SMLOUVA O DÍLO č. 23-1590 (dále jen Smlouva) Uzavřena podle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku v platném znění mezi: I. Smluvní strany 1) BERNDORF BÄDERBAU s.r.o. 739 95 Bystřice, č.p. 1312 zastoupená: panem Rudolfem Cieślarem – jednatelem IČO: 25855247 DIČ: CZ25855247 b. spojení: UniCredit Bank - OSTRAVA č. účtu: 41508003/2700 tel: 558 362 389 fax : 558 326 387 e-mail: info@berndorf-bazeny.cz homepage: www.berndorf-bazeny.cz zapsána v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C,vložka 22383 jako Zhotovitel 2) Aquapark Uherské Hradiště, příspěvková organizace Sportovní 1214, 686 01 Uherské Hradiště zastoupená: panem Ing. Jiřím Durďákem, ředitelem příspěvkové organizace IČO: 72063904 DIČ: CZ72063904 b. spojení: Komerční banka č. účtu: 43-6832220257/0100 mobil: 739 798 170 e-mail: provoz@aquapark-uh.cz zapsána v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl Pr, vložka 1660 jako Objednatel II. Předmět Smlouvy 1) Předmět díla: - dodání a instalace, připojení a uvedení do provozu dětské vodní skluzavky dle platných ČSN EN dle cenové nabídky č. 26/23 ze dne 9.5.2023 vyhotovené Alexandrou Kubišovou. - jako součást dodání díla Zhotovitel zajistí a dodá: a) veškeré potřebné doklady, revizní zprávy, atesty apod. požadované orgánem státní správy ke kolaudaci 2) Místo stavby: - Aquapark Uherské Hradiště, Sportovní 1214, 686 01 Uherské Hradiště 3) Specifikace díla: - Dětská, otevřená, nerezová skluzavka vhodná pro děti do 5 let, s viditelným prostorem dojezdu z místa startu všemi uživateli ve tvaru Veleryby (Tyrkys blue) (Chobotnice) - Skluzavka musí být vhodná pro stávající dětský bazén letního areálu Aquaparku (brouzdaliště umělého koupaliště, s recirkulací vody, s hloubkou 0,15 m, s betonovou vanou a povrchovou úpravou fólie DLW). Hloubka dojezdu 0,15 m. - Délka skluzavky max. 2 300 mm, výška skluzavky v rozmezí 1 050 – 1 200 mm, šířka skluzavky 500 - 600 mm, délka skluzné plochy min. 900 mm, váha skluzavky v rozmezí 160 - 200 kg. - Povrchová úprava oceli K400 válcovanou za studena, jakost nerezové oceli dle EN 100 88–2, jakost 1.4404. - Test odolnosti proti korozi dle EN ISO 3651-2 A. - Barvostálost a odolnost proti UV záření. - Použité materiály musí splňovat vyhlášku MZČR č. 409/2005 Sb. O hygienických požadavcích na výrobky přicházející do styku s pitnou vodou. - Skluzavka bude napojena k přívodu vody namísto stávající atrakce chrlič, bude využito stávající čerpadlo Victoria Plus 38780. Objem vody nutný pro smáčení kluzné plochy max. 3 m3/hod. - Protiskluznost stupnic dle ČSN EN 13451. III. Způsob provádění díla 1. Zhotovitel se zavazuje pozvat Objednatele ke kontrole montážních činností, jejíchž kvalitu není možno zkontrolovat po ukončení díla. V případě, že Zhotovitel tento závazek nesplní, je povinen umožnit Objednateli provedení dodatečné kontroly daných činností na náklady Zhotovitele. 2. Zhotovitel se zavazuje provést dílo dle přiložené specifikace a dle platných ČSN a technologických postupů. 3. Zhotovitel v plné míře odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví při práci pracovníků, kteří provádějí práce ve smyslu předmětu Smlouvy a zabezpečí jejích vybavení ochrannými pracovními pomůckami. 4. Objednatel je povinen seznámit pracovníky Zhotovitele s místními poměry na staveništi, s průchody a komunikacemi, kde se pracovníci Zhotovitele mohou pohybovat a BOZ vč. PO na staveništi. 5. Zhotovitel je povinen vést na stavbě stavební deník a řádně do něj zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění Smlouvy, zejména údaje o časovém postupu, zdůvodnění odchylek od PD a nezbytné vícepráce vyplývající z postupu výstavby apod. Veškeré zápisy provedené do stavebního deníku podepisuje osoba uvedená v čl. VIII., odst. 1., jako oprávněný zástupce Objednatele. 6. Jakékoliv vícepráce nebo změny oproti dohodnutému rozsahu prací je zhotovitel povinen vykonat pouze tehdy, souhlasí-li objednatel písemně s jeho písemným návrhem (například formou zápisu do stavebního deníku), přičemž tento návrh obsahuje rovněž nacenění víceprací (méněprací). Vícepráce požadované objednatelem musí být specifikovány písemně (postačí zápis do stavebního deníku podepsaný oprávněnou osobou), přičemž na tento požadavek je povinen Zhotovitel bezodkladně reagovat, včetně provedení nacenění víceprací. 7. Případné zjištění nesrovnalosti mezi skutečně vykonaným rozsahem prací a specifikací díla (méněpráce) budou tyto vzájemně odsouhlaseny a poté odpočteny v závěrečné faktuře. 8. Objednatel zajistí: - přípojku elektrické energie z napojovacích zdrojů Objednatele na jeho náklady - přípojky 380 V, 5 x 32 A opatřené jističem 32 A – celkem 1x, zásuvky 220 V s ochranným vodičem opatřené jističem 16 A. Požadovaná napájecí hodnota min. 10 kW včetně doložené kopie revizní zprávy elektro - montážní přípojku vody - umožnění příjezdu nákladních dopravních prostředků na staveniště - umožnění přístupu pracovníků Zhotovitele a jeho subdodavatelů na staveniště - umožnění uskladnění jednotlivých dílů skluzavky bazénu (vyhrazený prostor určený Objednatelem – bezúplatně) - zajištění dostupnosti sociálního zařízení pro pracovníky Zhotovitele lV. Doba plnění 1) Termín plnění: a) Předpokládaný termín zahájení: 9. 6. 2023 b) Nejzazší termín dokončení: 7. 7. 2023 2) Za předání kompletního díla se považuje: - protokolární předání díla řediteli, nebo vedoucímu provozu Aquaparku Uherské Hradiště, - předání značení, protokolu o zkoušce skluzavky, posouzení a hodnocení rizik (dle metodiky ČSN EN 1069-1 a 1069-2 v platném znění), výchozí revize, certifikátu nebo jiného dokumentu vztahujícího se k posuzování shody výrobku dle zákona č. 22/1997 Sb., manuálu k provozování a údržbě, - zaškolení obsluhy. V. Cena díla 1) Rozpis ceny: V souladu se zákonem č. 526/90 Sb. o cenách, se smluvní strany dohodly na smluvní ceně za zhotovení díla specifikovaného v oddílu ll. této Smlouvy, a to ve výši: Dětská skluzavka žlabová ve tvaru Veleryby (Tyrkys blue) (Chobotnice) 202.633,- Kč Cena díla je stanovena jako konečná a zahrnuje veškeré náklady spojené s realizací díla, mimo níže uvedené náklady. Cena díla neobsahuje DPH v zákonem stanovené výši, zajištění výstavby technologických a sociálních objektů a veškerých přípravných a dokončovacích stavebních prací a zhotovení technologických přípojek. 2) Platební podmínky: 1. Objednatel se zavazuje cenu díla hradit na základě Zhotovitelem vystavené faktury se zdanitelným plněním, kterým je den předání a převzetí díla. 2. Přílohou faktury bude také oboustranně podepsaný protokol o předání a převzetí díla. 3. Splatnost jednotlivých faktur činí 14 dnů od jejich doručení Objednateli. Faktury budou zasílány doporučenou poštou a současně na e-mail adresu provoz@aquapark-uh.cz V případě pochybností se má za to, že faktura byla Objednateli doručena třetím dnem po jejím odeslání poštou. VI. Vlastnické právo k zhotovenému dílu a nebezpečí škody na něm 1. Vlastnické právo ke zhotovenému dílu přechází ze Zhotovitele na Objednatele okamžikem předání a převzetí díla a zaplacením celkové ceny díla. 2. Objednavatel se zavazuje, že nepřenese vlastnické právo ke zhotovenému dílu na třetí osobu před zaplacením dohodnuté ceny díla. 3. Nebezpečí škody na zhotoveném díle nese od počátku Zhotovitel do okamžiku převzetí díla Objednatelem. 4. Objednavatel se zavazuje, že zajistí takové podmínky, aby při realizaci díla nedošlo k jeho poškození ze strany třetí osoby (vstup cizích osob na staveniště, kolize se stavebními a jinými profesemi. VII. Smluvní pokuty 1. Zhotovitel se zavazuje, že v případě nedodržení dohodnutého termínu díla včetně přejímacího řízení zaplatí objednavateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dohodnuté ceny díla za každý den prodlení. Smluvní pokuta bude uhrazena na základě faktury. 2. V případě vzniku závady na díle v záruční době je Zhotovitel povinen dostavit se po písemném vyzvání Objednatelem, nejpozději do 3 pracovních dnů, do místa Objednatele (zhotoveného díla) a na základě zjištěné závady upřesnit nejpozději do 24 hodin písemně termín odstranění závady, pokud nebude dohodnuto jinak. Při nedodržení tohoto termínu je povinen Zhotovitel uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 3.000,- Kč za každý den prodlení. 3. Za pozdní úhradu faktury vzniká Zhotoviteli nárok fakturovat Objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky uvedené na faktuře, a to za každý i započatý den prodlení. 4. Zhotovitel je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč za každý den prodlení s termínem odstranění vad a nedodělků podle čl. IX, bod 17. této Smlouvy. 5. Zaplacením smluvních pokut není dotčeno právo smluvních stran na náhradu škody. VIII. Oprávnění k jednání 1. Osoby oprávněné k jednání ve vztahu k této Smlouvě: - ve věcech technických: za vedení projektu Zhotovitele: Bc. Lukáš Rehák, vedoucí projektu, tel. 703 143 039, l.rehák@berndorf-bazeny.cz šéfmontér fa. BERNDORF uvedený ve stavebním deníku stavby za Objednatele: Bc. Denisa Háblová, 739 798 170, provoz@aquapark-uh.cz IX. Odstoupení od Smlouvy, jiná ujednání 1. Od Smlouvy lze odstoupit, pokud dojde k podstatnému porušení smluvních povinností jednou ze smluvních stran a pokud tento úmysl oznámí strana jedna straně druhé písemně do 30-ti dnů od vzniku podstatného porušení povinností. 2. Za podstatné porušení Smlouvy se považuje bezdůvodné prodlení v postupu prací Zhotovitele na díle po dobu delší 14 pracovních dnů, nebo taková jakost dodávaných prací, která nezaručuje bezvadné užívání podle stanovených parametrů. 3. Pokud by došlo k odstoupení od Smlouvy před dokončením díla, bude vzájemné finanční vyrovnání tak, že nezávislý soudní znalec v oboru bazénů a bazénové technologie (určený a odsouhlasený oběma stranami) provede ocenění soupisu provedených prací na díle oproti zaplaceným dílčím fakturám, přičemž všechny náklady spojené s odstoupením od Smlouvy jdou k tíži strany, která porušila smluvní povinnost. 4. Pokud by došlo k bezdůvodnému odstoupení od Smlouvy před zahájením montáže ze strany Objednatele, zaplatí Objednatel Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 40% z celkové ceny díla. 5. Pokud by došlo k bezdůvodnému odstoupení od Smlouvy před zahájením montáže ze strany Zhotovitele, zaplatí Zhotovitel Objednateli smluvní pokutu ve výši 40% z celkové ceny díla. 6. Odstoupení od Smlouvy se provádí výhradně písemnou formou. 7. Použitý nerezový materiál je v jakosti dle DIN 1.4404. 8. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré spory plynoucí z této Smlouvy dohodou. Nedojde-li však k dohodě, pak tyto spory budou postoupeny k soudnímu řízení podle českého práva u příslušného soudu v České republice. 9. Objednatel se zavazuje udržovat veškeré informace zjištěné při plnění této Smlouvy v tajnosti, nezveřejňovat je ve vztahu k třetím osobám s tím, že bude rozšiřovat dobré obchodní jméno Zhotovitele. 10. Objednatel se zavazuje, že řádně ukončené a předané dílo zaplatí v plné výši v termínech uvedených v čl. V. odst. 2. této Smlouvy. 11. Zhotovitel si dále vyhrazuje umožnění přístupu k předmětu díla do jeho úplného zaplacení. 12. Za škody vzniklé na staveništi, na již dodaných a osazených (namontovaných) montážních a technologických částech nebo na částech dodaných a předaných protokolem, plně odpovídá Objednatel, pokud škodu nezpůsobí sám Zhotovitel, nebo osoba provádějící činnost pro Zhotovitele. V případě škody způsobené zástupcem Zhotovitele za škodu odpovídá Zhotovitel. 13. Veškerá práva a povinnosti uvedené v této Smlouvě přecházejí na případné právní nástupce obou smluvních stran. 14. Objednatel je povinen ve sjednané době dílo převzít a potvrdit podpisem předávacího protokolu správnost a úplnost provedeného díla. 15. Objednatel souhlasí s převzetím dokončeného díla i před uplynutím dohodnutého termínu plnění. 16. Zhotovitel je povinen za úplatu odstranit v dohodnutém termínu i vady díla, jejichž původ je v podkladech, které předal Objednatel. Toto ustanovení neplatí, jestliže Zhotovitel při předání věci věděl nebo vědět musel o vadách podkladů a na tyto neupozornil, nebo pokud Zhotovitel sám poskytl nesprávné údaje, na základě kterých byly zpracovány podklady Objednatele. 17. O převzetí díla nebo jeho části sestaví smluvní strany zápis, který obsahuje zhodnocení prací, zejména jejich jakosti, soupis zjištěných vad a nedodělků, dohodnuté lhůty jejich odstranění, popř. slevu z úplaty nebo jiná opatření. Nedojde-li k dohodě, uvedou se v zápise stanoviska obou stran. Pokud objednavatel dodávku přejímá, obsahuje zápis prohlášení o převzetí, odmítne-li dílo převzít, sepíše se zápis s uvedením stanovisek obou stran a jejich odůvodnění. 18. Případné reklamace, žádosti na výměnu drobných dílů apod. budou zasílány na e-mail adresu servis@berndorf-bazeny.cz . X. Záruka 1. Zhotovitel přebírá záruky za nerezovou skluzavku nerezový bazén po dobu 24 měsíců ode dne předání a převzetí díla vyrobeného Zhotovitelem, a to na základě dodržování předepsaných předpisů o provozu a údržbě, se kterými byl Objednatel seznámen. 2. Zhotovitel dále poskytuje záruku na korozivzdornost skluzavky v délce 48 měsíců. 3. Záruka se nevztahuje na díly podléhající rychlému opotřebení, tj. těsnění, ucpávky, membrány, sondy, pojistky, maziva a podobné. Na tyto díly se vztahuje záruka poskytovaná výrobcem. Příslušné záruční listy předá Zhotovitel Objednateli při předání a převzetí díla. 4. Záruka se nevztahuje na škody způsobené cizími vlivy, zásahy třetích osob nebo neodbornou či nesprávnou obsluhou. 5. Záruka se nevztahuje na škody způsobené nedodržením pokynů v návodu k obsluze. To znamená, že je Objednatel povinen provést odborný servis minimálně 1x ročně objednáním u Zhotovitele, nebo prokazatelně provést práce dle návodu svépomocí za použití přípravků doporučených výrobcem. 6. Závady zjištěné při přejímce stavby nebo v záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit ve lhůtě stanovené v článku VII bod 2 této Smlouvy, pokud nedojde k dohodě o jiném termínu, to i v případě, že odpovědnost závady neuzná. Pokud v tomto termínu tak neučiní, má Objednatel právo zadat odstranění vad jiné firmě a Zhotovitel je povinen tyto náklady uhradit. Pokud prokáže, že za vady neručí, budou mu vynaložené náklady proplaceny Objednatelem. Objednateli rovněž náleží všechna práva z odpovědnosti za vady vyplývající z příslušného ustanovení občanského zák. XI. Vyšší moc 1. Odpovědnost obou smluvních stran za částečné nebo úplné nesplnění smluvních povinností je vyloučena, jestliže se tak stalo v důsledku vyšší moci. 2. Odpovědnost Objednatele za částečné nebo úplné nesplnění smluvních povinností nebo za opožděné splnění smluvních povinností je vyloučena rovněž tehdy, jestliže se tak stalo v důsledku neposkytnuté součinnosti ze strany vlastníků sousedících nemovitostí anebo v důsledku postupu těchto osob v rámci územního, stavebního a kolaudačního řízení. 3. Odpovědnost Zhotovitele za částečné nebo úplné nesplnění smluvních povinností nebo za opožděné splnění smluvních povinností je vyloučena, jestliže se tak stalo v důsledku Zhotovitelem nezaviněné a nepředvídatelné události nebo vnějších vlivů, které zapříčiní nedostatek vstupních nerezových materiálů na trhu v dané době způsobený nedostatkem dovážených komodit pro jejich výrobu, a to z důvodu vyšší moci nebo pandemie. XII. Závěrečná ustanovení 1. Tato Smlouva je vyhotovena ve dvou exemplářích s tím, že každá ze stran obdrží po jednom stejnopise. 2. Tato Smlouva je podepsána na základě svobodné vůle obou zúčastněných stran. 3. Veškeré dodatky k této Smlouvě budou provedeny v písemné formě, označeny pořadovými čísly a podepsány osobami oprávněnými jednat ve věcech této Smlouvy. 4. Pokud v této Smlouvě není stanoveno jinak, řídí se práva a povinnosti účastníků příslušnými ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. v platném znění. 5. Tato Smlouva nabývá platnosti podpisem smluvních stran. 6. Uchazeč bere na vědomí, že smlouva o dílo a případně i její budoucí dodatky budou zadavatelem uveřejněny ve smyslu zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), v platném znění (dále jen „zákon o registru smluv“), neboť zadavatel je mj. povinným subjektem dle citovaného zákona. Pro tyto případy je uchazeč povinen zadavatele písemně upozornit na případné obchodní tajemství a jiné chráněné údaje vyplývající ze smlouvy a dílo, případně i jejich budoucích dodatků, které budou následně zadavatelem v uveřejňovaném textu anonymizovány. V Bystřici dne: 11.05.2023 V Uherském Hradišti dne: …………… Podpis Zhotovitele: …………………………. Podpis Objednatele : ……………………………. Rudolf Cieślar Ing. Jiří Durďák jednatel ředitel příspěvkové organizace BERNDORF BÄDERBAU s.r.o. Aquapark Uherské Hradiště, příspěvková organizace příloha č.1 – Cenová nabídka 8