RÁMCOVÁ SMLOUVA NA POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB (dle 5 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů) Smluvní strany: 1. Technická univerzita v Liberci, Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace Se sídlem v: Studentská 1402/2, Liberec 1, 46117 IČ:V46747885 DIC: CZ46747885 „ Bankovní spojení: CSOB Liberec Účet číslo: 305806603/0300 Zastoupené: ředitel ústavu CxI Osoba zodpovědná za smluvní vztah: Interní číslo smlouvy: S/CXI/8310/2022/109 (dále jen jako „poskytovatel“) a 2. Název/Firma: Krajská nemocnice Liberec, a.s. Se sídlem v: Husova, 357/10, Liperec I - Staré Město, 460 01 Liberec, doručovací číslo 460 63 Zapsaná: u Krajského soudu v Ustí nad Labem, oddů B, vložka 1651 IC:v27283933 DIC: CZZ7283933 Bankovní spojení: KB Liberec Učet Číslo: 36631461/0100 Zastoupená: místopředseda představenstva Osoba zodpovědná za smluvní vztah: (dále jen jako „objednatel“) mezi sebou uzavírají následující smlouvu na poskytování služeb (dále jen „smlouva“): I. Předmět smlouvy Předmětem této smlouvy je poskytování služeb pro objednatele, popsané níže: 1. Pro Krajskou nemocnici Liberec, se sídlem Husova 357/ 10 Liberec — odběry a rozbory vody z rehabilitačního bazénu nemocníce, pitné vody z deseti odběrových míst, teplé vody pro stanovení legionel z dvanácti odběrových míst dle platné legislativy a požadavků objednatele a odpadní vody z pěti odběrových míst dle rozpisu objednatele (odběr provede objednatel). 2. Pro Krajskou nemocnici Liberec, nemocnici Turnov, se sídlem 28. října 1000 Turnov - odběry a rozbory vody z léčebné vany včetně vstupní vody, pitné vody z pěti odběrových míst, teplé vody Z pěti odběrových míst pro stanovení legionel dle platné legislativy a požadavků objednatele a odpadní vody zjednoho odběrového místa (odběr provede objednatel). 3. Pro Krajskou nemocnici Liberec, nemocnici Frýdlant, se sídlem V Úvoze 860 Frýdlant — odběry a rozbory vody z rehabilitačních van, pitné vody ze čtyř odběrových míst a teplé vody pro stanovení legionel ze šesti odběrových míst dle platné legislativy a dle požadavků objednatele a odpadní vody z jednoho odběrového místa (odběr provede objednatel). Rozsah a četnost odběrů včetně cenové nabídky je stanoveno v Příloze, která je nedílnou součástí této smlouvy. Objednatel souhlasí se zajištěním částí analýz formou subdodávky v akreditované laboratoři. II. Cena a platební podmínky 1. Objednatel je povinen poskytovateli za každé tři měsíce zaplatit cenu za poskytnutí služeb: > Krajská nemocnice Liberec, se sídlem Husova 357/10 Liberec ve výši 34 794,— Kč (slovy: třicetčtyřitisíc sedmsetdevadesát čtyři korun českých) bez DPH. DPH činí 21%. > Krajská nemocnice Liberec, nemocnice Turnov, se sídlem 28. října 1000 Turnov ve výši 18 120,- Kč (slovy: osmnácttisíc stodvacet korun českých) bez DPH. DPH činí 21% > Krajská nemocnice Liberec, nemocnice Frýdlant, se sídlem V Úvoze 860 Frýdlant ve výši 7 901,- Kč (slovy: sedmtisíc devětsetjedna korun českých) bez DPH. DPH činí 21%. 2. Poskytovatel je oprávněn fakturovat jednotlivé cykly vždy za tři měsíce. Platba ceny dle této smlouvy bude po řádném předání objednatelem provedena na základě faktury vystavené poskytovatelem se splatností čtrnáct (14) dnů ode dne doručení. 3. Faktura bude mít náležitosti účetního dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb., v platném znění, náležitostí dle 5 435 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen jako „OZ*) :: pokud je poskytovatel plátce DPH, náležitosti daňového dokladu podle zákona č. 235/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Faktura bude vždy obsahovat počet hodin k úhradě. 4. V případě, Že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, je objednatel oprávněn ji vrátit ve lhůtě splatnosti zpět poskytovateli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností. Lhůta splatností počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněného či opraveného dokladu. III. Termín plnění služeb Poskytovatel se zavazuje poskytovat objednateli služby specifikované v článku 1. Předmět smlouvy. Poskytovatel se zavazuje splnit jednotlivé cykly do 21 dnů od odběru vzorků formou předání protokolu o zkoušce. IV. Předání a splnění služeb 1. Poskytovatel splní svou povinnost poskytnout službu jejím řádným dokončením bez vad a nedodělků a jejím předáním a převzetím v termínu dle této smlouvy. 2. Objednatel potvrdí poskytovateli nebo jeho zástupci předání a převzetí provedených služeb do Předávacího protokolu. Obsahem protokolu bude seznam provedených služeb v rámci příslušné objednávky. Potvrzený předávací protokol bude přílohou faktury vystavené poskytovatelem. 3. Nebezpečí škody na předmětu přechází na objednatele okamžikem předání a převzetí předávacího protokolu. 4. Podmínky předání vzorků k testování a výsledných dat/protokolů včetně zodpovědných osob budou specifikovány v každé objednávce samostatně. WN ,... Po uhrazení služby bude TUL-CXI jediným a výhradním vlastníkem výsledků analýzy a ty nesmějí být bez jejího vědomí a písemného svolení jakkoli využívány ani předány třetí straně. V. Způsob provádění služeb, povinnosti poskytovatele Způsob provádění služeb se řídí ustanoveními 5 2589 a následujícími OZ, pokud není vtéto smlouvě dohodnuto jinak. Poskytovatel je povinen provádět služby samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi. Poskytovatel odpovídá za škody jím způsobené při provádění služeb nebo vsouvislosti s prováděním. Poskytovatel je povinen při provádění služeb dodržovat ustanpvení příslušných předpisů o bezpečnosti práce, ochraně zdraví při práci a zákoníku práce. Skody způsobené nedodržením předpisů hradí poskytovatel. Poskytovatel je povinen upozornit objednatele bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu pokynů daných mu objednatelem k poskytování služeb, jinak poskytovatel nese odpovědnost za škodu. VI. Součinnost objednatele Objednatel se zavazuje poskytnout řádnou součinnost dohodnutou touto smlouvou. Prostoje zaviněné objednatelem, které přeruší práce poskytovatele, jsou nezapočítatelné do prodlení plnění služeb a o tuto dobu se prodlužuje termín dokončení služeb. VII. Zajištění závazků poskytovatele V případě prodlení objednatele se zaplacením ceny služby je objednatel povinen zaplatit poskytovateli zákonný úrok z prodlení z nezaplacené částky za každý započatý den prodlení. VIII. Odpovědnost za vady Služba má vady, jestliže její výsledek neodpovídá předmětu smlouvy, účelu jeho využití, konkrétní výsledky jsou vždy speciňkovány v dílčích objednávkách Objednatel je povinen zjištěnou vadu písemně oznámit poskytovateli bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 5 pracovních dnů od jejího zjištění. Za písemnou formu se považuje též doručení emailu s nárokem na adresu pracovníka KNL odpovědného za realizaci zakázky. Poskytovatel je povinen na základě oznámení vady objednatelem bezplatně odstranit reklamované vady ve lhůtě, která bude stanovena na základě konkrétních požadavků a časové náročností analýzy/služby. Nejpozději však do třiceti kalendářních dnů. Tato lhůta počíná plynout ode dne doručení písemného oznámení vady objednatelem poskytovateli. V případě prodlení poskytovatele sodstraněním vady delším než třicet (30) dnů má objednatel právo odstoupit od smlouvy. IX. Doba trvání smlouvy, odstoupení od smlouvy 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Po ukončení smlouvy zůstávají nadále v účinnosti ustanovení upravující řešení sporů a zajištění závazků. 2. Smlouvu lze ukončit vzájemnou písemnou dohodou smluvních stran. Smlouvu lze ukončit také výpovědí bez uvedení důvodu. Výpovědní lhůta činí 30 dní a počíná běžet ode dne 10. 11. následujícího po dni doručení výpovědi. Smluvní strany jsou po účinnosti výpovědi povinny vypořádat své vzájemné závazky. 3. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna od této smlouvy odstoupit, poruší—li druhé smluvní strana podstatným způsobem své smluvní povinnosti. Za podstatné porušení smlouvy se zejména považuje: . prodlení objednatele se zaplacením ceny po dobu delší třicet (30) dnů, . prodlení poskytovatele s poskytnutím jednotlivé služby po dobu delší než čtrnáct (14) dnů, - zjištění, že parametry služby neodpovídají požadavkům stanoveným smlouvou, technickými normami, . opakované porušení povinností poskytovatele vyplývajících z této smlouvy, přičemž za opakované porušení se považuje takové porušení, na které objednatel poskytovatele již v minulosti výslovně upozornil. 4. Stanoví-li oprávněná smluvní strana druhé smluvní straně pro splnění jejího závazku náhradní (dodatečnou) lhůtu, vzniká jí právo odstoupit od smlouvy až po marném uplynutí této lhůty, to neplatí, jestliže druhá smluvní strana v průběhu této lhůty prohiásí, že svůj závazek nesplní. V takovém případě může dotčená smluvní strana odstoupit od smlouvy i před uplynutím lhůty dodatečného plnění, poté, co prohlášení druhé smluvní strany obdržela. 5. Smlouva zaniká dnem doručení oznámení o odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně. Při odstoupení od smlouvy dojde k navrácení vzájemně poskytnutých plnění. 6. Odstoupení od smlouvy se nedotýká nároku na náhradu škody vzniklé porušením smlouvy a nároku na zaplacení smluvní pokuty. X. Závěrečná ujednání Tato smlouva ruší a nahrazuje Smlouvu o dílo uzavřenou mezi smluvními stranami dne 2. 11. 2012 a taktéž dodatek k této smlouvě o dílo ze dne 15. 6. 2016. Smluvní strany jsou povinny vypořádat si vzájemně závazky z předmětné smlouvy o dílo. Smlouva odráží svobodný a vážný projev vůle smluvních stran. Smluvní strany prohlašují, že veškerá práva a povinnosti neupravená touto smlouvou, jakož i práva a povinnosti z této smlouvy vyplývající, budou řešit podle ustanovení OZ. Poskytovatel i jeho případný subdodavatel jsou povinni spolupůsobit při výkonu ňnanční kontroly dle 5 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., 0 Finanční kontrole ve veřejné správě. Práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy přecházejí na případné právní nástupce smluvních stran. Převádět práva a povinnosti z této smlouvy lze jen po písemném souhlasu druhé smluvní strany. Smlouva je vyhotovena ve dvou rovnocenných vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu. Každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. Změny a doplňky této smlouvy jsou možné provádět pouze formou písemných oboustranně odsouhlasených dodatků. Smlouva nabývá platnosti dnem oboustranného podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran resp. dnem, kdy tuto smlouvu podepíše oprávněný zástupce té smluvní strany, která smlouvu podepisuje později. Smlouva nabývá účinnosti dnem uveřejnění v Registru smluv. Plnění předmětu této smlouvy před účinností této smlouvy se považuje za plnění podle této smlouvy a práva a povinnosti z něj vzniklé se řídí touto smlouvou. Smlouva bude uveřejněna Technickou univerzitou v Libergi dle zákona č. 340/2015 Sb. (o registru smluv) v Registru smluv vedeném Ministerstvem vnitra CR, s čímž obě smluvní strany výsiovně souhlasí. V případě, že dojde k situaci, kdy některá ustanovení této smlouvy se stanou neplatnými, neúčinnými anebo nerealizovatelnými, nebude tímto oviivněna platnost, účinnost nebo realizovatelnost ostatních ustanovení této smlouvy. Veškeré spory mezi smluvními stranami vyplývající nebo související s ustanoveními této smlouvy budou řešeny vždy nejprve smírně vzájemnou dohodou. Nebude-Ii smírného řešení dosaženo v přiměřené době, bude mít kterákoliv ze smluvních stran právo předložit spornou záležitost k rozhodnutí místně příslušnému soudu. V souladu s 5 89 a) zák. č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, se za místně příslušný soud k projednávání sporů z této smlouvy prohlašuje obecný soud objednatele. 12. Obě smluvní strany prohlašují, že si smlouvu pečlivě přečetly a na důkaz souhlasu s výše uvedenými ustanoveními připojují své podpisy: Příloha č. 1: KNL_cenová nabídka KNL, nemocnice Turnov_cenová nabídka KNL, nemocnice Frýdlant_cenová nabídka