SMLOUVA O DÍLO č.. SD/1606/02/2018/ I. Smluvní strany 1. Objednatel: Základní umělecká škola Viléma Petrželky, Ostrava – Hrabůvka, Edisonova 90, příspěvková organizace se sídlem: Edisonova 90/796, 700 30 Ostrava - Hrabůvka zastoupen: Mgr. Aleš Bína – ředitel IČ: 61989223 DIČ: CZ70890692 – neplátce DPH Bankovní spojení: XXXXX Číslo účtu: XXXXX (dále jen „objednatel“) a 2. Dodavatel: CERTERO IT Solutions s.r.o. www.certero.cz email: info@certero.cz Se sídlem: Zámostní 1240/41, 710 00 Ostrava Zastoupena: panem Martinem Dudkem IČ: 01752499 DIČ: CZ01752499 Bankovní spojení: XXXXX Číslo účtu: XXXXX Společnost zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě. Oddíl C, vložka 56602 (dále jen „zhotovitel“) II. Základní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavřena dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“); práva a povinnosti stran touto smlouvou neupravená se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I této smlouvy jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení písemně druhé smluvní straně. Při změně identifikačních údajů smluvních stran včetně změny účtu není nutné uzavírat ke smlouvě dodatek. 3. Je-li zhotovitel plátcem DPH, prohlašuje, že bankovní účet uvedený v čl. I odst. 2 této smlouvy je bankovním účtem zveřejněným ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). V případě změny účtu zhotovitele je zhotovitel povinen doložit vlastnictví k novému účtu, a to kopií příslušné smlouvy nebo potvrzením peněžního ústavu; je-li zhotovitel plátcem DPH, musí být nový účet zveřejněným účtem ve smyslu předchozí věty. 4. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto jednání oprávněny. 5. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle této smlouvy. III. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dodání serveru včetně montáže v budově ZUŠ V.Petrželky, Edisonova 90, Ostrava - Hrabůvka (dále jen „dílo“). 2. Objednatel se zavazuje provedené dílo převzít a zaplatit za ně zhotoviteli cenu podle čl. IV této smlouvy. 3. Účelem této smlouvy je pořízení nezbytné opravy nevyhovující podlahy a podlahové krytiny, nutné pro udržení provozuschopnosti koncertního sálu č.6, který škola používá ke své hlavní činnosti. IV. Cena za dílo 1. Cena za dílo činí včetně DPH 124 219,81 Kč (slovy: Jenostodvacetčtyřitisícedvěstědevatenáct korun českých, 0,81 hal.). Podrobný rozpis ceny za dílo je „Cenová nabídka z 3.3.2018“,příloha č. 1 této smlouvy. 2. Cena za dílo podle odst. 1 tohoto článku smlouvy zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené se splněním jeho závazku z této smlouvy, tj. cenu díla včetně dopravného. Cena za dílo je stanovena jako nejvýše přípustná a není ji možno překročit. 3. Je-li zhotovitel plátcem DPH, odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty bude stanovena v souladu s platnými právními předpisy; v případě, že dojde ke změně zákonné sazby DPH, je zhotovitel k ceně díla bez DPH povinen účtovat DPH v platné výši. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny ceny díla v důsledku změny sazby DPH není nutno ke smlouvě uzavírat dodatek. V. Místo předání a doba plnění 1. Zhotovitel je povinen předat objednateli dílo v místě předání, kterým je ZUŠ V.Petrželky, Edisonova 90, 700 30 Ostrava 2. Zhotovitel je povinen provést dílo do 20.4.2018 od nabytí účinnosti této smlouvy. 3. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno objednateli. Smluvní strany se dohodly, že objednatel není povinen dílo převzít, pokud toto vykazuje vady či nedodělky. VI. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Není-li stanoveno touto smlouvou výslovně jinak, řídí se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ustanoveními § 2586 a následujícími občanského zákoníku. 2. Zhotovitel je zejména povinen: a) Provést dílo řádně a včas za použití materiálu a postupů odpovídajících právním předpisům a technickým normám ČR. Smluvní strany se dohodly na I. jakosti díla. Dílo musí odpovídat příslušným právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci vztahující se k provedení díla a umožňovat užívání, k němuž bylo určeno a zhotoveno. b) Řídit se při provádění díla pokyny objednatele. c) Umožnit objednateli kontrolu provádění díla. Pokud objednatel zjistí, že zhotovitel neprovádí dílo řádně či jinak porušuje svou povinnost, poskytne zhotoviteli lhůtu k nápravě; neučiní-li tak zhotovitel ve stanovené lhůtě, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit. d) Odstranit zjištěné vady a nedodělky na své náklady. e) Dbát při provádění díla dle této smlouvy na ochranu životního prostředí a dodržovat platné technické, bezpečnostní, zdravotní, hygienické a jiné předpisy, včetně předpisů týkajících se ochrany životního prostředí. f) Postupovat při provádění díla s odbornou péčí. 3. Objednatel je povinen: a) Poskytnout zhotoviteli součinnost nutnou k provedení díla. VII. Předání díla, vlastnické právo k předmětu díla a nebezpečí škody 1. Objednatel se zavazuje dílo převzít v případě, že bude předáno bez vad a nedodělků. O předání a převzetí díla zhotovitel sepíše zápis o předání a převzetí díla, ve kterém objednatel prohlásí, zda dílo přejímá či nikoli. 2. Zápis o předání a převzetí díla bude obsahovat: a) označení předmětu díla, b) označení objednatele a zhotovitele, c) číslo smlouvy o dílo a datum jejího uzavření, d) datum zahájení a dokončení prací na díle, e) prohlášení objednatele, že dílo přejímá (nepřejímá), f) datum a místo sepsání zápisu, g) jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele. 3. Zhotovitel a objednatel jsou oprávněni uvést v zápisu o předání a převzetí díla cokoliv, co budou považovat za nutné. Nebezpečí škody na věci, která je předmětem údržby/ opravy / úpravy, nese zhotovitel. Nebezpečí škody přechází na objednatele dnem převzetí díla objednatelem. VIII. Platební a fakturační podmínky 1. Úhrada ceny za dílo bude provedena jednorázově po provedení díla (viz čl. V odst. 3 této smlouvy). Zálohové platby nebudou poskytovány. 2. Je-li zhotovitel plátcem DPH, podkladem pro úhradu ceny za dílo bude faktura, která bude mít náležitosti daňového dokladu dle zákona o DPH a náležitosti stanovené dalšími obecně závaznými právními předpisy. Není-li zhotovitel plátcem DPH, podkladem pro úhradu ceny za dílo bude faktura, která bude mít náležitosti účetního dokladu dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a náležitosti stanovené dalšími obecně závaznými právními předpisy. Faktura musí dále obsahovat: a) číslo smlouvy objednatele, číslo veřejné zakázky (tj. …..), IČ objednatele, b) předmět smlouvy, tj. text „dodání a montáž serveru“, budova ZUŠ V.Petrželky“, c) označení banky a číslo účtu, na který musí být zaplaceno (pokud je číslo účtu odlišné od čísla uvedeného v čl. I odst. 2, je zhotovitel povinen o této skutečnosti v souladu s čl. II odst. 3 této smlouvy informovat objednatele), d) lhůtu splatnosti faktury, e) označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního telefonu, f) číslo zápisu o předání a převzetí díla a datum jeho podpisu. Zápis o předání a převzetí díla bude přílohou faktury. 3. Povinnost zaplatit cenu za dílo je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 4. Lhůta splatnosti faktury činí 14 kalendářních dnů ode dne jejího doručení objednateli. Doručení faktury se provede osobně oproti podpisu zmocněné osoby objednatele nebo doručenkou prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. 5. Nebude-li faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena nebo DPH, je objednatel oprávněn fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně k provedení opravy s vyznačením důvodu vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury. Vrácením vadné faktury zhotoviteli přestává běžet původní lhůta splatnosti. Nová lhůta splatnosti běží ode dne doručení nové faktury objednateli. 6. Objednatel, příjemce plnění, prohlašuje, že plnění, které je předmětem smlouvy, nepoužije pro svou ekonomickou činnost, ale výlučně pro účely související s jeho činností při výkonu veřejné správy, při níž se nepovažuje za osobu povinnou k dani (viz § 5 odst. 3 zákona o DPH). Z uvedeného důvodu se v případě poskytnutí plnění instalačně-montážního charakteru (kód CZ-CPA 41-43) na toto plnění nevztahuje režim přenesení daňové povinnosti dle § 92e uvedeného zákona a zhotovitelem bude vystavena faktura za zdanitelné plnění včetně daně z přidané hodnoty. 7. Je-li zhotovitel plátcem DPH, objednatel uplatní institut zvláštního způsobu zajištění daně dle § 109a zákona o DPH a hodnotu plnění odpovídající dani z přidané hodnoty uvedené na faktuře uhradí v termínu splatnosti této faktury stanoveném dle smlouvy přímo na osobní depozitní účet zhotovitele vedený u místně příslušného správce daně v případě, že a) zhotovitel bude ke dni uskutečnění zdanitelného plnění zveřejněn v aplikaci „Registr plátců DPH“ jako nespolehlivý plátce, nebo b) zhotovitel bude ke dni uskutečnění zdanitelného plnění v insolvenčním řízení, nebo c) bankovní účet zhotovitele určený k úhradě plnění uvedený na faktuře nebude správcem daně zveřejněn v aplikaci „Registr plátců DPH“. Objednatel nenese odpovědnost za případné penále a jiné postihy vyměřené či stanovené správcem daně zhotoviteli v souvislosti s potenciálně pozdní úhradou DPH, tj. po datu splatnosti této daně. IX. Práva z vadného plnění, záruka za jakost 1. Dílo má vadu, jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným v této smlouvě. 2. Objednatel má právo z vadného plnění z vad, které má dílo při převzetí objednatelem, byť se vada projeví až později. Objednatel má právo z vadného plnění také z vad vzniklých po převzetí díla objednatelem, pokud je zhotovitel způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí díla objednatelem, má se zato, že dílo bylo vadné již při převzetí. 3. Zhotovitel poskytuje objednateli na provedené dílo záruku za jakost (dále jen „záruka“) ve smyslu § 2619 a § 2113 a násl. občanského zákoníku, a to v délce 36 měsíců (dále též „záruční doba“). Záruční doba začíná běžet dnem převzetí díla objednatelem. Záruční doba se staví po dobu, po kterou nemůže objednatel dílo řádně užívat pro vady, za které nese odpovědnost zhotovitel. Pro nahlašování a odstraňování vad v rámci záruky platí podmínky uvedené v odst. 4 a násl. tohoto článku smlouvy. 4. Vady díla dle odst. 2 tohoto článku a vady, které se projeví po záruční dobu, budou zhotovitelem odstraněny bezplatně. 5. Veškeré vady díla je objednatel povinen uplatnit u zhotovitele bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, a to formou písemného oznámení (popř. faxem nebo e-mailem), obsahujícím co nejpodrobnější specifikaci zjištěné vady. Objednatel bude vady díla oznamovat na: . Telefon. číslo:+420 556 205 520 . e-mail: info@certero.cz.cz . adresu: CERTERO IT Solutions s.r.o, Zámostní 1240/41, 71000 Ostrava 6. Objednatel má právo na odstranění vady dodáním nové věci nebo opravou; je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má také právo od smlouvy odstoupit. Právo volby plnění má objednatel. 7. Zhotovitel je povinen odstranit vadu díla nejpozději do 30 dnů od jejího oznámení objednatelem, pokud se smluvní strany v konkrétním případě nedohodnou písemně jinak. 8. Provedenou opravu vady díla zhotovitel objednateli předá písemným protokolem. 9. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel záruku v délce 24 měsíců. 10. Zhotovitel je povinen uhradit objednateli škodu, která mu vznikla vadným plněním, a to v plné výši. Zhotovitel rovněž objednateli uhradí náklady vzniklé při uplatňování práv z vadného plnění. X. Sankce 1. V případě, že zhotovitel neprovede dílo včas, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1% z ceny za dílo bez DPH dle čl. IV odst. 1 této smlouvy, a to za každý započatý den prodlení. 2. Pokud zhotovitel neodstraní vadu díla ve lhůtě uvedené v čl. IX odst. 7 této smlouvy, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 1% z ceny za dílo bez DPH dle čl. IV odst. 1 této smlouvy, a to za každý započatý den prodlení. 3. Pro případ prodlení se zaplacením ceny za dílo sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši stanovené občanskoprávními předpisy. 4. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody, kterou lze vymáhat samostatně vedle smluvní pokuty, a to v plné výši. XII. Zánik smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že smlouva zaniká: a) dohodou smluvních stran. b) jednostranným odstoupením od smlouvy pro její podstatné porušení druhou smluvní stranou, přičemž podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména: . neprovedení díla v době plnění dle čl. V odst. 2 smlouvy, . nedodržení pokynů objednatele, právních předpisů nebo technických norem, které se týkají provádění díla, . nedodržení smluvních ujednání o záruce za jakost nebo o právech z vadného plnění, . neuhrazení ceny za dílo objednatelem po druhé výzvě zhotovitele k uhrazení dlužné částky, přičemž druhá výzva nesmí následovat dříve než 30 dnů po doručení první výzvy. 2. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v těchto případech: a) bylo-li příslušným soudem rozhodnuto o tom, že zhotovitel je v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů (a to bez ohledu na právní moc tohoto rozhodnutí); b) podá-li zhotovitel sám na sebe insolvenční návrh. 3. Pro účely této smlouvy se pod pojmem „bez zbytečného odkladu“ dle § 2002 občanského zákoníku rozumí „nejpozději do 14-ti dnů“. XIII. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem, kdy vyjádření souhlasu s obsahem návrhu smlouvy dojde druhé smluvní straně. 2. Doplňování nebo změnu této smlouvy lze provádět jen se souhlasem obou smluvních stran, a to pouze formou písemných, postupně číslovaných a takto označených dodatků. 3. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny. 4. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí straně. 5. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran, přičemž objednatel obdrží jeden originál a zhotovitel jeden originál. 6. Zhotovitel bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že smlouva včetně příloh a případných dodatků bude zveřejněna v Registru smluv“ informačního systému zřízený podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv. Smlouva bude zveřejněna po anonymizaci provedené v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. 7. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1: Kopie Živnostenského listu V Ostravě dne: 14.3.2018 V Ostravě dne: za objednatele Mgr. Aleš Bína - ředitel za zhotovitele Martin Dudek