Kupní smlouva Nákup nesené traktorové sklízecí řezačky Článek I. Smluvní strany Vyšší odborná škola a Střední zemědělská škola, Tábor, Náměstí T.G. Masaryka 788 na adrese: Náměstí T.G. Masaryka 788, 390 02 tábor zastoupený: Ing. Blaženou Hořejší IČ: 60064781 DIČ: CZ60064781 Bankovní spojení: Československá obchodní banka Číslo účtu: 182142594/0300 kontaktní osoby: Ing. Blažena Hořejší telefon, fax, email: 608 260 825 (dále jen „kupující") Obchodní firma P&L spol. S r.o. na adrese: Biskupice 206, 763 41 Biskupice u Luhačovic zastoupený: Ing. Jaroslav Šimon IČ:00351504 DIČ:CZ 00351504 Bankovní spojení: ČSOB Číslo účtu: 158184268/0300 kontaktní osoby: Bc. Alois Chvátal telefon, fax. email:724 754 832, achvatal@pal.cz (dále jen „prodávající") uzavírají na základě výsledku zadávacího řízení dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, k pinění veřejné zakázky s názvem „Nákup nesené traktorové sklízecí řezačky" smlouvu následujícího znění: Článek I 1 _ Základní ustanovení 1. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 1746 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále je „občanský zákoník"), dohodly, že rozsah a obsah vzájemných práv a povinností vyplývajících ze smlouvy se bude řídit příslušnými ustanoveními citovaného zákoníku a tento závazkový vztah se bude řídit ustanovením ust. 2079 a násl. tohoto zák.oníku. 2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené ve smlouvě a taktéž oprávnění k podnikání jsou v souladu správní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení druhé smluvní straně. Smluvní strany dále prohlašují, že osoby podepisující smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny. 3. Prodávající je odborně způsobilý k zajištění předmětu pinění podle smlouvy. 4. Prodávající prohlašuje, že po celou dobu platnosti smlouvy bude mít sjednánu pojistnou smlouvu pro případ způsobení škody vůči třetí osobě. Článek III. Předmět smlouvy J. Předmětem smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu poptávané zařízení a převést na kupujícího vlastnické právo k němu, ato v rozsahu a ceně podle technické specifikace a cenové nabídky prodávajícího, vzešlých z výsledku veřejné zakázky s názvem „Nákup nesené traktorové sklízecířezačky" 2. Výše uvedeným závazkem prodávajícího se rozumí úpiné a standardní dodání zařízení do místa pinění, provedení vŠech montážních prací, konstrukcí, dodávek materiálů a všech činností spojených s piněním předmětu smlouvy a nezbytných pro uvedení předmětu smlouvy do užívání, kalibrace a ověření funkčnosti zařízení, provedení revizí a zaškolení obsluhy kupujícího. Kupující se zavazuje zařízení ve smluvně sjednané době převzít a zaplatit za něj prodávajícímu cenu sjednanou touto smlouvou za podmínek dále touto smlouvou stanovených. 3. Prodávající dodá zařízení vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a na své nebezpečí. 4. Smluvní strany prohlašují, že předmět smlouvy není piněním nemožným a že smlouvu uzavírají po pečlivém zvážení všech možných důsledků. Článek IV. Místo pinění Místem pinění je Školní statek Měšice. Článek V. Doba pinění I Plnění předmětu smlouvy bude zahájeno po podpisu smlouvy. 2. Předpokládaná doba dokončení dodávky stroje(dodávka, ‚ uvedení zařízení do užívání, ověření funkčnosti zařízení, zaškolení): do 30 dnů od podpisu smlouvy 3. Prodávající spiní svou povinnost dodat zařízení jeho řádnýma včasným předáním kupujícímu bez vad a nedodělků včetně provedení souvisejících prací a výkonů sjednaných touto smlouvou nezbytných pro uvedení předmětu smlouvy do užívání, kalibrace a ověření funkčnosti zařízení, provedení revizí a zaškolení obsluhy kupujícího. O předání a převzetí zařízení bude sepsán protokol, v jehož závěru kupující prohlásí, zda dodaný stroj přijímá nebo nepřijímá, a pokud ne, zjakých důvodů. Článek VI. Kupní cena I . Cena je stanovena dohodou smluvních stran a je platná až do doby ukončení platnosti smlouvy. 2. Kupující nepřipouští překročení ceny vyjma změny sazeb DPH na základě změny příslušných právních předpisů. O této změně ceny musí být sepsán dodatek ke smlouvě. 3. Cena celkem je stanovena takto: Cena celkem bez DPH 1 599 000,-Kč DPH (sazba 21%) 335 790,-Kč Cena celkem včetně DPH 1 934 790,-K 4. DPH se rozumí peněžní částka, její ž výše musí odpovídat výši daně z přidané hodnoty vyčíslené podle příslušného právního předpisu (zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů). 5. Cena je sjednána jako nejvýše přípustná. V ceně jsou zahrnuty veškeré poplatky a další 2 náklady prodávajícího spojené s piněním předmětu této smlouvy, zejména náklady prodávajícího pro veškeré nutné a nezbytné práce a dodávky, náklady nezbytné pro řádné a úpiné dodání a instalaci zařízení, dále zajištění a provedení všech zkoušek dle ČSN a vypracování příslušných protokolů, doprava, vynáška, montáž, uvedení doprovozu, kalibrace a ověření funkčnosti zařízení, provedení revizí, zaškolení obsluhy kupujícího, případné náklady na správní poplatky, daně, cla, zabezpečení prohlášení o shodě, certifikátů a atestů, převod práv, pojištění apod., včetně pinění, která nejsou ve smlouvě výslovně uvedena, ale o kterých prodávající vzhledem ke svým odborným znalostem a s vynaložením veškeré odborné péče věděl nebo vědět měl a mohl. Článek VII. Platební podmínky 1. Zálohy nejsou sjednány. 2. Podkladem pro úhradu ceny dodaného zařízení bude faktura, která musí mít náležitosti daňového dokladu podle platného zákona Č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. 3. Lhůta splatnosti daňového dokladu činí do 30 dnů od jejího prokazatelného doručení kupujícímu. 4. Doručení faktury se provede osobně na podatelnu kupujícího nebo doporučeně prostřednictvím držitele poštovní licence. 6. V případě, že prodávající vyúčtuje práce nebo dodávky, které neprovedl vyúčtuje chybně cenu nebo faktura nebude obsahovat některou náležitost ve smyslu příslušných právních předpisů, je kupující oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit prodávajícímu bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí důvod vrácení. Prodávající provede opravu vystavením nové faktury. 7. Vrátí-li kupující vadnou fakturu prodávajícímu, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení opravené faktury kupujícímu. 8. Povinnost zaplatit je spiněna dnem odepsání příslušné částky z účtu smluvní strany, která provádí platbu. 9. Požadavky na méně práce nebo vícepráce či dodávky vyvolané kupujícím uplatní kupující vůči prodávajícímu písemnou formou. Případné omezení či zvýšení rozsahu dodávky bude provedeno změnou smlouvy, a to formou dodatku ke smlouvě. Prodávající je oprávněn více či méně práce a dodávky realizovat teprve po jejich písemném odsouhlasení oprávněnými zástupci smluvních stran. 10. Práce vyplývající ze skutečností uvedených v předchozích odstavcích budou pro účely fakturace oceněny prodávajícím, a to pouze v případě, že práce a dodávky nebudou v již oceněném rozpočtu prodávajícího obsaženy. O výsledné částky, které vyplyrou z tohoto ocenění, bude v souladu se zákonem formou dodatku ke smlouvě snížena nebo zvýšena cena sjednaná ve smlouvě. Postup dle odst. 9 a odst. 10 tohoto článku smlouvy bude v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Článek VIII. Jakost dodávky 1. Prodávající se zavazuje, že dodané zařízení bude dávat schopnost uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost pohotovost ‚ bezporuchovost udržovatelnost. Ty budou odpovídat platné právní úpravě. českým technickým normám, zadávací dokumentaci a podkladům k zadávacímu řízení a této smlouvě. K tornu seprodávající 3 zavazuje použít výhradně komponenty a zařízení, vyhovující požadavkům kladeným na jakost a mající prohlášení o shodě dle příslušného zákona o technických požadavcích na výrobky. 2. Prodávající bude při realizaci dodávky postupovat v souladu s veškerými podmínkami zadávacího řízení, s platnými právními předpisy souvisejícími s předmětem dodávky, podle schválených teclniologických postupů stanovených platnými i doporučenými českými nebo evropskými technickými normami a bezpečnostními předpisy, v souladu se současným standardem u používaných technologií a postupů, tak, aby dodržel smluvenou kvalitu dodávaného zařízení. Dodržení kvality všech prací a dodávek sjednaných v této smlouvě je závaznou povinností prodávajícího. Zjištěné vady a nedodělky je povinen prodávající odstranit na své náklady. 3. Zařízení musí vykazovat parametry stanovené zadávací dokumentací a zejména technickou specifikací a nesmí se odchýlit od ČSN a technických požadavků, dle kterých je zadávací dokumentace zpracovaná. Parametry této dokumentace jsou pro prodávajícího závazné. 4. V případě, že bude nutno použít postupy a dodávky, které nejsou uvedeny v zadávací dokumentaci, lze použít pouze takových, které v době realizace dodávky budou v souladu s platnými i doporučenými českými nebo evropskými technickými normami. Jakékoliv změny oproti zadávací projektové dokumentaci musí být předem odsouhlaseny kupujícím. 5. Dodávka bude realizována při spinění všeobecných dodacích podmínek ve smyslu ust. 2079 a následujících občanského zákoníku. Článek IX. Provádění dodávky 1. Prodávající se zavazuje, že dodávky provede svým jménem a na vlastní zodpovědnost. Prodávající je povinen předat kupujícímu zařízení v ujednaném množství, jakostí a provedení. 2. Prodávající se zavazuje realizovat práce a dodávky vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují. 3. Věci, které jsou potřebné k provedení dodávkyje povinen zajistit prodávající. 4. Prodávající je povinen zajistit a financovat veškeré subdodavatelské práce a nese za ně odpovědnost, jako by je prováděl sám. 5. Vícepráce či dodávky provedené prodávajícím bez písemného souhlasu kupujícího nebudou prodávajícímu uhrazeny vyjma případu, kdy kupující provedení takových víceprací dodatečně schválí. Článek X. Předání zařízení 1. Zařízení bude prodávajícím předáno kupujícímu v předávacím řízení ukončeném stvrzením protokolu o předání a převzetí. 2. Prodávající zároveň předá kupujícímu doklady o řádném předání zařízení dle technických norem a předpisů, provedených zkouškách, atestech a dokumentaci podle této smlouvy, včetně prohlášení o shodě, jakož i další doklady potřebné k předání a uŽívání zařízení. Současně prodávající předá kupujícími v souladu s § 147a zákona č. 137/2006 Sb.. o veřejných zakázkách, v platném znění seznam subdodavatelů. V případě, že dílo bude provedeno bez subdodavatelů ‚ předá zhotovitel čestné prohlášení o této skutečnosti. 3. Prodávající a kupující jsou dále oprávněni uvést v zápise cokoliv, co budou považovat za nutné. Článek XI. Záruční podmíuky avady I. Prodávající se zavazuje, že zařízení bude po sjednanou záruční dobu způsobilé k použití pro sjednaný, příp. obvyklý účel a že si zachová sjednané vlastnosti (jakost). Zařízení má vadu, jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným ve smlouvě, příslušným právním předpisům, normám nebo jiné dokumentaci vztahující sek dodávce zařízení, popř. pokud neumožňuje užívání,k němuž bylo určeno azhotoveno. 2. Prodávající odpovídá za vady, které se projeví v záruční době zařízení. Za vady, které se projeví po záruční době, odpovídá jen tehdy, jestliže byly prokazatelně způsobeny porušením jehopovinností. 3. Délka záruky činí minimálně 24 měsíců na kompletní dodávku stroje v souladu se specifikací veřejné zakázky. 4. Před uplynutím sjednané záruční lhůty se prodávající zavazuje odstranit případné vady, které se vyskytnou v záruční době v niže uvedených lhůtách a za podmínek sjednaných pro záruční vady. 5. Záruční doba začíná plynout po předání zařízení bez vad a nedodělků, resp. uvedením zařízení do užívání. 6. Vyskytne-li se vada na zařízení v průběhu záruční doby, kupujícího písemně oznámí prodávajícímu její výskyt, vadu popíše a uvede,jak se projevuje. 7. Prodávajícíje povinen nejpozději do 3 dnů po obdržení reklamace nastoupit na odstranění vady a písemně oznámit objednateli, zda reklamaci uznává, nebo z jakých důvodů reklamaci neuznává, a jakou lhůtu navrhuje k odstranění vad. Pokud tak neučiní, má se za to, že reklamaci kupujícího uznává. Prodávající je povinen uplatněnou vadu odstranit i v případě, že uplatnění takové vady neuznává. V případě sporu o oprávněnost uplatněné vady budou smluvní strany respektovat vyjádření a konečné stanovisko soudního znalce stanoveného kupujícím. V případě, že se prokáže, že vada byla kupujícím uplatněna neoprávněně, je kupující povinen nahradit prodávajícímu náklady na odstranění takové vady. 8. Provedenou opravu vady prodávající předá kupujícímu písemně formou předávacího protokolu, přičemž v tomto protokole mimo jiné uvede, kdy kupující právo z vady zařízení uplatnil,jak byla vada odstraněna adobu trvání odstranění vady. 9. V záruční době může kupující uplatnit svá práva z vad za podmínek uvedených v § 2079 a násl. občanského zákoníku. Prodávající je povinen reklamovanou vadu odstranit předně dodáním nového (náhradního) zařízení či jeho části bez vad, není-li to vzhledem k povaze reklamované vady nepřiměřené. I 0.V případě nedodržení sjednaného termínu k odstranění vady je kupující dále oprávněn vady nechat odstranit třetí osobou na náklady prodávajícího, a to i bez předchozího upozornění na tuto skutečnost. 11. Reklamaci lze uplatnit nejpozději do posledního dne záruční lhůty, přičemž i reklamace odeslaná v poslední den záruční lhůty se považuje za včas uplatněnou. V případě opravy v záruční době se tato prodlužuje o dobu od oznámení závady kupujícím po její odstranění prodávajícím. Článek XII. Smluvní pokuty 1. Smluvní pokuta v případě prodlení prodávajícího s dokončením dodávky zařízení v termínu dle či. V., odst. 2 smlouvy se sjednává ve výši 0,2% za každý i započatý den prodlení z kupní ceny. 2. Za prodlení prodávajícího s odstraněním vad či nedodělků specifikovaných v předávacím řízení v termínu sjednaném v protokolu o předání a převzetí zařízení se sjednává smluvní pokuta ve výši 0,2 % z kupní ceny za každý i započatý den prodlení. 3. V případě prodlení prodávajícího s odstraněním vady, která se na zařízení projevila v záruční době, je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,2 % z kupní ceny za každou vadu a za každý i započatý den prodlení sjejím odstraněním. 4. V případě nedodržení stanoveného termínu nástupu na odstranění vad v záruční době je kupující oprávněn účtovat prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou vadu a za každý i započatý den prodlení s nástupem k jejímu odstranění. 5. Úhrada smluvní pokuty nezbavuje prodávajícího povinnosti spinit povinnost smluvní pokutou utvrzenou. 6. V případě, že závazek provést dodávku zanikne před řádným ukončením díla, nezaniká nárok na smluvní pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením povinnosti. 7. Zánik závazku pozdním piněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu za prodlení s piněním. 8. Smluvní pokuty sjednané touto smlouvou zaplatí povinná strana nezávisle na zavinění anatom, zda a vjaké výši vznikne druhé straně škoda, kterou lze vymáhat samostatně. 9. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody. 10. Kupující je oprávněn jakoukoli smluvní pokutu jednostranně započítat proti jakékoli pohledávce prodávajícího za kupujícím (včetně pohledávky prodávajícího na zaplacení kupní ceny). Článek XIII. Závěrečná ujednání 1. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran a účinnosti dnem převzetí podepsané smlouvy prodávajícím. 2. Změnit nebo dopinit tuto smlouvu mohou smluvní strany jen v případě, že tím nebudou porušeny podmínky zadání veřejné zakázky a zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění, a to pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. 3. V případě, že zadavateli nebudou přiděleny finanční prostředky pro krytí výdajů plynoucích z realizace zakázky z dotačního programu 21 (MZE), případně tyto náklady budou označeny za nezpůsobilé, má zadavatel právo jednostranně odstoupit od již uzavřené smlouvy. V případě odstoupení zadavatele od smlouvy, má vybraný dodavatel nárok na vyplacení finanční částky ve výši odpovídající rozsahu pinění realizovaného ke dni odstoupení. 4. Smluvní vztah lze ukončit také písemnou dohodou. Kupující a prodávající jsou oprávněni odstoupit od této smlouvy za podmínek stanovených smlouvou nebo v občanském zákoníku. 5. Prodávající je povinen uchovávat, archivovat, veškerou originální dokumentaci související s realizací dodávky zařízení ‚včetně dokumentace vztahující se k zadávacím/výběrovým řízením a veškerých souvisejících originálů účetních dokladů, v souladu s či. 90 obecného nařízení, tedy minimálně do konce roku 2025, a pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší než v evropských předpisech, musí být použita pro úschovu tato delší lhůta 6. Prodávající musí zajistit ‚ aby veškerá dokumentace mající vztah k realizaci dodávky zařízení byla dostupná pro fyzickou kontrolu všech oprávněných kontrolních subjektů (zaměstnance či zmocněnce MMR, MF, EK, Evropského kontrolního úřadu, NKU, příslušného územního finančního orgánu adalších oprávněných orgánů) po dobu 10 let. 7. kapitálu, vyhotovený ve lhůtě 90 dnů přede dnem předložení seznamu subdodavatelů. 6 8. Prodávající ani kupující nemohou bez vzájemného souhlasu postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě. Není-li ve smlouvě uvedeno jinak, vzájemné finanční zápočty lze provádět jen v rámci pinění této smlouvy po předchozí dohodě. 9. Případná neplatnost některého z ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. Pro případ, že kterékoliv ustanovení této smlouvy se stane neúčinným nebo neplatným, smluvní strany se zavazují bez zbytečných odkladů nahradit takové ustanovení novým. 10. Osoby podepisující tuto smlouvu svými podpisy stvrzují platnost svých jednatelských oprávnění. 11. Smluvní strany shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek a že se dohodly o celémjejím obsahu, což stvrzují svými podpisy. 12. Smlouvaje vyhotovena ve čtyřech stejnopisech splatností originálu podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran, přičemž prodávající i kupující obdrží dvě vyhotovení. 13. Vše, co bylo dohodnuto před uzavřením smlouvy je právně irelevantní a mezi stranami platí jen to,co je dohodnuto v této smlouvě. 14. Prodávající bezvýhradně souhlasí se zveřejněním piného znění smlouvy dle § 147a zákona Č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách, v platném znění. 15. Součástí této smlouvyjsou následující přílohy: a) Příloha Č.I —Technická specifikace V Táboře dne 5.10.2016 V Velké Meziříčí dne 7.10.2016