SMLOUVA O DÍLO k provedení stavby: 43290 „Zateplení vnějšího pláště tělocvičny“ v objektu Gymnázia, Praha 4, Postupická 3150, 141 00 Praha 4 číslo smlouvy zhotovitele: uzavřená níže psaného dne měsíce a roku podle ustanovení § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník mezi smluvními stranami: 1. objednatel: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 se sídlem: Postupická 3150, 141 00 Praha 4 zastoupený: Mgr. Josef Tomek – ředitel Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 IČ: 60459085 DIČ: CZ60459085 bankovní spojení: PPF banka a.s. č. účtu: 2002290004/6000 (dále jen "objednatel") a 2. zhotovitel: JAVORNÍK-CZ-PLUS s.r.o. se sídlem: 763 33 Štítná nad Vláří – Popov 414 zapsán v OR: KS v Brně oddíl C, vložka 2367 zastoupený: Ing. Josef Tománek – jednatel společnosti bankovní spojení: MONETA MONEY BANK, a.s. Číslo účtu : 40002-759106724/0600 IČ: 25302809 DIČ: CZ25302809 (dále jen "zhotovitel") takto: I. I D E N T I F I K A Č N Í Ú D A J E O S T A V B Ě Číslo stavby: 43290 Název stavby: „Zateplení vnějšího pláště tělocvičny“ Místo stavby:  objekt tělocvičny Gymnázia, Praha 4, Postupická 3150 Zadavatel a investor: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150, 141 00 Praha 4 II. P Ř E D M Ě T S M L O U V Y Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele zhotovit pro objednatele dílo: „Zateplení vnějšího pláště tělocvičny“ v objektu Gymnázia, Praha 4, Postupická 3150, 141 00 Praha 4, a to v rozsahu zadávací dokumentace pro výběr dodavatele, výkazu výměr a za podmínek dohodnutých touto smlouvou v souladu s vyhodnocením veřejné zakázky zadané dle § 31 zákona č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění a rozhodnutí objednatele o zadání veřejné zakázky na dílo ze dne: 5. 4. 2017. 1. Dílo bude provedeno v souladu se zadávací dokumentací, právními a technickými požadavky platnými v době podpisu smlouvy, v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) v platném znění a předpisy s ním souvisejícími a v rozsahu stanoveném v zadávací dokumentaci zadávacího řízení. 2. Zhotovitel zhotoví dílo svým jménem a na vlastní odpovědnost. Provedením části díla může zhotovitel pověřit třetí osobu, za výsledek těchto činností však odpovídá objednateli stejně, jako by je provedl sám. 3. Specifikace rozsahu díla je vymezena v příloze č. 1. - Specifikace díla a kalkulace ceny (oceněný výkaz výměr), která je nedílnou součástí této smlouvy a zadávací dokumentací stavby zpracované a zajištěné objednatelem. 4. V ceně díla, která je uvedena v čl. IV musí být zahrnuty veškeré související ostatní náklady spojené se zhotovením díla, i ty které nejsou obsaženy v položkovém rozpočtu samostatně, ale tvoří součást ceny jednotlivých rozpočtových položek a to zejména: a) náklady na skládky přebytečného materiálu, vybouraných konstrukcí a hmot, případně nutné biologické rekultivace b) náklady na zařízení staveniště včetně potřebných energií c) atesty materiálů, potřebné zkoušky, měření a revize, provozní předpisy a řády, zaškolení obsluhy, výstražné tabulky, informační zařízení a schémata d) veškeré potřebné průzkumné práce ve fázi realizace stavby e) nezbytné úkony vyplývající ze zákona č. 20/1987 Sb. v platném znění f) provozní i komplexní vyzkoušení díla g) projednání a úhrada záborů veřejných prostranství, pokud bude potřeba h) projednání dopravních opatření a jejich realizace, pokud bude potřeba i) náklady na pojištění díla j) náklady na zajištění péče o zhotovené dílo (stavbu) až do jeho předání do užívání, případně do kolaudace k) Náklady na pravidelný denní čistý úklid, a konečný generální úklid l) náklady na svislý i vodorovný transport suti bezprašnou technologií a průběžnou likvidaci suti 5. Objednatel se zavazuje dílo prosté vad a nedodělků převzít a zaplatit zhotoviteli cenu za jeho provedení za podmínek uvedených v této smlouvě. III. D O B A P L N Ě N Í 1. Dílo bude dokončeno a předáno objednateli do 63 – ti kalendářních dnů (průběžná doba realizace) ode dne předání staveniště, přičemž staveniště je zhotovitel povinen převzít nejpozději do 5 dnů ode dne doručení výzvy objednatele. O předání staveniště zhotoviteli bude proveden zápis podepsaný zástupci smluvních stran. 2. Předpokládaný termín zahájení realizace díla nejpozději do: – 17.4.2017 Dohodnutý termín pro dokončení realizace nejpozději do: - 18.6.2017 3. Termín zahájení stavby (předání staveniště zhotoviteli) bude na základě protokolu o předání staveniště zapsán do stavebního deníku. 4. Časový harmonogram obsažený v nabídce zhotovitele a zpracovaný dle požadavků objednatele uvedených v zadávací dokumentaci. Časový harmonogram tvoří přílohu č. 2, která je nedílnou součástí této smlouvy. IV. C E N A D Í L A A P L A T E B N Í P O D M Í N K Y 1. Celková cena (základní cena díla) za zhotovení díla (stavby) a dalších činností zhotovitele v rozsahu čl. II. této smlouvy je stanovena na základě rozhodnutí objednatele o výběru nejvhodnější nabídky na dílo ze dne 3. 4. 2017 jako cena nejvýše přípustná a činí: Základní cena bez DPH celkem 1.791.755,- Kč DPH 21 % 376.269,- Kč Celková cena včetně DPH 2.168.023,- Kč Finanční plnění objednatele je závislé od uvolňování finančních prostředků do výše schváleného finančního příspěvku HMP pro rok 2017. V případě nezajištění celkového finančního krytí akce objednavatelem v rozsahu celkové nabídkové ceny bude některá ucelená část díla vyjmuta z realizace a dokončena dodatečně po zajištění potřebných prostředků. Zhotovitel nebude ve fakturaci účtovat DPH. DPH v zákonem stanovené výši platné v den uskutečnění zdanitelného plnění odvede za zhotovitele objednatel. 2. Smluvní strany se dohodly na tom, že platební podmínky se řídí zásadami pro poskytování a čerpání prostředků ze státního rozpočtu. Zadavatel neposkytuje zálohy. Provedené práce bude možno fakturovat po dohodě se zadavatelem dílčí fakturou na základě vzájemně odsouhlaseného soupisu provedených dílčích prací. Podpisem zjišťovacího protokolu a soupisu provedených prací zástupci smluvních stran vzniká zhotoviteli právo fakturovat odsouhlasenou cenu plnění díla daňovým dokladem a tento den se stává dnem uskutečnění zdanitelného plnění. Zhotovitel vystaví konečnou fakturu, a to až po úplném dokončení a předání díla po odstranění všech vad a nedodělků zapsaných v protokolu o předání a převzetí díla. Zhotovitel je povinen práce fakturovat dle specifikace díla a kalkulace ceny v souladu s přílohou č. 1 této smlouvy. 3. Veškeré faktury budou vystaveny ve trojím vyhotovení na adresu objednatele: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150, 141 00 Praha 4. Doloženy budou zjišťovacím protokolem a soupisem provedených prací, odsouhlasených technickým dozorem. 4. Lhůta splatnosti dílčích faktur i konečné faktury je 21 dní od doručení objednateli. Termínem úhrady se rozumí den odpisu platby z účtu objednatele. 5. Oprávněně vystavená faktura daňový doklad musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb. „o dani z přidané hodnoty“, ve znění pozdějších předpisů, tzn., že musí obsahovat tyto údaje: * údaje objednatele: obchodní jméno, sídlo, DIČ * údaje zhotovitele: obchodní jméno, sídlo, DIČ * rozsah a předmět plnění * evidenční číslo daňového dokladu * fakturovanou částku ve složení základní cena, DPH a cena celkem * datum uskutečnění zdanitelného plnění * datum vystavení daňového dokladu a dále: * razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost faktury * IČ objednatele a zhotovitele * číslo a název stavby, příp. číslo a název etapy * bankovní spojení objednatele a zhotovitele * zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl) * číslo smlouvy Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den převzetí a předání díla, tj. datum podpisu „Protokolu“. 6. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude obsahovat náležitosti uvedené v této smlouvě, je objednatel oprávněn vrátit ji zhotoviteli k doplnění. V takovém případě nová lhůta splatnosti začne plynout doručením opravené, či oprávněně vystavené faktury. 7. Veškeré dodatečné práce nezbytné pro dokončení stavby nebo požadované na základě kolaudačního řízení musí být písemně dohodnuty osobami oprávněnými jednat ve věcech této smlouvy a v souladu se zákonem č.134/2016 Sb., o veřejných zakázkách v platném znění. Ceny dodatečných prací nezbytných pro dokončení stavby, nebo požadovaných na základě kolaudace (dále jen „dodatečné práce“) budou tvořeny takto: a) dodatečné práce, které lze zatřídit do kalkulovaných položek obsažených v kalkulaci základní ceny díla (této základní smlouvy) budou oceněny jednotkovými cenami kalkulace základní ceny díla. b) u dodatečných prací neobsažených v kalkulaci základní ceny díla bude provedena kalkulace ceny dodatečných prací na základě ceníku URS platného v době provádění těchto dodatečných prací, případně dle cen obvyklých u dalších, v ceníku neuvedených činností. 8. Práce, které nejsou předmětem této smlouvy, provedené zhotovitelem bez písemného souhlasu objednatele a v rozporu s Čl. IV. odst. 7 této smlouvy, nebudou zhotoviteli uhrazeny a zhotovitel se zavazuje na výzvu objednatele takové části díla odstranit vyjma případů, kdy objednatel provedení takových dodatečných stavebních prací následně písemně schválí. V. P R Á V A A P O V I N N O S T I O B J E D N A T E L E 1. Objednatel má právo pověřit svým zastupováním odbornou firmu provádějící inženýrskou činnost (t.j. příkazník), na základě vydané plné moci pro tuto firmu. 2. Objednatel předá zhotoviteli protokolárně staveniště včetně určení přípojných míst pro odběr elektrické energie a vody. 3. Objednatel do doby předání staveniště předá zhotoviteli veškeré doklady, které získal a jsou nezbytné k realizaci předmětu smlouvy. 4. Objednatel do doby zahájení prací zápisem do stavebního deníku jmenuje odpovědné zástupce pověřené výkonem technického dozoru. 5. Objednatel bude řádně a včas plnit své závazky vyplývající z požadavků na vzájemnou součinnost při realizaci díla, jak jsou tyto dány platnými právními předpisy a touto smlouvou. 6. Objednatel od zhotovitele převezme řádně dokončený předmět smlouvy bez vad a nedodělků a za zhotovené dílo zaplatí cenu dle článku IV. této smlouvy. 7. Objednatel nepřipouští změny mezi realizační dokumentací a dokumentací pro výběr zhotovitele. VI. P R Á V A A P O V I N N O S T I Z H O T O V I T E L E 1. Zhotovitel provede práce dle této smlouvy kompletně, kvalitně a v dohodnutém termínu. Kvalita prováděných prací bude odpovídat systému jakosti daného ČSN EN ISO. Veškeré materiály a dodávky ke zhotovení díla zajistí zhotovitel tak, aby odpovídaly platným technickým normám, dohodnutým podmínkám a projektové dokumentaci. 2. Zhotovitel se bude při své činnosti řídit ujednáními této smlouvy, výchozími podklady objednatele, jeho pokyny, zápisy a dohodami na úrovni statutárních orgánů a rozhodnutími a vyjádřeními veřejnoprávních orgánů. 3. Zhotovitel bude řádně udržovat veřejné komunikace v prostoru staveniště a jeho okolí, neprodleně odstraní veškerá jejich znečištění a poškození. 4. Zhotovitel bude při své činnosti minimalizovat negativní dopady stavební činnosti na okolní zástavbu. 5. Zhotovitel zajistí pro vlastní provoz zařízení staveniště, které vyklidí do 5 ti dnů od předání a převzetí díla, nebude-li při přejímce domluveno jinak. Po tomto termínu je zhotovitel oprávněn ponechat na staveništi pouze zařízení a materiál, nutný k odstranění vad a nedodělků, bude-li s nimi dílo objednatelem převzato, případně zařízení a materiál potřebný ke splnění podmínek kolaudačního řízení. 6. Zhotovitel zajistí na své náklady veškeré nezbytné provozní i komplexní zkoušky. 7. Zhotovitel souhlasí s tím, že si ponechá dílo ve své péči až do předání díla bez vad a nedodělků. 8. Zhotovitel zajistí po celou dobu provádění prací, v době provádění prací přítomnost odpovědné osoby řídící průběh prací (např. stavbyvedoucí, mistr). 9. Zhotovitel zajistí účast svých zmocněných odpovědných zástupců na pravidelných kontrolních poradách, jejichž termíny budou oznámeny přípisem technickým dozorem investora objednatele. 10. Zhotovitel se zavazuje dodržovat platební povinnost vůči svým podzhotovitelům. 12. Zhotovitel je povinen si sám a na své náklady zajistit, (pokud je to třeba) projednání záborů veřejného prostranství a dopravních opatření spojených s realizací díla (DIR). 13. Zhotovitel se zavazuje, že do dokončení a předání celého díla bez vad a nedodělků bude mít veškerá oprávnění nezbytná k realizaci díla. VII. Ř Í Z E N Í S T A V B Y, S T A V E B N Í D E N Í K, T E C H N I C K Ý D O Z O R 1. Stavbyvedoucím zhotovitele je pan Ing. Zdeněk Ptáček (tel.: 602 747 786), který zabezpečuje zejména tyto činnosti: a) řídí a odpovídá za komplexní realizaci prací zhotovitele a jeho subdodavatelů b) připravuje podklady pro faktury za provedené práce, včetně příslušných dokladů c) provádí předávání stavebních prací, projektů a díla objednateli d) projednává a odsouhlasuje změny projektu, materiálů a dodávek e) projednává a odsouhlasuje změny množství a cen realizovaných prací a dodávek materiálu f) vede stavební deník a deník víceprací a méněprací 2. Zhotovitel je povinen ode dne převzetí staveniště vést na stavbě stavební deník podle zákona č. 183/2006 Sb. v platném znění. Do deníku se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací a o překážkách, které brání jejich plynulému postupu. Objednatel je povinen sledovat obsah zápisů v deníku a k zápisům připojovat svá stanoviska. 3. Na případné dodatečné práce a méně práce povede zhotovitel zvláštní deník. Dodatečné práce mohou být realizovány po doručení písemného souhlasu objednatele s jejich provedením. 4. Mimo stavbyvedoucího zhotovitele může provádět potřebné záznamy v deníku odpovědný zástupce objednatele, zástupce projektanta pověřený autorským dozorem, příp. orgán státního stavebního dohledu. Je zakázáno zápisy v deníku přepisovat, škrtat a nelze též z něj vytrhávat originály jednotlivých stránek. Vedení deníku končí dnem odstranění poslední vady oznámené (reklamované) v zápise o předání a převzetí stavby. Jestliže stavbyvedoucí nesouhlasí s provedeným záznamem objednatele nebo projektanta, je povinen do 3 pracovních dnů připojit k záznamu svoje vyjádření, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí. 5. Nesouhlasí-li odpovědný zástupce objednatele s obsahem zápisu, který provedl stavbyvedoucí zhotovitele, zapíše svůj nesouhlas do deníku do 3 pracovních dnů s uvedením důvodů, jinak se má za to, že s obsahem záznamu souhlasí. 6. Výkon technického dozoru zajišťuje pro objednatele na základě Příkazní smlouvy a dle plné moci pro tuto stavbu je Ing. František Postránecký, který je odpovědnou osobou za investora Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 7. Technický dozor objednatele zejména: a) Průběžně sleduje, zda jsou práce prováděny podle schválených zadávacích podkladů, podle smlouvy o dílo a v souladu s časovým HMG, technických norem a jiných předpisů. b) Přebírá dodávky stavebních prací a celé dílo podle této smlouvy a potvrzuje soupisy provedených prací a zjišťovací protokoly. c) Je zmocněn projednávat drobné změny projektové dokumentace, materiálu a vícepráce, které musí následně písemně předložit k odsouhlasení investorovi. d) Je oprávněn dát pracovníkům zhotovitele příkaz přerušit práci, pokud odpovědný orgán zhotovitele není dosažitelný a je-li ohroženo zdraví pracovníků nebo hrozí vznik hmotné škody. Není však oprávněn zasahovat do hospodářské činnosti zhotovitele. e) Pravidelně kontroluje a svým podpisem potvrzuje stavební deník. 8. Zhotovitel bude průběžně informovat objednatele o stavu rozpracovaného díla. 9. Zápis zapsaný ve stavebním deníku, podepsaný stavbyvedoucím a technickým dozorem, je důkazem o zapsané skutečnosti a je podkladem pro případné smluvní úpravy. 10. Zhotovitel je povinen předat po odstranění vad a nedodělků zjištěných při přejímacím řízení stavby objednateli originál stavebního deníku k archivaci dle zák. č. 183/2006 Sb. v platném znění. VIII. P Ř E D Á N Í A P Ř E V Z E T Í D Í L A 1. Řádně provedená stavba se předává a přejímá dle § 2605 občanského zákoníku v rozsahu projektové dokumentace stavby a vydaným stavebním povolením. Pokud je smlouvou dohodnuto, též v rozsahu jednotlivých objektů schopných samostatného užívání. Veškerá předání a převzetí budou prováděna v rozsahu a způsobem stanoveným platnými předpisy a touto smlouvou. 2. Zhotovitel je povinen zajistit předložení veškerých atestů, zpráv a protokolů o zkouškách stanovených platnými předpisy a kompletní projektovou dokumentaci skutečného provedení se zakreslením změn podle skutečného stavu provedených prací. Dále připraví tyto doklady: * osvědčení o zkouškách použitých materiálů * stavební deník * prohlášení o shodě na stanovené výrobky * doklady o zaškolení obsluhy technologických zařízení * provozní pokyny dodaných technologických zařízení * doklady o vykonaných zkouškách technologických zařízení 3. Ke kontrole prací, materiálů a konstrukcí, které budou v dalším průběhu prací zakryty, vyzve zhotovitel objednatele 3 pracovní dny před jejich zakrytím zápisem do stavebního deníku. Pokud se objednatel na výzvu nedostaví, je zhotovitel oprávněn provést zakrytí bez jeho účasti. 4. K převzetí dokončeného díla vyzve zhotovitel objednatele písemně alespoň 14 dnů před zahájením předávacího řízení. 5. O předání a převzetí díla sestaví smluvní strany "protokol o předání a převzetí", který bude obsahovat vedle základních technických údajů zejména zhodnocení kvality provedených prací, soupis případných vad a nedodělků, bude-li s nimi dílo převzato a dohodu o termínech odstranění vad a nedodělků. 6. Dnem podpisu protokolu o předání a převzetí díla začíná běžet záruční lhůta. 7. Odmítne-li objednatel dílo převzít, sepíše se o tom zápis, v němž smluvní strany uvedou svá stanoviska a jejich zdůvodnění včetně návrhu na další postup. 8. Objednatel není oprávněn odmítnout převzetí díla pro závady, jejichž původ je ve schválené projektové dokumentaci ke stavebnímu řízení, nebo jestliže sám způsobil, že dílo nevyhovuje. 9. Zhotovitel je však povinen upozornit objednatele na vady projektu, o kterých věděl nebo vědět mohl, a to bezodkladně po tom, co tyto vady zjistil nebo zjistit mohl. 10. Zhotovitel souhlasí s případným převodem práv objednatele z odpovědnosti za vady na provozovatele (uživatele) dokončeného díla. IX. O D P O V Ě D N O S T Z A V A D Y 1. Zhotovitel zodpovídá za to, že předmět této smlouvy je zhotovený podle podmínek smlouvy, a že po dobu záruční doby bude dílo mít vlastnosti dohodnuté v této smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé. 2. Záruční doba na dílo je 60 měsíců ode dne předání celého díla. (Dílem se rozumí veškeré provedené práce a dodávky bez ohledu na záruční doby poskytované jejich výrobci či podzhotoviteli. 3. Zhotovitel neodpovídá za vady vzniklé v důsledku neodborného zásahu, neodborného užívání ze strany objednatele (uživatele) a zásahem třetích osob. 4. Reklamace vad je uplatněna včas, pokud ji objednatel uplatní písemně nejpozději do uplynutí záruční doby. 5. Za škodu vzniklou porušením povinností dle odst. 1 zhotovitel neodpovídá jen v případě, že prokáže, že škoda byla způsobena okolnostmi vylučujícími jeho odpovědnost. 6. V případě, že zhotovitel z jakéhokoliv důvodu nedokončí dílo, pak záruka za jakost platí na dodávky a práce provedené do doby ukončení prací. 7. Smluvní strany se dohodly, že v případě vzniku vad díla, je objednatel povinen bezodkladně po jejich zjištění, písemnou formou a existenci těchto vad zhotoviteli oznámit, přičemž zhotovitel je povinen písemně oznámené tedy reklamované vady díla bezplatně odstranit a to ve lhůtě 30-ti dnů od uplatnění písemné výzvy - reklamace objednatelem. X. S M L U V N Í P O K U T Y A N Á H R A D A Š K O D Y 1. Za prodlení s předáním dokončeného díla či jeho částí zaplatí zhotovitel smluvní pokutu ve výši 1.500,- Kč za každý započatý den prodlení. 2. Za prodlení s odstraněním případných drobných vad a nedodělků, bude-li s nimi dílo či jeho část předáno a převzato, zaplatí zhotovitel smluvní pokutu ve výši 1 500,- Kč za každý den prodlení a za každou vadu a nedodělek. 3. Za nedodržení lhůty stanovené pro převzetí staveniště uvedené v čl. III. odst. 1 je povinen zhotovitel zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každý den prodlení. 4. Neodstraní-li zhotovitel reklamovanou vadu do 30 - ti kalendářních dnů od doručení písemné reklamace, nebo v jiném dohodnutém termínu, je zhotovitel objednateli povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každou vadu a den prodlení. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním reklamovaných vad dle předchozího odstavce, má objednatel vedle vyúčtování smluvní pokuty právo pověřit tímto třetí osobu na náklady zhotovitele, a to v případě, že zhotovitel neodstraní vady ani po opětovné písemné výzvě se stanovením dodatečné lhůty pro odstranění vad. 5. Za prodlení objednavatele s platbami dle čl. IV odst. 1 a 2, zaplatí zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dohodnuté ceny za každý den prodlení 6. Smluvní strany výslovně sjednávají, že objednatel je oprávněn smluvní pokutu, případně vzniklou náhradu škody, na které mu v důsledku porušení závazku zhotovitele vznikl právní nárok, započíst do kterékoliv úhrady, která přísluší zhotoviteli dle příslušných ustanovení smlouvy. 7. Smluvní pokuta sjednaná dle čl. X. je splatná do 15 - ti kalendářních dnů od okamžiku každého jednotlivého porušení ustanovení specifikovaného v čl. X této smlouvy, a to na účet objednatele. XI. M I M O Ř Á D N É A N E P Ř E K O N A T E L N É P Ř E K Á Ž K Y 1. Smluvní strany se osvobozují od odpovědnosti za částečné nebo úplné nesplnění smluvních závazků, jestliže se stala mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jejich vůli. 2. Za mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky se pokládají překážky, které vznikly po uzavření této smlouvy o dílo v důsledku stranami nepředvídaných a nepřekonatelných událostí, mimořádné a neodvratitelné povahy a mají bezprostřední vliv na plnění předmětu této smlouvy, jedná se především o živelné pohromy, válečné události případně opatření příslušných správních orgánů na území ČR. 3. Nastanou-li mimořádné a nepřekonatelné překážky dle čl. XI. odst. 2 této smlouvy, prodlužuje se doba plnění o dobu, po kterou budou mimořádné a nepřekonatelné překážky působit. XII. O D S T O U P E N Í O D S M L O U V Y 1. Práce zhotovitele, které vykazují již v průběhu provádění nedostatky nebo jsou prováděny v rozporu s touto smlouvou, je zhotovitel povinen nahradit bezvadným plněním. Pokud zhotovitel ve lhůtě, dohodnuté s objednatelem, takto zjištěné nedostatky neodstraní, může objednatel od smlouvy odstoupit. Vznikne-li z těchto důvodů objednateli škoda, je zhotovitel průkazně vyčíslenou škodu povinen uhradit. 2. Jestliže objednatel v průběhu plnění předmětu smlouvy zjistí, že dochází k prodlení se zahájením nebo prováděním prací oproti harmonogramu z důvodů na straně zhotovitele, nebo že na stavbě nejsou potřebné kapacity strojů, materiálů či pracovníků, či došlo ze strany zhotovitele k porušení ustanovení čl. II odst. 3 smlouvy, stanoví zhotoviteli lhůtu, do kdy má nedostatky odstranit. V případě, že zhotovitel neodstraní nedostatky ve stanovené lhůtě, může objednatel od smlouvy odstoupit. Objednatel má právo od smlouvy odstoupit i v případě, že k porušení ustanovení čl. II odst. 3 smlouvy zhotovitelem došlo opakovaně. Škodu, která objednateli z těchto důvodů vznikne, je zhotovitel povinen uhradit. 3. Pokud zhotovitel nesplní povinnost uvedenou v čl. XII. odst. 1 a odst. 2 je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit (s účinky EX NUNC), toto odstoupení vyžaduje písemnou formu a bude zhotoviteli doručeno. 4. Pokud zhotovitel nesplní povinnost uvedenou v čl. VIII. odst. 2 a odst. 3, vyzve objednatel zhotovitele ke splnění této povinnosti písemně, pokud zhotovitel tuto povinnost nesplní nejdéle do 5 pracovních dnů, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit (s účinky EX NUNC), toto odstoupení vyžaduje písemnou formu a bude zhotoviteli doručeno. 5. Bude-li zhotovitel nucen z důvodů na straně objednatele přerušit práce na dobu delší jak pět měsíců, může od smlouvy odstoupit, nebude-li dohodnuto jinak. 6. Každá ze smluvních stran je oprávněna písemně odstoupit od smlouvy, pokud: a) na majetek druhé smluvní strany byl prohlášen konkurs nebo povoleno vyrovnání, b) návrh na prohlášení konkursu byl zamítnut pro nedostatek majetku druhé smluvní strany, c) druhá smluvní strana vstoupí do likvidace, d) nastane vyšší moc uvedená v článku smlouvy, kdy dojde k okolnostem, které nemohou smluvní strany ovlivnit a které zcela a na dobu delší než 90 dnů znemožní některé ze smluvních stran plnit své závazky ze smlouvy. 7. Vznik některé ze skutečností uvedených v odstavci 6 je každá smluvní strana povinna oznámit druhé smluvní straně. Pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy však není rozhodující, jakým způsobem se oprávněná smluvní strana dozvěděla o vzniku skutečností opravňujících k odstoupení od smlouvy. 8. Pokud odstoupí od smlouvy objednatel z důvodů uvedených v odstavci 1 a 2 nebo některá ze smluvních stran z důvodů uvedených v odstavci 6, smluvní strany sepíší protokol o stavu provedení díla ke dni odstoupení od smlouvy; protokol musí obsahovat zejména soupis veškerých uskutečněných prací a dodávek ke dni odstoupení od smlouvy. Závěrem protokolu smluvní strany uvedou finanční hodnotu dosud provedeného díla. V případě, že se smluvní strany na finanční hodnotě díla neshodnou, nechají vypracovat příslušný znalecký posudek soudním znalcem. Smluvní strany je zavazují přijmout tento posudek jako konečný ke stanovení finanční hodnoty díla. K určení znalce, jakož i k úhradě ceny za zpracování posudku je příslušný objednatel. 9. Vzájemné pohledávky smluvních stran vzniklé ke dni odstoupení od smlouvy podle odstavců 1, 2 a 4 se vypořádají vzájemným zápočtem, přičemž tento zápočet provede objednatel. 10. Za den odstoupení od smlouvy se považuje den, kdy bylo písemné oznámení o odstoupení oprávněné smluvní strany doručeno druhé smluvní straně. Odstoupením od smlouvy nejsou dotčena práva smluvních stran na úhradu splatné smluvní pokuty a na náhradu škody. 11. V případě odstoupení od smlouvy jednou ze smluvních stran, bude k datu účinnosti odstoupení vyhotoven protokol o předání a převzetí nedokončeného díla, který popíše stav nedokončeného díla a vzájemné nároky smluvních stran. 12. Do doby vyčíslení oprávněných nároků smluvních stran a do doby dohody o vzájemném vyrovnání těchto nároků, je objednatel oprávněn zadržet veškeré fakturované a splatné platby zhotoviteli. 13. V dalším se v případě odstoupení od smlouvy postupuje dle příslušných ustanovení obchodního zákoníku. 14. Odstoupení od této smlouvy je vždy s účinky EX NUNC. (tedy od okamžiku zániku smlouvy) XIII. O S T A T N Í U J E D N Á N Í 1. Vlastníkem stavby je od počátku objednatel, a to od samého počátku. Objednatel má rovněž vlastnické právo ke všem věcem k provedení díla, které zhotovitel opatřil a dodal na místo provedení díla. 2. Objednatel se zavazuje, že nepřenese vlastnické právo ke zhotovené stavbě na třetí osobu před podpisem protokolu o předání a převzetí stavby. Smluvní strany se dohodly, že zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném díle až do doby odstranění poslední vady a nedodělku i v případě, pokud s nimi bylo dílo protokolárně předáno a převzato. 3. Pro případ odpovědnosti za škodu na díle dle čl. XIII. odst. 2 je zhotovitel povinen mít uzavřenou pojistnou smlouvu, a to po celou dobu zhotovování díla až do okamžiku předání a převzetí celého díla objednatelem. Výše pojistné částky musí být v minimální výši ceny díla dle čl. IV odst. 1., a dále na následující rozsah typů pojistných událostí: 4. Pojištění bude sjednáno pro případ odpovědnosti za škodu při výkonu podnikatelské činnosti je dodavatel povinen mít uzavřenou pojistnou smlouvu na škodu způsobenou v souvislosti s výkonem jeho podnikatelské činnosti nebo vztahem pojištěného, vyplývajícím ze stavebně montážních rizik budovaného díla, včetně škody následné, pokud dodavatel za škodu odpovídá v důsledku svého jednání. Tuto pojistnou smlouvu je dodavatel povinen mít uzavřenou po celou dobu zhotovování díla. Výše pojistné částky musí být v minimální výši 2 mil. Kč. Na žádost objednatele je zhotovitel povinen objednateli tuto skutečnost prokázat předložením příslušné pojistné smlouvy. 5. Zhotovitel se zavazuje, že při provádění všech prací bude dodržovat předpisy o bezpečnosti a ochraně života a zdraví pracovníků na stavbě. Rovněž prohlašuje, že bude dbát, aby nedocházelo ke škodám na majetku soukromých osob ani na majetku obce či státu. 6. Smluvní strany se dohodly na tom, že žádná ze smluvních stran není oprávněna postoupit práva a závazky z této smlouvy třetí osobě, bez výslovného písemného souhlasu druhé smluvní strany. 7. Zhotovitel je povinen vést účtování o stavbě samostatně, odděleně od ostatních jím realizovaných akcí a je povinen umožnit na základě žádosti objednatele provedení auditu realizace této stavby. 8. Objednatel je oprávněn u zhotovitele provést audit realizace stavby, zda byla provedena dle předložené nabídky a této smlouvy, a to buď svými pracovníky, nebo prostřednictvím jím pověřené třetí osoby. Objednatel je povinen o veškerých informacích, které se v souvislosti s tímto auditem dozví, zachovávat mlčenlivost, vyjma těch zjištění, kdy ze strany zhotovitele dojde k porušení závazků a povinností, k nimž se zhotovitel zavázal ve své nabídce a této smlouvě. 9. Zadavatel je povinen zaslat vyrozumění o provedení auditu zhotoviteli nejpozději 10 dnů před zahájením auditu. 10. Zadavatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli zprávu auditu k vyjádření, a to nejpozději do 10 dnů ode dne obdržení auditorské zprávy. Předání auditorské zprávy zhotoviteli k vyjádření bude provedeno oproti podpisu zástupce zhotovitele ve věcech smluvních. 11. Zhotovitel je povinen se vyjádřit k obdržené zprávě auditora nejpozději do 5- ti dnů ode dne jejího obdržení. Vyjádření ke zprávě auditora bude zhotovitelem předáno oproti podpisu zástupce zadavatele ve věcech smluvních. V případě, že se zhotovitel v daném termínu ke zprávě auditora nevyjádří, má se za to, že se zprávou ve všech bodech souhlasí. 12. Ve věcech souvisejících s plněním podle této smlouvy je za objednatele oprávněn jednat: - ve věcech smluvních a technických: - Mgr. Josef Tomek – ředitel Gymnázia, Praha 4, Postupická - ve věcech technických - ProjektyZeman.cz - odborný poradce projektant - Ing. František Postránecký - odborný poradce TDI - Ing. Lukáš Pojar – technický poradce školy Ve věcech souvisejících s plněním podle této smlouvy je za zhotovitele oprávněn jednat: - ve věcech smluvních: Ing. Josef Tománek, tel. 603 533 117 - ve věcech technických: Ing. Zdeněk Ptáček, tel. 602 747 786 XIV. Z Á V Ě R E Č N Á U S T A N O V E N Í 1. Smlouvou neupravené vztahy se řídí obecně platnými právními předpisy platnými na území České republiky. 2. Měnit nebo doplňovat text této smlouvy je možné jen formou písemných, oboustranně odsouhlasených dodatků. 3. Tuto smlouvu lze ukončit dohodou smluvních stran. Při ukončení smlouvy jsou smluvní strany povinny vzájemně vypořádat své závazky, zejména si vrátit věci předané k provedení díla, vyklidit prostory poskytnuté k provedení díla a místo provedení díla a uhradit veškeré splatné peněžité závazky podle smlouvy; zánikem smlouvy rovněž nezanikají práva na již vzniklé (splatné) majetkové pokuty podle smlouvy. 4. Jednotlivá ustanovení smlouvy jsou oddělitelná v tom smyslu, že neplatnost některého z nich nepůsobí neplatnost smlouvy jako celku. Pokud by se v důsledku změny právní úpravy některé ustanovení smlouvy dostalo do rozporu s českým právním řádem (dále jen "kolizní ustanovení") a předmětný rozpor by působil neplatnosti smlouvy jako takové, bude smlouva posuzována, jako by kolizní ustanovení nikdy neobsahovala a vztah smluvních stran se bude v této záležitosti, řídit obecně závaznými právními předpisy, pokud se smluvní strany nedohodnou na znění nového ustanovení, jež by nahradilo kolizní ustanovení. 5. Smluvní strany dohody výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150, 141 00 Praha 4 6. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech s platností originálu, z nichž tři obdrží objednatel a jeden zhotovitel. 7. Smlouva, jakož i případné dodatky, nabývají platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran. 8. Smluvní strany prohlašují, že se s obsahem této smlouvy včetně jejích příloh řádně seznámily, s jejím obsahem souhlasí, a že smlouvu uzavírají svobodně, nikoliv v tísni, či za nevýhodných podmínek. Na důkaz připojují své podpisy. Přílohy: č. 1. Specifikace díla a kalkulace ceny (oceněný výkaz výměr) č. 2. Časový harmonogram postupu prací V Praze dne 10.4.2017 V Praze dne 10.4.2017 ....................................... ....................................... objednatel zhotovitel Mgr. Josef Tomek Ing. Josef Tománek ředitel Gymnázia, Praha 4, Postupická jednatel JAVORNÍK-CZ-PLUS s.r.o. Stejnopis č.: 1 11