SMLOUVA O DÍLO uzavřená podle §2586 občanského zákoníku (zák.č. 89/2012) 1. Smluvní strany Ing. Vladimír Kafka Šumperská 345, 199 00, Praha 9 – Letňany Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku ŽL vydán: Magistrátem města Liberce, Živnostenský odbor, čj. ZO/U1214/2008/KO IČO: 76072584, není plátcem DPH Bankovní spojení: Česká spořitelna č. účtu: 1381628073/0800 (dále jen zhotovitel) a Ústav teorie informace a automatizace AV ČR, v.v.i. zastoupený Doc. RNDr. Jiřinou Vejnarovou, CSc., ředitelkou ústavu Pod Vodárenskou věží 4, 182 00 Praha 8 Veřejná výzkumná instituce zapsaná v rejstříku v.v.i. vedeném MŠMT IČ: 679 85 556, DIČ: CZ67985556 Bankovní spojení: ČSOB Praha 8 č. účtu: 131003527/0300 (dále jen objednatel) 2. Předmět smlouvy Předmětem plnění je provedení následujících prací, služeb a výkonů zhotovitelem a jejich převzetí a zaplacení objednatelem: - spolupráce na výzkumném projektu – HW podpora a vývojové práce v oblasti nových konceptů ovládání 3. Doba plnění, ukončení smlouvy 3.1 Zhotovitel bude své služby podle č. 2 poskytovat v době od 1.06.2021 do 31.12.2021; dodávka bude rozčleněna do jednotlivých etap odpovídajících řešeným úlohám 3.2 Kterákoli ze smluvních stran je oprávněna písemně tuto smlouvu vypovědět i bez udání důvodu s výpovědní lhůtou 1 měsíc počítanou od data doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. 4. Cena a splatnost 4.1 Cena za jednotlivé úlohy bude stanovena dohodou smluvních stran a bude tvořit přílohu této smlouvy. 4.2 Zhotovitel bude nejpozději do 10 pracovních dnů od data schválení úlohy objednatelem, zpravidla k poslednímu dni příslušného kalendářního měsíce, fakturovat částku dohodnutou při takovémto schválení. Obě smluvní strany se zavazují vyvinout úsilí k rovnoměrnému rozvržení dodávky. 4.3 Doba splatnosti faktur se sjednává ve lhůtě 50 dní od jejich přijetí. Podmínkou úhrady každé z faktur vystavených objednateli zhotovitelem dle této smlouvy je, aby koncový zákazník objednatele, řádně a včas uhradil ty své závazky vůči objednateli, které souvisejí s danou etapou plnění díla dle této smlouvy. Faktury jsou splatné převodním příkazem a datem úhrady se rozumí datum připsání částky na účet zhotovitele. 5. Práva a povinnosti objednatele 5.1 Objednatel je povinen poskytnout odpovídající dokumentaci pro realizaci předmětu díla. 6. Práva a povinnosti zhotovitele 6.1 Zhotovitel odpovídá za to, aby provádění díla a veškeré činnosti s ním související probíhaly v souladu s platnými zákony, předpisy a normami. To zejména platí pro opatření týkající bezpečnosti práce, požární ochrany, ochrany zdraví a ochrany životního prostředí. 6.2 Pokud bude zhotovitel při plnění smlouvy přítomen v objektu objednatele, podléhá stejným bezpečnostním a obdobným interním předpisům objednatele jako jeho zaměstnanci. Podpisem této smlouvy zhotovitel potvrzuje, že byl s těmito předpisy seznámen, rozumí jim a je ochoten se jimi řídit. Jedná se o následující předpisy: školení BOZP pro smluvní partnery ústavu a vnitřní předpis 2007-011 „Požární ochrana“, pokyn Akademické rady Akademie věd ČR č. 3 ze dne 19. června 2018, o evidenci předmětů chráněných právem duševního vlastnictví a jejich vy-užívání. 6.3 Zhotovitel ručí objednateli za veškeré přímé i nepřímé škody na objektu, zdraví osob a majetku objednatele, které při provádění díla případně způsobí, a zavazuje se objednateli uhradit veškeré oprávněné náklady na nápravu takových škod. 6.4 Zhotovitel sám ručí veškerým třetím stranám za veškeré přímé i nepřímé škody na zdraví a majetku, jež jim případně při provádění díla způsobí. 6.5 Zhotovitel je povinen konzultovat s koncovým zákazníkem a objednatelem veškeré nejasnosti či nesrovnalosti a v předstihu ho informovat o možných úskalích realizace projektu, dále předat předmět díla v dohodnutém rozsahu a kvalitě. 6.6 Zhotovitel může uplatňovat vedlejší náklady související s výkonem činnosti u koncového zákazníka objednatele, a to formou vyčleněné položky faktury vystavené objednateli zhotovitelem. Úhrada uvedených vedlejších nákladů podléhá schválení koncového zákazníka. V případě, že koncový zákazník neschválí některé či žádné vedlejší náklady fakturované zhotovitelem podle tohoto dodatku, pozbývá příslušná faktura zhotovitele platnosti a zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu vystavit fakturu novou, neobsahující neschválené vedlejší náklady. 6.7 Zhotovitel prohlašuje, že byl seznámen s Příkazem ředitelky ÚTIA AV ČR, v.v.i. č. 1/2021 v platném znění o povinném samotestování zaměstnanců ústavu a zavazuje se po dobu účinnosti tohoto příkazu dodržovat stejné povinnosti, které příkaz ukládá zaměstnancům objednatele, zejména nevstupovat do sídla objednatele bez negativního AG testu ne staršího než počet dní, které stanoví příkaz. Tuto skutečnost prokáže vložením fotografie negativního testu do databáze výsledků testů vedené objednatelem; pro tyto účely dodavatel může využít AG testů, které si zajistí sám (a v databázi zvolí "veřejné testovací centrum"); nebo může testovací sady dostávat od objednatele s tím, že objednatel je oprávněn cenu takto předaných sad započíst proti částkám fakturovaným zhotovitelem podle odst. 4 této smlouvy . 7. Další a závěrečná ujednání 7.1 Obsah odstavce 5.1 tvoří nezbytné podmínky pro plnění smlouvy ze strany zhotovitele, které musí objednatel splnit před plněním zhotovitele. 7.2 Obsah této smlouvy je považován za důvěrný. 7.3 Zhotovitel bere na vědomí a zavazuje se dodržet, že veškeré výsledky dosažné dle této smlouvy jsou výhradním majetkem koncového zákazníka objednatele. 7.4 Objednatel se zavazuje uhradit řešiteli cenu vykalkulovanou na základě skutečně vynaložených a řádně doložených nákladů i v případě odstoupení od smlouvy před jejím splněním a rovněž v případě, že řešení bude negativní a že zhotovitel prokáže, že cíle řešení nelze za daných podmínek dosáhnout. 7.5 Ostatní podmínky nesjednané v této smlouvě se řídí platnými zákony a předpisy České republiky, zejména příslušnými ustanoveními obchodního zákoníku. 7.6 Tato smlouva se zpracovává ve dvou vyhotoveních, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po jednom stejnopise 7.7 Smluvní strany souhlasí s uveřejněním této smlouvy v registru smluv vedeném Ministerstvem vnitra ČR v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) s tím, že uvedené uveřejnění zajistí objednatel 7.8 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti l datu zveřejnění v regsitru smluv podle odst. 7.7. Za objednatele, v Praze dne: 19.4.2021 Za zhotovitele, dne: 19.4.2021 ………………………………….. ……………………………….. podpis a razítko podpis statutárního zástupce statutárního zástupce