Smlouva o dílo Smluvní strany: 1. Objednatel Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 Sídlo: Postupická 3150, 141 00 Praha Zastoupený: Mgr. Josef Tomek - ředitel školy IČO: 60459085 DIČ: CZ60459085 RED-IZO: 600005089 (dále jen „objednatel“) a 2. Zhotovitel Společnost: ATPS, s.r.o. Sídlo: Leskovecká 287/16, Praha - Zličín Zastoupená: Ing. Fedor Rusňák, jednatel společnosti IČO: 27100693 DIČ: CZ27100693 Zápis v OR: oddíl C, vložka 96258, u Městského soudu v Praze Bankovní spojení: Česká spořitelna, a.s. číslo účtu: 171901399/0800 (dále jen „zhotovitel“) níže uvedeného dne měsíce a roku podle ustanovení § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákonu (dále jen „občanský zákoník“) uzavírají tuto smlouvu o dílo (dále jen „smlouva“) I. Úvodní ustanovení 1. Tato smlouva je uzavírána v souvislosti s realizací projektu „Projekt energetické úspory v objektech školy“ spolufinancovaného z Operačního programu Praha - pól růstu ČR, který bude poskytovat komplexní služby v oblasti udržitelného stavění projektové a realizační části projektu v rámci 12. výzvy Magistrátu hlavního města Prahy, popřípadě v rámci některé z následujících výzev Magistrátu hlavního města Prahy, která bude svým obsahem odpovídat zadání výzvy č. 12. V rámci projektu budou řešeny budovy a objekty specifikované v dokumentu „Operační program Praha – pól růstu ČR“ (dále též jen „projekt“ nebo „stavby“). 2. Účelem smlouvy je stanovení podmínek spolupráce smluvních stran při zpracování kompletní projektové dokumentace zhotovitelem. II. Předmět smlouvy 1. Předmětem této smlouvy je závazek zhotovitele na svůj náklad a nebezpečí zpracovat pro objednatele projektovou dokumentaci staveb a provádět další sjednanou činnost dle této smlouvy, a to v následujícím rozsahu: a) Zpracování pasportu; b) Zpracování projektové dokumentace a výkon navazujícího autorského dozoru; c) Zpracování koncepce bezpečnosti; d) Zpracování konceptu Energetického managementu budovy (BMS systém); e) Inženýring; f) Zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele. 2. Podrobná specifikace předmětu smlouvy: Ad a) Zpracování pasportu * Pořízení pasportizace předmětných staveb v elektronické podobě na základě existujících plánů, geodetického zaměření stavby a potřebných průzkumů. Ad b) Zpracování projektové dokumentace a výkon navazujícího autorského dozoru * Projektová dokumentace v rozsahu a podrobnosti projektové dokumentace pro dle vyhl. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu a/nebo §2 vyhl. č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb ve znění vyhlášky č. 62/2013 Sb. Projektová dokumentace, musí být zpracována osobou oprávněnou k projektové činnosti podle ust. § 158 a 159 stavebního zákona (projektantem). Projektant musí být osobou autorizovanou podle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů, pro příslušný obor projektování a provádění staveb (§ 5 odst. 3) zákona 360/1992 Sb.) shodný s charakterem posuzované stavby. Dokumentace musí být projektantem označena v souladu s ust. § 13 odst. 3) zákona č. 360/1992 Sb. * Vizualizace pohledových řešení. * Rozpočet stavebních výdajů projektu - položkový rozpočet (R) v podrobnosti a členění specifikované v dokumentu „Pravidla pro žadatele a příjemce“ Operační program Praha – pól růstu. * LCC a LCA: Zpracování posouzení dopadů životního cyklu (LCIA) a hodnocení nákladů životního cyklu (LCC) rekonstruované budovy po dobu předpokládané životnosti budovy (50 let) v souladu s ČSN ISO 15686 + ČSN EN 15978 bez fáze konce životního cyklu. * Veškeré studie řešící akustiku objektu, teplenou stabilitu, energetické hodnocení, denní osvětlení a umělé osvětlení (v souladu s ČSN 730580, ČSN EN 12464-1, vyhláška č. 13/2005 Sb., vyhláška č. 410/2005 Sb., vyhláška č. 343/2009 Sb., Zákon č. 258/2000 Sb., Zákon č. 561/2004 Sb., Nařízení vlády č. 361/2007 Sb.), radonové měření před a po rekonstrukci. * Výkon Autorského dozoru po dobu provádění stavby. Ad c) Zpracování koncepce bezpečnosti * ČSN 73 44 00 Prevence kriminality - řízení bezpečnosti při plánování, realizaci a užívání škol a školských zařízení, která aktualizuje ČSN EN 14383 * Důvěrnost dat a informací (zák. č. 101/2000 Sb.) * Požární hlediska * Elektronická pošta, bezpečnost a dostupnost sítí a zálohování dat. * Kamerové systémy a uložení dat. Ad d) Zpracování konceptu Energetického managementu budovy (BMS systém) * Návrh systému a projektová dokumentace inteligentního řízení budovy vč. podrobného monitoringu spotřeb energií (energetický management budovy) a vody splňující požadavky objednatele, min. však: - Systém s automatizovaným rozpoznáváním svých vlastních nefunkčních součástí - Vyhodnocování spotřeb energií a porovnávání se stanovenými cíli energetických úspor - Sledování a vyhodnocování ekonomických parametrů provozu budovy v návaznosti na analýzu LCC - Napojení na ekonomický systém, se kterým žadatel pracuje - Provedení energetického managementu ve standardu odpovídajícímu „Metodickému návodu MPO pro splnění požadavku na zavedení energetického managementu.“ Ad e) Inženýring * Zajištění veškerých vyjádření, souhlasů či správních povolení v návaznosti na projektovou dokumentaci dle bodu Ad b). výše, tj. územní rozhodnutí / souhlas a/nebo stavební povolení / souhlas s ohlášením stavby v souladu se stavebním zákonem č. 183/2006 Sb. ve  znění pozdějších předpisů. Ad f) Zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele * projektová dokumentace pro výběr zhotovitele, tj. rozšíření dokumentace dle bodu Ad b). výše o slepý výkaz výměr, položkový rozpočet(R) a o požadavky objednatele, které se stanou součástí budoucí smlouvy o dílo dle standardu FIDIC žlutá kniha, přičemž tato dokumentace bude v souladu s §92, odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek.. 3. Součástí předmětu plnění veřejné zakázky není provedení výkopových prací, sond a průzkumů týkající se založení objektu. 4. Součástí předmětu plnění veřejné zakázky není vypracování a zajištění expertních průzkumů (mykologické, laboratorní, vlhkostní, toxikologické, apod.), soudně znaleckých posudků a specializovaných sond, kromě činností uvedených v předposledním odstavci bodu Ad b). výše. 5. Předmětem této smlouvy je současně závazek objednatele řádně dokončené dílo převzít a uhradit za něj zhotovitelovi sjednanou cenu. III. Doba trvání smlouvy a termíny plnění 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to počínaje dnem jejího popisu oběma smluvními stranami a konče dnem vydání kolaudačního souhlasu pro provedené stavby příslušným stavebním úřadem. 2. Termíny plnění: * Zpracování Pasportu dle čl. II., odst. 1., písm. a) smlouvy: nejpozději do 2 měsíců od podpisu smlouvy. * Zpracování projektové dokumentace dle čl. II., odst. 1., písm. b) smlouvy + Zpracování koncepce bezpečnosti dle čl. II., odst. 1., písm. c) smlouvy + Zpracování koncepce energetického managementu budovy (BMS systém) dle čl. II., odst. 1., písm. d) smlouvy: nejpozději do 5 měsíců od podpisu smlouvy. Uplyne-li již lhůta pro podání žádosti o dotaci v rámci 12. výzvy OP Praha - pól růstu ČR, pak bude zpracování projektové dokumentace uplatněno v rámci další následné výzvy OP Praha - pól růstu ČR – PO 2 Udržitelná mobilita a energetické úspory, SC 2.1 Energetické úspory v městských objektech dosažené také s využitím vhodných obnovitelných zdrojů energie, energeticky efektivních zařízení a inteligentních systémů řízení. * Zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele dle čl. II., odst. 1., písm. f) smlouvy: nejpozději do 2 měsíců od nabytí právní moci souhlasu a/nebo správního povolení dle čl. II., odst. 1. , písm. e) smlouvy, popř. do 2 měsíců od písemné výzvy zadavatele po dokončení projektové dokumentace. * Inženýring dle čl. II., odst. 1., písm. e) smlouvy: do doby vydání souhlasů či správních povolení v souladu s čl. II., odst. 1., písm. e) smlouvy. * Výkon autorského dozoru dle čl. II., odst. 1., písm. b) smlouvy: po celou dobu trvání této smlouvy. 3. Dílo nebo jeho část se považuje za dokončené a objednatelem převzaté dnem podpisu Protokolu o předání a převzetí díla oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Dílo bude objednateli předáváno postupně v termínech uvedených v předchozím odstavci. 4. Smlouvu lze před uplynutím doby sjednané v odst. 1 tohoto článku smlouvy ukončit písemnou dohodou smluvních stran, nebo písemnou výpovědí objednatele či zhotovitele, a to způsobem níže uvedeným. 5. Objednatel je dále oprávněn tuto smlouvu písemně vypovědět bez výpovědní doby v případě, že nedojde k poskytnutí dotace z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Účinky takové výpovědi nastávají dnem jejího doručením zhotoviteli. 6. Zhotovitel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu v případě, že i přes předchozí písemnou výzvu zhotovitele bude objednatel v prodlení delším než 60 dní se splněním své povinnosti uvedené v článku V., odst. 3. písm. b) této smlouvy. Výpověď zhotovitele musí být písemná. Výpověď nabývá účinnosti k poslednímu dni měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď objednateli doručena. IV. Cena díla a platební podmínky. 1. V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 526/1990 Sb. o cenách (v platném znění) se smluvní strany dohodly, že objednatel zaplatí zhotoviteli za jeho činnost sjednanou cenu v celkové výši 1.850 000,- Kč (bez DPH), K uvedené ceně bude připočteno DPH v zákonné výši. 2. Součástí ceny nejsou správní poplatky. 3. Sjednaná cena je členěna: Popis činnosti Cena bez DPH DPH 21% Cena vč. DPH Zpracování pasportu 250 000,- Kč 52 500,- Kč 302 500,- Kč Zpracování projektové dokumentace 450 000,- Kč 94 500,- Kč 544 500,- Kč Výkon autorského dozoru 150 000,- Kč 31 500,- Kč 181 500,- Kč Zpracování koncepce bezpečnosti. 100 000,- Kč 21 000,- Kč 121 000,- Kč Zpracování koncepce energetického managementu budovy (BMS systém) 150 000,- Kč 31 500,- Kč 181 500,- Kč Inženýring 150 000,- Kč 31 500,- Kč 181 500,- Kč Zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele 600 000,- Kč 126 000,- Kč 726 000,- Kč CELKEM 1 850 000,- Kč 388 500,- Kč 2 238 500,- Kč 4. Sjednaná cena je cenou celkovou a nepřekročitelnou. Cenu je možné překročit pouze v souvislosti se změnou daňových právních předpisů týkajících se DPH, a to nejvýše o částku odpovídající této legislativní změně. Změnu ceny bude zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli a důvod změny doložit. Nově určená cena bude předmětem dodatku smlouvy. 5. Cena díla je splatná na základě faktur (daňových dokladů) vystavených zhotovitelem se splatností 30 dnů ode dne doručení. Zhotovitel je oprávněn vystavit faktury následovně: * Fakturu za zpracování pasportu dle čl. II., odst. 1., písm. a) smlouvy: po předání dokumentace objednateli. * Fakturu za Zpracování projektové dokumentace dle čl. II., odst. 1., písm. b) smlouvy: po předání dokumentace objednateli. * Fakturu za Zpracování koncepce bezpečnosti dle čl. II., odst. 1., písm. c) smlouvy: po předání dokumentace objednateli. * Fakturu za Zpracování koncepce energetického managementu budovy (BMS systém) dle čl. II., odst. 1., písm. d) smlouvy: po předání dokumentace objednateli. * Fakturu za Inženýring dle čl. II., odst. 1., písm. e) smlouvy: po vydání souhlasu a/nebo správního povolení dle čl. II., odst. 1. , písm. e) smlouvy příslušného Stavebního úřadu ke stavbě. * Fakturu za Zpracování projektové dokumentace pro výběr zhotovitele dle čl. II., odst. 1., písm. f) smlouvy: po předání dokumentace objednateli. * Fakturu za Výkon autorského dozoru dle čl. II., odst. 1., písm. b) smlouvy: průběžně měsíčně v procentuální výši odpovídající objemu prostavěnosti 6. Cena díla zahrnuje i veškeré náklady vynaložené v souvislosti s plněním závazků zhotovitele dle této smlouvy s výjimkou správních poplatků a průzkumů dle čl. II., odst. 4 smlouvy. 7. Dojde-li k ukončení smlouvy dle čl. III., odst. 4., 5.nebo 6. této smlouvy, vzniká zhotoviteli nárok pouze na tu část ceny díla, na jejíž fakturaci vznikl nárok do okamžiku ukončení smlouvy. 8. Veškeré faktury musí splňovat náležitosti daňového dokladu podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů a účetního dokladu podle zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů nebo podle příslušných ustanovení právního předpisu, který uvedené předpisy nahradí. Faktury musí být řádně doručeny na adresu objednatele uvedenou v této smlouvě. 9. Objednatel je oprávněn neprodleně vrátit zhotoviteli bez zaplacení fakturu, která nebude obsahovat náležitosti stanovené zákonem nebo sjednané touto smlouvou. 10. Zhotovitel je povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Lhůta splatnosti počíná běžet znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury objednateli. 11. Platby budou probíhat bezhotovostní formou na bankovní účet zhotovitele, uvedený v záhlaví této smlouvy. Změnu bankovního spojení a čísla účtu zhotovitele bude možné provést pouze písemným dodatkem k této smlouvě nebo písemným sdělením prokazatelně doručeným objednateli, nejpozději spolu s příslušnou fakturou. Toto sdělení musí být podepsáno osobou (osobami) oprávněnou (oprávněnými) k podpisu této smlouvy. V. Práva a povinnosti smluvních stran 1. Objednatel vydá plnou moc zhotoviteli k jednání v rozsahu nezbytném pro splnění povinností zhotovitele dle této smlouvy. Zhotovitel bude moci touto plnou mocí pověřit i třetí osoby v plném rozsahu nebo omezeně. Zhotovitel přebírá odpovědnost za jednání třetí osoby. Bez plné moci není oprávněn uskutečnit jménem objednatele žádná právní jednání, zejména objednatele jakkoli zavazovat. 2. Zhotovitel je povinen: a) provést, dokončit a předat dílo v souladu s veškerými platnými právními, technologickými a technickými předpisy a normami. Za jakékoliv porušení předpisů v souvislosti s provedením díla nese zhotovitel odpovědnost. Zjistí-li zhotovitel nesoulad mezi zadávacími podklady, nebo požadavky objednatele na straně jedné a právními nebo technickými předpisy a normami na straně druhé, je povinen na toto okamžitě písemně upozornit objednatele; b) provést, dokončit a předat dílo v termínech stanovených touto smlouvou a pokyny objednatele; dílo se považuje za dokončené a předané dnem podpisu protokolu o předání a převzetí díla oprávněnými pracovníky obou smluvních stran; c) předat objednateli veškerou dokumentaci, která je předmětem díla, vždy ve 2 originálních vyhotoveních v listinné podobě a současně v elektronické podobě ve formátu.pdf a dále editovatelných formátech (výkresová část .dwg nebo .dgn; textová část .doc nebo .docx; tabulková část .xls nebo .xlsx) d) při výkonu své činnosti postupovat s odbornou péčí a v zájmu objednatele; e) bez zbytečného odkladu oznámit objednateli všechny okolnosti, které zjistil při vykonávání své činnosti, a které mohou mít vliv na změnu pokynů nebo zájmů objednatele; f) při výkonu své činnosti upozornit objednatele na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody; v případě, že objednatel i přes upozornění zhotovitele na splnění pokynů trvá, zhotovitel neodpovídá za škodu takto vzniklou; g) užívat databáze, evidence, informace a materiály objednatele výlučně k účelům vymezeným v této smlouvě při své činnosti pro objednatele, nikoliv pro sebe či jiné subjekty; h) v případě, že zhotovitel použije v souladu s touto smlouvou pro výkon své činnosti jiný subjekt a uvedený subjekt poruší jakýkoli závazek ze smlouvy, odpovídá zhotovitel stejně, jako kdyby závazek porušil sám. 3. Objednatel je povinen: a) informovat zhotovitele o všech skutečnostech významných pro úspěšnou realizaci předmětu smlouvy a poskytnout mu k provádění sjednaných činností nutnou nezbytnou součinnost; b) uhradit zhotovitelovi ve smlouvě sjednanou cenu díla; c) má-li opatřit některé věci k provádění díla, učinit tak bezodkladně na výzvu zhotovitele. 4. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, které má vady. 5. Zhotovitel bere na vědomí, že v souladu se čl. 125 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 v platném znění, je řídící orgán, tj. orgán zodpovědný za účelné, efektivní a hospodárné řízení a provádění Operačního programu Praha - pól růstu v souladu se zásadami řádného finančního řízení, oprávněn provádět kontroly v rámci projektu. V případě provádění takové kontroly se zhotovitel zavazuje poskytnout příslušnému řídícímu orgánu veškerou potřebnou součinnost. Zhotovitel se zejména zavazuje poskytnout příslušným orgánům informace a doklady týkající se jeho činnosti dle této smlouvy v souladu s ustanovení § 2 e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve státní správě. 6. Zhotovitel se zavazuje při plnění předmětu této smlouvy vždy postupovat v souladu s veškerými platnými právními předpisy a zároveň i s aktuálně platnými závaznými pokyny a s interními předpisy Magistrátu hlavního města Prahy (dále i jen jako „MHMP“). Z hlediska technické specifikace jsou pro zhotovitele podstatné následující dokumenty: * Programový dokument Operačního programu Praha - pól růstu ČR včetně příloh; * Pravidla pro žadatele a příjemce podpory z Operačního programu Praha - pól růstu ČR  včetně příloh; * Výzva č. 12 v rámci Operačního programu Praha – pól růstu ČR včetně příloh, in eventum některá z následujících výzev MHMP, která bude svým obsahem odpovídat zadání výzvy č. 12. 7. Zhotovitel bere na vědomí, že rozsah plnění závazků z této smlouvy je závislý na poskytnutí dotace z Operačního programu Praha - pól růstu ČR objednateli. V případě, že k poskytnutí dotace objednateli nedojde, jedná se o změnu závazku z důvodu částečné nemožnosti plnění a objednatel je oprávněn smlouvu vypovědět dle ustanovení čl. III., odst. 6 této smlouvy. VI. Porušení smlouvy 1. Smluvní strany se dohodly, že pokud bude zhotovitel v prodlení s plněním předmětu smlouvy dle termínů plnění uvedených v článku III., odst. 2. této smlouvy o více než 10 dní, vzniká objednateli právo požadovat na zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,-Kč za každý den prodlení. 2. Bude-li objednatel v prodlení se zaplacením řádně vystavené a doručené faktury zhotovitele o více než 30 dnů, vzniká zhotovitelovi právo na zaplacení úroku z prodlení, který činí 0,05% z dlužné částky za každý den prodlení. 3. Sankce jsou splatné do 10 dnů po jejich vyúčtování a povinná strana sankci uhradí přednostně, smluvní pokuta se nezapočítává za případnou náhradu škody, vznikne-li na ni některé ze smluvních stran právo. VII. Povinnost mlčenlivosti 1. Zhotovitel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které s v rámci plnění závazků z této smlouvy dozví a které nejsou svou povahou určeny pro veřejnost. Zejména se zhotovitel zavazuje neposkytovat třetím osobám důvěrné informace o objednateli. Tato povinnost mlčenlivosti trvá i po dobu 3 let po skončení této smlouvy. 2. Vzniknou-li pochybnosti, je-li určitá informace důvěrná či nikoliv, má se za to, že se o důvěrnou informaci jedná. 3. Zhotovitel bere na vědomí, že důvěrnými informacemi objednatele podle odst. 1 tohoto článku smlouvy jsou jím poskytnuté podklady a informace určené zhotoviteli k plnění jeho závazků dle této smlouvy. VIII. Závěrečná ustanovení 1. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti podpisem zástupců obou smluvních stran. Zhotovitel bere na vědomí a souhlasí s tím, že v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) bude tato smlouva nejpozději do 30 dnů po jejím uzavření povinně uveřejněna v rámci registru smluv. 2. Pro vyloučení veškerých pochybností ohledně doručování písemných právních jednání dle této smlouvy se smluvní strany dohodly, že písemnost je považována za doručenou nejpozději třetí den po jejím odeslání na adresu druhé smluvní strany uvedenou v záhlaví této smlouvy. 3. Jakékoliv změny této smlouvy jsou možné pouze písemnou dohodou smluvních stran, a to formou písemných vzestupně číslovaných dodatků. 4. Pokud není v této smlouvě stanoveno jinak, platí pro právní vztahy z ní vyplývající příslušná ustanovení občanského zákoníku a dalších obecně závazných platných právních předpisů ČR. 5. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom. 6. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před jejím podpisem přečetly, jejímu obsahu porozuměly, že jim nejsou známy žádné důvody, pro které by tato smlouva nemohla být řádně plněna, nebo které by způsobovaly její neplatnost. Na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy. V Praze dne ________ 2017 V Praze dne _______ 2017 za objednatele: za zhotovitele: _____________________ ______________________ razítko a podpis razítko a podpis 2