KUPNÍ SMLOUVA KNL Č.S2017/00^;^/00 Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem Husova 357/10, 460 01, Liberec I - Staré Město doručovací 460 63 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, v oddílu B, vložce 1651_ zastoupena: spojení: IČ: 27283933 DIČ: CZ699003993 dále jen „Kupujíct a Lindě Gas a.s. se sídlem U Technoplynu 1324, 198 00 Praha 9 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Měst. soudu v Praze, v oddílu B, vložce 411 zastoupená IČ: 00011754 DIČ: CZ00011754 dále jen „ProdávajícP^ kupující a prodávající dále též společně označováni jako „smluvní strany", níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavírají podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník tuto smlouvu (dále jen „smlouva"). Či. 1 Preambuie 1. Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu smlouvy. Plnění této smlouvy se řídí taktéž zadávacími podmínkami zadávacího řízení veřejné zakázky „Dodávky medicinálního kapalného kyslíku", která byla vyhlášena dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek a zveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek dne 9. 3. 2017, pod evid. číslem Z2017- 005950 a v Úředním věstníku EU pod zn,: 2017/S 048-087780 (dále jen „zadávací řízeni). Tyto podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, I když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou Prodávajícího, kterou předložil v zadávacím řízení (dál jen „nabídka"). Zadávací podmínky a nabídka jsou přílohou této smlouvy, která se ke smlouvě fyzicky nepřikládá, ale je uložena v archivu Kupujícího i Prodávajícího. 2. Kvalitativní, jakostní a technické vlastnosti dodávaného zboží budou odpovídat požadavkům Kupujícího uvedeným v zadávací dokumentaci k veřejné zakázce a nabídce Kupujícího. 3. Smluvní strany mají zájem uzavřít tuto Kupní smlouvu a upravit si tak smluvní vztahy vyplývající ze shora uvedeného, to vše za podmínek stanovených touto smlouvou. ČI. 2 Předmět plnění 1. Předmětem této smlouvy jsou průběžné dodávky kapalného medicinálního kyslíku do 4 zásobníků (3 zásobníky v areálu nemocnice Liberec, 1 zásobník v areálu nemocnice Turnov) Kupujícího, a to včetně zajištění údržby, pravidelného servisu a revizí zásobníků kapalného medicinálního kyslíku prodávajícím, dle platných právních předpisů a norem a zajištění školení obsluhy zásobníků, za podmínek specifikovaných v příloze č. 2 této smlouvy (dále také jen „Zbožr). 2. Prodávající se zavazuje dodávat Kupujícímu zboží na základě jeho telefonických objednávek (v pracovní dny od 6:00 hod. do 15:00 hod na telefonním čísle které Kupující bezodkladně potvrdí současně elektronicky (na emailovou adresu^^^^^^Í|^^^^H. Prodávající se zavazuje Kupujícímu rovněž elektronicky (na emailovou adresu^^^^^^^^^^^^^^^l potvrdit přijetí taková objednávky. 3. Kupující se touto smlouvou zavazuje takto objednané zboží od Prodávajícího převzít a zaplatit dohodnutou kupní cenu. 4. Kupující si vyhrazuje právo neodebrat zboží v množství uvedeném v příloze č. 1 této smlouvy. To znamená, že Kupující je oprávněn určovat konkrétní množství jednotlivých dílčích dodávek podle svých aktuálních potřeb. ČI. 3 Kupní cena 1. Kupní cenou se rozumí cena za zboží včetně obalu a dopravy na místo plnění, cla, kurzových rozdílů, dokladů ke zboží, pojištění a případně včetně dalších náležitostí uvedených v této smlouvě nebo v přílohách této smlouvy, a to včetně odměny za údržbu, servis a revize zásobníků a školení obsluhy zásobníků, poskytované v rozsahu přílohy č. 2 této smlouvy, a včetně dodávky nezbytných drobných náhradních dílů do výše 10 000," Kč za jeden zásobník a rok. Opravy zásobníků nad tento limit bude prodávající provádět na základě písemné objednávky kupujícího 2. Kupní cena je nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace veřejně zakázky. 3. Kupní cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz, stabilitou měny nebo cla. Kupní cena může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH 0 příslušný procentuální nárůst a po písemném souhlasu Kupujícího. 4. Cena zboží je uvedena v příloze č. 1 této smlouvy. ČI. 4 Platební podmínky 1. Platby za dodávky medicinálního kyslíku a související služby budou prováděny v české měně a na základě příslušného daňového dokladu (faktury) vystaveného Prodávajícím •na základě skutečného plnění. 2. Podkladem pro vystavení daňového dokladu bude dodací list ověřený odpovědným pracovníkem Kupujícího. 3. Splatnost daňových dokladů (faktur) je 30 dní ode dne doručení faktury Kupujícímu. 4. Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad (fakturu) za každý závoz. 5. Faktura bude mít všechny náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty. 6. V případě, že vystavená faktura obsahuje nesprávné cenové údaje, nesprávné náležitosti nebo chybí na faktuře některé náležitosti uvedené v předchozích odstavcích, je Kupující oprávněn fakturu vrátit Prodávajícímu do doby její splatnosti. V takovém případě je Prodávající povinen vystavit fakturu novou. Doba splatnosti opravené nebo doplněné faktury počne běžet dnem opětovného doručení Kupujícímu. -2- 7. Za zaplacení kupní ceny se považuje připsání příslušné částky ve prospěch účtu Prodávajícího, nebylo-li dohodnuto jinak. 8. Pro případ, že Prodávající je nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem" ve smysl^u ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí Prodávající s tím, že mu Kupující uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 9. Prodávající rovněž souhlasí stím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (§109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Kupující cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. ČI. 5 Přechod vlastnictví Vlastnická práva k dodanému zboží a nebezpečí škody přechází na Kupujícího okamžikem podpisu předávajícího protokolu - dodacího listu dle čl. 4, ČI. 6 Dodací podmínky 1. Místem plnění je areál nemocnice Liberec, Husova 357/10, 460 01 Liberec (dva zásobníky o objemu 10,000 litrů a jeden zásobník o objemu 4,900 litrů) a areál nemocnice Turnov, 28. října 1000, 511 01 Turnov (1 zásobník o objemulO.OOO litrů) 2. Zboží bude kupujícímu dodáváno postupně, dle jeho potřeb, na základě objednávek dle čl. II odst. 2 této smlouvy, jejichž prostřednictvím dá kupující prodávajícímu pokyn k částečnému plnění této smlouvy. Kontaktní údaje pověřené osoby Kupujícího jsou: LIBEREC Kontaktní údaje pověřené osoby Prodávajícího jsou: 3. Dodávky budou uskutečňovány výhradně v pracovní dny, a to do 3 dnů od telefonické výzvy ve smyslu čl. II odst. 2 této smlouvy. 4. V případě mimořádného urgentního požadavku Kupujícího bude Prodávající schopen uskutečnit dodávky do 24 hodin. 5. Za doklady, nutné k převzetí a užívání zboží se považuje dodací list a platný atest výrobku. -3- 6. Dodací listy budou dodávány v 1 vyhotovení v listinné podobě při dodávce zboží. 7. Pokud se názory stran na prejímku zboží neshodují, musí být učiněn zápis o zjištěné nesrovnaiosti a k zápisu musí být připojeny všechny dokiady, které svědčí o stavu zboží při přejímce. 8. Prodávající garantuje dovoz požadovaného množství, přičemž dovozem požadovaného množství se rozumí dodávky snížené max. o 10% oproti požadovanému množství. V případě nedodržení závazku dodávky tohoto množství je Prodávající povinen uhradit Kupujícímu smiuvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za 1 závoz (dodání). 9. Přechod nebezpečí škody, doprava a pojištění: a. nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku podpisu při převzetí zboží v místě plnění, b. škoda na zboží, která vznikla po přechodu jejího nebezpečí na Kupujícího, nemá viiv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže ke škodě na zboží došio v důsledku porušení povinností Prodávajícího, c. přepravu zboží do ujednaného místa plnění sjednává Prodávající vhodným dopravním prostředkem podle obvyklých zvyklostí, přepravné a pojištění platí Prodávající. d. Prodávající na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu realizace, stejně tak za škody způsobené svou činností Kupujícímu nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu nahradit a není-Ii to možné, tak finančně uhradit. Za tímto účelem musí mít Prodávající uzavřenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě min. ve výši 6 mil. Kč. Dokiady o pojištění předložil Prodávající Kupujícímu v rámci součinnosti před podpisem této smlouvy. 10. V případě nemožnosti plnění ze strany Prodávajícího, je Prodávající povinen v dostatečném předstihu písemně uvědomit Kupujícího o přerušení dodávek a pomůže Kupujícímu zajistit dočasného dodavatele zboží. Kupující je oprávněn po dobu přerušení dodávek nakupovat předmět plnění od jiného dodavatele za ceny obvyklé (náhradní plnění). Rozdíl v nákupních cenách, jenž vznikne mezi cenami sjednanými a cenami náhradního plnění uhradí Prodávající Kupujícímu do 14 dnů po obnovení dodávek. ČI. 7 Kvalitativní podmínky Prodávající je povinen po celou dobu účinnosti této smlouvy dodávat Kupujícímu zboží v jakosti a provedení odpovídajícím zadávací dokumentaci k veřejné zakázce a nabídce Kupujícího podané v rámci zadávacího řízení. Tento závazek se týká i způsobu dodání kapalného medicinálního kyslíku. Veškerý dodávaný kapalný medicinální kyslík musí splňovat příslušné právní předpisy a normy, zejména musí mít platné rozhodnutí o registraci dodávaného kapalného medicinálního kyslíku vydané Státním úřadem pro kontrolu léčiv dle zákona 378/2007 Sb. o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů a platný bezpečnostní list dle zákona č. 350/2011 Sb. o chemických látkách a chemických směsích a o změně některých zákonů (chemický zákon) nebo dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č.1907/2006. Prodávající předložil v rámci součinnosti před podpisem této smlouvy prohlášení o shodě nebo certifikáty CE k veškerému zboží, ze kterých bylo patrno, že veškerý nabízený (dodávaný) kyslík splňuje příslušné aktuálně platné normy a zavazuje se jakoukoliv změnu v těchto dokladech v průběhu účinnosti smlouvy Kupujícímu oznámit a doložit dokiady nové. Prodávající se zavazuje jakoukoliv změnu v těchto dokladech v průběhu účinnosti smlouvy Kupujícímu oznámit a doložit doklady nové. -4- 2. 4. Předmět Smlouvy v rozsahu administrativně-technické činnosti spojené s uzavřením a plněním této smlouvy, dále dodávku zboží, které je předmětem této smlouvy, bude Prodávající plnit vlastní kapacitou (vlastními zaměstnanci). Ostatní části předmětu smlouvy (např. výrobu nebo dopravu zboží do místa určení) je Prodávající oprávněn realizovat prostřednictvím třetích osob (poddodavatelů). Smluvní strany si výslovně sjednaly, že prodávající nese plnou odpovědnost za veškerá plnění poskytovaná prostřednictvím poddodavatelů. 6. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace, je v průběhu plnění možná pouze v důsledku objektivně nepředvídatelných skutečností a za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve shodném rozsahu jako poddodavatel původní a bude se v tomu odpovídajícím rozsahu na plnění předmětu této smlouvy podílet. Změna výrobce dodávaného zboží je možná pouze ve výjimečných případech a za předpokladu, že nebudou naplněny znaky podstatné změny smlouvy. ČI. 8 Záruky 1. Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení podle této smlouvy a jejich příloh. 2. Prodávající nese odpovědnost za vady v jakosti a množství dodávaného zboží a odpovědnost za škodu způsobenou použitím vadného zboží. 3. Reklamace jakosti a množství bude Kupujícím uplatněna písemně, a to nejpozději do 7 dnů od dodání zboží. 4. Vady zřejmé již při odběru zboží oznámí Kupující ihned po jejich zjištění, nejpozději však do 7 dnů od dodání zboží. 5. Kupující je povinen vady písemně oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a uplatnit svůj požadavek na vyřízení. 6. Za předpokladu, že Kupující splnil své závazky vyplývající z této smlouvy, ručí Prodávající při normálním užívání zboží za kvalitu. 7. V případě jakékoliv pochybnosti o tom, že jakost dodaného zboží neodpovídá požadavkům na jeho jakost. Kupující bezodkladně zastaví jeho používání pro lékařské účely. O této skutečnosti bude ihned informovat Prodávajícího a stáhne veškeré zboží stejné šarže, jako má zboží, o jehož jakosti bude mít Kupující pochybnosti. Až po obdržení písemného povolení kvalifikované osoby Prodávajícího použije Kupující zboží k lékařským účelům. V takovém případě je Prodávající povinen nahradit Kupujícímu veškeré náklady a příp. škody s tím spojené. 8. Oznámení o vadách musí obsahovat: a. kód kupní smlouvy a faktury, b. popis vady nebo přesné určení jak se projevuje, c. číslo dodacího listu, na němž je reklamované - vadné zboží uvedeno. 9. Jestliže má dodané zboží vady, může Kupující podle své volby požadovat: a. Jde-li o vady provedení a jakosti - dodání náhradního zboží za zboží vadné, vadné zboží je povinen Kupující vrátit. b. Jde-li o vady množství - dodání chybějícího množství. c. Jde-li o vady právní - odstranění těchto vad. 10. Volbu nároku má Kupující, ale jen za předpokladu, že svou volbu oznámí ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez odkladu poté co vady zjisti. Jednou provedenou volbu nemůže Kupující jednostranně změnit. 11. Kupující má, vedle nároků ze záruky také nárok na náhradu škody s tím omezením, že jde o náhradu škody, která mu v důsledku vadného zboží vzešla. Je ujednáno, že újma spočívající ve vadách samotných, může být uspokojena pouze z odpovědnosti za vady ze záruky a škodu je nutné považovat v tomto vztahu jinou škodu než újmu, spočívající ve vadách samotných. 12. Záruka na dodané zboží je 24 měsíců. -5- ČI. 9 Smluvní pokuty 1. V případě, že Prodávající nedodrží dobu plnění, sjednanou v této smlouvě, uhradí Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč za každý započatý den prodlení s termínem každé dodávky. 2. V případě, že Prodávající nedodrží kvalitativní parametry dodávek plynu uvedené v této smlouvě, uhradí Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč za každý jednotlivý případ nedodržení kvalitativních parametrů dodávek, přičemž náhrada škody tím není dotčena. 3. V případě prodlení Kupujícího s placením faktury za dodané zboží uhradí Kupující Prodávajícímu úrok z prodlení ve výši 0,01% z celkové nezaplacené částky za každý den prodlení. 4. V případě poruchy plynulého zásobování kyslíkem, pokud prodávající do 5 hodin od nahlášení poruchy kupujícím nezabezpečí náhradní zdroje kyslíku, je kupující oprávněn požadovat po prodávajícím jednorázovou smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každý započatý den prodlení. 5. V případě že prodávající nebude v termínech uvedených v příloze č. 2 této smlouvy provádět údržbu, pravidelný servis, revize zásobníků a školení obsluhy, uhradí Kupujícímu smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč za každý takový případ. 6. Smluvní pokuty dle této smlouvy, budou vymáhány formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce Prodávajícího vůči Kupujícímu. ČI. 10 Ukončení platnosti smlouvy 1. Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Prodávající je opakovaně v prodlení s plněním dodávek o více než trojnásobek dodací lhůty nebo dodal nekvalitní zboží a, ač byl Kupujícím upozorněn, neprodleně nezjednal nápravu. 2. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že Kupující nezaplatí kupní cenu do 60 (šedesátí) dnů po uplynutí ujednané platební lhůty. 3. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem od doručení oznámení o odstoupení. 4. Smluvní strany mají možnost smlouvu vypovědět bez udání důvodu. V takovém případě je stanovena tříměsíční výpovědní lhůta, která začíná běžet prvního dne následujícího měsíce po dni podání výpovědí. Pro případ předčasného ukončení smlouvy (odstoupení od smlouvy, dohoda, výpověď) není Kupující povinen odebrat a uhradit zbývající část z celkového objemu této smlouvy. ČI. 11 Okolnosti vylučující odpovědnost 1. Odpovědnost stran za částečné nebo úplné naplnění smluvních povinností je vyloučena, jestliže se tak stalo: a. v důsledku vyšší moci. Pokud vyšší moc působí po dobu nepřesahující 90 dnů, jsou strany povinny splnit závazky vyplývající z této smlouvy, jakmile účinky vyšší moci pominou, přičemž dodací lhůty a všechny ostatní lhůty se posouvají o dobu působení vyšší moci. Za vyšší moc nelze pokládat zpoždění dodávek od subdodavatelů, výluky a stávky. b. v důsledku zásahu úředních míst, který znemožní stranám splnění povinností vyplývajících z této smlouvy. ČI. 12 Platnost smlouvy Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 3 roky od data podpisu této smlouvy. -6- ČI. 13 Vyžití poddodavateie 1. Prodávající předloží Kupujícímu podle § 105 odst. 3 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, identifikační údaje svých poddodavatelů (včetně jejich majetkové struktury) pokud jsou mu známi, a to nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení oznámení o výběru dodavatele. 2. Prodávající odpovídá za činnost poddodavateie, jako by ji prováděl sám, 3. Prodávající je povinen zajistit koordinaci veškerých činností a dodávek potřebných pro provedení plnění podle této Smlouvy včetně činností nebo dodávek zajišťovaných poddodavateii, popř. jinými dodavateli a kupujícím tak, aby bylo zajištěno plynulé plnění povinností prodávajícího podle této Smlouvy. ČI. 14 Všeobecná ujednání 1. Všechny nároky musí být uplatněny doporučeným dopisem. Za datum uplatnění se považuje datum podacího razítka poštovního úřadu. 2. Jakékoli změny a dodatky této smlouvy musí být učiněny písemně a schváleny podpisem obou stran. Tyto dodatky se stanou integrální součástí této smlouvy. 3. Prodávající prohlašuje a svým podpisem této smlouvy stvrzuje, že zboží odpovídá všem platným právním předpisům a normám. 4. V otázkách výslovně neupravených touto smlouvou se závazky smluvních stran řídí ustanoveními příslušných právních předpisů, zejména občanským zákoníkem. Případné spory bude řešit příslušný obecný soud. 5. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru Kupujícího Prodávající výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). 6. Tato kupní smlouva musí být v souladu s § 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek zveřejněna na profilu zadavatele. 7. Dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv zveřejní kupující tuto smlouvu v registru smluv, a to včetně jednotlivých objednávek, které budou splňovat podmínky pro zveřejnění dané zákonem o registru smluv. Zveřejnění bude provedeno za pomoci automatického strojového převodu textu. 8. Integrální součástí této smlouvy jsou její přílohy. 9. Tato smlouva se vyhotovuje ve třech stejnopisech. Kupující obdrží dva kompletní stejnopisy smlouvy. Prodávající obdrží jeden kompletní stejnopis smlouvy. ČI. 14 Přílohy 1. Cenová nabídka 2. Podmínky pro provádění údržby, pravidelného servisu a revizí zásobníků, včetně školení obsluhy zásobníků V Liberci dne: - 1 -06- 2017 Pfiloha č. 1 Formulář pro zpracování nabídkové ceny podaný v rámd otevřeného nadlimrtniho řízení na realízad veřejné zakázky s evidenčním č. Z2Q17-005950 Název zakázky. „Dodávky medicinálního kapalného kyslíku" Název uchazeče. Obecný název Předpokládané množství v litrech / 3 roky Cena za 1 I bez DPH sazba DPH v % Samostatně vyčíslené DPH zá 1 litr Cena za 1 1 s DPH Celková nabídková cena za 3 roky plnění za předpokládané odebrané množství bez DPH Samostatně vyčíslené DPH Celková nabídková cena za 3 roky plnění za předpokládané odebrané množství s DPH Medidnálni kapalný kyslík 840 000,00 11,70 KČ 15,00 1,76 13,46 KČ 9 828 000,00 Kč 1 474 200,00 Kč 11 302 200,00 Kč ' účastník vyplní pouze žluté vyznačená pole Příloha č. 2 Kupní smlouvy Podmínky pro provádění údržby, pravidelného servisu a revizí zásobníků včetně školení obsluhy zásobníků či. 1 1. Prodávající se zavazuje provádět pro kupujícího celoroční údržbu a servis zásobníku na kapalný medicinální kyslík, které jsou v majetku kupujícího. 2. Kupující se zavazuje předat prodávajícímu za účelem provádění údržby a servisu v rozsahu dle či. 2 čtyři zásobníky na kapalný medicinální kyslík, a to 3 v areálu nemocnice Liberec (o objemu 2 x 10 000 litrů a 1 x 4 900 litrů) a 1 v areálu nemocnice Turnov (o objemu 1 x 10 000 litrů). 3. O předání zásobníků bude zhotoven písemný předávací protokol podepsaný oprávněnými zástupci obou stran. ČI. 2 Rozsah prováděné údržby a servisu 1. Údržba a servis zásobníků budou prováděny prodávajícím v rozsahu a lhůtách stanovených příslušnými právními předpisy tak, aby byla neustále zajištěna funkčnost a provozuschopnost celého systému zásobování Krajské nemocnice Liberec, a.s. kapalným kyslíkem. 2. Prodávající se zavazuje zajišťovat servis na technologickou část odpařovací stanice - zásobníku po uzávěr na výstup ze stanice za odpařovači. 3. Prodávající se zavazuje provádět; {vždy s ohledem na aktuální stav - bližší informace viz pověřené osoby kupujícího) - údržbu a servis technologické části zásobníku, jakož i technická zlepšení tak, aby byl v technickém stavu, odpovídajícímu běžnému standardu pro takováto zařízení - revize: ( v souladu s § 7 odst. 1 vyhlášky ČÚBP a ČBÚ č. 18/1979 Sb,, kterou se určují vyhrazená tlaková zařízení a stanoví některé podmínky k zajištění jejich bezpečnosti, ve znění pozdějších předpisů a technické normy ČSN 69 0012 v aktuálním znění a s ohledem na aktuální stav revizí na zařízení (bližší Informace viz kontaktní osoba) • provozní revize plynového zařízení (dále jen „PZ") - (Ix za 3 roky od data poslední revize) • provozní kontrolu PZ (Ix ročně od data poslední kontroly) • provozní revizi tlakové nádoby stabilní (dále jen „TNS") - (Ix za 3 roky od data poslední revize) • provozní kontrola TNS (Ix ročně od data poslední kontroly), zkoušku těsnosti TNS (Ix za 5 let od data poslední zkoušky) • tlakovou zkoušku TNS (Ix za 9 let od data poslední tlakové zkoušky) - školení obsluhy: (v souladu s § 5, odstavce 2 vyhl. ČÚBB č. 21/1979 Sb., v platném znění, čl. 6 přílohy ČSN 69 0012) • školení obsluhy PZ (do 1 měsíce od začátku plnění) • školení obsluhy TNS (do 1 měsíce od začátku plnění) • v případě nových zaměstnanců, kteří budou pracovat s PZ a TNS, provede dodavatel školení neprodleně dle potřeby kupujícího Či. 3 Specifikace práv a povinností obou smluvních stran 1. Prodávající je povinen sledovat IhSty pro provádění servisu a údržby přístroje v rozsahu specifikovaném v či. 2 této přílohy (dále jen „plánovaný servis") a plánovaný servis zásobníků provádět i bez výzvy kupujícího. Servisní práce a údržba zásobníků prováděná na základě požadavku kupujícího bude prováděna podle dohody smluvních stran. 2. Prodávající zajistí, aby jeho pracovníci před zahájením každé práce související s prováděním servisu a údržby přístroje uvědomili kupujícího, a to nejméně 3 pracovní dny předem. Kupující bude o provádění servisu a údržbě, popř. oprav Prodávajícím uvědomován dopředu na e-mail: LIBEREC 3. Na zásobnících, které prodávající převzal do komplexní péče na základě této smlouvy, má oprávnění provádět servis a údržbu pouze osoba, která má k tomu oprávnění od prodávajícího. 4. Jakékoliv zjištěné porušování povinností vyplývajících z této smlouvy je poškozená strana povinna oznámit druhé straně písemně do 1 (jednoho) měsíce po zjištění a vyzvat příslušnou smluvní stranu k nápravě v přiměřené lhůtě, která nesmí být kratší než 15 dnů. Nebude-lí porušení ve stanovené lhůtě napraveno, je příslušná poškozená smluvní strana oprávněna od této smlouvy odstoupit s účinností ode dne doručení oznámení o odstoupení od této smlouvy druhé smluvní straně. V případě pochybností se má za doručeno pátým dnem po odeslání (doporučenou poštou). ČI. 4 Podmínky provádění servisu a údržby prodávajícím 1. Prodávající nastoupí k servisnímu zásahu nejpozději do 24 hod. od nahlášení poruchy (např. telefonicky, dopisem, faxem či e-mallem) a uvedení zařízení do bezchybného provozu nejpozději do 96 hod. od nahlášení poruchy. 2. Technické závady bránící běžnému provozu odstraní prodávající do 24 hodin. 3. Kupující dává souhlas s umístěním loga na zásobnících s tím, že tyto zásobníky dodavatel řádně povrchově ošetří. 4. Prodávající na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu realizace, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je dodavatel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu nahradit a není-ll to možně, tak finančně uhradit. Za tímto účelem musí mít prodávající uzavřenou pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě min. ve výši 6 mil. Kč. Prostou kopli Pojistné smlouvy čl pojistného certifikátu předložil prodávající před uzavřením smlouvy. ^ /