rámcová smlouva 'óE K Č. 71563/2021 Dodavatel název subjektu: Stavebniny DEK a.s. IC: 03748600 spisová značka : 1 - Městský soud v Praze, B 20412 DIč : CZ699000797 jednající osoba : Mam Jiří, Bc. sídlo: Tiskařská 257/10 , PSČ: 108 00, Praha 10 bankovní spojení: uvedeno na faktuře adresa pro el. doručení: Zákazník název subjektu: Střední škola grafická Brno, příspěvková organizace Id : 00226467 spisová značka: DIč : CZ00226467 jednající osoba: Ing. Petr Veselý sídlo: Šmahova 364/110, PSČ: 62700 ‚Brno bankovní spojení: uvedeno na faktuře adresa pro el. doručení: předmět rámcové smlouvy Předmětem této rámcové smlouvy je vytvoření závazku smluvních stran, použit pro budouci dílčí smlouvy přiložené smluvní ujednání, které tvoří nedílnou součást této rámcové smlouvy a je bznačené jako " Všeobecné smluvní podmínky k dílčím smlouvám uzavíraným na základě rámcové smlouvy společnosti Stavebniny DEK as.' (dále Všeobecné smluvní podmínky). DíIčí kupní, případně smlouva o podnikatelském pronájmu, bude obsahovat, označení smluvních stran, vymezení předmětu kupní nebo nájemní smlouvy, konkrétní cenu a splatnost závazku vzniklého z dílčí kupní nebo nájemní smlouvy. V ostatním se dílčí kupní smlouvy budou řídit Všeobecnými smluvními podmínkami z této rámcové smlouvy. Smluvní strany se tímto zavazují, že budou své následné dílčí smlouvy ve smluvních ujednáních a navazujících právních jednáních podřizovat smluvním podmínkám obsaženým v této rámcové smlouvě a Všeobecných smluvních podmínkách. Pro dílčismlouvy uzavírané s Dodavatelem jsou vyloučeny jakékoliv jiné smluvní podmínky, zejména smluvní podmínky Zákazníka navrženě přímo či odkazem. základní nastavení ceny, doby splatnosti, frekvence fakturace v dílčích smlouvách kupní cena: viz bod Vlil. Všeobecných smluvních podmínek prodávajícího splatnost: 14 dnů ode dne dodání (uskutečnění zdanitelného pinění) frekvence faktur: Každý den - Po dokladech Nedílnou s oučásti této rámcové smlouvy jsou Všeobecné smluvní podmínky. Tato rámcová smlouva se vztahuje na všechny dílčí kupní a nájem ní smlouvy uzavřené mezi Zákazníkem a společností Stavebniny DEK a.s. Zákazník prohlašuje, že Všeobecné smluvní podmínky četl a že s nimi v piném rozsahu souhlasí. Dále smluvní strany prohlašují, že Všeobecné smluvní podmínky odpovídají obecným zvyklostem v jejich právním jednání a obchodních vztazích. datum: 27.8.2021 datum: 27.8.2021 tavebniny DEK Střední škola grafická Birn , příspěvková organizace Všeobecné smluvní podmínky k dílčím smlouvám uzavíraných na základě DEK Rámcové smlouvy společnosti Stavebniny DEK a.s. strana 1 STAVEBNINY dosud nespiněných (i doposud nesplatných) povinností Zákazníka. Navíc je I. Společná úvodní ustanovení oprávněn v takovém případě okamžitě od smlouvy odstoupit, přičemž takové 1. Pro účel těchto Všeobecných smluvních podmínek bude používáno odstoupení se týká smlouvy, jakož i všech kupních smluv, případně nájemních označení smluvních stran pro Stavebniny DEK as. „Dodavatel" a pro druhou smluv se Zákazníkem uzavřených, z nichž Dodavatel doposud neposkytl smluvní stranu "Zákazník", společně pak jako ,,Smluvní strany. Zákazníkovi pinění, a v případě, že pinění poskytl jen částečně, týká se 2. Smluvní podmínky Dodavatele (dále jen smluvní podmínky) tvoří nedílnou odstoupení takové smlouvy v rozsahu, v němž pinění Dodavatelem doposud součást rámcové smlouvy uzavřené mezi Dodavatelem a Zákazníkem, jako nebylo poskytnuto. Toto právo Dodavateli náleží i v případě porušení závazků podnikateli při podnikatelské činnosti. Tato smlouva platí pro veškeré kupní tykajících se informační povinnosti Zákazníka z úvodu těchto smluvních smlouvy na dodávky zboží a služeb Dodavatele a nájemní smlouvy k podmínek. podnikatelskému pronájmu. Kde se dale hovoří o smlouvě, rozumí se dílčí 3. Je-li Zákazník v prodlení se spiněním peněžitého dluhu, je povinen platit smlouva (kupní nebo nájemní) společně s touto rámcovou smlouvou včetně úroky z prodlení ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Všeobecných smluvních podmínek. Smluvní strany potvrzují a prohlašují, že tato dohoda o výši úroků z prodlení 3. Zákazník ohledně svého majetku prohlašuje, že je bez omezení schopen pině odpovídá konkrétním okolnostem případu, zvyklostem v daném oboru a pinit své splatné dluhy, zejména není v likvidaci, platební neschopnosti, nebo v zavedené praxi stran, není vůči nikomu nespravedlivá. situaci, pro kterou zvláštní zákon stanoví povinnost podat insolvenční návrh, V případě hromadné fakturace více dodávek začíná splatnost běžet od data není úpadcem, nebo dlužníkem v insolvenčním řízení a rovněž na jeho majetek první dodávky, není-li sjednáno stranami jinak. není vedena exekuce, nebo není jinak nuceně postižen nebo omezen (výkon rozhodnutí atd.). Zákazník je povinen po dobu trvání smlouvy neprodleně Zvláštní ustanovení ke kupní smlouvě písemně informovat Dodavatele o vzniku některé z uvedených skutečností nebo jiných podstatných skutečností pro uzavření a pinění smlouvy, o změně svých VI. Předmět kupní smlouvy údajů, jinak nese nepříznivé následky (zmaření doručení atd.). Dodavatel 1. Předmětem závazků z kupních smluv uzavřených na základě těchto považuje nespinění uvedené informační povinnosti za zatajení nedostatečné smluvních podmínek jsou dodávky zboží, zejména stavebních materiálů a platební schopnosti, které je považováno za hrubé porušení této smlouvy, služeb z nabídky Dodavatele (dale jen zboží) Zákazníkovi za sjednanou kupní umožňující Dodavateli uplatnit právo okamžitého odstoupení od této smlouvy, cenu v termínech a množství na základě objednávek Zákazníka. jakož i od již existujících a budoucích dílčích smluv, které jsou této smlouvě 2. Dodavatel je zejména povinen zboží odevzdat Zákazníkovi a umožnit mu podřízené, a to jednotlivě i společně s touto smlouvou. nabýt vlastnické právo a Zákazník je povinen zboží převzít a zaplatit za něj 4. Strany se dohodly, že veškeré jejich spory vzniklé z této rámcové smlouvy Dodavateli kupní cenu. Určení kupní ceny je dale popsáno v odstavci „Kupní či v souvislosti s ni, anebo spory vzniklé z jednotlivých závazků na základě této cena" těchto smluvních podmínek. rámcové smlouvy či v souvislosti s nimi, budou řešeny věcně a místně příslušným soudem Dodavatele, pokud nebude samostatným ujednáním VII. Termíny a množství pinění dohodnuto jinak. Dodavatel dodá Zákazníkovi zboží v množstvích, termínech a za podmínek stanovených ve smlouvě a potvrzené objednávce podle odpovídajících ujednání Trvání smlouvy a promIčecílhůta těchto všeobecných smluvních podmínek. Smlouva se uzavírá na dobu určitou do konce kalendářního roku, v němž byla podepsána. Pokud není uzavřena smlouva nová, prodlužuje se doba trvání VIII. Kupní cena této smlouvy automaticky vždy ojeden rok. Smluvní strany sjednávají promIčed 1. Sjednaná kupní cena odpovídá platnému ceníku nebo nabídce zaslané lhůtu v trvání 5 roků ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Zákazníkovi Dodavatelem. Aktuálně platný ceník je k dispozici na www.dek.cz. V případě, že se strany dohodnou na ceně odlišné od ceny určené dle tohoto Zmocnění k uzavírání jednotlivých smluv, objednávání a odstavce, musí být dohoda o odlišné ceně písemná. odběru zboží a služeb 2. Zákazník je povinen hradit cenu zvýšenou o DPH dle platných právních 1. Zákazník sdělí Dodavateli, které osoby jej budou zastupovat zejména při předpisů. objednávaní a odběru zboží a služeb. Toto zmocnění musí obsahovat u 3. V případě, že Zákazník požaduje vystavení a zaslání daňového dokladu zmocněnců jednoznačné identifikátory, které umožní Dodavateli identifikovat Dodavatelem v listinné podobě, souhlasí s tím, že mu bude účtován poplatek ve osobu jednající jménem Zákazníka. Toto zmocnění může Zákazník udělit přímo výši 19 Kč včetně DPH jako náklad za poskytnutí služby spojené s vystavením a v objednávce, případně předá Dodavateli seznam pověřených osob s uděleným odesláním daňového dokladu. zmocněním pro jednotlivé právní úkony. 2. Odpovědnost za aktuálnost a platnost a rozsah uděleného zmocnění nese IX. Dodací podmínky a převod vlastnických práv Zákazník jako zmocnitel. Dodavatel může odmítnout vydat zboží nebo 1. Místem dodání zboží jsou prodejní místa Dodavatele. Sjednají-li tak strany, poskytnout služby osobě, která nebude disponovat uvedeným zmocněním, může být místem dodání jiné místo. Součástí dohody (potvrzené objednávky) případně se odmítne identifikovat pro ověření předloženého zmocnění. bude v takovémto případě cena dopravy do místa určení. 2. Dodavatel je povinen dodat zboží spolu s dodacím listem, příp. dalšími IV. Náležitosti objednávky doklady. Zákazník, který přebírá objednané zboží od Dodavatele, je povinen se 1. Objednávku je možné učinit písemně (poštou, mailem), ústně či zaměstnancům nebo zmocněncům Dodavatele řádně prokázat tak, aby bylo telefonicky. Měla by obsahovat zejména označení objednávajícího Zákazníka, objektivně možné posoudit oprávněnost a platnost jeho zmocnění jednat za datum, návrh splatnosti, druh a množství zbciži, případně jednotkovou nákupní Zákazníka. Zákazník je povinen dodávky zboží dle dodacích listů a účetních cenu, liší-li se od ceníkových cen. Chyby v psaní nebo počtech nejsou dokladů průběžně kontrolovat. objednávce na újmu, je-li její význam nepochybný. Objednávka učiněná 3. Zákazník se stane vlastníkem zboží teprve úpiným zaplacením kupní ceny. distančním způsobem bude považována za poptávku. Zákazník může se zbožím od jeho dodání nakládat v rozsahu svého 2. Do doby potvrzení objednávky není tato pro Dodavatele závazná, zavazuje podnikatelského oprávnění, když sjednaná výhrada vlastnictví Dodavatele se pouze Zákazníka jako jeho nabídka (návrh ha uzavření kupní smlouvy nebo vztahuje kromě zboží take na peníze, nebo line za něj získané hodnoty, které nájemní smlouvy). Potvrzením objednávky se vznikem koupě se rozumí její jsou generikem tohoto zboží. výslovné písemné odsouhlasení Dodavatelem, nikoliv potvrzení jejího obdržení. 4. Dodavatel do doby úpiné úhrady převzatého zboží Zákazníkem svěřuje U objednávek a jejich potvrzení v jiné než písemné nebo elektronické formě je toto zboží do správy Zákazníkovi (§1400 a následující NOZ) zejména s pro Dodavatele závazný pouze druh a množství zboží. Vyloučeny jsou dodatky, požadavkem uplatnění péče řádného hospodáře. Zákazník je povinen od výhrady, omezení nebo jiné návrhy Zákazníka, byt' by šlo o nepodstatnou okamžiku převzetí zboží do okamžiku nabytí vlastnických práv nakládat se změnu potvrzené objednávky. Vyloučeny jsou zejména návrhy na užití a zbožím, které přebere v režimu svěřené věci, s péčí řádného hospodáře, uplatnění obchodních podmínek Zákazníka a. jejich části, včetně určeni obsahu zejména zajistit, aby svěřené zboží nepoškodil nebo neznehodnotil, a to i z smlouvy odkazem v objednávce. V případě, že bude objednávka obsahovat důvodu vadně vedených právních jednání při kontraktaci vedoucí k předání návrh na užití smluvních podmínek Zákazníka bud přímo, nebo odkazem, nebo zboží třetí osobě v rámci jeho podnikatelské činnosti. jakýkoliv návrh sankci, nebude v tomto rozsahu Dodavatelem akceptována ani v 5. Dodání a převzetí zboží je možno potvrdit rovněž biometrickým podpisem případě, že na objednávku bude piněno dodáním požadovaného zboží nebo osoby, která přebírá zboží za Zákazníka' zaznamenaným informačním služeb. systémem Dodavatele. 6. V případě porušení povinnosti Zákazníka převzít od Dodavatele objednané V. Platební podmínky zboží, zejména pokud je zboží upraveno podle individuálních požadavků 1. Zákazník uhradí cenu za zboží nebo služby s DPH do lhůty stanovené Zákazníka, nebo je jinak atypické ve vztahu k běžné obchodní činnosti splatností uvedené ve smlouvě (nesjednají-li strany samostatnou dohodou Dodavatele, může Dodavatel požadovat od Zákazníka smluvní pokutu ve výši jinak), přičemž počátek této lhůty je dán dnem dodání zboží, ukončením nájmu, kupní ceny nepřevzatého zboží (její uplatnění nebo zaplacení nemá vliv na nebo sjednaným časem pro dílčí pinění z nájemní smlouvy. Formou úhrady je současný nárok na náhradu způsobené škody). Toto právo nevzniká u zboží, bezhotovostní převod na účet Dodavatele uvedený na příslušné faktuře, nebo které Dodavatel běžně drží skladem. hotovostní platba na jakémkoliv prodejním místě Dodavatele. Za okamžik 7. V případě požadavku Zákazníka na vrácení zakoupeného zboží nebo jeho úhrady se přitom pokládá připsání částky ha účet Dodavatele nebo úhrada části, zváží Dodavatel na základě typu zboží a jeho kvality, zda toto zboží přijme odpovídající částky v hotovosti. V případě částečného pinění dodávek z zpět a se Zákazníkem se dohodne na výši manipulačního poplatku. Toto objednávky vystaví Dodavatel daňový doklad o zaplacení pouze na dodanou ustanovení se nevztahuje na zboží, které bylo uznáno vadným v rámci část zboží nebo odpovídající sjednanou časovou dobu nájmu. Zákazník není reklamace. oprávněn kupní cenu nebo její část jakkoli kráfit či zadržet. 2. Nepiní-li Zákazník své peněžité závazky, je to považováno za hrubé X. Záruční a reklamační podmínky porušeni smlouvy a Dodavatel může bez dalších podmínek své pinění ze 1. Dodavatel poskytuje záruku na zboží v závislosti na záruční době a smlouvy a ze všech kupních smluv se Zákaznikem uzavřených okamžitě odepřít podmínkách výrobce, nejméně však v rozsahu daném právními předpisy. do doby piné úhrady dluhu a do doby spinění, nebo dostatečného zajištění Všeobecné smluvní podmínky7k dílčím smlouvám uzavíraných na základě DEK Rámcové smlouvy společnosti,Stavebniny DEK a.s. strana 2 STAVEBNINY Reklamaci Zákazník zahájí písemným oznámením doručeným Dodavateli s XV. Odpovědnost za provozování a poškození předmětu popisem reklamovaných skutečností. nájmu 2. Při reklamaci zboží je Zákazník povinen předložit fakturu nebo potvrzený 1. Pokud je předmět nájmu při vrácení poškozen, popíše Dodavatel rozsah záruční list a řídit se Reklamačním řádem. poškození do protokolu o vrácení nebo protokolu o úpiné kontrole. V případě, že Zákazník nesouhlasí s rozsahem nebo zaviněním poškození, požádá Dodavatel Zvláštní ustanovení ke smlouvě o podnikatelském pronájmu autorizovaný servis nebo soudního znalce o stanovisko závazné pro obě strany. V případě, že poškození předmětu nájmu nebylo možné odhalit běžnou Uzavírání a pinění smluv o podnikatelském pronájmu se pro účel této kontrolou, je Dodavatel povinen tak učinit neprodleně po jeho zjištění. Zákazník smlouvy řídí ustanovením §2316 a následujic(NOZ. se zavazuje škodu, způsobenou na předmětu nájmu, Dodavateli uhradit. 2. Zákazník užívá předmět nájmu v souladu s očekávaným způsobem použití Xl. Předmět podnikatelského pronájmu a návodem k obsluze. V souladu s'návodem take provádí běžnou údržbu stroje 1. Předmětem podnikatelského pronájmu je nářadí, stroje, strojně dopravní a dbá o jeho dobrý technický stav během výpůjčky. Zákazník je též povinen u prostředky, lešení a další movité věci z nabídky Dodavatele, včetně jejich předmětu nájmu kontrolovat každý den úbytek motorového oleje a případně ho příslušenství. doplňovat dle návodu k údržbě. Zákazníkovi se výslovně zakazuje provádět 2. Dodavatel je zejména povinen předmět nájmu poskytnout Zákazníkovi a jakékoli opravy a technické úpravy na předmětu nájmu, pokud mu k tornu umožnit mu jeho řádné užívání po dobu trvání nájemní smlouvy a Zákazník je Dodavatel nedal souhlas. povinen předmět nájmu převzít, řádně užívat v souladu s jeho určením, předepsaným způsobem používání a zaplatit za něj Dodavateli sjednanou XVI. Závěrečná společná ustanovení nájemní cenu. 1. Zákazník nesmí bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele 3. Smluvní strany jednají dle platných předpisů a zásad soukromého práva; přenechat, převést či postoupit na žádnou třetí osobu jakoukoliv svojí povinnost neplyne-li z jejich ujednání nebo platných předpisů něco jiného, piní své nebo právo vyplývající ze smlouvy nebo její části; u postoupení totéž platí povinnosti současně. ohledně souboru pohledávek nebo celé smlouvy. Zákazník nesmí bez předchozího písemného souhlasu Dodavatele dale započíst jakoukoliv svoji XII. Trvání a ukončení nájmu pohledávku vůči Dodavateli proti jakékoliv jeho pohledávce. Zákazník výslovně 1. Nájemní vztah vzniká momentem převzetí předmětu nájmu Zákazníkem, prohlašuje, že elektronická e-mailová adresa uvedená v této smlouvě je jeho nebo v okamžiku předání předmětu nájmu prvnímu dopravci. další řádnou doručovací adresou. Zákazník souhlasí se zasíláním aktuálních 2. Zákazník je oprávněn užívat předmět nájmu během doby sjednané v dílčí obchodních nabídek prostřednictvím e-mailu, případně prostřednictvím SMS smlouvě. Jestliže nevrátí Zákazník předmět nájmu i po uplynutí sjednané doby textových zpráv. Zákazník je oprávněn tento souhlas dle zvláštního právního nájmu, prodlužuje se automaticky nájem o časový úsek, který byl sjednán dílčí předpisu kdykoliv odvolat zasláním požadavku na adresu uvedenou na smlouvou. Automatické prodloužení nájmu bude stranami dílčí smlouvy www.dek.cz. akceptováno do doby, dokud Dodavatel neéznámí Zákazníkovi, že s dalším 2. Získá-li Zákazník v souvislosti s touto smlouvou a dodávkami zboží o prodloužením nájmu nesouhlasí nebo vypovídá dílčí smlouvu. Nevracení Dodavateli důvěrný údaj nebo sdělení, dbá, aby nebyly zneužity, nebo aby předmětu nájmu po ukončení účinnosti sjednané nebo prodloužené doby nájmu nedošlo k jejich prozrazení bez zákonného důvodu. je považováno za neoprávněné užívání předmětu nájmu bez právního důvodu. Zákazník jako osoba, pro kterou se uskutečňuje zdanitelné pinění nebo 3. Nájem zaniká zejména vydáním (vrácením či odebráním) předmětu nájmu pinění osvobozené od daně s nárokem na odpočet daně, tímto souhlasí s Dodavateli, anebo odstoupením od smlouvy. Pokud Zákazník vrátí předmět použitím daňového dokladu (vystavením faktur) v elektronické podobě dle nájmu před uplynutím sjednané doby nájmu, je Dodavatel oprávněn požadovat zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších nájemné za celou sjednanou dobu. předpisů. 4. Dodavatel je oprávněn od smlouvy jednostranně odstoupit v případě, že 3. Pro Zákazníka, který provede svoji registraci na www.dek.cz, bude na zde Zákazník se dostane do prodlení z důvodu neplacení sjednaného nájemného uvedené adrese (odkazu) v chráněném uživatelském prostředí trvale dostupný řádně a včas, trvá-li prodlení alespoň dva pracovní dny, nebo v případě, má-li (bezplatně po zadání obdržených přístupových údajů) stav jeho zákaznického Dodavatel podezření, že v důsledku trvání smlouvy a dispozice s předmětem účtu jako aktuální stav pohledávek a vybrané dokumenty (ceníky a jejich změny, nájmu může Dodavateli vzniknout škoda či jiná újma. Odstoupením od smlouvy potvrzené dodací listy, daňové doklady, případně další) v textové podobě (PDF není dotčen nárok Dodavatele na úhradu sjednaného nájemného, resp. jeho nebo obdobný formát). Zákaznický účet tak zaznamenává v elektronickém poměrné části za dobu trvání nájmu, ani nárok na náhradu škody, Ohradu systému údaje o právních jednáních smluvních stran. Zákazník bere na vědomí nákladů a úroků vzniklých v souvislosti s trváhím nájmu, a to i za dobu časově a souhlasí s tím, že bude-li zde údaj nebo dokument Dodavatelem umístěn, následující po odstoupení od smlouvy, a to Až do okamžiku vrácení předmětu platí, že o něm Zákazník věděl a vědět mohl. nájmu zpět do dispozice Dodavatele. Veš!keré případy, kdy je Dodavatel 4. Strany si výslovně sjednávají, že veškeré neuhrazené závazky Zákazníka, oprávněn od smlouvy odstoupit, se současně považují za případy podstatného bez ohledu na sjednanou splatnost, se stávají splatnými vstupem Zákazníka do porušení smlouvy Zákazníkem. Vrácení předmětu nájmu zmocněným likvidace, nebo prohlášením jeho úpadku. Smlouva může být změněna nebo dopravcem Zákazníka je považováno za vrácení předmětu nájmu osobně dopiněna pouze písemně. Zákazníkem. Otázky smlouvou neupravené se řídí českým právem (u zahraničních Zákazníků 5. Zákazník může využít u vybraných předmětů nájmu zrychleného způsobu neoddělitelně s vyloučením užití práva OSN ohledně kupních smluv), a to vrácení předmětu nájmu Dodavateli. Pří zrychleném vracení předmětu nájmu především zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném zněni, proběhne při vrácení pouze základní kontrola odpovědným zástupce neexistuje-li výslovná smluvní úprava nebo je-li odchylka zakázána. Zákazník Dodavatele, zda je předmět nájmu vrácen kompletní včetně příslušenství. potvrzuje svým podpisem ve smlouvě, že se smluvními podmínkami souhlasí a Dodavatel ve lhůtě uvedené v jednotlivé Smiouvě o výpůjčce provede úpinou tyto podmínky jsou mu jako příloha smlouvy v piném rozsahu známé. Smluvní kontrolu vráceného předmětu nájmu a oznámí Zákazníkovi zjištěné závady na podmínky neobsahují dle obsahu ani způsobu vyjádření podmínky, které nelze předmětu nájmu a vyzve Zákazníka k vyjádření se k nalezeným závadám. rozumně očekávat, ani zvláštní požadavky. Závazky vzniklé dle smlouvy budou Zákazník je povinen závady, které na předmětu nájmu vznikly v od okamžiku rovněž projevem pravé a svobodné vale stran, s možností Zákazníka při jednání výpůjčky do doby vráceni, uhradit bez ohledu na to, zda byly diagnostikovány při ovlivnit jejich znění svědomím možnosti smlouvu neuzavírat. převzetí předmětu nájmu, nebo následně . při důkladné kontrole v rámci vymezené lhůty. Tento způsob vracení předmětu nájmu nezbavuje Zákazníka povinnosti oznámit Dodavateli veškeré možné poškození nebo nestandardní vlastnosti vraceného předmětu nájmu. 6. 0 možnosti využít zrychlené vrácení předmětu nájmu rozhoduje vždy Dodavatel, zákazník má však právo požadovat úpinou kontrolu předmětu nájmu hned při vracení předmětu nájmu Dodavateli. XIII. Nájemné Cena nájemného je dána platným ceníkem Dodavatele na adrese mvw.dek.cz, případně sjednání slevy z tohoto ceníku. Zákazník hradí nájemné za celou dobu sjednané doby nájmu. XIV. Souhlas s převzetím nevráceného předmětu nájmu. 1.V případě odstoupení od smlouvy a prodlením s vracením předmětu nájmu zpět Dodavateli, je Dodavatel oprávněn kdykoli, a to i bez předchozího oznámení, odebrat předmět nájmu Zákazrlíkovi, resp. osobě, u které se nachází. Zákazník je povinen poskytnout Dodavateli potřebnou součinnost tak, aby předmět nájmu mohl byt Dodavatelem převzat nejpozději ve lhůtě do 2 dnů Střední škola grafická Brno, Od data odstoupení od smlouvy. Zákazník souhlasí, aby si Dodavatel zjednal pi'ispěvkov6 organ i2 ace přístup k předmětu nájmu. Jakákoliv odpovědnost Dodavatele za škodu, která Šrnallova 110, 627 00 Brno příp. vznikne Zákazníkovi v souvislosti s ukončením smlouvy, resp. odebráním IČ: 00226467 Tel.: 517 810 120 zboží, je vyloučena. Náklady na převzetí nevráceného předmětu nájmu budou -01- považovány za škodu vniklou porušením závazku Zákazníka. V případě, že nebude při ukončení účinnosti smlouvy předmět nájmu vrácen, sjednávají strany smluvní pokutu ve výši sazby sjednaného nájmu navýšeného o 20 % za každý den prodlení. Toto smluvní pokuta bude uplatnitelná ode dne následujícím po dni, ke kterému byla zmařena lhůta pro vráceni předmětu nájmu Dodavateli. Dne 271 221 Vše jsem přečetl a souhlasím: Reklamační řád DEK Tento reklamační řád se vztahuje na všechny dodávky výrobků společností Stavebniny DEK a.s. jejím zákazníkům a je nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené společností Stavebniny DEK a.s. Platnost: od 1. 1.2016 Schválila: Ing. Petra Kutnarová správní ředitel Práva a povinnosti zákazníka výrobky, které má z pověření Stavebniny DEK a.s. uvést do provozu třetí osoba. Vtom případě počíná záruční doba běžet ode dne uvedení Zákazník je povinen při převzetí zkontrolovat správnost, množství do provozu, za podmínky uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů a neporušenost balení dodaného zboží a takto zjistitelné zjevné vady ode dne převzetí dodávky od Stavebniny DEK a.s. a poskytnutí veškeré ihned reklamovat. potřebné součinnosti k tomu zákazníkem. Manipulace a skladování odebraného zboží musí být v souladu Všichni pracovníci poboček Stavebniny DEK a.s. jsou povinni evidovat s pokyny (návody) výrobce a platnými předpisy. všechny reklamace, stížnosti nebo výhrady zákazníků Stavebniny Zjevné vady výrobků musí být zákazníkem uplatněny u prodávajícího DEK a.s. (včetně reklamací kvalitativních, množstevních a týkajících se před zapracováním do stavby a nejpozději do 7 dní ode dne převzetí výměny materiálu). Každá reklamace je vedena pod evidenčním číslem, dodávky. které se automaticky vygeneruje po založení příslušné reklamace Skryté vady musí zákazník reklamovat bezodkladně po jejich zjištění, do centrální databáze reklamací. a to v rámci záruční doby. Za řádné vedení systému reklamací na každé pobočce odpovídá ředitel Zákazník je povinen uplatňovat reklamace písemně nebo osobně. Při dané pobočky. Pobočka řeší reklamace se zákazníkem samostatně, reklamaci je zákazník povinen předložit fakturu, prodej ku nebo záruční v případě, le se jedná o množstevní reklamaci, lhůtu dodání materiálu list. nebo záměnu materiálu. V případě, že se jedná o kvalitativní selhání Reklamované zboží musí zákazník skladovat odděleně až do rozhodnutí materiálu, předává oblastní zástupce řešení reklamace produkt o reklamaci nebo s ním jinak naložit dle pokynů Stavebniny DEK as., manažerovi. aby bylo možné objektivně zjistit stav reklamovaných výrobků. Pro Za den zahájení reklamačního řízení je považován den následující posouzení reklamace je nutné umožnit přístup k reklamovanému Po dnu uplatnění reklamace. zboží Stavebniny DEK a.s., zástupcům výrobce a případně nezávislým Celková maximální délka trvání reklamačního řízení je 30 kalendářních posuzovatelům. dnů. Dnem ukončení je den, kdy je zákazníkovi odevzdáno nebo Provedení reklamace nemá vliv na povinnost zákazníka zaplatit kupní odesláno rozhodnutí o způsobu vyřešení reklamace. V případě, že cenu ve sjednané výši a době. reklamované zboží nebude převzato (vyzvednuto) kupujícím do 30-ti dnů od oznámení o vyřízení reklamace, bude prodávajícím účtováno Práva a povinnosti Stavebniny DEK a.s. Po marném uplynutí této doby skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč včetně DPH za každý den prodlení za každý započatý m3 skladovací plochy při standardním způsobu skladování. Stavebniny DEK a.s. poskytuje záruku na zboží a výrobky dle určení Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ve smlouvě nebo v záručním listu, nejméně však v rozsahu povinném ode dne, kdy byl o vyřízení informován, je prodávající oprávněn zboží dle platných předpisů. prodat a výtěžek použít na úhradu nákladů prodeje a skladného. V Odpovědnost Stavebniny DEK as. za škodu je vždy limitovaná případě poškozeného nebo jinak neprodejného zboží je prodávající hodnotou dodaného zboží. Stavebniny DEK a.s. neodpovídá za jakékoli oprávněn zboží zlikvidovat na náklady kupujícího. související následné nebo nepřímé škody. Kvalita výrobků je daná normami, které jsou uvedeny v „Prohlášení Stavebniny DEK a.s. nenese odpovědnost za škody a znehodnocení o shodě výrobku". Oprávněné reklamační nároky zákazníka budou zboží po převzetí nebo umožnění s ním nakládat (dodání), zejména řešeny náhradní dodávkou nebo poskytnutím slevy na dané zboží. Při způsobené zákazníkem, jeho dopravcem, nesprávným používáním náhradní dodávce vrátí zákazník původně dodané zboží, nedohodnou-li či skladováním výrobku, nevhodnou manipulací, živelnou pohromou se strany jinak. apod. V případě, že v tomto řádu není stanoveno jinak, platí ustanovení Vadami zboží ani předmětem záruky nejsou nepatrné odchylky občanského zákoníku. U zákazníka spotřebitele platí vždy ustanovení výrobků, které neovlivňují účel použití (rozdíly v odstínech barvy, občanského zákoníku nebo jiných předpisů stanovená k ochraně nerovnoměrné vysychání po dešti apod.). spotřebitele. Řešení reklamace Záruční doba počíná běžet dnem odevzdání zboží zákazníkovi, při sjednaném odeslání zboží od jeho dojití do místa určení. Výjimkou jsou