f‚ 0/1% 1 ffl< RBP Zdravotní ocjišíovna 11111111h1 I !IIIIII I!IIIIII III IIIIIIIII IIIIIIjIIII;IIIIj III IIII.III !I IIIjIIIIjIIIIjIIIIIII lil 9M538 Smlouva č. 42933123 o poskytování a úhradě zdravotních služeb (pro zařízeni poliklinického kterou uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 1746 občanského zákoníku, ve smyslu § 17 zákona Č. 4811997 Sb. o veřejném zdravotním pojištěni ve zněni pozdějších předpisů a podle vyhlášky Č. 61812006 Sb., kterou se vydávají rámcové smlouvy a v souladu s dalšími právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění a poskytováni zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění tyto Smluvní strany RBP, zdravotní pojišt'ovna, se sídlem Michálkovická 9671108, Slezská Ostrava, 71000 Ostrava, 1Č:47673036, email: , kód ZP: 213 jejímž jménem jedná , ředitel pro zdravotnictví, na základě piné moci ze dne 2. ledna 2023 (dále jen „Pojišt'ovna" nebo „RBP") a Název, příp. jméno a příjmení Se sídlem: Dětské centrum Kolín, p.o. Zastoupen: IC: 28002 Kolín, Kolín IV, Tylova 129 IČZ: - ředitelka Bankovní spojení: Komerční banka,a.s. Číslo účtu: Telefon: Email: (dále jen „Poskytovatel") 1. Předmět smlouvy Předmětem této Smlouvy je stanoveni podmínek a úprava vztahů vznikajících mezi Poskytovatelem a Pojišťovnou při poskytování zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění (dále jen „hrazené služby') pojištěncům Pojišťovny (dále jen „pojištěnci") a při jejich úhradě. To platí i v případě, kdy Pojišťovna pini roli výpomocné instituce při prováděni práva Evropské unie, nebo na základě mezinárodních smluv o sociálním zabezpečení, uzaviraných Ceskou republikou. Práva a povinnosti smluvních stran Smluvní strany a) dodržují při vykazování a úhradě hrazených služeb dohodnutou metodiku, pravidla a datové rozhraní, b) zaváží své zaměstnance, s ohledem na ochranu práv pojištěnců k zachování povinné mlčenlivosti o osobních údajích a skutečnostech, o nichž se dozvěděli při výkonu své funkce nebo zaměstnáni anebo při zpracováni údajů z informačního systému na základě smlouvy, popřípadě v souvislosti s nimi. 2. Poskytovatel a) poskytuje hrazené služby v souladu s právními předpisy v odbornostech a rozsahu dohodnutých a vymezených v této Smlouvě, pro které je věcně a technicky vybaven a personálně zajištěn. V případě, že je tato smlouva s Poskytovatelem uzavírána dle ust. § 46 odst. 3 zákona č. 4811997 Sb., v platném znění, tj. smlouva je uzavírána z důvodu změny právní formy Poskytovatele, Poskytovatel poskytuje hrazené služby v odbornostech a rozsahu, jak bylo stanoveno v dřívější smlouvě o poskytování a úhradě zdravotních služeb s poskytovatelem - fyzickou osobou. V takovém případě Poskytovatel prohlašuje, že mu oprávnění k poskytováni zdravotních služeb jako fyzické osobě zaniklo při udělení oprávněni k poskytováni zdravotních služeb jako společnosti s ručením omezeným. Pokud je smlouva uzavírána v návaznosti na prodej závodu, Poskytovatel poskytuje hrazené služby v odbornostech a rozsahu, jak bylo stanoveno v dřívější smlouvě o poskytování zdravotních služeb mezi RBP a původním poskytovatelem. 09% 1 ffl< RBP zdravotní ocjištovna b) poskytuje hrazené služby pojištěncům z členských států EU, EHP a Švýcarska a dalších států, podle příslušných předpisů Evropské unie' a pojištěncům dalších států, se kterými má Ceská republika uzavřeny smlouvy o sociálním zabezpečení, (dále jen „pojištěnci z EU'), za stejných podmínek jako pojištěncům Pojišťovny, v rozsahu dle jimi předložených dokladů, tak aby nedocházelo k jejich diskriminaci ani upřednostňováni, a to ani v případě, že by pojištěnec z EU hradil hrazené služby v hotovosti, c) odpovídá za to, že jeho zaměstnanci, kteří budou pojištěncům poskytovat ve Smlouvě sjednané hrazené služby, splňují požadavky stanovené právními předpisy pro výkon této činnosti2, d) odpovídá za piněni věcných a technických podmínek, stanovených pro jím poskytované hrazené služby podle zvláštního právniho předpisu', e) poskytuje hrazené služby na náležité odborné úrovni, tj. podle pravidel vědy a uznávaných medicínských postupů při respektování individuality pacienta s ohledem na konkrétní podmínky a objektivní možnosti (dále jen ‚Iege artis'), bez nadbytečných nákladů, vždy však se zřetelem k tomu, aby potřebného diagnostického nebo léčebného efektu bylo dosaženo s ohledem na individuální zdravotní stav pojištěnce, f) odpovídá za účelnost indikace při odesíláni pojištěnce ke komplementárním a konziliárním vyšetřením a na základě jejich výsledků upravuje diagnózu nebo léčebný postup, g) povede pro posouzení oprávněnosti vyúčtovaných hrazených služeb v průkazné formě zdravotní dokumentaci o léčení pojištěnců, ve které budou zaznamenávány provedené zdravotní výkony, vyžádané zdravotní služby, předepisované léčivě přípravky a zdravotnické prostředky a uchovány v ni i doručené výsledky vyžádaných a provedených vyšetřeni a ošetřeni, v souladu se zvláštním předpisem4, h) zajistí, v případě nepřítomnosti ve Smlouvě dohodnutého nositele výkonu, zástup jiným kvalifikovaným nositelem výkonu. V případech, bude-li nepřítomnost nositele výkonu, znamenající nedostupnost příslušné odbornosti, delší než 5 pracovních dnů, sdělí Poskytovatel tyto skutečnosti zabezpečenou elektronickou cestou na e-mailovou adresu rbp@rbp213.cz nebo písemně Pojišťovně a vhodným způsobem oznámí pojištěncům, i) poskytne v souladu s právními předpisy poskytovatelům, kterým pojištěnce předá do péče nebo které si pojištěnec zvolí, informace potřebné pro zajištění návaznosti hrazených služeb a k zamezení duplicitního prováděni diagnostických a léčebných výkonů a při převzetí pojištěnce do péče bude takové informace Od příslušných poskytovatelů vyžadovat, j) neodmítne přijeti pojištěnce Pojišťovny do své péče, s výjimkou případů stanovených právním předpisem nebo uvedených ve Smlouvě, příp. vjejich dodatcích, k) nepodmíní právo pojištěnce na svobodnou volbu lékaře, poskytovatele nebo na poskytnutí hrazených služeb žádnými registračními poplatky nebo sponzorskými dary a za poskytnuti hrazených služeb hrazených Pojišťovnou nebude od pojištěnce, pokud to nevyplývá z právních předpisů, vybírat žádnou finanční úhradu, 1) nepodmíní právo pojištěnce na poskytnutí hrazených služeb změnou pojišťovny nebo jiným způsobem, m) nebude zvýhodňovat pojištěnce jedné nebo více pojišťoven v neprospěch pojištěnců pojišťoven ostatních a zhoršovat dostupnost Pojišťovnou hrazených zdravotních služeb přednostním poskytováním zdravotních služeb hrazených jiným způsobem, n) oznámí Pojišťovně, v souladu s § 55 zákona č.4811997 Sb., úrazy nebo jiná poškození zdraví osob, kterým poskytnul hrazené služby, pokud má důvodné podezření, že byly způsobeny jednáním právnické nebo fyzické osoby, o) odpovídá podle zvláštního právního předpisu5 za správné a úpiné vypinění tiskopisu receptu; dále odpovídá za správné a úpiné vypinění poukazu na zdravotnické prostředky nebo poukazu na vyšetření/ošetření nebo příkazu ke zdravotní dopravě. Pokud při preskripci nebylo respektováno preskripční omezení vyplývající z právních předpisů a Pojišťovna tento léčivý přípravek nebo zdravotnický prostředek zařízení lékárenské péče uhradila, má Pojišťovna právo požadovat Od Poskytovatele úhradu zaplacené částky, p) doloží při uzavírání Smlouvy s Pojišťovnou doklad o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou občanům v souvislosti s poskytováním hrazených služeb a bude pojištěn po celou dobu trváni smluvniho vztahu s Pojišťovnou, q) je povinen za uplynulé čtvrtletí sdělovat Pojišťovně změny seznamu jednotlivých nositelů výkonů k poslednímu dni daného čtvrtletí, a to v souladu se zvláštnim právním předpisem6, a to v elektronické podobě, r) práva a povinnosti specifické pro poskytovanou péči upravenou v Přílohách č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 vyhlášky MZ Č. 61812006 Sb. se řídl ustanoveními těchto příloh, s) speciální ustanoveni: pro péči praktických lékařů: poskytuje zdravotní péči zpravidla v rozsahu minimálně 40 hodin týdně, což odpovídá úvazku 1,0, z toho je 25 hodin ordinační doby (což odpovídá poměrnému kapacitnímu číslu 1). Ostatní doba bude využita pro návštěvní službu a administrativní činnost. Nařízeni Evropského parlamentu a Rady č. 88312004, Č. 98712009 a Č. 123112010 2 Zákon č. 9512004 Sb., zákon č. 9612004 Sb. Např. vyhlášky MZ Č. 9212012 Sb., 9912012 Sb. Zákon Č. 37212011 Sb., o zdravotních službách, ve zněni pozdějších předpisu, zákon č. 37312011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve zněn/ pozdějších předpisu Vyhláška č. 5412008 Sb., o způsobu předepisováni léčivých přípravků, údajích uváděných na lékařském předpisu a o pravidlech používání lékařských předpisů ve znění pozdějších předpisu 40 odst. 10 b) zákona Č. 4811997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů RBP zdravotní ocjištovna pro péči ambulantních specialistů: poskytuje zdravotní péči v rozsahu minimálně 30 hodin týdně, což odpovídá úvazku 1,0. Ordinační doba je rozložena minimálně do 4 dnů v týdnu. 3. Pojišťovna a) uhradí Poskytovateli poskytnuté hrazené služby, průkazně zdokumentované a odůvodněně poskytnuté jejím pojištěncům i pojištěncům z EU, pro které je výpomocnou instituci při prováděni práva Evropské unie v souladu s právními předpisy a Smlouvou, b) dohledá na žádost Poskytovatele bez zbytečného prodleni příslušnost pojištěnce k Pojišťovně v případech, kdy není dostupný průkaz pojištěnce a jsou dostupné jeho osobní údaje, c) nebude vyžadovat zvýhodňováni svých pojištěnců na úkor pojištěnců ostatních pojišťoven, d) je oprávněna provádět kontrolu piněni smluvně dohodnutých věcných a technických podmínek a personálního zajištění hrazených služeb poskytovaných Poskytovatelem podle Smlouvy, e) poskytuje Poskytovateli k zajištěni jednotných podmínek dohodnutou metodiku, pravidla, datové rozhraní a příslušné číselníky vydávané Všeobecnou zdravotní pojišťovnou nebo Svazem zdravotních pojišťoven CR k vykazováni a výpočtu úhrady hrazených služeb, které jsou zveřejňované na webových stránkách - www.szper.cz, III. Úhrada poskytovaných hrazených služeb 1. Hodnoty bodu pro zdravotní služby hrazené podle seznamu výkonů, výše úhrad hrazených služeb a regulační omezeni objemu poskytnutých zdravotních služeb podle §17 odst. 5 zákona č. 4811997 Sb., se uvedou v dodatku ke Smlouvě. 2. Za způsoby úhrady se považuji: a) úhrada za zdravotní výkony podle seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami, b) kombinovaná úhrada za registrované pojištěnce a za zdravotní výkony podle seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami (kombinovaná kapitačně výkonová platba), c) úhrada za stomatologické výkony (sdružené stomatologické výkony) v sazbách dohodnutých v dohodovacím řízení a vydaných Cenovým předpisem Ministerstva zdravotnictví jako Maximální ceny pro zdravotní péči poskytovanou zubními lékaři, d) jiný dohodnutý způsob úhrady. 3. V případě, že je tato smlouva s Poskytovatelem uzavírána dle ust. § 46 odst. 3 zákona č. 4811997 Sb., v platném znění, tj. smlouva je uzavírána z důvodu změny právní formy Poskytovatele, budou do doby vytvořeni vlastních referenčních údajů použity referenčni údaje z referenčního, resp. rozhodného období poskytovatele - fyzické osoby, která měla s Pojišt'ovnou uzavřenu smlouvu o poskytování a úhradě zdravotních služeb. Stejně bude postupováno, pokud je smlouva uzavírána dle § 17 odst. 8 zákona č. 4811997 Sb., v platném zněni. 4. Mezi smluvnimi stranami musí být vždy předem dohodnuta změna struktury, rozsahu a objemu poskytovaných hrazených služeb, zejména z důvodu změny kapacity, struktury Poskytovatele, změny či obnovy přístrojového vybavení specifikovaného ve Smlouvě. 5. Poskytovatel pro uplatněni nároků na úhradu poskytnutých hrazených služeb předává Pojišťovně jednou měsíčně vyúčtováni, doložené dávkami dokladů o poskytnutých hrazených službách s přílohami. Faktura obsahuje náležitosti účetního dokladu'. Náležitosti faktury a přílohy jsou stanoveny v metodice nebo se v souladu s metodikou upřesní ve Smlouvě. V případě, že faktura neobsahuje náležitosti účetního dokladu a příloha neobsahuje náležitosti podle dohodnutě metodiky nebo Smlouvy, má Pojišťovna právo ji odmítnout a vrátit bez zbytečného odkladu Poskytovateli k dopiněni, případně k opravě; v takovém případě běží lhůta splatnosti až Od termínu jejího opětovného převzetí Pojišťovnou. 6. Poskytovatel odpovídá za úpinost, formální i věcnou správnost dokladů a za jejich předávání způsobem dohodnutým v metodice a datovém rozhraní. Doklady za hrazené služby poskytnuté pojištěncům Pojišťovny a pojištěncům z EU, pro které je pojišťovna výpomocnou instituci při provádění práva Evropské unie, předává Poskytovatel Pojišťovně spolu s vyúčtováním v elektronické podobě nebo na papírových dokladech. 7. Zjistí-li Pojišťovna ve vyúčtování před provedením úhrady nesprávně nebo neoprávněně vyúčtované hrazené služby, úhradu této části vyúčtovaných hrazených služeb v terminu splatnosti neprovede. Pojišťovna prokazatelným způsobem oznámí Poskytovateli bez zbytečného odkladu rozsah a důvod vyúčtovaných, ale neuhrazených služeb. Tím Pojišťovna vyzve Poskytovatele k opravě nesprávně vyúčtovaných hrazených služeb nebo k doložení poskytnutí hrazených služeb. Rádně poskytnuté a vyúčtované hrazené služby Pojišťovna uhradí v nejbližším termínu úhrady. 8. Pojišt'ovna provede za své pojištěnce i pojištěnce z EU, kteří si pojišťovnu vybrali jako výpomocnou instituci při prováděni práva Evropské unie úhradu hrazených zdravotních služeb, vyúčtovaných v souladu s právními předpisy a Smlouvou. Pokud při kontrole zjistí chyby v dokladech, postupuje podle metodiky a pravidel. Odmítnutí úhrady nebo části úhrady Pojišt'ovna bez zbytečného odkladu Poskytovateli písemně zdůvodni. Poskytnutím úhrady není dotčeno právo Pojišt'ovny k provádění následné kontroly proplacených vyúčtování v rozsahu a za podmínek stanovených právními předpisy a Smlouvou. 9. Zjisti-li Pojišťovna pochybeni ve vyúčtováni předaném Poskytovatelem dodatečně po úhradě a Poskytovatel do 10 pracovních dnů Od doručeni písemné výzvy Pojišťovny příslušnou částku sám neuhradí, nebo nedoloží oprávněnost vyúčtované sporné částky nebo nebude mezi smluvními stranami dohodnut jiný termín úhrady, Pojišťovna jednostranným započtením pohledávky sníží Poskytovateli o příslušnou částku úhradu za vyúčtováni hrazených služeb předložené v následujícím zúčtovacím období. Zákon č. 56311991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů 91 ffl< RI3P zdravotní Doj iš(ovna 10. Úhrada vyúčtovaných poskytnutých hrazených služeb, při dodržení podmínek dohodnutých ve Smlouvě, bude provedena při předáni vyúčtováni Pojišťovně na elektronickém nosiči či v elektronické podobě nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne doručeni faktury Pojišťovně. Při předání vyúčtování v listinné podobě se lhůta dle předchozí věty prodlužuje na 40 kalendárnich dnů. Lhůta splatnosti je dodržena, je-li platba poslední den lhůty připsána na účet Poskytovatele. 11. V případě poruchy výpočetního systému, znemožňující včasné provedeni vyúčtování nebo úhrady hrazených služeb, poskytne Pojišťovna Poskytovateli v dohodnutém termínu úhrady zálohu ve výši průměrného měsíčního objemu vykázaných hrazených služeb, vypočteného z posledních dvou uzavřených kalendářních čtvrtletí, pokud se smluvní strany vdaném případě nedohodnou jinak. Iv. Kontrola 1. Pojišťovna provádí v souladu s § 42 zákona č.48/1997 Sb. a Smlouvou kontrolu využívání a poskytováni hrazených služeb vjejich obsahu a kvalitě, včetně dodržováni cen, a to prostřednictvím svého informačního systému, přístupu do Centrálního úložiště elektronických receptů podle zvláštního zákona8, revizních lékařů a dalších odborných pracovníků ve zdravotnictví, způsobilých k revizní činnosti (dále jen "odborní pracovnici"). 2. V rámci své odborné způsobilosti revizní lékaři a odborní pracovnici oprávnění ke kontrole posuzuji, zda zvolený způsob poskytnutí hrazených služeb byl indikován s ohledem na zdravotní stav pojištěnce, je v souladu se současnými dostupnými poznatky lékařské vědy a zda nebyl zbytečně ekonomicky náročný. 3. V případech stanovených právními předpisy revizní lékař posuzuje i odůvodněnost ošetřujícím lékařem navrženého, popřípadě provedeného léčebného postupu a schvaluje, zda použitý postup Pojišťovna uhradí. 4. Poskytovatel poskytne Pojišťovně při výkonu kontroly nezbytnou součinnost, zejména předkládá doklady potřebné k účelu kontroly, sděluje údaje a poskytuje vysvětleni. Umožni revizním lékařům a odborným pracovníkům Pojišťovny vstup do svého objektu, nahlížení do zdravotnické dokumentace pojištěnců v souladu se zvláštním právním předpisem9 a dalších dokladů bezprostředně souvisejících s prováděnou kontrolou vyúčtovaných hrazených služeb, léčiv a zdravotnických prostředků, včetně zvlášť účtovaných léčiv a zvlášť účtovaného materiálu. Revizní lékař (revizní odborný pracovník) je povinen postupovat tak, aby kontrola nenarušila prováděný léčebný výkon. 5. V případě kontroly (šetření) u Poskytovatele bude na místě vypracován záznam s uvedením nejdůležitějších zjištění a stanoviska Poskytovatele. Tento záznam nenahrazuje zprávu podle odstavce 6. 6. Zprávu, obsahující závěry kontroly, Pojišťovna zpracuje a předá Poskytovateli do 15 kalendářních dnů po ukončení kontroly; pokud nebude možno z objektivních důvodů tuto lhútu dodržet, oznámí Pojišťovna tuto skutečnost Poskytovateli. Kontrola bude ukončena zpravidla do 30 kalendářních dnů Od jejího zahájení. 7. Poskytovatel je oprávněn do 15 kalendářních dnů Od převzetí závěru kontroly podat Pojišťovně písemně zdůvodněné námitky. K námitkám sdělí Pojišťovna stanovisko do 30 kalendářních dnů od jejich doručení. Pokud nebude možno z objektivních důvodů tyto lhůty dodržet, lze je na žádost příslušné smluvní strany prodloužit až na dvojnásobek. Ve stanovené lhůtě Pojišt'ovna sdělí Poskytovateli, zda potvrzuje nebo mění závěry kontroly. Podáni námitek nemá z hlediska finančních nároků Pojišťovny vůči Poskytovateli odkladný účinek. Tím není dotčeno právo Poskytovatele uplatnit svůj nesouhlas s rozhodnutím Pojišťovny v jiném řízeni. 8. Pokud kontrola prokáže neoprávněnost nebo nesprávnost vyúčtování hrazených služeb nebo jejich neodůvodněné poskytování, Pojišťovna podle § 42 odst. 3 zákona č.48/1997 Sb. takové hrazené služby neuhradí. V případě, že se závěry kontroly prokáží jako neodůvodněné, uhradí Pojišťovna Poskytovateli částku, o kterou na základě kontroly snížila úhradu poskytnutých hrazených služeb. V. Doba účinnosti Smlouvy 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. VI. Způsob a důvody ukončení Smlouvy Smlouva nebo její část zaniká: a) dnem, kdy nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení nebo změně registrace podle zákona č. 16011992 Sb., o zdravotní péči v nestátních zdravotnických zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, nebo došlo ke zrušeni nebo změně činnosti, uvedené ve zřizovací listině, vydané Poskytovateli, anebo došlo k zániku, odejmutí nebo změně oprávnění Poskytovatele k poskytováni zdravotních služeb podle zákona č. 37212011 Sb., v důsledku čehož nemůže Poskytovatel dále poskytovat hrazené služby v daném rozsahu, b) dnem zániku Poskytovatele nebo Pojišťovny nebo dnem úmrtí fyzické osoby, která byla Poskytovatelem, c) dnem uvedeným v písemném oznámeni Pojišťovně, pokud Poskytovatel ze závažných zdravotních či provozních důvodů nemůže hrazené služby nadále poskytovat, d) dnem, kdy Poskytovatel pozbyl věcné, technické nebo personální předpoklady pro poskytováni zdravotních služeb ve sjednaném rozsahu, stanovené právním předpisem nebo Smlouvou, ve smyslu Čl. II. odst. 2 písm. a), pokud Poskytovatel nedostatky neodstranil ani po dodatečně stanovené přiměřené lhůtě; Smlouva nebo její část zaniká pouze v části vymezující rozsah Zákon č. 37812007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů. 65 zákona č. 37212011 Sb., o zdravotních službách, v platném znění 91 ffl< RBP zdravotní ocj6íovna nasmlouvaných hrazených služeb, ve kterém Poskytovatel nesplňuje právním předpisem nebo Smlouvou stanovené předpoklady, ledaže by šlo o tak závažné okolnosti, pro které nelze očekávat další piněni Smlouvy v celém rozsahu, e) stoosmdesátým dnem Od podpisu Smlouvy, pokud Poskytovatel nedoloží Pojišťovně kladný výsledek výběrového řízeni dle § 46 a násl. zákona č. 4811997 Sb., o veřejném zdravotním pojištěni, ve zněni pozdějších předpisů. 2. Smlouvu lze ukončit písemnou výpovědi s výpovědní lhůtou pěti měsíců, která začne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručeni výpovědi druhé smluvní straně, jestliže v důsledku závažných okolnosti nelze rozumně očekávat další piněni Smlouvy, a to v případě, že a) smluvní strana - uvedla při uzavřeni Smlouvy nebo při jejím pinění druhou smluvní stranu v omyl ve věci podstatné pro piněni Smlouvy, - ve smluvních vztazích hrubým způsobem porušila závažnou povinnost uloženou jí příslušným právním předpisem, upravujícím veřejně zdravotní pojištěni nebo poskytování zdravotních služeb, nebo Smlouvou, - opakovaně poruší povinnost vyplývající z § 40, odst. 6 zákona č. 48/1997 Sb., -vstoupl do likvidace nebo na její majetek soud prohlásí konkurz, b) Poskytovatel - bez předchozí dohody s Pojišťovnou bezdůvodně neposkytuje hrazené služby ve sjednaném rozsahu a kvalitě, - přes písemné upozornění bez předchozí dohody s Pojišťovnou opakovaně účtuje hrazené služby poskytnuté nad rámec sjednaného druhu, odbornosti a rozsahu činnosti, - přes písemné upozornění neodůvodněně omezuje pro pojištěnce Pojišťovny ordinační dobu sjednanou ve Smlouvě, - poskytuje hrazené služby bez odpovídajícího věcného a technického vybavení a personálního zajištěni, - prokazatelně neposkytuje pojištěncům hrazené služby kvalitně a "lege artis, popřípadě opakovaně odmítne poskytnutí hrazených služeb z jiných, než právními předpisy stanovených důvodů, - požaduje v rozporu s právními předpisy Od pojištěnců finanční úhradu za zdravotní služby hrazené pojišťovnou nebo za přijeti pojištěnce do péče, - přes písemné upozornění prokazatelně opakovaně neoprávněně účtuje hrazeně služby, - neposkytne nezbytnou součinnost k výkonu kontrolní činnosti prováděné Pojišťovnou v souladu se zákonem č. 4811997 Sb. c) Pojišťovna - přes písemné upozornění opakovaně neoprávněně neuhradí Poskytovateli poskytnuté hrazené služby, - přes písemné upozorněni opakovaně nedodrží lhůty splatnosti dohodnuté ve Smlouvě, - přes písemné upozornění opakovaně překračuje rozsah kontrolní činnosti stanovený zákonem, - poskytne třetí straně údaje o Poskytovateli nad rámec právních předpisú nebo Smlouvy. 3. Smlouvu lze dále ukončit: a) stanoví-li tak zákon, b) písemnou dohodou smluvních stran, a to za podmínek a ve lhútě uvedené v této dohodě. VII. Vzájemné sdělování údajů a předávání dokladů nutných ke kontrole piněni Smlouvy Smluvní strany a) používají v souladu s metodikou pro jednoznačnou identifikaci Poskytovatele identifikační číslo organizace (lč), identifikační číslo zařízeni (IČZ), identifikační číslo pracoviště (ICP), b) sdělují si údaje nutné ke kontrole pinění Smlouvy, c) zajistí trvale přístupné a jasné informace o existenci smluvního vztahu a právech vyplývajících z něho pro pojištěnce, d) mohou si předávat údaje nezbytné k hodnoceni kvality a efektivity poskytovaných hrazených služeb, a to v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve Smlouvě. 2. Poskytovatel a) doloží Pojišťovně, při důvodném podezření na nedodržení postupu "lege artis", že zdravotnické prostředky byly při poskytování hrazených služeb použity v souladu se zvláštními právními předpisy10, b) oznámí neprodleně, nejpozději do 30 kalendářních dnů druhé smluvní straně skutečnosti, které by podstatným způsobem mohly ovlivnit pinění Smlouvy, např. vznik závad na výpočetním systému, změny údajú uvedených ve Smlouvě pokud dojde - ke zrušeni pracoviště nebo jeho části bez náhrady, nebo jeho uzavření na dobu delší než 30 kalendářních dnů, - k odchodu zaměstnance jmenovitě uvedeného ve Smlouvě, - k výpadku přístroje nezbytného pro provádění výkonu bez náhrady na dobu delši než 30 kalendářních dnů. Nespiněni povinnosti uvedených v písmenech a) nebo b), anebo pozdní spiněni povinnosti uvedených v písmenu b) se považuje za závažné porušeni smluvní povinnosti. 3. Pojišt'ovna ‚ Např zákon č. 12312000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů, ve zněni pozdějších předpisů ^öf 1 ffl< RBP zdravotní ocjišfovna a) může poskytnout Poskytovateli v zobecněné formě informace potřebné k ekonomizaci jeho činnosti nebo k jeho vědecké a výzkumné činnosti a ke kontrole kvality poskytovaných hrazených služeb, a to v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve Smlouvě, b) může zveřejnit na své internetové adrese v rámci seznamu smluvních Poskytovatelů obchodní jméno či firmu a adresu Poskytovatele, jeho odbornost a telefonické, případně e-mailové spojeni či další údaje vzájemně dohodnuté. VIII. Řešení sporů Smluvní strany budou řešit případné spory týkající se piněni Smlouvy především vzájemným jednáním zástupců smluvních stran, ato zpravidla do 14 kalendářních dnu' od výzvy jedné ze smluvních stran. Pokud mezi nimi nedojde k dohodě, mohou sporné otázky projednat ve smírčím jednání. Tím není dotčeno právo smluvních stran uplatnit svůj nárok na řešení sporu u soudu nebo v rozhodčím řízení podle zvláštního právního předpisu, pokud se smluvní strany na řešení sporů v rozhodčím řízení ve Smlouvě dohodnou. 2. Smírčí jednáni navrhuje jedna ze smluvních stran. Návrh musí obsahovat přesné a dostatečně podrobně vymezení sporu. Účastníkem smírčího jednáni je smluvní strana, která podala návrh na projednáni sporu, smluvní strana, které je návrh na projednání sporu adresován, zástupce příslušných skupinových smluvních poskytovatelů zastupovaných zájmovými sdruženími podle § 17 odstavce 2 zákona č. 48/1997 Sb. a zástupce pojišťovny. K projednáni sporu si každá smluvní strana může přizvat nejvýše dva odborné poradce. Smírčí jednání se ukonči zápisem, obsahujícím smír nebo závěr, že rozpor nebyí odstraněn s uvedením stanovisek obou stran. Ix. Zvláštní ujednání Smluvní strany se dohodly na dále uvedených ujednáních nezbytných pro piněni Smlouvy a jeji kontrolu: 1. Poskytovatel poskytuje hrazené služby pojištěncům z EU, pro které je Pojišťovna výpomocnou instituci pří prováděni práva Evropské unie za stejných podmínek jako pojištěncům Pojišťovny, a to v rozsahu dle jimi předložených dokladů. Tyto služby vykazuje Poskytovatel, v souladu s metodikou, samostatnou fakturou. 2. Pojišťovna provádí úhradu poskytnutých hrazených služeb pojištěncům z EU, pro které je pojišťovna výpomocnou institucí při prováděni práva Evropské unie v souladu s právními předpisy platnými pro pojištěnce Pojišťovny. 3. Smluvní strany se dohodly, že budou vzájemně akceptovat elektronickou komunikaci ve věci aktualizace příloh smlouvy prostřednictvím Portálu ZP. Konkrétní podmínky této komunikace se řídí platnou verzí obslužného manuálu, který je přístupný ke staženi na Portálu ZP (www. porta lzp.cz). X. Ostatní ujednání Právní vztahy mezi smluvními stranami se řídí touto Smlouvou, právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění a poskytování hrazených služeb to i v případě, kdy Pojišťovna pini roli výpomocné instituce při realizaci práva Evropské unie nebo na základě mezinárodních smluv o sociálním zabezpečení uzavíraných Ceskou republikou. Ve věcech neupravených těmito právními předpisy, se řídí občanským zákoníkem a dalšími příslušnými právními předpisy. 2. Nedílnou součásti této Smlouvy jsou její přílohy: a) přiloha č. 1 - sjednaný rozsah úvazku a seznam pracovišt' spolu s uvedením odbornosti, kde jsou smluvně sjednané hrazené služby poskytovány b) příloha č. 2 - seznam výkonů, které jsou smluvně sjednány 3. Poskytovatel se zavazuje na vyžádáni Pojišťovně předložit následující doklady: - kopie zřizovací listiny (statutu) sčhválené zřizovatelem Poskytovatele, - kopie rozhodnutí o uděleni oprávněni k poskytováni zdravotních služeb dle § 19 zákona č. 372/2011 Sb., - kopie výpisu z obchodního rejstříku, pokud je v něm Poskytovatel zapsán, - kopie dokladu o absolvováni a výsledku výběrového řízeni - informativní přehled přístrojového vybaveni podle stavu ke dni podpisu Smlouvy, - informativní přehled nositelů výkonů (personální obsazeni, rodné číslo, kvalifikace apod.) podle stavu ke dni podpisu Smlouvy, - kopie smlouvy o pojištěni odpovědnosti za škodu způsobenou občanům v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb uzavřená s pojišťovnou vykonávající činnost na území CR, - informativní přehled týdenní ordinační doby Poskytovatele podle stavu ke dni podpisu Smlouvy, - doklad o přidělení iČ a IČZ Poskytovatele Poskytovatel odpovídá za úpinost a správnost výše uvedených dokladů. 4. Smluvní strany se dohodly, že oznámí neprodleně, nejpozději do 30 kalendářních dnů, druhé smluvní straně skutečnosti, které by podstatným způsobem mohly ovlivnit piněni Smlouvy, např. pokud dojde: a) ke změně názvu, sídla, IČ, čísla bankovního účtu, popř. změně peněžního ústavu, b) ke změně údajů v přílohách této Smlouvy. XI. Závěrečná ujednání IOÍ"$%F] "< RBP zdravotní ocjištovna 1. Smluvní strany výslovně prohlašují, že tato Smlouva potvrzuje veškerá jejich právní jednání a ujednáni učiněná mezi nimi, související s piněním této Smlouvy, v období od 01 .09.2023 do podpisu této Smlouvy, a že na takovém základě uznávají tuto Smlouvu za platnou a účinnou i pro uvedené období. 2. Tato Smlouva ruší dřivějši Smlouvu uzavřenou smluvními stranami ve věci poskytováni a úhrady zdravotních služeb, pokud byla sjednána. V takovém případě smluvní strany přebírají referenční údaje z púvodní smlouvy. Smluvní strany činí zároveň nesporným, že uzavřením nové smlouvy není dotčena povinnost smluvních stran vypořádat své závazky podle ustanovení dříve uzavřené smlouvy a jejich dodatků. 3. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží I vyhotoveni. Pokud je tato smlouva podepisována elektronicky, je vyhotovena v jednom stejnopise podepsaném elektronicky oběma smluvními stranami. 4. Veškeré změny a doplňky této Smlouvy lze provádět výhradně písemnými dodatky, podepsanými na znamení souhlasu oběma smluvními stranami. V.........................dne .......................... Ing. Hana Digitálněpodepsal H ' I' Datum: 2023.09.20 ........ ........±.?:p.o tento dokument byl podepsán oprávněným zástupcem Pojišfovny razítko a podpis oprávněného zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu zástupce Poskytovatele 0/% 1 "< RBP zdravotní pcjištovna 1111187560111111 I lili lIliI lilIi lili lilii IllU lilii lilii lilii lIlii lilii lilii IllU lIlII IIII IIII 54202301508237 BM538 Dodatek č. 2023001 ke Smlouvě č. 42933123 o poskytování a úhradě zdravotních služeb (dále jen "Smlouva") (dále jen Dodatek) který uzavřely na úhradu zdravotních služeb v roce 2023 níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 1746 zákona Č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, ve smyslu § 17 odst. 5 zákona č. 4811997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění a o změně a dopiněni některých souvisejících předpisů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon") a v souladu s vyhláškou č. 31512022 Sb., o stanoveni hodnot bodu, výše úhrad za hrazené služby a regulačních omezeni pro rok 2023 (dále jen „vyhláška') a dalšími právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění a poskytováni zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění tyto Smluvní strany RBP, zdravotní pojišt'ovna, se sídlem Michálkovická 967/108, 710 15 Slezská Ostrava 0: 47673036, email: , kód ZP: 213 jejímž jménem jedná , ředitel pro zdravotnictví, na základě piné moci ze dne 2.1.2023 (dále jen „Poj išt'ovna" nebo „RBP') Název, příp. jméno a příjmení Se sídlem: Dětské centrum Kolín, p.o. Zastoupen: 28002 Kolín, Kolín IV, Tylova 129 10: - ředitelka ČZ: 00875601 (dále jen „Poskytovatél") 23356000 (1) Předmětem tohoto dodatku Smlouvy je vzájemná dohoda o uplatněni kombinované kapitačně výkonové platby, jakožto formy úhrady za zdravotní služby poskytnuté Poskytovatelem pojištěncům Pojišťovny. (2) Úhrada zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištěni poskytnutých pojištěncům Pojišťovny bude prováděna následujicim způsobem: a) Pojišťovna uhradí v termínech splatnosti dohodnutých ve Smlouvě Poskytovateli zdravotní služby hrazené z veřejného zdravotního pojištění, pokud byly poskytnuty jejím pojištěncům, registrovaným dle zákona Č. 4811997 Sb,' formou kombinované kapitačně výkonové platby, b) Kombinovaná kapitačně výkonová platba je součtem kapitační platby za registrované pojištěnce a platby za zdravotni výkony mimo kapitaci, hrazené Poskytovateli v odbornostech 001 a 002. Zdravotní výkony, jejichž úhrada je zahrnuta do kapitační platby, jsou specifikovány Ciselniky VZP, platnou Metodikou VZP a seznamem zdravotních výkonů s bodovými hodnotami dle vyhlášky MZ Č. 13411998 Sb., v platném znění (dále také „seznam výkonů"), C) Způsob stanovení a výše kapitační platby jsou definovány v článcích II. a III. tohoto dodatku. d) Vykazováni a úhrada zdravotních služeb se provádějí způsobem sjednaným ve Smlouvě, s výjimkou zdravotních výkonů zahrnutých do kapitační platby, které Poskytovatel za registrované pojištěnce nevykazuje. e) Zvlášť účtovaný materiál, zvlášť účtované léčivé přípravky a zdravotnické prostředky budou vykazovány a hrazeny dle Smlouvy. (3) Podkladem pro úhradu kapitační platby jsou údaje o platné registraci pojištěnců doložené ve zdravotní dokumentaci Poskytovatele řádně vypiněnými registračními listy. Doklady o změnách v registraci pojištěnců předává Poskytovatel Pojišťovně vždy nejpozději do 5. kalendářního dne měsíce následujícího po měsíci, za který je úhrada kapitační platby uplatňována. Doklady o změnách v registraci pojištěnců předané po dohodnutém termínu nebudou v předmětném měsíci podkladem pro přepočet celkově výše kapitační platby. 40 2 1 ffl< RBP zdravotni pcjištovna (4) Základním fakturačním obdobím je kalendářní měsíc. Výši kapitační platby, kterou Poskytovatel za registrované pojištěnce Pojišťovny nárokuje, uvede jako nedílnou součást jím předkládané faktury. Poskytovatel předkládá: a) fakturu na celkovou měsíční částku, která obsahuje - částku úhrady zdravotních služeb poskytnutých pojištěncům vypočtenou výkonovým způsobem, - kapitační platbu za registrované pojištěnce, b) individuální doklady s vypiněným průvodním listem dávky, v termínech dle Smlouvy. (5) Poskytovatel vrátí Pojišťovně neoprávněně získanou částku v případě, že: a) vykázal za registrované pojištěnce zdravotní výkony, které jsou zahrnuty do kapitační platby, b) registrace nebyla platná, C) kapitační platba vyúčtovaná Poskytovatelem přesahuje kapitační platbu odpovídající předložené registraci. (6) Pojišťovna je oprávněna jednostranným započtením své pohledávky snížit Poskytovateli v následujícím období úhradu za předložená vyúčtováni zdravotních služeb, pokud vznikne přeplatek. (7) Zdravotní výkony zahrnuté do kapitační platby, které Poskytovatel nevykázal v dobré víře, že jde o jím registrované pojištěnce, je oprávněn vykázat v následujícím termínu pro předávání dokladů jako zdravotní služby pro neregistrované pojištěnce. A. Cenové ujednání: V odbornosti 001: (1) Varianta 1: Hodnota sazby na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce s příslušným věkovým indexem za kalendářní měsíc činí 66,00 Kč v případě, že Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v rozsahu alespoň 30 ordinačních hodin rozložených do 5 pracovních dnů týdně, přičemž alespoň jeden den v týdnu jsou ordinační hodiny prodlouženy nejméně do 18 hodin a Poskytovatel umožni pojištěncům objednat se alespoň 2 dny v týdnu na pevně stanovenou hodinu. (2) Varianta 2: Hodnota sazby na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce s příslušným věkovým indexem za kalendářní měsíc činí 60,00 Kč v případě, že Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v rozsahu alespoň 25 ordinačních hodin rozložených do 5 pracovních dnů týdně, přičemž alespoň 1 den v týdnu jsou ordinační hodiny prodlouženy nejméně do 18 hodin. (3) Varianta 3: Hodnota sazby na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce s příslušným věkovým indexem za kalendářní měsíc činí 54,00 Kč. V případě, že Poskytovatel provedl v hodnoceném období preventivní prohlídku, vykázanou výkony č. 01021 nebo 01022 podle seznamu výkonů alespoň u 30 % svých registrovaných pojištěnců Pojišťovny ve věku od 40 do 80 let, navýší se kapitační sazba podle bodů 1) až 3)0 2 Kč. Rozhodným dnem pro stanovení poměru provedených preventivních prohlídek k počtu registrovaných pojištěnců ve věku Od 40 do 80 let je 31. prosince 2023 a celková částka, odpovídající navýšení kapitační sazby podle tohoto ustanovení, bude poskytovateli uhrazena nejpozději do 150 dnů po skončení hodnoceného období. V odbornosti 002: (4) Varianta 1: Hodnota sazby na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce s příslušným věkovým indexem za kalendářní měsíc činí 66,00 Kč v případě, že Poskytovatel poskytuje zdravotní služby v rozsahu alespoň 30 ordinačních hodin rozložených do 5 pracovních dnů týdně, přičemž alespoň jeden den v týdnu jsou ordinační hodiny prodlouženy nejméně do 18 hodin a Poskytovatel umožni pojištěncům objednat se alespoň 2 dny v týdnu na pevně stanovenou hodinu. (5) Varianta 2: Hodnota sazby na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce s příslušným věkovým indexem za kalendářní měsíc činí 59,00 Kč. V případě, že Poskytovatel provedl v hodnoceném období preventivní prohlídku, vykázanou výkony č. 02031 nebo 02032 podle seznamu výkonů alespoň u 40 % svých registrovaných pojištěnců Pojišt'ovny ve věku Od 6 do 19 let, navýší se kapitační sazba podle bodů 4) až 5)02 Kč. Rozhodným dnem pro stanoveni poměru provedených preventivních prohlídek k počtu registrovaných pojištěnců ve věku od 6 do 19 let je 31. prosince 2023 a celková částka, odpovídající navýšení kapitační sazby podle tohoto ustanovení, bude poskytovateli uhrazena nejpozději do 150 dnů po skončení hodnoceného období. (6) a) Poskytovateli voboru všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a dorost, který do 15. března 2024 předloží Pojišťovně potvrzení poskytovatele, který zajišťuje lékařskou pohotovostní službu, že se prostřednictvím všeobecných praktických lékařů nebo praktických lékařů pro děti a dorost, kteří u něj působí jako nositelé výkonů odborností 001 nebo 002 podle seznamu výkonů, v hodnoceném období účastnil 10 a více služeb v rámci lékařské pohotovostní služby podle zákona o zdravotních službách se zvýší roční úhrada o K x 40 000 Kč, přičemž K je koeficient poměru počtu pojištěnců pojišťovny v daném kraji, kde je LPS poskytována. Tabulka s příslušnými koeficienty je stanovena v bodu 3, části A) Přílohy č. 2 k vyhlášce č. 315/2022 Sb. EL' zdravotní pcjištovna b) Poskytovateli voboru všeobecné praktické lékařství a praktické lékařství pro děti a dorost, který do 15. března 2024 předloží Pojišťovně potvrzeni poskytovatele, který zajišťuje lékařskou pohotovostní službu, že se prostřednictvím všeobecných praktických lékařů nebo praktických lékařů pro děti a dorost, kteří u něj působí jako nositelé výkonů odbornosti 001 nebo 002 podle seznamu výkonů, v hodnoceném období účastnil 5 až 9 služeb v rámci lékařské pohotovostní služby podle zákona o zdravotních službách se zvýší roční úhrada o K x 20 000 KČ, přičemž K je koeficient poměru počtu pojištěnců pojišťovny v daném kraji, kde je LPS poskytována. Tabulka s příslušnými koeficienty je stanovena v bodu 3, části A) Přílohy č. 2 k vyhlášce č. 315/2022 Sb. (7) V případě spiněni podmínky dle tohoto odstavce bude navýšeni úhrady provedeno nejpozději do 150 dnů po skončeni hodnoceného období. (8) Pro výkony za zahraniční pojištěnce, Poskytovatelem vykázaně a Pojišťovnou uznané, hrazené podle seznamu výkonů, se stanoví hodnota bodu ve výši 1,50 Kč. (9) Pro výkony nezahrnuté do kapitační platby se hodnota bodu stanoví takto: a. pro výkony č. 01021 01022, 02021, 02022, 02031 a 02032 podle seznamu výkonů poskytovatelem vykázané a zdravotní pojišt'ovnou uznané, hrazené podle seznamu výkonů, se stanoví hodnota bodu ve výši 1,50 Kč pro Poskytovatele splňující podmínku dle odst. (1), příp. (4) tohoto článku a ve výši 1,44 Kč pro ostatní poskytovatele. b. pro výkony č. 01201, 01204, 01186, 01188, 02037, 02039, 09532, 02100, 02105, 02125, 02130, 02160, 02161, 15118 a 15119 podle seznamu výkonů poskytovatelem vykázané a zdravotní pojišťovnou uznané, hrazené podle seznamu výkonů, se stanoví hodnota bodu ve výši 1,40 Kč pro Poskytovatele splňující podmínku dle odst. (1), příp. (4) tohoto článku a ve výši 1,34 Kč pro ostatní poskytovatele. C. pro ostatní výkony nezahrnuté do kapitační platby a pro výkony za neregistrované pojištěnce příslušné zdravotní pojišťovny, poskytovatelem vykázané a zdravotní pojišťovnou uznané, hrazené podle seznamu výkonů se stanoví hodnota bodu ve výši 1,36 Kč pro Poskytovatele splňující podmínku dle odst. (1), příp. (4) tohoto článku a ve výši 1,30 Kč pro ostatní poskytovatele. (10) Pro výkony přepravy zdravotnického pracovníka v návštěvní službě, hrazené podle seznamu výkonů, se stanoví hodnota bodu ve výši 1,11 Kč. (11) V případě nasmlouváni výkonu 01295 v 0db. 001 a výkonu 02331 v odb. 002 se stanoví hodnota bodu ve výši 1,00 Kč. (12) Za každou vykázanou epizodu péče nebo kontakt v souvislosti s klinickým vyšetřením v ordinaci všeobecného praktického lékaře nebo praktického lékaře pro děti a dorost se stanoví úhrada ve výši 76 Kč. Tuto péči Poskytovatel vykazuje výkonem č. 01543. (13) Nejpozději do 150 dnů po dni skončeni hodnoceného období, obdrží Poskytovatel za každou vystavenou a Pojišťovnou uznanou položku na receptu v elektronické podobě v hodnoceném období, na základě nichž dojde k výdeji léčivých přípravků pině či částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění, úhradu ve výši 1,70 Kč. (14) Výkony podle seznamu výkonů zahrnuté do kapitační platby v odbornosti 001: č. výkonu Název 01023 CÍLENÉ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM 01024 KONTROLNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM 01025 KONZULTACE PRAKTICKÉHO LÉKAŘE RODINNÝMI PŘÍSLUŠNÍKY PACIENTA 01030 ADMINISTRATIVNÍ ÚKONY PRAKTICKÉHO LÉKAŘE 09215 INJEKCE I. M., S. C., I. D. 09216 INJEKCE DO MĚKKÝCH TKÁNÍ NEBO INTRADERMÁLNÍ PUPENY V RÁMCI REFLEXNÍ LÉČBY 09217 INTRAVENÓZNÍ INJEKCE U KOJENCE NEBO DÍTĚTE DO 10 LET 09219 INTRAVENÓZNÍ INJEKCE U DOSPĚLÉHO ČI DÍTĚTE NAD 10 LET 09220 1 KANYLACE PERIFERNÍ ŽÍLY VČETNĚ INFÚZE 09233 INJEKČNÍ OKRSKOVÁ ANESTÉZIE 09237 OŠETŘENÍ A PŘEVAZ RÁNY VČETNĚ OŠETŘENÍ KOŽNÍCH A PODKOŽNÍCH AFEKCÍ DO 10 CM 09507 PSYCHOTERAPIE PODPŮRNÁ PROVÁDĚNÁ LÉKAŘEM NEPSYCHIATREM 09511 MINIMÁLNÍ KONTAKT LÉKAŘE S PACIENTEM 09513 TELEFONICKÁ KONZULTACE OŠETŘUJÍCÍHO LÉKAŘE S PACIENTEM 09523 EDUKAČNÍ POHOVOR LÉKAŘE S NEMOCNÝM ČI RODINOU 09525 ROZHOVOR LÉKAŘE S RODINOU 44239 OŠETŘENÍ A PŘEVAZ BÉRCOVÉHO VŘEDU LÉKAŘEM (1 BÉREC) 71511 VYJMUTÍ CIZÍHO TĚLESA ZE ZVUKOVODU 71611 VYNĚTÍ CIZÍHO TĚLESA Z NOSU - JEDNODUCHÉ KI 40-43,11 1 ffl< RBP zdravotní pojištovna (15) Výkony podle seznamu výkonu zahrnuté do kapitační platby v odbornosti 002: Č. výkonu Název 01025 KONZULTACE PRAKTICKÉHO LÉKAŘE RODINNÝMI PŘÍSLUŠNÍKY PACIENTA 01030 ADMINISTRATIVNÍ ÚKONY PRAKTICKÉHO LÉKAŘE 02023 CÍLENÉ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ DO 6 LET 02024 KONTROLNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ DO 6 LET 02033 CÍLENÉ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ NAD 6 LET 02034 KONTROLNÍ VYŠETŘENÍ PRAKTICKÝM LÉKAŘEM PRO DĚTI A DOROST - DÍTĚ NAD 6 LET 06111 KOMPLEX - VYŠETŘENÍ STAVU PACIENTA SESTROU VE VLASTNÍM SOCIÁLNÍM PROSTŘEDÍ 06119 KOMPLEX - ODBĚR BIOLOGICKÉHO MATERIÁLU 06121 KOMPLEX - LOKÁLNÍ OŠETŘENÍ 06123 KOMPLEX - EDUKACE, REEDUKACE, OŠETŘOVATELSKÁ REHABILITACE 06125 KOMPLEX - KLYSMA, VÝPLACHY, CÉVKOVÁNÍ, LAVÁŽE, OŠETŘENÍ PERMANENTNÍCH KATETRŮ 06127 KOMPLEX - APLIKACE INHALAČNÍ A LÉČEBNÉ TERAPIE P. O., S. C., I. M., I. V., UV, EVENT.DALŠÍ APLIKACE TERAPIE ČI INSTILACE LÉČIV 06129 NÁCVIK A ZAUČOVÁNÍ APLIKACE INZULÍNU 09215 INJEKCE I. M., S. C., I. D. 09216 INJEKCE DO MĚKKÝCH TKÁNÍ NEBO INTRADERMÁLNÍ PUPENY V RÁMCI REFLEXNÍ LÉČBY 09217 INTRAVENÓZNÍ INJEKCE U KOJENCE NEBO DÍTĚTE DO 10 LET 09219 INTRAVENÓZNÍ INJEKCE U DOSPĚLÉHO ČI DÍTĚTE NAD 10 LET 09220 KANYLACE PERIFERNÍ ŽÍLY VČETNĚ INFÚZE 09221 INFÚZE U KOJENCE NEBO DÍTĚTE DO 10 LET 09233 INJEKČNÍ OKRSKOVÁ ANESTÉZIE 09235 ODSTRANĚNÍ MALÝCH LÉZÍ KŮŽE 09237 OŠETŘENÍ A PŘEVAZ RÁNY VČETNĚ OŠETŘENÍ KOŽNÍCH A PODKOŽNÍCH AFEKCÍ DO 10 CM2 09253 UVOLNĚNÍ PREPUCIA, VČETNĚ NEOPERAČNÍ REPOZICE PARAFIMOZY 09507 PSYCHOTERAPIE PODPŮRNÁ PROVÁDĚNÁ LÉKAŘEM NEPSYCHIATREM 09511 MINIMÁLNÍ KONTAKT LÉKAŘE S PACIENTEM 09513 TELEFONICKÁ KONZULTACE OŠETŘUJÍCÍHO LÉKAŘE S PACIENTEM 09523 EDUKAČNÍ POHOVOR LÉKAŘE S NEMOCNÝM Či RODINOU 09525 ROZHOVOR LÉKAŘE S RODINOU 71511 VYJMUTÍ CIZÍHO TĚLESA ZE ZVUKOVODU 71611 VYNĚTÍ CIZÍHO TĚLESA Z NOSU - JEDNODUCHÉ a) Výše kapitační platby v závislosti na věku registrovaných pacientů Rozhodným termínem pro stanovení výše a nároku na úhradu kapitační platby je vždy poslední den v kalendářním měsíci. Kapitační platba je závislá na věku registrovaného pojištěnce. Za rozhodující je pokládán věk dosažený k poslednímu dni daného kalendářního měsíce. Výše kapitační platby za registrovaného pojištěnce se stanoví pronásobením hodnoty kapitační sazby a příslušného věkového indexu dle následující tabulky: věková skupina Index podle věku věková skupina Index podle věku 0-4 410 45-49 1,10 5-9 190 50-54 1,35 10-14 145 55-59 1,45 15-19 100 60-64 1,50 20-24 090 65-69 1,70 25-29 095 70-74 2,00 30-34 100 75-79 2,40 35-39 105 80-84 2,90 40-44 105 85a více let 3,40 01% 1 "< RBP zdravotní pcjištovna b) Registrace pacienta u praktického lékaře Registrace pojištěnců pro účel kapitační platby se řídĺ platnou Metodikou pro pořizováni a předáváni dokladů a Datovým rozhraním. V případě, že Poskytovatel ošetři neregistrovaného pojištěnce Pojišťovny, budou mu na základě seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami uhrazeny pouze neodkladné výkony, pokud se smluvní strany na základě žádosti Poskytovatele nedohodnou jinak. Sporné nebo anomální případy budou řešeny v konzultaci s revizním lékařem Pojišťovny. ‚‚‚- Specifické navýšení základní kapitační sazby (1) Poskytovateli, který pisemně doloží Pojišťovně získáni akreditace MZ ČR k uskutečňováni vzdělávacího programu voboru všeobecné praktické lékařství nebo praktické lékařství pro děti a dorost nebo pediatrie, bude zvýšena základní sazba o 1,-Kč. Nárok na bonifikaci vzniká v měsíci následujícím po měsíci, v němž Poskytovatel akreditaci doložil. (2) Poskytovateli, který písemně doloží Pojišťovně získání akreditace MZ ČR k uskutečňováni vzdělávacího programu v oboru všeobecné praktické lékařství, praktické lékařství pro děti a dorost, dětské lékařství nebo pediatrie bude v případě realizace školení lékaře v rámci předatestační přípravy zvýšena základní sazba o 7,- Kč. Nárok na tuto bonifikaci vzniká po doloženi zahájeni školeni a bude vyplácena jen po dobu skutečného školeni u akreditovaného školitele. Ostatní podmínky pro toto navýšeni základní sazby kapitační platby budou upraveny samostatným dodatkem. (3) V případě, že Poskytovatel nabízí pojištěncům Pojišťovny využiti online objednávkového systému, který umožní konkrétnímu pojištěnci onhine přehled o volných objednacích termínech včetně možnosti objednání se na zvolený termín, navýší Pojišťovna Poskytovateli kapitační sazbu dle tohoto dodatku o 3 KČ v každém kalendářním měsíci, kdy Poskytovatel tento objednávkový systém pojištěncům Pojišťovny poskytuje. Poskytovatel tímto zároveň souhlasí s tím, aby provozovatel objednávkového systému, pokud jde o subjekt odlišný Od Poskytovatele, předával Pojišťovně informaci o skutečnosti, že pro Poskytovatele zajišťuje online objednávkový systém, včetně odkazu na konkrétní objednávkový formulář. Poskytovatel zároveň souhlasí s tím, že odkaz na tento formulář zveřejní Pojišťovna na svých internetových stránkách nebo obdobným způsobem. Iv. Způsob dorovnání kapitace a regulační omezení A. Kombinovaná kapitačně výkonová platba s dorovnáním kapitace: (1) Dorovnání kapitace se stanoviv souladu s části B přílohy č. 2 k vyhlášce. B. Regulační omezení: (1) Pojišťovna je oprávněna uplatnit regulační omezeni v souladu s částí D přílohy č. 2 k vyhlášce (2) Smluvní strany se dohodly, že do regulačních omezení nebudou započítávány výkony screeningu bronchogenního karcinomu a náklady na stomické pomůcky. (3) Poskytovatel ztrácí v příslušném kalendářním měsíci nárok na poměrnou část úhrady kapitační platbou, přeruší-li poskytováni zdravotních služeb na dobu delší než 3 pracovní dny v kalendářním měsíci bez zajištění poskytování zdravotních služeb pro jím registrované pojištěnce dostupným poskytovatelem stejné odbornosti. Přerušeni poskytováni zdravotních služeb je povinen nejpozději ve lhůtě stanovené pro vyúčtování za příslušné období písemně oznámit Pojišt'ovně a předem dát na vědomí pojištěncům. Zastupováním není poskytování zdravotních služeb přerušeno, a proto zastupující poskytovatel není oprávněn za takto převzaté registrované pojištěnce vykazovat zdravotní výkony zahrnuté do kapitační platby. Jméno, 100 a IČP zastupujícího lékaře je Poskytovatel povinen oznámit Pojišťovně nejpozději ve lhůtě pro vyúčtováni za příslušné období. 42 1 "< RBP zdra',otn( poj ĺšovna (1) Tento dodatek se stává nedílnou součástí Smlouvy a uzavírá se na dobu určitou do 31. 12. 2023. (2) Tento dodatek je vyhotoven ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží jedno vyhotoveni. Pokud je tento dodatek podepisovaný elektronicky, je vyhotoven v jednom stejnopise podepsaném elektronicky oběma smluvními stranami. V....................... dne .......... Ing. Hana Digitálněpodepsa! : 2023.09.20 10: 10:56 +0200' tento dokument byl podepsán oprávněným zástupcem Pojišt'ovny razítko a podpis oprávněného zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu zástupce Poskytovatele ~>1 ffl< RBip zdra',otni ocjištovna 11187560 '11111 lIlII (IIII !11112i" IlIJIIIJlll IIIl jIIl!llll IIl IIlIIIIJlill IIII BM538 Dodatek Č. 2023002 ke Smlouvě Č. 42933123 o poskytování a úhradě zdravotních služeb (dále jen "Smlouva) který uzavřely na úhradu zdravotních služeb níže uvedeného dne, měsíce a roku podle ustanovení § 1746 zákona Č. 8912012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, ve smyslu § 17 odst. 5 zákona č. 4811997 Sb., oveřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon"), a dalšími právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění a poskytování zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění tyto Smluvní strany RBP, zdravotní pojišt'ovna, se sídlem Michálkovická 9671108, Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava, iČ: 47673036, email: , kód ZP: 213 jejímž jménem jedná , ředitel pro zdravotnictví, na základě piné moci ze dne 2. ledna 2023 (dále jen „Pojišťovna" nebo „RBP") Název, příp. jméno a příjmení Se sídlem: Dětské centrum Kolín, po. Zastoupen: 28002 Kolín, Kolín IV, Tylova 129 - ředitelka 00875601 0: 23356000 IČZ: (dále jen „Poskytovatel") V zájmu zvýšení úrovně zdravotní péče o pojištěnce Pojišťovny za účelem dosaženi vyšších hodnot kvality a doby trváni jejich života se smluvní strany dohodly spolupracovat na realizaci programu dlouhodobého systematického působeni cílených nástrojů zdravotní prevence a podpory zdraví na vymezenou Skupinu pojištěnců Pojišťovny, který správní rada Pojišťovny schválila pod názvem Program 90 (dále jen P90). Účast pojištěnců Pojišt'ovny v P90 (1) Registraci pojištěnců Pojišt'ovny do P90 provádějí: - Poskytovatel, pokud je u něj pojištěnec registrován ve smyslu 5 3 odst. 5 zákona č. 37212011 Sb., - Pojišťovna prostřednictvím svých kontaktních míst. (2) Registrace pojištěnců Pojišt'ovny do P90 se řídí režimem sjednaným pro účely kombinované kapitačně výkonové platby, pokud není tímto dodatkem stanoveno jinak. (3) V případě, že je tento Dodatek sjednáván v návaznosti na prodej závodu jiného poskytovatele, případně v návaznosti na změnu právní formy poskytovatele podle 5 46 odst. 3 zákona č. 48/1997 Sb., jsou registrace pojištěnců Pojišťovny do P90 evidované u původního poskytovatele k datu účinnosti tohoto dodatku převedeny na Poskytovatele. (4) Podmínky zařazení pojištěnce do P90: - pojištěni u Pojišťovny, - věk O -40 let (registrovat lze pojištěnce, který v příslušném kalendářním roce dovršuje maximálně 40 let), - písemný souhlas pojištěnce nebo jeho zákonného zástupce se zařazením uvedený na Registračním listu P90. RBP zdravotní ocjištovna (5) Poskytovatel Pojišťovna jsou v případě závažných nedostatků při naplňováni cílů programu ze strany pojištěnce, oprávněni tohoto pojištěnce z P90 vyřadit. (6) Pojišťovna zpravidla vyřadí pojištěnce z P90, pokud pojištěnec děle než 36 měsíců neabsolvuje preventivní prohlídku u svého registrujícího poskytovatele. III. Závazky Poskytovatele (1) Na základě žádosti pojištěnců nebo jejich zákonných zástupců provádět registraci do P90. (2) Dle svých možností motivovat pojištěnce zařazené do P90 ke zdravému způsobu života, dodržováni frekvence preventivních prohlídek a využíváni zdravotně preventivních aktivit Pojišťovny. (3) Dle svých možnosti poskytovat pojištěncům zařazeným do P90 optimum zdravotní osvěty. (4) Oznámit Pojišťovně případné vyřazeni pojištěnce z P90, a to nejpozději do 5. dne měsíce následujícího po měsíci, v němž k vyřazeni došlo. (5) Dle svých možností se podílet na rozvoji a kultivaci P90 se zřetelem na oprávněné zájmy pacienta - pojištěnce. (6) Na žádost pojištěnce posoudit pinění dílčích kritérii tohoto pojištěnce pro čerpáni příspěvku Z90, a v případě jejich spiněni pojištěnci na Pojišťovnou stanoveném formuláři tuto skutečnost potvrdit, ato zpravidla s četnosti 1 za dva roky. (7) V rámci preventivních prohlídek realizovat veškerá vyšetření, která stanovuje příslušný legislativní předpis. Iv. Závazky Pojišt'ovny (1) Podporovat absolvováni preventivních prohlídek pojištěnců RBP zařazených do programu, a to zejména zasíláním výzev k jejich absolvováni. (2) Spolu s vyúčtováním zasílat Poskytovateli aktualizaci seznamu pojištěnců zařazených do P90. (3) Informovat Poskytovatele o vývoji aktivit a změnách v realizaci P90 a spolupracovat při zhodnocování námětů Poskytovatele na jeho kultivaci. V. Platební ujednání (1) Hodnota vždy aktuálně platné sazby kapitačního paušálu na jednoho registrovaného jednicového pojištěnce Pojišťovny se v případech pojištěnců zařazených do P90 navyšuje o 10,— Kč. Hodnotu uvedeného navýšeni je Pojišťovna oprávněna kdykoli jednostranně zvýšit. (1) Tento dodatek se stává nedílnou součástí Smlouvy. (2) Dodatek nabývá platnosti dnem podpisu zástupci obou smluvních stran a účinnosti od 01 .09.2023. (3) Dodatek se uzavírá na dobu trvání Smlouvy. Dodatek je možné vypovědět v jednoměsíční výpovědní lhůtě, která počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručeni písemné výpovědi druhé smiuvni straně. (4) Dodatek je vyhotoven ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží jedno vyhotoveni. Pokud je tento dodatek podepisovaný elektronicky, je vyhotoven V jednom stejnopise podepsaném elektronicky oběma smluvními stranami. V Ostravě dne Digitálně podepsal Datum: 2023.09.20 10:12:22 +0200' tento dokument byl podepsán oprávněným zástupcem Pojišťovny razítko a podpis oprávněného zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu zástupce Poskytovatele