SMLOUVA O NAKLÁDÁNÍ S ODPADY A PŘEPRAVĚ ODPADŮ uzavřená mezi těmito smluvními stranami Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem: Husova357/10, Liberec í - Staré Město, 460 01 Liberec, doručovací číslo 460 63 IČO: 27283933 DIČ: CZ699003993 bankovní spojení: KB 36631461/0100 zastoupená MUDr. Luďkem Nečesaným, MBA, místopředsedou představenstva (dále jen objednatel nebo KNL) a Luboš Hlavatý fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v OR se sídlem: Rozdvojená 152, 46312 Šimonovice -Minkovice IČO: 44581386 bankovní spojení: 980605389/0800 (dále jen zhotovitel) uzavírají smlouvu tohoto znění: I. PŘEDMĚT SMLOUVY 1. Zhotovitel je osobou oprávněnou k podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady a provozování silniční motorové dopravy - nákladní. 2. Předmětem této smlouvy je, za podmínek dále specifikovaných, převzetí dohodnutých druhů odpadů, zajištění jejich přepravy z místa původu, ev. místa sjednaného po dohodě smluvních stran a dle potřeby objednatele, do místa určení a nakládání (zejména odstranění nebo využití) s nimi zákonným způsobem. 3. Zhotovitel se zavazuje přebírat od objednatele, za poduiínek touto smlouvou dále specifikovaných, veškeré druhy odpadů (dále jen odpady) dohodnuté v čl. II této smlouvy, přepravit je z místa jejich původu do místa určení a nakládat s ním řádným způsobem v souladu se všemi všeobecně závaznými právními předpisy, platnými v České republice v době účinnosti této smlouvy a v souladu s platným provozním řádem příslušného zařízení k využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů (dále jen poskytované služby). Zhotovitel prohlašuje, že je držitelem všech platných oprávnění a rozhodnutí příslušných krajských a státních orgánů k provádění této činnosti. Po převzetí odpadů zhotovitel přebírá plnou zodpovědnost za odpad ve smyslu všech platných zákonů a vyhlášek MŽP a ministerstva zdravotnictví.4. Objednatel bude dodávat zhotoviteli odpad uvedený v či. II této smlouvy a za poskytované služby zaplatí zhotoviteli cenu ve výši dle čl. II této smlouvy. Cenou se pro účely této smlouvy rozumí cena za přepravné, cena za pronájem kontejnerů, cena za nakládání (zejména odstranění nebo využití) s odpady ( v případě uložení odpadu na skládce zákonné poplatky za uložení, vyměřené v souladu s právními předpisy, platnými v České republice v době účinnosti této smlouvy a peněžní prostředky na finanční rezervu na rekultivaci). K ceně odpadu bude připočteno DPH v zákonné výši. II. CENA 1. Cena za převzetí a likvidaci následujicich odpadů, dle katalogového čísla a kategorie Kat.č. Kat. Druh odpadu Kč/cena bez DPH Jed. Skleněné obaly „0" čisté bílé sklo 0,- t 150107 0/N „N" skleněné obaly 7200,- t 170904 0 Směsné stavební a demoliční odpady neuvedené pod čísly 170901, 170902,170903 990,- t 190809 0 Směs tuků a olejů z odlučovače tuků obsahující pouze jedlé oleje a jedlé tuky 450 m3 200101 O Papír a lepenka - skartace 1750,- t 200201 O Biologicky rozložitelný odpad 600,- t 200201 0 Biologicky rozložitelný odpad -tráva 600,- t 200201 0 Biologicky rozložitelný odpad -větve 600,- t 200301 0 Směsný komunální odpad 990,- t 200301 0 Směsný komunální odpad - vlastní odvoz KNL 1100,- t 200304 0 Kal ze septiků a žump 190,- m3 200307 0 Objemný odpad 990,- t 2. Cena za přepravení z místa původu do místa jeho určení p.č. Název služby Kč/cena bez DPH Jed. Odvoz skelněných obalů 0/N ukládaných v kontejnerech 790,- odvoz Doprava CAS - sání a čištění/vozidlo MB Atego/ Doprava CAS - sání a čištění + mytí vysokotlakém/vozidlo MB Actros -lOmS/ Fekál Manipulace CAS Tlaková souprava Transport kontejneru -ramenový nakladač 650,- jízda 950,- 600,- 750,- jízda m3 O,- manipulace 1100,- Hod. odvozIII. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Platby za převzetí, přepravu a likvidaci (zejména odstranění nebo využití) odpadů zhotovitelem budou probíhat dle skutečného množství převzatých odpadů za příslušné období. Zhotovitel provede objednateli vyúčtování poskytnutých služeb, a to formou vystavení souhrnné měsíční faktury za poskytnuté služby zhotovitelem a to nejpozději do 10-ti dnů následujícího měsíce. 2. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli jednotlivé faktury ve lhůtě splatnosti 30-ti dnů ode dne prokazatelného doručení objednateli. 3. V případě prodlení objednatele splacením ceny je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,01% z fakturované částky a to za každý den prodlení z dlužné částky až do úplného zaplacení. 4. Pro případ, že zhotovitel je nebo se od data uzavření smlouvy (vystavení objednávky) do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem" ve smyslu ustanovení §106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí zhotovitel s tím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. (dále KNL) uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od KNL část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část pohledávky, kterou má vůči KNL, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 5. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňující dálkový přístup (§109 zákona č. 235/2004Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu KNL cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude dodavatel vymáhat od KNL část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči KNL a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. IV. MÍSTO A DOBA PLNĚNÍ 1. Zhotovitel převezme odpad uvedený v čl. II této smlouvy od objednatele z místa původu, tj. z provozoven KNL ( ev. z místa v této smlouvě po dohodě smluvních stran a dle potřeby objednatele přesně označeného) a přepraví ho do místa určení, kde zajistí zákonné nakládání s ním. Pověřeným zástupcem objednatele je odpadový hospodář KNL a.s2. U odpadu k.č. 150107/N bude předáván jako doklad o likvidaci odpadu očíslovaný dodací list a kopie Evidenčního listu pro přepravu nebezpečných odpadů po území ČR ( dále jen ELPNO), který obsahuje odesílatele i příjemce odpadu. ELPNO vystavuje zhotovitel ( Luboš Hlavatý) a předá kopii původci odpadu (KNL), při každém odvozu odpadu. Na dokladu tohoto listu bude jako odesílatel odpadu uvedena firma Luboš Hlavatý, dle §40, zákona č. 185/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů. KNL bude uvedena jako původce odpadu, v bodě 15 tohoto listu. Ohlašovací povinnost přepravy nebezpečných odpadů ORP Liberec, dle zákona o odpadech č. 185/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, provádí odesílatel odpadu , v tomto případě pan Luboš Hlavatý ( na straně zhotovitele). KNL , jako původce odpadu 150107/N, bude provádět pouze průběžnou evidenci o produkci tohoto odpadu, na základě potvrzeného dodacího listu a kopie ELPNO. 3. Zhotovitel se zavazuje přijímat odpad uvedený v čl. II této smlouvy od objednatele do 48 hodin od jeho písemné ( e-mailové) zprávy, ev. i na základě jeho telefonické výzvy. 4. Zhotovitel vystaví po každém odvozu doklad o převzetí odpadu k likvidaci a předá ho pověřenému zástupci objednatele. 5. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to od 1.7.2016 do 30.6.2018. 6. Smluvní strany mohou ukončit tuto smlouvu formou písemné výpovědi s tříměsíční výpovědní lhůtou, bez udání důvodu. Výpovědní lhůta zaěíná běžet od prvního dne následujícího měsíce po doručení výpovědi na poslední známou adresu druhé smluvní strany, v případě pochybností se má za doručeno třetím dnem po odeslání. V. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN 1. Zhotovitel je povinen s odbornou péčí zabezpečit nakládání s odpadem uvedeným v čl. II této smlouvy. Při určem' způsobu splnění tohoto závazku není vázán pokyny objednatele. Oprávněn pověřit poskytnutím služby i třetí osobuje pouze s předchozím písemným souhlasem objednatele. 2. Zhotovitel je oprávněn provádět kontrolu vhodnosti odpadu během jeho převzetí do objednatele a během přepravy. V případě jeho nevhodnosti vrátit dodaný odpad objednateli na jeho náklady. Za nevhodný odpad se pro účely této smlouvy považuje takový odpad, který neodpovídá zařazení odpadů podle příslušného katalogového čísla a kategorie, s čl. II této smlouvy. V důsledku odmítnutí převzetí nevhodného odpadu od objednatele není zhotovitel s poskytováním služeb této smlouvy v prodlení. Zhotovitel je oprávněn podle své volby rovněž na náklady objednatele zajistit jiný vhodný způsob odstranění nebo využití dodaného nevhodného odpadu. V takovém případě bude zhotovitel o tom informovat objednatele předem. 3. Bude-li nevhodnost odpadu zjištěna až po jeho převzetí, vyzve zhotovitel bez zbytečného odkladu objednatele, aby zabezpečil na své náklady jeho dopravu na místo určení, a to rovněž bezzbytečného odkladu. Neučiní-li tak objednatel nejpozději do 3 pracovních dnů od výzvy zhotovitele, je zhotovitel oprávněn zajistit jiný způsob odstranění nebo využití nevhodného odpadu, a to bez souhlasu a na náklady objednatele. 4. Objednatel se zavazuje dodávat zhotoviteli pouze odpady uvedené v čl. II této smlouvy. Před předáním těchto odpadů je objednatel povinen doložit zhotoviteli veškeré náležitosti k deklarovanému odpadu dle ěl. II této smlouvy a to ve smyslu zák č. 185/2001 Sb, o odpadech a o změně některých dalších zákonů a prováděcích vyhlášek k tomuto zákonu. 5. V případě, že uloží objednatel do jednoho kontejneru více druhů odpadů ( více katalogových čísel odpadů), garantuje objednatel, že tyto odpady nebudou mezi sebou chemicky či jinak reagovat. Veškeré škody způsobené tímto nakládáním s odpady nese objednatel. 6. V případě, že objednatel odpady společně ukládá a míchá, je objednatel povinen vlastnit a zhotoviteli předložit souhlas ke společnému shromažďování odpadů se stejným způsobem nakládání (zejména odstranění nebo využití) dle § 16, odst. 2 zákona č. 185/200ISb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů. 7. Hlášení o produkci odpadů za celý kalendářní rok bude zasláno vždy do 31. ledna následujícího roku. Podklady k fakturaci druhotně využitelných odpadů budou objednateli zasílány ve čtvrtletní frekvenci. VI. SOUČINNOST OBJEDNATELE 1. Objednatel je povinen neprodleně informovat zhotovitele o změněně původně uvedených vlastností a kvality odpadů. 2. Objednatel souhlasí s tím, že ustanovení hmotnosti odpadu bude provedeno automaticky výpočetním systémem, spojeným s auto váhou v místě určení (nakládání s odpadem), případně jiným, oběma stranami písemně odsouhlaseným způsobem. 3. Objednatel zodpovídá za zábor místa pro přistavení kontejnerů. 4. Objednatel se zavazuje provést na své náklady nakládku odpadů do přistavených kontejnerů, resp. přepravních prostředků. VIL SMLUVNÍ POKUTA 1. Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 5000,-Kč za každý den prodlení posk>tnutí služby a to zejména v případě nevyprázdnění naplněných nádob nebo nepřistavení dohodnutých nádob. Služba musí být objednána min. 28 hodin předem.VIII. ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ 1. Obě smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem řádně přečetly, podepsaly ji po jejím projednání, na základě jejich svobodné vůle. 2. Tuto smlouvu lze změnit pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 3. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníků, zákona o odpadech a dalších právních předpisů. 4. Zhotovitel šije vědom veřejnoprávního charakteru objednatele a povinností z toho plynoucích. Zhotovitel je rovněž srozuměn s tím, že objednatel je povirmým subjektem dle zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv a je si vědom toho, že tato Smlouva podléhá režimu povinného zveřejnění dle tohoto zákona. Zveřejnění Smlouvy v registru smluv zajistí objednatel. 5. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto přílohy: Rozhodnutí o udělení souhlasu k provoznímu mobilnímu zařízem' ke sběru a výkupu odpadů Rozhodnutí o udělení souhlasu s provozním řádem mobilního zařízení V Liberci, dne za zhotovitele za objednatele Krcjská nemocnice Liberec, a.s. Husova357/10, LiberecI-StaréMěsto ^ 460 01 Libe.'ec IC:2/2á3933