5' Smlouva o poskytování služeb závodního stravování uzavřená mezi témilo smluvními stranami KRAJSKÁ NEMOCENICE LIBEREC, a.s. se sídlem Husova 357/10, Liberec - Staré Město, 460 01 Libei-ec, doruíovací číslo 460 63 IČ; 27283933, DIČ: CZ27283933 Baíikovní spojení] Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústi nad Labem, oddíl B. vložka 1651 (dále jen „provozovatel") PEKM Kabeltechnik s.r.o. se sídlem Svárovská 698, 463 03 Stráž nad Nisou zastoupenou P rC; 43001378 DIČ; CZ43001378 bankovní spojení:| Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 8330 (dále jen „zákazník") Obsah: l. základní ustanovení 2. Cena, vyúčtování 3. Práva a povinnosti účastiríkú 4. Personál 5. Kontrola zákazníka 6. Součinnost provozovateie a zákazníka 7. Systém nabídky a úhrady jídel 8. Investice 9. Řešení sporů 10. Doba trvání smlouvy, výpověď 11. Závěrečná ustanoveni 1. Základní struktura nabídky jídel 2. Minimální rozsah výdejní doby 3. Přehled předávaných prostor 4. Seznam - malý a velký inventář 5. Cenová kalkulace 6. Kompetenční ujednání 7. Bezpečnosti pravidla pro dodavatele Základní ustanovení 1.1. Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 1.3.2015 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající v dovozu a prodeji teplých jídel z centrální kuchyně provozovatele pro zaměstnance zákazníka a zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických norem. Od 1.3.2015 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz doplňkového prodeje ve výdejně jídel umístěné v areálu střediska závodního stravování. Zákazník není oprávněn po dobu trvání smlouvy předat výše uvedené provozy nebo jakoukoliv jejich část jinému provozovateli. 1.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 1.2.1.Provozovatel je povinen dbát o to, aby oblast uvedená v bodě l.l. byla vedena odborně a řádné v souladu s danou situaci na trfiu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a daiší zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podle této smlouvy, případné podle Jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2.2.0bě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3.Provozovatel Je povinen dodržovat základní strukturu nabídky jídel tak, jak je uvedena v příloze č. 1, Provozovatel předá zákazníkovi a zveřejní na nástěnce v jídelně nejméně dva dny před koncem pracovního týdne jídelní lístek na následující týden. 1.2.4.Minimální otevírací doba je stanovena v příloze č- 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.5.Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávniků formou umístění lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně dvakrát za rok detailní průzkum spokojenosti strávniků formou ankety, jejíž výsledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobč zákazníka. 1.2.6.Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akci (napf. Dny italské, orientální, staročeské kuchyně). O konáni takové akce bude provozovatel zákazníka s pfedstihent informovat. 2. Cena, vyúčtováni 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č. 5 této smlouvy byla stanovena cena za odběr jednoho jídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka. 2.2. Vedlejší provozní náklady, mzdové náklady a odměna provozovatele jsou hrazeny zákazníkem paušálním poplatkem dle přílohy č. 5 této smlouvy. 2.3. Zaměsmanci zákazníka realizují úhradu stravy potravin a ostatního zboží u provozovatele formou nákupu za úplatu v hotovosti, nebo fonnou nákupu pomoci stravenek- 2.4. Na dodatečné úpravy ceny předané klientovi po datu stanoveném pro předáni kalkulace ceny tj. do 3 pracovního dne následujícílio měsíce nebude v příslušném zúčtovacini období bran zřetel. Své nároky (a to včetně nároku za fakruraci odebrané stravy, potravin a ostatního ^oži) muže provozovatel uplatnit po projednání s klientem (prokazatelným uvedením důvodu pozdního, nebo chybného předání vstupních údajů pro stanoveni ceny) a to nejdříve v následujícím zúčtovacím období. 2.5. Vyúčtování bude prováděno měsíčně na základě množství odebrané stravy zaměstnanců zákazníka. Faktura musí splňovat náležitosti daiiového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména: • číslo faktury a datum vystaveni • obchodní jméno, sídlo provozovatele a zákazníka • číslo smlouvy • IČ a DIČ provozovatele a zákazníka • fakturovaná částka • doloženi odebraných počtů stravy dohodnutým způsobem 2.6. Faktura je splatná 30. den. V případě prodleni s uhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve vý'ši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2.7. V rámci kapacity výdeje má provozovatel s předchozím písemným souhlasem klienta právo poskytovat stravovací služby dalším smluvním stranám. 2.8. Stanovení prodejních cen zboží v doplňkovém prodeji je omezeno maximální hranicí marže ve vvši 20 % k nákupním cenám provozovatele v případě nakupovaného zboží a maximální hranicí ve výši 50% v případě vlastní výroby. Práva a povinností účastníků 3.1. Inventář 3.1.1 .Rozsah inventáře 3.1.1.1. Zákazník poskytne provozovateli pro účely plněni této smlouvy velký a malý inventář, jeho soupis a rozdělení jsou obsahem přílohy č. á.bezůplatně 3.1.1.2. inventář zahrnuje zejména; • kompletní zařízení jídelny jako např. stoly, židle atd. • kompletní zařízeni přípraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňský-mi stroji, chladírenským zařízením, jakož i skladovacími prostory s odpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, umývacími dřezy a osvětlovacími tělesy • malý inventář jako jsou příbory, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky. vázy, stojánky na papír a ubrousky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby • další předměty uvedené v příloze č. 4 této smlouvy. 3.1.1.3. Zákazník poskytne vše potřebné kdispozici v dostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1.2.Invenrura 3.1,2.1. Jedenkrát za rok se uskuteční společná inventura za účelem zjištěni aktuálního stavu. 3.L2.2. Náhradu za ^přirozený úbyieii'- u malého inventáře (příbory, talíře, skleničky) zajišťuje zákazník. 2. Prostory 3.2.1.Zákazník poskytne provozovateli kdispczici prostory potřebné k obhospodařováni předávaných provozů včetné sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele. j.2.2.Prostory musí splňovat požadavky stanovené 2ávaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu. Přehled prostor je uveden v příloze č, 3. Prostory budou předány na základě písemného předávacího protokolu. 3.2.3.V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebo jiné události, při které by mohlo dojít k ohrožení zdraví, nebo majetku provozovatele a zákazníka mají ostraha zákazníkových budov, nebo zamfetnanci zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem a to následujícím způsobem: * Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče od vstupních dveří užívaných prostor • Pracovnicí bezpečnostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo k zásahu přivolají další složky jako Policii ČR. příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby ♦ Pracovnici bezpečnostní služby neprodlené informuji a případně přivolají zástupce provozovatele a zákazníka • Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do knihy události a celý prostor zapečetí. Přivolaný záslup>ce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedení kontrolní inventury. 3. Údržba a opravy 3.3.1.Běžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně a její zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady zákazník. 3.3.2-Provozovatei bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrnosti. 3.3.3.Vyskylnou-li se případné škody a nedostatky, ohlásí Je neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatřeni a opravy, aby by! zajištěn provoz kantýny. 3.3.4.Prokáže-li zákazník prokazatelným způsobem (napr. dobrozdáním servisního technika), že k poškození došlo vinou provozovatele, budou náklady na opravu daného poškozeného zařízení připsány k tíži provozovatele a to po předchozí domluvě. 3.3.5.Zákazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu o plánovaných opravách a údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských prací. .4. Energie a dodávka vody 3.4.1.Zákazník zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. .5. Přístupové cesty 3.5.1 .Zákazník zajisti, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez probiémů po stajicvených příjezdových cestách a stanovenými vchody, Provozovatei se zavazuje dodržovat Bezpečností pravidla pro dodavatele, které tvoří přílohu č. 7 této smlouvy. 3.6. Hygiena a čistota 3.6.1,Čištění 3.6.1.1. Provozovatei bude s prostory a zařízeními uvedenými v přileze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.6.1.2. Provozovatei se zavazuje zajistit úklid výdejny a zázemí kuchyňských prostor, zákazník se zavazuje na vlastni náklady zajistit prostřednictvím najaté úklidové firmy strojové čištění podlahy v prostorách jídelny a to nejméně Ixza měsíc . 3.6.2.Hygiena a bakteriologická kontrola 3.6.2.1. Provozovatel se zavamje na své náklady zajistil půlroční bakteriologické kontroly provedené externími odborníky. 3.6.2.2. Zákazitík se zavazuje provádět minimálně jednou ročně rozbory vod dle nařízení vlády. j.6.3.0dpady 3.6.3.1. Převoz komunálních odpadů zvýdejny jídel kodpadním nádobám zajišťuje provozovatel. 3.6.3.2. Za účelem odklizení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čištění odpadních nádob, Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.3.3. Provozovatel se zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracování potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných látek vzniklých jeho I činnosti a zajistit naplněni všech právních ustanoveni a předpisů s touto problematikou souvisejících. 3.7. Bezpečnost práce 3-7.1.Při zjištění porušení bezpečnostních předpisů ze strany zákazníka oznámí toto neprodlené provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržování interních bezpečnosmícb předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit jc předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístěni bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 1 i/2002 Sb. 3.7.2.Zákazník seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízeními t>'kajicími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostních a protipožámich předpisů a opatření v areálu provozovatele. Provozovatei provede seznámení všech svých zaměstnanců, kteří se budou pohybovat v areálu PEKM Kabeitechnik s.r.o. s interními předpisy a nařízeními PEKM Kabeitechnik s.r.o. 3.7.3.Povinnosti fxovozovatele; a) Provozovatel se Tavazuje respektovat právní předpis>- a interní pokyny, tykající se zejména hygieny, bezpečnosti pa^ce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. fa) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitační řád pro práci v pi-onajatém prostoni do I4-ti dnů od podpisu smlouvy. 3.7.4.PrQV020vatei se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochrání ustanoveni interních předpisů zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně přeškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecně platné předpisy. 3.7.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybavení, pravidelné kontroly a revize vsedl vyhrazených technických zařízení a požárně technických zařízeni. 3.8. Pojištěni 3.8.1.Provozovatel uzavře na zásoby a vlastni inventář používaný v provozu objednatele pojištěni pro případ oddzeni a poškození živelní událostí a dále zákonná pojišténí obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.8.2.Provo20vatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištěni odpovědnosti za škody ve výši 1 000 000,-K.č a že ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržovat. 3.9. Telefonní linky 3.9.1.Záka2ník zajisti zrizeni telefonní linky na vlastni náklady. 3.9.2.Telefonni poplatky hradí zákaznik. Personál 4.1. Vedení provozu bude v rukou zkušeného pracovníka provozovatele, který má na základě svého vzděláni potřebné odborné a organizační zkušenosti. Kontrola zákazníka 5-1. Vedení provozu a celkové podklady pro vyiičtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, při dodržování platných hygienických předpisů, a pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv konlrolovat plněni provozovatele. 5.2. Kontrolou pin^í prostřednictvím pověřeného zástupce klienta je zejména mylicno : a. kontrola dodržováni minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; b. kontrola dodržování sjednané velikosti porcí; c. kontrola kvality a teploty porcí; d. kontrola dodržováni sjednané obchodní přirážky a exspirace zboží; e. kontrola čistot>' provozu a dodržování hygienických norem; ť. kontrola dodržováni B02P a požárních předpisů; g. kontrola údržby svěřeného majetku. 5.3. V případě zjištěni nesrovnalostí je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je-ii to možné, termín předpokládaného odstraněni závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží po jedné kopii tohoto zápisu. 5.4. Při opakovaném zjištění závad zjištěných kontrolou dle odst. 5.2., bodů a.-d. tohoto článku je zákazník oprávněn vyúčtovat provozovateli smluvní pokutu ve výši Kč 1.000,- za každé takové zjištění. Součinnost provozovatele a zákazníka 6.1. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka s časový'm předstihem jeden týden, písemně. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. 6.2. Reklamace ohledně poknnů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávníků. Provozovatel podle provozních možnosti neprodleně napraví příčiny nedostatků- 6.3. Zákazník je povinen informovat v dostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že řádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. 6.4. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka se vznikem požáru v prostoru kuchyně ajidclny. V případě provádění požárně nebezpečných prací je provozovatel povinen s předstihem oznámit tuto skutečnost zákazníkovi k přijetí potřebných opatřeni. 6.5. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a jeho dodavatelů, který se stal v areálu PEKM Kabeltechnik s.r.o.. Postup šetřeni a hlášeni si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády Č.-201/20IO Sb. Investice 7.1. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery, a to vždy tri měsíce před začátkem fiskálního roku. Řešení sporů 8.1. Účastníci vymaloží veškeré úsili, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 8.2. Pokud za 30 dni od zahájeni takový-chto neformálních jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na věcně a místně příslušný soud České republiky s .".ávrhem na zahájeni řízeni. Doha trváni smlouvy, výpověď 9.1. Smlouva se uzavírá na dobu 3 let. Vypovězeni smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí 3 měsíce. 9.2. Výpověď musí mít písemnou formu. Rozhodující pro posouzení včasnosti výpovědi je její doručeni druhé straně. 9.3, Smlouva může bvi vvpovézena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta, a to v případě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povoleni nebo jestliže některý' ze smluvních partneru není schopný hradit platby nebo v pnpadě jiného závažného porušeni této smlouvy. 9.4. V tomto případě musí být písemná výpověď doručena ke konci předchozího kalendámího měsíce, výpovědní lhůta činí jeden měsíc. 10. Závěrečná ustanoveni 10.1. Otázky neupravená v této smlouvě se řídí, občanským zákoníkem č. -89/20)2 Sb. a dalšími platnými právními předpisy, soudní spoty se pak řídi občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. 10.2. Smlouva může být měněna pouze písemné formou chronologicky číslovaných dodatků. 10.3. Pokud by některé ustanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanoveni ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit vlakovém případě chybějící nebo neplatná usmnovenl takovým ujednáním, kterým bude splněn zamýšlený účel .smlouvy. 10.4. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí z daňového režimu platnému ke dni jejího podpisu. V případě změn daňových předpisů se účastnici zava/xtjí změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanoveni smlouvy, 10.5. Tato smlouva byla sepsána ve dvou Českých exemplářích, z nichž každá strana obdrží po jednom exempláři. 10.6. Účastníci této smlouvy prohlašují, že obsah této smlouvy je projevem jejich shodné a svobodné vůle. jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy.