SMLOUVA o DÍLO Číslo smlouvy u zhotovitele: Číslo smlouvy u objednatele: Smluvní strany: Objed natel: Obchodní firma: Nemocnice Prachatice, a. s. Sídlo: Prachatice, Nebahovská 1015, PSC 383 01 IC: 260 95 165 Zápis v obchodním rejstříku: Krajský soud v Ceských Budějovicích, oddíl B, vložka 1461 Za stou pen : Ing. Mlchal Carvaš, MBA, předseda představenstva MUDr. František Stráský, člen představenstva jako objednatel na straně jedné (dále také jen jako „Objednatel“) Zhotovitel: Obchodní firma: ORDYS s.r.o. Sídlo: „. _ IC: Ke Mlýnu 190, 377 01 Jindřichův Hradec 050 06 309 Zápis v obchodním rejstříku (či jiné evidenci): Zapsaná v pbchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v Ceských Budějovicích, oddíl C, vložka Č. 24827 Zastou pen : Hanou Ayrerovou , ]ednatelkou společnosti jako zhotovitel na straně druhé (dále také jen jako „Zhotovitel“) uzavřely dnešního dne podle 5 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jen „Občanský zákoník“), tuto smlouvu o dílo Stránka 1 z 20 1.1 1.2 1.3 2.1 2.2 2.3 2.4 1. Smluvní strany Objednatel prohlašuje, že je právnickou osobou vykonávající činnost dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon :) zdravotních službách), v platném znění, a řádně podnikající podle zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění (živnostenský zákon). Objednatel dále prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této smlouvě stanovené a je oprávněn tuto smlouvu uzavřít a řádně plnlt závazky v ní obsažené. Zhotovitel prohlašuje, že je právnickou osobou řádně podnikající podle zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění (živnostenský zákon). Zhotovitel dále prohlašuje, že splňuje veškeré podmínky a požadavky v této smlouvě stanovené a je oprávněn tuto smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. Zhotovltel dále prohlašuje, že k provedení díla dle této smlouvy ma' veškerá potřebná oprávnění. Smluvní strany shodně prohlašují, že tuto smlouvu uzavírají jako podnikatelé v souvislosti sjejich podnlkatelskou činností ve smyslu 5 420 a násl. Občanského zákoníku. II. Předmět smlouvy Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje, že na svůj náklad a nebezpečí a za podmínek stanovených touto smlouvou provede pro Objednatele dílo specifikované v odst. 2.2 této smlouvy a Objednatel se touto smlouvou zavazuje dílo převzít a za řádné provedení díla zaplatit Zhotoviteli sjednanou cenu. Dílem dle této smlouvy se rozumí provedení stavby s názvem: Úprava lékárny Nemocnice Prachatice a.s. (dále také jen jako „Dílo“), a to dle Projektové dokumentace 2 05/2020 zgracované Hrmou Ateliér G+G s.r.o., Nádražní 569/11, Jindřichův Hradec, 377 01, ICO: 260 88 541, která tvoří Přílohu č. 1 této smlouvy (dále také jen jako „Projektová dokumentace“), a dle nabídkového rozpočtu s výkazem výměr pro stavební část, který tvoří Přílohu č. 2 této smlouvy (dále také jen jako „Rozpočet“). Objednatel předal Projektovou dokumentaci zhotoviteli před uzavřením této smlouvy v počtu 2 vyhotovení. Zhotovitel prohlašuje, že Projektovou dokumentaci přijal od objednatele kompletní, že jí považuje za plně dostačující pro zhotovení celého Díla bez nároků na jakékoliv vícepráce s výhradou těch, které vyplynou z dodatečných písemných požadavků objednatele a které budou projednány a smluvními stranami písemně odsouhlaseny. Objednatel prohlašuje, že k provedení Díla bylo vydáno následující stavební povolení: Stavební úřad Prachatice stavební povolení ze dne 10. 112020, právní moc stavebního povolení 11. 11. 2020, Zhotovitel prohlašuje, že se s obsahem uvedeného stavebního povolení (dále jen „Stavební povolení“), s podmínkami pro provedení a užívání stavby, jakož i 5 Stránka 2 z 20 2.5 2.6 2.7 2.8 2.9 3.1 ostatními podmínkami v něm stanovenými, před podpisem této smlouvy řádně seznámil, a tyto se zavazuje při provádění Díla dodržet. Kopie Stavebního povolení tvoří Přílohu (. 3 této smlouvy. Veškeré změny Díla mohou být provedeny pouze na základě předchozího písemného dodatku k této smlouvě. V případě změn Díla provedených bez uzavření předchozího dodatku nevzniká Zhotoviteli nárok na zvýšení ceny za Dílo, Objednatel je však oprávněn požadovat slevu z ceny za Dílo, pokud Zhotovitel v důsledku změn Díla ušetřil na svých nákladech (včetně nákladů na materiál či na prácl). Objednatel má rovněž právo požadovat odstranění takových změn a provedení Díla v souladu se smlouvou nebo má právo dodatečně takové změny akceptovat formou písemného dodatku s tím, že cena za Dílo bude snížena o částku, která byla ušetřena takto provedenými změnami oproti Dílu dohodnutému touto smlouvu. Součástí plnění zhotovitele je provedení veškerých činností potřebných k přípravě, vlastnímu provedení prací a k následnému uvedení Díla do provozu a užívání, dále předání potřebných dokladů souvisejících s provedeným Dílem, zejména návodů k obsluze, atestů a osvědčení, revizních z ra'v, prohlášení o shodě ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění a záplsu o výsledcích předepsaného druhu zkoušek apod. Zhotovltel je také povinen poskytnout objednateli potřebnou součinnost pro vydání kolaudačního souhlasu. Zhotovitel se zavazuje provést Dílo tak, aby odpovídalo Projektové dokumentaci. Zhotovitel se zavazuje v rámci provádění Díla provést takové činnosti a výkony, které jsou uvedeny v Rozpočtu, jakož i použít materiál uvedený Rozpočtu. Je- Ii pro řádné dokončení Díla dle Projektové dokumentace potřeba provést činnosti nezahrnuté do Rozpočtu, nebo použít materiál nezahrnutý do Rozpočtu, je Zhotovitel povinen takové činnosti provést a takový materiál na svůj náklad obstarat a použít k řádnému dokončení Díla bez nároku na zvýšení ceny za Dílo a prodloužení termínu dokončení Díla. Zhotovitel je povinen při provádění Díla použít materiál, který je nový, nepoužitý a neopotřebovaný. Není- Ii v Rozpočtu uvedena kvalita a/nebo identiňkace materiálu (dle jeho výrobce) určeného pro použití při provádění Díla, zavazuje se Zhotovitel použít materiál, který bude nejlépe splňovat požadavky na bezpečnost a trvanlivost Díla. Požadavky na jakost Díla, provedených prací a použitých materiálů jsou stanoveny příslušnými českými normami, příslušnými právními předpisy, předanou Projektovou dokumentací či standardními a obecně uznávanými požadavky na jakost, které se uzavřením této smlouvy stávají závaznými. Objednatel prohlašuje a Zhotovitel bere na vědomí, že Dílo je určeno pro jeho následné užití jako zdravotnického zařízení, konkrétně pro účely poskytování zdravotní péče Objednatelem jeho pacientům. Zhotovitel je v této souvislosti při provádění Díla dle této smlouvy povinen tento účel zohlednlt, zejména pokud jde o vlastnosti, jakost a provedení Díla, použitý materiál a zvolené postupy tak, aby Dílo tomuto účelu co nejlépe vyhovovalo. Objednatel prohlašuje a Zhotovitel bere na vědomí, že Dílo bude financováno z vlastních prostředků objednatele. III. Cena Smluvní strany se dohodly na celkové a konečné ceně za Dílo ve výši: 20 710 952, 97 Kč (dvacet milionůosedm set deset tisíc devět set padesát dva korun českých devadesát sedm haleru) bez DPH. Tato cena je stanovena na základě Stránka 3 z 20 3.2 3.3 3.4 4.1 4.2 Rozpočtu. Smluvní strany tímto výslovně sjednávají, že překročení Rozpočtu nemá vliv na cenu za Dílo a že tento Rozpočet se považuje za úplný a závazný. Tímto však není dotčen odst. 3.4 této smlouvy. Daň ve výši odpovídající zákonné sazbě daně z přidané hodnoty v době uskutečnění zdanltelnéhc plnění přizná a zaplatí Objednatel v režimu přenesené daňové povinnosti dle ustanovení 5 92a a 5 92e zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Objednatel rovněž prohlašuje, že Dílo podie této smlouvy není stavbou pro sociální bydlení dle & 48a citovaného zákona. Cena je pevná po celou dobu provádění Díla a obsahuje veškeré dodávky a práce včetně vedlejších nákladů souvisejících s řádným provedením Díla. Tímto však není dotčen odst. 3.4 této smlouvy. Dohodnutá cena může být změněna (snížena či zvýšena) pouze v případě: 3.4.1 provedení menšího objemu prací či dodávek materiálu oproti množství stanovenému v Rozpočtu; smluvní strany sjednávají, že provedené práce a dodaný materiál budou zhotovitelem účtovány dle skutečnosti, která vyplyne z kontroly provádění Díla zástupcem objednatele (dle odst. 6.2 této smlouvy), 3.4.2 provedení většího objemu prací či dodávek materiálu oproti množství stanovenému v Rozpočtu, jestliže k navýšení objemu došlo vlivem prokazatelných nesprávností, chyb či nedostatků v Projektové dokumentaci a tyto práce či materiál byly nutné k řádnému provedení Díla dle této smlouvy; smluvní strany pro takový případ sjednávají, že provedené práce a dodaný materiál budou zhotovitelem účtovány dle skutečnosti, která vyplyne z kontroly provádění Díla zástupcem objednatele (dle odst. 6.2 této smlouvy); k provedení většího objemu prací či dodávek materiálu je však Zhotovitel povinen si vždy vyžádat předchozí písemný souhlas objednatele, 3.4.3 změny Díla na základě předchozího písemného dodatku k této smlouvě. IV. Termín a místo provedení Díla Zhotovitel se zavazuje: - zahájit provádění Díla nejpozději následující pracovní den po předání a převzetí staveniště ve smyslu odst. 4.2 této smlouvy (termín zahájení Díla) a - Dílo řádně dokončit a předat Objednateli nejpozději do 12 měsíců od data účinnosti této smlouvy (termín provedení Díla). Podrobný harmonogram provádění Díla tvoří Přílohu č. 4 této smlouvy. Objednatel předá Zhotoviteli staveniště za účelem provádění Díla nejpozději do deseti (10) kalendářních dnů od data účinnosti této smlouvy. Zhotovitel je povinen na výzvu objednatele učiněnou nejpozději dva (2) pracovní dny předem staveniště od objednatele převzít. Opředání bude vyhotoven zápis, ve kterém se uvede datum, čas, místo, stav staveniště (místa plnění), případné závady či výhrady smluvních stran, jakož i další skutečnosti, které bude považovat některá ze smluvních stran za významné. Zápis bude podepsán zástupci oprávněnými jednat za Objednatele a zhotovitele (dle čl. VI. této smlouvy). Stránka 4 z 20 4.3 5.1 5.2 5.3 5.4 5.5 Místem plnění je město Prachatice a vrámci tohoto města areál nemocnice Prachatice, pozemek parc. č. st. 2138, 2664 a 1532/1 v katastrálním území Prachatice. Konkrétní místo plnění bude dle potřeby specifikováno vzáplsu vyhotoveném dle odst. 4.2 této smlouvy. V. Platební podmínky Cena za Dílo je splatná po částech na základě fakturace zhotovitele. Faktury se budou vystavovat na základě provedených prací dle soupisu těchto prací odsouhlaseného smluvními stranami. Přílohou a nedílnou součástí faktury bude seznam položek dle Rozpočtu, podle kterých byla faktura vystavena, jakož i protokol podepsaný oběma smluvními stranami zachycující odsouhlasení fakturovany'ch a provedených prací. Soupis prací ve smyslu odst. 5.1 této smlouvy bude prováděn souhrnně vždy za práce skutečně provedené za uplynulý kalendářní měsíc. Zhotovitel po skončení kalendářního měsíce zašle objednateli soupis těchto prací s tím, že Objednatel tento soupis schválí ve lhůtě deseti (10) kalendářních dní od jeho přijetí nebo v téže lhůtě vrátí tento soupis s výhradami zhotoviteli, které mohou spočívat v neprovedení prací zahrnutých do soupisu, pokud jejich provedení nevyplývá ze zápisu ve stavebním deníku odsouhlaseného Objednatelem. Vrátí—li Objednatel tento soupis prací Zhotoviteli, jsou smluvní strany povinny jednat za účelem dosažení shody a konečného schválení a odsouhlasení skutečně provedených prací. Způsobem stanoveným v odst. 5.1 a 5.2 této smlouvy bude fakturace prováděna až do částky odpovídající 90 % sjednané ceny za Dílo bez DPH, tj. do částky 18.639.857,67 Kč bez DPH, popř. do částky odpovídající 90 % změněné ceny Díla bez DPH dle odst. 3.4 této smlouvy. Po dosažení této částky nemá Zhotovitel právo na úhrady ceny za Dílo nebo její části jinak, než způsobem stanoveným v odst. 5.4 této smlouvy. Zbylá část ceny za Dílo ve výši 10 % bez DPH, tj. částka ve výši 2.071.095,30 Kč bez DPH, popř. částka odpovídající 10 % změněné ceny Díla bez DPH dle odst. 3.4 této smlouvy, je splatná až po provedení Díla ve smyslu čl. X. této smlouvy bez vad a nedodělku na základě faktury Zhotovitele vystavené nejdříve v den předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy, v den dodatečné přejímky dle odst. 10.6 této smlouvy, v den splnění povinnosti zhotovitele dle odst. 10.9 této smlouvy nebo v den vydání kolaudačního souhlasu k užívání Díla, podle toho, který den nastane později. Fakturace této částl Díla je však také podmíněna tím, že dojde ke schválení a odsouhlasení prací, které představují 10 % ceny Díla. Zhotovitel se zavazuje vystavit fakturu nejdříve dnem, kdy došlo ke schválení a odsouhlasení provedených prací dle odst. 5.2 této smlouvy, příp. dle odst. 5.4 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje vystavenou fakturu doručit Objednatel! nejpozději následující pracovní den po jejím vystavení. Splatnost faktury je 30 dnů ode dne doručení faktury prosté jakýchkoliv vad na adresu Objednatel je oprávněn vrátit zhotoviteli fakturu, pokud fakturovaná částka, byť částečně, nebude odpovídat odsouhlasenému soupisu provedených prací, a/nebo Rozpočtu a/nebo faktura nebude mít náležitosti řádného daňového dokladu, případně náležitosti dle této smlouvy. Do doby vystavení řádné (opravené) faktury & uplynutí lhůty její splatnosti není Objednatel v prodlení s úhradou ceny za Dílo nebo její částl. VI. Kontaktní osoby Stránka 5 z 20 6.1 6.2 6.3 6.4 7.1 7.2 7.3 Zástupcem zhotovitele a kontaktní osobou ve věcech stavby je: František Klenka, tel. Tato osoba je pověřena řízením prováděného Díla a souvisejících prací a je oprávněna ke všem faktickým úkonům týkajícím se tohoto plnění, je pověřena řízením stavby, příp. koordinací prací poddodavatelů, prováděním soupisu provedených prací, prováděním zápisů do stavebního deníku a řešením všech problémů souvisejících s realizací Díla. Zástupcem Objednatele a kontaktní osobou ve věcech stavby je: Zdeněk Kott, tel. Technický dozor investora (Objednatele) vykonává: Petr Lenc, tel. Tato osoba v zastoupení Objednatele zejména kontroluje kvalitu prováděných prací, kontroluje jakost materiálů, výrobků a dalších věcí, je oprávněna ověřit a potvrdit rozsah skutečně provedených prací a projednávat změny a doplňky Díla. Oprávnění kontaktních osob nezahrnuje právo zavazovat příslušnou smluvní stranu, uzavírat písemné dodatky k této smlouvě a činit jiná právní jednání, kterými dochází ke změně nebo zániku práv a povinností vyplývajících z této smlouvy, nevyplývá-Ii ztéto smlouvy jinak. Ve věcech smluvních jsou oprávněny jednat Objednatel a ZhotmD/itel, resp. za ně jejich statutární orgány nebo členové jejich statutárních organu. Změny kontaktních osob a jejich kontaktních údajů se nepovažují za změny smlouvy vyžadující uzavření písemného dodatku. Tyto změny je však smluvní strana povinna oznámit druhé smluvní straně písemně, přičemž změny jsou účinné až po tomto oznámení. VII. Součinnost objednatele a povinnosti zhotovitele Objednatel předá Zhotoviteli staveniště k provádění stavebních prací dle této smlouvy v termínu uvedeném v odst. 4.2 této smlouvy. Současně s odevzdáním staveniště (místa plnění) Objednatel určí zhotoviteli cesty pro příjezd a výjezd na místo plnění v rámci nemovitostí ve vlastnictví Objednatele, nemovitostí sousedících a přístupových komunikací. V případě, že pro řádné provedení Díla, řádné zajištění stavební činnosti a řádný chod staveniště bude nutno provést omezení v užívání nemovitostí a dalších ven a zařízení ve vlastnictví nikoliv objednatele, zejména pokud jde o omezení v užívání veřejných prostranství, pozemních komunikací atd., zavazuje se Zhotovitel na své náklady zajistit oprávněnou realizaci těchto omezení v souladu s obecně závaznými právními předpisy, vyžádat si veškeré potřebné souhlasy a povolení a plnit veškeré povinnosti a podmínky s takovými omezeními spojenými (např. zajištění dopravního značení) s tím, že Zhotovitel je povinen na svůj náklad hradit veškeré poplatky a jiné podobné platby stěmito omezeními souvisejícími a dále hradit veškeré pokuty a jiné sankční platby uložené orgány veřejné moci za porušení povinností při realizaci těchto omezení bez ohledu na to, zda budou uloženy zhotoviteli či Objednateli jako investorovi Díla. Stránka s z 20 7.4 7.5 7.6 Zhotovitel si zajistí svým jménem a na svůj náklad připojení staveniště na přívod elektrické energie a vody a napojení na kanalizaci k odvádění odpadních vod, pokud odvádění odpadních vod nebude svým nákladem zajišťovat jiným způsobem vsouladu s obecně závaznými právními předpisy. Objednatel poskytne za tím účelem zhotoviteli nezbytnou součinnost. Zhotovitel bude hradit veškeré platby spojené s odběrem elektrické energie, vody a odváděním odpadních vod. Zhotovitel je povinen při zajišťování připojení staveniště na přívod elektrické energie a vody a napojení na kanalizaci k odvádění odpadních vod dbát pokynů Objednatele, pokud tímto připojením nebo napojením budou dotčena práva a zájmy objednatele, či dojde komezení činnosti Objednatele. Zhotovitel není oprávněn požadovat po objednateli, aby takové přlpojení nebo napojení zajistil Objednatel, nebo aby Objednatel umožnil toto připojení nebo napojení přes své Odběrná místa. Pokud však Objednatel dle svého rozhodnutí Zhotoviteli umožní toto připojení nebo napojení přes své odběrní místa, k čemuž není povinen, zavazuje se Zhotovitel uhradit objednateli náklady s tím spojené. V takovém případě objednatel poskytne odběr vody a elektrické energie a odvádění odpadních vod v rozsahu nutném pro provedení Díla, případně určí místa pro připojení staveništních přípojek vody a elektrické energie, kde se Zhotovitel připojí přes podružné měřidla, jejichž počáteční a konečný stav bude zaznamenán v písemné podobě, např. v zápise dle odst. 4.2 této smlouvy. Náklady na elektrickou energii, odběr vody a odvádění odpadních vod budou započteny proti poslední faktuře vystavené Zhotovítelem, pokud budou známy všechny údaje potřebné k započtení. Jinak Zhotovitel tyto náklady uhradí na výzvu Objednatele. Připojovací body budou v takovém případě upřesněny při předání staveniště nebo podle okolností později. Zhotovitel je povinen včas a na své náklady zajistit, že osoby s potřebnou odbornou znalostí zjistí možnosti napojení zhotovitele na rozvody elektrické energie a vody na staveništi a navrhovaný způsob připojení projedná s Objednatelem. Zhotovltel odpovídá za kvalifikací svých pracovníků pro jednotlivé profese tak, aby byla platná po ceiou dobu provádění Díla. Zhotovitel rovněž odpovídá za to, že všichni jeho pracovníci byli podrobenl vstupní lékařské prohlídce, na základě které jsou schopni výkonu práce v určené profesi. U profesí, u nichž to požaduje právní předpis, zajišťuje Zhotovitel pravidelné kontrolní prohlídky. Zhotovitel bere na vědomí svoji povinnost zajistit dodržování povinnosti u všech osob nacházejících se na staveništi nosit pracovní oděv, pracovní obuv a používání ostatních nutných ochranných pomůcek. Zhotovitel je povinen zajistit vedení průběžného a aktuálního stavebního deníku a seznamu pracovníků přítomných na stavbě, včetně pracovníků svých poddodavatelů, budou- Ii vsouladu stouto smlouvou použiti, a na vyžádání objednatele (včetně kontaktní osoby dle odst. 6.2 této smlouvy nebo touto kontaktní osobou určeného zástupce) tento stavební deník a seznam okamžitě předložit k nahlédnutí, přičemž Objednatel má vždy právo na pořízení kopií, opisů či výpisů ze stavebního deníku. Stránka 7 z 20 7.7 7.8 7.9 7.10 7.11 7.12 Zhotovitel je povinen zajistit, aby jeho pracovníci na stavbě svým oděním, chováním a vystupováním nenarušovali příznivé image, dobré jméno a pověst objednatele a současně aby nerušili okolí prováděnou činností a svým chováním nad míru přiměřenou poměrům. Zhotovitel je povinen při provádění Díla dodržovat obecně závazné právní předpisy týkající se BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci), PO (požární ochrana), OŽP (ochrana životního prostředí) a zajistit dodržování těchto předpisů ze strany svých pracovníků, poddodavatelů a jejich pracovníků, ktere' použil při plnění svých závazků dle této smlouvy. Při prvním porušení předpisů BOZP, PO a OŽP, které bude objednatelem zjištěno, Objednatel na tuto skutečnost zhotovitele upozorní, např. zápisem ve stavebním deníku nebojiným prokazatelným způsobem. Za každé další porušení povinnosti zhotovitele dodržovat tyto obecně závazné předpisy a jejich dodržování zajišťovat, sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 1. 000,- Kč (slovy jeden tisíc korun českých). Soustavně porušování předpisů BOZP, PO a OŽP (tj. minimálně 3 zjištěné případy během čtrnácti po sobě jdoucích kalendářních dnů) bude považováno za podstatné porušení této smlouvy a může být důvodem pro odstoupení od této smlouvy ze strany objednatele. Zhotovitel se zavazuje každý kalendářní den, ve kterém prováděl Dílo, provést po skončení prováděných prací přiměřený úklid staveniště a v rozsahu dotčeném prováděním Díla a činností svých pracovníků (včetně poddodavatelů) také ostatních prostor a míst dotčených prováděním Díla dle této smlouvy. Tento úklid zahrnuje zejména likvidaci a odvoz odpadu vzniklého v důsledku provádění Díla a zabezpečení stavební techniky a nástrojů, aby nepřekážely případnému jinému provozu Objednatele a nepředstavovaly nebezpečí vzniku škody na životě, zdraví a majetku a na životním prostředí. Jestliže Zhotovitel poruší tuto svou povinnost denního úklidu, Objednatel na tuto skutečnost Zhotovitele upozorní, např. zápisem v stavebním deníku nebo jiným prokazatelným způsobem. Za každé další porušení povinnosti zhotovitele provádět denní úklid sjednávají smluvní strany smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých). Zhotovitel je oprávněn i povinen účastnit se kontrolních dnů při provádění Díla na základě výzvy objednatele. Zhotovitel je povinen provést Dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a postupovat při provádění Díla s odbornou péčí. Objednatel je oprávněn udílet zhotoviteli pokyny ke způsobu provádění Díla a Zhotovitel se zavazuje tyto pokyny plnit, pokud nejsou v rozporu s právními předpisy, pokud nepřekážejí v řádném provádění Díla, nebo pokud nemají podstatný vliv na cenu za Dílo a závazné termíny dle této smlouvy. Pokyny objednatele, kteréjsou v rozporu s právními předpisy, nebo které překážejí v řádném provádění Díla, nebo které mají podstatný vliv na cenu za Dílo a závazné termíny dle této smlouvy, budou dále společně označovány jen jako Nevhodné pokyny. Zhotovitel je povinen objednatele neprodleně upozornit na Nevhodné pokyny a poskytnout Objednateli potřebné vysvětlení. Smluvní strany se v ta kovém případě dohodnou na dalším postupu při provádění Díla. Pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, bude Zhotovitel provádět práce dle této smlouvy v pracovní dny vždy maximálně od 7:00 hodin do 20:00 hodin. Práce, které nepřiměřeně nezvyšují běžnou hladinu hluku, je Zhotovitel oprávněn provádět již od 6:00 hodin pracovního dne. O víkendech a svátcích je Zhotovitel oprávněn provádět pouze práce, které nepřiměřeně nezvyšují běžnou hladinu hluku, a to maximálně od 8:00 hodin do 18:00 hodin. Zhotovitel podpisem této smlouvy bere na vědomí, že Dílo bude prováděno za provozu lékárny, resp., že prováděním Díla nesmí dojít k omezení jejího provozu. Stránka 8 z 20 7.13 Zhotovitel je povinen při provádění Díla postupovat tak, aby co nejméně zatěžoval 8.1 8.2 8.3 8.4 provoz a majetek objednatele (movitý i nemovitý), zejména provoz lékárny, školky a ubytovny vedle objektu trafostanice a pohyb třetích osob v areálu Nemocnice Prachatice, a. s. a po přístupových komunikacích, jakož aby vyloučil v co nejvyšší míře rizika vzniku škod na majetku objednatele, životě, zdraví a majetku třetích osob a na životním prostředí. Zhotovitel je povinen dodržovat pokyny Objednatele, pokud tento pokyn směřuje k naplnění tohoto odst. 7.13 této smlouvy. VIII. Vady stavby, práva : vadného plnění, záruka za jakost Zhotovitel se zavazuje, že provedené Dílo i jeho části budou ke dni předání a převzetí Díla ve smyslu odst. 10.1, příp. odst. 10.4 této smlouvy, popř. ke dni přechodu nebezpečí škody na Díle, pokud tento okamžik nastane později, (i) odpovídat výsledku určenému v této smlouvě, zejména že bude mít vlastnosti a bude provedeno v souladu s požadavky stanovenými v Rozpočtu, v Projektové dokumentaci a ve Stavebním povolení, příp. v územním rozhodnutí nebo v jiných podobných podkladech, včetně jejich změn a doplňků, uvedenými v právních předpisech a technických normách, které se na provedení Díla vztahují, jinak že bude mít vlastnosti, jakost a bude provedeno způsobem odpovídajícím účelu této smlouvy, jinak účelu obvyklému, (ii) způsobilé kužívání kúčelu vyplývajícímu ztéto smlouvy, jinak kúčelu obvyklému. Dílo má vady, zejména pokud nebude odpovídat výše uvedeným požadavkům. Objednatel má práva 2 vadného plnění i tehdy, pokud vady Díla vznlknou po době uvedené v odst. 8.1 této smlouvy, jestliže byly způsobeny porušením povinnosti zhotovitele. Za vady Díla se považují i nedodělky. Zhotovitel přejímá závazek (záruka za jakost), že si Dílo zachová vlastnosti dle odst. 8.1 této smlouvy, a že bude způsobilé pro použití k účelu dle odst. 8.1 této smlouvy, a to vše v záruční době vymezené následovně: (i) záruka na Dílo v délce šedesáti (60) měsíců. Záruka se vztahuje na veškerý materiál použitý při provádění Díla a na veškeré práce související s prováděním Díla. Záruční doba začíná plynout ode dne předání a převzetí Díla. Jestliže však dojde k podepsání dodatku k protokolu na základě dodatečné přejímky dle odst. 10.6 této smlouvy (bez ohledu na to, zda se odstraňované vady a nedodělky dle odst. 10.6 této smlouvy vztahují k záruční vadě), pak záruční doba začíná plynout až ode dne podepsání tohoto dodatku. Jestliže budou během kontrolní prohlídky stavby dle stavebního zákona ve smyslu odst. 10.7 této smlouvy zjištěny vady Díla, za které odpovídá Zhotovitel, pak záruční doba začíná plynout až ode dne vydání kolaudačního souhlasu k užívání Díla. V případě, kdy by měl být počátek běhu záruční doby určen podle více uvedených pravidel, platí, že záruční doba počíná běžet od toho okamžiku, který nastane později. Ustanovení následujících odst. 8.5 až 8.22 se vztahují na reklamace jak vad Díla ve smyslu odst. 8.1 této smlouvy, tak za' ručních vad vyplývajících z poskytnuté záruky za jakost dle odst. 8.2 této smlouvy. Stránka 9 z 20 8.5 8.6 8.7 8.8 8.9 8.10 8.11 8.12 V případě výskytu vady má Objednatel právo požadovat po zhotoviteli (i) odstranění vady, je—li vada odstranitelné, (ii) požadovat přiměřenou slevu z ceny za Dílo, nebo (iii) odstoupit od smlouvy. Odstranění vady bude provedeno zejména opravou vady, dodáním chybějícího materiálu nebo uskutečněním neprovedeny'ch prací, nebo dodáním náhradního materiálu za materiál vadný. Volba mezl nároky uvedenými v tomto odstavci 8.5 smlouvy, včetně volby způsobu odstranění vady, náleží vždy Objednateli, a to bez ohledu na jejich pořadí a na běh lhůt dle ustanovení g 2106 a násl. ve spojení s 5 2615 odst. 2 Občanského zákoníku. V případě, že Objednatel v rekIamaci uplatnil nárok na odstranění vady, je oprávněn dodatečně změnit tuto volbu na jiný nárok, a to i bez předchozího upozornění či bez poskytnutí dodatečné lhůty k plnění, (i) pokud se Zhotovitel dostane do prodlení s nástupem na odstranění vady nebo s odstraněním vady, (ii) pokud se ukáže, že vada je neodstranitelné, nebo (iii) z jiného důvodu bude zřejmé, že Zhotovitel vadu řádně a včas neodstraní. Objednatel je oprávněn uplatnit nárok na odstoupení od této smlouvy tehdy, pokud bude zjlštěna nebo se vyskytne v pořadí desátá (10.) vada bránící řádnému nebo bezpečnému užívání Díla během posledního jednoho (1) roku. Objednatel je povinen reklamovat (v této smlouvě také „nahlášenř') vady dle možností bez zbytečného odkladu po jejich zjištění (povlnnost reklamovat vady bez zbytečného odkladu je vždy splněna, pokud jsou vady reklamovány do 15 pracovních dní od jejich zjištění, ledaže dle okolností konkrétního případu je doba nezbytného odkladu delší). Objednatel je oprávněn reklamovat vady nejpozději do vypršení příslušné záruční doby dle odst. 8.2 této smlouvy, a to vždy po jejich skutečném zjištění dle odst. 8.6 této smlouvy. Zhotovitel nemůže namítat Objednateli, že reklamované vada mohla nebo měla být Objednatelem zjištěna již dříve při vynaložení odborné péče při prohlídce, kterou měl Objednatel provést nebo zařídit její provedení podle možnosti co nejdříve po převzetí Díla nebo případně později. V reklamaci vady Objednatel v rámci svých možností uvede popis vady nebo alespoň popis, jak se vada projevuje, příp. označení, zda se jedná „havárii“ nebo „havarijní stav“, označení části Díla, které se vada týká a volbu nároku dle odst. 8. 5 této smlouvy, příp. požadovaný způsob odstranění vady. V případě, že Objednatel bude požadovat odstranění vady, kterou Objednatel při reklamaci označil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, zavazuje se Zhotovitel nastoupit na odstranění této vady nejpozději do třiceti šesti (36) hodin po jejím nahlášení. Zhotovitel se zavazuje odstranit vadu, kterou Objednatel při reklamaci označil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, nejpozději do čtrnácti (14) kalendářních dní od jejího nahlášení s tím, že Zhotovitel je povinen ve lhůtě čtyřiceti osmi (48) hodin od jejího nahlášení odstranit alespoň takový projev nebo příčinu vady nebo její následky, které byly důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“. V případě, že Objednatel bude požadovat odstranění vady, kterou Objednatel při reklamací neoznačil jako„ havárie“ nebo „havarijní stav“ , zavazuje se Zhotovitel nastoupit na odstranění této vady nejpozději do sedmi (7) kalendářních dnů pojejím nahlášení. Zhotovitel se zavazuje odstranit vadu, kterou Objednatel přl reklamaci neoznačil jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, nejpozději do dvacetl (20) kalendářních dní od jejího nahlášení. Stránka 10 z 20 8.13 8.14 8.15 8.16 8.17 8.18 Za „havárii“ nebo „havarijní stav“ ve smyslu této smlouvy se považuje zejména taková situace, kdy jsou v důsledku vady Díla ohroženy životy nebo zdraví uživatelů Díla nebo třetích osob, jejich majetek nebo majetek objednatele, nebo je ohrožena životní prostředí, nebo v důsledku takové vady existuje nebezpečí závažného vzniku dalších navazujících vad Díla nebo závažné zhoršení stávající vady, a to vše bezprostředně nebo takovým způsobem, kdy odstranění vady nesnese odkladu v rámci lhůt vymezených v odst 8.11 a 8.12 této smlouvy. V případě, že se Zhotovitel dostane do prodlení s nástupem na odstranění vady nebo s odstraněním vady, nebo z jiné okolnosti bude zřejmé, že Zhotovitel vadu neodstraní řádně a včas, je Objednatel oprávněn, a to I bez poskytnutí dodatečné lhůty k plnění, zajistit si odstranění vady třetí osobou a bez zbytečného odkladu o tom informovat zhotovitele, a to podle okolností i po zajištění této třetí osoby a jejího nástupu na odstranění vady. Zhotovitel se vtakovém případě zavazuje uhradit Objednateli náklady, které Objednatel na odstranění vady touto třetí osobou vynaložil. Objednatel není oprávněn zajistit si odstranění vady třetí osobou, pokud Zhotovitel již provedl převážnou část výkonů nutných pro odstranění vady, ledaže Zhotovitel Objednateli prohlásí, že odstranění vady nedokončí nebo nedůvodně práce na odstraňování vady přeruší nebo je Zhotovitel v prodlení s odstraněním vady po dobu delší 7 kalendářních dní. Vpřípadě, že je Zhotovitel vprodlení s nástupem na odstranění vady označené jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ nebo v prodlení s odstraněním alespoň takového projevu nebo příčiny vady nebo jejího následku, který byl důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“, je Objednatel oprávněn zajistit si odstranění vady třetí osobou, a to i tehdy, pokud Zhotovitel již provedl převážnou část výkonů nutných pro odstranění vady. Za zajištění odstranění vady třetí osobou se považuje i případ odstranění vady ze strany Objednatele. Zajištěním odstranění vady třetí osobou dle odst. 8.14 této smlouvy není dotčen nárok objednatele vůči zhotoviteli na případnou náhradu škody a dohodnutou smluvní pokutu. V takovém případě se za prodlení zhotovitele považuje i doba, po kterou je vada odstraňována třetí osobou, a to pouze za dobu, která je dle této smlouvy kodstranění vady určena zhotoviteli. Zajištěním odstranění vady třetí osobou dle odst. 8.14 této smlouvy zůstává zachována záruka za jakost poskytnutá zhotovitelem; to však neplatí ohledně záruky za jakost, která se týká provedených prací a dodaného materiálu třetí osobou. Objednatel je oprávněn reklamovat vady písemně poštovní přepravou na adrese sídla podnikání Zhotovitele uvedené vzáhlaví této smlouvy, a pokud dojde ke změně této adresy, na nové adrese, pokud Zhotovitel tuto změnu objednateli písemně předem oznámí. Zhotovitel je povinen potvrdit Objednateli doručení reklamace učiněné písemně poštovní přepravou odesláním e-mailové zprávy na adresu Objednatele kott©nempt. cz v ten samý den, kdy byla reklamace doručena zhotoviteli. Za doručení se považuje i den, ve kterém byla zásilka obsahující reklamaci uložena pro zhotovitele na poště. Objednatel je vedle nebo namísto způsobu reklamace uvedeného v odst. 8.16 této smlouvy oprávněn reklamovat vadu e-mailem na adresu sedlak©ordys.cz, a pokud dojde ke změně tohoto čísla nebo této adresy, na novém čísle nebo adrese, pokud Zhotovitel tuto změnu Objednateli písemně předem oznámí. Zhotovitel je povinen potvrdit Objednateli doručení reklamace e-mailem odesláním e-mailové zprávy na adresu Objednatele _nejpozdějl následující den po doručení reklamace. Vpřípadě reklamace učiněné písemně poštovní přepravou dle odst. 8.16 této smlouvy se má za to, že vada byla nahlášena ve 12.00 hod. toho dne, který je dnem doručení, pokud se neprokáže jiný čas v rámci dne, který je dnem doručení. Stránka 11 z 20 8.19 8.20 8.21 8.22 9.1 9.2 9.3 9.4 V případě reklamace učiněné faxem nebo elektronicky dle odst. 8.17 této smlouvy platí, že vada byla nahlášena v případě reklamace učiněné faxem uplynutím deseti (10) minut poté, co Objednatel obdrží zprávu svého faxového zařízení o úspěšném odeslání zprávy Zhotoviteli, a v případě e—mailové reklamace okamžikem, kdy Objednatel obdrží v rámci příslušné internetové služby automatickou zprávu o úspěšném doručení zprávy zhotoviteli. Vpřípadě reklamace učlněné více prostředky se za nahlášení vady považuje okamžik nahlášení, který nastal dle pravidel stanovených v odst. 8.18 a 8.19 této smlouvy nejdříve. Záruční doba od doby uplatnění reklamace až do doby odstranění reklamované vady neběží. Záruční doba skončí po uplynutí sjednané záruky s prodloužením o výše zmíněnou dobu, ve které byly vady odstraňovány, nebo o dobu, kdy Objednatel Dílo užívat nemohl, případně byl v jeho užívání omezen. V případě výměny vadné části Díla za část bezvadnou plyne po odstranění vady výměnou části Díla záruční doba v plném rozsahu a délce znovu, pokud jde o vyměněnou část Díla. Zhotovitel se zavazuje svým jménem uspokojit způsobem uvedeným v tomto čl. VIII. této smlouvy práva Objednatele z vadného plnění nebo ze záruky bez ohledu na to, zda záruku na Dílo nebo jeho část poskytuje také poddodavatel nebo výrobce materiálu použitého při provádění Díla. IX. Práva a povinnosti smluvních stran při provádění Díla Zhotovitel ode dne zahájení prací povede stavební deník, do kterého se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění závazků ze smlouvy, zejména údaje očasovém postupu a množství prováděných prací, jejich jakost a zdůvodnění odchylek od Projektové dokumentace. Povinnost vést stavební deník končí dnem odstranění vad zjištěných před předáním a převzetím Díla nebo v průběhu předání a převzetí Díla a vad zjištěných při závěrečné kontrolní prohlídce konané za účelem vydání kolaudačního souhlasu. Zápisy do deníku provádí kontaktní osoba objednatele, případně jiná jím pověřená osoba, za zhotovitele pak kontaktní osoba zhotovitele, a to vždy v ten den, kdy práce byly provedeny, nebo kdy nastaly okolnosti, které jsou předmětem záplsu. Jen výjimečně je možno tak učinit až následující den. Při denních záznamech nesmějí být vynechána volná místa. Smluvní strany se vyjadřují k provedeným zápisům do pěti (5) pracovních dnů, jinak se má za to, že s obsahem zápisu souhlasí. Denní záznamy se píší do stavebního deníku s očíslovanými listy jednak pevnými, jednak perforovanými pro dva oddělitelná průpisy, pokud se strany nedohodnou na větším počtu průpisů. Perforované llsty se číslují s listy pevnými. Ve stavebním deníku se vyznačí doklady, které se vjednom vyhotovení bud' v prvopise, nebo v opise ukládají přímo na místě stavby. Jde zejména o smlouvu, záznamy, výkresy a zvláštní výkresy dokumentující odchylky od Projektové dokumentace. U každého dokladu se uvede, zda je uložen u stavbyvedoucího nebo u zástupce Objednatele, případně zda bylo určenojiné místo pro jeho uložení. Zhotovitel upozorní objednatele na všechny okolnosti, které by mohly vést při jeho činnosti na staveništi a vjeho okolí k ohrožení života a zdraví pracovníků nebo dalších osob, případně by mohly vést k ohrožení provozu a ohrožení bezpečného stavu technického zařízení. Objednatel rovněž seznámí zástupce zhotovitele na stavbě s místnlmi podmínkami pro zajištění BOZP, P0 a OŽP, pokud takové existují. Stránka 12 z 20 9.5 9.6 9.7 9.8 9.9 9710 9.11 9.12 9.13 Zhotovitel je povinen provádět Dílo v souladu s právními předpisy v oblasti ochrany životního prostředí a s Individuálnímí správními akty platnými pro dané Dílo. Zhotovitel v plné míře odpovídá za nakládání s vyprodukovanými odpady v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů. Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 254/2001 Sb. ,o vodách, ve znění pozdějších předpisů, zejména při nakládání s látkami závadnými z hlediska kvality vod, tj. zejména s používanými ropnými látkami, nebezpečnými chemickými látkami nebo přípravky a vyprodukovanými nebezpečnými odpady. V případě, že při provádění Díla Zhotovitel poruší zatravněné plochy nebo dřevní porosty, je povinen provést všechna opatření potřebná kjejich obnovení do původního stavu. Objednatel je oprávněn kontrolovat Dílo v každé fázi jeho provádění. Pokud Zhotovitel provádí Dílo v rozporu se svými povinnostmi, případně Dílo vykazuje vady, je Objednatel oprávněn požadovat jejich okamžité odstranění a pokračování v provádění Díla řádným způsobem. V případech, kdy Dílo je prováděno nekvalitně, ma' Objednatel právo provádění prací zastavit až do zjednání nápravy. Časová prodleva jde ktíži zhotovitele. Objednatel je oprávněn požadovat neprovedení některých částí Díla uvedených v Rozpočtu s tím, že v takovém případě se cena Díla krátí o takto neprovedené práce a nedodaný materiál. Zhotovitel se zavazuje vyzvat objednatele ke kontrole všech prací, které mají být zakryty nebo se stanou nepřístupnými, a to minimálně 3 (tři) pracovní dny předem zápisem ve stavebním deníku. Pokud tak Zhotovitel neučiní, uhradí Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých), a při každém třetím porušení této povinnosti smluvní pokutu 10. 000,- Kč (slovy deset tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ. Zaplacením smluvní pokuty není nijak dotčeno právo Objednatele na náhradu Škody. Jestliže se Objednatel nedostaví a neprovede kontrolu těchto prací dle čl. 9.10 této smlouvy, bude Zhotovitel pokračovat vjejich provádění. Jestliže Objednatel bude požadovat dodatečně odkrytí těchto prací, provede Zhotovitel toto odkrytí na náklady Objednatele. Pokud se při dodatečné kontrole zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, hradí tyto náklady v plném rozsahu Zhotovitel. V případě, že se však Objednatel nedostaví a neprovede kontrolu těchto prací dle odst. 9.10 této smlouvy v důsledku toho, že Zhotovitel nevyzval objednatele ve smyslu odst. 9.10 této smlouvy, hradí náklady takového okrytí vždy Zhotovitel, a to i tehdy, pokud se ukáže, že Zhotovitel řádně provedl práce, které byly zakryty nebo se staly nepřístupnými. Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen pořídit ověřenou dokumentaci skutečného provedení Díla, kterou je povinen Objednatel jako vlastník Díla uchovávat ve smyslu 5 125 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, v platném znění (dále jen „Stavební zákon“). Tato dokumentace bude pořízena v listinné podobě v počtu 2 vyhotovení a dále v podobě elektronické předané na nosiči DVD v počtu 1 ks. zahrnující její provedení v CAD standardu používaného či vyžádaného objednatelem a ve formátu PDF. Zhotovitel je povinen tuto dokumentaci pořídit a předat Objednateli nejpozději při předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. Pořízení této dokumentace a její předání Objednateli je podmínkou pro předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen pořídlt vytýčení Díla a geometrický plán v rozsahu a v počtu vyhotovení požadovaném pro účely vydání kolaudačního souhlasu a vkladu práva k předmětu Díla do katastru Stránka 13 z 20 9.14 9.15 10.1 10.2 10.3 10.4 10.5 10.6 nemovitostí ve prospěch objednatele. Zhotovitel je povinen provést toto vytýčení, vyhotovit geometrický plán v požadovaném rozsahu a předat jej Objednateli nejpozději při předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy nebo při podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu podle toho, co nastane dříve. Provedení vytýčení, vyhotovení geometrického plánu a jeho předání Objednateli je podmínkou pro předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. Zhotovitel je na svůj náklad jako součást provedení Díla povinen zajistit vytýčení inženýrských sítí v souvislosti s prováděným Dílem. Má-Ii být část díla realizována poddodavatelem nebo osobou, která za zhotovitele prokázala určitou část kvaliňkačních předpokladů vzadávacím řízení na výběr zhotovitele díla dle této předmětné smlouvy, musí se tito podílet na plnění díla v tom rozsahu, vjakém se k tomu zavázali při prokazování kvalifikace. Seznam poddodavatelů tvoří přílohu č. 5 této smlouvy. Změna je možná pouze za předpokladu, že tyto osoby prokáží předmětnou část kvallfikace ve stejném rozsahu jako původní poddodavatelé, tedy doloží Objednateli doklady k dané kvalifikaci požadované v zadávací dokumentaci k veřejné zakázce, jejíž plnění je předmětem této smlouvy. Pokud nový poddodavatel neprokáže kvalifikaci v uvedeném termínu, je Zhotovitel povinen zajistit náhradního poddodavatele, který bude splňovat požadovanou kvalifikaci, a to v přiměřené lhůtě stanovené Objednatelem. Pokud Zhotovitel tak neučiní, jedná se o podstatné porušení smlouvy. X. Předání a převzetí Díla Zhotovitel splní svou povinnost provést Dílo jeho řádným dokončením a předáním předmětu Díla bez vad a nedodělků Objednateli v místě provádění Díla a v termínu pro provedení Díla. Objednatel není povinen Dílo převzít, pokud vykazuje byt' i drobné vady a nedodělky. Dokud Dílo vykazuje jakékollv vady nebo nedodělky, nepovažuje se takové Dílo za řádně dokončené a Zhotovitel je tak v prodlení s plněním svého závazku Dílo řádně a včas dokončit. Zhotovitel je povinen připravit dokončené Dílo k předpřejímce nejpozději 10 (deset) kalendářních dnů před termínem jeho předání uvedeném v odst. 4.1 této smlouvy za účelem ověření toho, že bylo dokončeno řádně, tj. že nevykazuje žádné vady a nedodělky, a pokud se zjistí, že Dílo nebylo dokončeno řádně, tak i za účelem odstranění případných vad a nedodělků, které by mohly být důvodem nepředání Díla v termínu určeném v odst. 4.1 této smlouvy. Objednatel je oprávněn rozhodnout, že Dílo převezme, i pokud vykazuje vady a nedodělky nebránící řádnému a bezpečnému užívání Díla. Takové rozhodnutí je však plně na Objednateli a Zhotovitel se nemůže domáhat žádných práv, plnění, nároků či uplatňovat námitky v důsledku toho, že dle přesvědčení zhotovitele Objednatel takové rozhodnutí bez vážného důvodu neučinil. Dojde-Ii k předání a převzetí Díla s vadami a nedodělky dle tohoto odst. 10.4 smlouvy, nepovažuje se Dílo za dokončené řádně do doby úplného odstranění všech vad a nedodělků. O předání a převzetí Díla bude vyhotoven písemný protokol, který bude smluvními stranami odsouhlasen a podepsán. V případě předání a převzetí Díla s vadami a nedodělky dle odst. 10. 4 této smlouvy bude součástí tohoto protokolu soupis těchto vad a nedodělků s případným uvedením kratší lhůty pro jejich odstranění, než je ujednána v odst. 10. 6 této smlouvy. V případě převzetí Díla s vadami & nedodělky dle odst. 10.4 této smlouvy se Zhotovitel zavazuje tyto vady a nedodělky odstranit nejpozději ve lhůtě 20 (dvaceti) kalendářních dní od předání a převzetí Díla, nebude- !i v protokolu dle odst. 10. 5 Stránka 14 z 20 této smlouvy dohodnuta kratší lhůta, a v téže lhůtě prokázat Objednateli takové odstranění vad a nedodělků na základě dodatečné přejímky Díla, ohledně které bude sepsán dodatek k protokolu o předání a převzetí Díla, který smluvní strany sepsaly dle odst. 10.5 této smlouvy. 0 dodatku k protokolu o předání a převzetí Díla platí obdobně věta druhá odst. 10.5. této smlouvy. 10.7 Zhotovltel je povinen se na své náklady v souladu 5 odst. 2.6. této smlouvy účastnit 10.8 10.9 11.1 11.2 11.3 na žádost objednatele závěrečné kontrolní prohlídky dle Stavebního zákona za účelem vyda'nl' kolaudačního souhlasu a při této kontrolní prohlídce poskytovat Objednateli potřebnou součinnost a poskytovat podporu. Stanoví—Ii tak tato smlouva, je Zhotovitel povinen předat Objednateli včas pro účely podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu potřebné podklady v souvislosti s touto závěrečnou kontrolní prohlídkou a vydáním kolaudačního souhlasu. Je na rozhodnutí Objednatele, zde k podání žádosti o vydání kolaudačního souhlasu, a na to navazující konání závěrečné kontrolní prohlídky a vydání kolaudačního souhlasu, přistoupí před předáním Díla dle odst. 10.1 této smlouvy nebo po tomto předání. V případě, že v rámci závěrečné kontrolní prohlídky budou zjištěny jakékoli vady či nedodělky, zejména vady a nedodělky, které brání vydání kolaudačního souhlasu, nepovažuje se Dílo za řádně dokončené bez ohledu na to, zda již bylo předáno Objednateli či nikoli, dokud nebudou odstraněny veškeré vady a nedodělky zjištěné při této závěrečné kontrolní prohlídce. K předání a převzetí Díla je Zhotovitel povinen předat Objednateli zejména: . veškeré protokoly o provedených zkouškách, revizní zprávy dle ČSN, doklady o prohlášení o shodě výrobků a výkonů, záruční listy, další doklady, jejichž předložení vyplývá z této smlouvy, případné další doklady potvrzující úplnost a správnost předávaného Díla. Nepředání výše uvedených dokladů je považováno za nesplnění povinnosti předat Dílo řádně. Zhotovitel zodpovídá za čistotu a pořádek v místě provádění Díla a je povinen místo stavby vyklidit do 10 (deseti) kalendářních dnů po předání a převzetí Díla dle odst. 10.1 této smlouvy. V téže lhůtě je Zhotovitel povinen provést úklid místa stavby a okolních nemovitostí dotčených stavbou, uvést místo stavby a okolní nemovitosti dotčené stavbou do původního stavu vyjma změn, které jsou předmětem Díla. Splnění těchto povinností zhotovitele je podmínkou pro zaplacení části ceny Díla dle odst. 5.4 této smlouvy. XI. Smluvní pokuty, úrok z prodlení a některá ujednání o náhradě škody Smluvní strany v tomto článku smlouvy sjednávají následující smluvní pokuty pro případ porušení povinností zhotovitele. Smluvní strany v tomto článku smlouvy dále sjednávají smluvní úrok z prodlení Objednatele s úhradou ceny Díla nebojejí části. Smluvní strany v tomto článku smlouvy dále sjednávají některá ujednání týkající se povinnosti nahradit způsobenou škodu. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost zahájit provádění Díla dle odst. 4.1 této smlouvy nebo převzít staveniště dle odst. 4.2 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost řádně a včas provést Dílo v termínu provedení Díla uvedeném v odst. 4.1 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli Stránka 15 z 20 11.4 11.5 11.6 11.7 11.8 11.9 11.10 11.11 smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč (slovy padesát tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost provést Dílo řádně a včas v termínu provedení Díla uvedeném v odst. 4.1 této smlouvy, přičemž Objednatel převezme Dílo s vadami a nedodělky dle odst. 10.4 této smlouvy, neuplatní se odst. 11.3 této smlouvy, ale Zhotovitel se v takovém případě zavazuje uhradit jednorázovou smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč (slovy padesát tisíc korun českých) a dále případně smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení Zhotovitele sjeho povinností odstranit vady a nedodělky nebránící řádnému a bezpečnému užívání Díla postupem a ve lhůtě dle odst. 10. 6 této smlouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost nastoupit na odstraněnl vady označenéjako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8. 9 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1. 000,- Kč (slovy jeden tisíc korun českých) za každou započatou hodinu prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Povinnost k úhradě této smluvní pokuty se týká pouze doby do vzniku prodlení zhotovitele s plněním povinnosti, pro kterou je sjednána smluvní pokuta dle odst. 11.7 nebo odst. 11.8 této smlouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost nastoupit na odstranění vady nikollv označenéjako„ havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.11 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Povinnost k úhradě této smluvní pokuty se týká pouze doby do vzniku prodlení zhotovitele s plněním povinnosti, pro kterou je sjednána smluvní pokuta dle odst. 11.9 této smlouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řadně a včas vadu označenou jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.10 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řádně a včas alespoň takový projev nebo příčinu vady nebo její následky, které byly důvodem pro označení takové vady jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.10 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každou započatou hodinu prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. Tato smluvní pokuta může být uplatněna vedle smluvní pokuty dle odst.11. 7 této smiouvy. V případě, že Zhotovitel poruší svoji povinnost odstranit řádně a včas vadu nikoliv označenou jako „havárie“ nebo „havarijní stav“ v dohodnuté lhůtě dle odst. 8.12 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5. 000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení, a to ve vztahu ke každému jednotlivému nahlášení vady. V případě, že Zhotovitel poruší některou ze svých povinností uvedených v odst. 10.9 této smlouvy, zavazuje se uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (slovy pět tisíc korun českých) za každý započatý kalendářní den prodlení. V případě porušení povinnosti zhotovitele zajištěné squvní pokutou sjednanou dle tohoto článku XI. smlouvy nebo jiných ujednání této smlouvy není Zhotovitel oprávněn dovolávat se mimořádných nepředvídatelných a nepřekonatelných Stránka 16 z 20 11.12 11.13 11.14 11.15 12.1 12.2 12.3 12.4 překážek ve smyslu 5 2913 odst. 2 Občanského zákoníku, např. (nikoliv však výlučně) okolností týkajících se vlivu klimatu, nepříznivého počasí atd., a to i ve vztahu kpovinnosti nahradit způsobenou škodu vdůsledku takového porušení. Zhotovitel je tak povinen nahradit Objednateli způsobenou škodu bez ohledu na případnou existenci takových překážek. Stejně tak uvedené překážky nemají vliv na povinnost zhotovitele uhradit smluvní pokutu, kterou je Zhotovitel povinen uhradit také bez ohledu na své zavinění. Vznikne—Ii Objednateli porušením povinnosti zhotovitele zajištěné smluvní pokutou dle této smlouvy škoda, zavazuje se Zhotovitel uhradit Objednateli tuto škodu v plné výši vedle smluvní pokuty, a to i pokud tato škoda převyšuje sjednanou smluvní pokutu. Zhotovitel je povinen splnit povinnosti zajištěné smluvní pokutou i po jejím zaplacení. Smluvní pokuta dle této smlouvy bude vyúčtována samostatnou fakturou a započtena s pohledávkami zhotovitele, bude-Ii toto započtení možné. Za pozdní úhradu řádně vystavené faktury je Zhotovitel oprávněn požadovat po Objednateli úroky zprodlení ve výši 0,05 % zdlužné částky za každý den z prodlení. V případě, kdy by došlo ke snížení smluvní pokuty soudem, zůstává zachováno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje částku určenou soudem jako přiměřenou, a to bez jakéhokoliv dalšího omezení. Pokud jakýkoliv právní předpis stanoví pokutu (penále) pro porušení smluvní povinnosti (kdykoliv během trvání této smlouvy), pak nebude takovým nárokem nijak dotčeno právo na náhradu škody ve výši, v jaké škoda převyšuje pokutu (penále) stanovené právním předpisem. XII. Závěrečná ujednání Objednatel se stává vlastníkem zhotovené věci vsouladu sjejími přírůstky vznikajícími zhotovováním Díla, přičemž Zhotovitel nese nebezpečí škody na zhotovovaném Díle či jeho zničení až do jeho předání jako celku Objednateli a po odstranění veškerých vad a nedodělků, včetně vad a nedodělků zjištěných při závěrečné kontrolní prohlídce. Zhotovitel tímto prohlašuje, že má uzavřené potřebné a dostatečně odpovědnostní pojištění na hodnotu odpovídající ceně za Dílo, a to pro své pracovníky i svoji osobu vztahující se na rizika spojená se zhotovováním Díla, a to vůči Objednateli i třetím osobám. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění Díla dle této smlouvy a v případě, že způsobí Objednateli škodu vsouvislosti s prováděním Díla, je povinen zajistit, aby škoda byla Objednateli nahrazena prostřednictvím tohoto pojištění vyplaceného pojišťovnou přímo na účet Objednatele. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu objednatele v místě provádění Díla či na Díle samém Instalovat jakákoliv propagační zařízení či označení. Objednatel může odstoupit od této smlouvy také v případě: - že Zhotovitel ztratil oprávnění k podnikatelské činnosti, kterou potřebuje pro zhotovení Díla dle této smlouvy, že bylo rozhodnuto o úpadku Zhotoviteie, z jiných důvodů stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo touto smlouvou. Stránka 17 z 20 12.5 12.6 12.7 12.8 12.9 12.10 12.11 12.12 Zhotovitel může odstoupit od smlouvy v případě: . že bylo rozhodnuto o úpadku Objednatele, . z jiných důvodů stanovených obecně závaznými právními předpisy. V případě, že některé otázky nejsou ve smlouvě řešeny, zavazují v takovém případě zhotovitele podmínky obsažené v Projektové dokumentaci stavby Úprava lékárny Nemocnice Prachatice, a. s., se kterou byl Zhotovitel seznámen před uzavřením této smlouvy, což Zhotovitel potvrzuje svým podpisem na této smlouvě. Projektová dokumentace tvoří Přílohu č. 1 této smlouvy. V ostatním, co není ve smlouvě ani v zadávací dokumentaci uvedeno, se na smluvní vztah použijí příslušná ustanovení Občanského zákoníku a případných dalších právních předpisů. Zhotovitel ve smyslu 5 630 odst. 1 Občanského zákoníku prodlužuje Objednateli promlčecí lhůtu na 10 let ode dne, kdy právo mohlo být uplatněno poprvé. Smluvní strany prohlašují, že jsou způsobilé k právním jednáním (svéprávné) bez omezení, že tuto smlouvu uzavřely podle své pravé, svobodné a vážné vůle, nikoliv v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek a na důkaz souhlasu s jejím obsahem připojují své podpisy. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: Příloha č. 1: Projektová dokumentace, Příloha č. 2: Rozpočet, Příloha č. 3: Kople Stavebního povolení, Příloha č. 4: Harmonogram provádění Díla, .o.-ocen. Příloha č. 5: Seznam poddodavatelů Smluvní strany prohlašují, že se s těmito přílohami seznámily, a že porozuměly jejich obsahu. Smluvní strany vylučují ve vztahu k pohledávkám vzniklým z této smlouvy aplikaci _E; 1987 odst. 2 Občanského zákoníku a souhlasí s tím, že i nejistá a/nebo neurčitá pohledávka je způsobilá k započtení. Tato smlouva představuje úplné ujednání o předmětu smlouvy a všech náležitostech, které strany měly a chtěly ve smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této smlouvy. Zádný projev smluvních stran učiněný při jednání o této smlouvě ani projev učiněný po uzavření této smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými ustanoveními této smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze smluvních stran. Smluvní strany si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této smlouvy byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění této smlouvy, ledaže je ve smlouvě výslovně sjednáno jinak. Smluvní strany rovněž vzájemně potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe. Smluvní strany shodně prohlašují, že si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu této smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této smlouvy. Kromě ujištění, která si strany Stránka 18 z 20 12.13 12.14 12.15 12.16 12.17 12.18 12.19 poskytly v této smlouvě, nebude mít žádná ze stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoliv skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá strana informace při jednání o této smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná strana úmyslně uvedla druhou stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu této smlouvy. Objednatel upozorňuje zhotovitele, aby vzal na vědomí, že vdobě plnění díla nebude omezen provoz lékárny. Odpověď strany této smlouvy, která podle 5 1740 odst. 3 Občanského zákoníku obsahuje dodatek nebo odchylku oproti nabídce, není přijetím nabídky na uzavření této smlouvy, anl když podstatně nemění podmínky nabídky. Zhotovitel na sebe přebírá podle 5 1765 Občanského zákoníku riziko změny okolností. Ukáže-Ii se některé z ustanovení této smlouvy zdánlivým (nicotným), posoudí se vliv této vady na ostatní ustanovení smlouvy obdobně podle 5 576 Občanského zákoníku. Smluvní strany vylučují aplikaci následujících ustanovení Občanského zákoníku na tuto smlouvu: 5 1799 a g 1800, 5 1805 odst. 2 Občanského zákoníku. Zhotovitel souhlasí s: - uveřejněním této smlouvy, včetně všech změn a dodatků, v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, - se zpracováním svých osobních údajů obsažených vtéto smlouvě Nemocnici Prachatice, a.s., a to pro účely této smlouvy, účely evidenční, archivační a statistické, na dobu neurčitou, — se zveřejněním této smlouvy v Registru smluv Tato smlouva je vypracována ve čtyřech (4) vyhotoveních, z nichž každé má platnost originálu, a je ji možno měnit pouze formou číslovaných, písemných dodatků. Dvě (2) vyhotovení smlouvy obdrží Zhotovitel a zbylá dvě (2) vyhotovení obdrží Objednatel. Stránka 19 z 20 12.20 Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího zveřejnění v Registru smluv. Objednatel : V Prachaticích dne Ing. Michal Čairvaš, MBA předseda představenstva . Digitálně podepsal Ing- MIChaI |ng.MichalČarvaš .. " Datum: 2020.11.18 ca rvas 10:05:46 +01'00' Podpis: MUDr. František Stráský člen představenstva Digitálně podepsa| MUDF; MUDr. František Frantlsek Stráský , , Datum: 202111 1.18 Strasky 10:11:43 +01'00' Podpis: Razítko: Zhotovitel : V Jindňchově Hradci dne Hana Ayrerová jednatelka společnosti H a n a Digitálně podepsal Hana Ayrerová ' Datum:2020.11.18 Ayre rova 1o:33:1s+o1'oo' Podpis: Razítko: Stránka 20 z 20 Dodat ek č. 1 ke Smlouvě o dílo Číslo smlouvy u zhotovitele: Číslo smlouvy u Objednatele: Smluvní strany: Objednatel: Obchodní firma: Nemocnice Prachatlce, &. s. Sídlo: Prachatice, Nebahovská 1015, PSC 383 01 IC: 260 95 165 Zápis v obchodním rejstříku: Krajský soud v Ceských Budějovicích, oddíl B, vložka 1461 Zastoupen : Ing. Michal Carvaš, MBA, předseda představenstva MUDr. František Stráský, člen představenstva jako objednatel na straně jedné (dále také jen jako „0bjednatel“) Zhotovitel: Obchodní ňrma: ORDYS s.r.o. Sídlo: Ke Mlýnu 190, 377 01Jindřichův Hradec IČ: 05006 309 Zápis v obchodním rejstříku (či jlné evidenci): Zapsaná v pbchodním rejstříku vedeným Krajským soudem v Ceských Budějovicích, oddíl C, vložka č. 24827 Zastoupen: Hanou Ayrerovou , jednatelkou společnosti jako zhotovitel na straně druhé (dále také jen jako „Zhotovitel“) uzavřely dnešního dne podle v platném znění ; 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (dále také jen „Občanský zákoník“), tento Dodatek č. 1 ke smlouvě o dílo Stránka 1 z 4 1.1 1.2 1.3 2.1 2.2 Úvodní ustanovení Smluvní strany uzavřely dne 18. 11. 2020 za účelem splnění předmětu veřejné zakázky smlouvu o dílo (dále jen „Smlouva“). Zhotovitel se Smlouvou zavázal, že na svůj náklad a nebezpečí a za podmínek stanovených touto Smlouvou provede pro Objednatele dílo - stavbu s názvem Uprava lékárny Nemocnice Prachatice a.s. (dále také jen „Dílo“), a to podle projektové dokumentace 2 05/2020 zpracované firmou Ateliér G+G s.r.o., Nádražní 569/11, Jindřichův Hradec, 377 01, ICO: 260 88 541, která tvoří Přílohu č. 1 Smlouvy (dále také jen jako „Projektová dokumentace“), a dle nabídkového rozpočtu s výkazem výměr pro stavební část, který tvoří Přílohu č. 2 Smlouvy (dále také jen jako „Rozpočet“) a Objednatel se Smlouvou zavázal Dílo převzít a za řádné provedení Dílo zaplatit zhotoviteli sjednanou cenu. Smluvní strany pro vyloučení veškerých případných pochybností prohlašují, že Smlouvu uzavřely oprávněné osoby smluvních stran. Smluvní strany tímto dodatkem č. 1 ve smyslu ust. & 553 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, pouze formálně dodatečně vyjasňují projev své vuIe. Z důvodů odstranění výkladových nejasností uzavřené Smlouvy, a to konkrétně čl. II odst. 2.7 Smlouvy se smluvní strany dohodly na doplnění Smlouvy uzavřené dne 18. 11. 2020, jak je podrobněji popsáno v čl. II tohoto dodatku. II. Předmět dodatku Předmětem tohoto dodatku je odstranění výkladové nejasnosti druhé věty uvedené v čl. II odst. 2.7 Smlouvy, která zní takto (začátek citace): „Je-lí pra řádné dokončení Díla dle Projektové dokumentace potřeba provést činnosti nezahrnuté do Rozpočtu, nebo použít materiál nezahrnutý do Rozpočtu, je Zhotovitel povinen takové činnosti provést a takový materiál na svůj náklad obstarat a použít k řádnému dokončení Díla bez nároku na zvýšení ceny za Dílo a prodloužení termínu dokončení Díla“ (konec citace). Zhotovitel má za to, že znění této věty zakládá Objednateli právo požadovat po zhotoviteli v rámci plnění předmětu smlouvy I člnností, které jsou obsažené v Projektové dokumentaci, ale nejsou zahrnuté v Rozpočtu Zhotovitele. Objednatel však uvedenou větu cha'pe v širších souvislostech tak, že jejím smyslem je vyjádřit aplikační přednost Projektové dokumentace před Rozpočtem, aniž by však přenášel odpovědnost za Projektovou dokumentaci na Zhotovitele, jak ostatně deklaroval v čl. 9 odst. 6 Zadávací dokumentace veřejné zakázky na zhotovitele Díla. Smluvní strany se v souladu s čl. II odst. 2.5 Smlouvy a s ohledem na skutečnosti uvedené v předchozím odstavci tohoto dodatku dohodly na úpravě Smlouvy takto: Do čl. III odst. 3.4 Smlouvy se vkládá nový hod 3.4.3, který zní: 3.4.3 provedení prací či dodávek materiálu, které nebyly obsaženy zdůvodu nesprávností, chyb či nedostatků v Projektové dokumentaci a tudíž ani vRozpočtu Zhotovitele a tyto práce či materiál byly nutné křa'dnému provedení Díla dle této smlouvy; smluvní strany pro takový případ sjednávají, že provedené práce a dodaný materiál budou zhotovitelem účtovány dle skutečnosti, která vyplyne z kontroly provádění Díla zástupcem Objednatele (dle odst. 6.2 této smlouvy); k provedení těchto prací či Stránka 2 z 4 2.3 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5 dodávek materiálu je však Zhotovitel povinen si vždy vyžádat předchozí písemný souhlas Objednatele, Dosavadní bod 3.4.3 se přečíslovává na bod 3.4.4. Doplnění Smlouvy dle čl. II odst. 2.2 tohoto dodatku je změnou nepodstatnou ve smyslu př1s|ušných ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, neboť zejména nemění hodnotu veřejné zakázky a ani celkovou povahu veřejné zakázky, když pouze odstraňuje výkladovou nejasnost smluvních stran, a to čl. II odst. 2.7 Smlouvy. III. Závěrečná ustanovení Ostatní ujednání Smlouvy zůstávají tímto dodatkem nedotčena. Tento dodatek nabývá účinnosti dnem jeho uveřejnění v registru smluv. Objednatel prohlašuje, že je povinným subjektem dle 5 2 odst. 1 písm. n) zákona č. 340/2015 Sb., o reglstru smluv, ve znění pozdějších předplsů (dále jen „zákon o registru smluv“), a jako takový uveřejní tento dodatek v registru smluv. Smluvní strany se dohodly, že tento dodatek zašle k uveřejnění do registru smluv Objednatel. Objednatel bude ve vztahu k tomuto dodatku plnit též ostatní povlnnosti vyplývající pro něj ze zákona o registru smluv. Smluvní strany prohlašují, že si tento dodatek přečetly, že s jejich obsahem souhlasí a že vyjadřují jejich pravou, svobodnou a vážnou vůli. Smluvní strany dále prohlašují, že tento dodatek neuzavřely vtísni ani za nápadně nevýhodných podmínek. Na důkaz toho připojují ony samy nebo jejich oprávnění zástupci sve' vlastnoruční podpisy. Tento dodatek se uzavírá písemně a může být měněn pouze písemnýml, číslovanými dodatky, uzavřenými na základě dohody obou smluvních stran. Tento dodatek je sepsán ve dvou (2) vyhotoveních v českém jazyce, když každé vyhotovení dodatku má platnost originálu. Každá ze smluvních stran obdrží po jednom (1) vyhotovení dodatku. Objednatel: Zhotovitel: V Prachaticích dne __ V Jindřichově Hradci dne Ing. Michal Čarvaš, MBA Hana Ayrerová předseda představenstva jednatelka společnostl Podpis: Podpis: Digitálně podepsal Ing' MiChal Ing. MichalČarvaš Hana Digitálně pcdžpsal Hana Ayrerova 10:09:51 +01'00' 10:35:51 +01'00' Č 3 rvaš Datum:2020.11.18 Ayrerová Datum:2020,11.1s Stránka 3 z 4 MUDr. František Stráský člen představenstva Podpis: M U D r_ Digitálně podepsal MUDr. František František SDtráský 8 , , atum:2020.11.1 Straslq; 10:14:17 +o1'oo' Stránka 4 z 4