KUPNÍ SMLOUVA KNL č. 52025/00388/00 „Kancelářský papír“ Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem: Husova 1430/34, 460 01, Liberec I — Staré Městp, doručovací 460 01 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ustí nad Labem, v oddílu B, vlvožce 1651 IC:V 27283933 DIC: C227283933 zastou pena: místopřed sedou před stavenstva bankovní spojení: Komerční banka a.s., číslo účtu: 36631461/0100 dále jen „Kupující“ a LIPA VELKOOBCHOD PAPÍREM, s. r. o. se sídlem: Barvířská 51/7b, 460 07 Liberec 3 , zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ustí nad Labem, v oddílu C, vložce 30757 IČ:V 28750063 DIC: C228750063 zastoupená: na základě plné moci bankovní spojení: Komerční banka, číslo účtu: 107—1113220207/0100 dále jen „Prodávající“ Čl. 1 , Preambule Učelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu smlouvy. Tato smlouva byla uzavřena vsouladu sustanovením 13“ 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“), a na základě veřejné zakázky malého rozsahu sevidenčním číslem zadavatele P2025049 a s názvem Kancelářský papír (dále jen „Zakázka“). Plnění této smlouvy se řídí taktéž zadávacími podmínkami Zakázky. Tyto podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou Prodávajícího, kterou předložil v rámci Zakázky. CI. 2 Předmět smlouvy, podmínky plnění 1. Předmětem této smlouvy jsou pravidelné dodávky kancelářského papíru (dálejen „zboží“) do skladů Kupujícího (sklad SZM a MTZ v Liberci a sklad SZM v Turnově). 2. Zbožíje určeno co do druhu, množství a ceny v příloze č. 1 (Formulář pro zpracování nabídkové ceny) této smlouvy. 3. Dodávky budou uskutečňovány formou „balíků“ o počtu balení zboží dle standartních zvyklostí Prodávajícího, a to na základě objednávek Kupujícího. Zboží musí být zajištěno proti poškození, znehodnocení či rozsypání. 4. Každý balík bude označen názvem nákladového střediska příslušného oddělení Kupujícího (seznam nákladových středisek předá Kupující Prodávajícímu před pod pisem smlouvy). Fn.“ Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu zboží na základě objednávek v množství, sortimentu a druhu uvedeném v objed návkách. Kupující se zavazuje takto objednané zboží od Prodávajícího převzít a zaplatit dohodnutou kupní cenu. Kupující si vyhrazuje právo neodebrat zboží v předpokládaném množství uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy. To znamená, že Kupující je oprávněn určovat konkrétní množství a dobu plněníjednotlivých dílčích dodávek podle svých aktuálních potřeb. Čl. 3 Kupnícena Kupní cenou se rozumí cena zboží včetně obalu a dopravy na místo plnění, cla, kurzových rozdílů, dokladů ke zboží, pojištění a případně včetně dalších náležitostí uvedených vtéto smlouvě nebo v přílohách této smlouvy. Kupní cena je nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace veřejné zakázky. Kupní cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz, stabilitou měny nebo cla. Kupní cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH 0 příslušný procentuální nárůst a po písemném souhlasu Kupujícího. Celková kupnícena za 1 rok plnění za předpokládané odebrané množství zboží činí1.430.177,-Kč bez DPH, tj. 1.730.514,17 Kč včetně DPH. Jednotkové ceny zboží, ze kterých tato celková cena vychází, jsou obsaženy v příloze č. 1 této smlouvy — Formuláři pro zpracování nabídkové ceny. V případě, že dojde na trhu ke snížení cen zboží o více než 10 %, je Prodávající povinen provést snížení kupní ceny na srovnatelnou úroveň. Změny oznámí Prodávající Kupujícímu nebo naopak Kupující Prodávajícímu písemně nebo elektronickou cestou ihned po zjištění této skutečnosti a bude sepsán dodatek ke smlouvě. Čl. 4 Platební podmínky Prodávající vystaví Kupujícímu sběrný (souhrnný) daňový doklad (fakturu) za každý závoz (1x za 14 dní, vždy lichý týden). Na faktuře bude rozpis cen za jednotlivá oddělení, bude uvedeno nákladové středisko příslušného oddělení a celková (souhrnná) cena. Fakturace bude probíhat elektronickou formou. Prodávající vystaví příslušný daňový doklad za každý závoz vždy bez zbytečného od kladu po provedení závozu a zašle jej na následující emailovou adresu Kupujícího: a vkopii na Na faktuře bude uvedeno číslo objednávky. Zaměstnanec příslušného skladu Kupujícího odešle prodávajícímu elektronicky potvrzený dodací nebo přepravní list, který bude pod kladem pro vystavení faktury. Splatnost fakturje 30 dní ode dne doručení faktury Kupujícímu. Faktura bude mít všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hod noty, v platném znění (zákon o DPH“). V případě, že vystavená faktura obsahuje nesprávné cenové údaje, nesprávné náležitosti nebo na ní chybí některé náležitosti uvedené v předchozích odstavcích, je Kupující oprávněn fakturu vrátit Prodávajícímu ve lhůtě její splatnosti. Vtakovém případě je Prodávající povinen vystavit fakturu novou. Doba splatnosti opravené nebo doplněné faktury počne běžet dnem opětovného doručení Kupujícímu. Za zaplacení kupní ceny se považuje připsání příslušné částky ve prospěch účtu Prodávajícího, nebylo—li dohodnuto jinak. Pro případ, že Prodávající je nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení 13“ 106a zákona o DPH, souhlasí Prodávající s tím, že mu Kupující uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedené DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. _2- 10. Prodávající rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (5109 zákona o DPH), uhradí mu Kupující cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedené DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. „, CI. 5 Přechod vlastnictví Vlastnická práva k dodanému zboží (včetně obalu) a nebezpečí škody přechází na Kupujícího okamžikem podpisu dodacího nebo přepravního listu dle čl. 6. Čl. 6 Dodací podmínky 1. Místem plnění Prodávajícího je — Krajská nemocnice Liberec, a.s., sklad SZM a MTZ, Jablonecká 46/34, 460 01 Liberec 5 — Kristiánov, a sklad SZM — 28. října 1000, 511 01 Turnov. 2. Jednotlivé dodávky zboží budou Kupujícímu dodávány na základě jednotlivých žávazných objednávek do skladu SZM a MTZ Liberec nebo skladu SZM Turnov. Cetnost objednávek a dodávek je 1x za 14 dní, vždy lichý týden. Při objed nání do dne a hodiny uvedené níže se Prodávající zavazuje dodat zboží do dne a hodiny uvedené níže takto: Den objednání Den dodání liché pondělído 14 hod. lichý čtvrtek do 12 hod. 3. Objed návky budou probíhat elektronickou formou ve formě strukturovaných objed návek, a to bud' prostřednictvím e—mailu, nebo ve formátu „XML“ prostřednictvím transakčního serveru společnosti MEDIDATA s.r.o. 4. V případě, že objednací či dodací termín připadne na den státního svátku, bude termín objed nání či dodání zboží upřesněn dohodou mezi Kupujícím a Prodávajícím. Kontaktní údaje pověřené osoby Kupujícího jsou: Kontaktní údaje pověřené osoby Prodávajícího jsou: 5. Dodací či přepravní listy je Prodávající povinen dodávat velektronické formě ve formátu „XML“ prostřednictvím transakčního serveru společnosti MEDIDATA s.r.o. — služba „e—kuryr“ nebo ve formátu dodacího listu Lekis verze DL6 společnosti „Lekis s.r.o.“ prostřednictvím e—mailu. 6. Prodávající v den vysklad nění zboží odešle prostřednictvím e—mailu informaci o počtu balíků (formát Excel — XLS či XLSX) na jednotlivá nákladová střediska na adresu elektronické pošty 7. Objednané zboží pro každé oddělení bude dodáváno vjednotlivých balících. Každý balík musí být označen příslušným nákladovým střediskem oddělení, pro které je objednané zboží určeno, a jeho hmotnost nesmí být vyšší než 15 kg zdůvodu bezpečné manipulace ve skladu Kupujícího. 8. Zboží bude baleno, loženo na tzv. EURO paletách, narovnáno maximálně do výše 1,9m nad zemí včetně výšky palety a řádně zajištěno pro účel přepravy podle obvyklých zvyklostí Prodávajícího. Při závozu musí být použito auto s hydraulickým čelem. 9. V případě mimořádného urgentního požadavku Kupujícího bude Prodávající schopen dodat zboží do 48 hod. i mimo určené rozvozové dny. _3- 10. 11. 12. 13. 14. 15. Za doklady nutné k převzetí a užívání zboží se považuje dodací list nebo přepravní list. Dodací nebo přepravní listy budou dodávány ve 2 vyhotoveních v listinné podobě při dod ávce zboží. Pokud se názory stran na přejímku zboží neshodují, musí být učiněn zápis o zjištěné nesrovnalosti a kzápisu musí být připojeny všechny doklady, které svědčí o druhu, počtu a stavu zboží při přejímce. Přechod nebezpečí škody, doprava a pojištění: a. nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku podpisu dodacího nebo přepravního listu při převzetí zboží v místě plnění, b. škoda na zboží, která vznikla po přechodu jejího nebezpečí na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže ke škodě na zboží došlo v důsledku porušení povinností Prodávajícího, c. přepravu zboží do ujednaného místa plnění provede Prodávající vhodným dopravním prostředkem podle obvyklých zvyklostí, přepravné a pojištění platí Prodávající, d. prodávající na sebe přejímá odpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu realizace, stejně tak za škody způsobené svou činností Kupujícímu nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit, a není—li to možné, tak finančně nahradit. Za tímto účelem musí mít Prodávající uzavřenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace této smlouvy na pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu činnosti třetí osobě s pojistným plněním min. ve výši 0,5 mil. Kč. Doklady o pojištění předloží Prodávající Kupujícímu na vyzvání. Prodávající je po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy povinen zajistit dostupnost zboží k plynulému pokrytí objednávek podle této smlouvy. Vpřípadě nemožnosti plnění ze strany Prodávajícího je tento povinen písemně uvědomit Kupujícího o přerušení dodávek. Kupující je oprávněn po dobu přerušení dodávek nakupovat předmět plnění od jiného dodavatele za ceny obvyklé (náhradní plnění). Rozdíl v nákupních cenách, jenž vznikne mezi cenami sjednanými a cenami náhradního plnění, uhradí Prodávající Kupujícímu do 14 dnů po obnovení dodávek. Čl. 7 Záruky Prodávající prohlašuje a svým podpisem této smlouvy stvrzuje, že zboží odpovídá všem platným právním předpisům a normám. Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení podle této smlouvy a jejích příloh a ve sjed nané lhůtě. Prodávající ručí při normálním užívánízboží za jeho kvalitu. Prodávající poskytuje na dodané zboží záruku 24 měsíců. Případné vady je Kupující povinen písemně oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a uplatnit svůj požadavek na vyřízení. Oznámení o vadách musí obsahovat: a. číslo kupní smlouvy a faktury, b. popis vady nebo přesné určení, jak se projevuje, c. číslo dodacího nebo přepravního listu, na němž je reklamované — vadné zboží uvedeno. Jestliže má dodané zboží vady, může Kupující podle své volby požadovat: a. Jde—li o vady provedení a jakosti — dodání náhradního zboží za zboží vadné, vad né zbožíje povinen Kupující vrátit. b. Jde—li o vady množství — dodání chybějícího množství. c. Jde—li o vady právní — odstranění těchto vad. Vo|bu nároku má Kupující, ale jen za před pokladu, že svou volbu oznámí v oznámení vad. Jed nou provedenou volbu nemůže Kupujícíjednostranně změnit. Kupující má, vedle výše uvedených nároků také nárok na náhradu škody stím omezením, že jde o náhradu škody, která mu vznikla vdůsledku použití vadného zboží. Újma spočívající ve vadách samotných může být nahrazena pouze v rámci odpověd nosti za vady zboží. Čl. 8 Smluvní pokuty V případě, že Prodávající nedodrží lhůtu pro dodání zboží, sjednanou v této smlouvě, uhradí Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,01 % z ceny z nedodaného zboží za každý den prodlení. V případě prodlení Kupujícího s placením faktury za dodané zboží uhradí Kupující Prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,01 % z celkové nezaplacené částky za každý den prodlení. Smluvní pokuty sjednané touto smlouvou hradí povinná strana nezávisle na tom, zda a vjaké výši vznikne druhé straně v této souvislosti škoda, jejíž náhradu lze vymáhat samostatně ve výši přesahující smluvní pokutu. CI. 9 Ukončení platnosti smlouvy Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Prodávající je opakovaně v prodlení s plněním kterékoli z dodávek o více než 3 dny (to znamená již ve druhém nebo kterémkoli dalším případě takového prodlení) nebo dodal nekvalitní zboží a, ač byly Kupujícím oznámeny vady podle čl. 7, Prodávající neprodleně nezjednal nápravu. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy rovněž v případě, že Prodávající nebude schopen nejpozději do dvou měsíců od pod pisu této smlouvy poskytovat elektronické dodací či přepravní listy v požadované formě uvedené v čl. 6 odst. 5. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Kupující nezaplatí kupní cenu do 60 (šedesáti) dnů po splatnosti dlužné částky. Učinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení druhé smluvní straně. Smluvní strany jsou oprávněny tuto smlouvu vypovědět bez udání důvodu. V takovém případě je sjed nána tříměsíční výpovědní doba, která začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Čl. 10 Okolnosti vylučující odpovědnost Odpovědnost stran za částečné nebo úplné naplnění smluvních povinností je vyloučena, jestliže se tak stalo: a. v důsledku vyšší moci. Pokud vyšší moc působí po dobu nepřesahující 90 dnů, jsou strany povinny splnit závazky vyplývající z této smlouvy, jakmile účinky vyšší moci pominou, přičemž dodací lhůty a všechny ostatní lhůty se prodlužují o dobu působení vyšší moci. Za vyšší moc nelze pokládat zpoždění dodávek od poddodavatelů, výluky a stávky. v důsledku zásahu úředních míst, který znemožní stranám splnění povinností vyplývajících z této smlouvy. Čl. 1 1 Trvání smlouvy Tato smlouva je uzavřena na dobu určitou v délce trvání 12 měsíců. Tato smlouva nabývá platnosti okamžikem jejího pod pisu druhou ze smluvních stran a účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv. Čl. 12 Všeobecná ujednání 1. Všechny nároky musí být uplatněny doporučeným dopisem nebo elektronicky do datové schránky druhé smluvní strany. 2. Jakékoli změny a doplnění této smlouvy musí být učiněny formou písemného dodatku, který se stane součástí této smlouvy. 3. V otázkách výslovně neupravených touto smlouvou se práva a povinnosti smluvních stran řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména občanským zákoníkem. Případné spory bude řešit příslušný obecný soud. 4. Vzhledem kveřejnoprávnímu charakteru Kupujícího Prodávající výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). 5. Dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění, zveřejní Kupující tuto smlouvu spolu spřílohami, event. jednotlivé objednávky Kupujícího včetně jejich potvrzení Prodávajícím, vregistru smluv. Zveřejnění bude provedeno za pomoci automatického strojového převodu textu. Prodávající prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě nebo jejích přílohách není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 13“ 504 občanského zákoníku. 6. Nedílnou součástí této smlouvy je příloha č. 1. 7. Kupující si v souladu s 13“ 100 odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, vplatném znění, vyhrazuje právo realizovat změnu vosobě dodavatele v průběhu plnění, dojde—li k předčasnému ukončení Kupní smlouvy. Kupující si pro takový případ vyhrazuje právo uzavřít smlouvu sdodavatelem, jehož nabídka se umístila ve výsledku hodnocení v zadávacím řízení jako další v pořadí, a to s cenou stanovenou v souladu s nabídkou takového dodavatele. Tento postup Kupující může uplatnit i opakovaně. Kupující v tomto případě uzavře smlouvu s dodavatelem, který se umístil ve výsledku hodnocení v zadávacím řízení jako další v pořadí, v podobě a v rozsahu smlouvy, jež byla součástí nabíd ky tohoto dodavatele, upravené v důsled ku skutečnosti, že část předmětu plnění Kupní smlouvy byla provedena původním dodavatelem. Nový dodavatel tak bude realizovat pouze ty zbývající části plnění Kupní smlouvy, jež nebyly realizovány původním/předchozím dodavatelem. Kupující si zároveň vyhrazuje právo neuzavřít smlouvu s dodavatelem, který neprokáže splnění podmínek účasti původního zadávacího řízení; v tomto případě je Kupující oprávněn přistoupit k uzavření smlouvy s dodavatelem, který se umístil ve výsledku hodnocení v zadávacím řízeníjako další v pořadí. 8. Tato smlouva je uzavírána elektronicky a je opatřena uznávanými elektronickými pod pisy smluvních stran. Čl. 13 Příloha 1. Formulář pro zpracování nabídkové ceny Datum: (d |e data elektronického pod pisu) Datum: (dle data elektronického podpisu) Digitálně podepsal Digitálně podepsal Datum; 20259517 Datum: 20250527 10:51:56 +02'oo' 09:37:58 +02'00' za Kupuj |cího za Prodávaj ícího příloha č. 1 Kupnísmlouvy Formulář pro zpracování nabídkové ceny - KANCELÁŘSKÝ PAPÍR Množství P::íočžííť Obecný název - položka Technická specifikace - popis MJ Reg; 23322; OÚÍŽÍZEÍCh (Žigabznšz) (v ŽŽTIÉŠŠIŠÍĚH) za 1 rok 1 Papír xerografický A3 A3, 80g, kvalita A, opacita 92,5, bělost 169, 500ks/bal bal 217,84 85 18 516,40 Kč 22 404,84 Kč 2 Papír xerografický A4 A4, 80g, kvalita A, opacita 92,5, bělost 169, 500ks/bal bal 88,34 15200 1 342 768,00 Kč 1 624 749,28 Kč 3 Papír xerografický A5 A5, 80g, kvalita A, opacita 92,5, bělost 169, 500ks/bal bal 66,81 580 38 749,80 Kč 46 887,26 Kč 4 Papír xerografický A6 A6, 80g, kvalita A, opacita 92,5, bělost 169, 500ks/bal bal 43/22 190 8 211,80 Kč 9 936,28 Kč 5 Papír barevný A4 A4, 80g, kvalita A, barvy pastelové, 500ks/bal bal 219/31 100 21 931,00 Kč 26 536,51 Kč Celková nabídková cena za souhrn předpokládaného odebraného množství za 1 rok plnění Celkem 1 430 177,00 Kč 1 730 514,17 Kč