Smlouva č. 339 Podepsané smluvní strany: Prádelny a čistírny Náchod a.s. Jugoslávská 20, 547 01 Náchod IČO: 46504991, DIČ: CZ46504991, zapsaná v OR KS Hradec Králové, oddíl B, vložka 657, zastoupená panem Ing. Petrem Vlachem, předsedou představenstva bankovní spojení:xxxxxxxxxxxxxxxx (dále jen „dodavatel") a Královéhradecká lékárna a.s. Veverkova 1343/1, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové Spisová značka: B 2721 vedená u Krajského soudu v Hradci Králové Zastoupená: pan Mgr. Josef Dag Veselý, předseda představenstva IČO: 27530981 DIČ: CZ699004900 Místa dodání (pracoviště): 1) Lékárna na poliklinice ve Dvoře Králové n. L., Rooseveltova 474, 544 01 Dvůr Králové nad Labem 2) Lékárna v Ambulantním pavilonu Náchod, Purkyňova 446, 547 69 Náchod 3) Nemocniční lékárna Náchod, Boženy Němcové 738, 547 01 Náchod 4) Lékárna v nemocnici Broumov, Smetanova 91, 550 01 Broumov 5) Lékárna U Anděla strážce Jaroměř, Nám. Ceskoslovenské armády 22, 55101 Jaroměř 6) Lékárna Všestary, Všestary 154, 50312 Všestary 7) Lékárna U Zlatého hada, Husovo náměstí 2, 552 03 Česká Skalice Fakturační/ kontaktní e-mail: xxxxx (dále jen „objednatel") uzavírají podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanskýzákoník, ve znění pozdějších předpisů tuto Smlouvu na praní prádla (dále jen „Smlouvu") Smluvní strany, vědomy si svých závazků v této smlouvě obsažených a s úmyslem být touto smlouvou vázány, dohodly se na následujícím znění Smlouvy: Předmět smlouvy 1.1. Dodavatel se touto Smlouvou zavazuje provádět pro objednatele prádelenské služby spočívající v hygienické údržbě veškerého textilního souboru (prádla) užívaného objednatelem. Tyto služby zahrnují: a) svoz prádla z předem dohodnutých svozových míst, b) praní prádla termodezinfekčním způsobem, c) sušení prádla, d) mandlování, žehlení, e) balení prádla k expedování, f) adjustaci, g) drobné opravy prádla, h) značení identifikaci prádla, i) rozvoz prádla zpět do dohodnutých svozových míst v předem dohodnutých dnech 1.2. Obě strany smlouvy se dohodly, že budou oboustranně dbát o dodržování platných zákonů, vyhlášek, směrnic a prováděcích pokynů v platném znění, zejména pak: zákon č. 258 / 2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, vyhlášku MZd. ČR č. 306/2012 Sb. zásady pro odborné ošetřování zdravotnického prádla, schválené Asociací prádelen a čistíren a Textilním zkušebním ústavem, s.p. v Brně 1.3 Dodavatel se zavazuje provádět službu ve lhůtě do 10 dní od obdržení prádla, s veškerou odbornou péčí a ke zpětnému odběru obalových materiálů. 1.4 Dodavatel bude zajišťovat službu celoročně v dohodnutých pracovních dnech. 1.5 Objednatel se zavazuje za provedení služby řádně a včas zaplatit. Cena služby a platební podmínky • Cena za provedení služby se sjednává mezi smluvními stranami dohodou a smluvní ceny jsou prezentovány ceníkem zhotovitele, který je nedílnou přílohou této smlouvy. Ceny jsou uvedeny v Kč za kus konkrétního druhu prádla a bez DPH (základní sazba). Ceník rovněž obsahuje další nadstandardní služby poskytované zhotovitelem. • Cena zahrnuje rozsah provedení služby dle článku 1.1 této smlouvy. • Po uplynutí termínu platnosti ceníku si dodavatel vyhrazuje právo změnit cenu služby z důvodů zvýšení cen energií, PHM a dalších nákladově spojených položek. • Vyúčtování provedené služby bude probíhat formou měsíční hromadné fakturace se lhůtou splatností do 14 dnů ode dne doručení účetního dokladů objednateli. Při pochybnostech se má za to, že účetní doklad byl doručen nejpozději třetí den po odeslání dodavatelem. • Smluvní strany se dohodly, že při nedodržení lhůty splatnosti dle předchozího bodu této smlouvy, zaplatí objednatel dodavateli smluvní pokutu ve výši 0,05% z fakturované částky za každý den prodlení. Místo a způsob plnění • Místem plnění je provozovna dodavatele. • Smluvní strany se dohodly, že s odvoláním na vyhlášku č. 306/2012 Sb. nebudou použité provozní prádlo počítat a pro adjustaci, předání objednateli a fakturaci prádla v čistém stavu jsou rozhodné údaje a počty dodavatele. Objednatel však s prádlem předá dodavateli písemný průvodní doklad s uvedením počtu kusů prádla dle sortimentu zasílaného k provedení údržby v nečistém stavu. Smluvní strany uznávají skutečnost jisté prádelenské technologické omezenosti v odstraňování stabilizovaných forem znečištění běžně aplikovaných ve zdravotnictví a budou tento fakt respektovat. Odpovědnost za vady - řešení neshod • Dodavatel je povinen dodat objednateli prádlo v takové kvalitě, která zaručuje jeho řádné použití k účelu, k němuž je určeno. V případě výskytu neshod v kvalitě praní a žehlení je dodavatel povinen tyto neshody dle technologických možností odstranit bezplatně a co nejdříve. • Objednatel může uplatnit nároky z neshod písemným podáním předaným průkazně zástupci dodavatele (řidiči, sběrně) nebo zaslání v písemné či elektronické podobě do 2 pracovních dnů od převzetí zakázky v čistém stavu od dodavatele. • Případné zjištěné kvantitativní rozdíly či záměny jsou řešeny vzájemnou dohodou. V případě opakujících se rozdílů se obě strany dohodnou na dalším postupu, majícím za cíl eliminaci těchto rozdílů. • Smluvní strany sjednávají, že jakékoliv spory, neshody nebo nároky vyplývající s této smlouvy budou nejdříve řešit smírnou cestou. Platnost a změny smlouvy • Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou. Je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž každá ze stran obdrží jedno vyhotovení. Smlouvu lze ukončit písemnou dohodou obou smluvních stran nebo výpovědí s výpovědní lhůtou dvou měsíců. Výpovědní lhůta začíná běžet prvním dnem následujícího měsíce po doručení písemné vypovědi druhé smluvní straně. Při nedodržení vypovědní lhůty se objednatel i dodavatel zavazují uhradit druhé straně smluvní pokutu ve vyši 5000,- Kč za každý nedodržený měsíc vypovědní lhůty. Důvody vypovědi nemusí být uvedeny. Jednoměsíční výpověď lze uplatnit v těchto případech: a) dodavatel prokazatelně technologickým procesem devastuje prádlo, což však musí být doloženo nezávislou akreditovanou společností např. s.p. TZÚ Brno nebo vyjádřením soudního znalce, b) dodavatel opakovaně a prokazatelně nedodržuje dohodnutý termín svozu a závozu prádla, c) objednatel je v prodlení s řádně ujednanou splatností faktur (účetních dokladů) více jak 30 dnů po splatnosti, d) objednatel či dodavatel opakovaně a prokazatelně nedodržují smluvně dohodnuté podmínky, e) objednatel nepředal tři měsíce po sobě jdoucí žadné prádlo k provedení údržby. • Měnit obsah smlouvy lze pouze písemně, včetně smluvních podmínek, dodatků a příloh, které jsou ve smlouvě přímo uvedeny jako její nedílné součásti. Závěrečná ustanovení • Tato smlouva je aktualizací smlouvy č. 339 ze dne 18.10.20 18 a nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu oprávněných zástupců obou smluvních stran. Dodatek ke smlouvě č. 339 ze dne 18.10.2018 „Pravidla pro praní prádla kontaminovaného radionuklidy a cytostatiky" zůstává nadále v platnosti a je nedílnou součástí této smlouvy. • Tato Smlouva a vztahy z ní vyplývající se řídí právním řádem České republiky, zejména příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. • Účastníci této smlouvy prohlašují a stvrzují svými podpisy, že tuto smlouvu uzavírají ze své vůle, svobodně a vážně, že ji neuzavírají v tísni ani za nijak nápadně nevýhodných podmínek, že ji před podpisem řádně přečetli a jsou srozuměni s jejím obsahem. V Náchodě, dne 4.1.2022 Za objenatele: Za dodavatele: Mgr. Josef Dag Veselý Ing. Petr Stěhule předseda představenstva člen představenstva společnosti