SMLOUVA O POSKYTOVÁNí DODÁVEK TEPLA uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku dle § 1746 odst. 2'a násl. zákona Č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (dále také jen "OZ") mezi: Petr DUBEN se sídlem: Ždírec 36, 588 13 Polná le: 12431354 Dle: CZ 6707050933 zastoupená: Petrem Dubnem emailováadresa:farmaduben@seznam.cz bankovní spojení: 3803482 10800 (dále také jen jako "dodavatel") na straně jedné a Domov Ždírec, příspěvková organizace se sídlem: Ždírec 43, 588 13 Polná IC: 75002779 příspěvková organizace zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem Brno oddíl Pr, vložka 1340 zastoupená PaedDr. Martinou Matějkovou, ředitelkou emailováadresa:matejkova.m@domovzdirec.cz bankovní spojení :"Komerční banka Jihlava, Č. ú.:194652330257 1 0100 (dále také jen jako "objednatel") na straně druhé S přihlédnutím ke skutečnostem, že: A. Dodavatel je subjekt technicky, odborně a finančně způsobilý zajistit potřeby objednatele na zdroj resp. dodávky tepla za podmínek ekonomicky výhodnějších a ekologicky příznivějších, než jsou podmínky jeho stávajících dodávek tepla, B. Objednatel má zájem o spolehlivé a kvalitní uspokojování jeho energetických potřeb za výhodnějších podmínek a ekologicky příznivějším způsobem a C. Obe strany vyžadují pro potřeby výkonu své činnosti a zachování jeho stability a kvality stabilní střednědobý smluvní vztah, se strany této smlouvy dohodly, jak následuje: I. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je poskytování nepřetržitých dodávek tepla k zajištění činnosti a provozu objednatele, a to v rozsahu a za podmínek dále uvedených v této smlouvě. 2. Dodavatel se tímto zavazuje poskytovat popř. zajistit nepřetržité dodávky tepla objednateli dle jeho potřeb v objemu resp. s tepelným příkonem ve výši až 2700 GJ/rok - 1 - resp. 750,000 MWh, a to počínaje od 1.9.2016. Strany této smlouvy potvrzují, že uvedený počátek poskytování dodávek tepla je jen odhadovaný. Přesný datum počátku poskytování dodávek tepla bude upřesněn popř. potvrzen v písemném potvrzení dodavatele o připravenosti technologie/infrastruktury k zahájení dodávek tepla, který doručí objednateli nejméně 30 dnů před přesným datem počátku dodávek tepla. Přesný datum počátku poskytování dodávek tepla však nesmí předcházet či být opožděn o více než 3 měsíce oproti datu uvedenému v této smlouvě. 3. Dodavatel se zavazuje zajistit 100 % krytí potřeby tepla na vytápění a přípravu teplé vody areálu dle charakteristik specifikovaných v zadávací dokumentaci (denní maximum: 3,91 MWh, roční suma: cca 750MWh. 4. Objednatel se tímto zavazuje hradit za dodávky tepla a jejich zajišťování dodavateli cenu ve výši 171,90 Kč/1 GJ bez DPH, 208,- Kč/1 GJ s DPH. 5. Objednatel se dále zavazuje poskytnout dodavateli přiměřenou součinnost potřebnou k zajištění bezvadného plnění ze strany dodavatele. II. Základní podmínky smlouvy a platební podmínky 1. Smlouva je uzavírána na dobu neurčitou .Za účelem zajištění dodávek dle této smlouvy je nutné vybudovat nezbytnou technologii/infrastrukturu,spočívající ve zhotovení teplovodu od bioplynové stanice k již vybudovanému teplovodu objednatele. Teplovod je ukončen zaslepením na hranici pozemku 8/1 a 899/1, KÚ Ždírec. Dodavatel tepla nainstaluje na své náklady měřiče dodaného tepla a to ve velké kotelně budovy"A" a v suterénu "Přístavby" dle již vyhotovené projektové dokumentace. Strany této smlouvy si dohodly, že cena příslušné technologie/infrastruktury a její vybudování, provoz a servis (včetně přípravy dokumentace a zajištění nezbytných smluvních vztahů a povolení potřebných k vybudování a uvedení této technologie/infrastruktury do provozu) jdou k tíži dodavatele, resp. že tyto náklady a rizika jsou plně zakalkulovány do ceny dodávek dle této smlouvy. Dodavatel je povinen a odpovídá za včasné a řádné zajištění veškerých potřebných povolení, souhlasu, licencí apod. potřebných pro vybudování, uvedení do provozu a následný provoz a údržbu příslušné technologie/infrastruktury. 2. Smluvní strany se zavazují vzájemně spolupracovat a poskytovat si veškeré informace potřebné pro řádné plnění svých závazků. Smluvní strany jsou povinny informovat druhou smluvní stranu o veškerých skutečnostech, které jsou nebo mohou být důležité pro řádné plnění této smlouvy. 3. Dodavatel je oprávněn využít ke splnění závazků dle této smlouvy i třetí osobu (subdodavatele). Dodavatel však odpovídá za řádné poskytnutí služeb ze strany svých subdodavatelů, jako by tyto služby poskytoval sám. 4. Úhrada za dodávky bude prováděna na základě vystavených faktur dodavatelem a to v měsíčních intervalech, kdy bude proveden odečet skutečně dodaného tepla na měřičích a to 1.pracovního dne následujícího měsíce za předcházející měsíc, faktura bude vystavena do 1 O.dne v měsíci, se splatností 30 dnů. 5. Objednatel je oprávněn písemně vznést námitky (reklamovat) k obdrženému vyúčtování ve lhůtě stanovené pro úhradu. Dodavatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 14 dnů od obdržení reklamace, a to písemným vyjádřením k námitkám objednatele. Pokud dodavatel reklamaci vyřídí jinak než vyhověním námitkám objednatele, sejdou se strany této dohody ve lhůtě 3 pracovních dnů od doručení vyjádření v sídle objednatele za účelem projednání vzniklých rozporů, pokud se strany nedohodou jinak. - 2 - 6. Úhrada za plnění z této smlouvy bude realizována bezhotovostním převodem na účet dodavatele, který je správcem daně (finančním úřadem) zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup ve smyslu ustanovení § 1090dst. 2 písmo c) zákona č.235/2004 Sb. O dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen"zákon o DPH"). Pokud se po dobu účinnosti této smlouvy dodavatel stane nespolehlivým plátcem ve smyslu ustanovení § 109 odst. 3 zákona o DPH, smluvní strany se dohodly, že objednatel uhradí DPH za zdanitelné plnění přímo příslušnému správci daně. Objednatelem takto provedená úhrada je považována za uhrazení příslušné části smluvní ceny rovnající se výši DPH fakturované dodavatelem. III. Prohlášení a povinnosti dodavatele 1. Dodavatel prohlašuje, že má způsobilost vlastnit svůj majetek a vykonávat podnikatelskou činnost v aktuálním rozsahu. 2. Dodavatel prohlašuje, že je svéprávný a má pravomoc k uzavření a výkonu této smlouvy. 3. Dodavatel prohlašuje, že nebyly zahájeny žádné korporátní/statutární jednání a ani jiné kroky nebo řízení a, dle jeho nejlepšího vědomí a znalostí ke dni uzavření této smlouvy, ani nehrozí, ohledně jeho zrušení, úpadku, nucené správy, re-organizace ustanovení likvidátora, insolvenčního správce apod., a to ani ohledně jeho majetku. 4. Dodavatel prohlašuje, že neběží a dle jeho nejlepšího vědomí a znalostí ke dni uzavření této smlouvy, ani nehrozí, žádné žaloby, správní či jiné obdobné řízení, které by mohlo mít negativní dopad na jeho schopnost dostát svým závazkům dle této smlouvy. 5. Dodavatel prohlašuje, že je pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu své podnikatelské činnosti se sjednaným pojistným plněním alespoň do výše 5.000.000,- Kč. 6. Při své práci u objednatele se dodavatel zavazuje dodržovat veškerá nařízení vnitřních předpisů objednatele, se kterými byl prokazatelně seznámen, a rovněž veškeré pokyny objednatele, zejména ty, které se týkají ochrany majetku, životního prostředí a zdraví osob. t 7. Dodavatel se zavazuje projednat s objednatelem jakékoli plánované odstávky (zejména technologické) dodávek tepla a zamýšlený termín jejich realizace, a to alespoň 1 měsíc před jejich navrhovaným termínem. O projednání plánované odstávky a jejím termínu bude vyhotoven zápis podepsaný oběma stranami. 8. Dodavatel se zavazuje informovat objednatele telefonicky či emailem o jakýchkoli přerušeních dodávek tepla bez zbytečného odkladu poté, co se dozví o riziku přerušení dodávek, popř. kdy se o přerušení dodávek dozví, nejpozději však do 3 hodin. 9. Dodavatel se zavazuje umožnit objednateli provedení kontroly technologického zařízení za účelem ověření jeho výkonu, resp. příkonu dodávek sjednaných dle této smlouvy. Provedení kontroly umožní dodavatel bez zbytečného odkladu po obdržení žádosti objednatele o provedení této kontroly. Pokud mezi stranami není dohodnuta jiná lhůta, bude kontrola provedena nejpozději do 20 dnů od obdržení takové žádosti. IV. Prohlášení a povinnosti objednatele 1. Objednatel prohlašuje, že má pravomoc k uzavření a výkonu této smlouvy. 2. Objednatel se v souvislosti s touto smlouvou zavazuje poskytnout dodavateli součinnost potřebnou k vybudování příslušné technologie/infrastruktury, a to především v podobě - 3 - svých souhlasů potřebných pro územní či stavební řízení a především ve vztahu k nemovitostem (pozemkům a budovám), jež budou či mají být dotčeny budovanou technologií/infrastrukturou. V. Sankce 1. V případě prodlení dodavatele se zahájením dodávek dle této smlouvy, a to z důvodů na jeho straně, má objednatel nárok na úhradu smluvní pokuty ve výši 5.000,- Kč za každý započatý den prodlení se zahájením dodávek. 2. V případě prodlení kterékoli strany s úhradou peněžitého dluhu dle této smlouvy činí úrok z prodlení 0,05 % z dlužné částky v prodlení, a to za každý započatý den prodlení. 3. V případě, že dodavatel neposkytuje dodávky tepla dle této smlouvy vůbec, nebo je neposkytuje v požadované kvalitě a rozsahu, je objednatel oprávněn účtovat dodavateli smluvní pokutu ve výši 5.000,-,-Kč a to za každý i započatý den prodlení. 4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo. na náhradu škody a to i ve výši přesahující výši smluvní pokuty. VI. Závěrečná ustanovení 1. Všechna oznámení mezi smluvními stranami, která se vztahují k této smlouvě, nebo která mají být učiněna na základě této smlouvy, musí být učiněna v písemné podobě a druhé straně doručena buď osobně nebo doporučeným dopisem či jinou formou registrovaného poštovního styku na adresu uvedenou na titulní stránce této smlouvy, není-Ii stanoveno nebo mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Smluvní strany se zavazují, že v případě změny své poštovní popř. kontaktní emailové adresy budou o této změně druhou smluvní stranu informovat nejpozději do tří (3) pracovních dnů. 2. Tel. kontakt na dodavatele je: 734 238 384, Ing. Holub Miloš, tel. kontakt na objednatele je: 603 249 759, Duben Petr. 3. Smlouva, práva a povinnosti Smluvních stran založené smlouvou se budou řídit a budou vykládané v souladu s platným právním řádem České republiky. Smluvní strany se dohodly a souhlasí, že jakékoliv spory vzniklé ze smlouvy nebo v souvislosti s ní se budou řešit nejdříve a především dohodou a smírem. 4. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Kterákoliv ze smluvních stran je oprávněna tuto smlouvu vypovědět i bez udání důvodu, a to s výpovědní lhůtou v délce jednoho roku, která začne běžet prvního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla výpověď doručena druhé smluvní straně. Tuto smlouvu však nelze vypovědět v prvních 4 letech jejího trvání. 5. Tato smlouva může být ukončena odstoupením kterékoli strany jen z důvodů uvedených v této smlouvě nebo v zákoně. Strany této smlouvy jsou oprávněny od této smlouvy odstoupit pouze případě podstatného porušení závazku dle této smlouvy, pokud takové porušení není porušující stranou odstraněno ani v náhradní lhůtě stavené v písemné výzvě druhé strany, přičemž tato lhůta nesmí být kratší než 5 pracovních dnů. Za podstatné porušení se považuje především: a) přerušení dodávek na dobu delší než 10 dnů, b) nesplnění závazku zajistit poskytování dodávky o sjednaném maximálním příkonu, c) prodlení s úhradou peněžitého závazku po dobu delší než 60 dnů. 6. Strany této smlouvy se zavazují, že v případě sporů o obsah a plnění této smlouvy vynaloží veškeré úsilí, které lze spravedlivě požadovat, k tomu, aby tyto spory byly - 4 - vyřešeny smírnou cestou, zejména aby byly odstraněny okolnosti vedoucí ke vzniku práva od smlouvy odstoupit nebo způsobující její neplatnost. 7. Pokud by se v důsledku změny právních předpisů nebo jiných důvodů stala některá ujednání této smlouvy neplatnými nebo neúčinnými, budou tato ustanovení uvedena do souladu s právními normami a účastníci prohlašují, že smlouva je ve zbývajících ustanoveních platná, neodporuje-Ii to jejímu účelu nebo nejedná-Ii se o ustanovení, která oddělit nelze. 8. Tato smlouva byla vyhotovena ve dvou provedeních, každá strana obdrží jedno vyhotovení. 9. Tuto smlouvu je možné změnit pouze písemnou formou, přičemž podpisy zástupců obou stran musí být na téže listině. \) .- '- Ve .. , ~:-:- \ dne ~~,::? .. : .. ;?-;O;'.-:\ c-' Za dodavatele: Za objednatele: ~I . 'AO/(y{'l/ ........ , ť . PaedDr. Martina Matějková Petr Duben Domov Ždírec příspěvková organizace