Smlouva o dílo a o poskytování služeb Smluvní strany: 1. Objednatel Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 Sídlo: Postupická 3150, 141 00 Praha Zastoupený: Mgr. Josef Tomek - ředitel školy IČO: 60459085 DIČ: CZ60459085 RED-IZO: 600005089 (dále jen „objednatel“) a 2. Zhotovitel Společnost: Grant Help, s.r.o. Sídlo: Praha 1 - Nové Město, Václavské náměstí 828/23, PSČ 11000 Zastoupená: Mgr. Milanem Eliášem IČO: 27645240 DIČ: CZ27645240 Zápis v OR: 11.1.2007 Bankovní spojení: UniCredit Bank číslo účtu: 2106496162/2700 (dále jen „zhotovitel“) níže uvedeného dne měsíce a roku podle ustanovení § 2586 a násl. ve spojení s § 2430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“) uzavírají tuto smlouvu o dílo a o poskytování služeb (dále jen „smlouva“) I. Úvodní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavírána v souvislosti s realizací projektu „Projekt energetické úspory v objektech školy“ spolufinancovaného z Operačního programu Praha - pól růstu ČR, který bude poskytovat komplexní služby v oblasti udržitelného stavění projektové a realizační části projektu v rámci 12. výzvy Magistrátu hlavního města Prahy, popřípadě v rámci některé z následujících výzev Magistrátu hlavního města Prahy, která bude svým obsahem odpovídat zadání výzvy č. 12. V rámci projektu budou řešeny budovy a objekty specifikované v dokumentu „Operační program Praha – pól růstu ČR“ (dále též jen „projekt“ nebo „stavby“). 2. Účelem smlouvy je zajištění zpracování energetického hodnocení a dále kompletní dokumentace k podání žádosti o dotaci, včetně podání samotné žádosti a s tím související činnosti spočívající v řízení přípravy projektu a dále zajištění administrace zadávacího řízení na zhotovitele stavby a stanovení podmínek vzájemné spolupráce smluvních stran, jejímž cílem je získání dotace z Operačního programu Praha – pól růstu za splnění veškerých podmínek dle příslušných právních předpisů, závazných pokynů a podmínek poskytovatele dotace a interních předpisů Magistrátu hlavního města Prahy. II. Předmět smlouvy 1. Dílo Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele na svůj náklad a nebezpečí zhotovit pro objednatele dílo spočívající ve: a) Zpracování energetického posudku (dále jen „EP“) a zpracování průkazu energetické náročnosti budovy (dále jen „PENB“) na stav po zateplení; b) Přípravě projektové žádosti o dotaci. V souvislosti s prováděním a zhotovením části díla uvedeného výše pod písm. b) bude dále zhotovitel pro objednatele provádět činnost spočívající v Řízení přípravy projektu a současně zajistí podání žádosti o dotaci. 2. Služby Zhotovitel se touto smlouvou dále zavazuje pro objednatele obstarat záležitosti spočívající v provádění následující činnosti: c) Administrace zadávacího řízení na zhotovitele stavby v rámci projektu. 3. Podrobná specifikace předmětu smlouvy: Ad a) Zpracování energetického posudku (dále jen „EP“) a zpracování průkazu energetické náročnosti budovy (dále jen „PENB“) na stav po zateplení * EP bude zpracován dle vyhl. č. 480/2012 Sb., o energetickém auditu a energetickém posudku vypracovaný energetickým specialistou (oprávněnou osobou podle zák. č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů); * EP bude respektovat a budou jeho výstupem současně známé požadavky magistrátu hlavního města Prahy pro případné čerpání dotací v rámci nejbližší výzvy OP PPR; * PENB bude zpracován pro navrhovaný stav, kdy hodnocená budova musí splnit minimálně požadavky na energetickou náročnost budovy s téměř nulovou spotřebou energie dle par. 6, odst. 1 vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu č. 78/2013 Sb. o energetické náročnosti budov v aktuálním znění; * EP a PENB bude dodán v tištěném vyhotovení a v datové podobě na CD ve formátu PDF a dále ve zdrojových formátech. Ad b) Příprava a podání projektové žádosti o dotaci, řízení přípravy projektu * kompletní zpracování projektové žádosti a zajištění všech povinných příloh v rozsahu stanoveném v dokumentu „Pravidla pro žadatele a příjemce“ Operační program Praha – pól růstu, jež je součástí dokumentace výzvy č. 12 k předkládání žádosti o podporu v rámci OP PPR, a dle závazných podmínek poskytovatele dotace; * Zpracování povinné přílohy studie proveditelnosti, * zpracování kumulativního rozpočtu dle závazného vzoru uveřejněného v rámci výzvy k předkládání žádostí o podporu včetně výdajů na projektovou přípravu a technický dozor; * předložení kompletní projektové žádosti poskytovateli dotace dle závazných podmínek poskytovatele dotace v tištěné podobě i v elektronickém prostředí MS2014+, v případě potřeby doplnění projektové žádosti dle požadavků poskytovatele dotace; * řešení námitek a stížností v případě nesouhlasu příkazce s výsledkem hodnocení projektu (podání žádosti o přezkum rozhodnutí tzv. přezkumné komisi); * příprava a kompletace všech podkladů (včetně ekonomických) vedoucích k vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace (dále jen „RoPD“) a k řádnému uzavření smlouvy s poskytovatelem dotace (Smlouva o poskytnutí podpory s magistrátem hlavního města Prahy), dle závazných podmínek poskytovatele dotace. Ad c) Administrace zadávacího řízení na zhotovitele stavby v rámci projektu * komplexní obstarání organizace zadávacího řízení na výběr zhotovitele stavby v rámci projektu v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek (dále též jen „ZZVZ“), s podmínkami FIDIC žlutá kniha, požadavky zadavatele díla a požadavky poskytovatele dotace, * zajištění všech potřebných dokumentů pro uzavření smluv s vybranými dodavateli v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. 4. Předmětem této smlouvy je současně závazek objednatele řádně dokončené dílo převzít a uhradit za něj zhotoviteli sjednanou cenu a dále zaplatit zhotoviteli odměnu za splnění příkazu podle článku II., odst. 2, písm. c). III. Doba trvání smlouvy a termíny plnění 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to počínaje dnem jejího popisu oběma smluvními stranami a konče dnem předání všech dokumentů objednateli. 2. Termíny plnění: * Zpracování EP a PENB dle článku II., odst. 1., písm. a) smlouvy: nejpozději do 5 měsíců od podpisu smlouvy. * Zpracování kompletní projektové žádosti o dotaci podle článku II., odst. 1., písm. b) smlouvy: nejpozději do 6 měsíců od podpisu smlouvy. Uplyne-li již lhůta pro podání žádosti o dotaci v rámci 12. výzvy OP Praha - pól růstu ČR, pak bude zpracování projektové žádosti o dotaci v rámci další následné výzvy OP Praha - pól růstu ČR – PO 2 Udržitelná mobilita a energetické úspory, SC 2.1 Energetické úspory v městských objektech dosažené také s využitím vhodných obnovitelných zdrojů energie, energeticky efektivních zařízení a inteligentních systémů řízení. * Zahájení organizace zadávacího řízení (ZŘ) dle článku II., odst. 2., písm. c) smlouvy: nejpozději do 1 týdne od písemné výzvy zadavatele. 3. Dílo dle článku II., odst. 1., písm. a) – b) smlouvy se považuje za dokončené a objednatelem převzaté dnem podpisu Protokolu o předání a převzetí díla oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Dílo bude objednateli předáváno postupně v termínech uvedených v předchozím odstavci. Zhotovitel bude objednatele současně v termínech dle článku V., odst. 2., písm. g) smlouvy písemně informovat o podání žádosti o dotaci. O činnosti dle článku II., odst. 2., písm. c) smlouvy je zhotovitel povinen předkládat objednateli zprávy též v souladu s článkem V., odst. 2., písm. g) smlouvy. Tyto zprávy písemně potvrzené objednatelem mají povahu výkazu o poskytnutých službách přijatých objednatelem. 4. Smlouvu lze před uplynutím doby sjednané v odst. 1 tohoto článku smlouvy ukončit písemnou dohodou smluvních stran, nebo písemnou výpovědí objednatele či zhotovitele, a to způsobem níže uvedeným. 5. Objednatel je dále oprávněn tuto smlouvu písemně vypovědět bez výpovědní doby v případě, že nedojde k poskytnutí dotace z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Účinky takové výpovědi nastávají dnem jejího doručením zhotoviteli. 6. Zhotovitel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu v případě, že i přes předchozí písemnou výzvu zhotovitele bude objednatel v prodlení delším než 60 dní se splněním své povinnosti uvedené v článku V., odst. 3. písm. b) této smlouvy. Výpověď zhotovitele musí být písemná. Výpověď nabývá účinnosti k poslednímu dni měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď objednateli doručena. IV. Cena díla a platební podmínky. 1. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 526/1990 Sb. o cenách (v platném znění) se smluvní strany dohodly, že objednatel zaplatí zhotoviteli za jeho činnost sjednanou cenu v celkové výši 1 180 000,- Kč (bez DPH). K uvedené ceně bude připočteno DPH v zákonné výši. 2. Součástí ceny nejsou správní poplatky. 3. Sjednaná cena je členěna: Popis činnosti Cena bez DPH DPH 21% Cena vč. DPH Zpracování energetického posudku a zpracování průkazu energetické náročnosti budovy na stav po zateplení 300 000,- Kč 63 000,- Kč 363 000,- Kč Příprava a podání projektové žádosti o dotaci, řízení přípravy projektu 600 000,- Kč 126 000,- Kč 726 000,- Kč Administrace zadávacího řízení na zhotovitele stavby v rámci projektu 280 000,- Kč 58 800,- Kč 338 800,- Kč CELKEM 1 180 000,- Kč 247 800,- Kč 1 427 800,- Kč 4. Sjednaná cena je cenou celkovou a nepřekročitelnou. Cenu je možné překročit pouze v souvislosti se změnou daňových právních předpisů týkajících se DPH, a to nejvýše o částku odpovídající této legislativní změně. Změnu ceny bude zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli a důvod změny doložit. Nově určená cena bude předmětem dodatku smlouvy. 5. Cena, jež zahrnuje cenu zhotoveného díla a odměnu zhotovitele za provádění dalších činností dle této smlouvy je splatná na základě faktur (daňových dokladů) vystavených zhotovitelem se splatností 30 dnů ode dne doručení. Zhotovitel je oprávněn vystavit faktury následovně: * Fakturu za zpracování energetického posudku a zpracování průkazu energetické náročnosti budovy na stav po zateplení podle článku II., odst. 1., písm. a) smlouvy: po předání dokumentace objednateli; * Fakturu za přípravu a podání projektové žádosti o dotaci včetně řízení přípravy projektu podle článku II., odst. 1., písm. b) smlouvy takto: 75% z dílčí ceny uvedené v článku IV., odst. 3. smlouvy, položka na 2. řádku tabulky, po registraci akce po provedení kontroly formálních náležitostí a přijatelnosti; 25% z dílčí ceny uvedené v článku IV., odst. 3. smlouvy, položka na 2. řádku tabulky, po uzavření Smlouvy o poskytnutí podpory (dotace); * Fakturu za administraci zadávacího řízení na zhotovitele stavby v rámci projektu dle článku II., odst. 2., písm. c): po dokončení všech úkonů plynoucích ze ZZVZ. 6. Výše uvedené ceny zahrnují i veškeré náklady vynaložené v souvislosti s plněním závazků zhotovitele dle této smlouvy s výjimkou správních poplatků. 7. Dojde-li k ukončení smlouvy dle článku III., odst. 4., 5. nebo6. této smlouvy, vzniká zhotoviteli nárok pouze na tu část ceny, na jejíž fakturaci vznikl nárok do okamžiku ukončení smlouvy. 8. Veškeré faktury musí splňovat náležitosti daňového dokladu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a účetního dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů nebo podle příslušných ustanovení právního předpisu, který uvedené předpisy nahradí. Faktury musí být řádně doručeny na adresu objednatele uvedenou v této smlouvě. 9. Objednatel je oprávněn neprodleně vrátit zhotoviteli bez zaplacení fakturu, která nebude obsahovat náležitosti stanovené zákonem nebo sjednané touto smlouvou. 10. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury objednateli. 11. Platby budou probíhat bezhotovostní formou na bankovní účet zhotovitele, uvedený v záhlaví této smlouvy. Změnu bankovního spojení a čísla účtu zhotovitele bude možné provést pouze písemným dodatkem k této smlouvě nebo písemným sdělením prokazatelně doručeným objednateli, nejpozději spolu s příslušnou fakturou. Toto sdělení musí být podepsáno osobou (osobami) oprávněnou (oprávněnými) k podpisu této smlouvy. V. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Objednatel vydá plnou moc zhotoviteli k jednání v rozsahu nezbytném pro splnění povinností zhotovitele dle této smlouvy. Zhotovitel bude moci touto plnou mocí pověřit i třetí osoby v plném rozsahu nebo omezeně. Zhotovitel přebírá odpovědnost za jednání třetí osoby. Bez plné moci není oprávněn uskutečnit jménem objednatele žádná právní jednání, zejména objednatele jakkoli zavazovat. 2. Zhotovitel je povinen: a) provést, dokončit a předat dílo v souladu s veškerými platnými právními, technologickými a technickými předpisy a normami. Za jakékoliv porušení předpisů v souvislosti s provedením díla nese zhotovitel odpovědnost. Zjistí-li zhotovitel nesoulad mezi zadávacími podklady, nebo požadavky objednatele na straně jedné a právními nebo technickými předpisy a normami na straně druhé, je povinen na toto okamžitě písemně upozornit objednatele; b) provést, dokončit a předat dílo v termínech stanovených touto smlouvou a pokyny objednatele; dílo se považuje za dokončené a předané dnem podpisu protokolu o předání a převzetí díla oprávněnými pracovníky obou smluvních stran; c) předat objednateli veškerou dokumentaci, která je předmětem díla, vždy ve 2 originálních vyhotoveních v listinné podobě a současně v elektronické podobě ve formátu .pdf a v dalších formátech uvedených v článku II., odst. 2. této smlouvy; d) účastnit se v rámci řízení přípravy projektu a administrace zadávacího řízení na zhotovitele stavby všech jednání projektového týmu; e) předkládat pravidelné měsíční zprávy o stavu přípravy projektu a podání žádosti o dotaci, a to vždy nejpozději každého 5. dne kalendářního měsíce, a dále předkládat pravidelné měsíční zprávy a o své činnosti prováděné dle článku II., odst. 2., písm. e) smlouvy, a to nejpozději do 5. dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž tuto činnost pro objednatele vykonal; f) vyjádřit se k důvodům neposkytnutí dotace z příslušného operačního programu g) vykonávat v souladu se svým oprávněním a platnými předpisy činnost, která je předmětem příkazu (tj. činnost dle této smlouvy, která nespadá do rámce zhotovení díla); h) při výkonu své činnosti postupovat s odbornou péčí a v zájmu objednatele; i) bez zbytečného odkladu oznámit objednateli všechny okolnosti, které zjistil při vykonávání své činnosti, a které mohou mít vliv na změnu pokynů nebo zájmů objednatele; j) při výkonu své činnosti upozornit objednatele na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody; v případě, že objednatel i přes upozornění zhotovitele na splnění pokynů trvá, zhotovitel neodpovídá za škodu takto vzniklou; k) užívat databáze, evidence, informace a materiály objednatele výlučně k účelům vymezeným v této smlouvě při své činnosti pro objednatele, nikoliv pro sebe či jiné subjekty; l) v případě, že zhotovitel použije v souladu s touto smlouvou pro výkon své činnosti jiný subjekt a uvedený subjekt poruší jakýkoli závazek ze smlouvy, odpovídá zhotovitel stejně, jako kdyby závazek porušil sám. 3. Objednatel je povinen: a) informovat zhotovitele o všech skutečnostech významných pro úspěšnou realizaci předmětu smlouvy a poskytnout mu k provádění sjednaných činností nutnou nezbytnou součinnost; b) poskytnout zhotoviteli ve smlouvě dohodnutou odměnu; c) má-li opatřit některé věci k provádění díla, učinit tak bezodkladně na výzvu zhotovitele. 4. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, které má vady. 5. Zhotovitel bere na vědomí, že v souladu se čl. 125 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 v platném znění, je řídící orgán, tj. orgán zodpovědný za účelné, efektivní a hospodárné řízení a provádění Operačního programu Praha - pól růstu v souladu se zásadami řádného finančního řízení, oprávněn provádět kontroly v rámci projektu. V případě provádění takové kontroly se zhotovitel zavazuje poskytnout příslušnému řídícímu orgánu veškerou potřebnou součinnost. Zhotovitel se zejména zavazuje poskytnout příslušným orgánům informace a doklady týkající se jeho činnosti dle této smlouvy v souladu s ustanovení § 2 e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve státní správě. 6. Zhotovitel se zavazuje při plnění předmětu této smlouvy vždy postupovat v souladu s veškerými platnými právními předpisy a zároveň i s aktuálně platnými závaznými pokyny a v souladu s interními předpisy Magistrátu hlavního města Prahy (dále i jen jako „MHMP“). Z hlediska technické specifikace jsou pro zhotovitele podstatné následující dokumenty: * Programový dokument Operačního programu Praha - pól růstu ČR včetně příloh; * Pravidla pro žadatele a příjemce podpory z Operačního programu Praha - pól růstu ČR  včetně příloh; * Výzva č. 12 v rámci Operačního programu Praha – pól růstu ČR včetně příloh, in eventum některá z následujících výzev MHMP, která bude svým obsahem odpovídat zadání výzvy č. 12. 7. Zhotovitel bere na vědomí, že rozsah plnění závazků z této smlouvy je závislý na poskytnutí dotace z Operačního programu Praha - pól růstu ČR objednateli. V případě, že k poskytnutí dotace objednateli nedojde, jedná se o změnu závazku z důvodu částečné nemožnosti plnění a objednatel je oprávněn smlouvu vypovědět dle ustanovení článku III., odst. 6 této smlouvy. VI. Porušení smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že pokud bude zhotovitel v prodlení s plněním předmětu smlouvy dle termínů plnění uvedených v článku III., odst. 2., nebo v článku V., odst. 2., písm. d) – e) této smlouvy o více než 10 dní, vzniká objednateli právo požadovat na zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,-Kč za každý den prodlení. 2. Bude-li objednatel v prodlení se zaplacením řádně vystavené a doručené faktury zhotovitele o více než 30 dnů, vzniká zhotovitelovi právo na zaplacení úroku z prodlení, který činí 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 3. Sankce jsou splatné do 10 dnů po jejich vyúčtování a povinná strana sankci uhradí přednostně, smluvní pokuta se nezapočítává za případnou náhradu škody, vznikne-li na ni některé ze smluvních stran právo. VII. Povinnost mlčenlivosti 1. Zhotovitel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které s v rámci plnění závazků z této smlouvy dozví a které nejsou svou povahou určeny pro veřejnost. Zejména se zhotovitel zavazuje neposkytovat třetím osobám důvěrné informace o objednateli. Tato povinnost mlčenlivosti trvá i po dobu 3 let po skončení této smlouvy. 2. Vzniknou-li pochybnosti, je-li určitá informace důvěrná či nikoliv, má se za to, že se o důvěrnou informaci jedná. 3. Zhotovitel bere na vědomí, že důvěrnými informacemi objednatele podle odst. 1 tohoto článku smlouvy jsou jím poskytnuté podklady a informace určené zhotoviteli k plnění jeho závazků dle této smlouvy. VIII. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti podpisem zástupců obou smluvních stran. Zhotovitel bere na vědomí a souhlasí s tím, že v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) bude tato smlouva nejpozději do 30 dnů po jejím uzavření povinně uveřejněna v rámci registru smluv. 2. Pro vyloučení veškerých pochybností ohledně doručování písemných právních jednání dle této smlouvy se smluvní strany dohodly, že písemnost je považována za doručenou nejpozději třetí (3.) den po jejím odeslání na adresu druhé smluvní strany uvedenou v záhlaví této smlouvy. 3. Jakékoliv změny této smlouvy jsou možné pouze písemnou dohodou smluvních stran, a to formou písemných vzestupně číslovaných dodatků. 4. Pokud není v této smlouvě stanoveno jinak, platí pro právní vztahy z ní vyplývající příslušná ustanovení občanského zákoníku s tím, že část smlouvy týkající se zhotovení díla se řídí ust. § 2586 a násl. občanského zákoníku a část týkající se poskytování služeb se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku o smlouvě příkazní (§ 2430 a násl.), pro tuto smlouvu dále platí další obecně závazné platné právní předpisy ČR. 5. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom. 6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, jejímu obsahu porozuměly, že jim nejsou známy žádné důvody, pro které by tato smlouva nemohla být řádně plněna, nebo které by způsobovaly její neplatnost. Na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy. V Praze dne ________ 2017 V Praze dne _______ 2017 za objednatele: za zhotovitele: _____________________ ______________________ razítko a podpis razítko a podpis 2