Marius Pedersen 6in SMLOUVA 0 POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB SKO, SO. ČÍSLO SMLOUVY: 1091096067 INTERNÍ ČÍSLO SMLOUVY: 1091096067 ČLÁNEK I. SMLUVNÍ STRANY Objednatel - zasilatelská adresa Královéhradecká lékárna a.s. Objednatel — sídlo Lékárna U Zlatého hada Královéhradecká lékárna a.s. Husovo náměstí 2 Veverkova 1343/1 55203 Česká Skalice 50002 Hradec Králové IČO: 27530981 Zastoupený: Dlč: CZ699004900 Spisová značka: Číslo účtu: e-mail pro fakturaci: IBAN: Objednatel - provozovna Královéhradecká lékárna a.s. Kontaktní osoba: Královéhradecká lékárna a.s. Lékárna U Zlatého hada Telefon: 491 452 930 Husovo náměstí 2 e-mail: uzlatehohada@khl.cz 55203 Česká Skalice Zhotovitel — sídlo Marius Pedersen a.s. Průběžná 1940/3 50009 Hradec Králové IČO: 42194920 Zastoupený: DIČ: CZ42194920 Spisová značka: Krajským soudem v Hradci Králové, Číslo účtu: oddíl B vložka 389 IBAN: e-mail pro fakturaci: mpnachod@mariuspedersen.cz Zhotovitel — provozovna PJ MPNA - Rychnovek Kontaktní osoba: Pěničková Petra DiS. Rychnovek 97 Telefon: 552 25 Rychnovek e-mail: Smluvní strany se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodly na uzavření následující Smlouvy. ČLÁNEK II. PŘEDMĚT SMLOUVY I. Předmětem Smlouvy je zajištění služby sběru, svozu a využití a/nebo odstranění směsného komunálního odpadu (dále jen „SKO"), a/nebo sběru, svozu a využití separovaných složek komunálního odpadu jako je odpadní papír, plasty, sklo, biodpad, kovy a případně další složky (dále jen „SO"), tj. zajištění přepravy, využití a/nebo odstranění odpadů ve vlastnictví objednatele zhotovitelem, nájem sběrných nádob a poskytování ostatních služeb, když popis rozsahu a podmínek předmětu plnění je sjednán touto Smlouvou včetně jejich příloh. ČLÁNEK III. ZÁVAZKY SMLUVNÍCH STRAN 1. Zhotovitel se zavazuje: a) realizovat řádně tuto Smlouvu v souladu s jejími ustanoveními, dodržovat ustanovení příslušných zákonů týkajících se odpadového hospodářství v platném znění, jakož i dalších závazných norem a zákonů České republiky, 2. Zhotovitel je oprávněn: a) požadovat od objednatele; potřebnou součinnost spočívající zejména v zajištění přístupu a příjezdu odpovídajícími přepravními prostředky ke sběrným nádobám na shromažd'ování odpadů objednatele; umožnění naložení odpadu a manipulace s odpadem na místě shromažďování odpadu; předávání písemných dokladů a informací o odpadech (např. základní popis odpadu, deklarace kvality odpadu apod.); poskytování informací o svých potřebách k řádnému plnění, b) v případě zjištění nesouladu odpadu s odpadem přípustným a sjednaným v této Smlouvě a/nebo nesouladu jeho umístění s umístěním sjednaným (mimo určené nádoby) a/nebo nezajištění sjednané součinnosti ze strany objednatele, odpad nepřevzít a okamžitě tuto skutečnošt oznámit objednateli, když v takovém případě nemusí zhotovitel zajistit provedení celé a/nebo dotčené části služby a má nárok na uhrazení veškerých vzniklých nákladů vzniklých z důvodu porušení na straně objednatele, c) neplnit své závazky vyplývající z této smlouvy v případě, že je objednatel v prodlení s úhradou ceny v trvání delším než 7 kalendářních dní po splatnosti faktury - daňového dokladu zhotovitele, 3. Objednatel se zavazuje: a) dodržovat ustanovení zákona o odpadech v platném znění, jakož i dalších norem a zákonů České republiky, b) řádně a včas provádět úhradu služeb zhotoviteli ve výši dle podmínek této Smlouvy a to způsobem a v termínech dohodnutých v této Smlouvě, c) zajistit řádné a včasné poskytnutí součinnosti, zejména zajistit vstup zaměstnanců zhotovitele či třetích osob vykonávající činnost jménem zhotovitele, vjezd a výjezd vozidel zabezpečujících poskytování služby ke sběrným nádobám, předávat řádně a včas doklady a informace o odpadech a svých potřebách k řádnému plnění této Smlouvy, d) neprodleně oznámit zhotoviteli všechny skutečnosti, jež mohou mít vliv na řádné plnění předmětu Smlouvy (neprůjezdnost komunikace, změna vlastníka objektu, adresy, kontaktních a fakturačních údajů objednatele apod.), 4. Objednatel je oprávněn: a) požadovat po zhotoviteli plnění předmětu Smlouvy dle podmínek této Smlouvy, 5. Práva a povinnosti smluvních stran, která vyplývají z konkrétního popisu obsahu, rozsahu, způsobu, podmínek a času plnění vymezených v přílohách Smlouvy, mají v případě rozporu s ujednáními obsaženými přímo v textu této Smlouvy přednost. ČLÁNEK IV. OBCHODNÍ PODMÍNKY POSKYTOVANÝCH SLUŽEB SBĚRU, SVOZU A VYUŽITÍ A/NEBO ODSTRANĚNÍ SMĚSNĚHO KOMUNÁLNÍHO ODPADU, SEPAROVANÝCH SLOŽEK KOMUNÁLNÍHO ODPADU 1. Zhotovitel se zavazuje: a) zajišťovat odvoz SKO a/nebo SO v termínech dle této Smlouvy ze sběrných nádob zajištěných řádně a včas objednatelem na jeho náklady a/nebo z nádob pronajatých zhotovitelem, pokud byl nájem s objednatelem sjednán, když sběrné nádoby musí odpovídat standardu odpadových nádob (popelnice plastové P60, P80, P110/120, P240 a P340, kontejnery plastové K660, K770 a K1100) a technickým i kvalitativním provedením odpovídat zásadám bezpečnosti práce při manipulaci s nimi, zajistit využití a/nebo odstranění odpadů, případně další služby sjednané v této Smlouvě, b) poskytnout objednateli, na jeho vyžádání a za úplatu sběrné nádoby pro shromažďování odpadů, případně další technická zařízení dále definovaná touto Smlouvou, u sběrných nádob pronajatých zhotovitelem objednateli provádět jejich údržbu a nahradit nádobu, která je z technického a bezpečnostního hlediska dále nepoužitelná, c) po provedení výsypu vrátit sběrnou nádobu na místo odkud byla převzata, d) odstranit případné znečištění způsobené zaměstnanci zhotovitele při manipulaci s nádobami, e) v případě nedodržení termínu odvozu SKO a/nebo SO z důvodu na straně zhotovitele zajistit náhradní provedení této služby nejpozději do 48 hodin, f) v případě neprůjezdnosti svozové trasy nebo jiných příčin, které nejsou na straně zhotovitele, zajistit náhradní řešení po dohodě s objednatelem, g) úpravu cen provádět výhradně vydáním nového Ceníku ve formě Cenového výměru, který nahrazuje dosavadní aktuální Ceník — Cenový výměr tvořící přílohu č.1 této Smlouvy, počínaje od jeho platnosti určené zhotovitelem, v době ne kratší než 30 kalendářních dnů před datem jeho platnosti. 2. Objednatel se zavazuje: a) objednat u zhotovitele odvoz, využití a/nebo odstranění SKO a/nebo SO z takového množství sběrných nádob, aby při dohodnutém intervalu poskytování služby nedocházelo k jejich přeplňování. Odvoz volně vysypaného odpadu a odpadu uloženého mimo sběrné nádoby, kromě pytlů poskytnutých zhotovitelem, není předmětem této Smlouvy, b) zřídit na vlastních nebo objednatelem užívaných pozemcích stálá stanoviště sběrných nádob tak, aby byla rozmístěna podél svozové trasy (pokud není výslovně dohodnuto jinak, jsou svozové trasy vedeny po veřejných komunikacích se zajištěnou zimní údržbou) a nést odpovědnost za řádné užívání pozemků z pohledu příslušných vyhlášek a zákonů v plném znění, především zákona o pozemních komunikacích, hygienických předpisů a majetkoprávních vztahů k pozemku stanoviště sběrných nádob, c) zajistit ve svozových dnech nejpozději v 6.00 hodin zaměstnancům zhotovitele přístup z veřejné komunikace ke stanovištím nádob a možnost manipulace s nimi; svozovým dnem se rozumí stanovený den od 6.00 do 22.00 hodin. Nezajistí-li objednatel přístup ke sběrným nádobám (překážky na komunikaci pro průjezd vozidel, sněhové závěje, nádoby za plotem atd.) a možnost manipulace s nimi, jsou zaměstnanci zhotovitele oprávněni nádobu nevyprázdnit. Tuto skutečnost jsou povinni oznámit objednateli. Objednatel nemá v takovém případě nárok na slevu či náhradní odvoz z důvodu neprovedení služby. Náhradní odvoz může být po dohodě smluvních stran proveden zhotovitelem jako placená služba mimo pravidelný odvoz, d) šetrně manipulovat se sběrnými nádobami ve vlastnictví zhotovitele a neprodleně oznámit ztrátu, poškození nebo zničení nádoby nebo štítku s označením typu služby, e) zavazuje nepřetěžovat sběrné nádoby, přičemž maximální hmotnost sběrných nádob s odpadem je: P60l až P120l 40 kg, P240l 96kg, K660l až K1100l 250kg, zvon 1100l-1500l 400 kg, zvon 2100l-2500l 600 kg, zvon 3300l 800 kg, f) sběrné nádoby používat pouze k odkládání odpadu, pro který je příslušná nádoba určena. Objednatel bere na vědomí, že do sběrných nádob je zakázáno odkládat jiné odpady, které nemají charakter příslušného druhu odpadu jako např. předměty nadměrné velikosti a hmotnosti, stavební sut', pneumatiky, akumulátory, zeminu, větve, uhynulá zvířata, ropné produkty, chemikálie a jedy, zápalné nebo výbušné látky, kapalné a kašovité odpady, kaly, odpady infekční, dále odpady, které mohou v zimě ve sběrné nádobě zamrznout, odpady, které by mohly ohrozit bezpečnost obsluhy sběrové techniky nebo sběrovou techniku poškodit, horký popel, odpady sbírané zvlášť formou ambulantního sběru nebezpečných složek komunálního odpadu. Případy nedodržení předepsaného druhu odpadu budou řešeny individuálně upozorněním, pozastavením odvozu nebo jeho zrušením s tím, že objednateli mohou být vyúčtovány vzniklé vícenáklady, které se zavazuje uhradit, g) uhradit zhotoviteli náklady spojené s přistavením sběrové nádoby, která mu byla před tím odebrána pro neplacení ceny za poskytovanou službu, případně pro neplnění ostatních podmínek této Smlouvy či jejích příloh. 3. Zhotovitel je oprávněn zajistit provádění služby dle svého výběru i jakoukoli třetí osobou, která je splňuje podmínky Zákona o Odpadech v platném znění pro plnění předmětu této Smlouvy. Zhotovitel není, pokud to není výslovně sjednáno, vázán při plnění této Smlouvy pokyny objednatele. Objednatel souhlasí a poskytne odpovídající součinnost, aby pro případ, kdy zhotovitel zajistí plnění předmětu této Smlouvy třetí osobou, byla evidence odpadů v rozsahu takového plnění třetí osobou vedena přímo mezi objednatelem a touto třetí osobou a v příslušné evidenci nebyl veden zhotovitel, to vše za podmínky, že tento způsob evidence určí zhotovitel a je v souladu s podmínkami Zákona o Odpadech v platném znění. Smluvní strany se dohodly na tom, že ujednání o způsobu vedení evidence a vedení evidence odpadu podle předcházející věty nemá žádný vliv na převod vlastnického práva k odpadu podle dále sjednaného. Smluvní strany sjednávají, že vlastnické právo k odpadu přechází vždy a výlučně z objednatele na zhotovitěle předáním příslušného odpadu objednatelem zhotoviteli nebo třetí osobě, kterou použil zhotovitel při zajištění provádění služby. Předáním se pro tyto účely rozumí vysypání/naložení odpadu ze sběrné nádoby na/do dopravní prostředek zhotovitele nebo zhotovitelem použité třetí osoby pro provádění služby. V případě, že zhotovitel pověřil k plnění předmětu této Smlouvy třetí osobu, pak za všechna práva a povinnosti vyplývající z právních porem a/nebo z plnění této Smlouvy a to i třetí osobou dle pokynu zhotovitele, odpovídá objednateli výlučně zhotovitel. 4. Smluvní strany se dohodly, s ohledem na specifika poskytovaného plnění, že nebude docházet k předání a převzetí poskytnuté služby a služba bude provedena jejím dokončením, a to postupně, vždy naložením příslušného odpadu z nádoby na dopravní prostředek a následným předáním odpadu k využití a/nebo odstranění. ČLÁNEK V. PRONÁJEM ZAŘÍZENÍ 1. Zhotovitel přenechá, pokud je to ve Smlouvě výslovně konkrétně sjednáno, za sjednanou úplatu objednateli do dočasného úplatného užívání majetek (dale také jako „Zařízení") uvedený v příloze 6.1 této Smlouvy. Přenechané Zařízení je majetkem zhotovitele, není-li ve Smlouvě ujednáno jinak. K přenechání Zařízení dojde rozmístěním na příslušná stanoviště nebo protokolárním předáním Zařízení Objednateli. Zhotovitel se zavazuje rozmístit Zařízení na stanoviště nejpozději do sjednaného dne zahájení poskytování služby, a to za podmínky, že k rozmístění poskytne objednatel řádně a včas součinnost, zejména že objednatel zajistí zhotoviteli neomezený přístup a příjezd na místo umístění (stanoviště). Objednatel se zavazuje Zařízení převzít a používat pouze pro účely tornu odpovídající a v souladu s pokyny zhotovitele a hradit sjednané nájemné. K převzetí Zařízení objednatelem dojde bez dalšího zahájením poskytování služby, pokud nebude požadovat zhotovitel osobní (fyzické) převzetí na místech umístění. O předání a převzetí, bez ohledu na to, zda se jedná o převzetí osobní či převzetí zahájením služby, smluvní strany sepíší a podepíší zápis/protokol/potvrzení, jestliže to bude zhotovitel požadovat. 2. Nájem Zařízení je sjednán na dobu v délce trvání této Smlouvy. Dnem ukončení Smlouvy dochází současně bez dalšího ke zrušení nájmu Zařízení. Objednatel je povinen předat bezodkladně po ukončení celé Smlouvy a/nebo ukončení nájmu Zařízení zhotoviteli Zařízení ve stavu odpovídajícím řádnému užívání a bez jakýchkoli odpadů nebo jiných věcí uložených v Zařízení, a to předat v místě stanoviště Zařízení a/nebo v místě určeném zhotovitelem, pokud se strany nedohodly písemně jinak. 3. Objednatel se zavazuje kontrolovat stav Zařízení. Objednatel se zavazuje ihned písemně oznámit zhotoviteli jakékoli faktické či právní změny Zařízení, zejména jejich poškození či nefunkčnost či odcizení či ztrátu či omezení dispozičního nebo užívacího práva jakýmikoli třetími osobami či správními orgány. 4. Objednatel je povinen pečovat o to, aby na Zařízení nevznikla škoda. Péčí objednatele podle předcházející věty se rozumí přijetí veškerých opatření nezbytných k tomu, aby Zařízení nemohlo být využito k jinému než sjednanému účelu, poškozeno či zcizeno jakoukoli třetí osobou. Objednatel nesmí označovat Zařízení jiným způsobem, než je dohodnuto. V případě odcizení Zařízení má objednatel povinnost bezodkladně nahlásit zcizení Policii ČR a vyžádat pro zhotovitele písemný protokol a tento bezodkladně zhotoviteli předat. 5. Bez předchozího písemného souhlasu zhotovitele nesmí objednatel přenechat jakékoli Zařízení do podnájmu či jiného užívání třetí osobě a nesmí Zařízení jakkoli upravovat. Objednatel není oprávněn Zařízení jakkoli omezit či zatížit jakýmkoli právním jednáním či skutečností, jako např. zřídit zástavní právo, předkupní právo, zcizit, učinit výhradu či jakoukoli jinou dohodou či uzavřít jakoukoli smlouvu týkající se Zařízení. 6. Objednatel i zhotovitel mají právo nájem Zařízení vypovědět i bez důvodu, přičemž výpovědní doba začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé strand a skončí posledním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní strand, není-li v této Smlouvě dohodnuto jinak. Zhotovitel může vypovědět nájem Zařízení v případě, že objednatel porušuje jakékoli svoje povinnosti a závazky plynoucí z celé Smlouvy (poskytování služeb), přičemž výpovědní doba činí v takovém případě 3 dny a počíná běžet dnem následujícím po doručení výpovědi objednateli. Výpovědí dle předcházející věty dochází pouze k ukončení nájmu Zařízení, nikoli celé Smlouvy (poskytování služeb). Objednatel se zavazuje na své náklady řádně a včas zajistit na stanovišti odpovídající Zařízení potřebné pro řádné plnění závazků zhotovitele z této Smlouvy. 7. V případě nemožnosti umístění Zařízení na pozemku ve vlastnictví objednatele, je tento povinen smluvně zajistit umístění Zařízení na pozemku jiného vlastníka. 8. V případě nezbytnosti umístění Zařízení na veřejné komunikaci je objednatel povinen zajistit označení zařízení dle zákona č. 56/2001 Sb., 0 podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona 6. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona 6. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších právních předpisů. 9. Není-li stanoveno jinak, řídí se nájemní vztah příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a souvisejícími předpisy. ČLÁNEK VI. CENA SLUŽBY, PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Cena předmětu této Smlouvy je stanovena Ceníkem, který tvoří nedílnou součást této Smlouvy jako její příloha 6.1 (dale také jen „Ceník"), přičemž každý nový Ceník v souladu s touto Smlouvou automaticky ukončuje platnost Ceníku předcházejícího. Ceník je vydáván zhotovitelem ve formě Cenového výměru. Veškeré ceny jsou uvedeny v českých korunách ve výši bez DPH. K cenám bude účtována DPH ve výši platné ke dni zdanitelného plnění. Datum uskutečnění zdanitelného plnění je stanoveno v souladu s aktuálně platnými právními předpisy. 2. Smluvní strany se uzavřením této Smlouvy dohodly na úpravě výše ceny u předmětu plnění této Smlouvy tak, že úprava výše ceny předmětu Smlouvy je prováděna vydáním nového Ceníku ve formě Cenového výměru. Zhotovitel je oprávněn vydat nový Ceník ve formě Cenového výměru vždy, pokud se změní podmínky, za kterých byl aktuálně platný Ceník ve formě Cenového výměru jednostranně zhotovitelem stanoven (zejména se jedná o zákonné změny jako je změna výše skládkového poplatku, změna výše rezervy na rekultivaci, či jiných poplatků a plateb, změna spotřební daně, zavedení nových daní či změna výše stávajících daní a poplatků, omezení v rámci způsobů nakládání s odpady) a dále v případě změny cen na zařízeních, která jsou využívána k využití a/nebo odstranění odpadů, případně při změně výše nákladů zhotovitele nutných k řádnému poskytnutí předmětu plnění. 4. Objednatel prohlašuje, že se ve smyslu § 1794 odst. 2 občanského zákoníku souhlasí se sjednanou cenou za služby dle této Smlouvy. 5. Fakturace poskytovaných služeb dle tohoto článku této Smlouvy bude prováděna s četností odpovídající fakturačnímu období, kterým je: 6. Splatnost faktur zhotovitele je stanovena na 14 kalendářních dní ode dne doručení. Jednotlivé faktury budou obsahovat rozpis poskytnutých služeb v souladu s přílohou č. 1 této Smlouvy. Platby budou uskutečňovány na základě faktur, které jsou daňovými doklady. Nebude-li faktura splňovat náležitosti účetního a daňového dokladu, objednatel fakturu bez prodlení vrátí zhotoviteli a do předání nové řádné faktury a uplynutí její lhůty splatnosti není objednatel v prodlení s úhradou takové faktury. Změny předmětu plnění uskutečněné v průběhu fakturačního období bude fakturována dalším daňovým dokladem (řádná faktura, opravný daňový doklad). 7. Neobsahuje-li faktura smluvené náležitosti a údaje, nebo bude-li vystavena v nesprávné výši, anebo má jiné podstatné závady v obsahu, je neplatná. Objednatel v takovém případě vrátí bez prodlení poskytovateli fakturu v době její splatnosti. Poskytovatel je v takovém případě povinen vystavit fakturu novou s novou lhůtou splatnosti. 8. Faktury bude zhotovitel zasílat objednateli přednostně emailem, případně poštou nebo osobně. Za rozhodný den doručení faktury se považuje skutečný den doručení, den odeslání emailové zprávy s fakturou nebo třetí den po odeslání zásilky obyčejnou poštovní přepravou nebo třetí den uložení na poště v případě nepřevzetí zásilky objednatelem nebo den vrácení zásilky zhotoviteli jako nedoručitelné. 9. Termín splatnosti faktury a peněžitý závazek objednatele je objednatelem splněn dnem, kdy je připsána celá příslušná částka ve prospěch bankovního účtu zhotovitele. V případě oprávněného požadavku zhotovitele je objednatel povinen zhotoviteli prokázat provedení úhrady daňového dokladu - faktury. Platba se uskuteční bankovním převodem z účtu jedné smluvní strany na účet druhé smluvní strany na základě vystavené faktury, případně v hotovosti vkladem na bankovní účet či do pokladny zhotovitele. ČLÁNEK VII. POKUTY, ÚJMA/ŠKODA 1. Smluvní strany nesou odpovědnost za splnění závazků vyplývajících z této Smlouvy. 2. Smluvní strany se dohodly, že pro případ nedodržení dílčích termínů plnění nebo termínu odstranění oprávněně vytčených nedostatků, je objednatel oprávněn po zhotoviteli žádat smluvní pokutu ve výši 0,02 % z celkové či dílčí smluvní ceny, a to za každý i započatý den prodlení. 3. Smluvní strany se dohodly, že pro případ nedodržení lhůty splatnosti faktury je zhotovitel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 0,02% z dlužné částky za každý den prodlení se zaplacením účtované částky. 4. Vznikne-li smluvním stranám škoda tím, že druhá smluvní strana poruší smluvní povinnosti vyplývající z této Smlouvy, je smluvní strana, která smluvní povinnosti porušila, povinna uhradit druhé smluvní straně veškeré vzniklé škody, když škodou je též ušlý zisk. 5. Smluvní pokuty a jiné pohledávky včetně jejich příslušenství a úroky z prodlení hradí smluvní strany nezávisle na tom, zda a v jaké výši vznikla druhé straně škoda, kterou mohou smluvní strany uplatňovat a vymáhat samostatně. Smluvní pokuty jsou splatné do 10-ti dnů od písemné výzvy neporušující smluvní strany druhé smluvní stran. 6. Ujednání této Smlouvy o smluvních pokutách nemají vliv na právo oprávněné smluvní strany na náhradu újmy způsobené jí porušením smluvní pokutou zajištěné povinnosti, a to náhrady újmy ve výši přesahující uhrazenou smluvní pokutu. Smluvní strany sjednávají povinnost porušující smluvní strany odčinit poškozené smluvní straně újmu v celém rozsahu včetně ušlého zisku. 7. Smluvní strany výslovně sjednávají, že i v případě, pokud porušující strana uhradí druhé smluvní straně zákonné úroky z prodlení z titulu porušení povinnosti či závazku, zůstává zachováno právo poškozené neporušující strany na náhradu celé škody (újmy) vzniklé v důsledku porušení takové předmětné povinnosti či závazku. 8. V případě vzniku škody způsobené zhotovitelem v období trvání Smlouvy z důvodů porušení obecně závazných předpisů a vyhlášek o ochraně životního prostředí, předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, dopravních předpisů a protipožárních předpisů, nese náklady na odstranění závadného stavu zhotovitel. 9. O vzniku škody bude zhotovitel informovat bez zbytečného odkladu objednatele a zároveň provede bez zbytečného odkladu dostupná opatření k odstranění vzniklé škody a minimalizace následků a výši škody. V případě zjištění škody objednatelem je objednatel povinen neprodleně zhotovitele o vzniku škody informovat a provést bez zbytečného odkladu dostupná opatření k minimalizaci výše škody. 10. V případě sankčního postihu objednatele ze strany orgánů státní správy za porušení předpisů o ochraně životního prostředí, nakládání s odpady nebo jiných obecně závazných právních předpisů, za které dle podmínek této Smlouvy odpovídá zhotovitel nebo sankčního postihu, který je důsledkem porušení povinností zhotovitele dle této Smlouvy, hradí tento postih i případnou náhradu škody v plné výši zhotovitel. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli maximálně možnou součinnost k minimalizaci výše škod. ČLÁNEK VIII. VZNIK, ZMĚNA A ZÁNIK SMLOUVY 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou s účinností od 01.01.2022. 2. Smlouvu lze ukončit písemnou dohodou smluvních stran. Smlouvu může kterákoli ze smluvních stran vypovědět bez důvodu, přičemž smluvní strany sjednávají pro takový případ výpovědní dobu v délce 3 měsíců která počíná běžet 1. dnem měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověd' doručena druhé smluvní straně. 3. Zhotovitel může Smlouvu vypovědět v případě vážného porušení Smlouvy ze strany objednatele. Výpověď Smlouvy je v tomto případě účinná bez výpovědní doby dnem doručení písemné výpovědi objednateli. Za doručení se považuje třetí den po odeslání výpovědi doporučenou poštovní přepravou prostřednictvím držitele poštovní licence. Vážným porušením Smlouvy se pro Mel této Smlouvy rozumí zejména: prodlení objednatele s Ohradou oprávněně vystavené faktury zhotovitele v trvání delším než kalendářních dní po splatnosti faktury, neposkytnutí součinnosti objednatele mající za následek prodlení zhotovitele s řádným piněním předmětu Smlouvy, opakované předávání druhů odpadů zhotoviteli, které nejsou sjednány v pinění této Smlouvy. 4. Kterákoli ze smluvních stran může písemně odstoupit od Smlouvy v případě, že druhá smluvní strana bude v prodlení delším než 15 dnů s plněním kteréhokoli závazku či povinnosti dle této Smlouvy, a dotčený závazek či povinnost nesplní ani následně v dodatečné přiměřené lhůtě určené ve výzvě ke splnění odeslané neporušující smluvní stranou. Smluvní strany výslovně vylučují právo kterékoli ze stran odstoupit od této Smlouvy z jiných, než výše sjednaných důvodů, včetně práva odstoupení z důvodů plynoucích z právních předpisů (porušení Smlouvy podstatným způsobem či ostatní porušení). V případě odstoupení, jehož účinky nastávají počínaje doručením druhé smluvní strand, se smluvní strany dohodly na tom, že namísto vrácení vzájemně poskytnutých plnění, což s ohledem na specifika plnění není reálně možné, si zhotovitel ponechá uhrazenou cenu služeb a nájemné, resp. objednatel mu uhradí doposud neuhrazenou cenu již provedených služeb a nájemného (podle v této Smlouvě sjednané ceny vyúčtuje zhotovitel cenu za službu mimo jiné spojenou s odpadem, u něhož přešlo vlastnické právo na zhotovitele a odpovídající nájemné za Zařízení) a naopak objednatel nebude mít povinnost převzít zpět odpad (u něhož přešlo vlastnické právo na zhotovitele) ani nahradit zhotoviteli obvyklou cenu za provedené služby. Odstoupením od Smlouvy není dotčen nárok smluvních stran na úhradu smluvních pokut dle této Smlouvy, úroků z prodlení, nárok na náhradu újmy a ustanovení této Smlouvy, která podle své povahy mají trvat i po odstoupení od této Smlouvy (zejména ustanovení o přechodu vlastnického práva k odpadu). ČLÁNEK IX. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ 1. Strany prohlašují, že budou dbát o maximální ochranu osobních údajů, pokud se s nimi dostanou do styku, a to vždy v souladu se zákonnou úpravou v platném znění, např. Zákonem o zpracování osobních údajů. Strany dále potvrzují, že si jsou vědomy, že s účinností od 25. 5. 2018 je zpracování a ochrana osobních údajů regulována také nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „Nařízení" nebo též „GDPR") a též i souvisejícími národními právními předpisy. Obě smluvňí strany se při plnění této Smlouvy zavazují jednat v souladu s Nařízením a to počínaje od dne jeho účinnosti a dále i souvisejícími platnými a účinnými právními předpisy. 2. Způsob, rozsah a podmínky zpracování osobních údajů objednatele, jeho zástupce nebo kontaktní osoby ze strany zhotovitele jsou uvedeny v dokumentu Informační memorandum pro zákazníky a smluvní partnery o zpracování osobních údajů. Objednatel svým podpisem níže potvrzuje, že před podpisem této smlouvy byl s platným zněním Informačního memoranda pro zákazníky a smluvní partnery o zpracování osobních údajů řádně seznámen. Uvedený dokument je zároveň dostupný na internetových stránkách zhotovitele v sekci www.mariuspedersen.cz/GDPR. 3. Objednatel se zavazuje informovat své zástupce a kontaktní osoby o zpracování jejich osobních údajů na základě oprávněného zájmu, a to pro účely plnění této smlouvy. Objednatel se zavazuje informovat uvedené osoby o dokumentu Informačního memoranda pro zákazníky a smluvní partnery o zpracování osobních údajů a o tom, že uvedené informace platí obdobně i pro zástupce a kontaktní osoby objednatele. 4. Objed\natel bere na vědomí, že v souvislosti se zpracováním osobních údajů mají objednatel či jeho zástupce nebo kontaktní osoba právo požadovat od zhotovitele přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, jakož i právo na přenositelnost údajů. Zároveň mají právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, případně u jiného příslušného dozorového úřadu. Rovněž o těchto právech se objednatel zavazuje uvedené osoby informovat. ČLÁNEK X. OSTATNÍ UJEDNÁNÍ 1. Ke změně nebo doplnění této Smlouvy může dojít, pokud není ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak, jen po písemné dohodě obou smluvních stran. Změna Smlouvy jinou než písemnou formou se nepřipouští. 2. Pokud některé z ujednání této Smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným, neplatnost či neúčinnost tohoto ujednání nebude mít za následek neplatnost Smlouvy jako celku ani jiných ujednání této Smlouvy, pokud je takovéto neplatné či neúčinné ujednání oddělitelné od zbytku Smlouvy. Smluvní strany se zavazují takovéto neplatné či neúčinné ujednání nahradit, bez zbytečného odkladu po výzvě kterékoliv smluvní strany, novým platným a účinným ujednáním, které svým obsahem bude co nejvěrněji odpovídat podstatě a smyslu původního ujednání a které nebude současně stiženo vadou, která neplatnost či neúčinnost způsobila. Pokud je nebo by se stala neplatnou či neúčinnou, vyjma řádného ukončení, Smlouva jako celek, zavazují se smluvní strany uzavřít, bez zbytečného odkladu po výzvě kterékoliv smluvní strany, novou Smlouvu, která bude svým smyslem a účelem odpovídat této Smlouvě a která zároveň nebude stižena vadou způsobující neplatnost či neúčinnost této Smlouvy. Závazek dle tohoto odstavce bodu této Smlouvy je podle výslovné vůle smluvních stran oddělitelný od zbývajícího obsahu Smlouvy a má platit i v případě neplatnosti zbývajícího obsahu Smlouvy. 3. Objednatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 z.č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále také jen občanský zákoník), a nebude se domáhat obnovení jednání o této Smlouvě, ani pokud by došlo ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich bud neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění. 4. Zhotovitel není v prodlení s plněním svých povinností a závazků, tedy neodpovídá za jakékoli škody či újmy objednatele a objednatel nemá právo ukončit tuto Smlouvu ani zhotovitele jakkoli sankcionovat, pokud je v prodlení s plněním jakýchkoli povinností či závazků z této Smlouvy objednatel a/nebo v případě okolností odpovídajících vyšší moci (nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky, zejména válečné konflikty, sankce, nepokoje, výjimečné stavy, blokády, stávky, výluky, přírodní katastrofy apod.). O dobu trvání prodlení objednatele a/nebo o dobu trvání vyšší moci se prodlužují termíny plnění závazků a povinností zhotovitele dle této Smlouvy. 5. Vztah mezi smluvními stranami se řídí platnými právními předpisy České republiky, zejména ustanoveními § 2586 a násl. občanského zákoníku. 6. Smlouva byla vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každý má stejnou platnost a každá ze smluvních stran obdrží její jedno vyhotovení. Tato Smlouva je projevem shodné a svobodné vůle obou smluvních stran, které se Smlouvou i se všemi přílohami seznámily a s jejich zněním souhlasí, což potvrzují svými vlastnoručními podpisy. Nedílnou součástí této Smlouvy je příloha č. 1 - Ceník poskytovaných služeb "OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ" Dne 7.1.2022, Česká Skalice Dne 07.01.2022, Rychnovek Za objednatele: Za zhotovitele: