Smlouva o poskytování služeb závodního stravování a o nájmu movitých a nemovitých věcí uzavřená mezi Krajská oemocnice Liberec a.s. se sídlem v Liberci 1, Husova 10, PSČ 460 01 zastoupená panem Injj. Janem Raisem, MBA, místopředseda představenstva !Č: 272£933miČjCZ272£93^^^^^^ spojeni: společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústi nad Labem, oddíl B, vložka 1651 (dále jen „provozovatel") DencuHappel CZ a.s. se sídlem Slovanská 781,463 12 Liberec předsedou představenstva IČO: 46708.375 DIČ: CZ46708375 bankovní společnost zapsána v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B vložka 252 (dále jenzákazník") Obsah: 1. Základní ustanovení....................................................................... 2. Cena a vyúčtování za stravování.................................................... 3. Práva a povinností účastníků......................................................... 4. Nájemné a úhrada za poskytované služby v souvislosti s nájmem 5. Personál.......................................................................................... 6. Kontrola zákazníkem.................................................................... 7. Součinnost provozovatele a zákazníka.......................................... 8. Investice........................................................................................ 9. Řešeni sporu.................................................................................. 10. Doba trvání smlouvy, výpověď.................................................... 11. Závěrečná ustanovení................................................................... Přílohy; 1. Základní struktura nabidkyjídei, sjednané gramážejídel 2. Minimální ro/sah výdejní doby 3. Přehled předávaných prostor 4. Seznam - velký inventář 5. Cenová kalkulace 6. Seznam - malý inventář 1. Základní ustanovení 1.1. Předmět smlouvy 1.1,[.Provozovatel sc zavazuje zajišťovat od 3.4.2018 pro zákazníka provoz střediska závodního stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, které je blíže spceillkováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy. Závodním stravováním se pro účely této smlouvy rozumí služby spočívající: - ve výrobějidel v provozním areálu zákazníka - v mimořádných případech i jejich dovo/u z centrální kuchyně provozovatele - prodeji teplých jídel osobám, které schválil zákazník - provozování kantýny - prtxlej chlazených jídel - zajištění dalších vzájemně písemně dohodnutých druhů stravovacích služeb dle platných hygienických mirctn 1.1.2.Předmětem smlouvy je dále nájem budovy na pozemku p.č. 391 uvedené na LV 982 pro katastrální územní Vesec u l.iberce vyjma prostor kotelny, strojovny vzduchotechniky, rozvodny cickiro a šatny ostrahy - situace v příloze č. 3. 1.1.3.Předmětem smlouvy je také nájem zařízení, které je specifikováno v příloze č. 4. 1.2. Základní povinnosti zákazníka a provozovalele 1.2.1. Provozovatel je povinen dbát o to. aby oblast uvedená v bodě 1.1 byla vedena odborně a rádně v souladu s danou situaci na trhu tak. aby byly k dispozici cenově odpovídající a chutné pokrmy, nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán kjeho dodávkám podle této smlouvy, případně podle jiné smlouvy uzavřené mezi účastníky. l .2.2.Provozovatel se zavazuje dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. 1.2.3-Provozovatel je povinen dodržovat základní strukturu nabídky jídel tak, jak je uvedena v příloze č. I. 1.2.4.Provozovatel zveřejní Jídelníček s nabídkami jídel minimálně 7 pracovních dní předem. Provozovatel umístí Jídelníček na nástěnku v blízkosti terminálu pro objednávání stravy v jídelně zákazníka a na dohodnuT>'ch webo\ých stránkách. Ihned po zveřejnění jídelníčku provo/ovate! umožní zákazníkov i objednávání všech jídel zjídelničku. 1.2.5.Minimální otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a její rozsah může být změněn pouze na základě dohody obou smluvních stran. 1.2.6.Provozovatel se zavazuje provádět kontinuálně průzkum spokojenosti strávniků formou umístěni lístků pro připomínky v prostorách jídelny. Provozovatel se dále zavazuje provádět nejméně 1 za rok detailní průzkum spokojenosti strávniků formou ankety, jejíž v\'sledky budou předloženy po vyhodnocení odpovědné osobě zákazníka. 1.2.7.Provozovatel se zavazuje pro zákazníka uspořádat nejméně čtyřikrát za rok marketingovou akci (např. Dny italské, orientáini, staročeské kuchyně). O konání takové akce bude provozovatel zákazníka s předstiliem informovat. 1.2.8.()bjednávky bude možné provádět do 13:45 hodin a to vždy předchozí pracovní den od PO-do PÁ. 1.2.9. Při nezbyinč' nuiné výliice stravovacího provozu zajisti provozovatel služby, jež jsoti předmětem této smlouvv'. v přiméřeném rozsaliu náhradním způsobem, který bude odsouhlasen zákazníkem. Provozovatel je oprávněn v případě nutné provozní potřeby, a po předchozím souhlasu zákazníka, změnil nabízcnýjídelníček nebi-) v>'dat pouze omezený počet druhů menu. 1.2.10. Zákazník není oprávněn po dobu trváni smlouvy předat výše uvedené provo/y nebo jakoukoliv jejich čá.st do podnájmu jinému provozovateli. Cena a vyúčtování za stravování 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami, která je přílohou č, 5 léto smlouvy, by la stanovena cena za odběr jednoho jídla všem osobám, které maji povoleni zákazníka ke vstupu do Jeho areálu. 2.2. Vyúčtování bude prováděno měsíčně. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokladu stanovené právními předpisy, a to zejména; • čislo faktury a datum vystavení • obchodní jméno, sídlo provozovatele a zákazníka • číslo smlouvy • IČ a DIČ provozovatele a zákazníka • fakturovaná částka Faktura bude vystavena a dortičena zákazníkovi nejpozději pátý pracovní den následujícího měsíce po měsíci, za kterv' byla vystavena, na maltovou ve formátu PDF. Faktura bude doručena spolu s povinnou přílohou - detailním seznamem odebraných jídel a nákupů v kantý ně dle osobních čísel zaměstnanců za jednotlivé dny ve formě XLS souboru. Provozovatel sc zavazuje povinnou přílohu faktury zasílat v předstihu na mailovou adresu a to hned první pracovní den následujícího měsíce po měsíci, 7& který byla vystavena. 2.3. Faktura je splatná do 30 dnů. V případě prodlení s uhrazením fakliiry je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 2.4. V rámci kapacity výdeje má provozovatel s předchozím písemným souhlasem zákazníka právo poskytovat stravovací služby svvTn dalším zákazníkům. Provozovatel je povinen o množství a druzích takovýchto jídel vést elektronickou evidenci, která bude umožňovat zpětnou kontrolu ze strany zákazníka. Smluvní strany se dohotlly, že za vývoz jídel pro třetí osohv dle tohoto článku smlouvy Je zákazník oprávněn účtoval provozovateli poplatek ve výši 2,50Kč včetně DPH za každé vyvezené jídlo. 2.5. Cena za odebrané jídlo, jak Je stanoveno v příloze č. 5 léto smlouvy, může být zvýšena, jestliže se ceny u potravin v České republice zvýší dic údajů ČSC od dubna 2018 o více než 2,5%. V takovém případě spolu strany této smlouvy uzavřou novou přílohu č. 5 k léto smlouvě. Tolo ujednání může být uplalněiio opakované i pro každý dalši 2,5% nárůst cen potravin. 2.5% nárůst bude posuzován vůči cenám plamým v termínu uzavření dodatku č. 5. Práva a povinoosti účastníku 3.1. Inventář 3,1.1.Rozsah inventáře 3.1.1.1.Zákazník posk>lne provozovateli pro účely plnění tělo smlouvy tzv. velký a malý inventář, 3.1.1.2. Velký inventář je uveden v priloze č. 4 a zahrnuje zejména; • kompletní zařízení jídelny jako např. stoly, židle atd. • kompletní zařízení připraven a výdejny jídel s veškerým kuchyňským nářadím, kuchyňskými stroji, chladirenským zařízením, jakož i skladovacími prostory s odpovídajícími policemi, výdejem pokrmů a nápojů, iimývacimi dřezy a osvětlovacími tělesy 3.1.1.3. Malý inventář je uveden v příloze č. 6 a zahrnuje zejména: • přiboiy, nádobí, sklenice, tácy, stolní kořenky, servírovací plata, další malý materiál a nádoby 3.1.1.4. Inventář bude předán na základě písemného předávacího protokolu. 3.1.2.Inventura 3.1.2.1. Jedenkrát za rok (.v období od 1. ledna do 31. března) se uskutečni společná inventura provozovatele a zákazníka za účelem zjištěni aktuálního stavu. 3.1.2.2. Náhradu za „přirozený úbytek" u malého inventáře (příbory, talíře a skleničky) zajišťuje zákazník i provozovatel .stejnou měrou (50% zákazník, 50% provozovatel). Předpokládané náklady na tuto obnovu podléhají předchozímu schváleni obou stran. 3.2. Pronajalč prostory 3.2.1 .Zákazník je povinen předat předmět najmu ve stavu splňujícím požadavky stanovené závazjiými předpisy a nonnami pro jednotlivé druhy provozu. Přehled prostor je uveden v příloze č. 3. Prostory budou předány na základě písemného předávaeiho protokolu. 3.2.2.V případě havárie, živelné události, požárního poplachu, nebo jiné události, při které by mohlo dojít k ohrožení zdraví nebo majetku provozovatele a zákazníka, mají bezpcěnostni služba zákazníkových budov nebo zástupce zákazníka právo vstupovat do prostor užívaných provozovatelem a to následujícím způsobem: • Před vstupem do prostor nájemce rozpečetí bezpečnostní služba zákazníka klíče nd vstupních dveří užívaných prostor • Pracovnici hezjvečiiostní služby provedou příslušnou kontrolu, odpovídající zásah, nebo k zásahu přivolají další složky jako Policii ČR, příslušníky Hasičského záchranného sboru, nebo Rychlé záchranné služby • Pracovníci bezpečnostní služby neprodleně informují a případně přivolají zástupce provožovatele a zákazníka • Pracovníci bezpečnostní služby provedou a celé události zápis do .Knihy služeb a denního hlášení' a celý prostor zajistí. Přivolaný zástupce provozovatele provede prvotní ohledání užívaných prostor a zajistí provedení kontrolní inventury. 3.3. Udržlta a opravy 3.3.1.Běžnou údržbu pro.stor svěřených provozovateli {kuchyně a její zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady provozovatel. 3.3.2.Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, které mu byly předány s potřebnou péči a opatrnosti. 3.3.3.Vysk>tnou-íi se případné škody a nedoslalky na pronajatém majetku zákazníka, provozovatel tyto skutečnosti neprodleně oznámí zákazníkovi. Provozovatel provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření, aby byl zajištěn provoz kantýny a výdej jídel. 3.3.4.Zákazník je povinen informoval provozovatele v dostatečném předstihu o plánovaných opravách a údržbářských pracích, které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajišťovaný provozovatelem podle této smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případe dohodnut provozní režim pro období prováděni větších oprav či údržbářských prací. 3.4. Energie a dodávka vody 3.4.1 .Zákazník zajistí provozovateli potřebnou elektrickou enet^ii a dodávku vody a bude mít na starosti stím spojenou údržbu a instalace. Provozovatel se zavazuje dbát na hospodárné využíváni poskytnutých energii (voda. elektřina, teplo) a zamezit jejich plýtvání- 3.5. Přístupové cesty 3.5.1-Zákazník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajišťovaný provozovatelem mohl vždy probíhal bez problému po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody. 3.6. Hygiena a čistota 3.6.1.Čištěni 3.6.1.1. Provozovatel bude s prostory a zařízeními uvedenými v příloze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovával v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.6.1.2. Provozovatel se zavazuje zajistil úklid jídelny, výdejny a zázemí kuchyňských prostor. 3.6.2.Odpady .3.6.2.1. K odklizení komunálních odpadu si zajistí provozovatel odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnéni a čištění odpadních nádob. Provozovatel rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.6.2.2. Provozovatel sc zavazuje zajistit na svoje náklady odvoz a zpracováni potravinářských odpadů (zbytků jídel) a nebezpečných odpadu vzniklých jeho činnosti a zajistit naplněni všech právních ustanovení a předpisů s touto problematikou souvisejících. 3.7. Bezpečnost práce 3.7.1.Při zjištění porušení bezpečnostních předpisu ze strany zákazníka oznámí toto neprodlené provozovatel zákazníkovi. Provozovatel zodpovídá za dodržováni interních bei^eénostnich předpisů, jak je uvedeno v jeho pracovním řádu. Dále se provozovatel zavazuje vyškolit své zaměstnance dle platných předpisů a norem a vybavit je předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajisti rozmístění bezpečnostních značek v souladu s nařízením vlády č. 375/2017 Sb. 3.7.2.Zákazník prokazatelně předá provozovateli všechny platné předpisy a nařízení týkajícími se zvláštního dopravního režimu, hygienických, bezpečnostních a protipožárních předpisů a dalších opatření v areálu zákazníka. Provozovatel zajistí seznámení svých zaměstnanců, kteří budou vstupovat do areálu zákazníka, s těmito předanými interními předpisy zákazníka. 3.7.3. Povinnosti provozovatele: a) Provozovatel se zavazuje dodržovat právní předpisy a interní pokyny, týkající se zejména hygieny, bc/^jcčnosti práce, protipožární ochrany, ochrany objektů, dopravního režimu. b) Předložit zákazníkovi provozní, hygienický a sanitární fád pro práci v poskytnutém prostoru do 14-ti dnů od pť>dpisu smlouvy. 3.7.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisů o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení interních předpisů zákazníka upravujících tyio oblasti. Dále se zavazuje pravidelné proškolovat svoje zaměstnance a dodržovat obecné platné předpisy. 3.7.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízeni a věcných prostředků požární ochrany, které jsou předmělem nájmu. 3.8. Pojištění 3.8.1.Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventář používaný v provozu objednatele pojištění pro případ odcizení a poškození živelní událostí a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví ěi majetku třetích osob, 3.8.2.Provozovatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvy na pojištění odpovědnosti za škody ve výši 50.000.000,- Kč /slovy; padesátmilionůkoruněeských/ a že Ji bude po celou dobu platnosti této smlouvy udržoval v platnosti a účinnosti. 3.9. l elefonní linky 3.9.1.Provozovatel si zajistí zřízení telefonní linky na vlastní náklady. 3.9.2.'l elefonní poplatky hradí provozovatel. 3.10. Informační systém 3.10.1. Stravovací systém Provozovatel bude provozovat svůj vlastni stravovací systém KREDIT se všemi komponentami pro chod systému v objektech zákazníka. Zákazník zajisti kabelové rozvody k potřebným zařízením (terminály, výdejové automaty, kasa) s možností i budoucího připojeni dalších zařízení provozovatele, poskytne místo pro server provozovatele, který' bude přístupný jen za účasti IT pracovníka zákazníka a zajistí internetový spoj se šifrovaným kanálem do centrály provozovatele. Provozovatel spolu se zákazníkem provede import stávajících dat zákazníka do systému provozovatele ve stavu ke dni podpisu smlouvy. Provozovatel zákazníkovi umožní v rámci svjch možností nepřetržitý přístup na webové objednávání stravy. Systém provozovatele musí umožňovat platit stravné ze zálohového či volného účtu zaměstnanců zákazníka. Tj. strávnik musí mil ino/nust si složením zálohy u provozovatele navýšil svůj zálohový účet a následně lio čerpal. V tomto případě provozovatel vyúčtuje zákazníkovi pouze částku, která se rovná rozdílu plné a dolované ceny obědu. Zbylou částku za oběd si provozovatel strhne z kreditu (složené zálohy) zaměstnance. Pouze volné účty mohou jít do mínusu až - 2 000.- Kč. což si zákazník dorovná srážkou ze mzdy svého zaměstnance. V tomto případě táktui'uje provozovatel zákazníkovi celou částku za oběd. 3.10.2.Terminály objednání / rezervace a výdeje stravy Provozovatel bude v pronajatém objek-tu zákazníka provozovat dva funkční terminály pro výdej stravy, jeden pro objednáváni stiavy a jeden jako informační. Dále bude provozovat výdejové automaty na chlazenou stravu. 3.10.3.Iiitcrface Provozovatel je povinen zajistil výměnu dal mezi ním a zákazníkem nutných k aktualizaci strávníků, vytvořeni podkladů pro fakturaci a srážky z mezd jednotlivých zaměsmanců zákazníka aktualizace strávníků zákazníka z docházkového systému (denně, na vyžádání) aktualizace nároků na příspěvek zaměstnavatele na dotované jídlo při měsíční závěrce přenos srážek ze mzdy (XLS soubor pro mzdový' systém se sloupci osobní číslo a srážka) tiskové položkové sestavy, napr. sestava „Srážky z mezd a čerpání záloh" 3.11. Povinnosti provozovatele v souvislosti s nájmem 3.11.1. Užíval najaté prostory v rozsahu dohodnutém touto smlouvou, 3.11.2. umožnit zákazníkovi vstup do najatých prostor za účelem provádění kontrol způsobu užívání předmětu nájmu a pro případ řešení havárie, 3.1 1.3. počínat si s péčí řádného hospodáře ve vztahu k předmětům nájmu, 3.11.4. sám. bezodkladně a v souladu s obcenč platnými přepisy likvidovat veškeré odpady vzniklé 7. gastronomické a administrativní činnosti 3.11.5. bez odkladu oznamovat nájemci škody. Jejich rozsah a příčiny, které vznikly činností provozovatele na majetku zákazníka. 3.11.6. při své provozní činnosti dodržovat povinno.sti .stanovené právními předpisy, zejména pak v oblastech protipožární, bezpečnosti práce a životního prostředí, za jejichž dodržování v najatých prostorách i při pohybu v areálu odpovídá, 3.11.7. je povinen aktivně předcházet znečišťováni nebo poškozováni všech složek životního prostředí (ovzduší, vody, horniny, půdy, organismy) a minimalizovat nepříznivé důsledky své činnosti na životni prostředí. Je povinen dodržovat všechny legislativní předpisy vztahující se na tuto oblast. Současné výslovně prohlašuje, že od zákazníka obdržel dokument ,Všeobecné zásady pro ochranu životního prostředí ve společnosti DcncoHappel C7 a.s.. Slovanská 781 Liberce' a s obsahem tohoto dokumentu sc seznámil. Veškeré náklady vzniklé provozovateli v souvislosti s tímto bodem,včetně pokut spojené s odstraněním škod. způsobených nedodržením těchto ustanovení, hradí provozovatel. 3.11.8. Je povinen dodržovat ustanovení příslušných předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, zejména zákoníku práce. Současně výslovně prohlašuje, že od zákazníka obdržel dokument .Pokyny k zajištění BOZP a PO a inldrmace o rizicích možného ohrožení života a zdraví a o předcházení těmto rizikům pro zaměstnance cizího zaměstnavatele' a s ob.sahcm tohoto dokumentu se seznámil. Veškeré náklady vzniklé provozovateli v souvislosti s tímto bodem včetně pokut spojené s odstraněním škod, způsobených nedodržením předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdrávi při práci způsobené, hradí provozovatel, 3.11.9. dodržovat zákaz kouření v celém areálu vyjma míst ke kouření vyhrazených, 3.11.10. provádět kontroly a revize technických zařízení, vyjma zařízeni, jež jstiu neoddělitelnou součástí budovy, podle platných právních předpisů a zákazníkovi předávat kopie zpráv z těchto kontrol, 3.11.11. Předmět nájmu , zde movitý' majetek, nesmí přemisťovat mimo prostory nájmu. 3.11.12. hradit náklady spojené s nájmem prostor za dodávky plynu, vody, tepla a elektřiny a za likvidaci odpadní vody, 3. II. 13. dnem ukončeni nájmu, předat nájemci předmět nájmu s tím. že prostory budou vyklizeny a předány ve stavu, v jakém byly převzaly s přihlédnutím k obvyklému opotřebeni, a movitý majetek ve stavu odpovídajícím době používání. 3.11.14. bez piseniného souhlasu zákazníka neprovádět stavební úpravy nemovitosti ani najatých prostor, 3.11.15. provádět běžnou údržbu najatých prostor jako zejména malováni, údržba osvětlení, sanity a též. technologického vybavení kuchyně s jídelnou, z této povinnosti jsou vyjmuty opravy pláště objektu (střechy, nosně zdi. příčky apod.) a hradil náklady s touto údržbou spojené, 3.11.16. dodrž.ovat zásady ostrahy a ochrany majetku, jenž je předmětem nájmu. 3.11.17. dodržovat předpisy o provozu na pozemních komunikacích zejména pak zákaz stání mimo vyznačená parkoviště, 3.11.18. dodržoval režim správy klíčů zákazníka a režim pro vstup do areálu, tato povinnost platí i pro návštěvy provozovatele, 3.11.19. provádět technické kontroly a revize vnesených zařízení, 3.11.20. hradit náklady spojené s údržbou a opravami movitého majetku do výše 10 000 Kě za opravu jedné poruchy nebo vady. 4. Nájemné a úhrada /.a poskytované služby v souvislosti s nájmem 4.1. Výše nájemného za nemovité věci se stanoví dohodou stran ve výši 9.543 Kč bez DPH měsíčně. 4.2. Výše nájemného za movité věci se stanovi dohodou stran ve výši 9.796 Ké bez DPH měsíčně. 4.3. Nájemné je splatné měsíéné předem nejpozději do konce předcházejícího měsíce na základě faktur>' pronajínialclc se splatností 30 dnů. 4.4. Provozovatel je povinen vedle nájemného placeného dle bodů 4.1 a 4.2 platit úhradu za plnění poskytovaná v souvislosti s nájemním vztahem, a to za dodávku elektrické energie, plynu a vody. Náklady za služby spojené s užíváním předmětu smlouvy jsou splatné mésíiné zpětně nejpozději do konce měsíce následujícího po dodávce služby na základě faktury pronajímatele se splatností 30 dnů. 5. Personál 5.1. Provozovatel sc zavazuje že vedení provozu bude v rukou odpovědného zástupce provozovatele, který má na základě svého vzdělání potřebné odborné a organizační zkušenosti vyplývající z požadavků zák. č. 455,M99i Sb., živnostenský zákon. 6. Kniitnila zákazníkem 6.1. Vedeni provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou být prověřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může. při dodržování platných hygienických předpisů a pokud tím nenaruší provoz., kdykoliv kontrolovat plnění provozovatele. 6.2. Kontrolou plněni prostřednictvím pověřeného zástupce zákazníka jc zejména myšleno: a. kontrola dodržování minimálního rozsahu počtu hlavních jídel a po celou dobu provozu; b. kontrola dcxlržování sjednané velikosti porcí; c. kontrola kvality a teploty porcí; d. kontrola dodržování cxspiraec /.boží; e. kontrola čistoty provozu a dodržování hygienických norem; f. kontrola dodržování DOZP a požárních předpisů; g. kontrola údržby svěřeného majetku. 6.3. V případě zjištění nesrovnalostí vyplývajících z. kontroly provozovatele zákazníkem Je povinen pověřený zástupce zákazníka o takové skutečnosti neprodleně informovat vedoucího provozovny, popřípadě jeho pověřeného zástupce. Oba pak provedou zápis specifikující zjištěnou závadu a zaznamenají, je-li to možné, termín předpokládaného odstranění závady. Na závěr oba takto provedený zápis opatří svými podpisy. Každá z obou smluvních stran obdrží pojtfdnč kopii tohoto zápisu. 7. Součinnost provozovatele a zákazníka 7.1. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačních důvodů, zůstávají vyhrazeny. 7.2. Reklamace ohledně ptikrmň ncbt) dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti /.ástupce strávnikú. Provozovatel podle provozních možností neprodleně napraví příčiny nedostatků. 7..1. Zákazník jc pt)vincn informovat v dostatečném předstihu provozovatele o provozních, organizačních a dalších opatřeních, která mohou ovlivnit činnost, kterou zajišťuje provozovatel podle smlouvy. Zákazník je odpovědný za to, že rádný průběh služeb provozovatele nebude rušen zásahy třetích osob. 7.4, Provozovatel je povinen bez zbytečného odkladu písemné oznámit zákazníkovi vznik mimořádných událostí (např. požár, únik plynu, apod.). 7.5. V pripadč provádění údržbářských prací za vzniku Jisker a zvýšené teploty je provozovatel povinen s předstihem si vyžádat povoleni zákazníka. 7.6. Provozovatel je povinen seznámit zákazníka s pracovním úrazem svých zaměstnanců a Jeho dodavatelů, který' se stal v areálu zákazníka. Postup šetření a hlášení si provozovatel zabezpečí sám v souladu s Nařízením vlády č. 201/2010 Sb. 7.7. Poskytovatel souhlasí, že po ukončení výdeje jídel bezúplatně poskytne zákazníkovi prostor jídelny k pořádání akcí nesouvisejících s poskytováním stravovacích služeb (schůzky odborové organizace, schůzky zamé.stnanců apod.) a to v rozsahu maximálně 5h měsíčné za předpokladu, že tato akce proběhne v pracovní den a skonči nejpozději v 16h. Zákazník předá provozovateli informaci o této akci minimálně jeden týden předem. 8. Investice 8.1. Plán případných investic bude sestaven společně oběma smluvními partnery, a to vždy pět měsíců před začátkem roku. 9. Reseni sporů 9.1. Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby smírným jednáním vyřešili jakékoliv neshody nebo spory vznikající mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 9.2. Pokud za 30 dni od zahájeni takovýchto smírných jednání provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešil, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na včcnč a místné příslušný soud České republiky s návrhem na zahájení řízeni. 10. Duba trvání smlouvy, výpověď 10.1. Platnost a účinnost. Tato smlouva nabý-vá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem 30. 3. 2018. Nejpozději do týdne bude zákazníkem předán předmět nájmu provozovateli. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. 10.2./ahájení faktického plněni smlouvv. Smluvní strany se dohodly, že faktické plněni léto smlouvy bude ze strany provozovatele zahájeno již ode dne 3.4.2018, a to s výjimkou odstavce 1.2.3 této smlouvy a souvisejících ujednáni, kdy bude faktické plněni zahájeno až ke dni 9.4.2018. Smluvní strany se v této souvislosti dohodly, že plněni odstavce 1.2.3 této smlouvy a souvisejících ujednáni bude v období ckI 3.4. do 6.4.2018 zajištěno dostatečným náhradním způsobem na základě dohody obou stran, a to zcela na náklady zákazníka. 10.3. Smlouva může bvt vvpovězena s okamžitou účinností a to v případě, jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nutná kjcho činnosti, nebo jestliže některý ze smluvních partnerů není schopen hradit své závazky po dobu delší než 10 dni po výzvě o zaplacení závazků po lhůtě splatnosti nebo v případě závažného porušeni této smlouvy, za které se považuje: - provozovatel pravidelně porušuje povinnost označováni dovezených jídel na jídelním lístku provozovatel dováží většinu jídel z centrální kuchyně provozovatele na místo, aby Je vyráběl v prostorách zákazníka, bez předchozího souhlasu zákazníka provozovatel soustavně nedodržuje předepsanou gramáž či kvalitu jídel 10.4. Vvggvédni doha. V ostatních případech, kdy se nejedná o výpověď dle bodu 10.3, činí výpovědní lhůta tři měsíce a začíná běžet 1. dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně. 11. Závěrečná ustanovení 11.1. Tato smlouva se řídí českým právním řádem. Otázky neupravené v této smlouvě se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, soudní spory se pak řídí občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve znění předpisů pozdějších. 11.2. Smlouva múžc být měněna pouze písemně fonnou chronologicky číslovaných dodatků. 11.3. Zpracovatel prohlašuje, že šije vědom svých povinností plynoucích mu z právních předpisů, zejména Zákona o ochraně osobních údajů a GDPR, a zavazuje se, že zajistí jejich plnění. 11.4. Pokud by některé uslanovení této smlouvy bylo nebo se teprve v budoucnu stalo neplatné nebo pokud by některé ustanovení ve smlouvě chybělo, není tím platnost ostatních ustanovení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradit v takovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení lakovým ujednáním, kterým bude splněn zamvšiený účel smlouvy. 11.5. Zákazník si je vědom skutečnosti, že Provozovatel je povinným subjektem dle zákona č. 34/2015 Sb.. o registru smluv a Je si vědom toho, že tato Smlouva podléhá režimu povinného zveřejnění dle zákona o registru smluv. Zákazník souhlasí .s tím, /c zveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí provozovatel. 11.6. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí z. daňového režimu platnému ke dni jejího podpisu. V případě změn daňových předpisů se účastnici zavazují změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 11.7. Tato smlouva byla sepsána ve čtyřech vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží po dvou exemplářích, 11.8. Účastníci této smlouvy prohlašují, že obsah této smlouvy je paijevem jejich shodné a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují své podpisy. Příloha č.l Základní struktura nabídky teplých jídel v době podávání obědů bude denně v nabídce jídelního lístku tento sortiment poknnů: 1 Polévka 1 Standardní hlavni jídlo -česká klasika I Standardní hlavní jídlo - mezinárodni kuchyně I Zelcninox'v talíř salát+ 2 ks pečiva 1 Standardní bezmase hlavní jídlo 1 Minutková jídla, pasta I Minutková jídla, speciality I FIT MENU s prvky makrobiotiky Ostatní přílohy /brambory, knedlíky, ry že, těstoviny aj. - možnost libovolné záměny, tolerance velikostí porcí) -gramáže příloh jsou uvedeny v této nabídce. Dezerty a ovoce Salátový bar dle nabídky Chlazená strava: Minimální v\-běr ze 4 pokrmů.''každý den - při plné kapacitě automatu 60 jídel. Velikosti porcí jídel Název pokrmu Polévka 0,3 1 K.nedlik houskový 6 ks Knedlík bramborový 7ks Drambor> 300g Bramborová kase 300g Bramborové ŠiŠky 300g Bramborový salát 300g Rýže 250g DuSené zeli 150g Špenát 15Ug Těstoviny přílohové 250g Zapečené těst, brambory 350g Rizoto 350g Omáčka 0,251 Šťáva 0,11 Sos 0,051 Maso 120 - 150g - hotovky 90g Maso 150 - 200g - minutky 120g Luštěniny 300g Dukátové buchtičky 200g Saláty, kompoty 120g Hranolky, krokety, rosly.... 200g Kyselá okurka 60g Příloha č. 2 Minimální rozsah výdejní doby a provoz kantýny - Objednávkový systém a volný prodej A> Vvdei íídel: Pu-Pá 10:30-13:45 B) Provoz kantvnvt Po-Pá 7:00-14:00 C) Provoz automatů s výdejem chlazené stravy - neomezené Výdej chlazené stravy bude řeScn přes automaty neomezené. V prípadé zrušeni smény, bude provozovatel včas informován. Po dohodČ se zákazníkem lze rozsah provozní doby upravit. Dlhem dne lze vy užít jídlo bez objednáni. Příloha Č.5 Cenová kalkulace Všechny ceny za menu jsou uvedeny bez zákonné sazby DPH OBĚDY Součástí menu 1-7 je polévka + nápoj 0,2 I MENU 1 - 77,39 Kč MENU 2 - 77,39 Kč MENU 3 - 77,39 Kč MENU 4 - 77,39 Kč MENU 5 - 88,70 Kč MENU 6 - 88,70 Kč MENU 7 - 93,90 Kč Chlazená strava - jednotná cena 59,13 Kč Mimořádné směny nad rámec sjednané výdejní doby (státní svátky, víkendy) 4200,- Kč bez DPH za každý den směny.