Kupní smlouva KNL č. 52023/00199/00 „Zabezpečení emailové komunikace“ Krajská nemocnice Liberec, a.s. se sídlem: Husova 357/10, 460 01, LiberecI — Staré Město, doručovací číslo 460 63 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, v oddílu B, vložce 1651 zastoupená: místopředsedou představenstva IČ: 27283933 DIČ: CZ27283933 dále jen „Kupující“ a awin IT, s. r. o. se sídlem: Bedřichovská 2183/16, 182 00 Praha 8 — Libeň zapsaný v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, spisová značka C 228385 zastoupený: jednatelem bankovní spojení: Moneta Money Bank, a. 5., číslo účtu: 225668183/0600 IČ: DIČ : 03 173631 CZ0317363 1 dále jen „Prodávající“. Čl. 1 Úvodní ustanovení 1.1. 1.2. 1.3. Kupující a Prodávající (dále též společně označováni jako „smluvní strany“) níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavírají podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tuto smlouvu (dále jen „smlouva“). Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při zajištění rozšíření každého z dvou diskových polí na základě podmínek zadávací dokumentace veřejné zakázky malého rozsahu pořadové č. P2023008 s názvem „Zabezpečení emailové komunikace“ (dále jen „veřejná zakázka“), na základě které byla mezi Kupujícím jako zadavatelem této veřejné zakázky a Prodávajícím jako vybraným dodavatelem veřejné zakázky uzavřena tato smlouva. Zadávací podmínky a nabídka Prodávajícího, kterou podal jako účastník ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku, jsou závazné, jsou součástí této smlouvy, i když v ní nejsou výslovně uvedeny a smluvní strany jsou povinny je při realizaci předmětu plnění dodržet. Technická speciňkace z nabídky Prodávajícího tvoří nedílnou součást této smlouvy jako její příloha. Čl. 2 Předmět smlouvy 2.1. 2.2. 2.3. 2.4. 2.5. 2.6. 2.7. 2.8. 2.9. 2.10. 2.11. 2.12. Předmětem této smlouvy je ochrana a zabezpečení emailové komunikace. Součástí dodávky musí být veškeré potřebné vybavení, potřebné pro instalaci a provoz bez nutnosti využití další interní zdrojů sítě (například virtuálního prostředí apod.). Předmět plnění je podrobně popsán v příloze č. 1 této Kupní smlouvy — Technická speciňkace dodávky. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu předmět koupě podle této smlouvy a převést na něj vlastnické právo k předmětu koupě. Kupující je povinen zaplatit za předmět koupě dohodnutou kupní cenu. Detailní technická specifikace předmětu plnění této smlouvy a počtu kusů jednotlivých technologií, licencí a jejich příslušenství je obsažena v předmětu plnění této smlouvy a v příloze č. 1 této smlouvy a je její nedílnou součástí. V případě rozporu vzniklého mezi technickou specifikací Kupujícího a Prodávajícího platí vždy speciňkace Kupujícího. Záruka, podpora, aktualizace a nové verze softwaru musí být poskytovány minimálně po dobu 3 let a musí být zahrnuté v nabídkové ceně. Dodané zboží musí být pokryto oficiální podporou výrobce tak, aby v případě závady, kterou není Prodávající schopen odstranit, mohl Kupující tuto závadu eskalovat přímo k technické podpoře výrobce. Prodávající je tímto povinen dodat kupujícímu licenční certifikát, který je předmětem této smlouvy a umožnit mu nabytí vlastnického práva k nim a čímž současně vzniká závazek Kupujícího licenci převzít a zaplatit za ně Prodávajícímu kupní cenu. Kupující musí mít možnost si sám legálně stahovat bezpečnostní záplaty i nové verze, na základě zaregistrování čísla aktivovaného servisního kontraktu. Součástí předmětu plnění jsou dále služby a práce Prodávajícího se zařízeními přímo související a nezbytné k řádnému uvedení předmětu plnění do provozu. Jedná se zejména o instalaci, konňguraci, dodávku dokumentace, dodávku licencí a zaškolení administrátorů. Prodávající se zavazuje dodat předmět smlouvy Kupujícímu s veškerými doklady nutnými k převzetí a zejména k užívání. Prodávající touto smlouvou prodává Kupujícímu do výlučného vlastnictví předmět Kupní smlouvy. Kupující předmět plnění této smlouvy, jímž jsou věci nové a nepoužité, kupuje za dohodnutou kupní cenu a přijímá do svého výlučného vlastnictví. Prodávající prohlašuje, že neví ke dni podpisu této Kupní smlouvy o žádných vadách prodávaných movitých věcí, na které by Kupujícího upozornil. Čl. 3 Kupní cena a platební podmínky 3.1. 3.2. Kupní cena je nabídkovou cenou předloženou Prodávajícím vjeho nabídce na veřejnou zakázku. Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu za předmět spočívající v dodávce plnění uvedený v čl. 2 této smlouvy, kupní cenu ve výši 3.3. 3.4. 3.5. 3.6. 3.7. 3.8. 3.9. 3.10. 3.11. 3.12. 3.13. Celková cena bez DPH 1 391 505,- Kč DPH 21 0/0 292 216,05,- Kč Celková cena včetně DPH 1 683 721,05,- Kč Kupní cena je stanovena jako cena konečná a úplná, zahrnuje veškeré dodávky a služby s dodávkami související a veškeré jiné náklady nezbytné pro řádnou a úplnou realizaci předmětu plnění této smlouvy včetně všech rizik a vlivů s plněním předmětu této smlouvy souvisejících. Případné změny v rozsahu a množství dodaného zboží oproti rozsahu sjednanému v této Smlouvě musí být se souhlasem obou stran řešeny písemným dodatkem k této smlouvě. Prodávající není oprávněn požadovat po Kupujícím poskytnutí zálohy. Prodávající na sebe bere odpovědnost za to, že sazba a výše daně z přidané hodnoty bude stanovena v souladu s platnými právními předpisy. V případě, že dojde mezi dnem podpisu Kupní smlouvy a dnem uskutečnění zdanitelného plnění ke změně sazby DPH podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, bude daň z přidané hodnoty připočtena ke kupní ceně ve výši d|e právní úpravy platné ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. Kupní cenu zaplatí Kupující Prodávajícímu bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího uvedený v preambuli této smlouvy na základě daňového dokladu (faktury) vystaveného Prodávajícím ke dni uskutečnění zdanitelného plnění, který je dnem podepsání předávacího protokolu na předmět plnění dle této smlouvy. Daňový doklad je považován za proplacený okamžikem odepsání příslušné částky z účtu Kupujícího ve prospěch účtu Prodávajícího. Na daňovém dokladu (faktuře) bude uveden rozklad fakturované částky na jednotlivá zařízení, tak aby byla zřejmá cena jednotlivých zařízení, a tak aby bylo Kupujícímu usnadněno zavedení do majetkové evidence (v případě že součástí dodávky je hardware). Splatnost daňového dokladu (dále jen faktura) je 30 dnů ode dne jeho doručení Kupujícímu. Daňový doklad bude obsahovat náležitosti daňového a účetního dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, bude mít náležitosti obchodní listiny d|e & 435 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. V případě, že daňový doklad takové náležitosti nebude splňovat, bude Kupujícím vrácen do dne splatnosti daňového dokladu k opravení bez jeho proplacení. V takovém případě lhůta splatnosti počíná běžet znovu ode dne doručení opraveného či nového vyhotovení daňového dokladu. Všechny faktury dle této smlouvy musí obsahovat výše uvedené číslo této smlouvy. Všechny faktury dle této Kupní smlouvy musí obsahovat název veřejné zakázky “Zabezpečení emailové komunikace“. Pro případ, že Prodávající je, nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení & 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí Prodávající s tím, že mu Kupující uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému 3.14. správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Prodávající rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (& 109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Kupující cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude Prodávající vymáhat od Kupujícího část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Kupujícímu, a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Čl. 4 Předání a převzetí věci a vlastnické právo 4.1. 4.2. 4.3. 4.4. 4.5. 4.6. 4.7. 4.8. 4.9. Prodávající předá Kupujícímu celý rozsah předmětu plnění této smlouvy nejpozději do 60ti dnů od podpisu Kupní smlouvy. Místem dodání a předání předmětu plnění této smlouvy jsou technologické místnosti na adrese sídla Kupujícího Husova 357/10, 460 01 Liberec— Staré Město. Vlastnické právo k předmětu plnění přechází na Kupujícího v okamžiku jeho předání Prodávajícím a převzetí kupujícím potvrzeného na předávacím protokolu. Nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení vlastností předmětu plnění včetně užitku přechází na Kupujícího současně s nabytím vlastnictví. Náklady spojené s předáním předmětu plnění, zejména dopravu, nese Prodávající a náklady spojené s převzetím nese kupující. O předání a převzetí předmětu plnění a souvisejících dokladů bude sepsán předávací protokol podepsaný zástupci obou smluvních stran. Za Kupujícího je předávací protokol oprávněn podepsat a předmět plnění převzít kontaktní osoba Kupujícího uvedená v článku 13. této smlouvy. Součástí předávacího protokolu bude přesný výčet dodaného zboží včetně jeho konkretizace. Pokud Prodávající předmět plnění nedoručí vlastními prostředky, ale využije k tomu dopravce, považuje se za odevzdání věci kupujícímu až okamžik doručení takovým dopravcem. Ustanovení & 2090 a g 2091 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se nepoužijí. Prodávající je povinen vyzvat Kupujícího k převzetí dodávky nejméně 2 pracovní dny předem. Kupující je povinen zajistit podmínky pro instalaci zboží. Pokud tak Kupující neučiní, není Prodávající v prodlení s dodávkou zboží. Smluvní strany se dohodly, že veškeré spory z této smlouvy se budou nejprve snažit řešit dohodou. Čl. 5 Instalace a zprovoznění předmětu koupě 5.1. Smluvní strany se dohodly na tom, že kupující je oprávněn požádat prodávajícího o součinnost při instalaci a zprovoznění předmětu (dále jen „Instalace“), v maximálním rozsahu 16 hodin. Instalace předmětu tak probíhá v součinnosti s prodávajícím, který musí poskytnout potřebnou součinnost. Jinak si instalaci zajistí kupující sám na svůj náklad a nebezpečí. Nebezpečí škody na předmětu koupě přechází na kupujícího okamžikem předání předmětu koupě prodávajícím kupujícímu. Tím není dotčena dohoda smluvních stran si sjednat následně rozsah vyšší a konkrétní podmínky jeho poskytnutí, včetně podmínek cenových. Čl. 6 Práva z vadného plnění a smluvní záruka 6.1. 6.2. 6.3. 6.4. Po celou záruční dobu na software podle této smlouvy má Kupující přístup k podpoře 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že dodaný předmět smlouvy bude mít vlastnosti zabezpečující jeho řádné užívání, stanovené v minimální konfiguraci v technické specifikaci Kupujícího a v konečné konfiguraci ve specifikaci obsažené v nabídce Prodávajícího. Maximální součet všech sankcí nepřekročí 30% nabídkové ceny. Prodávající odpovídá Kupujícímu dále za to, že dodaný předmět smlouvy bude mít vlastnosti zabezpečujícíjeho řádné užívání a že je bez právních a faktických vad. Dále prodávající zaručuje, že na dodaném předmětu smlouvy neváznou práva třetích osob. Prodávající se zavazuje zajistit, že veškerá komunikace na základě této Kupní smlouvy bude z jeho strany vedena v českém jazyce. Čl. 7 Odpovědnost za škodu 7.1. 7.2. 7.3. Smluvní strany nesou odpovědnost za způsobenou škodu v rámci platných právních předpisů a této smlouvy. Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. Prodávající odpovídá i za škodu na předmětu plnění způsobenou činností těch, kteří pro něj takové činnosti provádějí. Čl. 8 Pojištění Prodávajícího 8.1. 8.2. Prodávající je povinen být po celou dobu plnění této smlouvy pojištěn v rámci pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetí osobě při výkonu podnikatelské činnosti, a to ve výši min. 2.000.000,— Kč. Doklady o pojištění je Prodávající povinnen předložit Kupujícímu na jeho vyzvání kdykoliv v průběhu plnění smlouvy. Čl. 9 Smluvní pokuty 9.1. 9.2. 9.3. 9.4. Pro případ prodlení se zaplacením kupní ceny se Kupující zavazuje uhradit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,01 % z fakturované ceny za každý den prodlení. Pro případ prodlení Prodávajícího s dodávkou předmětu plnění této smlouvy v rozsahu a termínech uvedených v této smlouvě se stanovuje smluvní pokuta ve výši 0,01 % z hodnoty dodávky za každý den prodlení. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost druhé strany závazek splnit a není tím dotčeno právo poškozené strany na náhradu škody, které nesplněním povinnosti vznikla. Výši smluvních pokut shodně považují obě smluvní strany za přiměřené. Smluvní pokuta je splatná do 30—ti dnů od doručení jejího vyúčtování. Čl. 10 Důvěrné informace 10.1. 10.2. Prodávající prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že o všech důvěrných informacích týkajících se obchodní, technické či výrobní povahy (s výjimkou informací všeobecně nebo veřejně známých nebo informací poskytnutých s předchozím písemným souhlasem Krajské nemocnice Liberec, a.s.) a všech osobních a citlivých údajích (zejména dle příslušných ustanoveními Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 („GDPR“), zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách), o kterých se dozví (resp. jeho zaměstnanci nebo třetí osoby, které používá k plnění svých povinností) v souvislosti s touto Kupní smlouvou, se zavazuje dodržovat mlčenlivost dle platných právních předpisů. Tyto informace se zavazuje nezneužít, neumožnit k nim přístup třetím osobám, nepoužít je ve prospěch vlastní ani ve prospěch třetích osob, a to ani po ukončení této smlouvy. Čl. 11 Odstoupení od smlouvy 11.1. 11.2. 11.3. Odstoupení od smlouvy se řídí ustanovením & 2001 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. Nebude—li uhrazena kupní cena do 60 dnů ode dne splatnosti daňového dokladu Prodávajícímu v důsledku zavinění Kupujícího a ani do dalších 15 dnů po opakovaném vyzvání Prodávajícím k takové úhradě, sjednává si Prodávající právo odstoupit od této Kupní smlouvy. Právo odstoupit od této Kupní smlouvy má Kupující tehdy, jestliže jej Prodávající ujistil, že předmět plnění této smlouvy má určité vlastnosti, zejména vlastnosti Kupujícím vymíněné, anebo Prodávající Kupujícího ujistil, že předmět plnění této smlouvy nemá žádné vady, a toto ujištění se ukáže být nepravdivým. Čl. 12 Zvláštní ujednání 12. 1. Prodávající tímto prohlašuje, že je jednáním 12.2. ve věcech smluvních pověřen ve věcech technických pověřen Kupující tímto prohlašuje, že je jednáním ve věcech smluvních pověřen ve věcech technických pověřen Čl. 13 Registr smluv - doložka 13.1. Prodávající tímto uděluje souhlas Kupujícímu k uveřejnění všech podkladů, údajů a informací uvedených v této Kupní smlouvě, k jejichž uveřejnění vyplývá pro Kupujícího povinnost d|e právních předpisů. 13.2. Prodávající je současně srozuměn s tím, že Kupující je oprávněn zveřejnit obraz smlouvy a jejich případných změn (dodatků) a dalších dokumentů od této smlouvy odvozených včetně metadata požadovaných k uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. 13.3. Zveřejnění smlouvy a metadata v registru smluv zajistí Kupující. Čl. 14 Závěrečná ustanovení 14.1. 14.2. 14.3. 14.4. 14.5. 14.6. 14.7. 14.8 14.9 14.10 14.11 Tato smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech. Kupující obdrží dva kompletní Stejnopisy smlouvy, Prodávající obdrží jeden kompletní Stejnopisy smlouvy. Právní vztahy touto smlouvou výslovně neupravené a s ní související nebo z ní vyplývající se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Jakékoli změny či doplňky této smlouvy je možné platně učinit pouze formou písemných a vzestupně číslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Prodávající si je vědom veřejnoprávního charakteru Kupujícího a povinností z toho plynoucích. Prodávající prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě včetně přílohy není předmětem obchodního tajemství ve smyslu & 504 Občanského zákoníku. Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru Kupujícího Prodávající výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). Prodávající si je vědom toho, že v souladu s v souladu s ustanovením & 2, písmeno e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů je povinen spolupůsobit při výkonu finanční kontroly a poskytnout subjektům provádějícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských činností spojených s Předmětem smlouvy. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smluvní stranou, která ji podepíše jako druhá. Dle & 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv, tato Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a s celým jejím obsahem souhlasí. Dále prohlašují, že tato smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli. Na důkaz toho připojují své uznávané elektronické podpisy. Přílohami této smlouvy jsou: Příloha č. 1 — Technická speciňkace účastníka zadávacího řízení (Prodávajícího) z jeho vítězné nabídky Za Kupujícího Za Prodávajícího V Liberci (datum dle elektronického podpisu) V Praze (datum dle elektronického podpisu) Digitálně podepsal Digitálně podepsal Datum: 20230321 Datum:2023.03.16 13:17:16 +01'00' 17:54:55 +01'00' místopředseda představenstva jednatel Příloha č. 1 — Technická specifikace Základní parametry požadovaného řešení — Next Generation Email Protection Zadavatel poptává řešení ochrany a zabezpečení emailové komunikace využívající nástroj nové generace. Administrace řešení musí být možná přes webové rozhraní s podporou použití API. Centrální správa řešení musí být v cloudu a umístění se připouští pouze v EU. Součástí dodávky musí být veškeré potřebné vybavení, potřebné pro instalaci a provoz bez nutnosti využití další interní zdrojů sítě (například virtuálního prostředí apod.). Pod pora a záruka na dodaný software musí být 3 roky pro následující prostředí: Počet uživatelů: 2000 1. Funkce nabízeného řešení 1.1. Základní Nabízené vlastnosti a funkce POPIS Pod porované emailové servery Integrace 3 Active Directory Logování emailové komunikace Plnohodnotná správa přes webové rozhraní Vynucení dvoufaktorového ověření administrátory p FO Možnost odděleného auditního přístupu Centrální karanténa Uživatelská karanténa Zasílání sumáře karantény uživatelům Skenování odchozího i příchozího provozu API rozhraní pro propojení s nástroji třetích stran Kompatibilita musí být zajištěna s jakýmkoliv SMTP serverem (pro zachování možnosti změny stávajícího emailového řešení) Minimálně na úrovni výčtu emailových adres Minimálně v následujícím rozsahu: Datum, Čas, Příjemce, Odesílatel, Předmět, provedená akce Bez nutnosti používá SSH přístupy apod Tzn. uživatel bez možnosti změny politik S možností doručit uživatelům emaily označené jako spam z karantény Dostupná přes nějaký druh webového portálu i pro koncové uživatele minimálně s možností úplně zakázat nebo povolit. Seznam emailů nebo odkaz na karanténu musí být možno zasílat minimálně 3x denně v předem zvolené časy během pracovních dní (od pondělí do pátku), případně volitelně i v sobotu a nastavení musí být globální i oddělitelná pro každou skupinu uživatelů zvlášť. Umožní propojení s EDR (nebo XDR) řešením 1.2. Základní bezpečností funkce Ochrana antimalware a antispam motorem Ochrana motorem využívající strojového učení (machine learning) a neurálních sítí Blokování emailů obsahující URL odkazy na malware Rozdělení spamů na minimálně 2 kategorie (dle pravděpodobnosti) s možností nastavení akcí pro každou kategorii zvlášť Pro emaily obsahující malware možnost nastavit úplné smazání emailu nebo uložení do karantény Reputační služba výrobce Podpora neomezeného množství domén a IP adres Možnost nastavení politik pro každou doménu zvlášť Funkce relay nastavitelná na konkrétní doménu (na jakou adresu mail serveru se emaily doručí) Logování a reportování 1.3. Rozšířené bezpečnostní funkce Blokování různých datových typů v emailech (například spustitelné soubory, skripty apod.) Předdefinovaný seznam blokovaných datových typů výrobcem (doporučení výrobce) Blokování emailů na základě velikost emailu (větší než) Blokování emailů na základě velikosti příloh (větší než) Blokování emailů na základě kombinace kritérií velikosti emailu a velikosti přílohy (větší a menší než) — například příloha menší než 10MB a celá zpráva menší než 20MB. Filtrace emailů na základě jejich obsahu s použitím klíčových slov (s podporou regulárních výrazů), včetně možnosti importu Možnost nastavení pravidel zvlášť pro příchozí a odchozí poštu Podpora šifrování odchozí emailů na základě předem definovaných pravidel Podpora alespoň dvou typů šifrování — celého emailu nebojen příloh Podpora šifrování alespoň SIMIME, případně jsou možné i jiné typy šifrování zajištující podobnou funkcionalitu Podpora vynucení TLS 1.3 komunikace konkrétním uživatelem Podpora vynucení šifrování emailu uživatelem (například Add-in do poštovního klienta, přidání příkazu do předmětu nebo jinak) Nastavitelné akce (min. smazání emailu, smazání příloh, přesunutí do karantény) Funkce notifikování příjemce a administrátora Možnost nastavení všech funkcí bezpečnostního omezení emailů na konkrétní odesílatele (pro konkrétní doménu i pro konkrétní emailové adresy). 1.4. Ověřování emailů a další funkce Ochrana proti spamům / phishing emailům Ověřování uživatelů - DMARC, SPF, DKIM Funkce ochrany podvržení identit Možnost definice akcí při detekci podvržení identity — minimálně v rozsahu varování v těle emailu, uložení emailu do karantény, změna předmětu, smazání zprávy Možnost definování akce pro neskenovatelné emaily (zašifrovaný obsah apod.) — minimálně uložit do karantény, označit změnou předmětu, smazat. Greylisting nebo podobná bezpečnostní technologie umožňující „zdržovat“ komunikace na úrovni navazující SMTP komunikace Skenování příloh emailů Sandboxing — s vynucením používání datového centra v EU Blokace na základě RBL Blokování emailů na základě reputační služby výrobce Blokování emailů na základě reputace URL adres v emailech Možnost volitelné akce při otevření nebezpečného URL odkazu uživatelem z emailu — minimálně na úrovních zablokovat a varovat uživatele a možnost úpravy hlášení směrem k uživateli pro obě varianty Skenování odkazů URL v emailech i v době otevření tohoto URL uživatelem Možnost náhledu uživatelů na vlastní emailové fronty přes webový uživatelský portál (například v době výpadku emailového serveru) Podpora globálních černých a bílých listin Podpora uživatelských černých a bílých listin nastavitelných přes webový uživatelský portál Kontrola emailové fronty ze stejného webového rozhraní Kontrola a práce s emailovou karanténou ze stejného webového rozhraní bez nutnosti využívat externích služeb (další server, externí databáze apod.) Náhled uživatele do své karantény pomocí „uživatelského portálu“ (jen pro emaily konkrétního uživatele) a možnost uvolnění spamů Logování a prohledávání logů min. na úrovni: Odesílatel, Příjemce, Předmět emailu Ochrana před únikem citlivých informací, filtrování příchozích a odchozích emailů pomocí předdefinovaných pravidel (citlivé informace, osobní identifikovatelné údaje, finanční informace atd.). Logování a reportování 2. Minimální technické parametry a propustnosti deklarované výrobcem Minimální propustnost emailů *) 1000 emailů 124 hodin ! uživatel Minimální možnost navýšení řešení pouze změnou licence *) Aktualizace centrální správy musí být prováděna výrobcem. Vestavěná kontextová nápověda. RoIe-Based Access Management 5 )( tolik uživatelů Bez nutnosti součinnosti Nápověda přes webové rozhraní dostupná vjednotlivých menu zvlášť (tak aby se po kliknutí objevila nápověda pro danou sekci nastavení). Podpora definice jednotlivých přístupů a jejich úrovní přístup do systému — minimálně v rozsahu auditního přístupu, podpory uživatelů a globálního administrátora.