovaných dodatků podepsaných oběma smluvními stranami. 4. Stane-li se jeden nebo více bodů smlouvy neplatnými, zůstávají ostatní body v platnosti v piném znění a smluvní strany se zavazují k logickému dopinění smlouvy. 5. Veškeré spory, které vzniknou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, budou řešeny u příslušného obecného soudu v CR. 6. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto přílohy: Příloha č. 1 - Projektová dokumentace ke stavebnímu řízení Příloha č. 2 - Položkový rozpočet (oceněný výkaz výměr) 7. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, s platností originálu, z nichž objednatel obdrží 2 vyhotovení a zhotovitel 2 vyhotovení. V Loze dne 22.5.2018 V Plzni dne:11.5.2018 objednatel: zhotovil: ........... .......... Obec Loza BERGER BOHEMIA a.s. Miroslav Gšír Ing. Zdeněk Loza BERGER BOHEMIA a.s. LOZA 47 Klatovská 4101167 321 00 PLZEŇ Stránka 8 z 8