Smlouva o dodávce elektřiny pro hladinu VN a VVN uzavřená dle ust. § 50 odst. 1 zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona a ust. § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění ID: VZ Praha 2018 – 2020 (VN) Obchodník: Amper Market, a.s. Se sídlem: Antala Staška 1076/33a, 140 00 Praha 4 IČ: 241 28 376 DIČ: CZ24128376 Zapsaný v obchod. rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B vložka 17267 Zastoupený: Ing. Janem Palaščákem, předsedou představenstva Číslo účtu: uvedené vždy na příslušných daňových dokladech (faktura, záloh. kalendář) Číslo licence: 141118584 Zákaznická linka: 234 701 400, email: info@ampermarket.cz Fakturační linka: 234 701 417, email: fakturace@ampermarket.cz Tradingové oddělení: 234 701 412, email: trading@ampermarket.cz Kontaktní osoba: Ing. Karel Plzák, MBA Kontaktní email: verejny.sektor@ampermarket.cz Kontaktní telefon: 234 701 411 (dále jen jako „Obchodník“) Zákazník: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 se sídlem: Postupická 3150/4, 141 00 Praha 4 - Záběhlice IČ: 60459085 DIČ: CZ60459085 Zastoupený: Mgr. Josef Tomek, ředitel Číslo účtu: 68724339/0800 Kontaktní osoba: Jana Nedvědová Kontaktní email: nedvedova@postupicka.cz Kontaktní telefon: 246 007 400 (dále jen jako „Zákazník“) (společně jako „smluvní strany“) Uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku smlouvu o dodávce elektřiny následujícího znění: I. Předmět smlouvy 1. Obchodník se zavazuje poskytnout Zákazníkovi dodávky elektřiny, tzn. dodávat sjednané množství silové elektřiny Zákazníkovi v odběrném místě. Obchodník se dále zavazuje převzít závazek Zákazníka odebrat sjednané množství elektřiny z elektrizační soustavy, tzn. převzít odpovědnost za odchylku v daném odběrném místě. Zákazník tak může odebrat i větší nebo menší množství elektřiny, než jaké je uvedeno ve smlouvě a Obchodník vůči němu nebude za tuto odchylku uplatňovat žádné sankce. 2. Zákazník se zavazuje zaplatit Obchodníkovi řádně a včas za skutečně odebrané množství elektřiny dohodnutou cenu. 3. Práva a povinnosti smluvních stran jsou blíže specifikovány v Obchodních podmínkách společnosti Amper Market, a.s., které jsou přílohou č. 1 této smlouvy a spolu se smlouvou tvoří nedílný celek (dále jen Obchodní podmínky obchodníka“). II. Specifikace odběrného místa 1. Odběrné místo (případně více odběrných míst) Zákazníka je specifikováno v samostatné příloze č. 2 této smlouvy (dále společně jen jako „odběrné místo‘‘). 2. Zákazník prohlašuje, že má příslušná majetkoprávní oprávnění k odběrným místům uvedeným v předchozím odstavci a zavazuje se, zajistit v souladu s platnou právní úpravou připojení odběrných míst specifikovaných v předchozím odstavci k distribuční soustavě příslušného provozovatele distribuční soustavy. 3. Předávací místo je místem, ve kterém se uskutečňuje předání a odběr dodávky elektřiny, a které je v přípojkové nebo rozpínací skříni, na vývodu za transformační stanice či svodu z venkovního vedení vysokého napětí, ze kterého je připojeno odběrné místo specifikované v prvním odstavci tohoto článku. 4. Z důvodu provozních potřeb může být v průběhu trvání smlouvy měněn počet měřících nebo odběrných míst Zákazníka, a to jak zrušením odběrných míst uvedených v této smlouvě, tak zřízením nových odběrných míst (případně i přepisem odběrných míst z jiného subjektu). Obchodník se zavazuje i pro tyto případy garantovat cenu resp. koeficient dle této smlouvy a neprodleně po oznámení o zřízení nového odběrného místa zahájit dodávku elektřiny za podmínek sjednaných v rámci této veřejné zakázky. 5. Zákazník je oprávněn kdykoli v průběhu smluvního období požádat Obchodníka o zahájení dodávek elektřiny do odběrných míst subjektů, které nebyly součástí veřejné zakázky, ale pro něž je centrální zadavatel zřizovatelem či majoritním vlastníkem a v průběhu smluvního období přistoupili ke smlouvě o centralizovaném zadávání formou dodatku. Obchodník i pro tyto případy Zákazníkovi garantuje sjednané ceny, resp. koeficient, a bez zbytečného odkladu po podání žádosti Zákazníka zahájí dodávku elektrické energie do předmětných odběrných míst za podmínek sjednaných v rámci této veřejné zakázky. III. Časová specifikace dodávek elektřiny 1. Požadovaný termín zahájení dodávky: 01.01.2018 00:00hod. Termín ukončení dodávky: 31.12.2020 24:00hod. Obchodník neodpovídá za splnění požadovaného termínu zahájení dodávky elektřiny v případech, kdy dodávku elektřiny nebylo možné v tomto termínu zahájit z důvodů na straně Zákazníka, jiného dodavatele elektřiny, nebo provozovatele distribuční soustavy, nebo v případě, že k zahájení dodávky elektřiny je třeba nejprve ukončit smlouvu se stávajícím dodavatelem elektřiny Zákazníka. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že se v takovém případě nejedná o porušení smlouvy a elektřina bude Zákazníkovi dodávána ode dne skutečného zahájení dodávky elektřiny Obchodníkem. 2. Sjednané množství elektřiny na jeden rok trvání dodávky: 321,414 MWh 3. Rozdělení sjednaného množství na jednotlivé kalendářní měsíce: viz příloha č. 2 IV. Podmínky dodávky elektřiny 1. Obchodník se zavazuje dodávat Zákazníkovi elektřinu za podmínek uvedených v této smlouvě a Obchodních podmínkách obchodníka. 2. Smluvní strany se dohodly, že pokud Obchodník nezahájí dodávky elektřiny Zákazníkovi v požadovaném termínu z důvodů na své straně, vyjma případů uvedených v čl. III. odst. 1, může se Zákazník po Obchodníkovi domáhat náhrady újmy, a to ve výši případného navýšení ceny elektřiny, kterou Zákazník byl nucen hradit jinému dodavateli po období, po které byl Obchodník v prodlení se zahájením dodávky elektřiny, ve srovnání s cenou elektřiny uvedenou v této smlouvě. Smluvní strany se dohodly, že Obchodník není povinen hradit újmu převyšující případné navýšení ceny elektřiny. 3. Zákazník se zavazuje od požadovaného termínu zahájení dodávky do skončení trvání této smlouvy odebírat elektřinu do odběrných míst dle této smlouvy pouze od Obchodníka Amper Market, a.s. a neuzavřít s jiným subjektem smlouvu, jejímž předmětem by byla dodávka elektřiny nebo sdružené služby dodávky elektřiny do těchto odběrných míst Zákazníka. 4. Odběratel si v souladu s §100 odst. 2 ZZVZ vyhrazuje v případě předčasného ukončení smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny změnu v osobě dodavatele v průběhu realizace plnění a jeho nahrazení účastníkem zadávacího řízení, který se dle výsledku hodnocení umístil druhý v pořadí, a to za cenových podmínek (koeficient pro postupný nákup) obsažených v nabídce tohoto druhého účastníka zadávacího řízení v pořadí a v souladu se závazným návrhem smlouvy na plnění veřejné zakázky uzavřeným s dodavatelem, který má být nahrazen, přičemž odběratel je v takovém případě oprávněn závazný návrh smlouvy upravit vyjma cenových podmínek následujícím způsobem: - upravit rozsah plnění tak, aby odpovídal nedokončené části veřejné zakázky; - upravit harmonogram a případná další smluvní ustanovení, která v důsledku předčasného ukončení původní smlouvy nejsou aktuální tak, aby v maximální možné míře odpovídaly původní smlouvě; - doplnit smlouvu o ustanovení týkající se předání a převzetí plnění od stávajícího dodavatele, je-li to nezbytné. Pokud účastník zadávacího řízení, který se dle výsledku hodnocení umístil druhý v pořadí, odmítne poskytovat plnění na místo původně vybraného dodavatele za podmínek uvedených v předchozím odstavci, je odběratel oprávněn obrátit se za týchž podmínek na účastníka, který se umístil jako třetí v pořadí. V. Cena a platební podmínky 1. Cena za dodávku silové elektřiny je smluvní a sjednává se následovně: Amper BUSINESS NN – postupný nákup – roční koeficient Název základního cenotvorného indexu PXE F PXE CZ BL CAL – 18 (19, 20)* Individuální sazba nákupního koeficientu 1,075 Finální cenová nabídka F PXE CZ BL CAL – 18 (19, 20) x 1,075 *" F PXE CZ BL CAL -18 (19, 20) " je finanční futures na Pražské energetické burze pro nákup elektřiny na rok 2018 (2019, 2020 Cena za dodávku silové elektřiny se sjednává pro celou dobu trvání smlouvy dle čl. VII odst. 2. K cenám bude připočtena DPH a daň z elektřiny v souladu s platnou legislativou. 2. Smluvní strany se dohodly, že Zákazník bude hradit cenu za dodávku elektřiny v měně: CZK. Cena základního cenotvorného indexu PXE je uveřejněna v oficiálním kurzovním lístku na webových stránkách PXE ( http://www.pxe.cz/Kurzovni-Listek/Oficialni-KL/ ) pro jednotlivé obchodní dny, a to v EUR. Pokud Zákazník požaduje hradit cenu za dodávku elektřiny v CZK, cena jednotlivých fixací pro výpočet výsledné ceny za silovou elektřinu se přepočítává na CZK kurzem střed devizového trhu vyhlašovaným ČNB pro daný obchodní den, pro který Zákazník udělí pokyn k fixaci ceny. 3. Zákazník udělí Obchodníkovi pokyn pro fixaci ceny dle výše ceny základního cenotvorného indexu PXE stanovené pro zvolený obchodní den obchodování na burze PXE. Pokyn Zákazníka pro fixaci ceny bude udělen písemně nejpozději do 10:00 pracovního dne následujícího po zvoleném obchodním dni, a to emailem na adresu postupny.nakup@ampermarket.cz (na formuláři který je přílohou č. 5 této smlouvy a to ve formátu PDF). Pokyn bude obsahovat název základního cenotvorného indexu PXE a procentní podíl ze sjednaného množství elektřiny dle čl. III. odst. 2 této smlouvy, pro který má být cena fixovaná. Zákazník může udělit pokyn k fixaci ceny maximálně 4 krát za období pro nákup dle zvoleného základního cenotvorného indexu PXE, kdy minimální objem elektřiny, pro kterou se cena fixuje musí být 25 % ze sjednaného množství elektřiny dle čl. III. odst. 2 smlouvy. 4. Pokud pokyn Zákazníka splňuje všechny podmínky stanovené v této smlouvě, Obchodník Zákazníkovi potvrdí přijetí pokynu, provede úpravu základního cenotvorného indexu dle sjednané sazby individuálního nákupního koeficientu, a tím se zafixuje cena pro výpočet výsledné ceny za elektřinu dle odst. 6. Obchodník bezprostředně poté zašle oboustranně podepsanou konfirmaci zpět na e-mailovou adresu Zákazníka. 5. Pokud před začátkem příslušného období dodávky dle zvoleného cenotvorného produktu nebude fixovaná cena pro 100 % sjednaného množství elektřiny dle čl. III. odst. 2 smlouvy, pak pro zbývající procento elektřiny s dosud nezafixovanou cenou se cena automaticky fixuje za cenu základního cenotvorného indexu PXE zveřejněnou nejpozději 20.12. kalendářního roku předcházejícího roku dodávky. Takto vypočtená cena bude použita pro výpočet výsledné ceny za dodávku elektřiny dle odst. 6. 6. Výsledná cena za dodávku elektřiny se stanoví jako vážený průměr cen jednotlivých fixací ceny dle předchozích odstavců se zaokrouhlením na 2 desetinná místa. 7. V případě rozporu mezi způsobem realizace postupného nákupu uvedeným v tomto článku a způsobem realizace uvedeným v příloze č. 3 této smlouvy mají přednost ustanovení v příloze č. 3. 8. Centrální zadavatel bude postupný nákup realizovat jak pro sebe, tak pro všechny pověřující zadavatele. 9. Zákazník nebude hradit zálohové platby za dodávku elektřiny. 10. Cenu za dodávku elektřiny Zákazník uhradí převodním příkazem na základě zúčtovací faktury vystavené Obchodníkem s přiloženým vyúčtováním odběrných míst, a to vždy po skončení příslušného fakturačního období, v němž se dodávka realizovala. Zúčtovací faktura je splatná do 21 kalendářních dní ode dne vystavení. Dnem zaplacení se rozumí den odeslání platby na účet Obchodníka. Připadne-li den odeslání na den pracovního klidu, rozumí se dnem odeslání první následující pracovní den. 11. V případě, že je elektřina dodávána do více odběrných míst Zákazníka, může Zákazník zvolit souhrnné, samostatné nebo skupinové zálohování a fakturaci. Zálohové kalendáře, zálohové faktury, faktury a jiné daňové doklady lze vystavit pro všechna odběrná místa uvedená v příloze č. 2 smlouvy (souhrnné zálohování a souhrnná fakturace), pro jednotlivá odběrná místa samostatně (samostatné zálohování, samostatná fakturace) či pro jejich zvolené skupiny (skupinové zálohování, skupinová fakturace). Zákazník tímto požaduje * souhrnné zálohování a souhrnnou fakturaci všech odběrných míst uvedených v příloze č. 2 této smlouvy. * samostatné zálohování a samostatnou fakturaci jednotlivých odběrných míst uvedených v příloze č. 2 této smlouvy. * skupinové zálohování a skupinovou fakturaci jednotlivých odběrných míst uvedených v příloze č. 2 této smlouvy. Pokud Zákazník zvolí skupinovou fakturaci, je povinen jednotlivé skupiny odběrných míst označit v seznamu odběrných míst v příloze č. 2 této smlouvy. * souhrnné zálohování a samostatnou fakturaci jednotlivých odběrných míst uvedených v příloze č. 2 této smlouvy. V případě, že Zákazník nezvolí žádnou z výše uvedených variant, platí, že požaduje souhrnnou fakturaci všech odběrných míst uvedených v příloze č. 2 této smlouvy. Způsob fakturace odběrných míst lze měnit pouze jednou ročně, nejdříve po uplynutí 12ti měsíců od zahájení dodávky, a to po provedení vyúčtování odběru elektřiny. 12. Zákazník může požadovat a Obchodník se pro tento případ zavazuje zasílat veškerá vyúčtování a faktury formou elektronických prostředků. Tato povinnost se považuje za splněnou umístěním vyúčtování a/nebo faktur na zákaznickém portálu Obchodníka v sekci dostupné Zákazníkem. 13. Zákazník je povinen sdělit Obchodníkovi informace, na jejichž základě Obchodník může jednoznačně stanovit režim DPH pro účely vystavení daňových dokladů (běžný režim nebo režim přenesení daňové povinnosti). Tyto informace je Zákazník povinný uvést v příloze č. 4 této smlouvy. Dále je Zákazník povinen bezodkladně Obchodníkovi hlásit změny ovlivňující aplikaci režimu DPH pro účely vystavení daňových dokladů (zejména zahájení vlastní výroby elektřiny, získání licence na obchod s elektřinou nebo na výrobu elektřiny, apod.). VI. Platnost a trvání smlouvy 1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem její akceptace oběma smluvními stranami a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle zákona č.340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 2. Smlouva je uzavírána na dobu určitou do termínu ukončení dodávky uvedeného v čl. III. odst. 1 této smlouvy bez možnosti automatického prodlužování. 3. Smluvní strany této smlouvy výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí hl.m. Praha. 4. V případech zrušení odběrného místa, nebo z důvodu převodu vlastnických práv k odběrnému místu, odstranění odběrného místa, demolice, zničení živelnou pohromou, je Zákazník oprávněn ukončit smluvní vztah s Obchodníkem k danému odběrnému místu nejpozději do 30 dnů ode dne oznámení Obchodníkovi o zrušení odběrného místa, a to bez nároku na finanční kompenzaci. 5. Obchodník je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že Zákazník je v prodlení s placením za dodávku elektřiny, včetně úhrady záloh, po dobu delší než 14 dnů. Odstoupení bude účinné k datu uvedenému v odstoupení, které nenastane dříve než ke dni doručení Zákazníkovi. 6. V případě, že Zákazník na sebe podá nebo na Zákazníka bude podán insolvenční návrh, je Obchodník oprávněn od této smlouvy odstoupit. Odstoupení bude účinné k datu uvedenému v odstoupení, které nenastane dříve než ke dni doručení Zákazníkovi. 7. Smlouvu lze ukončit rovněž postupem stanoveným v Obchodních podmínkách obchodníka. VII. Obchodní podmínky obchodníka 1. Zákazník svým podpisem potvrzuje, že převzal od Obchodníka Obchodní podmínky obchodníka upravující obchodní a technické podmínky dodávky elektřiny. 2. Smluvní strany se dohodly, že Obchodník je oprávněn Obchodní podmínky Obchodníka měnit či je nahradit novými (dále jen „změna OP“). Změnu OP zveřejní Obchodník nejméně 30 dnů před účinností změny OP na svých internetových stránkách www.ampermarket.cz a ve svém sídle. O změně OP bude Obchodník Zákazníka rovněž informovat odesláním oznámení na emailovou adresu Zákazníka či na adresu pobytu/sídla uvedenou v této smlouvě, ve lhůtě 30 dnů před účinností změny OP. 3. Zákazník je v případě nesouhlasu s navrhovanou změnou OP oprávněn od smlouvy odstoupit, a to způsobem a ve lhůtě stanovené v čl. XI. odst. 4 Obchodních podmínek obchodníka. 4. Neodstoupí-li Zákazník stanoveným způsobem od smlouvy, nahrazuje změna OP stávající Obchodní podmínky obchodníka a stává se součástí této smlouvy, s účinností k datu uvedenému ve změně OP. 5. V případě rozporu smlouvy a Obchodních podmínek obchodníka mají přednost ustanovení této smlouvy. 6. Zákazník tímto prohlašuje, že návrh této smlouvy a Obchodních podmínek obchodníka, které tvoří přílohou č. 1 této smlouvy, mu byly poskytnuty v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy a že se řádně seznámil s celým obsahem této smlouvy a Obchodních podmínek obchodníka. Zákazník dále prohlašuje, že všem ustanovením smlouvy a Obchodních podmínek obchodníka a jejich významu porozuměl a že žádné ustanovení smlouvy a Obchodních podmínek obchodníka pro něj není nesrozumitelné nebo nečitelné. VIII. Závěrečná ustanovení 1. Tuto smlouvu lze uzavřít pouze bezvýhradným přijetím návrhu smlouvy. Jakákoliv změna či odchylka od návrhu smlouvy či Obchodních podmínek obchodníka se považuje za nový návrh, nikoliv za přijetí návrhu s výhradami. 2. Obchodník se zavazuje udržovat veškerá oprávnění nezbytná pro plnění předmětu smlouvy po celou dobu plnění veřejné zakázky. 3. Smluvní strany této smlouvy výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální evidenci smluv (CES) vedené hlavním městem Prahou, která je veřejně přístupná a která obsahuje údaje o jejich účastnících, předmětu, číselné označení této smlouvy, datum jejího podpisu a její text. 4. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu §504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek. 5. Dodavatel prohlašuje, že bude zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděl v souvislosti s touto smlouvou. 6. Dodavatel bere na vědomí, že odběratel je povinen na dotaz třetí osoby poskytovat informace v souladu se zákonem č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a souhlasí s tím, aby veškeré informace obsažené v této smlouvě byly v souladu s citovaným zákonem poskytnuty třetím osobám, pokud o ně požádají. 7. Dodavatel je podle §2 písm. e) zákona o č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů včetně prostředků poskytnutých z Evropské unie. Toto spolupůsobení je povinen zajistit i u svých případných subdodavatelů. 8. Dodavatel není oprávněn postoupit jakékoliv své pohledávky z této smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu odběratele, a to ani částečně. 9. Tato smlouva může být měněna nebo zrušena pouze písemně, a to v případě změn smlouvy číslovanými dodatky, které musí být podepsány oběma smluvními stranami. 10. Smluvní strany se zavazují vzájemně se s dostatečným časovým předstihem informovat o veškerých změnách, které by mohly mít vliv na plnění této smlouvy. 11. Povinnost odesílatele doručit písemnost adresátovi je v souladu s předpisy práva občanského splněna, jakmile písemnost dojde do právní sféry adresáta, tedy kdy adresát nabude objektivní možnost se s ní seznámit. 12. Pokud by se některé ujednání této smlouvy stalo neplatným či neúčinným, Smluvní strany se zavazují nahradit takové ujednání platným ujednáním v souladu s předmětem a účelem této smlouvy. Neplatnost či neúčinnost jakéhokoliv ujednání nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ujednání této smlouvy. 13. Pro případné spory smluvní strany sjednávají místní příslušnost obecného soudu odběratele. 14. Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech, z nichž dva obdrží Zákazník a jeden Obchodník. 15. V souladu s §43 odst. 1 zákona č. 131/200 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, tímto hlavní město Praha potvrzuje, že uzavření této smlouvy schválila Rada hlavního města Prahy usnesením č. 3039 ze dne 5. prosince 2017. 16. Smlouva obsahuje následující přílohy: Příloha č. 1 - Obchodní podmínky obchodníka Příloha č. 2 - Seznam odběrných míst Příloha č. 3 - Způsob realizace postupného nákupu Příloha č. 4 - Dotazník Příloha č. 5 - Formulář k postupnému nákupu Zákazník prohlašuje, že údaje uvedené v příloze č. 2 a 4 smlouvy jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti. 17. Smluvní strany prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich svobodnou a skutečnou vůli, a na důkaz tohoto připojují ke smlouvě své podpisy. V Praze dne 14.12.2017 ................................................. ................................................. Amper Market, a.s. Zákazník Stránka 2 z 8 verze č. 2017-07 1