S M L O U V A O D Í L O Smluvní strany: 1.Objednatel: Mateřská škola Pohádka Šumperk Nerudova 4B, 787 01 Šumperk IČO: 71011994 2.Zhotovitel: Milan Pěnička Dolní Studénky 141, 788 20 Dolní Studénky IČO: 19289804 I. Předmět smlouvy a místo plnění 1.1. Touto Smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje pro objednatele předat dílo, kterým je rekonstrukce dětské umývárny v 1. třídě štěňátek (dále jen „dílo“) a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit pevně stanovenou cenu díla, která je stanovena dohodou smluvních stran ve výši 174 620 Kč 1.2. Stavební a montážní práce budou zhotoveny dle této smlouvy o dílo a cenové nabídky zpracované zhotovitelem. 1.3. V případě jakýchkoli pochybností při realizaci díla, které by mohly ovlivnit technické řešení nebo výslednou estetiku díla, je nutné práce předem konzultovat s Bc. Pavlína Bošková (ředitelka školy), objednatelem. 1.4. Jakákoli změna oproti cenové nabídce musí být předem odsouhlasena objednatelem, případně jeho zástupcem. O každé takové změně bude pořízen písemný zápis podepsaný oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2.1. Objednatel je povinen II. Povinnosti objednatele a) ve vztahu ke zhotoviteli jednat poctivě b) předat zhotoviteli místo plnění díla, tzn. staveniště s přívodem vody a elektrické energie. III. Povinnosti zhotovitele 3.1. Zhotovitel je povinen a zavazuje se: a) ve vztahu k objednateli jednat poctivě b) zhotovitel se zavazuje k odpovědnosti při kontrole kvality dodaného materiálu použitého při plnění díla dle této smlouvy. c) jednat výlučně vlastním jménem. Zhotovitel nesmí jednat jménem objednatele, přijímat za něho jakékoli plnění či potvrzovat jeho jménem jakékoli listiny (např. převzetí dovezeného materiálu na stavbu) d) uskutečňovat činnost podle této smlouvy poctivě, s vynaložením veškeré potřebné odborné péče e) pečlivě uschovat a opatrovat dokumenty, které během trvání právního vztahu, založeného touto smlouvou, obdrží od objednatele (zejména technické plány, projektové dokumentace), ihned po ukončení tohoto právního vztahu je povinen objednateli uvedené dokumenty vrátit f) dodržovat podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci dle závazných norem a seznámit se s riziky hrozícími na staveništi. V případě, že provádí dílo pomocí svých zaměstnanců, je povinen zajistit před vstupem na staveniště řádné proškolení svých kompetentních pracovníků v rámci BOZP a s riziky na této stavební akci. g) mít sjednáno dostatečné pojištění pro případ vzniku škod na stavební akci, zejména proti živelným pohromám a krádežím, za které by mohl objednateli odpovídat a řádně hradit pojistné. h) dodržovat platné právní a bezpečnostní předpisy BOZ a PO při stavebních pracích, vyplývajících z povahy prací na staveništi a zajišťovat staveniště tak, aby nedošlo k úrazu cizích osob. i) řídit se platnými zákony, vyhláškami a nařízeními vlády, které se vztahují k uvedené stavbě. j) provést celé dílo na vlastní nebezpečí. V případě vzniku škod v souvislosti s činností zhotovitele na vlastnictví veřejném, sousedů, objednatele či na díle samém, je tyto zhotovitel povinen odstranit neprodleně vlastním nákladem. Okamžik přechodu nebezpečí na objednatele je dán okamžikem podpisu protokolu o předání a převzetí díla objednatelem. k) jako skládky materiálu a zařízení staveniště používat pouze plochy, které mu byly vymezeny při předání staveniště. l) Zhotovitel se zavazuje vyklidit zařízení staveniště po předání díla na své náklady a venkovní plochy uvést do původního stavu IV. Doba zhotovení díla, jeho realizace 4.1. Předání a převzetí staveniště a termín zhotoveného díla 4.2. Změna termínů ve Smlouvě o dílo může nastat: Předání staveniště objednatelem: 23.1.2025 Začátek realizace díla: 23.1.2025 Konec realizace díla: 24.2.2025 Předání zhotoveného díla a staveniště objednateli 24.2.2025 a) Dohodou obou smluvních stran provedenou písemným dodatkem k této smlouvě s podpisy oprávněných osob K prodloužení termínu zhotovení díla může dojít v důsledku: b) že dílo bude změněno či upraveno v souladu s dodatečnou dohodou obou smluvních stran podloženou písemným dokladem a podpisy obou stran. c) V důsledku dlouhodobě nepříznivých klimatických podmínek d) prodlení s předáním staveniště, stavebního či jiného povolení objednatelem V. Záruka za dílo 5.1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na dílo v délce trvání 24 měsíců. 5.2. Záruční doba zhotoveného díla začíná plynout prvním dnem po předání a převzetí díla, vyjma dodávek zařízení, kde je záruční doba dána výrobcem tohoto zařízení. VI. Cena díla 6.1. Cena díla je stanovena dohodou smluvních stran dle položkového rozpočtu, který činí nedílnou součást této smlouvy v celkové výši 174 620 Kč. 6.2. Zhotovitel je povinen vystavit fakturu, která bude daňovým dokladem 6.3. Vícepráce. Pro účely této smlouvy se za více práce považuje vše, co si v průběhu realizace díla objednatel vyžádá a co je zároveň rozšířením díla nebo jeho úpravou. Všechny více práce musí být objednatelem schváleny a budou odsouhlaseny oběma stranami. 8.1. Splatnost faktury se sjednává 5 dnů od doručení faktury objednateli. 8.2. Faktury včetně všech příloh budou doručovány v elektronické podobě na email objednatele. 9.1. Pro případ prodlení zhotovitele s předáním díla v termínu dohodnutém ve smlouvě, je objednatel oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,01% z celkové ceny díla, za každý i započatý den prodlení. VII. Dodání díla 7.1. Zhotovitel předá dílo v kvalitě, která odpovídá technologickému postupu zhotoveného díla. Dokončené dílo zhotovitel předá objednateli nejpozději v den ukončení prací. Zhotovitel je oprávněn provést a předat dílo ještě před sjednaným termínem dokončení. Musí však objednateli oznámí tuto skutečnost telefonicky nebo emailem. 7.2. Na výzvu zhotovitele tento odevzdá a objednatel převezme dokončené dílo, o čemž zhotoví obě strany předávací protokol. VIII. Platební podmínky IX. Smluvní sankce a pokuty X. Odevzdání a převzetí díla Předání díla: a) o předání a převzetí díla sepíší smluvní strany předávací protokol b) dílo se považuje za dokončené, pokud nevykazuje žádné vady ani nedodělky, které by bránily jeho užívání. Objednatel není oprávněn odmítnout převzetí díla pro vady, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání stavby. XI. Odstoupení od smlouvy 11.1. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě: a) neprovádí-li zhotovitel, bez příčin na straně objednatele, řádně dílo b) zhotovitel bezdůvodně zastaví provádění díla a ani přes výzvu objednatele nedojde k okamžitému zjednání nápravy 11.2. Zhotovitel má dále právo odstoupit od smlouvy z důvodů podstatného porušení smlouvy objednatelem nebo bezdůvodného přerušení stavebních prací objednavatelem. XII. Další ujednání 12.1. Objednatel prohlašuje, že má dostatek finančních prostředků k financování celé stavby a celé její úhrady 12.2. Objednatel zaplatí zhotoviteli zálohu ve výši 30% z ceny díla do 5 dnů od podpisu smlouvy o dílo na základě zálohové faktury zhotovitele. 12.3. Dílčí faktury budou vyúčtovány oproti této záloze až do jejího úplného vyčerpání. 12.4. V případě okolností, které mohou ovlivnit lhůtu výstavby, bude nutné písemné odsouhlasení této skutečnosti odpovědnými zástupci obou smluvních stran, formou dodatku ke smlouvě o dílo. 12.5. Případné spory ze smlouvy budou smluvními stranami řešeny především smírnou cestou. 12.6. Tuto smlouvu ani její část není možné postoupit. 12.7. Doručování dle této smlouvy se děje primárně elektronicky na e-mailové adresy účastníků uvedené v záhlavní smlouvy. 12.8. Veškerý stavební materiál dodaný zhotovitel na stavbu je až do uhrazení majetkem zhotovitele po jeho uhrazení se stává majetkem objednatele. XIII. Platnost smlouvy 14.1. Smlouva o dílo vzniká dohodou zástupců obou smluvních stran o celém jejím obsahu a nabývá platnosti a účinnosti jejím podpisem. 14.2. Tato smlouva je uzavřena v písemné formě. Může být měněna, doplněna, případně zrušena, pouze po dohodě smluvních stran písemnými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou stran. Výjimku představuje pouze změna předmětu díla formou více prací, kde se smluvní strany dohodly, že postačí pro platnost formy pouze oboustranný zápis oprávněnými zástupci stran nebo akceptace cenové nabídky zhotovitele k objednávce víceprací. 14.3. Smlouva o dílo je zhotovena ve dvou výtiscích, z nichž každý má platnost originálu. Jeden výtisk obdrží objednatel a jeden zhotovitel. V Šumperku dne: Za objednatele: Za zhotovitele: …………………… ……………………….