SMLOUVA o DÍLO KNL č. szoz3/00923/oo SOD/23/SKS/244 „Oprava slaboproudé elektroinstalace v budově ústavní lékárny“ Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem: Husova 357/10, 460 01, LiberecI — Staré Město, doručovací číslo 460 63 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, v oddílu B, vložce 1651 zastoupená: předsedou představenstva/ „ místopředsedou představenstva IC: 27283933 DIČ: C227283933 dále jen „objednateť a AWEA s.r.o. se sídlem: Rozdvojená 131, 463 12, Šimonovice — Minkovice zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, v oddílu C, vložce 28041 zastoupený: jednatelem bankovní spojení: Československá obchodní banka„ a.s., číslo účtu: 232602545/0300 IČ: 28711777 DIČ: C228711777 dále jen „zhotovitel“. Článek I. Úvodní ustanovení 1. Objednatel a Zhotovitel (dále též společně označováni jako „smluvní strany“) níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavírají podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tuto smlouvu (dále jen „smlouva“). 2. Účelem této smlouvy je úprava práv a povinnostísmluvních stran při zajištění Opravy slaboproudé elektroinstalace v budově ústavní lékárny v areálu Krajské nemocnice Liberec na základě podmínek zadávací dokumentace veřejné zakázky malého rozsahu pořadové č. P2023062 (dále jen „veřejná zakázka“), na základě které byla mezi objednatelem jako zadavatelem této veřejné zakázky a zhotovitelem jako vybraným dodavatelem veřejné zakázky uzavřena tato smlouva. Zadávací podmínky a nabídka zhotovitele, kterou podal jako účastník ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku, jsou závazné, jsou součástí této smlouvy, i když v ní nejsou výslovně uvedeny a smluvní strany jsou povinny je při realizaci předmětu plnění dodržet. Strana 1/11 Článek II. Předmět smlouvy Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele zhotovit a předat řádně, včas a ve sjednané kvalitě dílo specifikované včl. II. odst. 2. smlouvy (dále jen „dílo“). Předmětem smlouvy je rovněž závazek objednatele zaplatit zhotoviteli za řádně a včas zhotovené a předané dílo sjednanou cenu. Předmětem plnění dle této smlouvy je provedení díla Oprava slaboproudé elektroinstalace vobjektu ústavní lékárny v areálu Krajské nemocnice Liberec na adrese Husova 357/10, Liberec I—460 01. Předmětem zakázky je zhotovení nových rozvodů strukturované kabeláže v budově ústavní lékárny v areálu KNL, a nové optické přípojky pro tento objekt, dle projektové dokumentace zpracované projektovou kanceláří elcenter s.r.o. Specifikace veřejné zakázky: — zhotovení rozvodů strukturované kabeláže — optická přípojka pro objekt ústavní lékárny — realizace SDK kazetového podhledu v prostorách chodeb, včetně LED osvětlení Součástí dodávky prací bude i provedení revize elektroinstalace a dodání revizní zprávy objednateli. a. Za předmět plnění podle této smlouvy se považují všechny zhotovitelem opatřené věci (výrobky), z nichž se dílo skládá. Rozsah předmětu plnění je stanoven zadáním a výkazem výměr. b. Zhotovitel se zavazuje provést dílo formou komplexní dodávky při respektování příslušných technických norem a obecně závazných právních, bezpečnostních a požárních předpisů. c. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. Článek III. Způsob a termín zhotovení díla, předání díla Zhotovitel je při zhotovení díla povinen postupovat s odbornou péčí, podle svých nejlepších znalostí a schopností, přičemž je při své činnosti povinen chránit zájmy a dobré jméno objednatele a postupovat v souladu s jeho pokyny. V případě nevhodných pokynů objednatele je zhotovitel povinen na nevhodnost těchto pokynů objednatele písemně upozornit, v opačném případě nese zhotovitel zejména odpovědnost za vady a za škodu, které v důsledku nevhodných pokynů objednatele objednateli nebo zhotoviteli nebo třetím osobám vznikly. Termíny zahájení, zhotovení a předání řádně zhotoveného díla jsou: termín zahájení: po podpisu smlouvy. termín dokončení: do 60 kalendářních dnů od zahájení prací. Způsob plnění díla: 3.1. výkonem funkce technického dozoru objednatele je pověřen Jiří Procházka, zodpovědná osoba objednatele ve věcech technických viz čl. XII této smlouvy. 3.2. Zhotovitel splní svoji povinnost provést dílo v rozsahu čl. II. smlouvy jeho řádným ukončením a předáním předmětu díla objednateli v místě jeho provádění. Strana 2/11 3.3. Zhotovitel povede na stavbě stavební deník po celou dobu výstavby. Stavební deník je veden prostřednictvím stavbyvedoucího (pověřené osoby) od prvého dne až do předání staveniště a sepsání protokolu o odevzdání a převzetí díla. Stavební deník bude veden denními zápisy a musí být uložen u stavbyvedoucího na přístupném místě. Na zápisy, provedené jednou smluvní stranou, musí druhá strana reagovat zápisem do deníku nejpozději do tří dnů, jinak se má za to, že údaj zapsaný je platný nebo považovaný za odsouhlasený. Případné rozpory budou nejpozději do 5 pracovních dnů řešit osoby oprávněné jednat za smluvní strany ve věcech této smlouvy. Pouze tyto osoby mohou také zápisem ve stavebním deníku navrhnout změnu. 3.4. Objednatel je oprávněn průběžně kontrolovat provádění díla. 3.5. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli před zahájením prací: — možnost odběru elektrické energie, — možnost odběru vody, —da|ší okolnosti budou upřesněny zápisem ve stavebním deníku při převzetí staveniště. 3.6. Zařízení staveniště (dálejen „ZS“) si zabezpečuje zhotovitel. Cena za zhotovení díla a úpravy stávajících zařízení pro účely ZS jsou součástí smluvní ceny podle čl. VII. odst. 1. smlouvy. Materiál zbylý po demontáži ZS je majetkem zhotovitele. 3.7. Zhotovitel je povinen na staveništi zachovávat čistotu a pořádek, neodkladné odstranit na své náklady odpady a nečistoty vzniklé prováděním prací. Dále je povinen zabezpečit a střežit prostor staveniště. 3.8. Po skončení prací zhotovitel staveniště vyklidí a do 7 dnů po dokončení díla je protokolárně předá objednateli. 3.9. Po uplynutí lhůty podle čl. III. odst. 2. smlouvy může zhotovitel po dohodě ponechat na staveništi jen stroje a zařízení, popř. materiál, potřebné k odstranění vad a nedodělků specifikovaných předávacím protokolem o předání a převzetí díla. Po jejich odstraněníje zhotovitel povinen staveniště neprodleně vyklidit a protokolárně předat objednateli ve stavu prostém jakýchkoliv překážek. 3.10.0bjednatel nemá vědomost o tom, že v prostoru staveniště se nacházejí jiná vedení a zařízení /vč. podzemních/ nežli ta, která jsou uvedena v zápise o předání stavby. 3.11.Zhotovitel v plné míře odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště v souladu s platnou legislativou. Článek IV. Technické specifikace Technické specifikace jsou uvedeny v nabídce a rozpočtu. Realizace předmětu prováděného díla bude v souladu s českými technickými normami % 4 zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Veškeré práce a dodávky budou provedeny v souladu s platnými ČSN, vyhláškami a zákony Ceské republiky včetně předpisů zajišťujících bezpečnost a ochranu zdraví při práci a dodržování protipožárních opatření. Při realizaci budou použity materiály a výrobky 1. jakosti, doložené příslušnými certifikáty a doklady o shodě. Zhotovitel dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, zodpovídá za splnění povinností plynoucích z toho zákona. Strana 3/11 2. Článek V. Předání a převzetí díla O předání a převzetí díla bude zhotovitelem vyhotoven protokol o předání a převzetí díla (dále jen „protoko|“) ve dvou (2) vyhotoveních, který bude podepsán oběma smluvními stranami a každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení protokolu. Předání a Qřevzetí díla 2.1. Zhotovitel předloží k přejímacímu řízení: zápisy a osvědčení o všech předepsaných zkouškách, všechny potřebné atesty a revize, případně další doklady vyžádané objednatelem nebo stavebním úřadem dokumentaci skutečného provedení (3 paré tištěné, 1x elektronicky v pdf, 1x elektronicky v dwg). 2.2. Pokud předmětné doklady nebudou doloženy, bude objednatel považovat dílo za nedokončené a neschopné k převzetí. 2.3. Dílo bude po dokončení objednateli předáno jako celek, avšak při dodržení termínu. 2.4. Zhotovitel je povinen provést dílo ve sjednané kvalitě a termínu. 2.5. Zhotovitel oznámí objednateli 10 dnů před platným termínem plnění, termín předání a převzetí díla. O předání a převzetí díla sepíší smluvní strany předávací protokol. 2.6. Vady a nedodělky, vážně omezující řádné užívání díla, shledané objednatelem při předání díla a zapsané do protokolu, jsou důvodem pro nepřevzetí díla. Je— " prodlení odstranění těchto vad a nedodělků delší než 10 dnů, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit, dílo dokončit jiným zhotovitelem a takto vzniklé finanční náklady odečíst od ceny díla. 2.7. Vady a nedodělky, které podstatně nebrání užívání díla (drobné), je zhotovitel povinen odstranit podle protokolu o předání a převzetí díla případně revizních zpráv v předem dohodnutém termínu. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, pokud dílo nebude zhotoveno řádně v souladu s touto smlouvou a ve sjednané kvalitě, přičemž v takovém případě objednatel důvody odmítnutí převzetí díla písemně zhotoviteli sdělí, a to nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od původního termínu předání díla. Na následné předání díla se použijí výše uvedená ustanovení tohoto článku. Podkladem pro stanovení nabídkové ceny za předmět plnění zakázky je výkaz výměr zpracovaný na základě zadání. Zhotovitel odpovídá za ocenění celého předmětu plnění zakázky vrozsahu a členění uvedeném v položkovém výkazu výměr při dodržení zapracované technické specifikace a standardů. Pokud v průběhu realizace objednatel doplní předmět prováděného díla z důvodu jeho funkčnosti a dále v případě, že v předloženém výkazu výměr budou opomenuty stavební položky, jejichž neprovedení by mělo zásadní vliv na konečné dokončení díla, musí být tyto změny řešeny analogicky dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. Pokud se při realizaci díla dohodne, že některé práce nebude nutno provádět v rozsahu dle této smlouvy, bude o cenu těchto méněprací snížena cena díla a neprovedené práce či dodávky nebude zhotovitel fakturovat. Případné vícepráce nebo méněpráce, které mohou vzniknout v průběhu realizace na základě nepředvídatelných skutečností, budou řešeny po odsouhlasení objednatelem Strana 4/11 výhradně formou vzestupně očíslovaných dodatků k této smlouvě, které budou její nedílnou součástí. Článek v:. Vlastnické právo k zhotovované věci a nebezpečí škody na ní Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku objednatel. Nebezpečí škody na díle nese od počátku (den převzetí staveniště) zhotovitel, a to až do termínu předání a převzetí díla bez jakýchkoli vad a nedodělků mezi zhotovigelem a objednatelem. Clánek VII. Cena díla a platební podmínky 1. Cena díla, kterou se objednatel zavazuje zhotoviteli uhradit za provedení celého díla, činí: cena bez DPH 1.994.840,00 Kč (slovy: JedenmiIiondevětsetdevadesátčtyřitisíceosmsetčtyřicetkorunčeských) DPH 21 0/0 418.916,40 Kč (slovy: Ctyřistaosmnácttisícedevětsetšestnáctkorunčeskýchčtyřicethaléřů) cena díla včetně DPH 2.413.756,40 Kč (slovy: DvamiIionyčtyřistatřinácttisícsedmsetpadesátšeskorunčeských čtyřicethaléřů) Výše uvedená cena díla je sjednána na základě nabídky zhotovitele ze dne 06.12.2023 a podmínek objednatele stanovených v rámci veřejné zakázky; 2. Tato sjednaná cena díla je konečná a zahrnuje veškeré výlohy, výdaje a náklady vzniklé zhotoviteli v souvislosti se zhotovením a předáním díla. 3. Cena díla bude zaplacena na základě faktury vystavené zhotovitelem po řádném zhotovení a předání provedených prací a jejich převzetí objednatelem. Faktura (daňový doklad) vystavená zhotovitelem musí obsahovat náležitosti stanovené právními předpisy, evidenční číslo smlouvy a vyčíslení ceny díla bez DPH. Faktura, jejíž součástí bude soupis provedených prací, bude před odesláním k proplacení odsouhlasena jedním z oprávněných pracovníků objednatele uvedených v čl. XII, bodu 3 této smlouvy. Uvedená faktura za zhotovení díla bude vystavena a uhrazena až po převzetí díla bez vad a nedodělků. 4. Veškeré provedené práce budou hrazeny na základě zjišťovacího protokolu (soupisu provedených prací a dodávek). Soupis provedených prací a dodávek odsouhlasí objednatel do 3 pracovních dnů a na jejich základě vystaví zhotovitel daňový doklad, jehož nedílnou součástí musí být tento zjišťovací protokol. Výši fakturace s vazbou na množství provedené práce odsouhlasí oprávněný pracovník objednatele uvedených v čl. XII, bodu 3 této smlouvy. 5. Smluvní strany se dohodly na lhůtě splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů ode dne doručení faktury objednateli na kontaktní adresu objednatele. Cena díla se považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované ceny díla z bankovního účtu objednatele. Pokud objednatel uplatní nárok na odstranění vady díla ve lhůtě splatnosti faktury, není objednatel povinen až do odstranění vady díla uhradit cenu díla. Okamžikem odstranění vady díla začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů. 6. Fakturace po splnění požadovaných podmínek dodávky se uskuteční na emailovou adresu objednatele: Strana 5/11 Objednatel nebude poskytovat zhotoviteli jakékoliv zálohy na úhradu ceny díla nebo její části. Objednatel je oprávněn před uplynutím lhůty splatnosti faktury vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti stanovené touto smlouvou nebo budou—li tyto údaje uvedeny chybně. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávností fakturu opravit nebo nové vyhotovit. Vtakovém případě není objednatel vprodlení se zaplacením ceny díla. Okamžikem doručení náležitě doplněné či opravené faktury začne běžet nová lhůta splatnosti faktury v délce třiceti (30) kalendářních dnů. Článek VIII. Kontrola provádění díla Kontrola průběhu prací na díle bude vykonávána dle potřeb objednatele. Zhotovitel se zavazuje předkládat objednateli na jeho žádost písemné informace o průběhu a obsahu prací v rámci zhotovení díla, a to nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od doručení žádosti objednatele, která může být učiněna a doručena i prostřednictvím e—mailu nebo faxu. Objednatel je oprávněn nařídit v rámci kontroly průběhu prací na díle kontrolní den, který se bude konat v místě a době určené objednatelem, a zhotovitel je povinen se kontrolního dne účastnit a předložit veškeré požadované informace a dokumenty. Objednatel je povinen zhotoviteli kontrolní den nejméně pět (5) pracovních dnů před kontrolním dnem písemně oznámit. Zhotovitel je povinen zapracovat do díla připomínky uplatněné objednatelem v průběhu zhotovení díla bez jakéhokoli nároku na zvýšení ceny díla, pokud jejich zapracování do díla nepovede prokazatelně ke zhoršení kvality zhotovovaného díla. Článek 1x. Smluvní pokuty a odstoupení od smlouvy V případě nedodržení termínu zhotovení a předání řádně zhotoveného díla podle čl. III. smlouvy ze strany zhotovitele, v případě nepřevzetí díla ze strany objednatele z důvodů vad díla nebo v případě prodlení zhotovitele s odstraněním vad díla je zhotovitel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,01 % z celkové ceny díla za každý i započatý kalendářní den prodlení. Při prodlení s úhradou faktury je objednatel povinen uhradit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,01 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Smluvní pokuta a úrok z prodlení jsou splatné do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění. Zaplacením smluvní pokuty a úroku z prodlení není dotčen nárok smluvních stran na náhradu škody nebo odškodnění v plném rozsahu ani povinnost zhotovitele řádně dokončit dílo. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce prodávajícího. Za podstatné porušení této smlouvy zhotovitelem, které zakládá právo objednatele na odstoupení od této smlouvy, se považuje zejména: a) prodlení zhotovitele se zhotovením a předáním řádně zhotoveného díla o více než sedm (7) kalendářních dnů; b) neodstranění vad díla ve lhůtě stanovené podle čl. V. smlouvy; c) nezohlednění připomínek objednatele v rámci realizace díla; d) postup zhotovitele při zhotovení díla v rozporu s pokyny objednatele; e) pokud dodavatel bude provádět stavební práce prostřednictvím osob, které nesplňují dané požadavky k výkonu stavebních prací; Strana 6/11 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v případě, že: a) vůči majetku zhotovitele probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku, pokud to právní předpisy umožňují; b) insolvenční návrh na zhotovitele byl zamítnut proto, že majetek zhotovitele nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení; c) zhotovitel vstoupí do likvidace. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že objednatel bude v prodlení s úhradou svých peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy po dobu delší než šedesát (60) kalendářních dní. Objednatel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu kdykoliv střiceti denní (30) výpovědní lhůtou, která počíná běžet prvním dnem následujícím po doručení výpovědi. V takovém případě je zhotovitel povinen učinit již jen takové úkony, bez nichž by mohly být zájmy objednatele vážně ohroženy. Účinky každého odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. Odstoupení od smlouvy se nedotýká zejména nároku na náhradu škody, smluvní pokuty a povinnosti mlčenlivosti. Veškeré smluvní pokuty jsou splatné do 30 (slovy: třiceti) dnů ode dne doručení výzvy zadavatele k jejich uhrazení. Zadavatel je rovněž oprávněn jednostranně započíst smluvní pokuty zadavatele na cenu za stavební práce. Smluvní pokuta nemá vliv na případný nárok na náhradu škody. V případě prodlení některé ze smluvních stran s peněžitým plněním, je oprávněná smluvní strana oprávněna požadovat úrok z prodlení ve výši stanovené obecně závaznými právními předpisy. Takto požadovaný úrok z prodlení se povinná smluvní strana zavazuje uhradit do 30 dnů ode dne, kdy jí bude doručena písemná výzva oprávněné smluvní strany. Povinnost, jejíž splnění bylo zajištěno smluvní pokutou, je povinná smluvní strana zavázána plnit i po zaplacení smluvní pokuty. Smluvní pokuty za porušení povinností dodavatelem lze sčítat. V případě odstoupení od smlouvy jsou smluvní strany povinny vzájemně vypořádat své závazky. Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na zaplacení smluvní pokuty, náhrady škody, ani dalších ustanovení smlouvy, z jejichž obsahu toto vyplývá. Smluvní strana oprávněná odstoupit od smlouvy je povinna odstoupení od smlouvy oznámit druhé smluvní straně písemně formou poštovní zásilky s dodejkou, nebo prostřednictvím datové zprávy. Odstoupení od smlouvy nabývá účinnosti dnem doručeníjeho písemného oznámení druhé smluvní straně. Okamžikem doručení oznámení o odstoupení od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti smluvních stran ze smlouvy. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy, řešení sporů mezi smluvními stranami a jiných ustanovení, která podle projevené vůle smluvních stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy. Článek x. Záruka a sankce za její nedodržení Objednatel je oprávněn oznámit vady díla a uplatnit nároky z odpovědnosti za vady díla d|e volby objednatele kdykoli ve lhůtě 60 měsíců od předání díla bez vad a nedodělků na kompletní rozsah provedených prací. Záručnídoba dodávaných zařízení se řídí d|e záruk poskytovaných jednotlivými výrobci. Pokud objednatel uplatní nárok na odstranění vady díla, zavazuje se zhotovitel tuto vadu odstranit nejpozději do pěti (5) pracovních dnů nebo ve lhůtě stanovené objednatelem, pokud by výše uvedená Strana 7/11 lhůta nebyla přiměřená. Zhotovitel je povinen předat dílo objednateli po odstranění vady. Reklamace vad musí být provedena písemně. Reklamace jsou ze strany objednatele řešeny pověřeným pracovníkem. Článek x1. Ostatní ujednání Zhotovitel není bez předchozího písemného souhlasu objednatele oprávněn postoupit práva a povinnosti z této smlouvy na třetí osobu. Zhotovitel je povinen umožnit kontrolu dokumentů souvisejících s poskytováním dodávek a služeb dle této smlouvy ze strany objednatele a jiných orgánů oprávněných k provádění kontroly, a to zejména Ministerstva financí CR a případně dalších orgánů oprávněných k výkonu kontroly a ze strany třetích osob, které tyto orgány ke kontrole pověří nebo zmocní. Zhotovitel je povinen ve smyslu ustanovení 5 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), spolupůsobit při výkonu finanční kontroly. Zhotovitel prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě včetně přílohy není předmětem obchodního tajemství ve smyslu 5 504 Občanského zákoníku. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru objednatele zhotovitel výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). Smlouvu lze ukončit vzájemnou písemnou dohodou smluvních stran při vzájemném , , „ „ , , „ , , , o . , . vyrovnani uce|ne vynalozenych a prokazatelne dolozenych nakladu ke dni zaniku smlouvy. Smlouva může být písemně vypovězena kteroukoli ze smluvních stran kdykoli bez udání důvodu, a to s dvouměsíční výpovědní lhůtou. Výpovědní doba v takovém případě začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. Objednatel je oprávněn písemně vypovědět smlouvu, dojde—li k podstatnému porušení této smlouvy ze strany dodavatele, a to s výpovědní dobou 1 (slovy: jeden) měsíc. Za podstatné porušení této smlouvy se považuje výčet skutečnosti v čl. IX odst. č. 6 této smlouvy. Článek x1. Pojištění zhotovitele a díla Pojištění zhotovitele — odpovědnost za škodu způsobenou třetím osobám 1.1 Pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu podnikatelské činnosti kryje škody na věcech (vzniklé poškozením, zničením nebo pohřešováním) a na zdraví (úrazem nebo nemoci): a) způsobené provozní činností, b) způsobené vadným výrobkem, c) vzniklé v souvislosti s poskytovanými službami, d) vzniklé v souvislosti s vlastnictvím nemovitosti, e) vzniklé na věcech zaměstnanců. 1.2 Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činnosti včetně možných škod způsobených pracovníky zhotovitele, a to do výše odpovídající možným rizikům ve vztahu k charakteru díla a jeho okolí, a to po celou dobu provádění díla. Výše pojistné částky je sjednána s horní hranici pojistného plnění nejméně 5.000.000, - Kč (slovy: pětmilionůkorunčeských) pro období od převzetí staveniště do uzavření protokolu o předání a převzetí díla bez vad a nedodělků a 5.ooo.ooo, - Kč (slovy: pětmilionůkorunčeských) Strana 8/11 3. 1.3 pro období od uzavření zápisu o předání a převzetí díla do uplynutí záruční lhůty podle této Smlouvy. Doklady o pojištění předloží zhotovitel objednateli na vyžádání a zavazuje se je opětovně kdykoliv v průběhu plnění smlouvy objednateli na základě jeho žádosti předložit. Pojištění zhotovitele — zákonné pojištění zaměstnanců 2.1 2.2 Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění díla pojištěn pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání svých zaměstnanců. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností se smluvní strany dohodly, že zhotovitel je povinen pojistit fyzické osoby, které pro něj budou pracovat z titulu uzavření této Smlouvy pro případ jejich tělesné újmy nebo smrti, které by vznikly v souvislosti s plněním závazků zhotovitele dle této Smlouvy. Pojištění Qoddodavatelů Povinnost obou pojištění podle části XI. článků 1 a 2 se v plné míře vztahuje také na poddodavatele. 4. Pojištění díla — stavebně montážní Doiištění 4.1 4.2 4.3 4.4 Pojištění stavebních a montážních rizik pokrývá škody, které mohou vzniknout v průběhu montáže nebo provádění díla. Vztahuje se na škody na díle, konstrukci budovaného díla, montovaných strojích nebo technologických celcích, montážních a stavebních strojích a na zařízení staveniště z těchto pncm: a) požárem, výbuchem, přímým úderem blesku, nárazem nebo zřícením letadla, jeho části nebo jeho nákladu, b) záplavou, povodní, vichřicí, krupobitím, sesouváním půdy, zřícením skal nebo zemin, sesouváním nebo zřícením sněhových lavin, tíhou sněhu nebo námrazy, c) pádem pojištěné věci, nárazem, d) pádem stromů, stožárů a jiných předmětů, e) vodou vytékající z vodovodních zařízení, f) neodborným zacházením, nesprávnou obsluhou, úmyslným poškozením, nešikovností, nepozorností a nedbalostí. Pojistná hodnota je u budovaného stavebního nebo montážního díla jeho nová cena, což je hodnota díla po jeho úplném dokončení, u zařízení staveniště jeho nová cena. U ostatního pojišťovaného majetku je to bud' nová cena, nebo cena pojištění na první riziko. Zhotovitel je povinen před zahájením prací pojistit dílo (stavbu, technologická zařízení, materiály a dokumentaci) proti všem možným rizikům (s vyloučením vyšší moci), na celou dobu provádění díla až do termínu předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, a to na novou cenu díla. Doklady o pojištění předloží zhotovitel objednateli na vyžádání. Povinnosti smluvních stran při vzniku Doiistné události 5.1 5.2 5.3 Při vzniku pojistné události zabezpečuje veškeré úkony vůči pojistiteli zhotovitel. Zhotovitel je současně povinen informovat objednatele o veškerých skutečnostech spojených s pojistnou událostí. Smluvní strany jsou povinny v souvislosti s pojistnou událostí poskytovat si veškerou součinnost, která je v jejich možnostech. Náklady na pojistné nese zhotovitel v rámci ceny díla. Strana 9/11 10. Článek xu. Závěrečná ustanovení Tato smlouva je uzavřena na dobu do termínu ukončení a předání díla bez vad „ o a nedodelku. Kontaktní osoby smluvních stran jsou oprávněny k poskytování součinnosti dle této smlouvy. Oprávněnými osobami jednat ve věcech této Smlouvy o dílo jsou za: objednatele: ve věcech smluvních pověřen ve věcech technických pověřen zhotovitele: ve věcech smluvních pověřen ve věcech technických pověřen Právní vztahy touto smlouvou výslovně neupravené a s ní související nebo z ní vyplývající se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Tato smlouva může být změněna pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány a podepsány oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Každá ze smluvních stran prohlašuje, že tuto smlouvu uzavírá svobodně a vážně, že považuje obsah této smlouvy za určitý a srozumitelný, a že jsou jí známy veškeré skutečnosti, jež jsou pro uzavření této smlouvy rozhodující, na důkaz čehož připojují smluvní strany k této smlouvě své podpisy. Dle % 6 odst. 1 zákona c. 340/2015 Sb., o registru smluv, tato Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a s celým jejím obsahem souhlasí. Dále prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli. Tato smlouva je uzavírána elektronicky a je opatřena uznávanými elektronickými podpisy smluvních stran. Přílohou č. 1 této smlouvy je Cenová nabídka KNL — Lékárna budova |_ Strana 10/1 1 Za Objednatele V Liberci dne (dle data el. podpisu) Digitálně podepsal Datum: 20211115 \ 13:59:53 +01'00' Za zhotovitele V Šimonovicích (dle data e|. podpisu) gitálné podepsal \\um:2023.12.11 15:53:00 +01'00' Strana 1 1/1 1 NABÍDKA CENY - KNL - Lékárna - budova L Stru ktu rova ná ka beláž č.p. Položka Materiál celkem Montáž celkem A RACK rozvaděč - celkem 382 162,00 Kč 86 620,00 Kč 109 909,00 Kč 52 320,00 Kč Zásuvky — celkem Ka bely — celkem 524 240,00 Kč 183 825,00 Kč Instalační materiál — celkem 186 606,00 Kč 101 900,00 Kč rnUhUJ Ostatní — celkem 1 329,00 Kč 167 588,00 Kč Strukturovaná kabeláž - celkem 1 204 246,00 Kč 592 253,00 Kč Stavební ú pravy č.p. Položka Materiál celkem Montáž celkem F Podhledy - celkem 111 390,00 Kč 28 200,00 Kč G Osvětlení - celkem 37 151,00 Kč 21 600,00 Kč Stavební úpravy - celkem 148 541,00 Kč 49 800,00 Kč Suma materiál 1 352 787,00 Kč Suma montáž 642 053,00 Kč Celková cena bez DPH 1 994 840,00 Kč ' I ! Strukturovaná kabeláž - NABIDKA CENY - KNL - Leka rna - budova L Materiál - Montáž - č.p. Položka Jedu. Počet cena za Materiál celkem cena za Montáž celkem kus kus Datový rozváděč pro servery - 47U(2200)x600x800 mm (vxšxh), prosklenné předni dveře, zadní dveře plné vertikálně dělenne' a čtyřbodovým zamykánl'm s možností osazení bezpečnostními vložkami FAB, zadní dveře vertikálně dělené s komfortní rukojeti pro proňlovou půlválcovou vložku a s bezpečnostním zámkem 3524 E, rám rozvaděčě svařovaný s montážním rastrem pro snadné uchycení příslušenství pro kabelový 1 management, barevné provedení RAL 7035, vnitřní barevné provedeniv RAL 9005, ks 2,00 31500 63 000,00 Kč 1750 3 500,00 Kč upevňovací rovina 482,6 mm (19") vpředu a vzadu na hloubkových vzpěrách s rychloupínačem včetně čelně od čitatelne'ho popisu U vpředu a vzadu, s přestavitelnou hloubkou bez použití nářadi, střesní plech, vicedliný, odnímatelný, s bočním zavedenim kabelů na hloubku po obou stranách rozváděče, statická zatížitelnost 1500kg, včetně potřebného přislušenství Bočnice k datovým rozváděčům pro servery 2200x800mm, nasouvacl', horizontálně dělená, 2 RAL7035, ocelový plech, rychlouzávěr včetně bezpečnostnlho zá ku č. 3524 E, ks 2,00 4150 3 300,00 Kč 100 200,00 Kč 'ednoduchá manipulace a montáž bez použití nářadi, vnitřnl'zajištenl' (není možné otevřit mmm“ 3 Podstavec ŠXV 600x100mm, RAL 9005 ks 2,00 1000 2 000,00 Kč 400 800,00 Kč 4 Bočnice podstavce 800x100mm, RAL 9005 ks 2,00 860 1 720,00 Kč 400 800,00 Kč 5 Podlahový plech ks 2,00 190 380,00 Kč 200 400,00 Kč 6 Podlahový plech posunovací ks 2,00 235 470,00 Kč 200 400,00 Kč 7 Podlahový plech pro VX IT ks 2,00 345 690,00 Kč 200 400,00 Kč 3 Podlahový modul pro VX IT pro vedení kabelů s kartáčovou vložkou ks 2,00 590 1 180,00 Kč 200 400,00 Kč 9 Plech s ventilátory 600x800-1200, 2 větr., RAL7035 ks 2,00 4500 9 000,00 Kč 700 1 400,00 Kč 10 Panel 9x230V, without switch, 2m cable with plug B/F ks 2,00 1050 2 100,00 Kč 400 800,00 Kč 11 Panel 12x230V, IEC 320 C13 socket; without switch, 2m cable with plug B/F ks 2,00 2350 4 700,00 Kč 400 800,00 Kč 12 IT systémové světlo LED pro IT Racky, 600|m, instalace na rám ks 2,00 1950 3 900,00 Kč 200 400,00 Kč Kabelová trasa výškově stavitelná 2000-2200mm, pro uchycení a vedení kabelů u síťových 13 damÝ'ÝCh? ?erf'emÍ'ÝCh aplikací 'Ímf'táž "3 rál“ dřmvýqh mZVá,„ ů. ?? pom“ "áříd'y' ks 2,00 2650 5 300,00 Kč 500 1 000,00 Kč multlfunkcnl derovanl pro usporadanl kabelů prlslusenstw, montaz prl slrce 800 mm pres celou hloubku, materiál ocelový plech, barva RAL9005 14 DK—TS uzemňovací sada k rámove'mu zemněnl' ks 2,00 650 1 300,00 Kč 200 400,00 Kč uzemňovací lišta vertikální pro datové rozváděče výšky 2000 mm, délka 1745 mm, pro montáž do skříni na rozměrove'm rastru 25 mm nebo na 482,6 mm (19") proňlových lištách, včetně uzemňovacl'ch vodičů pro přizemněnl' instalovaných prvků, uzemňovací 15 svorky plně přestavitelne', proudová zatížitelnost připojnice cca 200 A, obsah balení - kS 2,00 2900 5 300,00 KČ 500 1 000,00 KČ uzemňovací lišta z elektrovodne' mědi E-OJ 57 podle EN 12 163, EN 13 601, 15 x 5 mm, 16 Iks svorek pro připojenivodičů 2,5 — 16 mm2, 15 ks uzemňovacl'ch vodičů 6 mm') ri :