SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ SERVISNÍCH SLUŽEB Smluvní strany Objednatel: Národní technická knihovna sídlo: Technická 6/2710, 160 80 Praha 6 - Dejvice zastoupen: Ing. Martinem Svobodou - ředitelem IČ: 61387142 DIČ: CZ61387142 a Zhotovitel: Trade FIDES, a.s. sídlo: Dornych 129/57, 617 00 Brano zastoupen: Tomášem Juráněm, členem představenstva IČ: 61974731 DIČ: CZ61974731 Zapsán v: Obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vložka 2988 bankovní spojení: 6987310257/0100 uzavírají dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění tuto smlouvu o poskytování servisu bezpečnostního systému (dále jen „smlouva“) 1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1.1. Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu za účelem zajištění funkčnosti a provozuschopnosti bezpečnostního systému a v zájmu splnění všech požadavků kladených na uvedený bezpečnostní systém dle platných obecně závazných právních předpisů a technických norem, pokynů výrobce, příslušné projektové dokumentace a dle požadavků objednatele. 1.2. Bezpečnostním systémem dle této smlouvy se rozumí: - PZTS (poplachový, zabezpečovací a tísňový systém) - EKV (elektronická kontrola vstupu) - EPS (elektrická požární signalizace) - ER (evakuační rozhlas) - CCTV (uzavřený televizní okruh) - Řídící systém LATIS®SQL Vše instalováno v místě plnění dle čl. 2.3. této smlouvy. 2. PŘEDMĚT SMLOUVY 2.1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje poskytovat servis bezpečnostního systému instalovaného v objektech objednatele a specifikovaného v Příloze č. 1 a zajišťovat tak jeho provozuschopnost (dále jen „servis“) za podmínek stanovených touto smlouvou. Objednatel se zavazuje zaplatit za poskytnuté plnění cenu dle příslušných ustanovení této smlouvy. Plnění bude poskytováno v souladu s harmonogramem, který tvoří přílohu č. 2 této smlouvy a který předloží uchazeč. 2.2. Servis bezpečnostního systému, který je předmětem této smlouvy, zahrnuje veškeré činnosti potřebné k ověření a zajištění stálosti předepsaných parametrů bezpečnostního systému včetně výměny (dodání a instalování) jednotlivých komponent (součástí) slaboproudých systému v průběhu trvání smlouvy tak, aby objednatel mohl příslušný bezpečnostní systém spolehlivě provozovat a obsluhovat v plném rozsahu podle požadavků vyplývajících z příslušných technických norem a obecně závazných předpisů. Cena nově dodaných a instalovaných komponent je zahrnuta ve sjednané ceně podle této smlouvy, zhotovitel není oprávněn ji účtovat zvlášť. Uvedené činnosti budou prováděny v termínech dle přílohy č. 2, této smlouvy. Zhotovitel je povinen držet nepřetržitou pohotovost, tj. jeho pracovníci budou objednateli k dispozici ve lhůtách uvedených v čl. 3 této smlouvy. Zhotovitel poskytuje záruku v trvání dvou let na každou součást slaboproudých systémů instalovanou v Národní technické knihovně při plnění závazků vyplývajících ze smlouvy o dílo při realizaci oprav a servisních prací, s tím, že záruční doba takto dodaných součástí může přesáhnout dobu trvání této smlouvy s ohledem na dodání jednotlivých součástí. Závazek zhotovitele na výměnu komponent bezpečnostního systému se nevztahuje na výpočetní techniku. 2.3. Místem plnění dle této smlouvy se rozumí: Národní technická knihovna, Technická 2710/6, Praha 6. 3. ROZSAH A TERMÍNY PLNĚNÍ Dohodou mezi zhotovitelem a objednatelem je sjednán následující rozsah poskytování servisu bezpečnostního systému (dále také jako „servisních služeb“) a to dle harmonogramu plnění, viz příloha č. 2 této smlouvy. O každém úkonu revize nebo pravidelné údržby je zhotovitel povinen písemně informovat objednatele nejméně 10 kalendářních dní předem. 3.1. Revize bezpečnostního systému 3.1.1. Revize bezpečnostního systému zahrnuje všechny činnosti potřebné k posouzení technického stavu bezpečnostního systému včetně jeho funkční zkoušky. 3.1.2. Zhotovitel provede revizi bezpečnostního systému 1x ročně vždy v termínu během posledního měsíce platnosti předchozí revize dle příslušné revizní zprávy. 3.1.3. Zhotovitel se zavazuje vypracovat revizní zprávu a předat ji objednateli ve dvou vyhotoveních do 5-ti dnů ode dne provedení revize. 3.1.4. O každé revizi a funkční zkoušce bude proveden zápis v provozní knize, která bude uložena v místě, kde je instalován bezpečnostní systém, či jeho část, které se revize týká. 3.2. Pravidelné prohlídky bezpečnostního systému 3.2.1. Pravidelná prohlídka zahrnuje veškeré činnosti potřebné ke zjištění stavu bezpečnostního systému na základě předepsaných parametrů stanovených příslušnými technickými normami a obecně závaznými právními předpisy. 3.2.2. Zhotovitel provede pravidelnou prohlídku bezpečnostního systému 1x ročně vždy v termínu během posledního měsíce předchozí provedené prohlídky s tím, že termín první prohlídky bude stanoven dohodou smluvních stran při podpisu této smlouvy. 3.2.3. Zhotovitel se zavazuje vypracovat zprávu o pravidelné prohlídce a předat ji objednateli ve dvou vyhotoveních do 5-ti dnů ode dne provedení pravidelné prohlídky. 3.2.4. O každé pravidelné prohlídce bude proveden zápis v provozní knize, která bude uložena v místě, kde je instalován bezpečnostní systém či jeho část, které se prohlídka týká. O provedení pravidelné prohlídky bude sepsán servisní protokol, který bezodkladně po provedení prací potvrdí obě smluvní strany. 3.3. Opravy a údržba bezpečnostního systému 3.3.1. Opravy a údržba bezpečnostního systému zahrnuje veškeré činnosti potřebné k diagnostice závady bezpečnostního systému či jeho části a její následné opravě či údržbě v souladu s předepsanými technickými parametry platnými pro tento bezpečnostní systém, event. další úpravy vyžádané objednatelem. 3.3.2. Opravami a údržbou dle článku 3.3. této smlouvy se rozumí zejména: a) diagnostika závady bezpečnostního systému, b) oprava závady bezpečnostního systému, na něž se nevztahuje smluvní záruka, zejména oprava závad způsobených neodbornou manipulací, cizím zaviněním, porušením právní povinnosti objednatele či třetích osob anebo způsobených vyšší mocí, c) opravy závad bezpečnostního systému po skončení smluvní záruky, d) výměna komponent bezpečnostního zařízení. 3.3.3. Opravy a údržba bezpečnostního systému budou zhotovitelem poskytovány na základě požadavku objednatele oznámeného zhotoviteli: telefonicky na tel. čísle: e-mailem na adresu: help desk: Požadavek objednatele zaslaný e-mailem se považuje za doručený zhotoviteli uplynutím nejpozději 30 min. od odeslání e-mailu. 3.3.4. Objednatel je povinen v oznámení požadavku na provedení oprav a údržby uvést specifikaci bezpečnostního systému či jeho části, na němž objednatel vyžaduje provedení oprav a údržby, popis závady nebo specifikaci požadavku na úpravu bezpečnostního systému a požadovanou lhůtu pro zahájení servisních služeb zhotovitelem. V případě telefonického oznámení požadavku je objednatel povinen bezodkladně, nejpozději do 1 hodiny od telefonického oznámení potvrdit oznámení požadavku písemně (e-mailem). V případě prodlení s písemným potvrzením požadavku počíná běžet lhůta k zahájení oprav a údržby dle čl. 3.3.5. této smlouvy až od obdržení písemného požadavku objednatele zhotovitelem. 3.3.5. Zhotovitel se zavazuje zahájit servisní služby (provedení oprav a údržby) ve lhůtě požadované dle článku 3.3.4. této smlouvy a neuvedl-li objednatel požadovanou lhůtu, pak nejpozději do 48 hodin od řádného ohlášení závady objednatelem způsobem popsaným v článku 3.3.4. této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje za účelem provádění činnosti potřebné k diagnostice závady bezpečnostního systému či jeho části a její následné opravě či úpravě ve sjednaném termínu zajišťovat nepřetržitou servisní pohotovost. 3.3.6. O každém poskytnutí servisní služby dle článku 3.3. této smlouvy bude proveden zápis do provozní knihy, uložené v místě, kde je instalován bezpečnostní systém, či jeho část, které se oprava, čí údržba týká. O provedení opravy a údržby bude sepsán servisní protokol jako doklad o poskytnuté servisní službě a spotřebovaném materiálu (podklad pro fakturaci), který bezodkladně po provedení prací potvrdí obě smluvní strany. 3.3.7. Zhotovitel není v prodlení se zahájením oprav a údržby dle předchozího odstavce v případech prodlení objednatele s poskytnutím potřebné součinnosti či v případě vzniku okolností vylučujících odpovědnost ve smyslu ust. § 2913 odst. 2 občanského zákoníku. 3.3.8. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku v délce 24 kalendářních měsíců na každý nový hardwarový prvek, či jeho dílčí část, který do bezpečnostního systému při poskytování oprav a údržby instaloval (tato záruka se nevztahuje na výpočetní techniku). Záruka počíná běžet dnem instalace tohoto prvku do bezpečnostního systému, či jeho dílčí části a může přesáhnout dobu trvání smlouvy. 3.3.9. O každé záruční opravě bude proveden zápis v provozní knize. Záruční oprava, včetně dopravy, bude provedena bezplatně. 3.3.10. Záruka se nevztahuje na vady, pokud jejich příčina spočívá v: a) neodborném zásahu nebo neodborně prováděné obsluze bezpečnostního systému osobami na straně objednatele, b) neoprávněném zásahu třetí osoby nebo ve vnějších vlivech včetně živelních událostí a v nedodržení podmínek provozu bezpečnostního systému, c) spotřebním charakteru dodaného materiálu, respektive rychle opotřebitelných dílů (např. žárovky, pojistky apod.). 3.4. Ostatní servisní služby 3.4.1. Ostatními servisními službami se pro účely této smlouvy rozumí zejména: a) preventivní kontroly bezpečnostního systému dle požadavku objednatele, b) konzultace týkající se požadavku objednatele na úpravy, rozšíření, nebo modernizaci stávajícího bezpečnostního systému, c) příprava nabídky na úpravy, rozšíření, nebo modernizaci stávajícího bezpečnostního systému, d) programátorské práce při úpravách, rozšíření, nebo modernizaci stávajícího bezpečnostního systému, e) implementace úprav, rozšíření, nebo modernizace stávajícího bezpečnostního systému. 3.4.2. Zhotovitel na základě písemné žádosti objednatele posoudí a navrhne objednateli vhodné technické řešení úprav, rozšíření, nebo modernizace stávajícího bezpečnostního systému. 3.4.3. O provedení ostatních servisních služeb bude sepsán servisní protokol jako doklad o poskytnuté servisní službě a spotřebovaném materiálu (podklad pro fakturaci), který bezodkladně po provedení prací potvrdí obě smluvní strany. 4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY Dohodou mezi objednatelem a zhotovitelem se sjednávají následující cenové podmínky za plnění poskytovaná zhotovitelem dle této smlouvy. Celková cena za splnění předmětu této smlouvy činí: a) 3 950 001,- Kč bez DPH, b) 3 950 001,- Kč z toho DPH 21% činí 829 500,30 Kč, c) 4 779 501,30 Kč včetně DPH. 4.1. Dílčí část ceny za provedení revize bezpečnostního systému 4.1.1. Cena za provedení revize bezpečnostního systému dle článku 3.1. této smlouvy se sjednává ve výši dle Přílohy 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 4.1.2. Sjednanou cenu zhotovitel vyúčtuje objednateli po provedení prací. Příslušnou fakturu předá objednateli současně s vypracovanou revizní zprávou nebo ji zašle poštovní zásilkou na adresu sídla objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. 4.1.3. Pokud dojde ke změně v počtu prvků bezpečnostního systému, bude dohodou smluvních stran upravena cena za provedení prací v návaznosti na jednotkový ceník uvedený v příloze 1 k této smlouvě. Bude-li alespoň jedna smluvní strana vyžadovat podpis dodatku k této smlouvě tuto změnu reflektující, zavazují se smluvní strany patřičný dodatek uzavřít. Při stanovení smluvní ceny se bude vycházet z jednotkového ceníku uvedeného v příloze 1. 4.2. Dílčí část ceny za provedení pravidelné prohlídky 4.2.1. Cena za provedení pravidelné prohlídky bezpečnostního systému dle článku 3.2. této smlouvy se sjednává ve výši dle Přílohy 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 4.2.2. Sjednanou cenu zhotovitel vyúčtuje na základě  servisního protokolu bezodkladně po provedení prohlídky. Příslušnou fakturu předá objednateli současně s vypracovanou zprávou o pravidelné prohlídce, nebo ji zašle poštovní zásilkou na adresu sídla objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. 4.2.3. Pokud dojde ke změně v počtu prvků bezpečnostního systému, bude dohodou smluvních stran upravena cena za provedení pravidelné prohlídky v návaznosti na jednotkový ceník uvedený v příloze 1 k této smlouvě. Bude-li alespoň jedna smluvní strana vyžadovat podpis dodatku k této smlouvě tuto změnu reflektující, zavazují se smluvní strany patřičný dodatek uzavřít. Při stanovení smluvní ceny se bude vycházet z jednotkového ceníku uvedeného v příloze 1. 4.3. Dílčí část ceny za poskytnutí oprav a údržby bezpečnostního systému 4.3.1. Cena za poskytnutí oprav a údržby bezpečnostního systému dle článku 3.3.1. této smlouvy se sjednává ve výši stanovené za každou započatou hodinu dle Přílohy 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 4.3.2. Sjednanou cenu zhotovitel vyúčtuje na základě skutečného počtu hodin strávených poskytováním  prací na opravách a údržbě dle čl. 3.3.1. této smlouvy uvedených v servisním protokolu bezodkladně po provedení těchto prací. Příslušnou fakturu zhotovitel zašle poštovní zásilkou na adresu sídla objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. 4.4. Dílčí část ceny za ostatní servisní služby 4.4.1. Cena za ostatní servisní služby bezpečnostního systému dle požadavku objednatele dle čl. 3.4. této smlouvy se sjednává ve výši dle Přílohy 1, která je nedílnou součástí této smlouvy. 4.4.2. Sjednanou cenu zhotovitel vyúčtuje na základě  servisního protokolu bezodkladně po provedení prací dle čl. 3.4. této smlouvy. Příslušnou fakturu předá objednateli nebo ji zašle poštovní zásilkou na adresu sídla objednatele uvedenou v záhlaví této smlouvy. 4.4.3. Pokud dojde ke změně v počtu prvků bezpečnostního systému, bude dohodou smluvních stran upravena cena za provedení preventivní kontroly v návaznosti na jednotkový ceník uvedený v příloze 1 k této smlouvě. 4.4.4. Bude-li alespoň jedna smluvní strana vyžadovat podpis dodatku k této smlouvě tuto změnu reflektující, zavazují se smluvní strany patřičný dodatek uzavřít. Při stanovení smluvní ceny se bude vycházet z jednotkového ceníku uvedeného v příloze 1. 4.4.5. K cenám sjednaným za poskytování servisu bezpečnostního systému bude připočtena cena použitého materiálu, náhrada nákladů na cestovné a čas strávený cestou ve výši uvedené v Příloze 1 této smlouvy. 4.4.6. Splatnost faktur (daňových dokladů) je stanovena na 20 kalendářních dnů ode dne jejich vystavení zhotovitelem. Objednatel se zavazuje uhradit vyúčtovanou cenu bezhotovostním převodem na účet zhotovitele uvedený v záhlaví této smlouvy. 4.4.7. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat veškeré zákonem stanovené náležitosti, je objednatel oprávněn takový daňový doklad vrátit zhotoviteli k provedení opravy. V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne plynout doručením opraveného daňového dokladu objednateli. 4.4.8. Faktura je považována za uhrazenou dnem připsání fakturované částky na účet zhotovitele. 5. POVINNOSTI OBJEDNATELE 5.1. Objednatel je z této smlouvy povinen zejména: a) umožnit pracovníkům zhotovitele přístup k místu, kde je instalován bezpečnostní systém a umožnit jim napojení na zdroj elektrické energie, b) umožnit pracovníkům zhotovitele nerušené provádění servisu a vytvořit tak podmínky umožňující včasné splnění předmětu smlouvy a dohodnutých termínů, c) v případě zjištění závady bezpečnostního systému ji neprodleně nahlásit zhotoviteli dle podmínek stanovených touto smlouvou, d) činit opatření znemožňující zásah třetích osob či osob nepovolaných do bezpečnostního systému a zajistit pouze odbornou manipulaci s tímto systémem, e) zajistit seznámení uživatelů bezpečnostního systému se zásadami jeho správného ovládání, f) zdržet se všech zásahů do bezpečnostního systému, které nejsou uvedeny v poučení o manipulaci (pokud bylo k bezpečnostnímu systému, či jeho části zhotovitelem dodáno), g) neprodleně uvědomit osoby určené zhotovitelem o všech okolnostech, které se vymykají z běžného provozu bezpečnostního systému a které by mohly ovlivnit jeho funkci, h) řádně a včas hradit sjednanou cenu za poskytovaný servis. 5.2. V případě prodlení objednatele s plněním kterékoliv povinnosti uvedené v článku 6.1. této smlouvy není zhotovitel v prodlení s prováděním servisu bezpečnostního systému dle čl. 3 této smlouvy. Nemohl-li zhotovitel provést servis ve stanovené lhůtě v důsledku nedostatku součinnosti ze strany objednatele, je oprávněn požadovat náhradu marně vynaložených nákladů. 6. POVINNOSTI ZHOTOVITELE 6.1. Zhotovitel je z této smlouvy povinen vedle závazků sjednaných výslovně jako předmět smlouvy dále zejména: a) zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech týkajících se provozu a funkčnosti bezpečnostního systému, nezveřejňovat žádné informace týkající se monitoringu (zejména čísel objektů), bezpečnostních kódů pro obsluhu zařízení, dokumentace a režimu objektů, b) v případě, že objekt bude napojen na pult centralizované ochrany, nahlásit (odhlásit) stav bezpečnostního systému na pult centralizované ochrany ve spolupráci s odpovědným pracovníkem objednatele před započetím a po ukončení prací na bezpečnostním systému, c) poskytovat plnění dle této smlouvy prostřednictvím svých zaměstnanců nebo dodavatelů, vybavených pro plnění předmětu této smlouvy příslušným průkazem či zplnomocněním, d) při plnění předmětu této smlouvy postupovat s odbornou péčí, dodržovat obecně závazné právní předpisy a podmínky této smlouvy, e) před vstupem do objektu objednatele za účelem provedení revize bezpečnostního systému o této skutečnosti uvědomit objednatele v dostatečném předstihu, f) dodat objednateli provozní knihu, která je určena pro zápis provedených revizí a oprav a údržby bezpečnostního systému dle čl. 3 této smlouvy a tyto údaje do provozní knihy zapisovat, g) využívat účelně a hospodárně zdroje elektrické energie objednatele. 7. DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY A JEJÍ UKONČENÍ 7.1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou 36 měsíců od 29. 10. 2016. 7.2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě opakovaného prodlení zhotovitele s poskytováním servisu bezpečnostního systému dle čl. 3 této smlouvy, pokud ani přes výzvu objednatele zhotovitel nesplní povinnosti vyplývající z této smlouvy, a to ani v dodatečné lhůtě 5 kalendářních dní. 7.3. Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě prodlení objednatele s úhradou ceny provedených servisních služeb o více než 15 dnů po datu její splatnosti, nebo v případě prodlení objednatele s poskytnutím potřebné součinnosti, pokud ani přes výzvu zhotovitele objednatel neposkytne potřebnou součinnost. 7.4. Odstoupení od smlouvy musí být provedeno písemně a nabývá účinnosti dnem jeho doručení druhé smluvní straně. 8. SMLUVNÍ POKUTY A NÁHRADA ÚJMY 8.1. V případě prodlení objednatele s úhradou sjednané ceny ve lhůtě splatnosti je zhotovitel oprávněn uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,03 % dlužné částky za každý započatý den prodlení. 8.2. V případě prodlení zhotovitele s provedením revize/pravidelné prohlídky (tj. vystavení vyhovující zprávy/protokolu) ve lhůtě určené příslušným právním předpisem, event. ve lhůtě specifikované zhotovitelem v harmonogramu (příloha č. 2 této smlouvy) je objednatel oprávněn uplatnit smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý jednotlivý případ takového porušení. 8.3. V případě neprovedení zápisu o úkonu revize/pravidelné prohlídky/opravy nebo údržby v příslušné provozní knize je objednatel oprávněn uplatnit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ takového porušení. 8.4. V případě prodlení zhotovitele se zahájením opravy, či údržby bezpečnostního systému dle článku 3.3.5. této smlouvy je objednatel oprávněn uplatnit smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každých započatých 24 hodin prodlení. 8.5. Smluvní pokuty v této výši považují obě smluvní strany za přiměřené okolnostem. Smluvní pokuta je splatná na základě vyúčtování oprávněné smluvní strany do patnácti dnů ode dne jeho doručení druhé smluvní straně. 8.6. Smluvní strany se dohodly, že po dobu výskytu okolností vylučujících odpovědnost nevzniká ani jedné smluvní straně povinnost platit smluvní pokutu, ledaže smluvní povinnost zajištěna smluvní pokutou není okolnostmi vylučujícími odpovědnost dotčena. 8.7. Náhradu škody způsobené porušením povinnosti zhotovitelem, na kterou se vztahuje smluvní pokuta podle této smlouvy, má objednatel právo požadovat bez omezení a bez ohledu na uplatnění či zaplacení smluvní pokuty zhotovitelem. 9. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ 9.1. Smluvní strany se v souladu s ustanoveními občanského zákoníku zavazují, že v průběhu trvání jejich smluvního vztahu a stejně tak i po jeho ukončení zachovají mlčenlivost o důvěrných informacích získaných v souvislosti s plněním této smlouvy. 9.2. Pro účely této smlouvy se důvěrnou informací rozumí veškeré informace, které tvoří obchodní tajemství druhé smluvní strany, a to zejména informace technické a organizační povahy, jakož i veškeré další informace, z jejichž povahy vyplývá, že je zájmem druhé smluvní strany tyto informace neuveřejňovat, s výjimkou informací, které se staly všeobecně známé prokazatelně jinak, než porušením závazků obsažených v této smlouvě. Zhotovitel se zavazuje poskytnout objednateli veškeré informace v rozsahu § 147a zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. 9.3. Smluvní strany se zavazují zajistit, aby zpřístupnění důvěrné informace bylo vyhrazeno pouze pro ty osoby, které ji musí znát vzhledem ke své činnosti za účelem splnění předmětu smlouvy, a aby tyto osoby byly zavázány zachovávat o důvěrné informaci mlčenlivost podle článku 10.1. této smlouvy. 9.4. Právní vztahy smluvních stran ve smlouvě výslovně neuvedené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku v platném znění a předpisů souvisejících. 9.5. Za adresu pro doručování písemností se považuje adresa uvedená ve smlouvě nebo adresa, kterou smluvní strana po uzavření smlouvy písemně druhé smluvní straně oznámila. 9.6. Není-li smlouvou stanoveno jinak, je projev vůle odesílatele vůči adresátovi účinný i tehdy, když adresát přijetí projevu vůle odmítne nebo když držitel poštovní licence zásilku vrátí odesílateli z jakéhokoli důvodu jako nedoručenou. Pro účely této smlouvy se má za to, že zásilka s projevem vůle je doručena dnem odmítnutí převzetí zásilky nebo dnem vrácení doručované zásilky zpět na adresu odesílatele. 9.7. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž po jednom obdrží každá smluvní strana. 9.8. Obě smluvní strany prohlašují, že se s obsahem této smlouvy řádně seznámily, že tato nebyla sjednána v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek, a potvrzují souhlas s obsahem této smlouvy svým podpisem. Přílohy: 1 – Specifikace bezpečnostního systému a ceník servisních služeb - NEVEŘEJNÉ 2 – Orientační harmonogram plnění zakázky - NEVEŘEJNÉ V......................... dne …………… V .........................dne…………… ------------------------------------------- ------------------------------------------- objednatel zhotovitel