gDS' © V/VTAHV SMLOUVA O DÍLO Č.0145L-2017 ^ ^ ^ ^ ^ servisní služby - program MINIMUM I. Smluvní strany 1/ Zhotovitel: Výtahy servis DS s.r.o. Sídlo: Miletfnská 243/7, 197 00 Praha 9 IČO: 05861314 DIČ: s poj e n í: Zastoupený: Eliškou Černou, jednatelkou společnosti Zápis v OR vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C. vložka 271983 dále jen zhotovitel 21 Objednatel: Krajská nemocnice Liberec, a. s. Sídlo: Husova 357/10, Liberec I - Staré Město, 460 01 Liberec, doručovaci číslo 460 63 IČO: 272 83 933 DIČ: 0269900399^^ s p oj e n í. Zastoupený: MUDr. Luděk Načesaný, MBA, místopředseda představenstva Zápis v OR vedeném u Krajského soudu v IJsti nad Labem, oddil B, vložka 1651 dále jen objednatel uzavřená ďe ustanoveni § 2586 a násl zákona č. 89'2012 Sb., občanský zákoník, v platném zněni II. Místo plnění a další identifikační údaje Místo plnění: Krajská nemocnice Liberec, a. s. Název dodávky: servisní program MINIMUM Seznam zařízeni: viz. přiloha č. 2. Ukončení činnosti: lil. Předmět smlouvy 1- Zhotovitel (servisní firma) se za podmínek uvedených v této smlouvě zavazuje dodat a objednatel se za podmínek uvedených v této smlouvě zavazuje odebrat a zaplatil předmět plněni dále podrobněji vymezený v příloze č. 1 této smlouvy. Tato smlouva se vztahuje na prováděni práci a služeb dle lhůt stanovených ČSN 27 4002, ČSN 27 4007, EN 81-1, 2, 3, návodu výrobce a dalších souvisejících předpisů. 2. Jedná se o servisní program MINIMUM. Rozsah prací je specifikován přílohou č. 1 (práce v paušálu). IV. Práva a povinnosti objednatele 1. Nahlášení poruchy, závady, havárie a požadavku na vyproštění osoby z klece výtahu. Poruchy, závady, havárie a požadavky na vyproštěni osoby z klece výtahu objednatel nahlásí telefonicky zhotoviteli na tato telefonní čísla: Tel. č. v pracovní době od 7.00 - 16 00 ncdin: Tel. č. mimo pracovní dobu: 2. Objednatel je povinen umožnit pracovníkům zhotovitele přístup k výtahu, na néž se lato smlouva vztahuje, ke všem jeho částem, nástupištím a do strojovny. Poskytne též. dle potřeby, veškerou technickou dokumentaci k výtahu. Za řádné, bezpečné provozování a stav v^ahu je odpovědný majitel/provozovatel výtahu a vztahuji se na něj povinnosti provozovatele výtahu dle ČSN 27 4002 či. 4.3. 3. Objednatel je povinen před započetím provádění díla předat zařízení zhotoviteli. Zařízení bude předáno vyklizené a čisté tak, aby zhotovitel mohl na něm bez prodlení provádět práce podle této smlouvy. V případě přáni objednatele vykoná zhotovitel vyklizení na objednávku. 4. Práce nezahrnuté v této smlouvě souvisejíci s provozem výtahu objednává objednatel (provozovatel) zvlášť. i oDS OvTAHV SERVIS v. Práva a povinnosti zhotovitele 1. Zhotovitel je odpovědný za řádné a bezpečné provádění odborných činností na výtahu dle ČSN 27 4002, ČSN 27 4007, návodu výrobce a dalších souvisejících předpisu. 2. Práce zhotovitele nebudou narušovány či omezovány činností třetích organizací nad rozsah v této smlouvě sjednaný a stanovený. V případě, že by do zařízení zasahovala třetí organizace, je zhotovitel zbaven odpovědnosti za škody a případné následné škody a poruchy, způsobené činností (nebo v souvislosti s ní) těchto třetích osob. 3. Zhotovitel je povinen dostavit se k odstraněni poruchy, závady, havárie a vyproštěni osob, majetku nejpozději v termínu stanoveném v příloze č. 1 této smlouvy, Nebude-li možno opravit ohlášenou poruchu, závadu, havárii ve smyslu přílohy č. 1 této smlouvy, bude dohodnut náhradní termín opravy tak, aby nedošlo ke zbytečnému prodlení. 4. V případě změny údajů uvedených pro hlášení poruch, závad, havárií, vyproštění osob z klece výtahu je zhotovitel povinen tuto skutečnost Ihned oznámit objednateli (provozovateli), 5. Při provádění díla jinou pozvanou osobou má zhotovitel odpovědnost, jako by dílo prováděl sám, 6. Odpovědnost zhotovitele za způsobenou škodu pří plnění předmětu smlouvy je kryta pojištěním až do výše 10.000.000 Kč. 7. Zhotovitel odpovídá za pohyb svých zaměstnanců. Dále odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob zúčastněných na plnění předmětu díla a dodržování předpisů o požární ochraně. Při zahájení prací zabezpečí zhotovitel proškolení těchto osob. 8. Zhotovitel je povinen vyšetřit pracovní úrazy svých zaměstnanců, které vznikly při provádění díla, sepsat a zaslat příslušným orgánům. VI. Cena 1. Na dodávku zajištěnou v souladu s touto smlouvou (příloha č.1) je dohodnuta cena: 271.810,- Kč + DPH dle platných předpisů. Cena je stanovena dohodou a představuje paušální částku za práce a služby na dobu jednoho roku, dle čl. lil. Předmět smlouvy. 2. V případě mimopaušálních prací (na základě písemného požadavku objednatele) se účtuje hodinová sazba 300,- Kč/hod. bez DPH pro montéra -r materiál, náhradní díly + dopravné. VII. Platební podmínky 1. Účtování daňového dokladu paušáiu: 1.1 Účtování paušálu se bude provádět po uzavření smlouvy o dílo na základě prováděných odborných činnosti, které JSOU uvedeny v příloze č. 2. 1.2 Účtováni se bude provádět vždy měsíčně, tj. poslední den každého měsíce. 1.3 Splatnost daňového dokladu je třicetidenní po doručení daňového dokladu. 2. Účtování daňového dokiadu mimopaušálních prací: 2.1. Daňově doklady za provedené opravy a jiné práce se vystavují po skončení práce. Přílohou k daňovému dokladu je seznam vykonaných prací a spotřebovaného materiálu (montážní lisí) objednatelem - provozovatelem výtahu potvrzený. Účtování mimopaušálních prací bude dle dohody provedeno na platnou servisní smlouvu nebo zvláštní objednávku nebo roční objednávku. 2.2. Splatnost daňového dokladuje třicetidenní po doručení daňového dokladu. 3. V případě nedodržení termínu splatnosti je zhotovitel oprávněn účtovat úrok z prodleni ve výši 0,01 % za každý den prodlení. 4. Pro případ, že zhotovitel je nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění Stane na základě rozhodnutí správce daně „nespotenlivým plátcem" ve smyslu ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí zhotovitel s tím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH, 5. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případe, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (§109 zákona č 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel 2 oDS V/VTAHV vymáhat od Krajské nemocntce Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a s(Shlařs ti^ že^ i S tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a. s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. VIII. Záruka 1. Zhotovitel odpovídá za provedenou opravu, tzn. za použitý materiál, dílenské provedení a za kvalitu provedených prací a to po dobu 24 měsíců od provedení jednotlivého plnění dle této smlouvy. IX. Ostatní ujednání 1. Tato smlouva je vystavena ve dvou vyhotoveních, z nichž každá strana obdrží jedno vyhotovení. 2. Nedílnou součást této smlouvy tvoří přílohy: Příloha č. 1 - Detailní specifikace předmětu plnění smlouvy a práva a povinnosti zhotovitele a objednatele. Příloha č. 2 - Seznam výtahů - Interval odborných činností - cena. 3. Zápisy do Knihy výtahu, Knihy odborných prohlídek a Knihy provozních prohlídek. Zápisy do těchto Knih maji právo a povinnost provádět servisní pracovník zhotovitele, odborný servisní pracovník zhotovitele, zkušební technik zhotovitele, inspekční orgán a provozovatel výtahu. Zhotovitel provádí zápis při každém zásahu, tzn. opravě, seřízení apod., mazání výtahu, vyproštění osoby z klece, odborných prohlídkách, odborných zkouškách, inspekčních prohlídkách atd. Dozorce výtahu provádí zápisy do Knihy provozních prohlídek 4. Prohlášení o odborné způsobilosti zhotovitele (servisní firmy) zajišťující servis výtahů. Firma Výtahy servis DS spol. s r.o. tímto prohlašuje, že je jako servisní firma odborně způsobilá a naplňuje základní požadavky kladené na servisní firmu podle čl. 4.4 ČSN 27 4002, platné od 1.4.2003. X. Změny a dodatky smlouvy 1. Změny a dodatky jsou prováděny pouze písemné, a to formou písemného dodatku ke smlouvě podepsaného oběma smluvními stranami. 2. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel může upravit částku za práce a služby zahrnuté do paušální ceny o oficiálně vyhlášenou výši inflačního nárůstu vydávanou Českým statistickým úřadem za předchozí kalendářní rok. 3. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel může upravit hodinovou sazbu za mimopaušální opravy o oficiálně vyhlášenou výši inflačního nárůstu vydávanou Českým statistickým úřadem za předchozí kalendářní rok. Ar Smluvní strany se dohodly, že tyto úpravy cen budou provedeny formou písemného dodatku ke smlouvě podepsaného oběma smluvními stranami. XI. Ukončení smlouvy - výpovědní lhůta 1 Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, s výpovědní lhůtou pro objednatele a zhotovitele 3 měsíce a počíná běžet první den měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi. 2. Mimořádné lze smlouvu vypovědět při opakovaném nebo podstatném porušeni ujednaných dohod oběma stranami a při neplacení v dohodnutých termínech. V tomto případě je výpovědní lhůta 1 měsíc a počíná běžet první den následujícího měsíce. 3. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu druhou ze smluvních stran a účinnosti dnem zveřejnění v registru smluv. 4. Zhotovitel bere na vědomí, že úplný text této smlouvy (zejména údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, výši finančního plnění, datu podpisu) budou zveřejněny v souladu se zákonem o registru smluv a souhlasí s tím. Zveřejnění provede objednatel za pomoci automatického strojového převodu textu. M.k" 2'> dne..............................2017 Za objednatele: Za zhotovitele: nre OUD VVTAHY SERVIS Příloha č. 1 Detailní specifikace předmětu plnění smlouvy - program MINIMUM Servisní služby - detailni specifikace předmětu plněni - program MINIMUM Komplexní servis - služby, které Jsou součástí paušální ceny 1.1. Pravidelná preventivní údržba. 1.1.1. Souhrn úkonů prováděných k zajištění bezporuchového provozu a bezpečnosti výtahu tak, aby se předcházelo poruchám a závadám na výtahu a zpomaloval se proces opotřebení dle ČSN 27 4002. ČSN 27 4007, EN 81-1, 2. 3. návodu výrobce a dalších souvisejících předpisů a dále zahrnuje: 1.1.2. Mazání výtahu, čištění od nadměrného mazání: Zhotovitel zajistí mazání výtahu podle mazacího plánu a pokynů výrobce výtahu ve lhůtách těmito předpisy stanovenými (včetně doplněni olejů, mazadel a čisticích prostředků). 1.1.3. Seřizování komponentů výtahu. 1.1.4. IJklid běžného odpadu ve výtahové šachtě. 1.1.5. Zkouška nouzové signalizace výtahu - zařízení „alarm". 1.2. Opravy výtahu jež jsou součástí paušální ceny: 1.2.1. Jsou úkony prováděné na výtahu nebo jeho částech za účelem obnovení správné funkce, zajištěni bezpečnosti a provozuschopnosti výtahu. Obecně platí, že paušální opravy a práce zahrnují veškeré úkony spoiené s běžnou opravou, seřízením nebo preventivní údržbou. Nezahrnují tedy dílenské práce, spotřebu materiálu, práce jiných řemesel a účast pracovníků zhotovitele najejich prováděni a odstraněni závad vzniklých násilným poškozením, nesprávnou obsluhou, neodborným zásahem cizích osob, popř. zaměstnanců objednatele nebo zcizením příslušných dílů výtahového zařízení. 1.2.2. Porevizní opravy; Zhotovitel zajistí opravu výtahu, která vyplývá z protokolů z odborných prohlídek, odborných zkoušek a inspekčních prohlídek, týkajících se odbomých činností na základě samostatné písemné objednávky. 1.2.3. Zkoušky po provedené opravé: Tzn. ověření bezpečnosti výtahu po provedené opravě včetně zápisu do Knihy odborných prohlídek. 1.2.4. Zhotovitel nastoupí na odstranění poruchy, závady, havárie do 1 hodiny od nahlášení, když je to nutné k vyproštění osob, majetku nebo zajištění provozu budovy nebo dle dohody s provozovatelem. 1.3. Pohotovost zhotovitele a výjezdy na odstranění poruchy a vyproštění osob: 1.3.1. Na základě smluvního vztahu s objednatelem je zabezpečován 24-hodinový pohotovostní servis. 1.3.2. Na základě smluvního vztahu je zabezpečen příjezd na odstranění poruchy a vyproštěni osob, majetku nebo zajištění provozu budovy do 1 hodiny od obdržení požadavku nebo dle dohody s objeanatelem. 1.4, Odborné prohlídky: Zhotovitel na základě smiuvního vztahu provede veškeré úkony a práce, které ukládá ČSN 27 4002 a související předpisy nutné pro zajištěni řádného a bezpečného provozu v termínech, kvalitě a rozsahu těmito předpisy stanovenými. 1.5. Odborné zkoušky: Zhotovitel na základě smluvního vztahu provede veškeré úkony a práce, které ukládá ČSN 27 4007 a související předpisy nutné pro zajištění řádného a bezpečného provozu v termínech, kvalité a rozsahu těmito předpisy stanovenými. 2. Rozsah poskytovaných mimopaušálních služeb, které nejsou součásti paušální ceny. 2.1. Opravy jež nejsou součástí paušální ceny. 2.1.1. Opravy mimopaušální jsou opravy a práce, které přesahují běžný servisní rámec a nejsou zahrnuty do paušální ceny výtahu. Obecně platí, že mimopaušální opravy a práce zahrnují veškeré úkony spojené s Odstraňováním poruch, závad, havárii způsobených opotřebením nebo špatnou a nedbalou obsluhou, vandalismem, zcizením součástí nebo zásahem cizí nebo nekvalifikované obsluhy a která muže být odstraněna opravou nebo výměnou vadné součástky. 2.1.2. Dále úpravy, které ke zvýšení bezpečnosti nařídí Inspektorát bezpečnosti práce (IBP), inspekční orgán, či které vyplynou ze změn technických norem a předpisů nebo ze zprávy odborného servisního pracovníka a zkušebního technika. 1 o05 UVTAHY S e R V/ 1 S 2.1.3. Spoluúčast pracovníků zhotovitele ph práci jiných řemesel a jejich prováděni (např, popojiždéní výtahovou klecí, příprava a zabezpečení pracoviště výtahu apod.) jedná se o součinnost zhotovitele při práci jiných profesí uvnitř výtahové šachty či strojovně výtahu. 2.1.4. Odstranění závad na výtahu (popř. havárie) vzniklých povětrnostními vlivy (promáčení, zatopení nebo jiná kalamitní situace) nebo následkem požáru. 2 .1.5. Opravy, které si vyžadují provedení větší opravy nebo provedení podstatných změn na výtahu (rekonstrukce, modernizace). 2.1.6. Okamžik zahájeni oprav jež nejsou součástí paušální ceny, Zhotovitel nastoupí na odstranění poruchy, závady, havárie do 1 hodiny od nahlášení, když je to nutné k vyproštění osob, majetku nebo zajištění provozu budovy nebo podle dohody s objednatelem (provozovatelem). V ostatních případech začne zhotovitel opravu během 24 hodin nebo příští pracovní den. 2-1.7. Schvalování mimopaušáínich oprav. O mimopaušáínich opravách dle bodu 3 této přílohy bude zástupce objednatele (provozovatele) výtahu informován a svým podpisem na seznamu provedených prací (montážním listě) dodaném a předloženém zhotovitelem, schválí jejich provedení, Tento seznam potvrzených prací (montážní list) je přílohou k daňovému dokladu za provedené opravy. 2.2, Inspekční prohlídka výtahu provedená Inspekčním orgánem dle čl. 6, CSN 27 4007 na základě objednávky provozovatele nebo objednatele- Provedení Inspekční prohlídky inspekčním orgánem za účelem posouzení provozních rizik za asistence servisní firmy a navržení a vyhodnoceni možných a souvisejících nápravných opatření k odstraněni výskytu závažného net>ezpeči nebo situace včetně dodání inspekční zprávy objednateli/provozovateli k provedeni nápravných opatřeni dle ČSN 27 4002, čl. 4. 3. 8. 3. Opravy v záruce. 3.1. V době záruky se záruka vztahuje na odstraňováni poruch, závad, havárií způsobených vadným materiálem a kvalitou montážních prací. Jsou to úkony prováděné na výtahu nebo jeho částech za účelem obnoveni správné funkce, odstranění poškození výtahu a to opravou nebo výměnou vadné součástky tjezplatně. 3.1.1. Okamžik zahájení záruční opravy. Zhotovitel nastoupí na odstraněni poruchy, závady, havárie do 1 hodiny od nahlášení, když je to nutné k vyproštění osob, majetku nebo zajištění provozu budovy nebo podle dohody s objednatelem (provozovatelem). V ostatních případech začne zhotovitel opravu během 24 hodin nebo příští pracovní den. 3.2. V době záruky se záruka nevztahuje na odstraňování poruch, závad, havárii způsobených špatnou a nedbalou obsluhou, vandalismem, zcizením součástí nebo zásahem cizí nebo nekvalifikované obsluhy a nedodržením záručních podmínek doaavatele zařízeni. 3.2.1. Okamžik zahájení opravy. Zhotovitel nastoupí na odstranění poruchy, závady, havárie do 1 hodiny od nahlášení, když je to nutné k vyproštění osob, majetku nebo zajištění provozu budovy nebo podle dohody s objednatelem (provozovatelem). V ostatních případech začne zhotovitel opravu během 24 hodin nebo příští pracovní den. V případě těchto oprav dle bodu č,3,2, se účtuje hodinová sazba 300,- Kč/hod. pro montéra + materiál, náhradní díly + dopravně. 2