SMLOUVA O DODÁVCE, INSTALACI, IMPLEMENTACI A SERVISU SOFTWARU PRO PLÁNOVÁNÍ A EVIDENCI SLUŽEB KNLč. S2017/ /0 uzavřená podle § 2586 a násl. z.č. 89/2012 Sb. občanský zákoník mezi níže uvedenými účastníky (dále jen "Smlouva") 1. Smluvní strany Objednatel Obchodní firma: Krajská nemocnice Liberec, a.s. Sídlo: Liberec, Staré Město, Husova 357/10, 460 01 Liberec I doručovací číslo 460 63 Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 Zastoupený: MUDr. Luděk Nečesaný, MBA, místopředseda představenstva IČ; 27283933 DIČ: CZ699003993 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Zhotovitel Obchodní firma/název: IVAR a.s. Sídlo: Brno, Těžební 1250/2d, PSČ 627 00 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3999 Zastoupený: Ing. Antonín Škopec, člen představenstva IČ:. 00526622 DIČ: CZ00526622 Bankovní spojení: ČSOB Poděbrady Číslo účtu: 2. Osoby oprávněné jednat ve věcech odborných a organizačních: Za objednatele: vedoucí střediska ICT Za zhotovitele: člen představenstva e-mail^^^H implementátor SW €-mail: 3. Úvodní ustanovení 3.1. Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu smlouvy. Plnění této smlouvy se řídí taktéž zadávacími podmínkami veřejné zakázky evid. č. VZ2016011 s názvem „Software pro plánování a evidenci služeb" (dále jen „Veřejná zakázka") zadané objednatelem na základě zjednodušeného podlimitního řízení. Tyto zadávací podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plněni této smlouvy se řídí také nabídkou zhotovitele, kterou předložil v zadávacím řízení. 3.2. Zhotovitel potvrzuje, že se v plném rozsahu seznámil s rozsahem a povahou díla, že jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné k realizaci díla a že disponuje sám, příp. se svými poddodavateli, takovými kapacitami a odbornými znalostmi, které jsou k provedení díla nezbytné. 4. Předmět smlouvy 4.1 Předmětem smlouvy je provedení a zpracování analýzy potřeb objednatele (týkající se předmětu plnění), dodání, instalace a implementace softwaru pro plánování a evidenci služeb v Krajské nemocnici Liberec, a.s. (dále jen „KNL") včetně zaškolení obsluhy a servisní podpory v délce 8 let od uvedení systému do provozu (bod 5.1.8.) Software musí splňovat požadavky oddělení ICT a požadavky oddělení řízení lidských zdrojů uvedené v příloze č. 1. 5. Závazky smluvních stran 5.1 Zhotovitel se zavazuje; 5.1.1 Do 28 dnů od podpisu smlouvy provést analýzu potřeb objednatele a předat objednateli ucelený materiál (zpracovanou analýzu potřeb) v tisknutelné podobě. 5.1.2 Dodat, instalovat a uvést do provozu software pro plánování a evidenci služeb v Krajské nemocnici Liberec, a.s., Husova 357/10, Liberec I - Staré Město. Software bude instalován na určený server objednatele do 35 ti dnů od podpisu smlouvy. Součástí 2 dodávky bude i datový nosič se softwarem, technická dokumentace a příslušné softwarové klíče. Dodaný software bude plně způsobilý pro používání k požadovanému účelu. 5.1.3 Provést písemný zápis o instalaci softwaru, zápis musí být oboustranně podepsaný. 5.1.4 Poskytnout implementační podporu spočívající zejména v provedení úprav softwarového rozhraní, přizpůsobení grafického layoutu softwaru požadavkům objednatele, customizace apod. do 42 dnů od podpisu smlouvy. 5.1.5 Do 42 dnů od podpisu smiouvy předvést odpovědným pracovníkům objednatele funkčnost počítačového programu pro plánování služeb. Současně s funkčností programu zástupce zhotovitele předvede odpovědným zástupcům objednatele skutečnost, že software odpovídá požadavkům uvedeným v příloze č. 1 - Požadavky oddělení ICT a požadavky oddělení řízení lidských zdrojů. Následně se zhotovitel zavazuje vyhotovit akceptačni protokol s informacemi o tom, zda systém vyhověl požadavkům objednatele. Implementační protokol musí být oboustranně podepsaný. 5.1.6 Proškolit 160 klíčových zaměstnanců zadavatele v základních uživatelských funkcích softwaru. Proškolení proběhne v sídle objednatele. Formu školení stanoví zhotovitel. školení zaměstnanců personálního a mzdového oddělení do 49 ti dnů od podpisu smlouvy školení klíčových zaměstnanců 1. oddělení do 58 dnů od podpisu smlouvy školení ostatních klíčových zaměstnanců KNL do 150 ti dnů od podpisu smlouvy 5.1.7 Spustit testovací provoz nejpozději do: testovací provoz 1. oddělení do 63 dnů od podpisu smlouvy testovací provoz ostatních oddělení KNL do 80 ti dnů od podpisu smlouvy 5.1.8 Spustit ostrý provoz systému nejpozději do 175 ti dnů od podpisu smlouvy. 5.1.9 Poskytnout servisní podporu v délce 8 let od uvedení systému do ostrého provozu. 5.1.10 V průběhu 8 leté podpory zajišťovat řešení běžných provozních potřeb objednatele a drobných potíží se softwarem. 5.1.11 Po dobu 8 let zajišťovat průběžný servis, upgrady a údržbu softwaru, a to především formou vzdáleného přístupu za plného provozu softwaru, který nebude způsobovat žádná, popř. pouze nepodstatná omezení jejich provozu. 5.1.12 V souvislosti s činnostmi uvedenými v bodě 5. 1. 10 a 5. 1. 11 je zhotovitel oprávněn dočasně vyřadit software z provozu, popř. jeho provoz podstatným způsobem omezit a to vždy po předchozí písemné - emailové dohodě se zástupci objednatele. Dohoda musí být uzavřena alespoň jeden pracovní den před vyřazením softwaru z provozu. 5.1.13 Předem písemně upozornit objednatele (formou emailu) a dohodnout se s ním alespoň 2. pracovní dny předem na případném provádění kontrol, údržby, instalací a podstatném omezení činnosti softwaru. o 5.1.14 Reagovat do 1 pracovního dne a odstranit havárii systému do 2 pracovních dní od reakce. Havárii představuje naprostý výpadek funkcí softwaru, popř. podstatné omezení rychlostí zpracování dat softwarem oproti parametrům uvedeným v dokumentaci, které znamená výrazné provozní omezení. 5.1.15 Reagovat do 3 pracovních dní a odstranit závadu do 5 pracovních dní od reakce. Závadou se rozumí stav, kdy základní funkce softwaru jsou zajištěny, avšak rychlost zpracováni je nepodstatným způsobem snížena oproti parametrům uvedeným v dokumentaci. 5.1.16 Případná chybová hlášení nebo jiné obdobné projevy, které nemají žádný vliv na funkčnost softwaru a nezpůsobují podstatné odchylky od sjednaných vlastností, se považují za vadu softwaru, která nebrání jeho převzetí nebo užívání, zhotovitel je však povinen takové vady odstranit nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy mu budou oznámeny emailem. 5.1.17 Do lhůty pro odstranění závady se nezapočítává doba potřebná pro opravu (či pořízení) technických zařízení zajišťovanou objednatelem, ani doba potřebná k opravě jiného zařízení nebo software, které nebylo součástí dodávky systému pro plánování a evidenci služeb. 5.1.18 Potvrdit emailem přijetí oznámení havárií a závad do 1 pracovního dne od jeho doručení. Zhotovitel neodpovídá za prodlení s odstraňováním závady, která byla zapříčiněna nedostatky splnění Informační povinnosti objednatele. 5.1.19 Případné závady, vady a havárie systému se zhotovitel zavazuje přednostně odstraňovat formou vzdáleného přístupu. V případě nemožností odstranění závady vzdáleným přístupem je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu vyslat odborně způsobilou osobu do sídla objednatele a zajistit nápravu. 5.1.20 Dle potřeby a po vzájemné domluvě po dobu servisní lhůty upgradovat systém pro plánování a evidenci služeb. V případě, že bude mít zhotovitel přípraven upgrade softwaru (rozšíření a doplnění funkcí, zajištění interoperability s novými verzemi operačních systémů), zajistí objednateli jeho Instalací. 5.1.21 Poskytnout objednateli licenci - oprávnění k užívání softwaru pro plánování a evjdencí služeb. Licence bude sjednána jako nevýhradní na neomezenou dobu, s rozsahem v České republice. Licence bude poskytnuta v množstevním rozsahu uvedeném v tabulce pro zpracování ceny uvedené v bodě 5.1. 5.1.22 Nést odpovědnost za právní vady softwaru pro plánování a evidencí služeb. 5.1.23 Vyřešit případné technické potíže spojené s provozem dodaného softwaru. 5.1.24 Zachovávat mlčenlivost a bezpečnost ve vztahu k datům čí jiným informacím objednatele, o kterých se dozví při plnění dle této smlouvy, nebo ke kterým bude mít přístup, neprozradit je ani k nim neumožnit přístup žádným třetím osobám, a to ani po ukončení plnění dle této smlouvy, a to v souladu se smlouvou o přístupu k datům, prostředkům a datovým nosičům, která tvoří přílohu č. 2 této smlouvy. 4 5.2 Objednatel se zavazuje; 5.2.1 Vytvořit pracovníkům zhotovitele základní podmínky potřebné pro řádný výkon jejich práce, a to zejména poskytnout veškerou nezbytnou a zhotovitelem vyžádanou součinnost za účelem instalace softwaru. 5.2.2 Umožnit pracovníkům čl pověřeným osobám zhotovitele přístup (I vzdálený) k počítačové síti pro zajištění servisu a údržby. 5.2.3 V případě nezbytné přítomnosti pracovníků zhotovitele při odstraňováni závady nebo havárie v sídle objednatele zajistit přítomnost alespoň jednoho pověřeného pracovníka objednatele. 5.2.4 Při servisním zásahu v sídle objednatele zajistit podmínky pro zajištění ochrany zdraví a bezpečnosti práce. 5.2.5 Prostřednictvím pověřené osoby písemně potvrdit zhotoviteli protokol o provedení servisu a údržbě softwaru nebo servisní list o průběhu odstraňování závady. 5.2.6 Uhradit zhotoviteli předem sjednanou cenu za řádně splněné a převzaté dílo ve výši dle bodu 6.1 a za podmínek sjednaných v bodě 5.1 této smlouvy. 5.2.7 Že bez výslovného písemného souhlasu zhotovitele neudělí podiicenci, nepostoupí práva k software, ani software nezpřístupní jiným způsobem třetí osobě, než jak vyplývá z jeho běžného užívání. 5.2.8 K tomu, že nebude software rozmnožovat za účelem jeho rozšiřování, rozšiřovat či jakýmkoliv způsobem předávat třetím osobám (netýká se zaměstnancům nebo finančních poradců objednatele), pronajímat ani půjčovat. Takovéto jednání je možné pouze v případě, že by mu ktomu dal zhotovitel předchozí výslovný písemný souhlas. 5.2.9 K tomu, že nebude neoprávněně zasahovat do autorských práv zhotovitele, zejména, že nebude provádět dekompiiace, úpravy, zpracování, překlady či jiné změny softwaru, a to ani za účelem odstranění vad či zajištění interoperabiiity ve smyslu ust. § 66 autorského zákona. Takovýto zásah je možný pouze v případě, že zhotovitel nebude schopen odstranit vady nebo zajistit interoperabilitu ve lhůtě 60 dnů od doručení písemné žádosti objednatele (mailem). 5.2.10 Písemně (mailem) oznámit zhotoviteli případné potíže či vady, které se v průběhu užívání sytému vyskytnou, tak aby je zhotovitel mohl řádné odstranit. 5.2.11 Použít software pouze v rozsahu a způsobem uvedeným v této smlouvě. Objednatel si je vědom, že software je chráněn autorským zákonem. 5.2.12 Oznámit havárii nebo závadu telefonicky a následně elektronicky na výše uvedený kontakt. V emailu objednatel zašle opisy chybových zpráv nebo opis vstupních a výstupních (chybných) hodnot nebo výsledných projevů softwaru. V případě havárie musí být navíc výslovně uvedeno, že se jedná o havárii. 5.2.13 Objednatel se zavazuje poskytovat zhotovitele úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému plnění závazku zhotovitele. 5 6. Cena a způsob její úhrady 6.1 Smluvní cena za dodání, instalaci a Implementaci softwaru pro plánování a evidenci služeb v Krajské nemocnici Liberec, a.s. (dále jen „KNL") včetně zaškolení obsluhy a servisní podporou v délce 8 let od uvedení do provozu je sjednána následovně: Cena bez DPH za 1 ks Předpokládaný Nabídková odběr cena bez DPH Samostatně vyčíslené DPH Nabídková cena včetně DPH 1 Cena za zpracování a předání analýzy potřeb objednatele 42.000.- 1 42.000,- 8.820,- 50.820,- 2 Cena serverové licence aplikace 1.000,- 1 1.000,- 210,- 1.210,- 3 Cena DB licence (SQL, Oracle,...") 1.000.- 1 1.000,- 210.- 1.210,- 4 Cena za uživatelské licence (zaměstnanec) 230.- 3000 690.000,- 144.900.- 834.900,- 5 Cena uživatelské licence (vedoucí odd. /staniční/vrchni/primář = klíčový zaměstnanec) 825,- 160 132.000,- 27.720,- 159.720,- fi Cena za školení klíčových zaměstnanců - ieden zaměstnanec 1.150,- 160 184.000,- 38.640,- 222.640,- 7 Cena dodání a implementaci v KNL 126.000.- 1 126.000,- 26.460,- 152.460,- 8 Cena rozhraní (portálové řešení) 57.000,- 1 57.000,- 11.970,- 68.970,- 9 Cena podpory za 1- 4 rok celkem 337.908,- 1 337.908,- 70.960,68 408.868,68 10 Cena podpory za 5-8 rok celkem 450.544,- 1 450.544,- 94.614,24 545.158,24 Celkem 2.021.452.- 424.504,92 2.445.956,92 Cena bez DPH za 1 hodinu Samostatně vyčíslené DPH Nabídková cena za 1 hodinu včetně DPH Cena za 1 hodinu servisní podpory nad rámec siednaných 5-ti servisních hodin do měsíce 1.150,- 241,50 1.391,50 6.2 Cena je stanovena jako pevná, maximální, konečná a nejvýše přípustná a zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s prováděním předmětu smlouvy a obsahuje veškeré náklady nezbytné k realizaci předmětu smlouvy a zisk zhotovitele. 6.3 Tuto cenu lze překročit pouze za podmínek uvedených v této smlouvě (čl. 6.7). Platby budou probíhat výhradně v české měně (CZK) a rovněž veškeré cenové údaje budou uvedeny v této měně. 6.4 Fakturace bude probíhat následovně; První faktura bude vystavena po provedení a předání analýzy potřeb, dodání, instalaci, a implementaci softwaru v KNL. Přílohou faktury bude oboustranně podepsaný instalační a akceptační protokol. Daňový doklad (faktura) se splatností 30 dní bude vystavena nejpozději do 10. dnů od termínu zdanitelného plnění fakturovaných prací. Datum 6 t uskutečnění zdanitelného plnění se stanovuje jako den převzetí díla, dílo se považuje za převzaté podpisem instalačního a akceptačního protokolu. Bez potvrzených protokolů je faktura neúplná. Druhá faktura bude vystavena po proškolení 160 klíčových zaměstnanců zhotovitele. Faktura se splatností 30 dní bude vystavena do 10. dnů od ukončení posledního školení. Přílohou faktury budou kopie prezenčních listin, podepsané účastníky školení. Následné faktury za servisní podporu po dobu sjednané servisní lhůty budou vystavovány s čtvrtletní frekvencí. Sazba za servisní podporu se sjednává jako paušální, za předpokladu5-ti servisních hodin do měsíce. V případě, že vdaném měsíci zhotovitel odpracuje víc jak pět servisních hodin, bude fakturovat hodiny navíc. 6.5 Faktura - daňový doklad musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 28, odst. 2 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti, je zadavatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět vybranému dodavateli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 6.6 Objednatel je oprávněn do data splatnosti vrátit zhotoviteli fakturu, která neobsahuje požadované náležitosti, nebo obsahuje jiné cenové údaje než dohodnuté ve smlouvě s tím, že lhůta splatnosti nové (opravené) faktury začíná běžet znovu ode dne jejího prokazatelného doručení objednateli. Faktura je považovaná za proplacenou okamžikem odepsání příslušné částky z účtu objednatele ve prospěch účtu zhotovitele. 6.7 Změna nabídkové ceny je možná pouze při zvýšení sazby DPH nebo zvýšení rozsahu prací nad rámec zadávací dokumentace požadovaném zadavatelem a po vzájemném odsouhlasení, a to formou písemného dodatku podepsaného oběma smluvními stranami. 6.8 Smluvní pokuta je splatná do 30 - ti dnů po doručení oznámení o uložení smluvní pokuty objednatelem. Oznámení o uložení smluvní pokuty musí vždy obsahovat popis a časové určení události, která v souladu s uzavřenou smlouvou zakládá právo objednatele účtovat smluvní pokutu. Oznámení musí dále obsahovat informací o způsobu úhrady smluvní pokuty, Objednatel si vyhrazuje právo na určení způsobu úhrady smluvní pokuty. 6.6 Pro případ, že zhotovitel je nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem" ve smyslu ustanovení § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí zhotovitel s tím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s., část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 6.7 Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet než je účet, který je uveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a.s. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. V souvislosti s tímto ujednáním nebude zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a.s. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho 7 pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a.s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 7 . Kontrola provádění prací 7.1 Zástupci objednatele jsou oprávněni kontrolovat provádění díla kdykoliv. Zjistí-ii objednatel, že zhotovitel provádí dílo v rozporu s povinnostmi vyplývajícími ze smlouvy nebo obecně závazných právních předpisů, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, jedná se o porušení smlouvy, které opravňuje objednatele k odstoupení od smlouvy, 8. Řešení sporů 8.1 Veškeré spory budou smluvní strany řešit především společným jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení. 8.2 Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, budou všechny spory vznikající z této smlouvy a v souvislosti s ní, rozhodovány v pravomoci místně a věcně příslušných obecných soudů. 9. Platnost smlouvy a odstoupení od smlouvy 9.1 Tato smlouva je uzavřena s osmiletou servisní podporou, která začíná běžet od uvedení systému do provozu. 9.2 Smlouvu lze ukončit za následujících podmínek: a) písemnou dohodou obou smluvních stran, b) písemným odstoupením od smlouvy jedné ze smluvních stran doručeným druhé ze smluvních stran v případě, že druhá ze smluvních stran porušuje některé ustanovení této smlouvy a tento závadný stav neodčiní ve lhůtě 30 dnů od doručení upozornění. Účinky odstoupení nastávají dnem doručení. c) písemným odstoupením zhotovitele v případě, že objednatel bude v prodlení s úhradou splatné faktury nebo její části o více jak 30 dnů, d) výpovědí kterékoli smluvní strany bez uvedení důvodu, podanou písemnou formou a doručenou doporučeným dopisem, s výpovědní lhůtou 3 měsíců, výpovědní lhůta začíná běžet od prvého dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla písemná výpověď doručena druhé straně, e) písemným odstoupením objednatele v případě, že zhotovitel neplní podmínky, ke kterým se zavázal ve své nabídce k veřejné zakázce evid. č. VZ2016011, 8 10. Odpovědnost za škody a pojištění 10.1 Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelS) podílejícími se na provádění předmětu plnění, a to po celou dobu trvání této smlouvy, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku. Za tímto účelem musí mít zhotovitel sjednané platné pojištění škod způsobených při výkonu činností třetí osobě min. ve výši 2 mil. Kč. Doklady o pojištění (kopii pojistné smlouvy/pojistného certifikátu) předložil zhotovitel objednateli v rámci součinností před podpisem této smlouvy. 10.2 V případě, že zhotovitel nesplní povinnost potvrdit přijetí oznámení o vzniku závady/havárie, odpovídá za veškeré škody, které v důsledku porušení této povinnosti objednateli vzniknou. 11. Smluvní pokuty 11.1 V případě, že objednatel nezaplatí řádně a včas fakturu za služby, je zhotovitel oprávněn požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výší 0,01% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. 11.2 V případě, že zhotovitel nedodrží dobu plnění, sjednanou dle čl. 5.1, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,01% z ceny nesplněné části smlouvy za každý den prodlení. 11.3 V případě, že zhotovitel poruší své závazky plynoucí z bodů 5. 1. 14, 5. 1. 15, 5. 1. 16 a 5. 1. 18 uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč (slovy: tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ a den. 11.4 V případě, že zhotovitel nebude mít platnou pojistnou smlouvu v době trvání smlouvy, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu činnosti třetí osobě ve výši min. 2.000.000 Kč (slovy: dvou milionů korun českých), je objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč (slovy: desettisíckorunčeských). 11.5 V případě, že zhotovitel poruší svou povinnost zachovávat mlčenlivost a bezpečnost ve vztahu k datům čl jiným informacím objednatele, o kterých se dozví při plnění dle této smlouvy nebo ke kterým bude mít přístup, dle bodu 5. 1. 24, je zhotovitel povinen objednateli nahradit smluvní pokutu ve výši dle smlouvy o přístupu k datum, prostředkům a datovým nosičům Krajské nemocníce Liberec, a.s. 11.6 Objednatel sl vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele. 11.7 Úhradou smluvní pokuty není dotčeno právo smluvní strany na náhradu škody zvlášť a v plné výši. Smluvní strany výslovně vylučují použití § 2050 občanského zákoníku. 12. Závěrečná ustanovení 12.1 Ke změně nebo doplnění této smlouvy může dojít jen písemnou dohodou obou smluvních stran, a to samostatně číslovanými dodatky. 9 12.2 Obě strany se zavazují v průběhu smluvního období spolupracovat při realizaci předmětu smlouvy. K tomu účelu určí osoby odpovědné za řešení a vyřizování běžných záležitostí, vyplývajících ze vzájemné součinnosti. 12.3 V případě neplatnosti či neúčinnosti některého z ustanovení této smlouvy není dotčena platnost čl účinnost této smlouvy jako celku. Nastane-ll taková skutečnost, zavazují se smluvní strany k náležité opravě či doplnění smlouvy. 12.4 Práva a povinnosti smluvních stran, jakož 1 další vztahy vyplývající z této smlouvy, které zde nejsou upraveny, se řídí konkrétními ustanoveními z.č. 89/2012 Sb. občanský zákoník a obecně závaznými právními předpisy, které s nimi souvisejí. 12.5 Smluvní strany jsou si vědomy povinnosti zveřejnit smlouvu v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Zveřejnění provede objednatel za pomoci automatického strojového převodu textu. Tato Smlouva o dílo musí být v souladu s § 219 zákona č. 134/2015 Sb., o zadávání veřejných zakázek, uveřejněna na Profilu zadavatele. 12.6 Tato Smlouva je vyhotovena ve třech stejnopisech. Objednatel obdrží dva kompletní stejnopisy smlouvy, zhotovitel obdrží jeden kompletní stejnopis smlouvy. 12.7 Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma stranami. 14.1 Tato smlouva je projevem shodné a svobodné vůle obou smluvních stran, což potvrzují svými vlastnoručními podpisy osoby oprávněné jednat za tyto strany. 13. Přílohy příloha č. 1 - Požadavky oddělení ICT a požadavky oddělení řízení lidských zdrojů. Příloha č. 2 - Smlouva o přístupu k datům, prostředkům a datovým nosičům 14. Podpisy smluvních stran V Liberci dne: 1 3 -03- 2017 v Poděbradech dne: MUDr. Luděk fýečesaný, MBA Krajské nemocnice Liberec, a.s. Ing. Antonín Skopec člen představenstva IVAR a.s. J 10 i Příloha č. 1 smlouvy l)Požadavky na software pro plánování a evidenci služeb ■ ICT • Personální a mzdový systém KNL = Target (databázový server MS 2012 R2 s MS SQL 20012) • Ekonomický systém KNL = Navision Technické prostředky: • Systém smí vyžadovat pouze standardní výpočetní techniku, jež je běžně k dispozici • Hardware a systémový software o HW pro server i klienty bude poskytnut zadavatelem. Uchazeč zadá optimální parametry serveru. o WEB server, bude-li součástí dodávky, bude spuštěn na HW zadavatele. (Jednotliví uživatelé systému budou přistupovat pomocí webového rozhraní nebo pomocí speciální aplikace) o Databáze - upřednostňovanou DB je MS SQL-Server o Ověřování přístupů do systému přístupových práv bude proti AD. Zadavatel vyžaduje zavedení systému pro plánování směn do systému centrální správy identit KNL (IDM od firmy BCV Solution). Licence: VydefinovánI licenční politiky (tenký klient, tlustý klient, plovoucí licence, uvolňování licencí, ...) Přístupová práva k programu a k vnitřním datům programu: SW umožní detailní strukturování přístupových práv uživatelů v několika rovinách: • ověřování přístupů do systému přístupových práv bude proti AD. • definice, ke kterým oddělením má uživatel operační přístup • definice, jaké operace může příslušný uživatel provádět v programu Import a export dat SW Plánování směn Musí být vybaven rozhraním pro datový přenos v odpovídajícím formátu: • Import vybraných personálních data zaměstnanců z personálního systému • Export rozvrženi plánu za vyrovnávací období do mzdového systému Target • Export finálního výkazu práce včetně absencí za jednotlivé zaměstnance do mzdového systému Target Systém pro personalistiku a mzdy: KNL pro personalistiku a mzdy využívá systém TargetžlOO od firmy M-Pro spol. s r.o., U Města Chersonu 1648,434 01 Most. Úpravy v rámci systému TargetŽlGO nejsou předmětem tohoto zadání. 2) Požadavky - Oddělení řízení lidských zdrojů Systém musí být schopný nabídnout: • možnost celoročního plánovaní služeb a tvorbu celoročního plánu čerpání dovolené podle požadavků zaměstnanců • možnost plánovat směny na aktuální měsíc a provádět v nich úpravy Příloha č. 1 smlouvy • možnost zaznamenat skutečný průběh směn v měsíci jako podklad pro zpracování mzdy • hlídaní dodržování platné legislativy ve všech fázích procesu • schopnost automatického nahrání dat, potřebných pro výpočet mzdy do programu Target • možnost generování manažerských analytických sestav • možnost elektronického oběhu žádanek o dovolenou (a dalších nepřítomností na pracovišti) • možnost elektronického oběhu žádanek o služební cestu • možnost min 3 druhů přístupových práv o zaměstnanec - možnost zadávat individuální požadavky, a náhled na svoji docházku a plán směn o vedoucí zaměstnanec I. stupně - plné práva pro editace plánu í skutečnosti, schvalování docházky, dovolených atd. o vedoucí zaměstnanec II. stupně - práva stejné jako vedoucí zaměstnanec I. stupně doplněné o možnost finančního vyjádření přesčasů u Jednotlivých zaměstnanců (na základě aktuálních průměrů ze mzdového systému) Využití dat z personálního a mzdového systému Target: • aktualizace každých 24 hod • vedoucí zaměstnanec má k dispozici informace o HPP všech svých podřízených včetně souběhů, DPP a DPČ (i těch co nastupují v budoucnu), přičemž souběhy, DPP a DPČ jsou od pracovních poměrů rozlišené • v základním přehledu podřízených zaměstnanců musí být vidět zařazení zaměstnance (profese) informace, že jde o zaměstnance v adaptačním procesu úvazek rozvržení pracovní doby • zůstatek dovolené • počet dní strávených na vzdělávacích akcích a to dle typu vzdělávání (specializační a celoživotní - podklady lze najít ve mzdovém programu Target) Plánovaní směn • pro zjednodušení plánovaní požadujeme možnost kopírování plánu do budoucna a automatickou tvorbu plánu po zadáni parametrů jako minimální počet zaměstnanců dle profesí v jednotlivých dnech týdne a pořadí směn požadovaných u zaměstnanců oddělení • možnost zadávání „přání a požadavků" ze strany zaměstnanců • možnost dočasně přesouvat zaměstnance mezi odděleními • možnost vidět jednoho zaměstnance na dvou a více plánech • možnost upravit délku směny, podle skutečně odpracované doby • možnost pracovat u jednoho zaměstnance se dvěma úvazky • možnost pracovat současně se všemi zaměstnanci oddělení současně, bez ohledu na jejich režim práce (jednosměnný, dvousměnný, třísměnný) • pří ručním doplňování plánu možnost nabízet nejvhodnější osoby pro nasazení na konkrétní směnu • systém musí upozorňovat na dny, kde je pracoviště personálně pod nebo předimenzované • možnost definování typu směn jak „celo firemně" tak podle potřeb jednotlivých oddělení I 2 Příloha č. 1 smlouvy • možnost sestavit směnu jako kombinaci hodin v režimu pohotovosti a hodin v režimu odpracované doby Legislativní kontrola • systém musi automaticky reagovat na všechny úpravy legislativy spojené s touto problematikou • musí kontrolovat všechny kroky a upozorňovat na případné porušení s tím že uživatele upozorní, co porušuje • systém nedovolíporušováni nastavených pravidel Vyúčtování • SW musí umožňovat nadefinovat zúčtovací pravidla, která lze individuálně parametrizovat pro jednotlivé zaměstnance nebo skupiny zaměstnanců • musí být možnost zkušebního vyúčtování před provedením skutečného vyúčtování Statistiky • možnost sledovat u jednotlivých zaměstnanců počet odpracovaných hodin v so/ne, ve svátek, v noci, a to jak za aktuální měsíc, tak i za aktuální rok • možnost evidovat počet odpracovaných směn • možnost vyčíslit dle aktuálních průměrů zaměstnanců přesčasovou práci k proplacení-jen přihlášení v režimu „vedoucí zaměstnanec II. stupně" • možnost vyjádření personálních požadavků oddělení v hodinách podie profesí, a to jak dle plánu, tak dle skutečnosti • z programu musí být možné získávat i výstupy, které budou porovnávat kmenová data z nastavení organizačních jednotek (například přehled kolik na kterém oddělení je nadefinováno zaměstnanců do služeb). Tyto výstupy je možné uživatelsky nadefinovat • z programu musí být možní získávat i výstupy, které budou porovnávat vložená data (např. obory, kategorie zaměstnanců ....). Tyto výstupy je možné uživatelsky nadefinovat • požadujeme dvojí formu generování o pevně naprogramované výstupní formuláře o generování editovatelných formulářů (např. Exel) Syst-ém plánujeme do nemocnice zavádět v etapách a při plném nasazení počítáme se zavedením 2 600 zaměstnanců (z toho 80 vedoucích zaměstnanců I. stupně a 150 vedoucích zaměstnanců II. stupně). Příloha č. 2 smlouvy Smlouva o přístupu k datům, prostředkům a datovým nosičům Krajské nemocnice Liberec, a.s. uzavřená mezi vlastníkem technických prostředků: Krajská nemocnice Liberce, a.s. Husova 357/10, Liberec - Staré Mčsto, 460 01 IJberec, doručovací číslo 460 63 IČ: 27283933 DIČ: CZ699003993 zápis v OR vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 zastoupená: MUDr. Luďkem Nečcsaným, MBA, místopředsedou představenstva (dále jen „KNL") a přistupujícím subjektem: IVAR a.s. Bmo, Těžební 1250/2d, PSČ 627 00 IČ: 00526622 zápis v OR vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl B, vložka 3999 zastoupená: ing. Antonínem Škopcem. členem představenstva (dále jen společnost) 1. Předmět smlouvy 1. Touto smlouvou jsou upraveny práva a poviímosti smluvních stran, dojde-li v rámci jejich spolupráce k využívání technických prostředků a k přístupu k datům zpracovaným, sliromáždčným KNL, či datům, s nimiž KNL nakládá jiným způsobem. 2. Společnost se zavazuje dodržovat při plnění svých povinností veškeré podmínky stanovené touto smlouvou. 3. Tato smlouva definuje podmínky a způsoby přístupu k technickým prostředkům KNi.. 2. Fyzický přístup k technickým prostředkům a) Přístup k technickým prostředkům KNL je umožněn pouze za souhlasu a dozoru zaměstnance IT KNL a to pouze zástupci společnosti, který byl písemně pověřen společností. Zástupce společností je povinen se prokázat osobním dokladem a pověřením. b) Je zakázáno provádět servisní/administrativní činnost bez íý-zické přítomnosti zaměstnance KNl. nebo předchozího schválení zaměstnancem KNL. c) Při práci na místě zástupce společnosti nesmí Příloha č. 2 smlom^y ■ (bez předchozího písemného souhlasu ze strany IT KNL) pořizovat kopie dal, měnit data, mazat data, ■ zkoušet se připojil na jiné zdroje sítě KNL, ■ instaloval nebo spouštěl aplikace, které by mohly ohrozit či poškodit KNL, ■ provádět činnost, která přímo nesouvisí se sjednanou servisní/administrativní čimiostí d) Po skončení servisního zásahu zástupce společnosti musí dát podepsat zaměstnanci KNL výkaz práce s popisem servisního zásahu. 3. Vzdálený přístup 1. Pokud je pro servisní přistup sjednán vzdálený přistup, společnost je povinna zajistit dodržováni bezpečnostních pravidel platných pro KNL dle právního řádu ČR, zvláště s ohledem na důvěrnost a citlivost dat (viz. čl. 3 a 4). Vzdálený přistup je možný pouze na základě osobního certifikátu. Certifikáty a způsob jejich použiti, vydané zaměstnancům společnosti pro účely vzdáleného přístupu, jsou důvěrnou informaci technické povahy. Pravidla pro nakládání s certifikáty: ■ společnost deleguje zástupce, který je odpovědný za nakládání s certifikáty ve společnosti, pouze tento zástupce můz.c žádat o vystavení certifikátu (každé vytvoření certifikátu podléhá schválení zc strany KNL) ■ certifikáty pro přístup jsou \'ystavcny pro konkrétní osobu/zaměstnance společnosti, jakékoliv zneužití certifikátu jinou osobou je závažné porušení ve smyslu ustímovení o důvěrných údajích ■ odpovědná osoba společnosti je povinna nahlásit IT KNL jakékoliv podezření na zneužití certifikátu (např. zcizení notebooku s eertiiikátem, ztráta apod.), přip. další změny mající vliv na plamost certifikátu (např. přeřazeni zaměstnance na jinou práci, rozvázání pracovního poměru se zaměstnancem apod.). ■ v případě vážného podezření na zneužiti certifikátu bude certifikát revokován a bude informována odpovědná osoba. ■ pokud dojde k prokázání zneužití certifikátu, všechny certifikáty u odpovědné osoby společnosti budou rcvokovány a dále bude postupováno ve smyslu ustanovení o porušeni důvěrných údajů. 2. Pro kontrolu práce zástupce společnosti vzdáleným přístupem je společnost povinna vést evidenci s informacemi, kdy, kdo a za jakým účelem přistoupil do sítě KNL. Evidenci je nutné archivovat minimálně po dobu 2 let. Tuto evidenci servisních přístupů jc společnost povinna po každém zásahu odesílat na adresu: 3. Při práci vzdáleným připojením zástupce spolcčno.sti nesmí: ■ (bez předchozího písemného souhlasu ze strany IT KNL) pořizovat kopie dat, měnit data, mazat data, ■ zkoušet se připojit na jiné zdroje sítě KNL, než pro které byl přístup sjednán, ■ instalovat nebo spouštět aplikace, které by mohly ohrozit či poškodit KNL, ■ provádět činnost, která přímo nesouvisí se sjednanou servisní/administrativní činností Příloha č. 2 smlouvy 4. Důvěrné informace 1. Sinlu\'ní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích, kteiýmijsou informace týkající se obchodní, technické či výrobní povahy a také data o třetích stranách, které si strany vzájemně poskytnou písemně, ústně či v jakékoliv jiné podobě v souvislosti s touto smlouvou. 2. Předmětem léto smlouvy nejsou informace a data. které jsou v obchodním styku všeobecně známé nebo které se staly veřejně známými, aniž by se tak stalo porušením této dohody ze strany účastníků této dohody. .1. Smluvní strany se dále zavazují: ■ důvěrné informace a data nesdčlovat třetím osobám bez předchozího souhlasu jejich poskytovatele. Tím není dotčeno oprávnění smluvních stran sděloval tyto informace svým advokátům, daňovým poradcům, auditorům nebo jiným osobám vázaným na základě zvláštního právního předpisu povinnosti mlčenlivosti. Tyto osoby inusí být na důvěrn{)st informací upozorněny. ■ umožnit přístup k důvěrným informacím zaměstnancům nebo členům těch orgánů, které je nezbytně vyžadují k výkonu své práce nebo činnosti a tyto osoby poučit o povinnosti zachovávat mlčenlivost podle teto smlouvy. ■ pokud se na ochiunu a nakládání s informacemi a daty vztahují zákonné normy, musí být zajištěna ochrana dle příslušných zákonů. ■ Nepoužít důvěrné informace v rozporu s jejich účelem. ■ chránit důvěrné informace přiměřeným způsobem proti jejich zneužití či úniku. 4, Strana, která poruší povirmosti stanovené touto smlouvou je, v případě prokázání, povinna k zaplacení smluvní pokuty 500.000,- Kč. Právo na náhradu škody zvlášť a v plné výši tím není dotčeno. 5. Citlivé údaje 1. Data a informace uložené na nosičích v interních systémech KNL jsou i citlivými údaji ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. 2. Pokud jc, např. z důvodu servisní činnosti, umožněn servisní/administrativní přistup k datům nebo k serveru, kde jsou takováto data uložena, společnost musí zajistit dodržování ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o odírané osobních údajů. ,3. Společnost sc zavazuje zajistit dodržování povinnosti mlčenlivosti .svých zaměstnanců, kteří dostanou na základě této smlouvy přístup k prostředkům s osobními údaji, a dalších osob, které v rámci plnění zákonem stanovených oprávnění a povinnosti přicházejí do styku s osobními údaji u správce nebo zpracovatele, kteří jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích a o bezpečnostních opatřeních, jejichž zveřejnění by ohrozilo zabezpečeni osobních údajů. Povinnost mlčenlivosti trvá i po skončeni zaměstnání nebo příslušných prací. 4. V případě prokázání porušení některého ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů je společnost poviíma k zaplacení smluvní pokuty 1.000.000,- Kč za každé jednotlivé prokázané porušení u.stanovem' uvedeného zákona. Právo KNL na náhradu škody zvlášť a v plné výši tím není dotčeno. Příloha č. 2 smlouvy 6. Všeobecná ustanovení 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu neurčitou, nejdéle však do okamžiku poskytnuti či umožnění přístupu k poslední důvěrné či citlivé ínformčrci související se smlouvou. Smlouvu lze ukončit výpovědí bez uvedení důvodů. Výpověď musí být písemná, není třeba ji odůvodňovat, účinnosti nabývá dnem doručení jejího písemného vyhotoveni druhé smluvní straně. V případě pochybnosti se má za doručeno třetím dnem po odeslání. 2. Smluvní strany berou na vědomí, že porušení povinností stanovených touto dohodou může v odůvodněných případech zakládal trestní odpovědnost dle příslušných právních předpisů. 3. Tato smlouva jc vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každý má platnost originálu. Každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. 4. Pokud se některé ustanovení této smlouvy dostane do rozporu s ustanovením v zákoně, platí ustanovení v zákoně. Ostatní ustanovení ale zůstáva,ií v platnosti. 5. Veškeré změny této smlouvy včetně zřizování a rušení přístupů mohou být prováděny pouze písemnými dodatky, odsouhlasené písemně oběma stranami. 6. Seznam zaměstnanců přistupujícího subjektu správy přístupu do nemocničního informačního systému je přílohou této smlouvy. 7. Veškeré výzvy či komunikace druhé straně musí být zaslány pouze písemně, doporučenou poštou. Zásilka je považována za doručenou třetí den po odeslání na adresu uvedenou v této smlouvě. Je možné, např. v případě předejití škod z důvodu časového prodlení, použít e-maílovou komunikaci. Tato e-mailová komunikace je považována za doručenou pouze tehdy, jestli na daný e-raail byla prokazatelně zaslána odpověď příjemcem. 8. Obě strany jsou povinny si navzájem neprodleně sdělovat informace, které mohou mít vliv na tuto smlouvu. 9. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 10. Smluvní strany prohlašují, že si smlouvu přečetly, že obsah smlouvy je pro ně sroztunitciný a vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, na důkaz čehož níže připojují své podpisy. Datum: J .03. 2017 Datum: 1 3 -03- 2017 MUDr. Luděk (Nečesaný, MBA člen představenstva IVAR a.s. Husovj.r-.' ij, : b.-recí-StaréMěsio Příloha č. 2 smlouvy Příloha Seznam zaměstnanců firmy IVAR a.s. s přístupem do NIS KNL, a.s. Datum: 1 3 -03- 2017 Saturn: 13-03-1017 MUDr. Luděk Neěesaný, MBA Ing. Anlonín Škopcc místopředseda představenstva KNL a.s. člen představenstva IVAR a.s. J Krtíjskó neinotnice Lifaeret, o.$. HusD«/a337/l.\ L:ce-ecl-StaréMěsto ■ I' • ' 460^^^ liUrac I ; JC: