SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB dle zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů, a ust. § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřeli Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 IČ: 60459085 DIČ: CZ60459085 se sídlem Postupická 3150, Praha 4, 141 00 zastoupená Mgr. Šárka Hurtlová, ředitelka školy bankovní spojení: PPF banka a.s. číslo účtu: 2002290004/6000 e-mail: hurtlova@postupicka.cz (dále jen „Objednatel“) na straně jedné a act Řanda Havel Legal advokátní kancelář s.r.o. IČ: 27636836 DIČ: CZ27636836, plátce DPH: ANO se sídlem Praha 1, Truhlářská 13-15, PSČ 11000 zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 120572 bankovní spojení: Komerční banka, a.s. č. účtu: 35-8422900267/0100 zastoupená Mgr. Tomášem Rydvanem, jednatelem e-mail: zakazky@actlegal-rhl.com tel: +420 222 537 500 (dále jen „Dodavatel“) na straně druhé (Objednatel a Dodavatel společně dále jen jako „smluvní strany“ nebo jednotlivě též jako „smluvní strana“) tuto smlouvu o poskytování právních služeb: (dále jen tato „smlouva“) Preambule Smluvní strany uzavírají tuto smlouvu vzhledem k tomu, že: ? Objednatel je veřejným zadavatelem; ? Dodavatel podal nabídku na plnění veřejné zakázky malého rozsahu na služby s názvem „Právní poradenství týkající se projektů financovaných z fondů EU,“ zadávané Objednatelem, jako zadavatelem, mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“); ? nabídka Dodavatele byla v souladu s výzvou k předložení cenové nabídky Objednatelem vyhodnocena jako nejvýhodnější a Dodavatel byl vybrán jako dodavatel veřejné zakázky. I. Prohlášení smluvních stran 1.1 Účelem této smlouvy je zajištění poskytování právního poradenství ve vztahu k projektům financovaných z fondů EU ze strany Dodavatele Objednateli, a to za podmínek stanovených v této smlouvě. 1.2 Dodavatel v souladu s § 5 odst. 1 OZ prohlašuje, že je osobou oprávněnou vykonávat odborné činnosti související s předmětem plnění této smlouvy, a že za tím účelem má veškerá nezbytná oprávnění. Dodavatel dále prohlašuje, že má nezbytné odborné znalosti k poskytnutí veškerých plnění dle této smlouvy. Dodavatel prohlašuje, že ke dni podpisu této smlouvy není v úpadku ani mu úpadek ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenčního zákona, ve znění pozdějších předpisů, nehrozí. II. Předmět této smlouvy 2.1 Dodavatel se na základě této smlouvy dále zavazuje poskytnout Objednateli níže uvedené právní služby vztahující se k projektu, který bude podpořen z výzvy IROP – Střední školy, Specifický cíl 4.1, případně k obdobnému dotačnímu projektu financovanému zcela či částečně z fondů EU: ? příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby inženýringu a přípravu projektové dokumentace; ? příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby technického dozoru investora; ? příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby koordinátora BOZP; ? příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby dotačního a finančního managementu projektu; ? příprava a komplexní administrace zadávacího řízení podlimitní veřejné zakázky na dodavatele stavebních prací; ? příprava a komplexní administrace zadávacího řízení nadlimitní veřejné zakázky na dodávky vybavení a zařízení. 2.2 Dodavatel se dále na základě této smlouvy zavazuje poskytovat Objednateli související právní poradenství v rozsahu max. 530 hodin, spočívající zejména v přípravě objednávek a specifikace jejich plnění, součinnosti při kontrolách veřejných zakázek a případném zajištění nápravy, konzultacích v rámci výstavby projektu, odborném vedení reklamačního řízení a případné administraci zadání nepředpokládané veřejné zakázky. Toto právní poradenství se bude vztahovat k veřejným zakázkám uvedeným v bod 2.1., případně se může týkat i jiných projektů financovaných zcela nebo částečně z fondů EU. 2.3 Součástí přípravy a komplexní administrace procesu zadávání veřejné zakázky dle odst. 2.1 a 2.2 této smlouvy je mj. příprava a vypracovaní zadávací dokumentace, včetně příslušné smlouvy, a zastoupení zadavatele při zadávání veřejné zakázky. Součástí plnění je i posouzení vhodného režimu zadávání příslušné zakázky a typu výběrového řízení. 2.4 Při plnění předmětu veřejné zakázky je Dodavatel povinen vždy postupovat v souladu s veškerými platnými právními předpisy, relevantními metodikami pro zadávání veřejných zakázek a v souladu s aktuálně platnými podmínkami poskytovatele příslušné dotace. 2.5 Objednatel se na základě této smlouvy zavazuje řádně dodané plnění ze strany Dodavatele převzít a zaplatit Dodavateli sjednanou odměnu. Pro vyloučení pochybností smluvní strany výslovně uvádí, že Objednatel není povinen vyčerpat předmět této smlouvy v maximálním rozsahu dle čl. II. této smlouvy a zavazuje se tedy zaplatit Dodavateli odměnu pouze za skutečně řádně dodanou část předmětu této smlouvy v souladu se čl. IV. této smlouvy. III. Povinnosti smluvních stran 3.1 Dodavatel se zavazuje provádět svoji činnost v souladu s pokyny Objednatele, nejsou-li v rozporu se zákonem. Dodavatel prohlašuje, že je pojištěn pro případ profesní odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s předmětem svého podnikání, tj. s výkonem advokacie. Dodavatel se zavazuje poskytovat služby dle této smlouvy s odbornou péčí, dle svých nejlepších znalostí, schopností a možností v rámci platných právních předpisů, řádně a svědomitě. 3.2 Dodavatel je povinen veškeré údaje a informace získané od Objednatele udržovat v tajnosti a zachovávat o nich mlčenlivost ve vztahu k třetím osobám s výjimkou případů, kde z pokynu nebo zadání Objednatele vyplývá, že je zmocněn jednat vůči určeným třetím osobám určitým způsobem. Dodavatel se dále zavazuje udržovat veškeré poskytnuté dokumenty v tajnosti, s výjimkou zpřístupnění na základě pokynu Objednatele nebo s jeho předchozím písemným souhlasem. V případě, že by se Dodavatel mohl při provádění činnosti dle této smlouvy dostat do konfliktu zájmů mezi Objednatelem a jinou osobou, které poskytuje obdobné služby, je povinen okamžitě na takovou možnost upozornit Objednatele a předložit mu návrh řešení. 3.3 Objednatel se dále zavazuje udělit Dodavateli plné moci nebo předložit jiné dokumenty v případech, kdy obstarání a předložení těchto dokumentů bude nezbytné pro řádné plnění této smlouvy ze strany Dodavatele. 3.4 Smluvní strany se zavazují při plnění této smlouvy navzájem spolupracovat a poskytovat si veškerou nutnou součinnost. Objednatel se zejména zavazuje Dodavateli předat veškeré potřebné informace, písemné a jiné podklady. 3.5 Dodavatel se zavazuje na výzvu Objednateli předat své stanovisko ke konkrétní záležitosti a informovat Objednatele o průběhu plnění jednotlivých úkolů. Dodavatel je povinen zajistit pro plnění této smlouvy odborně způsobilý realizační tým v dostatečném rozsahu. IV. Smluvní odměna 4.1 Za poskytnutí všech právních služeb dle čl. II. této smlouvy sjednávají smluvní strany odměnu ve výši uvedené v příloze č. 1 této smlouvy, kterou tvoří soupis jednotkových cen za jednotlivé činnosti uvedené ve čl. II. této smlouvy. 4.2 Odměna za jednotlivé poskytované právní služby je stanovena jako cena konečná, nejvýše přípustná a nepřekročitelná, zahrnující celou odměnu a veškeré náklady Dodavatele související s předmětem plnění dle této smlouvy. 4.3 Právo fakturovat příslušnou část odměny dle této smlouvy vzniká Dodavateli vždy po řádném dokončení a předání dílčí části předmětu plnění dle čl. II. této smlouvy, za kterou je sjednána jednotková cena uvedená v příloze č. 1 této smlouvy. V případě ukončení této smlouvy v průběhu realizace dílčí části plnění, náleží Dodavateli poměrná část odměny alikvótně k vykonané práci na dílčí části plnění. Odměna za právní poradenství dle čl. 2.2 této smlouvy v hodinové sazbě uvedené v příloze č. 1 této smlouvy je splatná vždy po skončení příslušného kalendářního měsíce, ve kterém byly tyto právní služby poskytnuty Objednateli, a to na základě vyúčtování předloženého Dodavatelem. Lhůta splatnosti jednotlivých faktur činí 30 dní. Fakturovaná částka je uhrazena dnem odepsání částky z bankovního účtu Objednatele. 4.4 Faktura musí obsahovat náležitosti dané zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění, a musí mít uvedenou splatnost 30 kalendářních dnů ode dne vystavení. Faktura musí obsahovat též název a číslo projektu financovaného z fondů EU. V případě, že faktura nebude mít předepsané náležitosti, je Objednatel oprávněn zaslat ji v době splatnosti zpět Dodavateli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení s úhradou. Postup podle předcházející věty je možno aplikovat i opakovaně. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného doručení náležitě doplněné či opravené faktury Objednateli. Přílohou faktury bude vždy výkaz činnosti Dodavatele. 4.5 Smluvní strany se dohodly, že odměna bude hrazena bezhotovostně na účet uvedený na příslušném daňovém dokladu. V. Odpovědnost 5.1 Dodavatel odpovídá objednateli za škodu, kterou mu způsobí v souvislosti s poskytováním právních služeb dle této smlouvy, a to i tehdy, byla-li by škoda způsobena jím zvoleným zástupcem, advokátním koncipientem nebo jiným zaměstnancem. 5.2 Dodavatel by se této odpovědnosti zprostil jen tehdy, pokud by prokázal, že škodě nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které bylo možno na něm požadovat. VI. Doba trvání této smlouvy 6.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to do vyčerpání předmětu plnění dle bodu 2.1 a 2.2 této smlouvy, a tedy do vyčerpání finančních prostředků za předmět plnění uvedené v příloze č. 1 této smlouvy. 6.2 Objednatel je oprávněn i bez udání důvodů tuto smlouvu vypovědět s tříměsíční výpovědní dobou. Výpovědní doba počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. V pochybnostech se má za to, že výpověď byla doručena pátý pracovní den od jejího odeslání doporučenou poštovní zásilkou s dodejkou. VII. Závěrečná ustanovení 7.1 Na právní poměry výslovně neupravené touto smlouvou se přiměřeně použijí právní předpisy České republiky, zejména občanského zákoníku a příslušná ustanovení zákona o advokacii, a dále příslušné metodiky a pravidla příslušných operačních programů fondů EU. 7.2 Smluvní strany dále berou na vědomí a souhlasí s tím, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů (zákon o registru smluv). Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy v plném znění. Uveřejnění této smlouvy podle zákona o registru smluv zajistí Objednatel. 7.3 Objednatel upozorňuje, že plnění této smlouvy může být spolufinancováno z fondů EU. Dodavatel je povinen archivovat veškerou dokumentaci související s realizací projektu a vztahující se k předmětu plnění této smlouvy včetně účetních dokladů nejméně 10 let od ukončení plnění dle této smlouvy. 7.4 Dodavatel je povinen minimálně do 31. 12. 2035 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (Centra, MMR, MF, Evropské komise, Evropského účetního dvora (dále také „EÚD“), Nejvyššího kontrolního úřadu (dále také „NKÚ“), příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 7.5 Dodavatel se zavazuje k poskytnutí součinnosti jako osoba povinná spolupůsobit při výkonu finanční kontroly dle § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, a dle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole, ve znění pozdějších předpisů. Dodavatel je povinen poskytnout kontrolním orgánům veškerou nutnou součinnost. 7.6 Tato smlouva je vyhotovena ve 2 vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom. Nedílnou součástí této smlouvy je její příloha č. 1 – soupis jednotkových cen. 7.7 Tuto smlouvu lze měnit a doplňovat na základě dohody smluvních stran písemnými číslovanými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami. 7.8 Pokud se kterékoliv ujednání obsažené v této smlouvě ukáže být neplatným, neúčinným či nevymahatelným, nemá tato skutečnost vliv na platnost ostatních ujednání obsažených v této smlouvě. Smluvní strany se zavazují nahradit takové neplatné, neúčinné či nevymahatelné ustanovení ustanovením platným, účinným a vymahatelným, které se svým obsahem bude co nejvíce blížit ekonomickému účelu této smlouvy. 7.9 Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu přečetly a že tato smlouva byla uzavřena srozumitelně a určitě dle jejich pravé, svobodné a vážně projevené vůle, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek. Právní jednání smluvních stran v této smlouvě svým obsahem a účelem odpovídá dobrým mravům i zákonu. Na důkaz toho připojují smluvní strany své podpisy. V Praze dne V Praze dne ____________________________ ______________________________ Příloha č. 1 Soupis jednotkových cen Veřejná zakázka malého rozsahu na služby: „Právní poradenství týkající se projektů financovaných z fondů EU“ Zadavatel: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 Dodavatel: act Řanda Havel Legal advokátní kancelář s.r.o. Popis činnosti právních zakázek, projekty RAP a jiné evropské projekty Kč bez DPH Kč s DPH Příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby inženýringu a přípravu projektové dokumentace 75.000 90.750 Příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby technického dozoru investora 75.000 90.750 Příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby koordinátora BOZP 75.000 90.750 Příprava a komplexní administrace výběrového řízení veřejné zakázky malého rozsahu na služby dotačního a finančního managementu projektu 75.000 90.750 Příprava a komplexní administrace zadávacího řízení podlimitní veřejné zakázky na dodavatele stavebních prací 180.000 217.800 Příprava a komplexní administrace zadávacího řízení nadlimitní veřejné zakázky na dodávky vybavení a zařízení 180.000 217.800 Ostatní právní služby Poskytování souvisejícího právního poradenství projektů financovaných zcela nebo částečně z fondů EU Za 1 hodinu: 2.300 Za 530 hodin: 1.219.000 2.783 1.474.990   Celkem (do celkové části bude započten součet cen za jednotlivé administrace a právní poradenství v rozsahu 530 hodin) Tato hodnota je nabídkovou cenou 1.879.000 2.273.590 2