Kupní smlouva uzavřená dle ustanovení § 2079 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřeli: Gymnázium, Praha 4 Postupická 3150 příspěvková organizace hl. m.Prahy se sídlem: Postupická 3150, 141 00 Praha 4 IČO: 60459085 zastoupená: Mgr. Šárka Hurtlová, ředitelka školy (dále jen „kupující“ na straně jedné) a Honey, s.r.o. se sídlem /místem podnikání/ Poděbradská 508/12, 19000 Praha 9 bankovní spojení: 0300 č. účtu: 266303957 IČO: 26749131 DIČ: CZ26749131 zastoupená Romanem Korbelem, jednatelem společnosti zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městského soudu v Praze oddíl C vložka 91312 plátce DPH: ANO (dále jen "prodávající" na straně druhé) prodávající a kupující dále též označováni jako „smluvní strany" na základě výsledku výběrového řízení k plnění veřejné zakázky s názvem „Nákup tunelové košové myčky“ tuto kupní smlouvu. (dále jen „smlouva“) I. Předmět smlouvy 1. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu 1 kus tunelové košové myčky s parametry dle přílohy č. 1 této smlouvy (dále jen „předmět koupě“), poskytnout mu související plnění v rozsahu dle ust. čl. II. odst. 3 této smlouvy a umožnit nabýt kupujícímu neomezené vlastnické právo k předmětu koupě. 2. Kupující se zavazuje převzít dodaný předmět koupě a uhradit za něj sjednanou kupní cenu dle čl. II. odst. 1 této smlouvy. 3. Podrobné požadavky a specifikace předmětu koupě je uvedena v příloze č. 1, která tvoří nedílnou součást této smlouvy. II. Kupní cena a platební podmínky 1. Kupní cena za předmět koupě: Kupní cena za předmět koupě bez DPH: 1 486 00 Kč Sazba DPH v % a její celková výše: DPH 31% 312 060 Kč Kupní cena za předmět koupě včetně DPH: 1 798 060 Kč 2. Celková kupní cena za předmět koupě uvedená v odst. 1 tohoto článku je konečná a maximální a může být měněna pouze v souvislosti se změnou sazeb DPH či jiných daňových předpisů majících vliv na cenu předmětu kupní smlouvy. Rozhodným dnem pro změnu kupní ceny z důvodu zákonné změny sazby DPH je den uskutečnění zdanitelného plnění. 3. Sjednaná celková kupní cena za předmět koupě uvedená v odst. 1 tohoto článku v sobě zahrnuje veškeré náklady prodávajícího za poskytnutí níže uvedeného souvisejícího plnění. Jedná se o toto související plnění: a. doprava předmětu koupě na místo plnění a jeho předání, b. předání dokladů nutných k převzetí a užívání předmětu koupě, tj. např. i. technické (uživatelské) dokumentace a licenční oprávnění předmětu koupě v českém nebo anglickém jazyce, c. zaškolení učitelů, potažmo pracovníků kuchyně d. odvoz a likvidace všech obalů a dalších materiálů použitých v rámci předání předmětu koupě, e. zajištění záručního servisu dle článku IV. této smlouvy. 4. Kupní cena bude kupujícím uhrazena v českých korunách na základě řádně a oprávněně vystaveného účetního a daňového dokladu (faktury). Prodávající je oprávněn vystavit fakturu poté, co bude kupujícím podpisem předávacího protokolu potvrzeno řádné dodání předmětu koupě. Přílohou faktury musí být předávací protokol dle čl. III. odst. 3 této smlouvy. Lhůta splatnosti faktury se sjednává na 30 dnů od dne jejího prokazatelného doručení kupujícímu. 5. Řádným vystavením faktury se rozumí vystavení faktury prodávajícím, jež má veškeré náležitosti účetního a daňového dokladu ve smyslu zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že faktura nebude vystavena řádně, oprávněně, a dále pokud bude obsahovat věcné či formální nesprávnosti, pokud nebude splňovat zákonné požadavky, a dále pokud nebude obsahovat stanovenou přílohu (předávací protokol podle čl. III. odst. 3 této smlouvy), je kupující oprávněn vrátit ji prodávajícímu k doplnění či opravení, aniž se dostane do prodlení se splatností takové faktury. Lhůta splatnosti začíná běžet znovu dnem doručení náležitě opravené či doplněné faktury kupujícímu. Faktura bude doručena na adresu sídla kupujícího. 6. Oprávněným vystavením faktury se rozumí vystavení faktury prodávajícím na základě předání a převzetí předmětu koupě dle čl. III. odst. 3 této smlouvy, včetně podpisu předávacího protokolu oběma smluvními stranami. 7. V případě, že faktura nebude vystavena řádně a/nebo oprávněně, není kupující povinen ji proplatit. 8. Kupní cena bude hrazena bez poskytování záloh. III. Předání a převzetí předmětu koupě a jeho instalace 1. Předmět koupě bude prodávajícím řádně dodán nejpozději do 14 dnů od nabytí účinnosti smlouvy. 2. Místem předání a převzetí je sídlo zadavatele, tj. Postupická 3150, 141 00 Praha 4 3. Po řádném dodání předmětu koupě bude smluvními stranami sepsán předávací protokol. Teprve podpisem písemného předávacího protokolu oběma smluvními stranami se považuje předmět koupě za řádně dodaný a prodávajícímu vzniká právo na zaplacení celkové kupní ceny dle čl. II. odst. 1 této smlouvy. 4. Kupující není povinen převzít předmět koupě s vadami. 5. Součástí předávacího protokolu budou návody k obsluze a údržbě, podmínky pro údržbu a ochranu předmětu koupě. IV. Záruka za jakost, odpovědnost za vady 1. Prodávající odpovídá za to, že předmět koupě má vlastnosti stanovené touto smlouvou a jejími přílohami. Prodávající poskytuje kupujícímu záruku za jakost předmětu koupě, a to po dobu 24 měsíců ode dne předání a převzetí předmětu koupě dle čl. III. 3. této smlouvy. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že předmět koupě bude po dobu záruční doby mít vlastnosti dohodnuté v této smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy, případně vlastnosti obvyklé a že předmět koupě bude po celou záruční dobu plně funkční. 2. V případě výskytu vady na předmětu koupě v záruční době má prodávající povinnost odstranit vady bezplatně a nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne jejich písemného oznámení prodávajícímu, jedná-li se o vadu bránící užívání předmětu koupě, nebo do 14 kalendářních dnů ode dne jejich písemného oznámení prodávajícímu, jedná-li se o vadu nebránící užívání předmětu koupě, nebude-li písemně dohodnuto jinak. V případě, že odstranění vady vzhledem k jejímu rozsahu nebo technické složitosti není možné provést ve lhůtách dle věty první tohoto odstavce, je prodávající povinen v této lhůtě kupujícího o této skutečnosti písemně informovat, tuto skutečnost řádně odůvodnit a navrhnout konkrétní lhůtu, v níž se zaváže takovou vadu odstranit, lhůta však může činit max. 30 dnů ode dne uplatnění práva z odpovědnosti za vady. Prodávající je povinen, v této lhůtě kupujícímu bezplatně a bezodkladně poskytnout náhradní plnění, a to stejných nebo lepších parametrů, jako má předmětná součást předmětu koupě a dále bezplatně a bezodkladně uvést přístroj do stavu maximální funkčnosti, pokud to charakter vady umožňuje. Prodávající je povinen při odstraňování vady postupovat v souladu s nároky kupujícího z vad předmětu koupě uplatněnými v oznámení vady. V pochybnostech se má za to, že se jedná o vadu bránící užívání předmětu koupě. 3. Prodávající se zavazuje zahájit odstraňování vady předmětu koupě, tj. zejména provést prohlídku vady, zahájit jednání s kupujícím o zjištění a rozsahu vady apod., neprodleně po oznámení vady, nejpozději však do 48 hod od okamžiku oznámení vady, nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak. Prodávající se zároveň zavazuje provést diagnostiku vady, včetně návrhu odstranění vady nejpozději do 72 hodin od okamžiku oznámení vady. 4. Záruční doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže užívat předmět koupě pro jeho vady, za které odpovídá prodávající. 5. Kupující je oprávněn uplatnit nároky z vad předmětu koupě nejpozději poslední den záruční doby, přičemž za řádně uplatněné se považují i nároky uplatněné kupujícím ve formě doporučeného dopisu nebo emailu odeslaného prodávajícímu poslední den záruční doby. 6. Prodávající se zavazuje pro účely odstraňování reklamovaných vad zajistit servis dodávaného předmětu koupě v místě, kde se předmět koupě nachází, a to na vlastní náklady a na vlastní odpovědnost, minimálně po dobu trvání záruční doby. 7. Záruka za jakost se netýká vad prokazatelně způsobených neodbornou manipulací nebo mechanickým poškozením předmětu koupě kupujícím. 8. Pro případ, že by prodávající v příloze č. 1 této smlouvy nebo ve své nabídce podané ve výběrovém řízení nabídl kupujícímu výhodnější podmínky záruky a servisní podpory, než jsou uvedeny v tomto článku, budou se podmínky záruky a servisní podpory řídit těmito výhodnějšími podmínkami. Lhůty uvedené v odst. 2 a 3 tohoto článku tím nejsou dotčeny. V. Smluvní pokuty 1. V případě, že prodávající bude v prodlení s dodáním předmětu koupě v termínu uvedeném v ustanovení čl. III. odst. 1 této smlouvy, zaplatí prodávající kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové kupní ceny za předmět koupě bez DPH dle ust. čl. II. odst. 1 této smlouvy, a to za každý započatý den prodlení se splněním povinnosti. 2. V případě prodlení prodávajícího se zahájením odstraňování vad (dle čl. IV. odst. 3 této smlouvy) se prodávající zavazuje uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové kupní ceny předmětu koupě bez DPH dle ust. čl. II. odst. 1 této smlouvy za každý i jen započatý den prodlení a za každou jednotlivou vadu. V případě prodlení prodávajícího s odstraňováním vady ve lhůtách dle čl. IV. odst. 2 věty první této smlouvy se prodávající zavazuje uhradit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z celkové kupní ceny předmětu koupě bez DPH dle ust. čl. II. odst. 1 této smlouvy za každý i jen započatý den prodlení a za každou jednotlivou vadu. V případě prodlení s odstraněním vady, kterou je objektivně nutné vzhledem k jejímu rozsahu nebo technické složitosti provést ve lhůtě navržené prodávajícím ve smyslu ust. čl. IV. odst. 2. věty druhé této smlouvy, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění práva z odpovědnosti za vady, je prodávající povinen zaplatit kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové kupní ceny předmětu koupě bez DPH dle ust. čl. II. odst. 1 této smlouvy, a to za každý i jen započatý den prodlení s odstraněním jednotlivé vady. 3. Úhradou smluvní pokuty prodávajícím není dotčena další existence povinnosti smluvní pokutou zajištěné. 4. Smluvní pokuty sjednané dle tohoto článku jsou splatné do 15 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy oprávněné smluvní strany k jejich uhrazení straně povinné a budou uhrazeny bezhotovostním převodem na bankovní účet oprávněné smluvní strany uvedený v předmětné výzvě. Smluvní pokutu je kupující oprávněn započíst oproti splatným fakturacím prodávajícího. 5. Smluvní strany se dohodly, že povinnost zaplatit smluvní pokutu nevylučuje právo na náhradu škody v plné výši. VI. Účinnost smlouvy. Odstoupení 1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 2. Odstoupit od této smlouvy lze pouze z důvodů stanovených v této smlouvě nebo zákonem. 3. Kupující má právo odstoupit od této smlouvy: a. jestliže bylo proti prodávajícímu zahájeno insolvenční řízení dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů; b. jestliže je prodávající v prodlení s dodáním předmětu koupě déle než 30 dnů oproti termínu stanovenému v ust. čl. III. odst. 1 této smlouvy; c. v případě, že by předmět koupě neměl požadované vlastnosti stanovené dle čl. I. odst. 3 této smlouvy, resp. dle přílohy č. 1 této smlouvy; d. v případě, že by předmět koupě byl zatížen právy třetích osob. e. V případě nezískání dotace. Vlastní realizace dodávek je podmíněna získáním dotace. 4. Odstoupením od smlouvy zanikají všechna práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy s výjimkou nároku na náhradu škody, nároků na smluvní pokuty, a ty závazky smluvních stran, které dle smlouvy nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i nadále nebo u kterých tak stanoví zákon. VII. Ustanovení o doručování, kontaktní osoby 1. Smluvní strany se dohodly a prodávající určil, že osobou oprávněnou jednat za prodávajícího ve všech věcech, které se týkají realizace této smlouvy, je: jméno: Roman Korbel, jednatel doručovací adresa: Poděbradská 508/12, 19000 Praha 9 tel: 777 093 307 email: info@honey.cz 2. Smluvní strany se dohodly a kupující určil[JK1], že osobou oprávněnou jednat za kupujícího je: jméno: Mgr. Šárka Hurtlová doručovací adresa: Postupická 3150, 141 00 Praha 10 tel: 246 007 401 email: hurtlova@postupicka.cz 3. Pokud v době účinnosti této smlouvy dojde ke změně adresy některé ze smluvních stran, je dotčená smluvní strana povinna neprodleně písemně oznámit druhé smluvní straně tuto změnu, a to způsobem uvedeným v tomto článku. 4. Smluvní strany mohou komunikovat i prostřednictvím jiných svých pracovníků nebo zmocněných zástupců. X. Závěrečná ustanovení 1. Dodavatel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2030. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, musí ji žadatel/příjemce použít. 2. Dodavatel je povinen minimálně do konce roku 2030 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost. 3. Vztahy mezi smluvními stranami se řídí platným právním řádem České republiky. Ve věcech touto smlouvou výslovně neupravených se právní vztahy z ní vznikající a vyplývající řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších. 4. Veškeré změny či doplnění této smlouvy lze učinit pouze na základě písemné dohody smluvních stran, přičemž za písemnou formu nebude pro tento účel považována výměna e-mailových či jiných elektronických zpráv. Takové dohody musí mít podobu datovaných, číslovaných a oběma smluvními stranami podepsaných dodatků smlouvy. 5. Vztahuje-li se důvod neplatnosti jen na některé ustanovení smlouvy, je neplatným pouze toto ustanovení, pokud z jeho povahy, obsahu anebo z okolností, za nichž bylo sjednáno, nevyplývá, že jej nelze oddělit od ostatního obsahu smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že bezodkladně nahradí neplatné ustanovení této smlouvy jiným platným ustanovením svým obsahem podobným neplatnému ustanovení. 6. Prodávající není oprávněn postoupit jakákoliv práva anebo povinnosti z této smlouvy na třetí osoby bez předchozího písemného souhlasu kupujícího. 7. Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy v registru smluv, a to včetně všech údajů ve smlouvě a jejích přílohách uvedených. Zákonné důvody pro případné neuveřejnění některého údaje z této smlouvy se prodávající zavazuje prokázat kupujícímu nejpozději při uzavření této smlouvy. 8. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly a s jejím obsahem bez výhrad souhlasí. Smlouva je vyjádřením jejich pravé, skutečné, svobodné a vážné vůle. Na důkaz pravosti a pravdivosti těchto prohlášení připojují oprávnění zástupci smluvních stran své vlastnoruční podpisy. 9. Smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu a každý z účastníků této smlouvy obdrží po jednom stejnopise. 10. Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: příloha č. 1 – Technická specifikace předmětu plnění (nabídnuta kupujícím) za kupujícího: V ……………………. dne ........................ za prodávajícího: V ……………………. dne ........................ ___________________________ Gymnázium, Praha 4 Postupická 3150, Mgr. Šárka Hurtlová, ředitelka školy ___________________________ Honey, s.r.o. Poděbradská 508/12 Roman Korbel jednatel [JK1]Prosíme o doplnění