SMLOUVA o DÍLO KNL č. 52025/00686/00 „Smlouva o nakládání s odpady a přepravě odpadů“ uzavřená podle 13“ 2586 a násl. z.č. 89/2012 Sb občanský zákoník mezi níže uvedenými účastníky (dále jen “Smlouva“) Objednatel Obchodní firma: Krajská nemocnice Liberec, a.s. Sídlo: Husova 1430/34, Liberec 1 — Staré Město, 460 01 LiberecI doručovací číslo 460 63 Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 Zastoupený: místopředsedou představenstva IČ: 27283933 DIČ: C227283933 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 36631461/0100 a Zhotovitel Obchodní firma/název: FCC Liberec, s.r.o. Sídlo: Mydlářská 105/10, 460 10 Liberec X — Františkov zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 9256. Zastoupený: jednatel IČ: 63146746 DIČ: CZ63146746 Bankovní spojení: ČSOB, a.s. Číslo účtu: 0305025583/0300 Preambule Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu smlouvy. Plnění této smlouvy se řídí taktéž zadávacími podmínkami veřejné zakázky s názvem „Likvidace odpadů“, pořadové č. V22025031 zadané objednatelem na základě zjednodušeného podlimitního řízení dle 13“ 53 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Tyto zadávací podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou zhotovitele, kterou předložil v zadávacím řízení. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn k převzetí od padů uvedených v čl. II této smlouvy v souladu se Zákonem č. 541/2020 Sb., 0 od padech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen Zákonem o odpadech) a že je oprávněn vykonávat veškeré činnosti související s dalším nakládáním s odpady dle platných právních předpisů, 1 vč. dopravy nebezpečných odpadů vsouladu se zákonem č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, Evropské dohodě o mezinárodní silniční dopravě nebezpečných věcí — ADR, vyhlášené ve Sbírce zákonů pod č. 64/1987 Sb., ve znění pozdějších změn, a za dodržení všech platných hygienických předpisů. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje sám, příp. se svými poddodavateli, takovými kapacitami a odbornými znalostmi, kteréjsou k provedení díla nezbytné. I. Před mět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je, za podmínek dále specifikovaných, převzetí dohodnutých druhů odpadů, zajištění jejich přepravy 2 místa původu, ev. místa sjednaného po dohodě smluvních stran a dle potřeby objednatele, do místa určení a nakládání (zejména odstranění nebo využití) s nimi zákonným způsobem. 2. Zhotovitel se zavazuje přebírat od objednatele, za podmínek touto smlouvou dále specifikovaných, veškeré druhy odpadů (dále jen „odpady“) dohodnuté v čl. II této smlouvy, přepravit je z místa jejich původu do místa určení a nakládat s ním řágným způsobem v souladu se všemi všeobecně závaznými právními předpisy platnými v Ceské republice v době účinnosti této smlouvy a v souladu s platným provozním řádem příslušného zařízení kvyužívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů (dále jen poskytované služby). 3. Objednatel bude dodávat zhotoviteli odpad uvedený v čl. II. této smlouvy a za poskytované služby zaplatí zhotoviteli cenu ve výši dle čl. II této smlouvy. Cenou se pro účely této smlouvy rozumí cena za přepravné, cena za pronájem kontejnerů, cena za nakládání (zejména odstranění nebo využití) s odpady (v případě uložení odpadu na skládce zákonné poplatky za uložení, vyměřené v souladu s právními předpisy, platnými v Ceské republice v době účinnosti této smlouvy a peněžní prostředky na finanční rezervu na rekultivací). K ceně smlouvy bude připočtena daň z přidané hodnoty v zákonné výši. II. Cena 1. Cena za převzetí a likvidaci následujících od padů dle katalogového čísla a kategorie „, Kč bez Kat.c. Kat. Druh odpadu DPH MJ Skleněné obaly 15 000,00 t 150107 N odvoz od padu 2 500,00 jízda 150107 0 Skleněné oba|y* 200,00 t Izolační materiály neuvedené pod č. 170601 a 170604 0 170603* 5 595,00 t 0 Směsné stavební a demoliční od pady neuvedené 170904 pod čísly 170901, 170902,170903 * 3 150,00 t 200101 0 Papír a lepenka — skartace archívu* 3 800,00 t 200201 0 Biologicky rozložitelný odpad * 1 200,00 t 200301 0 Směsný komunálníodpad * 2 685,00 t 200307 0 Objemný odpad * 2 685,00 t Druhy odpadů označené * — manipulaci a odvoz do místa likvidace zajišt'uje KNL. III. Platební podmínky Platby za převzetí, přepravu a likvidaci (zejména odstranění nebo využití) odpadů zhotovitelem budou probíhat d|e skutečného množství převzatých od padů za příslušné období. Zhotovitel provede objednateli vyúčtování poskytnutých služeb, a to formou vystavení souhrnné měsíční faktury za poskytnuté služby zhotovitelem, a to nejpozději do 10 kalendářních dnů následujícího měsíce. Objed natel je povinen zaplatit jed notlivé faktury zhotoviteli ve lhůtě splatnosti do 30—ti dnů ode dne prokazatelného doručení do podatelny objednatele. Jednotkové ceny stanovené v příloze této smlouvy jsou nepřekročitelná pro rozsah plnění stanovený touto smlouvou a lze je měnit pouze na základě písemného dodatku uzavřeného v souladu se zákonem, s výjimkou případu, pokud po uzavření smlouvy a před nebo v průběhu plnění předmětu smlouvy dojde ke změnám sazeb daně z přidané hodnoty nebo ke změnám jiných daňových předpisů majících vliv na cenu předmětu smlouvy, kdy je zhotovitel oprávněn jednostranně upravit smluvní cenu na částku reflektující tuto případnou změnu. Zhotovitel je oprávněn max. 1 X ročně, nejdříve však po uplynutí 2. roku od zahájení plnění dle této smlouvy, požadovat navýšení cen uvedených v Cl. 2 této smlouvy, a to s ohledem na průměrnou roční míru inflace oficiálně vyhlášenou Ceským statistickým úřadem za předchozí kalendářní rok, tj. navýšení o procentní míru inflace. Za sledované období se považuje kalendářní rok. Takováto změna ceny musí být učiněna písemnou dohodou obou smluvních stran, která se stane dodatkem k této smlouvě. . V případě prodlení objednatele s placením ceny je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,01% 2 fakturované částky, a to za každý den prodlení z dlužné částky až do úplného zaplacení. Pro případ, že zhotovitel je nebo se od data uzavření smlouvy (vystavení objednávky) do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení 13“ 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí zhotovitel stím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (5109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude dodavatel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a. s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH IV. Místo a doba plnění 1. Zhotovitel převezme odpad uvedený v čl. II této smlouvy od objednatele z místa původu, tj. Krajské nemocnice Liberec, a.s. - Nemocnice Liberec — Husova 1430/34, Liberec I — Staré Město, IČP:1009401700 - Nemocnice Frýdlant — VÚvoze 860 — Frýdlant, IČP: 4—z této provozovny si dopravu na místo určení likvidace odpadu zajišťuje objednatel 3 - nemocnice Turnov — 28. října 1000, 511 16 Turnov IČP: 1009327950—2 této provozovny si dopravu na místo určení likvidace odpadu zajišťuje objednatel (ev. z místa v této smlouvě po dohodě smluvních stran a dle potřeby objednatele přesně označeného) a přepraví ho do místa určení, kde zajistí zákonné nakládání s ním. 2. 5. 6. Zhotovitel se zavazuje přijímat odpad uvedený v čl. II této smlouvy od objednatele do 48 hodin od jeho písemné či faxové zprávy, eventuálně i na základě jeho telefonické výzvy. Pověření zástupci: Za objed natele: Za zhotovitele: Zhotovitel vystaví po každém odvozu doklad o převzetí od padu k likvidaci a předá ho pověřenému zástupci objednatele. Kodpadu kat. č. 150107/N bude předáván jako doklad o likvidaci odpadu očíslovaný dodací list, vážní lístek a kopie Ohlašovacího listu pro přepravu nebezpečných odpadů (OLPNO), který obsahuje odesílatele i příjemce odpadu. OLPNO vystavuje zhotovitel a předává kopii původci odpadu (objednateli) při každém odvozu nebezpečného odpadu. Na dokladu OLPNO bude jako odesílatel odpadu uváděn zhotovitel — Krajská nemocnice, a.s. bude uvedena jako původce odpadů v bodě 15 tohoto listu. ohlašovací povinnost přepravy nebezpečných odpadů d|e Zákona o odpadech provádí odesílatel odpadů — vtomto případě zhotovitel. Objednatel jako původce odpadu 150107/N bude provádět pouze průběžnou evidenci o produkci tohoto odpadu, na základě dodacího listu a kopie OLPNO. Klasifikace odpadu kat. č. 150107 je zařazen pod UN 3249 LÉČIVA, TUHÁ, TOXICKÁ, J.N. k odpadu kategorie „“.N Obaly používané v Krajské nemocnici Liberec, a.s.: UN kód obalu Druh Oběm(I)/kg UN 3H2/Y25/S/16/I/CPABO 0036—D/A.B.M.ITALIA SPA barel 60/25 UN 5H4/Y31/S/16/CZ/GRANIMEX—IMET1634 pytel 100/30 Ostatní odpad bude předáván na základě průvodky odpadů a vážního lístku, jejíž náležitosti jsou specifikovány Zákonem o odpadech. Tato smlouva se uzavírá na dobu tří let od nabytí účinnosti. Smluvní strany mohou ukončit tuto smlouvu formou písemné výpovědi z jakéhokoliv důvodu, anebo i bez uvedení důvodu, s výpovědní lhůtou tři měsíce. Výpovědní lhůta začne běžet od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi na poslední známou adresu druhé smluvní strany, v případě pochybností se má za doručeno třetím dnem po odeslání. Zhotovitel se vsouladu sčestným prohlášením, které předložil ve své nabídce, zavazuje při realizaci předmětu smlouvy dodržovat veškeré právní předpisy CR s důrazem na legální zaměstnávání, důstojné pracovní podmínky, spravedlivé odměňování a dod ržování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro všechny osoby, které se budou na realizaci předmětu smlouvy podílet (tj. i pro své poddodavatele). 4 Zhotovitel se v souladu s uvedeným čestným prohlášením rovněž zavazuje zajistit vůči svým poddodavatelům úroveň smluvních podmínek srovnatelnou s podmínkami Smlouvy, a to minimálně z hlediska výše smluvních pokut a délky záruční doby. Zhotovitel zajistí řádné a včasné uhrazení svých závazků vůči svým poddodavatelům, kdy za řádné a včasné se považuje vždy plné uhrazení poddodavatelem vystavených faktur ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře poddodavatele. V. Práva a povinnosti smluvních stran . Zhotovitel je povinen 5 od bornou péčí zabezpečit nakládání 5 od padem uvedeným v čl. II této smlouvy. Při určení způsobu splnění tohoto závazku není vázán pokyny objednatele. Oprávněn pověřit poskytnutím služby i třetí osobu je pouze s předchozím písemným souhlasem objed natele. . Zhotovitel je oprávněn provádět kontrolu vhod nosti od padu během jeho převzetí od objednatele a během přepravy. V případě jeho nevhodnosti vrátit dodaný odpad objednateli na jeho náklady. Za nevhodný od pad se pro účely této smlouvy považuje takový odpad, který neodpovídá zařazení od padů podle příslušného katalogového čísla a kategorie Katalogu odpadů v souladu s čl. II této smlouvy. V důsledku odmítnutí převzetí nevhodného odpadu od objednatele není zhotovitel s poskytováním služeb dle této smlouvy v prodlení. Zhotovitel je oprávněn podle své volby rovněž na náklady objednatele zajistit jiný vhodný způsob odstranění nebo využití dodaného nevhodného odpadu. V takovém případě bude zhotovitel o tom informovat objed natele předem. . Bude—li nevhodnost odpadu zjištěna až po jeho převzetí, vyzve zhotovitel bez zbytečného odkladu objednatele, aby zabezpečil na své náklady jeho dopravu na místo určení, a to rovněž bez zbytečného odkladu. Neučiní—li tak objednatel nejpozději do 3 pracovních dnů od výzvy zhotovitele, je zhotovitel oprávněn zajistit jiný způsob odstranění nebo využití nevhodného odpadu, a to bez souhlasu a na náklady objed natele. . Objednatel se zavazuje dodávat zhotoviteli pouze odpady uvedené v čl. II této smlouvy. Před předáním těchto odpadů je objednatel povinen doložit zhotoviteli veškeré náležitosti k deklarovanému od padu dle čl. II této smlouvy, a to ve smyslu Zákona 0 od padech a prováděcích vyhlášek k tomuto zákonu. . Vpřípadě, že uloží objednatel do jednoho kontejneru více druhů odpadů (více katalogových čísel odpadů), garantuje objednatel, že tyto odpady nebudou mezi sebou chemicky či jinak reagovat. Veškeré škody způsobené tímto nakládáním s odpady nese objed natel. . V případě, že objednatel odpady společně ukládá a míchá, je objednatel povinen vlastnit a zhotoviteli předložit souhlas ke společnému shromažďování odpadů se stejným způsobem nakládání (zejména odstranění nebo využití) dle 13“ 16, odst. 2. Zákona 0 od padech. . Hlášení o produkci odpadů za celý kalendářní rok bude zasláno zhotovitelem vždy do 31. ledna následujícího roku. Pod klady k fakturaci druhotně využitelných od padů budou objed nateli zasílány ve čtvrtletní frekvenci. . Objednatel požaduje, aby zhotovitel měl po celou dobu plnění této Smlouvy uzavřené pojištění, jehož předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou dodavatelem třetí osobě ve výši min. 1.000.000,00 Kč (slovy: jedenmilion korun českých) na jednu pojistnou událost. Na žádost objednatele je zhotovitel povinen předložit objednateli dokumenty prokazující, že je pojištění v požadovaném rozsahu a výši sjednáno a trvá. 5 VI.Součinnost objednatele . Objednatel je povinen neprodleně informovat zhotovitele o změně původně uvedených vlastností a kvality odpadů. . Objed natel zodpovídá za zábor místa pro přistavení kontejnerů. . Objednatel se zavazuje provést na své náklady nakládku odpadů do přistavených kontejnerů, resp. přepravních prostředků. VII. Smluvní pokuta . Zhotovitel se zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč za každý den prodlení poskytnutí služby, a to zejména v případě nevyprázdnění naplněných nádob nebo nepřistavení dohodnutých nádob. Služba musí být objednána min. 28 hodin předem. VIII. Závěrečná ujednání . Smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavřely na základě vážné a svobodné vůle, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek, ani nebyla jiným způsobem vynucena, dále prohlašují, že tuto smlouvu pečlivě pročetly, jejímu obsahu zcela porozuměly a bezvýhradně s ním souhlasí a na důkaz toho připojují své uznávané elektronické podpisy. . Smluvní vztahy, které nejsou ve smlouvě upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zákonem c. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, a ostatními právními předpisy vztahujícími se k předmětu smlouvy. . Tuto smlouvu lze změnit pouze písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. . Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti dnem zveřejnění v Registru smluv. Zveřejnění provede objednatel za pomoci automatického strojového převodu textu. . Zhotovitel si je vědom veřejnoprávního charakteru objed natele a povinností z toho plynoucích. . Tato smlouva musí být v souladu s 13“ 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů zveřejněna na profilu zadavatele. . Zhotovitel prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 13“ 504 Občanského zákoníku. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, Zákona o odpadech a dalších právních předpisů. Nedílnou součástí smlouvy je její příloha Cenová nabídka. Dne (d |e e|. pod pisu) Dne (dle e|. pod pisu) Digitálně podepsal . Digitally signed \ by' _ — - Datum: 20250915 Date: 20250925 08150131 +02'00' 07:53:52 +02'00' za Kupuj ícího za Prodávajícího Příloha smlouvy - Cenová nabídka Likvidace odpadů II. Nabíd ku podává účastník: Předpokládaný Nabídková cena za 1 Kat.č. Kat. Druh odpadu Kč bez DPH MJ roční objem rok plnění v Kč bez odpadu DPH 150107 N Skleněné obaly 15 000,00 Í 5 75 000,00 KČ odvoz odpadu 2 500,00 jízda 26 65 000,00 Kč 150107 0 Skleněné oba|y* 200,00 1 6 1 200,00 Kč 170604 0 Izolační materiály neuvedené pod č. 170601 a 170603* 5 595,00 t 5 595,00 Kč O Směsné stavební a demoliční odpady neuvedené pod 170904 čísly 170901, 170902170903 * 3 150,00 t 2 6 300,00 Kč 200101 0 Papír a lepenka - skartace arohívu* 3 800,00 t 33 125 400,00 Kč 200201 0 Biologicky rozložitelný odpad * 1 200,00 t 20 24 000,00 Kč 200301 0 Směsný komunální odpad * 2 685,00 t 485 1 302 225,00 Kč 200307 0 Objemný odpad * 2 685,00 t 7 18 795,00 Kč Druhy odpadů označené * - manipulaci a odvoz do místa likvidace zajišťuje KNL. Celková nabídková cena za 1 rok plnění 1623 515,00 Kč Celková nabídková cena za 3 roky plnění 4 870 545,00 Kč