Smlouva o dílo uzavřená na základě dohody smluvních stran nikoliv na úkor ochrany kterékoliv ze smluvních stran ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) Číslo smlouvy Zhotovitele: 16086 Číslo smlouvy Objednatele: Článek 1 Smluvní strany 1. Královéhradecký kraj se sídlem: Pivovarské nám. 1245, 500 03 Hradec Králové IČ: 70 88 95 46 DIČ: CZ 70 88 95 46 Zastoupený: Bc. Lubomírem Francem, hejtmanem Královéhradeckého kraje Technický zástupce: Ing. Němcová Kateřina, Ing. Jiří Holas bank. spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Hradec Králové číslo účtu: 27-2031100257/0100 telefon: 495 817 111 fax: 495 817 336 (dále jen „Objednatel“) 2. Hydrosoft Veleslavín s.r.o. se sídlem: U Sadu 13/62, 162 00 Praha 6 statutární orgán: Ing. Ivan Blažek smluvní zástupce: Ing. Petr Hurych technický zástupce: Ing. Petr Hurych telefon: 605 245 075 fax: 220 611 045 e-mail: hurych@hv.cz IČO: 61061557 DIČ: CZ61061557 plátce DPH: ANO bankovní spojení: Československá obchodní banka a.s. číslo účtu: 162295091/0300 obchodní rejstřík: Společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Praze, oddíl C, vložka 43062, datum zápisu 6. 2. 1996 (dále jen „Zhotovitel“) Článek 2 Předmět smlouvy 1. Dílem je zpracování „Aktualizace Plánu rozvoje vodovodů a kanalizace Královéhradeckého kraje“ podle specifikace v Příloze č. 1 této smlouvy (dále jen „dílo“). 2. Za podmínek stanovených touto smlouvou se Zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a na své nebezpečí pro Objednatele dílo a předat jej Objednateli a Objednatel se zavazuje řádně zhotovené dílo převzít a zaplatit Zhotoviteli dohodnutou cenu díla uvedenou v čl. 8 bodu 1 této smlouvy. Článek 3 Doba plnění Zahájení: ihned po podpisu smlouvy Dokončení: nejpozději 10. 12. 2016 Pokud bude v průběhu realizace díla zjištěna skutečnost, o níž Zhotovitel nevěděl a vědět nemohl, a která ztíží nebo znemožní provedení díla ve sjednaném rozsahu a termínu, sdělí tuto skutečnost Zhotovitel neprodleně Objednateli a projedná s ním další postup. To však nevylučuje odpovědnost Zhotovitele za řádné a včasné plnění díla. Článek 4 Předání a převzetí díla 1. Předání a převzetí díla proběhne prostřednictvím akceptace, která zahrnuje porovnání skutečných vlastností díla se specifikací díla uvedené v Příloze č. 1 této smlouvy. Dílo bude předáno v elektronické podobě formou instalace na serveru objednatele a distribučního USB flash disku. Zhotovitel vyzve Objednatele písemně nejméně deset (10) pracovních dnů před termínem uvedeným v čl. 3 odst. 2 této smlouvy k předání díla. Jestliže dílo splní akceptační kritéria, je Zhotovitel povinen dílo předat a Objednatel je povinen bez zbytečného odkladu dílo převzít a podepsat protokol o předání a převzetí. Dílo je předáno podepsáním protokolu o předání a převzetí oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Jestliže dílo nebude splňovat stanovená akceptační kritéria, sepíší o tom smluvní strany zápis, ve kterém uvedou a popíší veškeré zjištěné nedostatky. Zhotovitel napraví tyto nedostatky bez zbytečného odkladu a akceptace bude provedena znovu. Tento proces akceptace a následných oprav se bude opakovat, dokud Zhotovitel nesplní veškerá akceptační kritéria. V případě, že Objednatel odmítne dílo převzít v náhradním termínu předání, aniž by popsal zjištěné nedostatky v zápise podle věty první tohoto odstavce, pokládá se dílo za převzaté v den tohoto náhradního termínu. 3. Závazek Zhotovitele provést dílo je splněn řádným zhotovením díla a jeho převzetím Objednatelem. Místem převzetí díla je sídlo Objednatele. 4. Dokumenty a výstupy, které budou vypracovány Zhotovitelem v rámci této smlouvy a které jsou nedílnou součástí díla, předá Zhotovitel v sídle Objednatele ve stanoveném termínu podle čl. 3 této smlouvy. V případě, že Objednatel zjistí vady nebo nedodělky v předaných dokumentech a výstupech, písemně své připomínky specifikuje a nejpozději do deseti (10) pracovních dnů od předání dokumentace je předá Zhotoviteli. Zhotovitel zapracuje připomínky a odstraní Objednatelem specifikované vady v přiměřené lhůtě, nejpozději však do deseti (10) pracovních dnů po jejich obdržení, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Článek 5 Práva a povinnosti Zhotovitele 1. Zhotovitel se zavazuje: a) provést realizaci díla podle této smlouvy, při provádění díla je Zhotovitel povinen postupovat s odbornou péčí a řídit se pokyny Objednatele; b) použít podklady předané mu Objednatelem pouze pro realizaci díla podle této smlouvy; c) poskytnout podklady předané mu Objednatelem, informace získané Zhotovitelem při realizaci díla a dílo třetím osobám nebo je použít k jiným účelům pouze na základě předchozího písemného souhlasu Objednatele a za podmínek jím stanovených; d) v případě zjištění, že dílo je zatíženo právem třetí osoby, neprodleně získat chybějící práva k dílu nebo nahradit právně závadné části díla částmi právně nezávadnými; e) vystavit protokol o předání a převzetí díla podle  čl. 4 odst. 2 této smlouvy; f) dodržovat ustanovení obecně závazných právních předpisů, které se vztahují k realizaci díla dle této smlouvy. 2. Zhotovitel je oprávněn pověřit provedením části díla třetí osobu. V takovém případě odpovídá Zhotovitel za provedené dílo tak, jako by dílo prováděl sám. Článek 6 Práva a povinnosti Objednatele 1. Objednatel se zavazuje řádně a včas zhotovené dílo převzít a zaplatit za něj Zhotoviteli dohodnutou cenu dle čl. 8 této smlouvy. 2. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je oprávněn písemně vyzvat Zhotovitele k odstranění závad a požadovat, aby dílo prováděl řádně. Jestliže tak Zhotovitel neučiní, je Objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit. Článek 7 Součinnost smluvních stran, vzájemná komunikace 1. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškerou součinnost a informace potřebné pro řádné plnění svých závazků vyplývajících z této smlouvy. Smluvní strany jsou povinny informovat se navzájem o všech jim známých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této smlouvy. 2. Smluvní strany jsou povinny plnit své závazky tak, aby nedocházelo k prodlení s plněním jednotlivých termínů stanovených v této smlouvě. 3. Veškerá komunikace mezi smluvními stranami ve věcech plnění této smlouvy bude probíhat prostřednictvím oprávněných osob ve věcech technických (technických zástupců) uvedených v čl. 1 této smlouvy. 4. Techničtí zástupci Objednatele a Zhotovitele uvedení v čl. 1 této smlouvy projednávají záležitosti související s realizací díla, dohlížejí na realizaci díla dle této smlouvy, zejména předávají a přijímají informace, podklady, jakož i výsledky plnění, podepisují protokol o předání a převzetí díla. 5. Doručování mezi smluvními stranami se uskutečňuje na adresy sídla uvedené v čl. 1 této smlouvy (dále jen „kontaktní adresy“). Smluvní strana má povinnost oznámit do 5 dnů druhé smluvní straně písemně změnu kontaktní adresy, popř. jiných údajů. Změna kontaktní adresy je vůči druhé smluvní straně účinná okamžikem, kdy o ní byla prokazatelně vyrozuměna. Do doby oznámení změny kontaktní adresy druhé smluvní straně zůstává kontaktní adresou adresa uvedená v čl. 1 této smlouvy, resp. jiná kontaktní adresa, která byla druhé straně písemně oznámena. 6. Všechna oznámení mezi smluvními stranami, včetně návrhů, žádostí či informací, která se vztahují k této smlouvě, nebo která mají být učiněna na základě této smlouvy nebo v souvislosti s ní, musí být učiněna písemně, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. 7. Ukládá-li smlouva učinit a doručit některý dokument v písemné podobě, může být učiněn a doručen buď v listinné formě či faxem, v elektronické formě jako dokument textového editoru MS Word verze 6.0 nebo vyšší na dohodnutém médiu (nemusí-li být takovýto dokument podepsán), elektronickou poštou na dohodnutou e-mailovou adresu nebo datovou schránkou. 8. Zhotovitel je podle ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, osobou povinnou spolupůsobit pří výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů, tj. Zhotovitel je povinen poskytnout požadované informace a dokumentaci zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (Ministerstva financí, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného finančního úřadu a dalších oprávněných orgánů státní správy) a vytvořit výše uvedeným orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětu díla a poskytnout jim součinnost. 9. Zhotovitel je povinen archivovat originální vyhotovení smlouvy včetně jejich dodatků, originály účetních dokladů a dalších dokladů vztahujících se k realizaci předmětu díla podle této smlouvy po dobu 10 let od podpisu této smlouvy. Po tuto dobu je Zhotovitel povinen umožnit osobám oprávněným provádět kontroly díla provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním této smlouvy. Článek 8 Cena díla Smluvní strany se dohodly, že celková a nejvýše přípustná cena díla činí 907 500 Kč včetně DPH (dále jen „cena“). Cena je dohodou smluvních stran stanovena jako pevná a nejvýše přípustná a je možno ji překročit pouze v případě zvýšení sazby DPH, a to o částku odpovídající zvýšení DPH. cena celkem bez DPH 750 000Kč DPH 21 % 157 500 Kč cena celkem včetně DPH 907 500Kč Článek 9 Platební podmínky 1. Cenu uvedenou v čl. 8 této smlouvy uhradí Objednatel na základě faktury za provedené dílo, která bude Zhotovitelem vystavená do 14 kalendářních dnů ode dne zdanitelného plnění, kterým je den předání a převzetí díla podle čl. 4 odst. 2 této smlouvy. Cena bude splatná na účet Zhotovitele uvedený v čl. 1 této smlouvy. 2. Splatnost faktury je mezi smluvními stranami sjednána na 30 kalendářních dnů ode dne doručení dané faktury Objednateli. Zaplacením se pro účely této smlouvy rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet Zhotovitele. Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“). Objednatel si vyhrazuje právo před uplynutím lhůty splatnosti vrátit fakturu, pokud neobsahuje požadované náležitosti nebo obsahuje nesprávné cenové údaje. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Opravená nebo přepracovaná faktura bude opatřena novou lhůtou splatnosti. 3. Úhrada za plnění z této smlouvy bude realizována bezhotovostním převodem na účet Zhotovitele, který je správcem daně (finančním úřadem) zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu ustanovení § 109 odst. 2 písm. c) zákona o DPH. 4. Pokud se po dobu účinnosti této smlouvy Zhotovitel stane nespolehlivým plátcem ve smyslu ustanovení § 109 odst. 3 zákona o DPH, smluvní strany se dohodly, že Objednatel uhradí DPH za zdanitelné plnění přímo příslušnému správci daně. Objednatelem takto provedená úhrada je považována za uhrazení příslušné části smluvní ceny rovnající se výši DPH fakturované Zhotovitelem. Článek 10 Vlastnické právo a licenční ujednání 1. Vlastnické právo k dílu přecházejí na Objednatele bez jakéhokoliv omezení a v plném rozsahu okamžikem předání a předání díla. 2. Zhotovitel poskytuje objednateli podpisem této smlouvy v souladu s ustanovením § 2358 a násl. občanského zákoníku výhradní licenci, tedy oprávnění užít jakékoli plnění, k jehož provedení se zavázal podle této smlouvy a které je nebo bude chráněno autorským právem, v neomezeném rozsahu a ke všem způsobům užití uvedeným v ustanovení § 12 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů. Licence rovněž zahrnuje oprávnění takový výsledek činnosti zpracovat, měnit a upravovat, avšak vždy tak, aby nebyla snížena hodnota autorského díla. 3. Objednatel není povinen licenci využít. 4. Licenci zhotovitel poskytuje objednateli na dobu trvání svých majetkových práv k autorskému dílu, které je předmětem licence. 5. Smluvní strany se dohodly na tom, že odměna za poskytnutí licence je součástí ceny za dílo. 6. Ukončením smlouvy z jakéhokoliv důvodu nejsou dotčena práva Objednatele obsažená v čl. 10 této smlouvy. Článek 11 Odpovědnost za škodu 1. Smluvní strany odpovídají za škodu způsobenou porušením povinností vyplývajících z této smlouvy, resp. naplněním zákonných předpokladů vzniku odpovědnosti za škodu. Na odpovědnost za škodu a náhradu škody se vztahují ustanovení občanského zákoníku. 2. Smluvní strany se zavazují vyvíjet maximální úsilí k předcházení vzniku škod a učinit veškerá opatření k minimalizaci vzniklých škod. V rámci této povinnosti jsou smluvní strany povinny zejména respektovat vzájemné pokyny a doporučení významná z hlediska plnění smlouvy. 3. Žádná smluvní strana neodpovídá za prodlení, které bylo prokazatelně způsobeno porušením povinností druhé smluvní strany. Žádná ze stran nebude odpovídat zcela nebo částečně za škodu, která vznikla v důsledku prokazatelně věcně nesprávného nebo jinak chybného pokynu, který obdržela od druhé smluvní strany, ledaže nemohla jejich nevhodnost zjistit ani při vynaložení odborné péče nebo na ně druhou stranu upozornila a ta na jejich dodržení trvala. Článek 12 Odpovědnost za vady, záruka 1. Zhotovitel poskytuje záruku za jakost díla v délce trvání 24 měsíců. Záruční doba počíná běžet dnem převzetí dokončeného díla Objednatelem. 2. Objednatel je oprávněn reklamovat vady plnění po dobu trvání záruční lhůty. Reklamace musí být řádně doloženy a musí mít vždy písemnou formu. 3. Zhotovitel se zavazuje odstraňovat vady díla v záruční době bezplatně ve lhůtách dohodnutých s Objednatelem s přihlédnutím k charakteru vady, nejpozději však do 30 dní od jejich oznámení Zhotoviteli, v případě akutních potřeb bezodkladně. 4. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že plněním předmětu této smlouvy nebudou porušena žádná práva třetích osob. V případě, že by byly vůči Objednateli uplatněny nároky třetí osoby z titulu porušení jejího práva k dílu, zavazuje se Zhotovitel čelit vlastním jménem takovému uplatněnému nároku, poskytnout Objednateli veškerou nezbytnou součinnost při obraně proti takovým nárokům, převzít veškerou odpovědnost související s takovým nárokem třetí osoby a nahradit Objednateli způsobenou škodu, včetně nákladů spojených s obranou proti takovým nárokům (náklady soudního řízení, právního zastoupení atd.). Limitace náhrady škody se v takovém případě neuplatní. Článek 13 Změny díla v průběhu plnění 1. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna písemně navrhnout změny díla před jeho dokončením. Druhá smluvní strana je povinna se k navrhovaným změnám díla písemně vyjádřit ve lhůtě deseti (10) pracovních dnů od doručení tohoto návrhu. Žádná ze smluvních stran není povinna navrhovanou změnu díla akceptovat. 2. Jakékoliv změny díla musí být sjednány písemně formou dodatku k této smlouvě. V závislosti na rozsahu a charakteru změny díla budou dohodou smluvních stran upraveny termíny plnění, cena, platební podmínky a součinnost Objednatele. Sjednané změny díla budou podléhat akceptační proceduře podle čl. 4 této smlouvy. Článek 14 Prodlení a sankční ujednání 1. Smluvní strany se zavazují při plnění této smlouvy postupovat tak, aby nedocházelo k prodlení. V prodlení je smluvní strana, která nesplnila některou povinnost plynoucí jí z této smlouvy. 2. V případě prodlení Zhotovitele s provedením díla v termínu uvedeném v čl. 3 této smlouvy, je Zhotovitel povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu 100 Kč za každý i započatý den prodlení. 3. V případě prodlení Objednatele se zaplacením faktury vystavené Zhotovitelem v souladu s článkem 9 této smlouvy po dobu delší než 14 dnů, je Zhotovitel oprávněn účtovat Objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % fakturované částky za každý i započatý den prodlení. 4. V případě, že Zhotovitel neodstraní vady díla způsobem a v termínech dle čl. 12 této smlouvy, uhradí Objednateli smluvní pokutu ve výši 500 Kč a to za každý i započatý den prodlení a každou vadu, která nebyla řádně odstraněna. 5. Smluvní strana není v prodlení, pokud nemůže plnit svůj závazek v důsledku prodlení druhé smluvní strany. 6. Zaplacením úroku z prodlení nebo smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody převyšující smluvní pokutu. Článek 15 Ukončení smlouvy 1. Platnost smlouvy lze ukončit písemnou dohodou podepsanou oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2. Kterákoliv ze smluvních stran může od této smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení povinností vyplývajících z této smlouvy druhou smluvní stranou a z dalších důvodů stanovených touto smlouvou. 3. Za podstatné porušení povinností z této smlouvy Objednatelem se považuje zejména: a) prodlení se zaplacením ceny za řádně a včas provedené dílo dle čl. 9 této smlouvy, po dobu delší než 30 dnů; b) prodlení s plněním jiných závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delší než 30 dnů. 4. Za podstatné porušení povinností z této smlouvy Zhotovitelem se považuje zejména: a) prodlení s prováděním díla delší než 30 dnů; b) je-li dílo nezpůsobilé k zamýšlenému účelu použití a Zhotovitel neodstranil vady ve lhůtě, na níž se smluvní strany dohodly, a Zhotovitel nedodal do 30 dnů po obdržení podepsané výzvy Objednatele, učiněné po uplynutí této lhůty k odstranění vad, náhradní řešení; c) bylo vůči Zhotoviteli zahájeno insolvenční řízení, včetně případů, kdy byl na majetek Zhotovitele vyhlášen konkurs nebo byl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku, nebo Zhotovitel vstoupil do likvidace; d) pokud Zhotovitel postoupí závazky z této smlouvy nebo tuto smlouvu jinému Zhotoviteli. 5. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem následujícím po dni prokazatelného doručení jeho písemného vyhotovení druhé smluvní straně. 6. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se smluvních pokut, ochrany důvěrných informací a ustanovení týkajících se takových práv a povinností, z jejichž povahy vyplývá, že mají trvat i po odstoupení. 7. Nejpozději do 30 dnů od ukončení této smlouvy provedou smluvní strany protokolárně vypořádání plnění provedených k datu, kdy byla smlouva ukončena. 8. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti stran ze smlouvy. Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na zaplacení smluvní pokuty nebo úroku z prodlení, pokud již dospěl, práva na náhradu škody vzniklé z porušení smluvní povinnosti ani ujednání, které má vzhledem ke své povaze zavazovat strany i po odstoupení od smlouvy, zejména ujednání o způsobu řešení sporů. Byl-li dluh zajištěn, nedotýká se odstoupení od smlouvy ani zajištění. Článek 16 Závěrečná ustanovení 1. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na základě této smlouvy nebo v souvislosti s touto smlouvou a k jejich vyřešení, zejména prostřednictvím jednání oprávněných osob obou smluvních stran nebo jejich pověřených zástupců. Nedohodnou-li se smluvní strany na způsobu řešení vzájemného sporu, má každá ze smluvních stran právo uplatnit svůj nárok u věcně a místně příslušného soudu v souladu s procesně právními předpisy platnými v České republice. 2. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru Objednatele Zhotovitel výslovně prohlašuje, že je s touto skutečností obeznámen a souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se zavazují, že obchodní a technické informace, které jim byly svěřeny druhou stranou, nezpřístupní třetím osobám bez písemného souhlasu druhé strany a nepoužijí tyto informace k jiným účelům, než je plnění podmínek této smlouvy. 3. Tuto smlouvu je možné měnit pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 4. Přílohou a nedílnou součástí této smlouvy je Příloha č. 1– Popis a výstupy prováděných prací. 5. Tato smlouva byla sepsána ve dvou stejnopisech, z nichž každý má povahu originálu a každá smluvní strana obdrží jeden z nich. 6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 7. Zhotovitel není oprávněn dílo poskytnout jiné osobě než Objednateli. 8. Ve vzájemných vztazích mezi Objednatelem a Zhotovitelem, které nejsou upraveny touto smlouvou, se použije občanský zákoník s tím, že se strany ve smyslu § 558 odst. 2 občanského zákoníku dohodly, že ustanovení občanského zákoníku, která nemají donucující účinky, mají přednost před obchodními zvyklostmi. 9. Zhotovitel není oprávněn postoupit tuto smlouvu třetí osobě. 10. Zhotovitel výslovně souhlasí se zveřejněním celého textu této smlouvy na veřejně přístupných webových stránkách Objednatele. 11. V případě, že se na základě této smlouvy doručuje (zasílá písemnost) druhé smluvní straně, doručuje se na poslední známou adresu druhé smluvní strany, tedy na adresu uvedenou v záhlaví této smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že okamžikem doručení všech písemností se rozumí osobní převzetí písemnosti adresátem nebo třetí den po uložení písemnosti na poště v případě, že adresát nebyl osobně zastižen, i když se o uložení nedozvěděl nebo den, kdy adresát odmítne převzetí písemnosti. 12. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly a na důkaz své svobodné a vážné vůle ji podepisují. Za Objednatele: V Hradci Králové dne 26. 9 2016 …..................................……… Bc. Lubomír Franc hejtman Královéhradeckého kraje Za Zhotovitele: V Praze dne 19. Září 2016 …..................................……… Ing. Petr Hurych Hydrosoft Veleslavín s.r.o. Příloha č. 1: – Popis a výstupy prováděných prací Aktualizace aplikace PRVK TOOL Pro aktualizaci aplikace PRVK TOOL bude použito kancelářského balíku MS Office 2013/16 professional s využitím MS Access, MS Excel. Obr. Struktura modelu Úprava datového modelu, implementace VÚME a VÚPE Datová struktura modelu bude novelizována v souladu s příslušnou legislativou (VYHLÁŠKA ze dne 20. března 2014, kterou se mění vyhláška č. 428/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů - zákon o vodovodech a kanalizacích, ve znění pozdějších předpisů). K aktualizaci provozních údajů vodovodů, kanalizací a ČOV bude v maximální možné míře využito relevantních údajů z obsahově příbuzné evidence Ministerstva zemědělství – VÚME a VÚPE (VÚME/VÚPE vybrané údaje z majetkové a provozní evidence vodovodů a kanalizací ve struktuře a obsahu dané Přílohou č. 22 k vyhlášce č. 428/2001 Sb.) Analýza využitelnosti VÚME/VÚPE pro aktualizaci výchozího roku 2015 v DB PRVK Bude provedena analýza dat v evidenci VÚME/VÚPE, jejímž výsledkem bude zhodnocení úplnosti evidovaných podkladů a jejich kvality pro aktualizaci předepsaných tabulek v PRVK, identifikace slabých míst a návrh na jejich řešení. Aktualizace uživatelského rozhraní, rozšíření funkčnosti Uživatelské rozhraní pro přístup k tabelárním datům v PRVK bude upgradováno z původních verzí OFFICE 2003 na verze 2013/2016. Na základě změn, které si vyžádá aktualizace datového modelu, pak budou v součinnosti se zadavatelem provedeny příslušné úpravy uživatelských formulářů pro editaci vstupních dat a tvorbu požadovaných výstupů. Nová aplikace by měla umět úzce spolupracovat s daty z VÚME/VÚPE a stávající aplikací PRVAK, poskytovanou zdarma krajům prostřednictvím MZE. Aplikační zpracování databázových výstupů (MZE) V současné době příslušná vyhláška VaK (Příloha č. 21 k vyhlášce č. 428/2001 Sb.) definuje závazné výstupy, které mají být reportovány na MZE při aktualizaci PRVK. Kromě tabulek s číselníky územně správních jednotek (KRAJE, OBCEROZ, OBCE) jsou zde dále 2 tabulky, obsahující údaje k vodovodům (VODOVOD, SKUPVODOVOD) a zbylé 2 tabulky, obsahující souhrnné údaje MISTA a technické údaje TECUDAJ. Územní číselníky lze jednoduše doplňovat/aktualizovat prostřednictvím dat z RÚIAN. Číselníky vodovodů lze (po verifikaci) naplnit z dat VÚME/VÚPE. Poslední 2 tabulky MISTA a TECUDAJ však bude nutno aktualizovat z údajů od jednotlivých provozovatelů či obcí buď přímo zápisem do databázové části PRVK_tool nebo prostřednictvím sběrných formulářů a jejich pozdějším importem do databázové části. Z takto doplněných vstupů pak bude možno z aktualizované aplikace vygenerovat všechny MDB tabulky, předepsané vyhláškou. Aplikační zpracování textových výstupů (MZE) V současnosti je editace textové a tabelární části prováděna prostřednictvím aplikace PRVK_tool. Výsledky jsou ukládány v databázi. Výstup je pak složen jednak z textů a tabulek (popř. grafů) z PRVK_tool, jednak z přehledových map, spravovaných v rámci webové aplikace PRVK. S obdobným principem spravování textových výstupů (karet obcí) se počítá i do budoucnosti. Obsah a struktura tabulek v textové části bude aktualizována na základě disponibilních položek novelizovaného datového modelu a bude vycházet z předepsané tabulky MISTA. Výstupem pak bude vygenerovaná karta obce/nadobecního systému ve formátu PDF (v souladu s požadavky příslušné vyhlášky). Díky upgrade na vyšší verzi OFFICE bude možnost formátování textu v rámci jednotlivých kapitol v kartách obcí. U písma bude možno nově volit typ, velikost a druh (tučné, podtržené kurziva) popř. barvu písma. Text bude možno zarovnávat či používat odstavců, vkládat číslované seznamy nebo odrážky. Aplikační zpracování textových a tabelárních výstupů (WEB, KHK) Pro aktualizaci údajů ve webové aplikaci výsledků PRVK budou zpracovány programové rutiny, které po editaci údajů PRVK vygenerují podkladové výměnné soubory, popř. zaktualizují informace v tabulkových výstupech s přehledem investic v excelovských souborech. Výměnné soubory budou v podobě obecných CSV, protože původní formát DBF není už od verze MS Office 2013 podporován. Aktualizace webové prezentace PRVK Královehradeckého kraje Současná webová aplikace nesplňuje současné požadavky na webové aplikace, kdy je aplikace tvořena statickými HTML stránkami v kombinaci s mapovými službami. Důležité je i to, že současná aplikace obsahuje velké množství tabelárních informací, které nejsou velkou většinou odborné i laické veřejnosti využívány a některé z údajů nebudou po zpracování aktualizace PRVK k dispozici. V rámci aktualizace bude vytvořeno nové uživatelské rozhraní se snadnou konfigurací, které bude jednoduchým způsobem umožňovat přístup ke kartám jednotlivých obcí, vybraným tabelárním údajům a základním mapovým kompozicím. * správního členění s přístupem k vybraným tabelárním údajům a kartám obcí * vodovodů obsahující linie vodovodních řadů a vybrané vodárenské objekty * kanalizací obsahující linie kanalizačních řadů a vybrané kanalizační objekty Nová webová prezentační aplikace bude zpracována v prostředí mapového serveru webmap s využitím technologie PHP, HTML 5, JAVA script API, služby ArcGIS server apod. s využitím cachovaných podkladních mapových služeb (WMST). Aplikace bude a umožňovat fultextové vyhledávání textových databázových položek, dotazování v mapě, zobrazení alfanumerických atributů, dynamickou legendu, tiskové funkce a plynulou navigaci v mapách. Využití obou technologií (Webmap a ArcGIS) povede k vysoké efektivitě při vývoji aplikace, kdy bude možné využít již zpracované úlohy v současné aplikaci Obr. Ilustrativní ukázka nové webové aplikace (návrh) Zpracování aplikačního FrameWorku portálu PRVK KHK Aplikační FrameWork slouží k definici uživatelského rozhraní výsledné webové aplikace, bude vyvinut v prostředí PHP a JAVA script s využití dostupných open source i komerčních vývojových knihoven (JQWidget apod.). Zpracování portálu PRKV KHK Webová prezentační aplikace bude primárně zpracována v prostředí mapového serveru webmap s využitím technologie PHP a HV map JAVA script API. Aplikace bude umožňovat využití dalších mapových služeb (ArcGIS, WMS, WMST). Aplikace bude umožňovat fultextové vyhledávání ve vybraných databázových položkách (typ řetězec), dotazování v mapě, zobrazení alfanumerických atributů, dynamickou legendu a plynulou navigaci v mapách, zvýraznění vybraných objektů a tiskové funkce. Pro zpracování bude využita technologie HV map. Bližší specifikace použité technologie je dostupné na webových odkazech http://help.webmap.cz , http://www.hydrosoft.cz/produkty/hv-map/. Dále budou využity dostupné java skriptové knihovny ( např. jquery, jqwidget a.j.). Zpracovaná mapová aplikace bude umožňovat provoz v tzv. off-line z přenosného média (HDD, flash disk). Mapové služby pro off-line verzi bude poskytovat runtime serveru webmap (vektorová (shp) i rastrová data (hrr)). Zpracování mapových služeb Pro správnou funkčnost koncové klientské aplikace je nutno provést kompletní revizi definice mapového projektu a poskytovaných mapových služeb. Revize mapového projektu a vývoj mapového klienta vč. mapových služeb bude zpracována v součinnosti s krajským úřadem a zahrnuje tyto činnosti: * Identifikace a aktualizace/vyřazení zastaralých mapových vrstev. * Definice zobrazení atributů v rámci nového mapového klienta * Definice mapových kompozic a legendy v mapovém klientu * Implementace klientských funkcí (tisk, fultextové vyhledávaní, informační funkce apod.) V rámci provedených prací budou zpracovány tyto mapové služby : * Vodovody PRVK KHK * Kanalizace PRVK KHK * Karty obcí a bilanční údaje PRVK KHK * Správní členění * Podkladové mapy Příloha č.2 Položkový rozpočet Úloha Položka Sumární ceny bez DPH Položkové ceny bez DPH Aktualizace aplikace PRVK TOOL   376 000,00 Kč     úprava datového modelu, implementace VUME a VUPE   55 000,00 Kč   Analýza využitelnosti VUME, VUPE pro aktualizaci výchozího roku 2015 v DB PRVK   55 000,00 Kč   aktualizace uživatelského rozhraní, rozšíření funkčnosti   90 000,00 Kč   aplikační zpracování textových výstupů (WEB, KHK)   33 000,00 Kč   aplikační zpracování tabelárních výstupů (WEB, KHK)   33 000,00 Kč   aplikační zpracování textových výstupů (Mze)   55 000,00 Kč   aplikační zpracování databázových výstupů (Mze)   55 000,00 Kč Aktualizace webové prezentace PRVK Královehradeckého kraje   374 000,00 Kč     zpracování aplikačního FrameWorku portálu PRVK KHK   154 000,00 Kč   zpracování portálu PRKV KHK   55 000,00 Kč   zpracování mapové služby vodovody PRVK KHK   55 000,00 Kč   zpracování mapové služby kanalizace PRVK KHK   55 000,00 Kč   zpracování mapové služby karty obcí a bilanční údaje PRVK KHK   55 000,00 Kč Aktualizace aplikačního řešení celkem   750 000,00 Kč   4 Stránka 2