Smlouva na servis systémů provozní vzduchotechniky objektu (dále jen „smlouva“) 1. Smluvní strany Národní technická knihovna příspěvková organizace Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy se sídlem: Technická 6/2710, 160 80 Praha 6 - Dejvice IČ: 61387142 DIČ: CZ61387142 bankovní spojení: Česká národní banka, č. ú.: 8032031/0710 jednající Ing. Martinem Svobodou, ředitelem (dále jen „objednatel“) Zhotovitel: KLIMAK, s.r.o. se sídlem Fričova 13, Praha 2, 120 00 IČO: 48534595 Sp. zn. 18872 C vedená u MS v Praze Bankovní spojení: Raiffeisenbank, a.s., Č. účtu: 88401078/5500 Zastoupený: Ing. Martinem Novým – jednatelem společnosti (dále jen „poskytovatel“) 2. Předmět smlouvy 2.1 Předmětem této smlouvy je povinnost poskytovatele provádět pravidelné servisní prohlídky a údržbu vč. revizní činnosti systémů provozní vzduchotechniky, jehož technická specifikace je nedílnou přílohou Smlouvy. Předmět díla je blíže specifikovaný v příloze č. 1 této smlouvy. 2.2 Poskytovatel je povinen jednat s náležitou péčí. Poskytovatel je povinen do 10 dní po uzavření této smlouvy předložit objednateli harmonogram plnění této smlouvy na dobu 12 následujících měsíců (tj. uvést přesná data, kdy má v plánu realizovat jednotlivé úkony údržby tak, aby byly plněny povinnosti vyplývající z příslušných právních předpisů, technických požadavků výrobce zařízení, resp. ustanovení technické specifikace, která je nedílnou přílohou č. 1 této smlouvy). Tento harmonogram je poskytovatel povinen zpracovat rovněž pro každý následující rok plnění této smlouvy a doručit jej objednateli nejpozději 30 dní před zahájením příslušného roku plnění smlouvy. 2.3 Poskytovatel je dále povinen písemně upozornit objednatele, nejméně 10 dní předem, na potřebu jakéhokoli dalšího úkonu údržby, který není uveden v harmonogramu přílohy č. 1 této smlouvy. Poskytovatel je povinen tento harmonogram údržby dodržovat bez nutnosti dalších výzev a upozornění objednatele. 2.4 Jakýkoli úkon údržby v budově objednatele je povinen poskytovatel ohlásit objednateli nejméně 3 pracovní dny předem tak, že uvede datum, čas kontroly a jména konkrétních fyzických osob, které úkon v budově objednatele provedou. Kontakty na objednatele: * Ing. Jaroslav Bambous – jaroslav.bambous@techlib.cz * Naděžda Popracová – nadezda.popracova@techlib.cz * Ing. Vladimír Pavlík – vladimir.pavlik@techlib.cz 2.5 O provedení každého úkonu údržby je nutné pořídit písemný záznam ve formě revizní zprávy nebo odborné prohlídky a tuto neprodleně předložit k podpisu osobě oprávněné objednatele. Úkon údržby je nutné rovněž písemně zanést do provozní knihy. 3. Doba trvání smlouvy 3.1 Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou 5 let. 3.2 Smluvní strany mohou tuto smlouvu písemně vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou, která začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, kdy byla výpověď doručena druhé smluvní straně, a to i bez udání důvodu. 3.3 Poskytovatel i příjemce mohou tuto smlouvu písemně vypovědět s 2 měsíční výpovědní lhůtou, pokud druhá smluvní strana přes písemné upozornění neplní své závazky vyplývající z této smlouvy. Výpovědní lhůta v takovém případě začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po měsíci, kdy byla výpověď doručena druhé smluvní straně. 4. Cena 4.1 Celková odměna poskytovatele za 5 let plnění smlouvy činí: a) cena v Kč bez DPH 1.402.400,- Kč, b) DPH 294.504,- Kč, c) cena v Kč včetně DPH 1.696.904,- Kč. 4.2 Smluvní strany se dohodly, že cena za poskytované servisní služby bude uhrazena takto: Jednotlivě na základě daňového dokladu – faktury, která bude poskytovatelem vystavena na základě podepsané zprávy o provedení předmětného úkonu vždy po jeho provedení. 4.3 Splatnost daňového dokladu - faktury je 30 dnů od jeho odeslání na adresu příjemce. 5. Smluvní pokuty 5.1 V případě, že poskytovatel poruší povinnosti vyplývající z příslušných právních předpisů, technických požadavků výrobce zařízení, resp. ustanovení technické specifikace, která je nedílnou přílohou č. 1 této smlouvy, zejména povinnosti ohledně termínů nebo rozsahu údržby systémů provozní a požární vzduchotechniky objektu, je objednatel oprávněn požadovat od poskytovatele smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč. 5.2 V případě, že poskytovatel nenastoupí k opravě či k odstranění poruchy či závady ve lhůtě uvedené v čl. 6.1 této smlouvy, může Objednatel uplatnit nárok na smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč. 5.3 V případě porušení povinnosti poskytovatele uvedené v čl. 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 je objednatel oprávněn požadovat od poskytovatele smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. 6. Další ujednání 6.1 Poskytovatel se zavazuje provádět předmět smlouvy následovně: * Provádění prací, které mohou jakkoli omezit chod budovy, budou prováděny mimo otevírací dobu budovy nebo dle dohody * Zahájení plnění prací zhotovitelem do 48 hodin od nahlášení požadavku objednatelem a to v nepřetržitém režimu * Práce nad rámec paušálu budou sjednávány tak, že zástupce objednatele odsouhlasí písemnou formou předmět, čas, a cenu plnění. * Hlášení požadavků na servisní zásahy objednatelem prostřednictvím nepřetržité služby poskytovatele na kontaktech: Tel.: +420 737 200 494 E-mail: servis@klimak.cz 6.2 Poskytovatel garantuje, že plnění této smlouvy bude zcela v souladu s příslušnými právními předpisy a včas písemně upozorní objednatele o všech termínech a lhůtách, které jsou s poskytováním plnění spojena. To platí zejména o všech termínech revizí, zkoušek nebo servisních zásahů v následujících 12 měsících po ukončení této smlouvy – všechny toto údaje je poskytovatel povinen objednateli písemně předat nejpozději 90 dní před ukončením této smlouvy (bez ohledu na to, zda k ukončení dojde uplynutím doby, na kterou je smlouvy sjednána nebo dříve v důsledku výpovědi této smlouvy). V případě nesplnění této povinnosti je poskytovatel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení této povinnosti. 6.3 Pokud hodlá poskytovatel zajišťovat některou z činností prostřednictvím svého subdodavatele je povinen doložit příslušnou požadovanou kvalifikaci tohoto subdodavatele ve vztahu k zajišťované (certifikaci výrobce). Poskytovatel je rovněž povinen nahlásit objednateli případnou změnu subdodavatele, a to do 3 pracovních dnů uskutečnění této změny. Nový subdodavatel musí splňovat stejnou kvalifikaci jako subdodavatel původní. 6.4 Poskytovatel garantuje objednateli, že po celou dobu plnění smlouvy je pojištěn za škodu způsobenou třetím osobám ve výši min. 10.000.000,- Kč. Poskytovatel je povinen prokázat tuto skutečnost objednateli na jeho výzvu do 3 pracovních dnů od doručení výzvy. V případě nesplnění této povinnosti je poskytovatel povinen uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč. 6.5 Poskytovatel je povinen zajistit mlčenlivost svých zaměstnanců o veškerých údajích, s kterými se v průběhu poskytování servisních služeb dle této smlouvy u objednatele seznámili, a které souvisejí s předmětem činnosti objednatele. 6.6 Vztahy mezi smluvními stranami, které nejsou výslovně upraveny touto smlouvou, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů. 6.7 Případné změny v označení či zastoupení smluvních stran je povinna smluvní strana, u které změna nastala, písemně oznámit a doložit prokazatelným způsobem bez zbytečného odkladu druhé smluvní straně. Jakékoliv jiné změny nebo doplňky této smlouvy jsou platné a účinné pouze formou písemných oboustranně podepsaných dodatků. 6.8 Tato smlouva je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž obě smluvní strany obdrží po jednom vyhotovení. 7. Přílohy: 7.1 Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy: 1. Technická specifikace V Praze dne 27. 3. 2017 V Praze dne 17. 3. 2017 ________________________________ _________________________________ Národní technická knihovna KLIMAK, s.r.o. Ing. Martin Svoboda, ředitel Ing. Martin Nový, jednatel