Smlouva o poskytování servisních služeb KNL Č. S2017/ ODiQJ /OO (plný servis) níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavírají podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tuto smlouvu (dále také jen „smlouva") Smluvní strany Obchodní firma/název: Krajská nemocnice Liberec, a.s.. Sídlo: Liberec I - Staré Město, Husova 357/10, 460 01 doručovací číslo: 460 63 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651. IČ; 27283933 DIČ: C2699003993 Bankovní spojení: Číslo účtu: dále jen „objednatel" a Obchodní firma/název: NORTH MED spol. s r.o. Sídlo: Bělocerkevská 1176/12, 100 00 Praha 10, Vršovice zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 228588. Zastoupený: IČ: 25457811 DIČ: CZ25457811 Bankovní dále jen „dodavatel" Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při zajištění servisních služeb pro zdravotnický prostředek mobilní výpočetní tomograf skener NL CereTom na základě podmínek a zadávací dokumentace zadávacího řízení veřejné zakázky s názvem „Poskytování servisních služeb - mobilní CT Skener NL CereTom" (dále jen „Veřejná zakázka") podle příslušných ustanovení zákona číslo 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, na základě které byla mezi objednatelem jako zadavatelem této Veřejné zakázky a dodavatelem jako vybraným účastníkem zadávacího řízení uzavřena tato smlouva. Zadávací podmínky a nabídka dodavatele, kterou podal jako účastník v zadávacím řízení na veřejnou zakázku, jsou závazné a jsou součástí této smlouvy a smluvní strany jsou povinny je při realizaci předmětu plnění dodržet. 1 článek 1 Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je provádění celoročních servisních služeb - odborné údržby, oprav a revizí (dále jen servisu a revizí) prostředku zdravotnické techniky: mobilní výpočetní tomograf CT skener NL CereTom, výrobní číslo: 203 (dále jen Zařízení) v rozsahu a die požadavku objednatele. Článek 2 Rozsah prováděného servisu a revizí 1. Servis a revize budou dodavatelem prováděny na prostředku zdravotnické techniky specifikovaném výše v či. 1 této smlouvy. Z hlediska elektrického připojení se údržba a servis prováděná podle této smlouvy vztahuje jen na součásti připojené od přístrojového rozvaděče. 2, Základní servis a revize podle této smlouvy zahrnují: > plánovanou údržbu, tj. zajišťování služeb pravidelné kontroly prováděných v Intervalech doporučených výrobcem a/nebo platnými technickými předpisy, jejichž cílem je snižovat riziko selhání Zařízení a umožnit jeho normální použití. Plánovaná údržba nezahrnuje výměnu dílů; > opravy poruch a závad přístroje, tj. uvedení přístroje do stavu plné využitelnosti jeho technických parametrů; > pravidelné předepsané periodické bezpečnostně technické kontroly přístroje dle zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, a dle pokynů výrobce; > provádění standardních vylepšení přístroje, včetně provádění povinných aktualizací a upgrade softwarového vybavení přístroje; > provádění zkoušek dlouhodobé stability na základě zákona č. 263/2016 Sb., atomový zákon, ve znění pozd_ějších předpisů; > provádění elektrické revize dle ČSN, a to 1 x ročně; > provádění vzdálené diagnostiky; V dodávky a montáž potřebných náhradních dílů včetně vakuových a detekčních prvků. > podávání Informací o stavu a bezpečnosti servisovaného systému a o případných opravách a seřizovačích zásazích; > vedení evidence servisních zásahů, Článek 3 Cena za provádění servisu a revizí, fakturace 1. Celková cena za celou dobu trvání této smlouvy (60 měsíců) je stanovena ve výší 3 975 000,00 Kč bez DPH. Sazba DPH činí 21 %, samostatně vyčíslené DPH činí 834 750,00 Kč. 2. Objednatel se za služby poskytnuté dle článku 2, odst. 2 této smlouvy zavazuje zaplatit dodavateli cenu formou měsíčních plateb ve výši 66 250,00 Kč bez DPH. K této ceně bude připočtena DPH v zákonné výši. 3. Cena stanovená v článku 3 odst. 1. smlouvy je nepřekročitelná a lze ji měnit pouze na základě změn sazeb daně z přidané hodnoty nebo změn jiných daňových předpisů majících vliv na cenu předmětu smlouvy, kdy je dodavatel oprávněn jednostranně 2 navýšit smluvní cenu na částku reflektující tuto případnou změnu. To platí i v případě snížení sazby DPH. 4. Dodavatel je oprávněn max. 1 x ročně, nejdříve však po uplynutí 2. roku účinnosti této smlouvy, požadovat navýšení smluvní ceny uvedená v odst. 1 článku 3 této smlouvy, a to s ohledem na míru inflace stanovenou Českým statistickým úřadem za předcházející období a s ohledem na změny celních a kuriových sazeb. Takováto změna ceny musí být učiněna písemnou dohodou obou smluvních stran, která se stane dodatkem k této smlouvě. 5. Cena uvedená v článku 3 odst. 1. smlouvy zahrnuje veškeré náklady dodavatele související s prováděním servisu a revizí, zejména náklady na dodávky náhradních dílů, případné clo, náklady na dopravu náhradních dílů do místa plnění, výměnu a montáž náhradních dílů, případná měření a revize nové Instalovaných náhradních dílů, mzdové náklady na práci a cestovní náklady servisního technika. 6. Cena za provádění servisu a revizí zařízení bude objednatelem hrazena na základě daňového dokladu - faktury (dále jen „faktura"), vystavené dodavatelem 1 x měsíčně (rovnoměrná měsíční paušální splátka). Na faktuře bude uvedeno číslo této smlouvy. Splatnost faktury je stanovena na 30 dní od jejího doručení objednateli. Faktura musí mít náležitosti daňového dokladu dle příslušných právních předpisů. Nebude-ll faktura splňovat předepsané náležitosti nebo bude-ll fakturována neodpovídající částka nebo nebude-ll na faktuře uvedeno číslo smlouvy, je objednatel oprávněn fakturu dodavateli vrátit, přičemž lhůta splatnosti stanovená v předchozí větě začíná běžet až dnem doručení rádné faktury objednateli, Dnem úhrady se rozumí den připsání fakturované částky na účet dodavatele. 7. Pro případ, že dodavatel je nebo se od data uzavření smlouvy (vystavení objednávky) do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem" ve smyslu ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí dodavatel s tím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude dodavatel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnicí Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 8. Dodavatel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přistup (§ 109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude dodavatel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Článek 4 Specifikace práv a povinností obou smluvních stran 1. Dodavatel je povinen sledovat lhůty pro provádění servisu a revizí zařízení v rozsahu specifikovaném v článku 2 této smlouvy (dále jen „plánovaný servis") a plánovaný servis a revize zařízení provádět I bez výzvy objednatele, Servisní práce a údržba zařízeni prováděná na základě požadavku objednatele bude prováděna podle dohody smluvních stran. 3 2. Dodavatel zajistí, aby jeho pracovnici před zahájením každé práce související s prováděním servisu a revizí zařízení objednatele uvědomili, a to nejméně 5 pracovních dnů předem v případě piánovaného servisu a revizí, a v přiměřených ihůtách v případě oprav poruch a závad zařízení (dáie jen „poruchy a závady") tak, aby mohly být dodrženy lhůty stanovené v článku 5 této smlouvy. Objednatel bude o provádění servisu a revizí, popř. oprav, dodavatelem uvědomován dopředu prostřednictvím e-maiiových adres 3. Dodavatel prohlašuje, že z hlediska zákona 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů splňuje požadavky kvalifikační, na věcné vybavení a další podmínky pro výkon servisní činnosti, tj. mimo jiné že: a. má příslušné oprávnění k činnostem, íče kterým se touto smlouvou zavazuje b. je registrován jako osoba provádějící servis c. má dostatečnou kapacitu materiální i odbornou, aby mohl řádně dostát svým závazkům vyplývajícím z této smlouvy. 4. Pokud nebude moci některý ze závazku plnit sám. Je povinen zajistit jeho plnění třetí stranou, oprávněnou kdané činnosti. Dodavatel přejímá na sebe odpovědnost za provedení činností třetí stranou. 5. Dodavatel se zavazuje objednateli uhradit veškeré škody, které by mohl objednatel utrpět jako následek skutečnosti, že výše uvedené prohlášeni nebude v případě potřeby moci doložit a ukáže se nepravdivým. 6. Objednatel Je povinen nahlásit qištěné poruchy a závady zařízení u dodavatele bez zbytečného odkladu poté, co je zjistí. Objednatel nahlásí zjištěné poruchy a závady telefonicky na číslo: nebo na 7. Objednatel zajišťuje, aby zařízení bylo uvolněno z provozu, resp. zpřístupněno k provedení stanovených servisních výkonů bez časových ztrát. 8. Objednatel zajistí, aby bez souhlasu dodavatele nebyl proveden žádný zásah třetí osoby do zařízeni. 9. Na zařízení, které dodavatel převzal do komplexní péče na základě této smlouvy, má oprávnění provádět servis a revize pouze osoba, která má k tomu oprávnění od dodavatele. Bezplatné dodání náhradních dílů se nevztahuje na případ, kdy byl díl poškozen mechanicky nesprávnou obsluhou nebo zatečením tělních nebo jiných tekutin. 10. Jakékoliv zjištěné porušování povinností vyplývajících z této smlouvy je poškozená strana povinna oznámit druhé straně písemně do 1 (jednoho) měsíce po zjištění a vyzvat příslušnou smluvní stranu k nápravě v přiměřené lhůtě, která nesmí být kratší než 15 dnů. Nebude-li porušení ve stanovené lhůtě napraveno, je příslušná poškozená smluvní strana oprávněna od této smlouvy odstoupit s účinností ode dne doručení oznámení o odstoupení od této smlouvy druhé smluvní straně. V případě pochybností se má toto odstoupení za doručené pátým dnem po odeslání (doporučenou poštou). Článek S Podmínky provádění servisu a revizí dodavatelem 1. Dodavatel je povinen odstranit poruchy a závady nahlášené způsobem podle článku 4 odst. 3. této smlouvy v těchto termínech: 4 > diagnostika závady do 48 hodin od nahlášeni závady; > v případě, že nevznikne potřeba použití náhradních dílu, nepřesáhne doba opravy 3 dnů od diagnostiky závady; > v případě, že vznikne potřeba použití náhradních dílů, nepřesáhne doba opravy 5 dnů od diagnostiky závady. 2. Plánovaný servis a revize je dodavatel povinen provést ve lhůtě oznámené objednateli podle článku 4 odst. 2. této smlouvy, případně v jiné lhůtě dohodnuté s objednatelem v konkrétním případě. 3. Lhůty, stanovené v odst. 1. tohoto článku smlouvy, se adekvátně prodlužují v případě, že objednatel nezajistí přístup technika dodavatele k zařízení, a to okamžitě po příchodu technika. 4. Veškeré služby poskytované v rámci plnění předmětu této smlouvy musejí být prováděny v souladu s platnými právními předpisy, technickými normami a předpisy výrobce o údržbě zařízení. Údržba zařízení musí být prováděna v souladu s platnými právními předpisy. Dodavatel je povinen zajistit si pro prováděné servisní úkony veškeré potřebné nástroje, měřící a zkušební pomůcky. 5. Místem provádění servisu a revizí podle této smlouvy je; Krajská nemocnice Liberec, a.s., centrální operační sály neurochirurgie a ortopedie, Husova 357/10, 460 01 Liberec I - Staré Město, na jejímž pracovišti je předmětné zařízení instalováno. Článek 6 Záruka 1. Záruční doba na provedené práce činí 6 měsíců od jejich uskutečnění, na dodané náhradní díly 6 měsíců od dodání v případě, že tato lhůta přesáhne platnost této servisní smlouvy. 2. Pokud by dodavatel nebyl během výše uvedené záruční doby schopen plnit své závazky plynoucí ze záruky, bude hodnota zbývající poskytnuté záruky oceněna příslušným oboustranně odsouhlaseným znalcem v oboru zdravotnictví, specifikace: zdravotnická technika a výsledná částka bude následně vedena jako pohledávka objednatele vůči dodavateli. Článek 7 Odpovědnost za Škody a pojištění 1. Dodavatel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všem! osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu trvání této smlouvy, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (napr. vjezdů, plotů, objektu, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je dodavatel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu nahradit a není-ii to možné, tak finančně uhradit. Za tímto účelem musí mít dodavatel uzavřenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě min. ve výši 1 mil. Kč. Doklady o pojištění predJožíi dodavatel objednateli před podpisem této smlouvy. 5 2. Dodavatel se v případě vzniku odpovědnosti dle odst. 1. tohoto článku zavazuje objednateli nahradit skutečnou škodu a ušlý zisk. Náhrada škody se řídí obecnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Článek 8 Zvláštní ujednání 1. Dodavatel tímto prohlašuje, že jednáním ve věcech technických je pověřen: 2. Objednatel tímto prohlašuje, že jednáním ve věcechJeclMlckýchJsojj_Bovg££Illj_ nebojím pověřený zástupce Článek 9 Trvání smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu 60 měsícO od podpisu smlouvy. 2. Tuto smlouvu může vypovědět kterákoliv ze smluvních stran s tím, že výpověď musí být podána písemně. Výpovědní lhůta činí 3 měsíce a začíná běžet od prvního dne měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé straně. V případě pochybnosti se výpověď považuje za doručenou pátým dnem po jejím odeslání (doporučenou poštou). 3. Předčasné ukončení smlouvy Je rovněž možné na základě odstoupení jednou ze smluvních stran dle čl. 4 odst. 7 této smlouvy. 4. Smlouva se ukončuje rovněž k datu zániku zařízení. O zániku zařízení objednatel informuje dodavatele bez zbytečného odkladu. Článek 10 Povinnost mlčenlivosti 1. Dodavatel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že: - o všech důvěrných Informacích týkajících se obchodní, technické či výrobní povahy (s výjimkou informací všeobecně nebo veřejně známých nebo informací poskytnutých s předchozím písemným souhlasem druhé smluvní strany) a - o všech osobních a citlivých údajích (zejména dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách), o kterých se dozví (resp. jejich zaměstnanci nebo třetí osoby, které používají k plnění svých povinností) v souvislosti s touto smlouvou, se zavazuje dodržovat mlčenlivost dle platných právních předpisů. 2. Tyto ^informace se zavazuje nezneužit, neumožnit k nim přístup třetím osobám, nepořizovat kopie, nepoužít je ve prospěch vlastní ani ve prospěch třetích osob, a to ani po ukončení této smlouvy. 3. Pokud by dodavatel, resp. jeho zaměstnanci nebo třetí osoby, které využije k plnění svých činností, porušili tyto své povinnosti, je povinna k náhradě škody a k úhradě smluvní pokuty ve výši 500 000,- Kč za každý případ porušení druhé smluvní straně. Smluvní strany výslovně vylučují použití § 2050 zákona č. 89/2012 Sb,, občanský zákoník. 6 článek 11 Smluvní pokuty 1. V případě, že dojde k překročeni lhůty pro nástup na opravu, uhradí dodavatel objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý započatý den, o kterou tuto lhůtu dle článku 5, odst. 1., překročí. 2. V případě, že dojde k překročení lhůt pro dobu opravy od nástupu na opravu, uhradí dodavatel objednateli smluvní pokutu ve výši 10 000,- Kč za každý započatý den, o který tuto Ihutu dle článku 5, odst. 1., překročí. 3. Objednatel uhradí dodavateli úrok z prodlení s úhradou faktur ve výši 0,01% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. 4. Smluvní pokuty stanovené dle odst. 1. až 3. článku 11 této smlouvy a/nebo odst. 3 článku 10 této smlouvy jsou splatné do 30 dnů od doručení písemného oznámení objednatele nebo dodavatele o uložení smluvní pokuty na adresu objednatele nebo dodavatele, 5. Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo dotčené smluvní strany na náhradu škody. Článek 12 Závěrečná ustanovení 1. Tuto smlouvu je možné měnit pouze písemnými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami. 2. Dodavatel odpovídá za pohyb svých zaměstnanců nebo osob, které použije k plnění předmětu smlouvy. Dále odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob zúčastněných na plnění předmětu Veřejné zakázky a dodržování předpisů o požární ochraně. Při zahájení prací zabezpečí dodavatel proškolení těchto osob. Dodavatel je povinen vyšetřit pracovní úrazy svých zaměstnanců, které vznikly při provádění předmětu smlouvy, sepsat o nich záznamy a zaslat je příslušným orgánům. 3. V otázkách výslovně neupravených touto smlouvou se závazky smluvních stran řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Případné spory bude řešit příslušný obecný soud. 4. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru objednatele dodavatel výslovně souhlasí s uveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění), 5. Tato smlouva musí být v souladu s § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, uveřejněna na profilu zadavatele včetně všech jejích změn a dodatků, výší skutečně uhrazené ceny a seznamem subdodavatelů. 6. Dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv zveřejni objednatel tuto smlouvu, event. jednotlivé objednávky kupujícího včetně jejich potvrzení prodávajícím v registru smluv. Zveřejnění provede objednatel za pomoci automatického strojového převodu textu. 7. V případě, že některé ustanovení této smlouvy se ukáže neplatným, neúčinným či nevymahatelným anebo některé ustanovení chybí, zůstávají ostatní ustanovení této smlouvy touto skutečností nedotčena. Strany se dohodnou na náhradě takového 7 neplatného, neúčinného či nevymahatelného ustanovení za ustanoveni jiné, které nejlépe splňuje tytéž obchodní účely jako ustanoveni neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné. 8. Jakýkoliv dopis, oznámeni čl jiný dokument bude považován za doručený druhé smluvní straně této smlouvy, bude-ll doručen na adresu uvedenou u dané smluvní strany v záhlaví této smlouvy. V případě pochybností se má za to, že písemnost zaslaná doporučenou poštovní přepravou byla doručena třetí den po dni odeslání písemnosti. 9. Tato smlouva byla sepsána ve čtyřech vyhotoveních, každá smluvní strana obdrží dvě vyhotovení, 10. Smluvní strany prohlašují, že smlouvu přečetly, s jejím obsahem souhlasí, což stvrzují svými podpisy. 11. Dodavatel podpisem této smlouvy souhlasí se zveřejněním všech náležitostí smluvního vztahu (např. podmínek smlouvy, podmínek servisní smlouvy vztahující se na předmět smlouvy apod.j. 12. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 12-08-2017 v Praze, dne..........................................V Liberci, dne..................... 8