SMLOUVA O PROVEDENÍ STAVEBNĚTECHNICKÉHO PRŮZKUMU uzavřená dle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), Smluvní strany Objednatel: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 Sídlo: Postupická 3150, 141 00 Praha 4 Jednající z pověření: Mgr. Josefa Tomka, ředitel IČO: 60459085 DIČ: CZ60459085 v dalším textu smlouvy uváděna rovněž jako „objednatel“ a Zhotovitel: ATPS, s.r.o. Sídlo: Leskovecká 287, 155 21 Praha 5 Statutární zástupce: Ing. Fedor Rusňak, jednatel společnosti IČO: 27100693 DIČ: CZ27100693 v dalším textu smlouvy uváděna rovněž jako „zhotovitel“, společně s objednatelem dále jen „smluvní strany“ I. Předmět plnění 1. Smluvní strany se dohodly na uzavření této smlouvy o provedení stavebnětechnické průzkumu (dále označována jen jako „smlouva“), na základě které se zhotovitel zavazuje realizovat plnění s názvem „Stavebnětechnický průzkum na Gymnáziu, Praha 4, Postupická 3150“. 2. Předmětem plnění této smlouvy je stavebně technický průzkum a zajištění podkladových dat pro reálné posouzení stávajícího stavu objektu v Gymnáziu, Praha 4, Postupická 3150. 3. Podrobná specifikace rozsahu prací je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. II. Podmínky zhotovování plnění 1. Zhotovitel je povinen při provádění plnění: * postupovat s odbornou péčí, * dodržovat platné právní předpisy, technické normy, interní předpisy objednatele a podmínky této smlouvy, normy, směrnice, předpisy, právní předpisy, rozhodnutí, postupy platné v době provádění plnění, * vzniklé odpady likvidovat v souladu s platnou legislativou, * řídit se výchozími podklady objednatele, jeho pokyny, zápisy a dohodami oprávněných pracovníků smluvních stran, * vždy neprodleně poté, co od objednatele nebo třetí osoby obdrží jakékoli podklady a pokyny vztahující se k jeho plněním dle této smlouvy, nejpozději však před zahájením poskytování příslušného plnění (nebo jeho části), prověřit zda podklady a pokyny objednatele nemají vady pro účel jeho plnění dle této smlouvy a v případě, že takové vady zjistí, neprodleně o tom objednatele písemně vyrozumět. Objednatel je na požádání zhotovitele povinen k tomu v odpovídající obvyklé lhůtě, dodatečně požadované dokumenty předložit nebo zajistit. 2. Předmět plnění musí splňovat: * všechny podmínky uvedené v právních předpisech platných pro daný typ plnění v době jeho realizace, * všechny normy, směrnice, předpisy, zákony, rozhodnutí, podmínky uvedené v podkladech, které objednatel zhotoviteli předal, * ustanovení této smlouvy. 3. Výkon speciálních činností, může zhotovitel zabezpečovat formou poddodávky. V tomto případě ručí za řádné plnění stejně, jako kdyby příslušné plnění prováděl sám. Objednatel si vyhrazuje právo na odsouhlasení jakýchkoliv poddodavatelů zhotovitele, včetně práva předem odmítnout plnění zhotovitele prostřednictvím konkrétně určeného poddodavatele. Zhotovitel odpovídá přímo za výběr a řádnou koordinaci všech poddodavatelů a je povinen vést a průběžně aktualizovat reálný seznam všech poddodavatelů včetně výše jejich podílu na plnění smlouvy. 4. Zhotovitel prohlašuje, že si veškeré podklady pro provedení plnění dle této smlouvy uvedené shora v tomto odstavci řádně prostudoval ještě před uzavřením této smlouvy a že shora uvedené podklady dostatečně specifikují předmět plnění tak, že je zhotovitel schopen podle shora uvedených podkladů realizovat bezvadné plnění. Jestliže se i přes toto prohlášení zhotovitele v průběhu provádění plnění ukáže, že podklady specifikující předmět plnění jsou nedostatečné nebo nevhodné, zavazuje se zhotovitel na takové vady podkladů specifikujících předmět plnění upozornit bezodkladně objednatele a vyčkat jeho písemného pokynu. V případě, že objednatel nedá zhotoviteli písemný pokyn do 5 pracovních dnů, sjednaná doba pro provedení plnění se prodlužuje o počet dní prodlení objednatele s udělením pokynu. 5. Zhotovitel se zavazuje realizovat plnění prostřednictvím odborně způsobilé osoby. Zhotovitel je oprávněn nahradit tuto osobu jinou osobou s tím, že nová odpovědná osoba musí splňovat odbornou způsobilost v minimálním rozsahu jako původní oprávněná osoba. Změna osoby musí být předem projednána a odsouhlasena objednatelem. III. Součinnost objednatele 1. Objednatel je povinen poskytnout zhotoviteli informace, týkající se zhotovitelem realizovaného předmětu plnění, a součinnost při získávání případných dalších nutných podkladů pro provádění plnění. Objednatel zajistí poskytnutí potřebné součinnosti bez zbytečného odkladu na písemnou žádost zhotovitele. V případě, že objednatel takové podklady nebude vlastnit, uvědomí o tomto do tří dnů zhotovitele. 2. Včasné neplnění povinností objednatele má za následek adekvátní posun termínu plnění zhotovitele. IV. Doba provedení plnění zhotovitelem 1. Provádění plnění zhotovitele bude zahájeno do 5 dnů od doručení písemné výzvy ze strany objednatele 2. Zhotovitel je povinen provést předmět plnění dle této smlouvy nejpozději do 60 dnů od zahájení plnění. 3. Objednatel je povinen převzít od zhotovitele řádně dokončené plnění i před termínem dokončení, který je sjednán v čl. IV odst. 2. této smlouvy, a to na základě písemné výzvy zhotovitele, kde bude stanoven termín předání minimálně 5 dnů od jejího odeslání. V. Místo plnění zhotovitele 1. Místem realizace plnění je sídlo objednatele. VI. Cena za plnění 1. Cena za předmět plnění dle této smlouvy byla stanovena dohodou obou smluvních stran v celkové výši 155.000,- Kč bez DPH 32.550,- DPH 187.550,- Kč včetně DPH (slovy: jedno sto padesát pět tisíc korun českých bez DPH). 2. K ceně předmětu plní je zhotovitel oprávněn účtovat daň z přidané hodnoty v souladu s příslušnými právními předpisy. 3. Zhotovitel ručí za kompletní provedení předmětu plnění za cenu stanovenou dle čl. VI. odst. 1 této smlouvy. Cena za předmět plnění kryje veškeré náklady, které jsou potřebné pro řádné dokončení plnění dle této smlouvy a je tedy cenou pevnou a maximálně přípustnou, kterou je možné měnit jen postupy výslovně předvídanými v této smlouvě. 4. Veškeré náklady Zhotovitele při provádění plnění, jakož i zkoušky, atesty, osvědčení a s nimi související náklady, které v souvislosti s realizací plnění dle této smlouvy jsou zakalkulovány v ceně za realizaci plnění. 5. Cena za předmět plnění je platná po celou dobu realizace plnění. VII. Platební podmínky 1. Smluvní strany se dohodly, že platba za provedené plnění bude objednatelem uhrazena bezhotovostním převodem na účet zhotovitele uvedený v záhlaví smlouvy, přičemž za den úhrady je považován den, kdy jsou finanční prostředky připsány na účet zhotovitele. 2. Objednatel uhradí zhotoviteli celou cenu plnění až poté, co zhotovitel předá objednateli celé plnění bez jakýchkoli vad a nedodělků na základě písemného předávacího protokolu uzavřeného mezi smluvními stranami. 3. Objednatel se zavazuje uhradit cenu plnění zhotoviteli do 30 dnů ode dne doručení řádného daňového dokladu/faktury na výše uvedenou cenu plnění. Zhotovitel je oprávněn daňový doklad, kterým uplatní cenu plnění vystavit a odeslat objednateli nejdříve 10 dnů ode dne předání bezvadného a úplného plnění dle této smlouvy objednateli. Přílohou daňového dokladu musí být předávací protokol podepsaný objednatelem osvědčující předání bezvadného a úplného plnění zhotovitelem objednateli. 4. Podmínkou úhrady jakékoliv částky objednatelem zhotoviteli je věcná správnost všech údajů uvedených na daňových dokladech a účetní úplnost vyžadovaná zákonem o účetnictví. 5. V případě, že faktury budou obsahovat neúplné nebo nesprávné údaje a náležitosti, je objednatel neprodleně po takovém zjištění povinen vrátit příslušnou fakturu zhotoviteli k přepracování s tím, že lhůta splatnosti běží až ode dne doručení přepracované faktury. VIII. Předání a převzetí 1. Objednatel se zavazuje, že řádně dokončené plnění, za podmínek touto smlouvou stanovených, převezme a zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu. Plnění je řádně ukončeno, jestliže je provedeno v souladu s touto smlouvou. 2. Objednatel není povinen převzít plnění, které vykazuje jakékoli vady. Objednatel však může převzít předmět plnění, který vykazuje drobné vady či nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání řádnému užívání předmětu plnění. 3. Pokud se objednatel rozhodne převzít předmět plnění s vadami a nedodělky bude součástí zápisu specifikace vad a nedodělků včetně stanovení lhůt pro jejich odstranění. Pokud by k dohodě o termínu odstranění vad a nedodělků nedošlo, je zhotovitel povinen tyto vady a nedodělky odstranit nejpozději ve lhůtě stanovené objednatelem. 4. Jestliže zhotovitel připraví předmět plnění nebo jeho dohodnutou část k předání a převzetí před dohodnutým termínem, je objednatel oprávněn a povinen toto plnění převzít i v dřívějším nabídnutém termínu. 5. Předání a převzetí ukončeného plnění bude proveden písemný předávací protokol mezi smluvními stranami. Zhotovitel je povinen k předání a převzetí plnění vyzvat objednatele písemně nejméně 5 pracovních dnů před navrhovaným dnem předání. 6. Při konečném předání předmětu plnění zhotovitel předá nejpozději do 10 dnů od data předání předmětu plnění objednateli veškeré související doklady a dokumenty, které se k plnění dle této smlouvy vztahují a jež jsou obvyklé, nutné či vhodné k převzetí a k využití předmětu plnění včetně seznamu všech poddodavatelů, kteří se na plnění podíleli více jak z deseti procent z celkové ceny plnění. Přílohou zápisu o předání a převzetí bude soupis předávaných nebo již předaných dokladů. 7. Celkové plnění bude vyhotoveno a předáno objednateli ve 3 vyhotoveních a v 1 vyhotovení v elektronické podobě na nosiči dat. IX. Vady plnění a záruky za předmět plnění 1. Zhotovitel se zavazuje, že plnění bude odpovídat smlouvě po dobu 2 let. 2. Záruka počíná běžet dnem, kdy bude plnění dle této smlouvy kompletně provedeno a předáno objednateli bez vad a nedodělků. 3. Objednatel se zavazuje, že případnou reklamaci vady plnění, která je předmětem záruky zhotovitele dle této smlouvy, uplatní písemnou formou do rukou oprávněného pracovníka zhotovitele podle této smlouvy, užití § 2618 OZ se vylučuje. 4. Zhotovitel je povinen bezplatně na svůj náklad odstranit vady plnění, které bude objednatel písemně reklamovat. Zhotovitel se zavazuje zaslat objednateli své písemné vyjádření k uplatněné reklamaci do 20 pracovních dnů po jejím obdržení. 5. Zhotovitel je povinen uhradit potřebné náklady spojené s odstraněním oprávněně reklamované vady. X. Vlastnictví plnění a odpovědnost za škodu 1. Vlastnictví plnění, jakož i časově a územně neomezené právo užít plnění, náleží objednateli. Nebezpečí škody na zhotovovaném předmětu plnění nese do doby jeho předání objednateli zhotovitel. XI. Smluvní pokuty a odstoupení od smlouvy 1. V případě, že zhotovitel nesplní svůj závazek provést plnění dle článku IV. odst. 2 této smlouvy, uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z celkové ceny plnění (bez DPH) za každý den prodlení se splněním tohoto závazku. Vyúčtovaná smluvní pokuta může být uhrazena formou započtení oproti vyúčtované ceně plnění. 2. Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu škody, kterou zhotovitel způsobil objednateli nesplněním svých povinností, ke kterým se zhotovitel zavázal v této smlouvě. Pokud jakýkoliv právní předpis stanoví pokutu (penále) pro porušení smluvní povinností (kdykoliv během trvání této smlouvy), pak nebude takovým nárokem nijak dotčeno právo na náhradu škody ve výši, v jaké převyšuje penále stanovené zákonem. 3. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vad v záruční době uhradí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 500 Kč za nedodržení této povinnosti za každý započatý den prodlení. 4. Zhotovitel je povinen uhradit smluvní pokutu do 30 dnů po odeslání faktury vystavené objednatelem. 5. Pro případ prodlení objednatele s úhradou ceny plnění se strany dohodly na tom, že zhotoviteli náleží úrok z prodlení z dlužné částky ve výši 0,2 % p.a. za každý den prodlení objednatele s úhradou ceny plnění. 6. Objednatel může odstoupit od smlouvy v případě nedodržení ustanovení čl. II odst. 5 této smlouvy a to jednostranným krokem. V tomto případě nemá zhotovitel nárok na náhradu škody. XII. Spolupůsobení zhotovitele 1. Zhotovitel je povinen včas písemně upozornit objednatele na nevhodnost jeho pokynů, jejichž následkem může vzniknout škoda, ohrožení termínů plnění stanovené touto smlouvou nebo nesoulad s právními předpisy. Pokud objednatel navzdory upozornění zhotovitele dle tohoto odst. smlouvy písemně trvá na svých pokynech, zhotovitel neodpovídá za jakoukoli škodu v důsledku takových pokynů vzniklou. 2. Zhotovitel potvrzuje, že před podpisem této smlouvy řádně s nejlepší odbornou péčí: * zkontroloval veškeré informace týkající se provedení plnění, * prostudoval smluvní dokumenty a výchozí podklady jednotlivě i v jejich vzájemné souvislosti a přijal je jako správné, úplné, určité a neobsahující chyby, neúplnosti, rozpory a neurčitosti a jako dostatečný podklad pro provedení plnění a ocenění plnění a dostatečně jim porozuměl, * vyžádal a obdržel vyjasnění nejasností a zjistil si veškeré podrobnosti týkající se povahy a proveditelnosti plnění a vyjasnil si tak všechny záležitosti, které mají vliv na provedení plnění. XIII. Ostatní ujednání 1. Smluvní strany se dohodly, s přihlédnutím k zák. čís. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, že tuto smlouvu včetně příloh elektronicky zveřejní. Zveřejněn bude i seznam všech poddodavatelů, kteří se na zakázce podíleli v objemu větším jak 10 % z celkové ceny plnění v Kč bez DPH. 2. Zástupci smluvních stran ve věcech smluvních: - za zhotovitele: - za objednatele: Ing. Fedor Rusňak, jednatel společnosti Mgr. Josef Tomek, ředitel 3. Zástupci smluvních stran ve věcech technických: - za zhotovitele: Ing. Fedor Rusňak, tel 602 343 731, email rusnak@atps.cz - za objednatele: Ing. Jan Valeš, tel: 776 435 435 email: jan.vales@vdprojekt.cz 4. Zhotovitel prohlašuje, že mu byla udělena všechna oprávnění k provádění činností, které jsou předmětem této smlouvy. XIV. Závěrečná ustanovení 1. Smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze písemnými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. V náležitostech, které nejsou touto smlouvou včetně všech jejích jednotlivých příloh výslovně řešeny, platí příslušná ustanovení OZ v platném znění ke dni uzavření smlouvy. 3. Pokud by se kterékoliv z ustanovení této smlouvy stalo podle platného práva v jakémkoliv ohledu neplatným, neúčinným nebo protiprávním, nebude tím dotčena nebo ovlivněna platnost, účinnost nebo právní bezvadnost ostatních ustanovení smlouvy. Jakákoliv vada této smlouvy, která by měla původ v takové neplatnosti nebo neúčinnosti, bude dodatečně zhojena výkladem této smlouvy, který musí respektovat ujednání a zájem smluvních stran. 4. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech (4) výtiscích, z nichž tři (3) vyhotovení obdrží objednatel a jedno (1) zhotovitel. 5. Nedílnou součástí této smlouvy je a budou tyto přílohy: - podrobná specifikace rozsahu prací 6. Zhotovitel je povinen umožnit v plném rozsahu objednateli, resp. jiným kontrolním orgánům, provedení kontroly účetnictví a realizace projektu, jak vyplývá ze zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel je dále povinen zajistit poskytnutí informací kontrolním orgánům informace a doklady týkající se dodavatelských činností souvisejících s realizací plnění (dle ust. § 2 e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě. XV. Závěrečná prohlášení smluvních stran 1. Smluvní strany prohlašují, že jsou způsobilé k právním úkonům, a že tato smlouva byla sepsána dle jejich svobodně a vážně projevené vůle, nikoli v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. 2. Smluvní strany potvrzují rovněž převzetí všech dokumentů nebo podkladů, ať už uvedených nebo neuvedených v této smlouvě, vyžadovaných k řádnému provedení plnění dle této smlouvy. 3. Na důkaz bezvýhradného souhlasu se všemi ustanoveními této smlouvy připojují smluvní strany, po jejím důkladném přečtení, své vlastnoruční podpisy. V Praze dne V Praze dne .................................................... ................................................. za objednatele za zhotovitele Stránka 4 z 6 Stránka 1 z 6