Historický ústav AV ČR, v.v.i. SMLOUVA O DÍLO uzavřená dle ustanovení par. 536 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějšíh předpisů Smluvní strany Objednatel: Historický ústav AV ČR, v.v.i. Sídlo: Prosecká 76, 190 00 Praha 9 Zastoupený: Prof. PhDr. Martinem Holým, Ph.D., ředitelem Kontaktní osoba: Ing. Dana Táborská E-mail/telefon: taborska@hiu.cas.cz; 604 226 370 IČ: 67985963 DIČ: CZ67985963 a Zhotovitel: Petr Tomas Sídlo (místo podnikání, bydliště): Alfonse Muchy 423/2, 412 01 Ltoměřice Zastoupený: Petrem Tomasem IČ: 44209029 DIČ: CZ6407081835 Bank. spojení: Fio banka a.s., V Celnici 1028/10, 110 00 Praha 1 číslo účtu: 2201084158/2010 Podnikateli byl vydán živnostenský list č.j. 0052482/15/OŽÚ/HAn, Městským úřadem v Litoměřicích dne 6. 8. 2015, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy uzavírají níže uvedeného dne, měsíce a roku tuto SMLOUVU O DÍLO I. Předmět smlouvy a díla 1. Předmětem této smlouvy je zhotovení díla, kterým se rozumí předtisková příprava, tiskový podklad pro vydání Historického atlasu města Mariánské Lázně a následný tisk z textových, grafických a fotografických materiálů dodaných Historickým ústavem AV ČR, v.v.i., který se vydá v celkovém nákladu 400 ks. 2. Zhotovitel se zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje, že dílo převezme a zaplatí cenu díla. 3. Přesná specifikace díla je součástí této smlouvy. 4. Výsledný předmět smlouvy je určen pro účely nakladatelské činnosti Historického ústavu AV ČR, v.v.i. Praha. II. Doba a místo plnění 1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v celém rozsahu do 1. listopady 2024. 2. Místem dodání díla je sídlo Historického ústavu AV ČR, v.v.i., Prosecká 76, 190 00 Praha 9. III. Cena díla a platební podmínky 1. Cena díla je stanovena ve výši 159.525 Kč (slovy stopadesátdevěttisícpětsetdvacetpět korun českých). 2. Cena je stanovena dohodou dle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách ve znění pozdějších předpisů, a je stanovena jako nejvýše přístupná a nepřekročitelná. 3. Cena díla bude zaplacena objednavatelem na základě vystaveného daňového dokladu - faktury. 4. Podkladem pro vystavení faktury je protokol o předání díla stvrzený oběma smluvními stranamy. Zhotovitel je oprávněn fakturovat cenu díla až po převzetí předmětu díla objednavatelem, přičemž tato skutečnost vyplývá z potvrzení objednatele na dokladu o předání a převzetí díla. 5. Daňový doklad - faktura obsahuje kromě čísla smlouvy a lhůty splatnosti, která činí 14 dní od doručení faktury objednateli, také náležitosti daňnového dokladu dle zákona č. 235/2004 SSb. a údaje dle par. 13a obchodního zákoníku. V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn zaslat ji ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu. 6. Úhrada ceny díla je provedena bezhotovostní formou převodem na bankovní účet zhotovitele. Obě smluvní strany se dohodly na tom, že peněžní závazek je splněn dnem, kdy je částka odepsána z účtu objednatele. 7. Pro úhradu sankcí dle článku VI. této smlouvy platí stejné platební podmínky jako pro zaplacení faktury. IV. Splnění závazku Přechod nebezpečí škody a přechod vlastnictví 1. Ke splnění závazků dojde předáním díla objednavateli, který je k převzetí díla oprávněn v místě plnění, a potvrzením dokladu o předání a převzetí díla objednavatelem. 2. Objednatel je povinen prohlédnout dílo při předání za účelem zjištění zjevných vad. 3. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objedvavatele okamžikem převzetí díla. 4. Vlastnické právo k dílu přechází na objednavatele okamžikem převzetí díla. V. Odpovědnost zhotovitele za vady a jakost 1. Dílo má vady, jestliže neodpovídá výsledku určenému ve smlouvě, popř. není-li ujednán, tak výsledku obvyklému. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době jeho předání. 3. Objednatel je oprávněn zadržet cenu díla nebo její část v případě, že dílo při předání vykazuje vady, popřípadě lze důvodně předpokládat, že vady bude vykazovat. 4. Zhotovitel přejímá závazek (záruku za jakost), že dílo bude po dobu záruční doby způsobilé pro použití ke smluvenému účelu. 5. Záruční doba činí 2 měsíce ode dne předání bezvadného díla. Smluvní strany se dohodly na tom, že po tutéž dobu odpovídá zhoto- vitel za vady díla. 6. Při předání díla je objednatel povinen dílo prohédnout nebo zařídit jeho prohlídku. Vady zjištěné po předání a převzetí i vady na něž se vztahuje záruka za jakost, je objednatel povinen uplatnit u zhotovitele písemnou formu (reklamace). V reklamaci je objedna- tel povinen vady popsat, případně uvést, jak se projevují. Objednatel má vůči zhotoviteli tato práva z odpovědnosti za vady a za jakost: a/ v případě, že lze vadu odstranit formou opravy, má právo na bezplatné odstranění reklamované vady do 24 hodin od doručení reklamace, b/ požadovat slevu z ceny díla pokud nedojde k opravě v přiměřené době, popř, se na této zkutečnosti obě smluvní strany dohodnou, v případě dohody lze tuto slevu uplatnit přednostně před opravou, c/ vadu odstranit na své náklady a zhotovitel je povinen uhradit tyto náklady po předložení vyúčtovaní, d/ požadovat nové provedení díla, pokud dílo vykazuje podstatné vady bránící užívání, e/ odstoupit od smlouvy 7. Uplatněním práv dle bodu 6. tohoto článku nezaniká právo na náhradu škody či jinné sankce. VI. Porušení smluvních povinností 1. Smluvní strany se dohodly na následujících sankcích za porušení smluvních povinností: a/ Zhotovitel se zavazuje uhradit za každý den překročení sjednané doby plnění smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla b/ Zhotovitel se zavazuje zaplatit za každou zjištěnou vadu z titulu oddpovědnosti za vady nebo za jakost smluvní pokuty ve výši 100,- Kč stejně tak jako za každý den překročení lhůty ddle ČI. V., bod 6., písm. a), a to až do dne odstranění vady nebo jejího vypořádání. c/ Smluvní strany se zavazují zaplatit za každý den překročení sjednaného termínu splatnosti kteréhokoliv peněžního závazku úrok z prodlení ve výši 0,1 % z fakturované částky do jejího zaplacení. 2. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody způsobené porušením povinnosti i v případě, že se jedná o porušení povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a to i ve výši přesahující smluvní pokutu. Náhrada škody zahrnuje skutečnou škodu a ušlý zisk. VII: Práva a povinnosti smluvních stran 1. Zhotovitel se zavazuje k předání díla včas a v požadovaném stavu. 2. Za vyhotovené dílo se považuje sazba a zlom textu, úprava fotografií (map), celková grafická úprava dle tiskových norem do přehlené podoby, tisk a spolupráce při dalších úpravách požadovaných objednatelem. 3. Zhotovitel se zavazuje na požádání poskytnout k nahlédnutí rozpracované dílo a celé dílo předložit v den stanovený objedna- vatelem k předání díla. 4. Zhotovitel se zavazuje maximálním způsobem přizpůsobit dílo požadavkům a potřebám objednavatele. 5. Veškeré přípravné práce budou v náhledu zaslány průběžně, elektronicky, na adresu pracovníka oddělení odpovídajícího za vydání a hotové dílo doručí zhotovitel v požadovaném formátu v digitální podobě tiskárně. 6. Objednatel se zavazuje včas zajistit dodání podkladů, textů, fotografií vč. dalších grafických podkladů (mapy), provedení úprav. 7. Právo rozhodnout o zadání přípravy předtiskových matriálů si vyhrazuje objednatel. Objednatel bude nejméně v sedmidenním předstihu oznamovat zhotoviteli požadavek na výrobu. VIII. Závrečná ustanovení 1. Smluvní strany jsou seznámeny se skutečností, že Historický ústav AV ČR, v.v.i., (objednatel) je povinen poskytnout informace vztahující se k jeho působnosti dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím se k jeho přizpůsobilosti dle zákona č. 106/ 1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany souhlasně prohlašují, že žádný údaj v této smlouvě, včetně jejich příloh, není označován za obchodní tajemství. Zhotovitel prohlašuje, že: a/ Historický ústav AV ČR, v.v.i. je oprávněn, pokud postupuje dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k infor- macím, ve znění pozdějších předpisů, poskytovat veškeré informace o této smlouvě a o jiných údajích tohoto závazkového právního vztahu, pokud nejsou v této smlouvě uvedeny (např. o daňových dokladech, předávacích protokolech, nabídkách či jiných písemnostech), b/ veškeré údaje uvedené v této smlouvě, popř. které jsou použity v rámci tohoto závazkového právního vztahu, a to i pokud jsou získány od třetích osob, nepodléhají povinnosti mlčenlivosti nebo jinému postupu směřujícímu k ochraně před zneužitím a zveřejněním. 2. Objednatel tímto potvrzuje, že: o uzavření této smlouvy bylo rozhodnuto doc. PhDr. Martinem Holým, Ph.D., ředitelem ústavu na základě vypsání výzvy k podání cenové nabídky na dodání služeb realizovanou zjednodušeným poptávkovým řízením ze dne 23. ledna 2024. 3. Tuto smlouvu lze měnit či doplňovat pouze po dohodě smluvních stran formou písemných a číslovaných dodatků. 4. Pokud v této smlouvě není stanoveno jinak, řídí se právní vztahy z ní vyplývající příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku. 5. Tato smlouva je vyhotovena ve 2 vyhotoveních s platností originálu, přičemž každá ze smluvních stran obdrží 1 vyhotovení. 6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podepsání oběma smluvními stranami a tímto dnem jsou její účastníci svými projevy vázáni. 7. Smluvní strany jsou si vědomy, že tato smlouva podléhá povinnosti uveřejnění v registru smluv ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, v účinném znění („Zákon o registru smluv“) a s uveřejněním této smlouvy výslovně souhlasí. IX. Podpisy smluvních stran 1. Zhotovitel i objednatel shodně prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetli, že byla uzavřena po vzájemném pro- jednání podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Smluvní strany potvrzují autentičnost této smlouvy svým podpisem. V Praze dne ................................................................ Objednatel Zhotovitel Historický ústav AV ČR, v.v.i. Petr Tomas Prof. PhDr. Martin Holý, Ph.D. Grafické práce a kresličské práce ředitel Reklama a marketing Přílohy: Příloha č. 1 - Výpis z živnostenského rejstříku