SMLOUVA O DÍLO I. Smluvní strany 1. Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace Se sídlem: Českobratrská 958/40, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava Zastoupen: Mgr. Soňa Javůrková, ředitelka IČ: 00602078 DIČ: CZ00602078 Bankovní spojení: anonymizováno Číslo účtu: anonymizováno Osoba oprávněná jednat ve věcech technických: anonymizováno (dále jen „objednatel“) 2. STŘECHY MAJER s.r.o. Se sídlem: Zelná 8/1730, Ostrava 1 Zastoupena: Ing. Tiborem Majerem, jednatelem IČ: 25861425 DIČ: CZ25861425 Bankovní spojení: anonymizováno Číslo účtu: anonymizováno Osoba oprávněná jednat ve věcech technických a realizace stavby: anonymizováno (dále jen „zhotovitel“) II. Základní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavřena podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"); práva a povinnosti stran touto smlouvou neupravená se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2. Smluvní strany prohlašují, že údaje uvedené v čl. I této smlouvy jsou v souladu s právní skutečností v době uzavření smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že změny dotčených údajů oznámí bez prodlení písemně druhé smluvní straně. Zhotovitel prohlašuje, že bankovní účet uvedený v článku I odst. 2 této smlouvy je bankovním účtem zveřejněným ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o DPH). V případě změny účtu zhotovitele je zhotovitel povinen rovněž doložit vlastnictví k novému účtu, a to kopií příslušné smlouvy nebo potvrzením peněžního ústavu. Při změně identifikačních údajů smluvních stran včetně změny účtu není nutné uzavírat ke smlouvě dodatek. 3. Smluvní strany prohlašují, že osoby podepisující tuto smlouvu jsou k tomuto úkonu oprávněny. 4. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu plnění podle této smlouvy. 5. Zhotovitel potvrzuje, že si prostudoval a detailně se seznámil se zadávacími podmínkami a předloženým rozpočtem a tímto zároveň prověřil, že závazné podklady týkající se předmětu smlouvy nemají zjevné vady a nedostatky, neobsahují nevhodná řešení, materiály a technologie a dílo je takto možno realizovat za dohodnutou smluvní cenu uvedenou v článku V. ods.1 této smlouvy. 6. Zhotovitel potvrzuje, že se detailně seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou nezbytné pro realizaci díla za dohodnutou pevnou smluvní cenu uvedenou v článku V odst. 1 této smlouvy. 7. Účelem smlouvy je provést rekonstrukci střechy Janáčkovy konzervatoře v Ostravě. III. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se zavazuje provést pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí stavbu – „Rekonstrukce střechy“ (dále jen „stavba“) v rozsahu dle: * předloženého rozpočtu stavby, zadávacích podmínek a cenové nabídky zhotovitele č. 17NDR0250032 ze dne 2.5.2017; * předpisů upravujících provádění stavebních děl a ustanovení této smlouvy (dále jen „dílo“). 2. Součástí díla je také: a) zabezpečení souhlasu (rozhodnutí) ke zvláštnímu užívání veřejného prostranství a komunikací dle platných předpisů, bude-li potřebné, b) zpracování dokumentace dočasného dopravního značení včetně projednání s příslušnými správními orgány, bude-li potřebné, c) osazení a údržba dopravního značení v průběhu provádění stavebních prací dle dokumentace dopravního značení, včetně uvedení do původního stavu a vrácení jejich správci, bude-li potřebné, d) vybudování a zajištění zařízení staveniště a jeho provoz v souladu s  potřebami zhotovitele, dokumentací předanou objednatelem, požadavky objednatele a s platnými právními předpisy, včetně případného zajištění ohlášení dle zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), e) zajištění vytýčení obvodu staveniště, f) zajištění funkce odpovědného geodeta po dobu realizace stavby včetně geometrického zaměření dokončené stavby a vyhotovení geometrického plánu, budou-li potřebné, g) zajištění vytýčení inženýrských sítí (tras technické infrastruktury) podle podmínek jejich správců, a to před zahájením prací na staveništi včetně jejich zaměření a zakreslení dle skutečného stavu do příslušné dokumentace a včetně jejich písemného a zpětného předání jednotlivým správcům, bude-li potřebné, h) likvidace odpadu, jeho uložení na řízenou skládku nebo jiná jeho likvidace v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, o likvidaci odpadu bude předložen písemný doklad, i) návrh provozních řádů a technických zařízení, dodávka všech dokladů o zkouškách, revizích, atestech a provozních návodů a předpisů v českém jazyce (všechny doklady ve 2 vyhotoveních) včetně zaškolení obsluhy, j) předání všech dokladů a náležitostí umožňujících zahájení řízení, případně jiného postupu dle stavebního zákona, na základě kterého bude možno započít s trvalým užíváním stavby, tj. aby bylo možno vydat kolaudační souhlas nebo bylo možno stavbu trvale užívat na základě oznámení stavebnímu úřadu se započetím užívání dle stavebního zákona, k) zřízení deponie materiálů tak, aby nevznikly žádné škody na sousedních pozemcích, l) provedení předepsaných zkoušek dle platných právních předpisů a technických norem, úspěšné provedení těchto zkoušek je podmínkou k převzetí díla, m) zajištění bezpečných přechodů a přejezdů přes výkopy pro zabezpečení přístupu a příjezdu k objektům, n) udržování stavbou dotčených zpevněných ploch, veřejných komunikací a výjezdů ze staveniště v čistotě a jejich uvedení do původního stavu, o) zajištění ochrany proti šíření prašnosti a nadměrného hluku, p) provedení veškerých geodetických prací a případných doplňujících průzkumů souvisejících s provedením díla, q) zajištění zpracování všech případných dalších dokumentací potřebných pro provedení díla, r) hlášení archeologických nálezů v souladu se zákonem č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů. 3. Zhotovitel je povinen při provádění díla a) zohlednit vyjádření dotčených orgánů a organizací související s realizací stavby, b) plnit podmínky příslušných stavebních povolení a požadavky dotčených orgánů a organizací souvisejících s realizací stavby 4. Zhotovitel se zavazuje provést dílo v souladu s technickými a právními předpisy platnými v České republice v době provádění díla. Pro provedení díla jsou závazné všechny platné normy ČSN. 5. Zhotovitel se zavazuje průběžně provádět veškeré potřebné zkoušky, měření a atesty k prokázání kvalitativních parametrů předmětu díla. 6. Zhotovitel se zavazuje provést veškeré činnosti a úkony související s provedením díla nutné pro vydání kolaudačního souhlasu pro stavbu, zejména vyřizování veškerých povolení, překopů, záborů, souhlasů, oznámení apod. 7. Objednatel se zavazuje provedené dílo bez vad a nedodělků bránících jeho řádnému užívání převzít a zaplatit za ně zhotoviteli za dohodnutých podmínek cenu dle čl. V této smlouvy. Vadami a nedodělky nebránícími řádnému užívání díla se rozumí pouze drobné ojedinělé vady a drobné ojedinělé nedodělky, které ani samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání předmětu díla ani je podstatně neztěžují. 8. Případné vícepráce či méněpráce budou smluvními stranami sjednány písemnými dodatky smlouvy. Vícepráce budou realizovány až po uzavření příslušného dodatku ke smlouvě. Nezbytným předpokladem uzavření dodatku na realizaci víceprací je zadání víceprací v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“). 9. Smluvní strany prohlašují, že předmět plnění podle smlouvy není plněním nemožným a že smlouvu uzavírají po pečlivém zvážení všech možných důsledků. Zhotovitel prohlašuje, že prozkoumal místní podmínky na staveništi a že práce mohou být dokončeny způsobem a v termínech stanovenými touto smlouvou. IV. Doba a místo plnění 1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště dne 3.7.2017 a do 14 dnů od předání staveniště budou práce dle této smlouvy zahájeny. Zhotovitel se zavazuje provést dílo ve lhůtě do 28. 8. 2017 a nejpozději poslední den lhůty řádně provedené dílo bez vad a nedodělků předat objednateli. 2. Místem plnění je Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace, Českobratrská 958/40, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava 3. V případě omezení postupu prací vlivem nepříznivých klimatických podmínek bude jednáno o možnosti přerušení běhu lhůty dle odst. 1 tohoto článku. Omezení postupu prací dle tohoto odstavce bude posuzováno ve vztahu k možnosti provádění díla dle předepsaných technologických postupů. Doba, na kterou se přeruší běh lhůty dle odst. 1 tohoto článku smlouvy, bude zahájena zápisem do stavebního deníku a ukončena výzvou objednatele k opětovnému zahájení prací, uvedenou ve stavebním deníku. Oba tyto zápisy ve stavebním deníku musí být odsouhlaseny a podepsány osobou oprávněnou jednat ve věcech realizace stavby dle čl. I. odst. 1 této smlouvy. Přerušení doby plnění sjednané výše uvedeným způsobem není nutno upravit dodatkem ke smlouvě 4. V případě, že koordinátor bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi (dále jen "koordinátor BOZP"), osoba vykonávající za objednatele inženýrsko-investorskou činnost na stavbě (dále jen "osoba vykonávající technický dozor stavebníka"), objednatel nebo jiná k tomu oprávněná osoba (např. oblastní inspektorát práce) přeruší práce na staveništi z důvodu porušení pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, toto přerušení nebude mít vliv na lhůtu plnění díla uvedenou v odstavci 1 tohoto článku. 5. Objednatel je oprávněn kdykoliv v průběhu provádění díla rozhodnout z důvodu nedostatku finančních prostředků o přerušení provádění prací na díle. Zhotovitel v takovém případě bez zbytečného odkladu po doručení písemného rozhodnutí dle předchozí věty přeruší provádění prací na díle a provede nezbytné zabezpečovací práce tak, aby bylo zabráněno případným škodám na rozpracovaném díle. O dobu přerušení provádění prací na díle se prodlužuje lhůta pro splnění díla. Zhotovitel je povinen zahájit provádění prací na rozpracovaném díle neprodleně po obdržení písemného pokynu objednatele. Přerušením provádění prací na díle není dotčena povinnost zhotovitele zajistit na své náklady hlídání staveniště. Pokud objednatel nevydá pokyn k opětovnému provádění prací na rozpracovaném díle ani do 30 dnů od doručení rozhodnutí o přerušení provádění prací na díle, je každá ze smluvních stran oprávněna od této smlouvy odstoupit. V případě odstoupení dle předchozí věty uzavřou strany ve lhůtě do 30 dnů dohodu o vypořádání vzájemných práv a povinností z této smlouvy. V. Cena za dílo 1. Cena za provedené dílo je stanovena dohodou smluvních stran a činí: Cena za dílo (v Kč) Cena bez DPH 337.755,50 Souhrnný rozpočet je přílohou č. 1 této smlouvy. 2. Součástí sjednané ceny jsou veškeré práce a dodávky, poplatky, náklady zhotovitele nutné pro vybudování, provoz a demontáž zařízení staveniště a jiné náklady nezbytné pro řádné a úplné provedení díla. Součástí ceny je provedení výtažných zkoušek pro určení kotevního materiálu. 3. Cena za dílo bez DPH uvedená v odst. 1 tohoto článku je cenou nejvýše přípustnou a nelze ji překročit. Cenu díla bude možné měnit pouze: a) nebude-li některá část díla v důsledku sjednaných méněprací provedena, bude cena za dílo snížena, a to odečtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které v  rámci méněprací nebudou provedeny. Náklady na méněpráce budou odečteny ve výši součtu veškerých odpovídajících položek a nákladů neprovedených dle položkového rozpočtu, který je součástí nabídky zhotovitele podané na předmět plnění v rámci zadávacího řízení příslušné veřejné zakázky (dále jen „položkový rozpočet“), b) přičtením veškerých nákladů na provedení těch částí díla, které objednatel nařídil formou víceprací provádět nad rámec množství nebo kvality uvedené v projektové dokumentaci nebo položkovém rozpočtu. Náklady na vícepráce budou účtovány podle odpovídajících jednotkových cen položek a nákladů dle položkového rozpočtu nebo dle platných sborníkových cen ve výši max. 100% těchto sborníkových cen, podle toho, která z těchto částek bude nižší; 4. Rozsah případných méněprací nebo víceprací a cena za jejich realizaci, jakož i jakékoliv překročení ceny stanovené v odstavci 1 tohoto článku budou vždy předem sjednány dodatkem k této smlouvě. VI. Platební podmínky 1. Zálohy na platby nejsou sjednány. 2. Podkladem pro úhradu ceny za dílo budou faktury, které budou mít náležitosti daňového dokladu dle § 28 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“) a náležitosti stanovené § 13a obchodního zákoníku (dále jen „faktura“). Kromě náležitostí stanovených platnými právními předpisy pro daňový doklad bude zhotovitel povinen ve faktuře uvést i tyto údaje: a) číslo smlouvy objednatele, IČ objednatele, b) předmět smlouvy, tj. text - zhotovení stavby „Rekonstrukce střechy“, c) označení banky a číslo účtu, na který musí být zaplaceno (pokud je číslo účtu odlišné od čísla uvedeného v čl. I odst. 2, je zhotovitel povinen o této skutečnosti v souladu s čl. II odst. 2 této smlouvy informovat objednatele), d) lhůtu splatnosti faktury, e) označení osoby, která fakturu vyhotovila, včetně jejího podpisu a kontaktního telefonu, f) výši pozastávky (pouze u faktur, kterými bude fakturována cena díla přesahující 90 % ceny díla, u ostatních faktur pozastávka nebude uplatněna), g) přílohou konečné faktury bude protokol o předání a převzetí díla dle čl. XII odst. 2 této smlouvy, obsahující prohlášení objednatele, že dílo přejímá. V případě, že dílo bylo převzato s vadami a nedodělky nebránícími řádnému užívání díla, bude přílohou konečné faktury také zápis o odstranění těchto vad a nedodělků podle čl. XII odst. 4 této smlouvy, podepsaný osobou vykonávající technický dozor stavebníka. 3. V souladu s ustanovením zákona o DPH sjednávají smluvní strany dílčí plnění v rozsahu skutečně provedeného plnění za kalendářní měsíc. Dílčí plnění odsouhlasené objednatelem v soupisu skutečně provedených prací a zjišťovacím protokolu, včetně dohody o ocenění, se považuje za samostatné zdanitelné plnění uskutečněné poslední pracovní den měsíce. Zhotovitel, plátce DPH, vystaví na měsíční zdanitelné plnění fakturu, jejíž nedílnou součástí bude soupis provedených prací a zjišťovací protokol - obojí podepsané zhotovitelem a odsouhlasené osobou vykonávající technický dozor stavebníka. V případě dodatečných prací fakturovaných na základě dodatků uzavřených k této smlouvě (vícepráce) bude soupis těchto prací tvořit samostatnou přílohu faktury. 4. Faktury (samostatná zdanitelná plnění) budou zhotovitelem vystavovány do celkové výše ceny díla dle čl. V odst. 1 této smlouvy. Objednatelem budou faktury uhrazeny do celkové výše 90 % ze smluvní ceny díla bez DPH a na zbývající část ceny díla (tj. nad 90 % smluvní ceny díla) budou objednatelem v příslušných fakturách vystavených zhotovitelem uplatněny pozastávky. Zhotovitel je povinen uvést v těchto fakturách výši pozastávky. 5. Lhůta splatnosti jednotlivých faktur je dohodou stanovena na 30 kalendářních dnů ode dne jejich doručení objednateli. 6. Po splnění díla (viz čl. VII odst. 4 této smlouvy) a odstranění vad a nedodělků, s nimiž bylo dílo převzato, zhotovitel provede a objednateli předá závěrečné vyúčtování, které doloží rekapitulací vystavených faktur a rekapitulací veškerých provedených prací, jež bude vystavena v souladu s odsouhlaseným položkovým rozpočtem. 7. Pozastávky dle odstavce 4 tohoto článku smlouvy budou zhotoviteli uvolněny na základě jeho písemné žádosti, a to do 30 dnů od doručení žádosti objednateli. Zhotovitel je oprávněn požádat o uvolnění pozastávek až poté, co bude dílo splněno (viz čl. VII odst. 4 této smlouvy) a zároveň bude možno v souladu se stavebním zákonem započít s trvalým užíváním stavby (tj. bude vydán kolaudační souhlas pro stavbu nebo bude možno stavbu trvale užívat na základě oznámení stavebnímu úřadu se započetím užívání dle předmětného zákona). 8. Doručení faktury a žádosti o uvolnění pozastávky se provede osobně oproti podpisu zmocněné osoby objednatele nebo doručenkou na adresu objednatele (čl. 1 této smlouvy)prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Zhotovitel je povinen doručit fakturu objednateli nejpozději 16. den kalendářního měsíce následujícího po dni uskutečnění zdanitelného plnění. 9. Objednatel je oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy v těchto případech: a) nebude-li faktura obsahovat některou povinnou nebo dohodnutou náležitost nebo bude-li chybně vyúčtována cena za dílo, b) budou-li vyúčtovány práce, které nebyly provedeny či nebyly potvrzeny oprávněným zástupcem objednatele, Ve vrácené faktuře objednatel vyznačí důvod vrácení. Zhotovitel provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li objednatel vadnou fakturu zhotoviteli, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli. Zhotovitel je povinen doručit objednateli opravenou fakturu do 3 dnů po obdržení objednatelem vrácené vadné faktury. 10. Povinnost zaplatit cenu za dílo je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 11. Objednatel je oprávněn pozastavit financování v případě, že zhotovitel bezdůvodně přeruší práce nebo práce bude provádět v rozporu s projektovou dokumentací, smlouvou nebo pokyny objednatele. 12. Na plnění dle této smlouvy se vztahuje režim přenesení daňové povinnosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o DPH“), a zhotovitelem proto budou za předmětné plnění vystaveny faktury bez uvedení daně z přidané hodnoty. VII. Práva a povinnosti smluvních stran, splnění díla, vlastnické právo a nebezpečí škody 1. Není-li stanoveno ve smlouvě výslovně jinak, řídí se vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ustanoveními § 2586 a následujícími občanského zákoníku. 2. Zhotovitel je povinen umožnit výkon technického dozoru stavebníka, autorského dozoru projektanta a výkon činnosti koordinátora BOZP a umožnit osobám, které je vykonávají, vstup na stavbu a staveniště. Osoba vykonávající technický dozor stavebníka a funkci koordinátora BOZP, je kromě kontroly provádění díla oprávněna i ke kontrole dokumentace k realizaci stavby vypracované zhotovitelem, kontrole deníků dle čl. XI této smlouvy, kontrole rozpočtů a faktur, kontrole hospodaření s odpady a rovněž ke kontrole bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi a k dalším úkonům vyplývajícím z příslušné smlouvy na zajištění výkonu inženýrské a investorské činnosti a výkonu koordinace bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi při realizaci stavby. 3. Zhotovitel je povinen do 10 dnů od nabytí účinnosti smlouvy objednateli a koordinátorovi BOZP písemně sdělit veškeré údaje, které jsou předmětem oznámení o zahájení prací minimálně v rozsahu „Přílohy č. 4 k nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích“, a to zejména odstavců č. 4, 5, 9, 10 a 11. 4. Dílo je provedeno, je-li dokončeno (tj. objednateli je předvedena způsobilost díla sloužit svému účelu) a předáno objednateli. 5. Předání a převzetí díla bude provedeno v místě plnění dle čl. IV. odst. 2 této smlouvy, a to způsobem uvedeným v čl. XII této smlouvy. 6. Nebezpečí škody na věci, která je předmětem rekonstrukce, nese zhotovitel. Nebezpečí škody přechází na objednatele dnem převzetí díla objednatelem. 7. Zhotovitel ani osoba s ním propojená nesmí za objednatele vykonávat inženýrsko–investorskou činnost na stavbě (technický dozor stavebníka). 8. Zhotovitel jako odborně způsobilá osoba je povinna zkontrolovat technickou část předané dokumentace nejpozději před zahájením prací na příslušné části díla a upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na zjištěné zjevné vady a nedostatky. Případný soupis zjištěných vad a nedostatků předané dokumentace včetně návrhů na jejich odstranění a s dopadem na předmět a cenu díla zhotovitel předá bez zbytečného odkladu objednateli. VIII. Jakost díla 1. Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude dávat schopnost uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost, bezporuchovost, udržovatelnost, hospodárnost, ochranu životního prostředí, požární bezpečnost, hygienické požadavky. Ty budou odpovídat platné právní úpravě, českým technickým normám, projektové dokumentaci, stavebnímu povolení, zadání veřejné zakázky a této smlouvě. K tomu se zhotovitel zavazuje používat pouze materiály a konstrukce vyhovující požadavkům kladeným na jejich jakost a mající prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a jeho prováděcích předpisů. 2. Jakost dodávaných materiálů a konstrukcí bude dokladována předepsaným způsobem při kontrolních prohlídkách a při předání a převzetí díla. IX. Staveniště 1. Objednatel předá a zhotovitel převezme staveniště nejpozději do 6 kalendářních dnů po nabytí účinnosti smlouvy, nedohodnou-li se smluvní strany (zejména s ohledem na klimatické podmínky) písemně jinak. O jeho předání a převzetí vyhotoví smluvní strany zápis. Stavební práce budou zahájeny do jednoho týdne od převzetí staveniště zhotovitelem, nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak. 2. Určení základních vytyčovacích prvků bude provedeno při předání staveniště objednatelem. 3. Vodné, stočné, elektrickou energii a další média odebraná při provádění díla hradí zhotovitel. Zhotovitel zabezpečí na své náklady odběrné místo a měření odběru médií. Odběrná místa budou po celou dobu výstavby přístupná objednateli a osobě vykonávající technický dozor stavebníka. Pokud bude zhotovitel odebírat výše uvedená média od uživatele Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace, IČ: 00602078, je povinen na výzvu uhradit částku za jejich odběr. 4. Zhotovitel se zavazuje zcela vyklidit a vyčistit staveniště do 14 dnů od provedení díla (viz čl. VII odst. 4 této smlouvy). Při nedodržení tohoto termínu se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli veškeré náklady a škody, které mu tím vznikly. 5. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště, za bezpečný přístup na stavbu, za dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostoru zařízení staveniště, a za bezpečnost provozu v prostoru staveniště. 6. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, na svůj náklad odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a to v souladu s požadavky uvedenými v projektové dokumentaci a příslušnými předpisy, zejména ekologickými a o likvidaci odpadů. X. Provádění díla 1. Zhotovitel je povinen: a) provést dílo řádně, včas a v odpovídající jakosti za použití postupů, které odpovídají právním předpisům ČR, b) dodržovat při provádění díla ujednání této smlouvy, řídit se podklady a pokyny objednatele a poskytnout mu požadovanou dokumentaci a informace, c) provést dílo na svůj náklad a své nebezpečí, d) účastnit se na základě pozvánky objednatele všech jednání týkajících se předmětného díla, e) před zahájením díla zpracovat a objednateli předat harmonogram výstavby. Zhotovitel je povinen harmonogram výstavby průběžně aktualizovat a aktualizace neprodleně předkládat objednateli, f) dbát při provádění díla na ochranu životního prostředí a  dodržovat platné technické, bezpečnostní, zdravotní, hygienické a jiné předpisy, včetně předpisů týkajících se ochrany životního prostředí, g) na základě výzvy technického dozoru stavebníka doložit platné atesty či certifikáty, případně další dokumenty prokazující splnění požadovaných technických a kvalitativních parametrů používaných výrobků a materiálů, a to nejpozději před jejich osazováním do stavby. Bez doložení těchto atestů není zhotovitel oprávněn započít s osazováním příslušných výrobků do stavby. 2. Zhotovitel je povinen informovat objednatele o skutečnostech majících vliv na plnění smlouvy, a to neprodleně, nejpozději následující pracovní den poté, kdy příslušná skutečnost nastane nebo zhotovitel zjistí, že by nastat mohla. Informace dle předchozí věty budou objednateli zaslány elektronickou poštou na adresu anonymizováno a následně písemně na adresu: Janáčkova konzervatoř v Ostravě, příspěvková organizace, Českobratrská 958/40, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava. Zhotovitel je povinen informovat objednatele zejména: a) zjistí-li při provádění díla skryté překážky bránící řádnému provedení díla. Zhotovitel je povinen navrhnout objednateli další postup, b) o případné nevhodnosti realizace vyžadovaných prací. 3. Zhotovitel zajistí stavbu tak, aby nedošlo k ohrožování, nadměrnému nebo zbytečnému obtěžování okolí stavby, k omezování práv a právem chráněných zájmů vlastníků sousedních nemovitostí, ke znečištění komunikací apod. Zhotovitel v maximální míře omezí hlučnost a prašnost a zajistí čištění stavbou případně znečištěných stávajících zpevněných ploch. 4. Zhotovitel oznámí 21 pracovních dní předem objednateli termín zvláštního užívání komunikací, bude-li toto potřebné a předá objednateli úplnou kopii předmětného souhlasu (rozhodnutí) dle čl. III odst. 2 písm. b) této smlouvy, včetně případných příloh (podmínek). 5. Zhotovitel odpovídá za zajištění dostupnosti všech dokladů potřebných k provádění stavby dle stavebního zákona. Výše uvedené doklady musí být na staveništi přístupné kdykoliv v průběhu práce. 6. Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty a výrobky zabezpečit před poškozením a krádežemi až do předání díla k užívání objednateli, a to na vlastní náklady. 7. Zhotovitel se zavazuje zajišťovat veškeré materiály a subdodávky v souladu s pravidly hospodářské soutěže a písemně informovat objednatele o dodávkách, pracích a službách zajišťovaných subdodavateli, a to vždy bezodkladně po uzavření příslušné smlouvy nebo vystavení objednávky. Písemná informace dle předchozí věty musí obsahovat mj. jmenovité uvedení subdodavatelů, činností, které budou vykonávat a musí být doložena kopiemi příslušných živnostenských či jiných oprávnění subdodavatelů, nezbytných pro výkon těchto činností. Informační povinnost dle tohoto odstavce se vztahuje pouze na subdodavatele, kteří se podílejí na realizaci díla. 8. Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo prostřednictvím osob, kterými byla prokazována kvalifikace v rámci zadávacího řízení a zajistit odborné vedení stavby stavbyvedoucím uvedeným v nabídce zhotovitele. Zhotovitel je oprávněn změnit subdodavatele, pomocí kterého prokazoval splnění části kvalifikace, stavbyvedoucího či jinou osobu, prostřednictvím které prokázal odbornou způsobilost / kvalifikaci (dále jen „odborná osoba“) pouze z vážných důvodů, a to s předchozím písemným souhlasem objednatele. Žádost o souhlas se změnou subdodavatele, stavbyvedoucího či jiné odborné osoby bude obsahovat údaje a bude doložena doklady dle odst. 8 věta druhá tohoto článku a případně dalšími doklady potřebnými k prokázání potřebné kvalifikace. Nový subdodavatel musí disponovat minimálně stejnou kvalifikací, jakou původní subdodavatel prokázal za zhotovitele; nový stavbyvedoucí či jiná odborná osoba musí disponovat minimálně stejnou kvalifikací jako původní stavbyvedoucí, resp. původní odborná osoba. 9. Zhotovitel odpovídá za zajištění odborného vedení stavby a odborného provádění prací oprávněnými osobami, za dodržení obecných technických požadavků na výstavbu a jiných technických předpisů, za vypracování další prováděcí dokumentace (technologický postup, plán kontrolní a zkušební činnosti apod.). 10. Zhotovitel se zavazuje realizovat práce vyžadující zvláštní způsobilost nebo povolení podle příslušných předpisů osobami, které tuto podmínku splňují. 11. Zhotovitel je povinen dbát při provádění díla pokynů osoby vykonávající technický dozor stavebníka a dále pracovníků Janáčkovy konzervatoře v Ostravě. 12. Zhotovitel nejméně 15 pracovních dnů předem oznámí správcům sítí a osobě vykonávající technický dozor stavebníka práci v ochranném pásmu či křížení těchto sítí ke kontrole průběhu prací a převzetí před zpětným zásypem. 13. Zhotovitel je srozuměn s tím, že uhradí jakoukoliv opravu nebo výměnu plynoucí ze zhotovitelem zaviněného  poškození  inženýrské sítě. Zhotovitel si je rovněž vědom toho, že nese veškerá rizika a náhrady škod z toho plynoucí. 14. Zhotovitel se zavazuje po celou dobu realizace stavby aktivně spolupracovat s projektantem a osobou vykonávající činnost autorského dozoru projektanta při realizaci stavby. 15. V případě, že zhotovitel bude používat stavební stroje, které vyvolávají vibrace a otřesy, zajistí si taková opatření, aby na blízkých stávajících objektech nedošlo vlivem stavební činnosti ke škodám. V opačném případě ponese plnou odpovědnost za způsobené škody a tyto škody uhradí. 16. Bourací práce (hluk, prach) budou realizovány pouze po předchozím oznámení objednateli. KONTROLA PROVÁDĚNÝCH PRACÍ, ORGANIZACE KONTROLNÍCH DNŮ 17. Kontrola prováděných prací bude realizována: * objednatelem a jím pověřenými osobami, * osobou vykonávající technický dozor stavebníka, 18. Kontrola prováděných prací bude realizována zejména v rámci kontrolních dnů, s tím, že: * kontrolní dny se budou konat dle potřeby, zpravidla jednou týdně, * termíny konání kontrolních dnů budou stanoveny v zápisu o předání staveniště; v případě potřeby budou kontrolní dny konány také mimo předem stanovený termín, a to buď na základě dohody stran uvedené v zápisu z kontrolního dne, anebo na základě výzvy osoby vykonávající technický dozor stavebníka, * kontrolní dny budou řízeny osobou vykonávající technický dozor stavebníka, * z kontrolních dnů budou osobou vykonávající technický dozor stavebníka pořizovány zápisy, které budou zhotoviteli zasílány v elektronické podobě. 19. Zhotovitel je povinen umožnit osobám uvedeným v odst. 17 tohoto článku provedení kontroly realizovaných prací. 20. Zhotovitel vyzve osobu vykonávající technický dozor stavebníka prokazatelnou formou nejméně 3 pracovní dny předem k prověření kvality prací, jež budou dalším postupem při zhotovování díla zakryty. V případě, že se na tuto výzvu osoba vykonávající technický dozor stavebníka bez vážných důvodů nedostaví, může zhotovitel pokračovat v provádění díla po předchozím písemném upozornění objednatele a předmětné práce zakrýt. Bude-li v tomto případě objednatel dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese veškeré náklady spojené s odkrytím prací, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel. Pokud zhotovitel osobu vykonávající technický dozor stavebníka prokazatelnou formou k převzetí prací před jejich zakrytím nevyzve, případně osoba vykonávající technický dozor stavebníka práce nepřevezme a nedá písemný souhlas k jejich zakrytí zápisem do stavebního deníku, je zhotovitel povinen na výzvu objednatele případné již zakryté práce odkrýt. V tomto případě nese veškeré náklady spojené s odkrytím, opravou chybného stavu a následným zakrytím zhotovitel. XI. Stavební deník, deník víceprací a méněprací, bezpečnostní deník STAVEBNÍ DENÍK 1. Zhotovitel je povinen o všech pracích a činnostech prováděných v souvislosti se stavbou vést stavební deník v souladu se stavebním zákonem. Stavební deník musí obsahovat veškeré obsahové náležitosti a musí být veden způsobem dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb. Stavební deník musí být přístupný na staveništi kdykoliv v průběhu práce. 2. Denní záznamy o prováděných pracích se do deníku budou zapisovat čitelně, zásadně v den, kdy byly tyto práce provedeny nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem zápisu. Zápisy v deníku nesmí být přepisovány, nečitelně škrtány a z deníku nesmí být vytrhovány první stránky s originálním textem. Při denních záznamech nesmí být vynechána volná místa. Každý zápis musí být podepsán stavbyvedoucím zhotovitele nebo jeho zástupcem. 3. Do stavebního deníku budou zapsány všechny skutečnosti související s plněním smlouvy. Jedná se zejména o: a) časový postup prací a jejich kvalitu, b) druh použitých materiálů a technologií, c) zdůvodnění odchylek v postupech prací a v použitých materiálech oproti projektové dokumentaci pro výběr zhotovitele a pro provádění stavby, další údaje, které souvisí s hospodárností a bezpečností práce, d) stanovení termínů k odstranění zjištěných vad a nedodělků. 4. Objednatel a jím pověřené osoby jsou oprávněny stavební deník kontrolovat a k zápisům připojovat své stanovisko. Do deníku je oprávněna provádět záznamy také osoba vykonávající technický dozor stavebníka. 5. Zhotovitel umožní vyjmout zmocněnému zástupci objednatele prvý průpis denních záznamů ze stavebního deníku při prováděné kontrolní činnosti. 6. V případě nesouhlasného stanoviska k provedenému zápisu od zmocněných zástupců objednatele je stavbyvedoucí zhotovitele povinen do 2 pracovních dnů připojit k záznamu své písemné stanovisko. Pokud tak neučiní, má se za to, že s obsahem záznamu souhlasí. 7. Nebude-li objednatel souhlasit s obsahem záznamu ve stavebním deníku, vyznačí námitky svým zápisem do stavebního deníku. K zápisům zhotovitele je povinen objednatel písemně provést připomínky vždy do jednoho týdne, jinak se předpokládá souhlasné stanovisko. Zhotovitel se však zavazuje ještě před uplynutím této lhůty prokazatelně vyzvat zmocněného zástupce objednatele k provedení připomínek. V případě, že bude objednateli prvý průpis předán poštou, zašle své námitky doporučeným dopisem zhotoviteli do jednoho týdne od doručení záznamu. V případě, že tak neučiní, má se za to, že s obsahem záznamu souhlasí. DENÍK VÍCEPRACÍ A MÉNĚPRACÍ 8. Zhotovitel povede mimo vlastního stavebního deníku i deník víceprací a méněprací. Odsouhlasení návrhu i vlastního provedení víceprací a neprovedení méněprací v tomto deníku musí být potvrzeno zhotovitelem, objednatelem a generálním projektantem. 9. Režim tohoto deníku se přiměřeně řídí předchozími ustanoveními o stavebním deníku. BEZPEČNOSTNÍ DENÍK 10. Zhotovitel je dále oprávněn vyjadřovat se k zápisům do bezpečnostního deníku, který ke  stavbě povede koordinátor BOZP a je povinen neprodleně respektovat požadavky koordinátora BOZP v deníku uvedené. 11. Do bezpečnostního deníku budou zaznamenávány veškeré skutečnosti týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi, zejména pak tyto skutečnosti: a) seznámení s místními riziky za účelem předcházení ohrožení života a zdraví osob, které se s vědomím zhotovitele mohou zdržovat na staveništi (pokud stavební práce probíhají za provozu), b) seznámení s plánem BOZP na staveništi, c) zápisy z pravidelných kontrolních dnů BOZP, d) nedostatky zjištěné při pochůzkách na stavbě včetně uložení opatření k nápravě, e) oznámení o nepřijetí uložených opatření k nápravě, f) koordinace s techniky BOZP jednotlivých (sub)zhotovitelů, g) koordinace činností jednotlivých (sub)zhotovitelů s cílem vyloučení bezpečnostních kolizí, h) kontrola dodržování čistoty a pořádku na staveništi. 12. Režim tohoto deníku se přiměřeně řídí předchozími ustanoveními o stavebním deníku. 13. Zápisem ve stavebním deníku, bezpečnostním deníku a deníku víceprací a méněprací nelze obsah této smlouvy měnit. XII. Předání díla 1. Přejímací řízení bude objednatelem zahájeno do 10 pracovních dnů po obdržení písemné výzvy zhotovitele. Po dobu trvání přejímacího řízení (tj. od zahájení přejímacího řízení do jeho ukončení převzetím díla ve smyslu odst. 2 tohoto článku nebo jeho nepřevzetím ve smyslu odst. 3 tohoto článku) není zhotovitel v prodlení s předáním dokončeného díla. 2. Objednatel se zavazuje dílo převzít do 10 dnů od zahájení přejímacího řízení v případě, že dílo bude předáno bez vad a nedodělků bránících jeho řádnému užívání. O předání a převzetí díla zhotovitel sepíše protokol, který bude obsahovat: a) označení předmětu díla, b) označení objednatele a zhotovitele díla, c) číslo a datum uzavření smlouvy o dílo včetně čísel a dat uzavření jejích dodatků, d) datum vydání a číslo stavebního povolení/souhlasu stavebního úřadu s provedením ohlášené stavby, pokud byl vydán, případně datum podání ohlášení stavebnímu úřadu, e) termín vyklizení staveniště, f) datum ukončení záruky na dílo, g) soupis nákladů od zahájení po dokončení díla, h) termín zahájení a dokončení prací na zhotovovaném díle, i) seznam převzaté dokumentace, j) prohlášení objednatele, že dílo přejímá (nepřejímá), k) datum a místo sepsání protokolu, l) seznam případných vad a nedodělků nebránících řádnému užívání díla, s nimiž bylo dílo převzato, m) jména a podpisy zástupců objednatele a zhotovitele. Předávací protokol bude sepsán na formuláři, který bude zhotoviteli předán objednatelem. 3. Pokud objednatel dílo nepřevezme, protože dílo obsahuje vady nebo nedodělky bránící jeho řádnému užívání, je povinen tyto vady a nedodělky v předávacím protokolu specifikovat. 4. Bylo–li dílo převzato s vadami a nedodělky nebránícími řádnému užívání díla, bude o odstranění těchto vad a nedodělků smluvními stranami sepsán zápis, který podepíší oprávnění zástupci smluvních stran. Teprve tímto bude dílo splněno – tj. předáno a převzato bez vad a nedodělků. 5. Zhotovitel je povinen provést předepsané zkoušky dle platných právních předpisů a technických norem. Úspěšné provedení těchto zkoušek je podmínkou  převzetí díla. 6. Doklady o řádném provedení díla dle technických norem a předpisů, o provedených zkouškách, atestech a další dokumentaci podle této smlouvy včetně prohlášení o shodě zhotovitel předá objednateli při předání díla. Pokud zhotovitel objednateli doklady dle předchozí věty nepředá, objednatel dílo nepřevezme. Předáním díla objednateli není zhotovitel zbaven povinnosti doklady na výzvu objednatele doplnit. 7. Zhotovitel se zavazuje zúčastnit se na výzvu objednatele závěrečné kontrolní prohlídky stavby podle stavebního zákona. XIII. Práva z vadného plnění, záruka za jakost 1. Dílo má vadu, jestliže neodpovídá požadavkům uvedeným v  této smlouvě. 2. Objednatel má právo z vadného plnění z vad, které má dílo při převzetí objednatelem, byť se vada projeví až později. Objednatel má právo z vadného plnění také z vad vzniklých po převzetí díla objednatelem, pokud je zhotovitel způsobil porušením své povinnosti. Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí díla objednatelem, má se zato, že dílo bylo vadné již při převzetí. 3. Zhotovitel poskytuje objednateli na provedené dílo záruku za jakost (dále jen „záruka“) ve smyslu § 2619 a § 2113 a násl. občanského zákoníku, a to v délce: a) 60 měsíců na provedené práce a dodávky, b) na dodávky strojů, zařízení technologie, předměty postupné spotřeby v délce shodné se zárukou poskytovanou výrobcem, nejméně však …xxx... měsíců (dále též „záruční doba“). Záruční doba začíná běžet dnem převzetí díla objednatelem. Záruční doba se staví po dobu, po kterou nemůže objednatel dílo řádně užívat pro vady, za které nese odpovědnost zhotovitel. Pro nahlašování a odstraňování vad v rámci záruky platí podmínky uvedené v odst. 4 a násl. tohoto článku smlouvy. 4. Vady díla dle odst. 2 tohoto článku a vady, které se projeví po záruční dobu, budou zhotovitelem odstraněny bezplatně. 5. Veškeré vady díla bude objednatel povinen uplatnit u zhotovitele bez zbytečného odkladu poté, kdy vadu zjistil, a to formou písemného oznámení (za písemné oznámení se považuje i oznámení faxem nebo e-mailem), obsahujícího specifikaci zjištěné vady. Objednatel bude vady díla oznamovat na: a) e-mail: anonymizováno nebo b) adresu: Zelná 8/1730, Ostrava 1. Jakmile objednatel odešle toto oznámení, bude se mít za to, že požaduje bezplatné odstranění vady, neuvede-li v oznámení jinak. 6. Zhotovitel započne s odstraněním vady nejpozději do 3 dnů od doručení oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak. V případě havárie započne s odstraněním vady neodkladně, nejpozději do 24 hodin od doručení oznámení o vadě. Nezapočne-li zhotovitel s odstraněním vady ve stanovené lhůtě, je objednatel oprávněn zajistit odstranění vady na náklady zhotovitele u jiné odborné osoby. Vada bude odstraněna nejpozději do 3 dnů ode dne doručení oznámení o vadě, v případě havárie nejpozději do 24 hodin od doručení oznámení o vadě, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak. 7. Provedenou opravu vady zhotovitel objednateli předá písemně. Na provedenou opravu poskytne zhotovitel záruku za jakost v délce dle odstavce 3 a 4 tohoto článku smlouvy. XIV. Nebezpečí škody 1. Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne převzetí díla objednatelem. 2. Zhotovitel nese odpovědnost původce odpadů, zavazuje se nezpůsobovat únik ropných, toxických či jiných škodlivých látek na stavbě. 3. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody nebo k jejímu zmírnění. 4. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu, která vznikla při realizaci a užívání díla v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy. 5. Zhotovitel se zavazuje, že po celou dobu plnění svého závazku z této smlouvy bude mít na vlastní náklady sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám vyplývající z dodávaného předmětu plnění. Pojištění musí obsahovat krytí škod způsobené na majetku, zdraví třetích osob včetně krytí odpovědnosti za finanční škody. 6. Zhotovitel je povinen předat objednateli při podpisu této smlouvy kopie pojistných smluv na požadovaná pojištění dle odst. 5 tohoto článku. XV. Sankční ujednání 1. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení s předáním díla bez vad a nedodělků. 2. V případě, že zhotovitel neprovede dílo včas, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení. 3. V případě, že zhotovitel neodstraní vady a nedodělky, s nimiž bylo dílo převzato v souladu s čl. III odst. 8 této smlouvy (převzetí s výhradami) ve stanovené lhůtě, je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení 4. Pro případ prodlení se zaplacením ceny za dílo sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši stanovené občanskoprávními předpisy. 5. V případě prodlení s vyklizením a vyčištěním staveniště se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny za dílo bez DPH za každý i započatý den prodlení. 6. V případě porušení povinnosti dle čl. III. odst. 3 písm. a) této smlouvy se zhotovitel zavazuje uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,01 % z ceny za dílo bez DPH za každý zjištěný případ. 7. V případě porušení předpisů týkajících se BOZP (zejména zákona č. 309/2006 Sb., stavebního zákona, nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích a zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů) kteroukoliv z osob vyskytujících se na staveništi, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 3.000,-- Kč za každý opakovaný případ. 8. V případě nedodržení stanoveného termínu k odstranění vady je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,-- Kč za každý i započatý den prodlení. 9. V případě, že bude zjištěno, že stavební deník případně projektová dokumentace a doklady dle čl. X odst. 5 této smlouvy nejsou přístupné kdykoliv v průběhu práce na staveništi, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 6 000,-- Kč za každý zjištěný případ. 10. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 1 písm. g) této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 6 000,-- Kč za každý zjištěný případ. 11. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 1 písm. d) nebo e) této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 5.000,-- Kč za každý započatý den prodlení. 12. V případě, že zhotovitel poruší kteroukoliv povinnost stanovenou v čl. XIV odst. 4, 5 nebo 6 této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 10.000,-- Kč za každý zjištěný případ a každý den prodlení. 13. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 8 této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 50.000,-- Kč za každý zjištěný případ. 14. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 12 této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 5.000,-- Kč za každý zjištěný případ. 15. V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost stanovenou v čl. X odst. 19 této smlouvy, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 50.000,-- Kč za každý zjištěný případ. 16. V případě, že se zhotovitel opakovaně (za opakovaně se přitom považuje nejméně dvakrát) nebude řídit podklady nebo prokazatelně uloženými pokyny objednatele (tj. zejména pokyny zadanými písemně, např. ve stavebním deníku), nebo objednateli neposkytne požadovanou dokumentaci a informace, bude objednatelem zhotoviteli účtována smluvní pokuta ve výši 10.000,-- Kč za každý zjištěný případ. 17. V případě, že závazek provést dílo zanikne před řádným ukončením díla, nezaniká nárok na smluvní pokutu, pokud vznikl dřívějším porušením povinnosti. Zánik závazku pozdním splněním neznamená zánik nároku na smluvní pokutu za prodlení s plněním. 18. Sjednané smluvní pokuty zaplatí povinná strana nezávisle na zavinění a na tom, zda a v jaké výši vznikne druhé straně škoda. 19. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody. Náhradu škody lze vymáhat samostatně vedle smluvní pokuty v plné výši. XVI. Zánik smlouvy 1. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou. 2. Smluvní strany jsou oprávněny odstoupit od smlouvy v případě jejího podstatného porušení druhou smluvní stranou, přičemž podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména: a) neprovedení díla v době plnění dle čl. IV. odst. 1 této smlouvy, b) nedodržení pokynů objednatele, právních předpisů nebo technických norem týkajících se provádění díla, c) nedodržení smluvních ujednání o záruce za jakost, d) neuhrazení ceny za dílo objednatelem po druhé výzvě zhotovitele k uhrazení dlužné částky, přičemž druhá výzva nesmí následovat dříve než 30 dnů po doručení první výzvy, e) nedodržení smluvních ujednání dle čl. X odst. 8 této smlouvy. 3. Objednatel je dále oprávněn od této smlouvy odstoupit v těchto případech: a) dojde – li k neoprávněnému zastavení prací z rozhodnutí zhotovitele nebo zhotovitel postupuje při provádění díla způsobem, který zjevně neodpovídá dohodnutému rozsahu díla a sjednanému termínu předání díla, či jeho části objednateli; b) bylo-li příslušným soudem rozhodnuto o tom, že zhotovitel je v úpadku ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů (a to bez ohledu na právní moc tohoto rozhodnutí); c) podá-li zhotovitel sám na sebe insolvenční návrh. 4. Odstoupením od smlouvy není dotčeno právo oprávněné smluvní strany na zaplacení smluvní pokuty ani na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy. Odstoupením od smlouvy není dotčena smluvní záruka na vady, která se uplatní v rozsahu stanoveném touto smlouvou na dosud provedenou část díla. Odstoupením od smlouvy není dotčena odpovědnost za vady, které existují na doposud zhotovené části díla ke dni odstoupení. 5. Pro účely této smlouvy se pod pojmem „bez zbytečného odkladu“ dle § 2002 občanského zákoníku rozumí „nejpozději do 14 dnů“. XVII. Závěrečná ujednání 1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva včetně všech dodatků podléhá podmínkám a omezením dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (dále jen „zákon o registru smluv“). 2. Smlouva nabývá platnosti podpisem poslední smluvní strany a účinnosti uveřejněním prostřednictvím portálu Registr smluv podle zákona o registru smluv. 3. Smluvní strany se dohodly, že objednatel zašle tuto smlouvu k uveřejnění prostřednictvím registru smluv bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 pracovních dnů od uzavření této smlouvy. Tím není dotčeno oprávnění zhotovitele zaslat tuto smlouvu k uveřejnění prostřednictvím registru smluv nezávisle na výše uvedeném ujednání, a to zejména v případě, že objednatel bude v prodlení se splněním výše uvedené povinnosti. 4. Změnit nebo doplnit smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. 5. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, pro každou smluvní stranu jeden. 6. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě. 7. Smluvní strany shodně prohlašují, že si smlouvu před jejím podpisem přečetly a že byla uzavřena po vzájemném projednání podle jejich pravé a svobodné vůle určitě, vážně a srozumitelně, nikoliv v tísni nebo za nápadně nevýhodných podmínek, a že se dohodly o celém jejím obsahu, což stvrzují svými podpisy. 8. Nedílnou součástí smlouvy je příloha č. 1 – Krycí list rozpočtu. V Ostravě dne 25.5.2017 V Ostravě dne 25.5.2017 za objednatele Mgr. Soňa Javůrková ředitelka školy za zhotovitele Ing. Tibor Majer jednatel