SMLOUVA O OPRAVĚ AKUMULAČNÍCH NÁDRŽÍ PLAVECKÉHO A VÝCVIKOVÉHO BAZÉNU uzavřená podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen NOZ) I. SMLUVNÍ STRANY 1.1. Objednatel název: Aquapark Uherské Hradiště, příspěvková organizace sídlo: Sportovní 1214, 686 01 Uherské Hradiště zastoupený: Ing. Jiřím Durďákem, ředitelem příspěvkové organizace IČ: 72063904 DIČ: CZ72063904 bankovní spojení: Komerční banka č. účtu: 43-6832220257/0100 za Objednatele je oprávněn jednat: - ve věcech technických: Bc. Denisa Háblová, vedoucí provozu, mobil: 739 798 170, e-mail: provoz@aquapark-uh.cz 1.2. Zhotovitel název: CENTROPROJEKT GROUP a.s. adresa: Štefánikova 167, 760 01 Zlín IČO: 01643541 DIČ: CZ01643541 statutární orgán: Ing. Antonín Adam Pekárek, MBA, člen představenstva e-mail: ctp@centroprojekt.cz bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Zlín číslo účtu: 20604661/0100 za Zhotovitele je oprávněn jednat: - ve věcech technických: Filip Orsava, vedoucí projektant, mobil: 603 380 233, e-mail: orsava@centroprojekt.cz II. ÚVODNÍ USTANOVENÍ 1. Tato smlouva je uzavírána smluvními stranami na základě výsledku výběrového řízení veřejné zakázky nazvané „Oprava akumulačních nádrží plaveckého bazénu a výcvikového bazénu“, zadávané podle interních předpisů objednatele Pravidel pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu příspěvkové organizace Aquapark Uherské Hradiště. 2. Smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají svobodně a vážně, jako projev oboustranné vůle spolupracovat při provádění níže uvedené stavby v souladu se zásadami poctivého obchodního styku. III. PŘEDMĚT SMLOUVY A ROZSAH STAVBY 1. Stavbou se rozumí kompletní realizace specifikovaná zejména: a) projektovou dokumentací pro provedení stavby zpracovanou firmou CENTROPROJEKT GROUP a.s., se sídlem: Štefánikova 167, 760 01 Zlín, datum vyhotovení 06/2023 b) zadávacími podmínkami veřejné zakázky malého rozsahu uvedenými ve Výzvě k podání nabídky na veřejnou zakázku, c) podanou nabídkou na dodávky a práce, jež jsou předmětem plnění dle této smlouvy, d) touto smlouvou. 2. Rozsah stavby a) Demontáž stávajícího vyložení akumulační nádrže plaveckého bazénu bazénovou fólií, b) zednické zapravení defektů stěn a podlah akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu, c) stavební zapravení nevyužívaných prostupů akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu, d) přeložení stávajících potrubí procházejících inspekčními otvory akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu, do nově vytvořených prostupů (jádrové vrty), e) vodotěsné vyložení podlah a stěn akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu bazénovou fólií. Při vyložení bude respektováno stávající stavební řešení, včetně všech přepážek a funkčních prostupů. Stěny budou vyloženy do výšky stropu, f) zlepšení hydrauliky akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu úpravou dispozice potrubních rozvodů a výtlaku O3, g) napojení potrubí na nově vyložené akumulační nádrže plaveckého a výcvikového bazénu, h) likvidace veškerých vzniklých odpadů, i) Předmět veřejné zakázky bude realizován dle podmínek této výzvy. Rozsah stavebních prací je vymezen soupisem prací a dodávek, který je přílohou výzvy. j) Předmět veřejné zakázky bude realizován ve strojovně Aquaparku v I. PP, na adrese Sportovní 1214, Uherské Hradiště. k) Podkladem pro vypracování nabídky je Projektová dokumentace „Oprava akumulačních nádrží plaveckého a výcvikového bazénu“, vypracovaná společností CENTROPROJEKT GROUP a.s., Štefánikova 167, 760 01 Zlín, datum vyhotovení 06/2023. 3. Vedle vlastního provedení stavby podle Zadávací dokumentace jsou součástí i následující práce a činnosti: a) zhotovitel je povinen při realizaci stavby dodržovat zákony, vyhlášky a závazné normy ČSN týkající se sjednaných prací, zejména ty, které stanovují hygienické požadavky na provoz koupališť, bezpečnostní požadavky pro provozování bazénů a požadavky na vybavení plaveckých bazénů, b) zhotovitel je povinen při realizaci stavby dodržovat ustanovení zákonů a vyhlášek, kterými se stanovují podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požadavky na pracoviště a pracovní prostředí, c) zhotovitel je povinen při realizaci stavby dodržovat ustanovení zákonů a vyhlášek, kterými se stanovují podmínky požární ochrany a bezpečnosti, d) zhotovitel je povinen při realizaci stavby dodržovat ustanovení vyhl. č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby, e) zajištění všech nezbytných opatření organizačního stavebně technologického charakteru k řádnému provedení stavby, f) zřízení a odstranění zařízení staveniště, nedohodne-li se zhotovitel se zadavatelem na využití prostor zadavatele, g) zajištění a provedení všech nutných zkoušek podle vyhlášek a závazných norem ČSN vztahujících se k prováděné stavbě, zejména vodotěsnosti, včetně pořízení protokolů, h) zajištění všech ostatních nezbytných zkoušek, atestů a revizí podle závazných norem ČSN a případných jiných právních nebo technických předpisů platných v době provádění a předání stavby, kterými bude prokázáno dosažení předepsané kvality a předepsaných technických parametrů stavyb, i) zajištění všech nezbytných průzkumů, měření a rozborů nutných pro řádné provádění a dokončení stavby, j) zajištění atestů a dokladů o požadovaných vlastnostech výrobků (i dle zákona č. 22/1997 Sb. – prohlášení o shodě), k) zajištění průběžné fotodokumentace prováděných prací a její předání v el. podobě při předání stavby, zajištění a předání vzorků všech použitých bazénových fólií, l) respektování zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech. Odpady budou přednostně využívány nebo nabízeny k dalšímu využití, nevyužitelné odpady budou odstraněny v souladu s výše uvedeným zákonem. Původní, rozebíratelně instalované, uzavírací a regulační armatury nebudou považovány za odpad do okamžiku posouzení stavu těchto prvků zadavatelem, m) uvedení všech prvků a povrchů dotčených realizací do původního stavu (stavební otvory, komunikace, chodníky, podlahy, omítky, fasáda, apod.), n) důsledný, pravidelný a průběžný úklid staveniště a okolí před protokolárním předáním a převzetím stavby. Úklid před předáním stavby zahrnuje kompletní a úplné vyčistění místa realizace a okolí před předáním a převzetím, a to v takovém rozsahu, který umožní okamžité užívání bez provádění jakéhokoliv dalšího úklidu ze strany objednatele, o) pokud jsou v zadávací dokumentaci uvedeny názvy výrobků, jedná se pouze o referenční výrobek, kterým je stanovena kvalitativní třída, zhotovitel může navrhnout jakýkoliv jiný výrobek, který má minimálně takové vlastnosti jako referenční výrobek, p) vyhotovení a předání dokumentace skutečného provedení stavby v počtu 2 vyhotovení v grafické (tištěné) podobě a 2x v digitální podobě ve formátu pdf a dwg. Dokumentace skutečného provedení stavby bude provedena podle následujících zásad: - do projektu provedení stavby budou zřetelně vyznačeny všechny změny, k nimž došlo v průběhu zhotovení stavby, - ty části projektu, u kterých nedošlo k žádným změnám, budou označeny nápisem „beze změn“, - každý výkres dokumentace skutečného provedení stavby bude opatřen jménem a příjmením osoby, která změny zakreslila, podpisem a razítkem zhotovitele, - u výkresů obsahujících změnu proti projektu pro provedení stavby bude přiložen i doklad, ze kterého bude vyplývat projednání změny s odpovědnou osobou zadavatele (objednatele) a její souhlasné stanovisko, r) práce prováděné v období od 1. 9. 2023 do 28. 9. 2023 mohou být realizovány ve všední dny i o víkendech v čase od 5.00 do 23.00 hod. Po dohodě zhotovitele se zadavatelem mohou být práce realizovány i bez časového omezení. s) Projektová dokumentace věcně definuje stavbu. Od takto vymezeného rozsahu se budou posuzovat případné změny věcného rozsahu a technického řešení stavby. V případě rozporu mezi věcným vymezením stavby ve výkresové části projektové dokumentace a jeho technických specifikacích a v soupisu prací a dodávek vč. výkazu výměr, bude platit soupis prací a dodávek. t) Objednatel je oprávněn i v průběhu provádění stavby požadovat záměny materiálů a technologií oproti původně navrženým a sjednaným materiálům a technologiím v projektové dokumentaci, a zhotovitel je povinen na tyto záměny přistoupit. Požadavek na záměnu materiálů a technologií musí být písemný. Toto právo náleží objednateli pouze do doby, než byl původně navržený a sjednaný materiál či technologie zhotovitelem pro realizaci stavby dle této smlouvy pořízen. IV. ZMĚNY SMLOUVY 1. Forma změny smlouvy a) Každá změna této smlouvy musí mít písemnou formu a musí být podepsána osobami oprávněnými jednat a podepisovat za objednatele a zhotovitele, nebo osobami jimi zmocněnými. b) Jakákoliv změna smlouvy musí být sjednána jako dodatek ke smlouvě s číselným označením podle pořadového čísla příslušné změny smlouvy. Dodatek podléhá témuž smluvnímu režimu jako tato smlouva. c) Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu smlouvy, ale slouží jako podklad pro vypracování příslušných dodatků ke smlouvě. 2. Veškeré změny stavby musí být provedeny v souladu zejména s ustanoveními této smlouvy a v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. V. TERMÍN A MÍSTO PLNĚNÍ 1. Termín plnění: od 01.09.2023 do 28.09.2023. 2. Termín předání a převzetí staveniště: Práce zhotovitele na realizaci předmětu smlouvy budou zahájeny dnem protokolárního předání a převzetí místa plnění. K protokolárnímu převzetí a předání místa plnění dojde na základě výzvy k převzetí místa plnění ze strany objednatele, a to nejpozději do 5 dnů od doručení této výzvy objednatele zhotoviteli k předání a převzetí staveniště. Výzvu zasílá zástupce objednatele ve věcech technických. Lhůta k doručení výzvy ze strany objednatele je stanovena na maximálně 30 dnů od nabytí účinnosti smlouvy. V případě, že objednatel ve lhůtě do 30 dnů od nabytí účinnosti smlouvy výzvu k předání a převzetí místa plnění nedoručí, berou obě smluvní strany na vědomí, že výzva je uplynutím třicátého dne za doručenou zhotoviteli. Místem plnění je strojovna Aquaparku v I. PP, na adrese Sportovní 1214, Uherské Hradiště. VI. CENA STAVBY 1. Cena stavby zahrnuje veškeré náklady potřebné ke zhotovení stavby v rozsahu dle čl. III. a v ostatních ustanoveních této smlouvy. Sjednaná cena obsahuje i předpokládané náklady vzniklé vývojem cen, a to až do termínu protokolárního předání a převzetí řádně dokončené stavby dle této smlouvy. 2. Smluvní strany se v souladu s ustanovením zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, dohodly na ceně za řádně zhotovenou a bezvadně proveden stavbu v rozsahu dle čl. III. této smlouvy, která činí: 776 368,- Kč (bez DPH) (slovy: sedm set sedmdesát šest tisíc tři sta šedesát osm korun českých) 163 037,- Kč DPH 21 % 939 405,- Kč (včetně DPH) (slovy: korun českých) 3. Cena stavby je stanovena zhotovitelem na základě položkového rozpočtu, který je součástí jeho nabídky. Zjištěné odchylky, vynechání, opomnění, chyby a nedostatky položkového rozpočtu, přičitatelné zhotoviteli, nemají vliv na smluvní cenu stavby, na rozsah stavby ani na další ujednání smluvních stran v této smlouvě. 4. Příslušná sazba daně z přidané hodnoty (DPH) bude účtována dle platných předpisů ČR v době zdanitelného plnění. Za správnost stanovení příslušné sazby daně z přidané hodnoty nese veškerou odpovědnost zhotovitel. 5. Zhotovitel se zavazuje, že v případě nabytí statutu „nespolehlivý plátce“, ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude o této skutečnosti neprodleně objednatele informovat. Objednatel je poté oprávněn zaslat hodnotu plnění odpovídající dani z přidané hodnoty přímo na účet správce daně v režimu podle §109a zákona o dani z přidané hodnoty 6. Cena stavby může být změněna jen dodatkem smlouvy z níže uvedených důvodů: a) před nebo v průběhu realizace stavby dojde ke změnám daňových předpisů majících vliv na cenu stavby; v takovém případě bude cena upravena dle sazeb daně z přidané hodnoty platných ke dni zdanitelného plnění, b) v případě změny v předmětu a rozsahu stavby oproti zadávací dokumentaci, požadované objednatelem. 7. Zhotoviteli vzniká právo na zvýšení sjednané ceny teprve v případě, že změna bude schválena smluvními stranami formou uzavření dodatku ke smlouvě. Bez platného a účinného dodatku ke smlouvě nemá zhotovitel právo na úhradu ceny za dodatečné stavební práce, dodávky a služby. VII. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Objednatel neposkytuje zhotoviteli zálohy. 2. Cena za stavbu bude hrazena jednorázově na základě daňového dokladu (dále jen „faktura“) vystaveného zhotovitelem po protokolárním předání a převzetí stavby bez vad a nedodělků. 3. Splatnost faktur zhotovitele je stanovena lhůtou 30 dnů ode dne následujícího po dni doručení faktury. 4. Faktury zhotovitele musí formou a obsahem odpovídat zákonu o účetnictví a zákonu o dani z přidané hodnoty a musí obsahovat - označení účetního dokladu a jeho pořadové číslo - identifikační údaje objednatele včetně DIČ - identifikační údaje zhotovitele včetně DIČ - odkaz na smlouvu - popis obsahu účetního dokladu - datum vystavení - datum splatnosti - datum uskutečnění zdanitelného plnění - výši ceny bez daně celkem - sazbu daně - výši daně celkem zaokrouhlenou dle příslušných předpisů - cenu celkem včetně daně - podpis odpovědné osoby zhotovitele - telefonní kontakt na osobu vystavující fakturu 5. Peněžitý závazek (dluh) Objednatele se považuje za splněný v den, kdy je dlužná částka připsána na účet prodejce. VIII. SPOLUPŮSOBENÍ OBJEDNATELE 1. Objednatel je povinen v rámci svého spolupůsobení bezplatně zhotoviteli předat a zhotovitel je povinen převzít ke dni převzetí staveniště: * projektovou dokumentaci pro provedení stavby zpracovanou firmou CENTROPROJEKT GROUP a.s., se sídlem: Štefánikova 167, 760 01 Zlín, datum vyhotovení 06/2023. 2. Objednatel je dále v rámci svého spolupůsobení povinen zhotoviteli předat: * staveniště ke dni zahájení provádění stavby. 3. Objednatel odpovídá za to, že doklady, které zhotoviteli předal nebo předá, jsou bez právních vad a neporušují práva třetích osob. Objednatel odpovídá za správnost a úplnost projektových dokumentací. IX. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ STAVBY, PROVEDENÍ ZKOUŠEK 1. Zhotovitel splní svou povinnost zhotovit stavbu jejím řádným a včasným dokončením a předáním objednateli jako celku a odstraněním všech vad a nedodělků zjištěných v rámci přejímacího řízení. Objednatel je oprávněn řádně provedenou stavbu převzít jako celek nebo po jednotlivých dílčích plněních. Toto právo je splněno podpisem protokolu o předání a převzetí stavby nebo dílčího plnění oprávněnými zástupci objednatele a zhotovitele. Objednatel je oprávněn převzít řádně zhotovenou stavbu, nebo její část i před termínem plnění. 2. Místem předání je místo plnění. Předání a převzetí se povinně účastní zástupci objednatele. Zhotovitel může vyzvat k účasti na předání a převzetí díla své poddodavatele. 3. Předání a převzetí stavby předchází komplexní vyzkoušení vodotěsnosti stavby. Zhotovitel hradí náklady spojené s přípravou, realizací a vyhodnocením vyzkoušení včetně účasti odborníků a také případné opakované provedení. 4. Přejímací řízení: * Přejímací řízení je ukončeno podpisem protokolu o předání a převzetí stavby jako celku objednatelem. Nedílnou součástí protokolu jsou přílohy včetně soupisu vad a nedodělků s termíny odstranění. * K přejímce stavby je zhotovitel povinen objednateli předložit následující doklady ve 2 vyhotoveních: a) doklad o zajištění likvidace odpadů dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, v platném znění, a jeho prováděcích předpisů b) seznam zařízení, které jsou součástí stavby, jejich pasporty, záruční listy, návody k obsluze a údržbě v českém jazyce c) osvědčení o shodě vlastností zabudovaných materiálů a výrobků s technickými požadavky na ně kladenými nebo ujištění dle zákona č. 22/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů d) dokumentaci skutečného provedení stavby. * Nedoloží-li zhotovitel sjednané doklady, nepovažují smluvní strany stavbu za dokončenou a schopnou předání. - Nedohodnou-li se smluvní strany v rámci přejímacího řízení jinak, vyhotoví protokol o předání a převzetí stavby zhotovitel. - Odmítne-li objednatel řádně a včas zhotovenou stvbu převzít nebo nedojde-li k dohodě o předání a převzetí stavby, sepíšou strany o tom zápis, v němž uvedou svá stanoviska. Zhotovitel není v prodlení, jestliže objednatel odmítl bezdůvodně převzít řádně zhotovenou styvbu. 5. Před předáním stavby je povinen zhotovitel zajistit závěrečnou kontrolní prohlídku stavby. Ze závěrečné prohlídky bude vyhotoven protokol, ve kterém bude uveden seznam vad a nedodělků a termín jejich odstranění. X. VLASTNICKÁ PRÁVA A NEBEZPEČÍ ŠKODY NA STAVBĚ 1. Objednatel je v souladu s § 2599 odst. 1 občanského zákoníku od počátku vlastníkem stavby. Veškerá zařízení, stroje, materiál apod. jsou do doby, než se stanou pevnou součástí stavby, ve vlastnictví zhotovitele. 2. Zhotovitel nese nebezpečí škody na stavbě až do doby protokolárního předání a převzetí díla jako celku objednatelem. Zhotovitel nese do doby protokolárního předání a převzetí stavby nebezpečí škody (ztráty) na veškerých materiálech, hmotách a zařízeních, které používá a použije k provedení styvby. 3. Zhotovitel předloží nejpozději ke dni protokolárního převzetí místa plnění objednateli kopii pojistné smlouvy (případně pojistný certifikát), z níž je zřejmé, že má sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě s limitem pojistného plnění ve výši minimálně 5.000.000,- Kč. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v limitu pojistného plnění dle předchozí věty v platnosti a účinnosti po celou dobu provádění stavby až do doby jejího protokolárního předání a převzetí objednatelem. 4. V případě, že zhotovitel nepředloží uzavřené pojistné smlouvy dle tohoto článku smlouvy ve stanovených lhůtách, nebo bude pojistná smlouva v průběhu provádění stavby zrušena, vypovězena nebo ukončena dohodou, je objednatel oprávněn od této smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy. XI. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUČNÍ PODMÍNKY 1. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku, že veškeré dodané zboží, zařízení a materiály, provedené stavební a montážní práce a poskytnuté služby budou prosty jakýchkoliv vad a zhotovitel bez zbytečného prodlení a na své vlastní náklady provede znovu tyto činnosti a dodá znovu ty části stavby nebo opraví své činnosti a části stavby v míře potřebné k odstranění vad. 2. Stavba má vady, jestliže její provedení neodpovídá výsledku určenému v projektové dokumentaci nebo ve smlouvě, popř. má takové vlastnosti, které mít nesmí nebo má takové vlastnosti, které brání řádnému a efektivnímu užívání stavby k účelu, ke kterému je určeno. 3. Zhotovitel odpovídá za vady, které stavba má v době jejího předání a které jsou uvedeny v protokolu o předání a převzetí stavby, popřípadě v příloze k tomuto protokolu (vady zjevné). 4. Zhotovitel dále odpovídá za vady, vzniklé po předání a převzetí stavby, které vznikly porušením právních povinností zhotovitele, odpovídá též za vady, které měla stavba v době předání a převzetí, ale které se projevily až po převzetí (vady skryté). 5. Zhotovitel odpovídá za to, že stavba má v době jejího předání objednateli a po dobu záruční doby bude mít vlastnosti stanovené obecně závaznými předpisy, závaznými ustanoveními českých technických norem, projektovou dokumentací, popřípadě vlastnosti obvyklé, dále za to, že dílo nemá právní vady, je kompletní, splňuje určenou funkci a odpovídá požadavkům sjednaným ve smlouvě. 6. Záruční doba na stavbu jako celek začíná běžet ode dne podpisu protokolu o předání a převzetí stavby jako celku, a to v délce 60 měsíců. Záruční doba neběží po dobu, po kterou nemůže objednatel dílo užívat pro vady, za které odpovídá zhotovitel U jednotlivých výrobků, u kterých výrobce stanoví kratší záruční dobu než uvedených 60 měsíců, platí tato kratší záruční doba, min. však 24 měsíců. 7. V případě opravy nebo výměny vadných částí stavby se záruční doba stavby prodlouží o dobu, během které nemohla být stavba v důsledku zjištěné vady užívána. 8. Za závady vzniklé v důsledku nedodržení návodů k obsluze či nedodržením obvyklých způsobů užívání či za závady způsobené nesprávnou údržbou nebo zanedbáním údržby a oprav zhotovitel nenese odpovědnost. Záruka zaniká provedením zásadních změn a úprav bez souhlasu zhotovitele, popř. i provedením oprav objednatelem či uživatelem, pokud nepůjde o opravy drobné, nevyžadující zvláštní kvalifikaci nebo opravy havarijní, které byly způsobeny vadami, za něž zhotovitel neodpovídá. XII. REKLAMACE 1. Jestliže objednatel zjistí během záruční doby jakékoli vady u dodané stavby nebo její části a zjistí, že stavba neodpovídá smluvním podmínkám, sdělí zjištěné vady bez zbytečného odkladu formou e-mailu, datovou zprávou do datové schránky nebo písemně zhotoviteli (reklamace). V reklamaci budou shledané vady popsány. Reklamaci lze uplatnit do posledního dne záruční doby, přičemž smluvní strany považují i reklamaci odeslanou objednatelem v poslední den záruční doby za včas uplatněnou. 2. Zhotovitel potvrdí objednateli formou e-mailu, datovou zprávou do datové schránky nebo písemně přijetí reklamace a do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace začne s odstraňováním vad, nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak. Nedojde-li mezi oběma smluvními stranami k dohodě o termínu odstranění reklamované vady, berou smluvní strany na vědomí, že vada musí být odstraněna nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud to bude technicky možné. 3. Jestliže se během záruční doby vyskytnou jakékoli vady dodané stavyb nebo její části, které vedou, nebo mohou vést k poškození zdraví osob, nebo majetku, nebo si vyžádají odstavení plaveckého či výcvikového bazénu, jedná se o havarijní stav. Po oznámení havarijního stavu objednatelem zhotovitel započne s pracemi na odstranění havarijního stavu nejpozději do 24 hodin a je povinen tento stav odstranit bezodkladně, nejpozději však do 48 hodin od jeho oznámení. 4. O odstranění reklamované vady sepíší smluvní strany protokol, ve kterém objednatel potvrdí odstranění vady včetně termínu, nebo uvede důvody, pro které odmítá opravu převzít. 5. V případě, že zhotovitel do 3 pracovních dnů nezahájí odstraňování vad a tyto ve stanovených, popř. dohodnutých lhůtách neodstraní, je objednatel oprávněn vadu po předchozím oznámení zhotoviteli odstranit sám nebo ji nechat odstranit, a to na náklady zhotovitele, aniž by tím omezil svá práva, která mu přísluší na základě záruky a zhotovitel je povinen nahradit objednateli náklady s tím spojené. 6. Zhotovitel neodpovídá za vady, které byly způsobeny po převzetí stavby objednatelem jeho nesprávným jednáním nebo nesprávným jednáním třetích osob, či neodvratitelnými událostmi bez zapříčinění zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za vady způsobené postupem podle nevhodných pokynů, popřípadě podle nesprávné projektové dokumentace, dodané mu objednatelem, jestliže zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů písemně upozornil a objednatel na jejich dodržení písemně trval. 7. Prokáže-li se ve sporných případech, že objednatel reklamoval neoprávněně, tzn., že za reklamovanou vadu neodpovídá zhotovitel a že se na ni nevztahuje záruka, resp., že vadu způsobil nevhodným užíváním stavby jeho provozovatel nebo jiná třetí osoba, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré jemu, v souvislosti s odstraněním vad, vzniklé náklady. XIII. SMLUVNÍ SANKCE 1. Objednatel je oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 3 000,- Kč za každý započatý kalendářní den prodlení s předáním stavby oproti termínu dokončení stavby dle této smlouvy; 2. Objednatel je oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu za prodlení s odstraňováním vad a nedodělků zjištěných v rámci přejímacího řízení nebo závěrečné kontrolní prohlídky stavby ve výši 2.000,- Kč za každou vadu a započatý kalendářní den prodlení s odstraněním vady. 3. Objednatel je oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu za prodlení s termínem nastoupení k odstranění reklamovaných vad v záruční době ve výši 2.000,- Kč za každou vadu a kalendářní den prodlení. 4. Objednatel je oprávněn požadovat po zhotoviteli smluvní pokutu za prodlení s odstraněním reklamované vady v dohodnuté lhůtě ve výši 2.000,- Kč za každou vadu a započatý kalendářní den prodlení od dohodnutého termínu odstranění vady. 5. Zhotovitel je oprávněn požadovat po objednateli smluvní pokutu za každý započatý kalendářní den prodlení s úhradou ceny stavby / dílčí ceny stavby ve výši 0,5% z dlužné částky. 6. Smluvní strany sjednaly splatnost smluvních pokut na 14 kalendářních dnů ode dne doručení jejich vyúčtování. 7. Zaplacením jakékoli smluvní pokuty dle této smlouvy, není dotčeno právo oprávněné strany na náhradu škody způsobené porušením povinností dle této smlouvy ve výši přesahující uhrazenou smluvní pokutu. XIV. SPORY Jakýkoliv spor vzniklý z této smlouvy, pokud se jej nepodaří urovnat jednáním mezi smluvními stranami, bude projednán a rozhodnut k tomu věcně a místně příslušným soudem dle sídla objednatele. XV. VYŠŠÍ MOC 1. Za případy vyšší moci jsou považovány takové neobvyklé okolnosti, které brání trvale nebo dočasně plnění smlouvou stanovených povinností, které nastanou po nabytí účinnosti smlouvy a které nemohly být ani objednatelem ani zhotovitelem objektivně předvídány nebo odvráceny. Za případ vyšší moci nejsou považovány klimatické podmínky, jsou-li příznačné pro roční období, ve kterém je stavba nebo její příslušná část zhotovováno. V případě sporu, zda se jedná o klimatické podmínky pro příslušné období příznačné, mohou si strany vyžádat stanovisko odborníka v příslušné oblasti, případně odborného institutu. Náklady na odborné posouzení uhradí ta ze smluvních stran, která nepříznivé klimatické podmínky tvrdí. 2. Smluvní strana, které je tímto znemožněno plnění smluvních povinností, bude neprodleně informovat při vzniku takových okolností druhou smluvní stranu a předloží jí vhodné doklady příp. informace o tom, že tyto okolnosti mají podstatný vliv na plnění smluvních povinností. 3. V případě, že působení vyšší moci trvá déle než 60 dní, vyjasní si obě smluvní strany další postup provádění stavby, resp. změnu smluvních povinností, a uzavřou příslušný dodatek k této smlouvě. XVI. ROZHODNÉ PRÁVO Smluvní vztah upravený touto smlouvou se řídí a vykládá dle zákonů účinných v České republice. . XVII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 1. Smluvní strany se dohodly, že objednatel v zákonné lhůtě odešle smlouvu k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného Ministerstvem vnitra ČR. 2. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle § 6 zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění. 3. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy. 4. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení. 5. Objednatel i zhotovitel potvrzují správnost svých údajů, které jsou uvedeny v záhlaví této smlouvy. V případě, že dojde v průběhu smluvního vztahu ke změnám uvedených údajů, zavazují se strany oznámit druhé straně bez zbytečného odkladu aktualizaci těchto údajů. 6. Přílohou č. 1 této smlouvy je oceněný soupis prací a dodávek (položkový rozpočet) Objednatel: Zhotovitel: V Uherském Hradišti, dne: 24. 8. 2023 Ve Zlíně, dne: 3. 8. 2023 ………………………………………… ………………………………………… Ing. Jiří Durďák Ing. Antonín Adam Pekárek, MBA ředitel příspěvkové organizace člen představenstva 10/10 Číslo smlouvy objednatele: XXXX Číslo smlouvy zhotovitele: XXXX