RÁMCOVÁ KUPNÍ SMLOUVA o dodávce léčiv, zdravotnických prostředků a laboratorních materiálů uzavřená mezi Královéhradecká lékárna a.s. se sídlem: Kladská 1065, Slezské Předměstí, 500 03 Hradec Králové IČO: 275 30 981 DIČ: CZ699004900 (skupinové DPH) spisová značka: B 2721 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové bankovní spojení: 218887185/0300 kontaktní email: info@khl.cz datová schránka: 8myeufu http://www.khl.cz poskytovatel zdravotní péče — lékárenská péče v oboru praktické lékárenství zastoupená: Mgr. Josefem Dagem Veselým, předsedou představenstva kontakty: xxx (dále jen „prodávající") a Centrum sociálních služeb Naděje Broumov, příspěvková organizace se sídlem: Jiráskova 193, Nové Město, 550 01 Broumov IČO: 486 23 865 spisová značka: Pr 841 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové bankovní spojení: 8243140207/0100 kontaktní email: xxx datová schránka: xyakg8h http://www.nadejebroumov.cz poskytovatel zdravotní péče - domácí péče v oboru všeobecná sestra zastoupená: Mgr. Evou Kašparovou, ředitelkou příspěvkové organizace kontakty: xxx (dále jen „kupující") (společně také jako „smluvní strany"). I. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je úprava smluvních podmínek dodávek léků, infuzních roztoků, individuálně připravovaných léčivých přípravků a zdravotnických prostředků (dále jen „zboží") prodávajícím kupujícímu. 2. Pokud není dohodou stran výslovně stanoveno jinak, platí pro vzájemné vztahy smluvních stran smlouvy příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zákon č. 378/2007 Sb., o léčivech, a níže sjednané obchodní podmínky. 3. Prodávající se zavazuje dodávat kupujícímu zboží v množství, druhu a za podmínek stanovených touto smlouvou. 4. Kupující se zavazuje objednané zboží převzít a zaplatit za ně prodávajícímu dle čl. II. a III. této smlouvy. 1 II. Kupní cena 1. Kupní cena je cenou zahrnující veškeré náklady spojené s dodávkou zboží prodávajícím do místa plnění dodávky dle čl. V. odst. 2. této smlouvy. III. Platební podmínky 1. Prodávající vystaví kupujícímu sběrný daňový doklad (dále jen „fakturu") vždy společně s dodacím listem (dodacími listy) za realizované dodávky v daném měsíci a vždy k poslednímu dni daného měsíce, nebo ke dni, kdy je realizována dodávka v daném měsíci. 2. Povinnost prodávajícího odeslat vystavenou fakturu je splněná jejím odesláním na email kupujícího fakturace@nadejebroumov.cz. 3. Faktura za realizovanou dodávku může být ze strany prodávajícího doručena zároveň s předáním dodávky zboží k poslednímu dni příslušného měsíce, přičemž splatnost faktury při kterémkoliv způsobu předání zůstává nezměněna a je 30 dní ode dne vystavení faktury prodávajícím kupujícímu. 4. Kupní cena za dodané zboží je splatná do 30 dnů ode dne vystavení faktury prodávajícím kupujícímu. Nedílnou součástí této faktury budou dodací listy prokazující převzetí zboží kupujícím. 5. V případě, že prodávajícím vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné údaje, je právem kupujícího takovou fakturu do uplynutí doby splatnosti vrátit prostřednictvím emailové schránky prodávajícího uctarna@khl.cz. 6. Prodávající podle charakteru nedostatků fakturu opraví nebo vystaví novou, přičemž splatnost faktury za předmětnou dodávku se prodlouží o dobu mezi jejím vrácením kupujícím na adresu prodávajícího a odesláním opravené faktury prodávajícím. V případě odeslání faktury elektronickou cestou (email) se smluvní strany zavazují vyřadit řádně reklamovanou fakturu z evidence (účetnictví) a zajistit její vyřazení z kontrolního hlášení k DPH. 7. V případě prodlení s placením kterékoliv faktury ze strany kupujícího delším než 30 dní budou následující dodávky zboží ve smyslu této smlouvy dodávány kupujícímu výlučně oproti platbě v, hotovosti. Dodávky za platbu v hotovosti budou realizovány až do doby, kdy ze strany kupujícího budou vyrovnány všechny jeho splatné závazky. IV. Postupování pohledávek a závazků 1. Prodávající je oprávněn postoupit pohledávky více než 30 dnů po datu splatnosti třetí osobě. O tomto bude písemně informovat kupujícího. Prodávající k postoupení pohledávky nepotřebuje souhlas kupujícího. 2. Kupující může převést svůj závazek vůči prodávajícímu na vzájemně odsouhlasenou třetí osobu. O záměru je povinen informovat prodávajícího a vyžádat si jeho písemný souhlas. Převáděné závazky mohou být už před datem splatnosti. V. Dodací podmínky 1. Prodávající bude dodávat kupujícímu zboží podle specifikace uvedené v závazných objednávkách kupujícího odeslaných elektronicky. Závazná objednávka kupujícího musí být stejným způsobem potvrzena prodávající stranou. 2. Místem plnění dodávky zboží jsou provozovny kupujícího: i) Centrum sociálních služeb Naděje Broumov, Jiráskova 193, Nové Město, 55001 Broumov, ii) Domov pro seniory, Na Příkopech 27, 550 01 Broumov. 3. Dodáním zboží se rozumí jeho převzetí kupujícím, který je povinen potvrdit prodávajícímu dodací list v okamžiku převzetí zboží. 4. Dílčí dodávky jsou přípustné. 2 5. Nebezpečí škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího v okamžiku převzetí zboží v místě plnění. 6. Škoda na zboží, která vznikla po přechodu jejího nebezpečí na kupujícího, nemá vliv na povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu, ledaže ke škodě na zboží došlo v důsledku porušení povinností prodávajícího. VI. Zboží 1. Prodávající se zavazuje, že bude kupujícímu dodávat zboží v souladu s obecně závaznými právními předpisy, zejména ve smyslu § 23 a násl. zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech, v kvalitě schválené registračním rozhodnutím Státního ústavu pro kontrolu léčiv a dalších. 2. Prodávající prohlašuje, že dodané zboží si uchová užitné vlastnosti, popsané v průvodní dokumentaci a při dodržení podmínek stanovených prodávajícím v návodu k užívání, po celou dobu své použitelnosti. V případě, že prodávající dodá zboží, které neodpovídá tomuto prohlášení, je kupující oprávněn zboží reklamovat. 3. Prodávající se zavazuje dodávat zboží, jehož doba použitelnosti bude v okamžiku dodání činit nejméně 6 měsíců, pokud nebude mezi smluvními stranami písemně dohodnuta doba použitelnosti kratší. Prodávající může dodat zboží s kratší dobou použitelnosti jen po předchozím písemném souhlasu kupujícího. 4. Prodávající může zaměnit rovnocenný druh léků jen s písemným souhlasem kupujícího (nebo po dohodě s vedením společnosti). VII. Reklamace 1. Kupující je oprávněn reklamovat: i) vady množství při převzetí zboží, ii) vady jakosti zjevné do 10 dnů od převzetí zboží, iii) vady jakosti skryté do 10 dnů od zjištění vady jakosti, a to po celou dobu použitelnosti zboží. 2. Kupující musí reklamaci uplatnit písemně. Musí být uvedeny „specifikace přípravku" (kód SÚKL, název, léková forma, počet balení, cena), číslo dodacího listu, datum dodání, datum a důvod vrácení zboží. 3. V případě, že orgán státního dohledu (zejména Státní ústav pro kontrolu léčiv) nařídí stažení z používání určitého druhu zboží, je prodávající povinen toto zboží odebrat od kupujícího zpět na vlastní náklady a uhradit kupujícímu kupní cenu odpovídající zaplacené ceně vráceného zboží. 4. V případě oprávněné reklamace dle výše uvedeného, vystaví na reklamované zboží prodávající dobropis se splatností 60 dní ode dne uznání této reklamace. VIII. Doba trvání smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. 2. Smlouvu je možné ukončit vzájemnou písemnou dohodou nebo písemnou výpovědí jednou ze smluvních stran, a to i bez uvedení důvodu. 3. Pro případ ukončení smlouvy výpovědí se sjednává výpovědní doba v délce 1 měsíc. Výpovědní doba počíná běžet následující den po dni, kdy byla výpověd' doručena druhé smluvní straně. 4. Ve všech případech ukončení platnosti této smlouvy jsou smluvní strany povinny do 30ti dnů vyrovnat vzájemné závazky. IX. Závěrečná ustanovení 1. Smluvní strany se zavazují, že veškeré spory vzniklé v souvislosti s touto smlouvou budou řešit smírnou cestou. Pokud by taková dohoda nebyla možná, budou spory řešeny v souladu s platnou právní Úpravou. 3 2. Všechny nároky smluvních stran, vyjma závazků vyplývající z realizace dodávek zboží a jejich fakturace dle této smlouvy, musí být uplatněny doporučeným dopisem. Za datum uplatnění se považuje datum podacího razítka poštovního úřadu. Závazky vyplývající z realizace dodávek zboží a jejich fakturace jsou kupujícímu známy již vlastní realizací dodávek na základě dodacích listů. Měsíční fakturace je tak součtem dílčích dodávek zboží v daném období (zpravidla měsíci) a proto není vyžadováno doručení faktur doporučeným dopisem. 3. Smluvní strany se zavazují, že údaje vyplývající z předmětu plnění této smlouvy neposkytnou třetí straně, s výjimkou kontrolních orgánů a auditorů, případně i orgánů činných v trestním řízení. 4. Dnem podpisu této smlouvy se ruší veškerá předchozí ujednání a dohody týkající se předmětu této smlouvy mezi smluvními stranami, pokud byly uzavřeny. 5. Tuto smlouvu lze změnit nebo dopilnit jen výslovným písemným ujednáním, jež podepíší oprávnění zástupci obou smluvních stran, přičemž taková změna nebo doplnění musí mít formu očíslovaného dodatku. 6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, že byla ujednána podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozumitelně. Autentičnost této smlouvy potvrzují smluvní strany svým podpisem. 7. Na práva a povinnosti v této smlouvě blíže neupravené se přiměřeně použijí ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 8. Tato smlouva byla vyhotovena ve čtyřech vyhotoveních, přičemž každá ze smluvních stran obdrží po dvou vyhotoveních. 9. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem, kdy byla smluvními stranami podepsána. 10. Smlouva bude v souladu s ustanovení § 2 zákona 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (smluvní stranou je právnická osoba, v níž má územní samosprávný celek většinovou majetkovou účast prostřednictvím jiné právnické osoby), po jejím podpisu a bez zbytečného odkladu zveřejněna v registru smluv prodávajícím, nejpozději však do 30 dnů od jejího uzavření, přičemž účinnost smlouvy není závislá na jejím zveřejnění prostřednictvím registru smluv (výjimka nabytí účinnosti smlouvy, jejímž předmětem jsou léčiva nebo zdravotnické prostředky dle ustanovení § 6 zákona o registru smluv). Hradec Králové dne 6.12.2023 Broumov dne 27.11.2023 Prodávající Kupující 4