• Česká průmyslová zdravotní pojišťovna I I!IIIIII Ifl III lilii lIJI IIIJIIHI !IIII lIII !IIIIJIIII IIIIJIIIIIIIJIII IIII Smlouva o poskytování a úhradě zdravotních služeb č. 1254618 (pro praktické lékaře a praktické lékaře pro děti a dorost) Smluvní strany Poskytovatel zdravotních služeb název : Dětské centrum Kolín, příspěvková organizace se sídlem : Tylova 129, Kolín IV, 28002 Kolín zastoupený : zápis ve veř. rejstříku doručovací adresa : Tylova 129, Kolín IV, 28002 Kolín telefon I fax : I e-mail ICO / ICZ : 00875601 I 23356000 bankovní spojení : Komerční banka, a.s., č.ú.: (dále jen „Poskytovatel") a Česká průmyslová zdravotní pojišťovna se sídlem : Jeremenkova 161111, Vítkovice, 703 00 Ostrava zastoupena : I zápis ve veř. rejstříku : vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl AXIV, vložka 545 telefon : e-mail : ICO :47672234 bankovní spojení : ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA, č.ú.: (dále jen „CPZP") Čl. I Preambule Tato smlouva je uzavírána podle ustanovení § 1746 odst. 2 zákona č. 8912012 Sb., občanského zákoníku ve smyslu § 17 zákona č. 4811997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ‚zákon č. 4811997 Sb.") a podle vyhlášky Ministerstva zdravotnictví č. 61812006 Sb., kterou se vydávají rámcové smlouvy a v souladu s právními předpisy, upravujícími veřejné zdravotní pojištění, poskytované zdravotní služby a jejich úhradu (dále jen „Smlouva"). Čl.2 Předmět smlouvy Předmětem Smlouvy je stanovení podmínek a úprava vztahů vznikajících mezi Poskytovatelem a ČPZP při poskytování a úhradě zdravotních služeb hrazených z veřejného zdravotního pojištění (dále jen "hrazené služby") pojištěncům CPZP (dále jen „pojištěnci"). To platí i v případě, kdy CPZP piní roli výpomocné instituce při realizaci práva Evropské unie nebo na základě mezinárodních smluv o sociálním zabezpečení, uzavíraných Ceskou republikou (dále jen „pojištěnci EU"). Čl. 3 Práva a povinnosti smluvních stran 1. Smluvní strany: a) dodržují při vykazování a úhradě hrazených služeb dohodnutou metodiku, pravidla a datové rozhraní a to zejména: - Metodiku pro pořizování a předávání dokladů VZP ČR v aktuálně platné verzi (dále jen „metodika"), - Číselníky vydávané Svazem zdravotních pojišťoven ČR, v aktuálně platné verzi, zveřejňované na webových stránkách - www.szper.cz, - Číselníky VZP ČR, v aktuálně platné verzi, pokud nejsou vydány Číselníky Svazem zdravotních pojišťoven CR (dále jen „číselníky"), - Datové rozhraní VZP ČR v aktuálně platné verzi, - Pravidla pro vyhodnocování dokladů VZP ČR v aktuálně platné verzi (dále jen „pravidla"), b) zaváží své zaměstnance, s ohledem na ochranu práv pojištěnců, zájmů Poskytovatele i CPZP, k zachování povinné mlčenlivosti o osobních údajích a skutečnostech, o nichž se dozvěděli při výkonu své funkce nebo zaměstnání anebo při zpracování údajů z informačního systému na základě Smlouvy, popřípadě v souvislosti s nimi. Této mlčenlivosti mohou být zbaveni jen podle obecně platných právních předpisů. 2. Poskytovatel: a) poskytuje hrazené služby v souladu s právními předpisy v odbornostech a rozsahu dohodnutých a vymezených ve Smlouvě, pro které je věcně a technicky vybaven a personálně zajištěn, zpravidla v rozsahu minimálně 32 hodin týdně z toho je 20 hodin ordinační doby, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Ostatní doba bude využita pro návštěvní službu a administrativní činnost, b) poskytuje hrazené služby pojištěncům EU za stejných podmínek jako pojištěncům CPZP, v rozsahu dle jimi předložených dokladů tak, aby nedocházelo k jejich diskriminaci ani upřednostňování, a to ani v případě, že by pojištěnec EU hradil hrazené služby v hotovosti. Tyto hrazené služby vykazuje Poskytovatel, v souladu s metodikou, samostatnou fakturou, c) odpovídá za to, že jeho pracovníci, kteří pojištěncům poskytují Smlouvou sjednané hrazené služby, splňují požadavky stanovené právními předpisy pro výkon této činnosti, - - d) jmenný seznam nositelů výkonů Poskytovatele, výše jejich úvazku a přidělení ICZ (příp. ICP) je nahlášen ze strany Poskytovatele při uzavření Smlouvy a pravidelně aktualizován při každé změně, e) odpovídá za pinění věcných a technických podmínek, stanovených pro jím poskytované hrazené služby podle zvláštního právního předpisu (vyhláška č. 9212012 Sb.), f) poskytuje hrazené služby na náležité odborné úrovni, tj. podle pravidel vědy a uznávaných medicínských postupů při respektování individuality pacienta s ohledem na konkrétní podmínky a objektivní možnosti dle § 4 odst. 5 zákona č. 37212011 Sb. o zdravotních službách, bez nadbytečných nákladů, vždy však se zřetelem k tornu, aby potřebného diagnostického nebo léčebného efektu bylo dosaženo s ohledem na individuální zdravotní stav pojištěnce, g) odpovídá za účelnost indikace při odesílání pojištěnce ke komplementárním a konziliárním vyšetřením a na základě jejich výsledků stanovuje diagnózu nebo léčebný postup, h) povede pro posouzení oprávněnosti vyúčtovaných hrazených služeb v průkazné formě zdravotní dokumentaci pojištěnců, ve které budou zaznamenávány provedené zdravotní výkony, vyžádané hrazené služby, předepisované léčivé přípravky a zdravotnické prostředky a uchovány v ní i doručené výsledky vyžádaných a provedených vyšetření a ošetření, v souladu se zvláštním předpisem (vyhláška Č. 9812012 Sb., o zdravotnické dokumentaci), i) poskytne v souladu s právními předpisy ostatním poskytovatelům, kterým pojištěnce předá do péče, nebo které si pojištěnec zvolí, informace potřebné pro zajištění návaznosti hrazených služeb a k zamezení duplicitního provádění diagnostických a léčebných výkonů a při převzetí pojištěnce do péče bude takové informace od těchto poskytovatelů vyžadovat, j) neodmítne přijetí pojištěnce do své péče s výjimkou důvodů uvedených v § 48 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, k) nepodmíní právo pojištěnce na svobodnou volbu lékaře, poskytovatele, nebo na poskytnutí hrazených služeb žádnými registračními poplatky nebo sponzorskými dary a za poskytnuté hrazené služby nebude od pojištěnce, pokud to nevyplývá z právních předpisů, vybírat žádnou finanční úhradu, 1) nebude zvýhodňovat pojištěnce jedné nebo více pojišťoven v neprospěch pojištěnců pojišťoven ostatních a zhoršovat dostupnost hrazených služeb CPZP přednostním poskytováním hrazených služeb jiným způsobem, m) oznámí CPZP, v souladu s § 55 zákona č. 4811997 Sb., úrazy nebo jiná poškození zdraví pojištěnců, kterým poskytl hrazené služby, pokud má důvodné podezření, že byly způsobeny jednáním právnické nebo fyzické osoby, n) zajistí v případě, kdy není přítomen nositel výkonu oprávněný poskytovat hrazené služby dle Smlouvy a splňující podmínky pro výkon této činnosti (Poskytovatel - fyzická osoba nebo zaměstnanec Poskytovatele), zástup jiným kvalifikovaným nositelem výkonů a ve Smlouvě dohodnutých případech tuto skutečnost oznámí pojištěncům a CPZP. V případě, že nepřítomnost podle předchozí věty bude trvat déle než 3 dny, sdělí Poskytovatel podle metodiky tuto skutečnost CPZP, a to na e-mailovou adresu smlouvycpzp.cz nebo prostřednictvím držitele poštovní licence, příp. osobně na adresu sídla CPZP v Ostravě nebo na adresu jedné z divizí v Olomouci, Kladně a Ostravě, o) odpovídá podle zvláštního právního předpisu (vyhláška č. 5412008 Sb.) za správné a úpiné vypinění tiskopisu receptu, poukazu na zdravotnické prostředky, poukazu na vyšetření/ošetření a příkazu ke zdravotnímu transportu. K tomuto účelu budou předepsané recepty opatřeny kódem CPZP, tj. číslem 205 a platným ICP lékaře. Pokud při preskripci nebylo respektováno preskripční omezení vyplývající z právních předpisů a CPZP tento léčivý přípravek poskytovateli lékárenské péče uhradila, má CPZP právo požadovat úhradu zaplacené částky od Poskytovatele, který léčivý přípravek předepsal. CPZP není oprávněna požadovat tuto úhradu, pokud byl léčivý přípravek předepsán pro jejího pojištěnce a Poskytovatel odstranil nedostatky ve lhůtě do jednoho měsíce od předání příslušného receptu CPZP, p) souhlasí se zveřejněním údajů o Poskytovateli, to je označení Poskytovatele, obor poskytovaných hrazených služeb, sídlo provozovatele, telefonické spojení, příp. jiné údaje, za účelem informovanosti zejména pojištěnců a ostatních smluvních poskytovatelů hrazených služeb CPZP, q) je povinen CPZP sdělovat za uplynulé čtvrtletí seznam jednotlivých nositelů výkonů podle § 40 zákona Č. 4811997 Sb., v souladu se zvláštním právním předpisem a to v elektronické podobě. 3. ČPZP: a) uhradí Poskytovateli provedené hrazené služby, průkazně zdokumentované a odůvodněně poskytnuté pojištěncům i pojištěncům EU, v souladu s právními předpisy a Smlouvou, b) dohledá na žádost Poskytovatele bez zbytečného prodlení příslušnost pojištěnce k CPZP, v případech, kdy není dostupný průkaz pojištěnce a jsou dostupné jeho osobní údaje. Poskytovatel, který komunikuje s CPZP zabezpečenou elektronickou cestou, umožní ověření příslušnosti pojištěnce k CPZP prostřednictvím Internetu na www.cpzp.cz, c) nebude vyžadovat zvýhodňování svých pojištěnců na úkor pojištěnců ostatních pojišťoven, d) je oprávněna provádět kontrolu pinění smluvně dohodnutých věcných a technických podmínek a sjednaného personálního zajištění hrazených služeb poskytovaných Poskytovatelem podle Smlouvy, e) poskytuje na základě žádosti Poskytovateli k zajištění jednotných podmínek dohodnutou metodiku, pravidla, datové rozhraní a příslušné číselníky dohodnuté v tomto článku k vykazování a výpočtu úhrady hrazených služeb, fl seznámí Poskytovatele s dohodnutými změnami metodiky, pravidel a se změnami Číselníků alespoň jeden měsíc a se změnou datového rozhraní alespoň dva měsíce před stanoveným termínem jejich platnosti, pokud tyto údaje spravuje. V případě změny právních předpisů, která neumožní tuto lhůtu dodržet, může být uvedená lhůta přiměřeně zkrácena. Čl.4 Úhrada poskytovaných hrazených služeb 1. Hodnoty bodu hrazených služeb podle seznamu výkonů, výše úhrad hrazených služeb a regulační omezení objemu poskytnutých hrazených služeb podle § 17 zákona Č. 4811997 Sb. se uvedou v dodatku ke Smlouvě podle zvláštního předpisu. 2. Za způsoby úhrady se považují: a) úhrada za zdravotní výkony podle seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami, nebo b) kombinovaná úhrada za registrované pojištěnce a za zdravotní výkony podle seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami (kombinovaná kapitačně výkonová platba), nebo c) jiný dohodnutý způsob úhrady. 3. Mezi smluvními stranami musí být vždy předem dohodnuta změna struktury, rozsahu a objemu poskytovaných hrazených služeb, zejména z důvodu změny kapacity, struktury Poskytovatele, změny či obnovy přístrojového vybaveni specifikovaného ve Smlouvě. 4. Poskytovatel pro uplatnění nároků na úhradu poskytnutých hrazených služeb předává ČPZP jednou měsíčně (případně čtvrtletně) vyúčtování poskytnutých hrazených služeb fakturou s přílohami. Faktura obsahuje náležitosti účetního dokladu. Náležitosti faktury a přílohy jsou obsaženy v metodice nebo se v souladu s metodikou upřesní ve Smlouvě. V případě, že faktura neobsahuje náležitosti účetního dokladu a příloha neobsahuje náležitosti podle dohodnuté metodiky nebo Smlouvy, má CPZP právo ji odmítnout a vrátit bez zbytečného odkladu Poskytovateli k dopinění, popřípadě k opravě, v takovém případě běží lhůta splatnosti až od termínu jejího opětovného převzetí CPZP. 5. Poskytovatel odpovídá za úpinost, formální i věcnou správnost dokladů a za jejich předávání způsobem dohodnutým v metodice a datovém rozhraní. Doklady za hrazené služby poskytnuté pojištěncům CPZP a pojištěncům EU, předává Poskytovatel CPZP spolu s vyúčtováním v termínu do 10. dne následujícího měsíce: a) na elektronickém nosiči dat či v elektronické podobě, nebo b) na papírových dokladech, nebo c) pokud bude mezi smluvními stranami dohodnuto předávání vyúčtování, dalších dokumentů a informací prostřednictvím Internetového portálu zdravotních pojišťoven (dále jen „Portál ZP"), bude toto realizováno na základě podepsané Přílohy č. 3 Smlouvy. 6. Poskytovatel předkládá za každé zúčtovací období samostatnou fakturu. Příjem vyúčtování, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, se provádí: a) v pobočce (expozituře) ČPZP za přítomnosti zaměstnance Poskytovatele nebo zaměstnance firmy, která je oprávněna za Poskytovatele vyúčtování předat CPZP, b) zasláním poštou na adresu kontaktního místa, adresy jsou k dispozici na www.cpzp.cz, c) prostřednictvím Portálu ZP. 7. ČPZP provede za své pojištěnce i pojištěnce EU úhradu hrazených služeb, vyúčtovaných v souladu s právními předpisy a Smlouvou. Pokud při kontrole zjistí chyby v dokladech, postupuje podle metodiky a pravidel. Odmítnutí úhrady nebo části úhrady CPZP bez zbytečného odkladu Poskytovateli písemně zdůvodní. Poskytnutím úhrady není dotčeno právo CPZP k provádění následné kontroly proplacených vyúčtování v rozsahu a za podmínek stanovených právními předpisy a Smlouvou. 8. Zjistí-li ČPZP ve vyúčtování před provedením úhrady nesprávně nebo neoprávněně vyúčtované hrazené služby, úhradu této části vyúčtovaných služeb v termínu splatnosti neprovede. CPZP prokazatelným způsobem oznámí Poskytovateli bez zbytečného odkladu rozsah a důvod vyúčtovaných, ale neuhrazených hrazených služeb. Tím CPZP vyzve Poskytovatele k opravě nesprávně vyúčtovaných hrazených služeb nebo k doložení poskytnutých hrazených služeb. Řádně poskytnuté a vyúčtované hrazené služby CPZP uhradí v nejbližším termínu úhrady. 9. Zjistí-li ČPZP pochybení ve vyúčtování předaném Poskytovatelem dodatečně, tj. po úhradě a Poskytovatel do 10 pracovních dnů od doručení písemné výzvy CPZP příslušnou částku sám neuhradí, nebo nedoloží oprávněnost vyúčtované sporné částky nebo nebude mezi smluvními stranami dohodnut jiný termín úhrady, CPZP jednostranným započtením pohledávky sníží Poskytovateli o příslušnou částku úhradu za vyúčtování hrazených služeb předložené v následujícím zúčtovacím období. 10.Úhrada vyúčtovaných poskytnutých hrazených služeb, při dodržení podmínek dohodnutých ve Smlouvě, bude provedena při předání vyúčtování CPZP na elektronickém nosiči dat či v elektronické podobě do 30 kalendářních dnů a Při předání vyúčtování CPZP na papírových dokladech do 50 kalendářních dnů ode dne doručení faktury CPZP, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Lhůta splatnosti je dodržena, je-li platba poslední den lhůty připsána na účet Poskytovatele. 11.V případě poruchy informačního systému, znemožňující včasné provedení vyúčtování nebo úhrady hrazených služeb, poskytne CPZP Poskytovateli v dohodnutém termínu na základě písemné žádosti Poskytovatele úhradu zálohy ve výši průměrného měsíčního objemu vykázaných hrazených služeb, vypočtenou z posledních dvou kalendářních čtvrtletí, pokud se smluvní strany v daném případě nedohodnou jinak. ČI.5 Kontrola 1. ČPZP provádí v souladu s § 42 zákona č. 4811997 Sb. a se Smlouvou kontrolu využívání a poskytování hrazených služeb v jejich objemu a kvalitě, včetně dodržování cen účtovaných CPZP a to prostřednictvím svého informačního systému, revizních lékařů a dalších odborných pracovníků ve zdravotnictví, způsobilých k revizní činnosti (dále jen "odborní pracovníci"). 2. V rámci své odborné způsobilosti revizní lékaři a odborní pracovníci oprávnění ke kontrole posuzují, zda zvolený způsob hrazených služeb byl indikován s ohledem na zdravotní stav pojištěnce, je v souladu se současnými dostupnými poznatky lékařské vědy a zda nebyl zbytečně ekonomicky náročný. 3. V případech stanovených právními předpisy revizní lékař posuzuje i odůvodněnost ošetřujícím lékařem navrženého, popřípadě provedeného léčebného postupu a schvaluje, zda použitý postup CPZP uhradí. Rozhodnutí o použití léčebného postupu, včetně farmakoterapie, je v kompetenci ošetřujícího lékaře. 4. Poskytovatel poskytne ČPZP při výkonu kontroly nezbytnou součinnost, zejména předkládá požadované doklady, sděluje údaje a poskytuje vysvětlení. Umožní revizním lékařům a odborným pracovníkům CPZP vstup do svého objektu, nahlížení do zdravotnické dokumentace pojištěnců v souladu se zvláštním právním předpisem a do účetních dokladů, bezprostředně souvisejících s prováděnou kontrolou vyúčtovaných zdravotních výkonů, léčiv, zdravotnických prostředků, včetně zvlášť účtovaných léčiv a zvlášť účtovaného materiálu. 5. Protokol o provedené kontrole Poskytovatele zdravotních služeb (revizní zpráva), obsahující závěry kontroly, CPZP zpracuje a předá Poskytovateli do 15 kalendářních dnů po ukončení kontroly, pokud nebude možno z objektivních důvodů tuto lhůtu dodržet, oznámí CPZP tuto skutečnost Poskytovateli. Kontrola bude ukončena zpravidla do 30 kalendářních dnů Od jejího zahájení. V případě kontroly přímo u Poskytovatele bude na místě zpracován záznam o provedené revizi (dále jen „záznam") s uvedením nejdůležitějších zjištění a stanoviska Poskytovatele. Tento záznam je podkladem pro protokol o provedené kontrole Poskytovatele zdravotních služeb a nenahrazuje jej. 6. Poskytovatel je oprávněn do 15 kalendářních dnů od převzetí závěru kontroly podat ČPZP písemně zdůvodněné námitky. K námitkám sdělí CPZP stanovisko do 30 kalendářních dnů od jejich doručení. Pokud nebude možno z objektivních důvodů tyto lhůty dodržet, prodlouží se příslušná lhůta na žádost smluvní strany až na dvojnásobek. Ve stanovené lhůtě CPZP sdělí Poskytovateli, zda potvrzuje nebo mění závěry kontroly. Podání námitek nemá z hlediska finančních nároků CPZP vůči Poskytovateli odkladný účinek. Tím není dotčeno právo Poskytovatele uplatnit svůj nesouhlas s rozhodnutím CPZP v jiném řízení. 7. Pokud kontrola prokáže neoprávněnost nebo nesprávnost vyúčtování hrazených služeb nebo její neodůvodněné poskytování, CPZP podle § 42 odstavce 3 zákona č. 4811997 Sb. takové služby neuhradí. V případě, že se závěry kontroly prokáží jako neodůvodněné, uhradí CPZP Poskytovateli částku, o kterou na základě kontroly snížila úhradu poskytnutých hrazených služeb. Čl.6 Doba platnosti Smlouvy 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Lze ji ukončit Jen z důvodů uvedených v článku 7 Smlouvy. 2. Smluvní strany výslovně prohlašují, že tato Smlouva potvrzuje veškerá jejich právní jednání a ujednání učiněná mezi nimi, související s piněním této Smlouvy v období od 1.3.2023, do zveřejnění Smlouvy, pokud souvisejí s předmětem Smlouvy a že na takovém základě uznávají tuto Smlouvu za platnou a účinnou i pro uvedené období. ČL 7 Způsob a důvody ukončení Smlouvy 1. Smlouva nebo její část zaniká: a) dnem, kdy nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení nebo změně: - oprávnění k poskytování zdravotních služeb podle zákona é.37212011 Sb., o zdravotních službách, nebo - registrace podle zákona č. 16011992 Sb., o zdravotní péči v nestátních zdravotnických zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, nebo - zřizovací listiny, vydané Poskytovateli zdravotních služeb, b) dnem zániku Poskytovatele nebo CPZP, nebo dnem úmrtí fyzické osoby, která byla Poskytovatelem hrazených služeb, pokud nepůjde ve smyslu § 27 zákona č. 37212011 Sb., o zdravotních službách, o pokračování v poskytování hrazených služeb, c) dnem uvedeným v písemném oznámení CPZP, pokud Poskytovatel ze závažných zdravotních či provozních důvodů nemůže hrazené služby nadále poskytovat, d) dnem, kdy Poskytovatel pozbyl věcné, technické nebo personální předpoklady pro poskytování hrazených služeb ve sjednaném rozsahu, stanovené právními předpisy nebo Smlouvou, ve smyslu čI. 3 odst. 2 písm. a), pokud Poskytovatel nedostatky neodstranil ani po dodatečně stanovené přiměřené lhůtě; Smlouva nebo její část zaniká pouze v části vymezující rozsah nasmlouvaných hrazených služeb, ve kterém Poskytovatel nesplňuje právními předpisy nebo Smlouvou stanovené předpoklady, ledaže by šlo o tak závažné okolnosti, pro které nelze očekávat další pinění Smlouvy v celém rozsahu. 2. Smlouvu lze ukončit písemnou výpovědí s výpovědní lhůtou pěti měsíců, která začne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně, v případě, že: a) smluvní strana 1. uvedla při uzavření Smlouvy nebo při jejím pinění druhou smluvní stranu v omyl ve věci podstatné pro pinění Smlouvy, 2. ve smluvních vztazích hrubým způsobem porušila závažnou povinnost uloženou jí příslušným právním předpisem, upravujícím veřejné zdravotní pojištění nebo poskytování hrazených služeb, nebo Smlouvou, 3. opakovaně poruší povinnost vyplývající z § 40 zákona č. 4811997 Sb., 4. vstoupí do likvidace nebo bylo soudem rozhodnuto o jejím úpadku, b) Poskytovatel 1. bez předchozí dohody s CPZP bezdůvodně neposkytuje hrazené služby ve sjednaném rozsahu a kvalitě, 2. přes písemné upozornění bez předchozí dohody $ CPZP opakovaně účtuje hrazené služby poskytnuté nad rámec sjednaného druhu, odbornosti a rozsahu činnosti, 3. přes písemné upozornění neodůvodněně omezuje pro pojištěnce CPZP ordinační dobu sjednanou ve Smlouvě, 4. poskytuje hrazené služby bez odpovídajícího věcného a technického vybavení a personálního zajištění, 5. prokazatelně neposkytuje pojištěncům hrazené služby kvalitně a v souladu s právními předpisy, popřípadě opakovaně odmítne poskytnutí hrazené služby z jiných, než právními předpisy stanovených důvodů, 6. požaduje v rozporu s právními předpisy od pojištěnců finanční úhradu za hrazené služby hrazené CPZP nebo za přijetí pojištěnce do péče, 7. přes písemné upozornění prokazatelně opakovaně neoprávněně účtuje hrazené služby, 8. neposkytne nezbytnou součinnost k výkonu kontrolní činnosti prováděné CPZP v souladu s právními - předpisy, C) CPZP 1. přes písemné upozornění opakovaně neoprávněně neuhradí Poskytovateli zdravotních služeb poskytnuté hrazené zdravotní služby, 2. přes písemné upozornění opakovaně nedodrží lhůty splatnosti dohodnuté ve Smlouvě, 3. přes písemné upozornění opakovaně překračuje rozsah kontrolní činnosti stanovený zákonem č. 48/1997 Sb., 4. poskytne třetí straně údaje o Poskytovateli nad rámec právních předpisů nebo Smlouvy.3. Smlouvu lze dále ukončit: a) písemnou dohodou smluvních stran, a to za podmínek a ve lhůtě uvedené v této dohodě, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, nebo b) stanoví-li tak zákon. Čl.8 Vzájemné sdělování údajů a předávání dokladů nutných ke kontrole pinění Smlouvy Smluvní strany: a) používají v souladu s metodikou pro jednoznačnou identifikaci Poskytovatele identifikační číslo osoby (lCO), identifikační číslo zařízení (ICZ), identifikační číslo pracoviště (ICP), b) sdělují si údaje nutné ke kontrole pinění Smlouvy, c) zajistí dostupnost informací o existenci smluvního vztahu, d) zavazují se k předávání údajů nezbytných k hodnocení kvality a efektivity poskytovaných hrazených služeb, konkretizovaných v rámci aktuálních potřeb dodatkem ke Smlouvě. 2. Poskytovatel: a) doloží CPZP, při důvodném podezření na nedodržení postupu dle právních předpisů, že zdravotnické prostředky byly při poskytování hrazených služeb použity v souladu se zvláštními právními předpisy, b) doloží CPZP při podpisu Smlouvy doklady ve smyslu prohlášení Přílohy č. 1 této Smlouvy, c) oznámí neprodleně, nejpozději do 30 kalendářních dnů druhé smluvní straně skutečnosti, které by podstatným způsobem mohly ovlivnit pinění Smlouvy, např. vznik závad na informačním systému, změny údajů uvedených ve Smlouvě, pokud dojde: 1. ke zrušení pracoviště nebo jeho části bez náhrady, nebo jeho uzavření na dobu delší než 30 kalendářních dnů, 2. k odchodu zaměstnance - nositele výkonu jmenovitě uvedeného ve Smlouvě, 3. k výpadku přístroje nezbytného pro provádění výkonu bez náhrady na dobu delší než 30 kalendářních dnů. Pozdní spinění povinností vyplývajících z odst. 2 písm. a) a c) či jejich nespinění se považuje za závažné porušení smluvní povinnosti. 3. ČPZP: a) může poskytnout Poskytovateli v zobecněné formě informace potřebné k ekonomizaci jeho činnosti nebo k jeho vědecké a výzkumné činnosti a ke kontrole kvality poskytovaných hrazených služeb, a to v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve Smlouvě, b) může zveřejnit na své internetové adrese www.cpzp.cz v rámci seznamu smluvních poskytovatelů obchodní jméno či firmu a adresu Poskytovatele, jeho odbornost a telefonické, případně e-mailové spojeni či další údaje vzájemně dohodnuté. Čl. 9 Řešení sporů 1. Smluvní strany budou řešit případné spory týkající se pinění Smlouvy především vzájemným jednáním zástupců smluvních stran, ato zpravidla do 14 kalendářních dnů od výzvy jedné ze smluvních stran. Pokud mezi nimi nedojde k dohodě, mohou sporné otázky projednat ve smírčím jednání. Tim není dotčeno právo smluvních stran uplatnit svůj nárok na řešení sporu u soudu nebo v rozhodčím řízení podle zvláštního právního předpisu. Smírčí jednání navrhuje jedna ze smluvních stran. Návrh musí obsahovat přesné a dostatečně podrobné vymezení sporu. účastníkem smírčího jednání je smluvní strana, která podala návrh na projednání sporu, smluvní strana, které je návrh na projednání sporu adresován, zástupce příslušných skupinových smluvních poskytovatelů hrazených služeb zastupovaných svými zájmovými sdruženími podle § 17 zákona č. 4811997 Sb. a zástupce CPZP. K projednání sporu si každá smluvní strana může přizvat nejvýše dva odborné poradce. Smírčí jednání se ukončí zápisem, obsahujícím smír nebo závěr, že rozpor nebyl odstraněn s uvedením stanovisek obou stran. Či. 10 Závěrečná ujednání 1. Poskytovatel a ČPZP sjednávají, že veškeré změny a doplňky Smlouvy lze provádět pouze písemnými dodatky podepsanými oběma smluvními stranami, včetně příloh, a zároveň souhlasí s tím, že v dodatcích Smlouvy, kterými se sjednává výše úhrad za poskytnuté hrazené služby, může být podpis za CPZP, jakožto projev vůle smluvní strany, nahrazen mechanickým prostředkem (faksimile), pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. 2. Ostatní vztahy vyplývající z této Smlouvy se řídí příslušnými právními předpisy upravujícími veřejné zdravotní pojištění a poskytování hrazených služeb, občanským zákoníkem, příp. dalšími právními předpisy. 3. Poskytovatel a ČPZP vylučují, podle ustanovení § 1740 odst. 3 zákona č. 8912012 Sb., občanského zákoníku, přijetí návrhu nebo změny smlouvy sjakoukoliv výhradou, dodatkem nebo odchylkou od učiněného návrhu. 4. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou přílohy: Příloha č. I - Prohlášení Poskytovatele k oprávnění poskytování hrazených služeb, Příloha č. 2 - Rozsah poskytovaných hrazených služeb - smluvní repertoár vykazovaných výkonů pro smluvní odbornosti (podepsaná osobami oprávněnými jednat za smluvní strany), Příloha č. 3 - Předávání vyúčtování a dalších dokumentů prostřednictvím Portálu ZP (podepsaná osobami oprávněnými jednat za smluvní strany). 5. Poskytovatel se zavazuje údaje výše uvedených příloh aktualizovat v případě jejich změn, a to nejpozději do jednoho kalendářního měsíce od předmětné změny. 6. Při ukončení smluvního vztahu sjednaného touto Smlouvou se smluvní strany zavazují vypořádat své závazky ve lhůtě do 120 kalendářních dnů, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. 7. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisechs platností originálu, z nichž každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení. V Ostravě dne V ................ ... . ..... dne Za ČPZP Za Poskytovatele Ing. Vladimír Matta podpis oprávněné osoby generální ředitel České průmyslové zdravotní pojišťovny Podepsáno na základě pověření I I!IIIII 1113111ľ1 IIII II 11121111311111 Hil IIII! !IIIIJIIII !IIIIJIIII5IIIIIJI !!II Příloha č. 3 Smlouvy o poskytování a úhradě hrazených zdravotních služeb uzavřené mezi Poskytovatelem a CPZP Poskytovatel : Dětské centrum Kolín, příspěvková organizace ICO I ICZ : 00875601 123356000 Předávání vyúčtování a dalších dokumentů a informací prostřednictvím Internetového portálu zdravotních pojišt'oven (dále jen „Portál ZP") Oprávnění Poskytovatele komunikovat s ČPZP prostřednictvím Portálu ZP vzniká předáním autentizačních údajů na základě žádosti Poskytovatele doručené CPZP v elektronické formě opatřené zaručeným elektronickým podpisem při spinění a respektování níže uvedených podmínek: - Poskytovatel je oprávněn doručovat ČPZP prostřednictvím Portálu ZP digitálně podepsané datové zprávy a soubory. - V rámci komunikace prostřednictvím Portálu ZPje Poskytovatel povinen uvádět IČO a IČZ v souladu s údaji uvedenými ve Smlouvě. Při použití jiné identifikace bude elektronické podání odmítnuto. - Poskytovatel (nebo jím pověřený zpracovatel) je povinen před zahájením doručování prostřednictvím Portálu ZP zaslat CPZP poštou originály zmocnění (pinou moc), kterým je příslušný zpracovatel pověřen prováděním zpracování dat a navazující elektronickou komunikací, příp. toto zmocnění doručit CPZP v listinné podobě jiným prokazatelným způsobem. - Poskytovatel, pokud je zařízením registrujícím ve smyslu § 3 odst. 5 zákona č. 37212011 Sb., o zdravotních službách, se v případě předávání dat prostřednictvím Portálu ZP zavazuje k archivaci registračních listů (v papírové formě), na základě kterých uplatnilo registraci prostřednictvím Portálu ZP (samostatně v dávce č. 80), a to ve své dokumentaci. Zároveň se zavazuje tyto registrační listy ve sporných případech předložit na vyžádání CPZP k datu stanovenému CPZP. V případě, že tak Poskytovatel neučiní, budou finanční nároky plynoucí z registrace doložené jiným poskytovatelem tomuto uznány a uhrazeny. Současně bude již proplacená částka odečtena od následujícího vyúčtování Poskytovateli, které na vyžádání CPZP v daném termínu registraci nedoložilo registračním listem. - Pro Poskytovatele mající povinnost doručit papírové doklady pro vyúčtování hrazených služeb platí pravidla uvedená ve Smlouvě. - Poskytovatel se zavazuje uchovávat své autentizační údaje v tajnosti a chránit je tak, aby k nim neměla přístup neoprávněná osoba. Každá komunikace, která bude uskutečněna na základě autentizačních údajů smluvního partnera považována za autentickou, uskutečněnou Poskytovatelem, se všemi s tím souvisejícími právními důsledky. Obsahem komunikace prostřednictvím Portálu ZP jsou zejména: a. vyúčtování poskytnutých hrazených služeb (tato vyúčtování budou vzájemně uznávána jako účetní doklady), b. informace o platbách Poskytovatele, c. informace o zaměstnancích Poskytovatele / pojištěncích CPZP, d. tvorba a aktualizace dat o Poskytovateli, e. jiné informace, které vyplývají ze Smlouvy nebo příslušných právních předpisů. Prohlášení Poskytovatele a ČPZP: Poskytovatel a čPZP se v rámci komunikace prostřednictvím Portálu ZP zavazují používat digitální certifikáty, nebo přístup pomocí přihlašovacího jména a bezpečnostního SMS kódu, zaslaného Portálem na registrovaný mobilní telefon Poskytovatele, kryptografii a veškeré dostupné bezpečností prvky a prostředky ochrany počítačové komunikace včetně dodržování souvisejících postupů. Poskytovatel a CPZP prohlašují, že při zasílání údajů prostřednictvím Portálu ZP budou sdělovat pravdivé informace a souhlasí se zpracováním a uchováváním takto předaných údajů, a to do doby odvolání tohoto souhlasu. V Ostravě dne V .............. . .......... dne Za ČPZP Za Poskytovatele Ing. Vladimír Matta podpis oprávněné osoby generální ředitel České průmyslové zdravotní pojišťovny Podepsáno na základě pověření hulli uIihiil uuII liji Iil2Ilil3Iiiii !I huui !huuIJuluI !IIIIJIlhiuuiJI ulil Příloha č. I Smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb uzavřené mezi Poskytovatelem a CPZP Poskytovatel : Dětské centrum Kolín, příspěvková organizace ICO / ICZ : 00875601 123356000 Prohlášení Poskytovatele k oprávnění poskytování hrazených zdravotních služeb Poskytovatel tímto deklaruje, že splňuje předpoklady k poskytování hrazených služeb v rozsahu sjednaném Smlouvou a zároveň předložil: a) - kopii rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb podle zákona Č. 37212011 Sb., • zdravotních službách, nebo kopii rozhodnutí o udělení registrace podle zákona č. 16011992 Sb., • zdravotní péči v nestátních zdravotnických zařízeních, ve znění pozdějších předpisů, nebo kopií zřizovací listiny (statutu) schválené zřizovatelem Poskytovatele zdravotních služeb, vydané příslušným správním orgánem podle místa provozování, - výpis z veřejného rejstříku u fyzických nebo právnických osob, zapsaných ve veřejném rejstříku, - doklad o přidělení IČZ, IČP od VZP ČR, případně prohlášení Poskytovatele o tomto přidělení, - doklad o přidělení IČO (pokud není uvedeno vjiné příloze), - jmenný seznam nositelů výkonů, včetně velikosti úvazků, - osvědčení o odborné způsobilosti všech nositelů, - doklady o vzdělání (dle zákona č. 9512004 Sb., event. zákona č. 9612004 sb.), - doklady o přístrojovém vybavení - včetně dokladů o vlastnictví či pronájmu přístroje (kopie kupní či leasingové smlouvy) a prohlášení o shodě, - platnou akreditaci, vydanou orgánem oprávněným k jejímu vystavení (pokud byla Poskytovateli udělena), - ordinační hodiny, - doklad o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou občanům v souvislosti s poskytováním hrazených služeb., - výsledek výběrového řízení, - písemná informace o vedení bankovního účtu, b) jeho věcné, technické a personální vybavení je v souladu s obecně platnými právními předpisy a umožňuje provádění výkonů, uvedených v Příloze č. 2 - Smluvní rozsah hrazených služeb, c) provádění výkonů, uvedených v Příloze č. 2 Smlouvy bylo dohodnuto v časovém rozsahu, daném předloženou "ordinační dobou". Poskytovatel se zavazuje výše uvedené doklady a údaje v případě jejich změn průběžně aktualizovat, a to vždy nejpozději do jednoho kalendářního měsíce od předmětné změny.