SMLOUVA O DÍLO dle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník mezi stranami: 1. Objednatel: Gymnázium, Praha 4, Postupická 3150 IČ: 60459085 Postupická 3150, 141 00 Praha 4 Zastoupený: Mgr. Josefem Tomkem, ředitelem dále jako Objednatel a 2. Zhotovitel: Název: STAVEBNÍ PRAHA s.r.o. se sídlem: Bělehradská 679/94, Praha 2, PSČ 120 00 Zastoupený: Josefem Švaňou Bankovní spojení: XXXXXx Číslo účtu: XXXXX IČ: 24316041 DIČ: CZ24316041 Zapsán: spisová značka C 195678 vedená u Městského soudu v Praze dále jen Zhotovitel I. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE O DÍLE Název stavby: „Rekonstrukce společných prostor hlavní budovy“ (dále též „dílo“) Místo stavby: Postupická 3150, 141 00, Praha 4 II. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ Předmětem plnění této smlouvy je kompletní realizace stavebních a technologických prací a dodávek na výše uvedené stavbě. Zhotovitel se zavazuje, že zhotoví v rozsahu a za podmínek dohodnutých v této smlouvě pro Objednatele a Objednateli dodá předmět plnění specifikovaný v čl. III. této smlouvy. Objednatel se zavazuje, že dílo, které je předmětem této smlouvy převezme, zaplatí za jeho zhotovení dohodnutou cenu a poskytne Zhotoviteli dohodnuté spolupůsobení. Změnu oprávněných osob, nebo změnu rozsahu oprávnění těchto osob je nutno oznámit druhé smluvní straně doporučeným dopisem, případně zápisem ve stavebním deníku. Účinnost má taková změna dnem doručení, nebo podpisem adresáta do stavebního deníku. III. PŘEDMĚT PLNĚNÍ Předmětem plnění dle této smlouvy je zhotovení stavby „Rekonstrukce společných prostor hlavní budovy“. Rozsah díla je stanoven oceněným výkazem výměr, který je nedílnou součástí této smlouvy jako její samostatná příloha. Zhotovitel se zavazuje vykonat dílo vlastním jménem a na vlastní nebezpečí. Provedené dílo nesmí mít žádné vady, nedodělky či jiné nedostatky, které brání obvyklému užívání předmětu díla nebo je ztěžují anebo způsobují opotřebení předmětu díla v rozsahu a kvalitě, jež není v obdobných případech obvyklé. Při realizaci díla se bude Zhotovitel řídit zákonem č. 83/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), v platném znění. Zhotovitel dále zajistí a provede na vlastní náklady v rámci smluvní ceny: * ověření skutečného stávajícího stavu konstrukcí před zahájením stavebních a bouracích prací na stavebních úpravách * před zahájením bouracích prací zajištění a zabezpečení všech přilehlých konstrukcí proti poškození a ohrožení pracovníků provádějících bourací práce * povolení k záboru veřejného prostranství či komunikace, pokud to bude potřebné a to včetně případných správních poplatků; * přípojky vody a elektřiny v rámci zařízení staveniště a okamžitá měření těchto odběrů; * zabezpečení celé stavby dle stanovených hranic staveniště včetně ochrany proti poškození. IV. LHŮTY VÝSTAVBY Zahájení : 15. 07. 2020 Dokončení : 26. 08. 2020 Dokončením díla se rozumí předání díla zápisem o předání a převzetí díla s doložením všech nezbytných dokladů, dokumentace skutečného provedení stavby, certifikáty použitých materiálů, protokoly o shodě, revizní zprávy a atesty ve smyslu zákonů a vyhlášek platných v době výstavby. V. CENA DÍLA Cena díla je stanovena vzájemnou dohodou dle zákona o cenách a je stanovena jako cena pevná, nejvýše přípustná a maximální s platností po celou doby provádění až do jeho předání a převzetí a činí: 2 535 858,53 Kč Cena celkem bez DPH 532 530,29 Kč DPH 21 % 3 068 388,83 Kč Cena celkem vč. DPH Tato cena zahrnuje veškeré náklady nutné ke zhotovení díla. Podmínky pro stanovení případné změny ceny díla: * Rozšiřování rozsahu a obsahu prováděných prací spolu s případným navyšováním nákladů nad rámec nabídky Zhotovitele díla nebude Zhotovitelem prováděno, pokud nejde o vícepráce. * Za vícepráce jsou považovány pouze úpravy a změny vůči nabídce Zhotovitele vyžádané Objednatelem. Jejich cena bude stanovena kalkulací obdobnou, jak byla sestavena cena nabídky nebo v případě, že v nabídce obdobné práce obsaženy nejsou, pak dohodou obou stran za případného využití ceníku pro oceňování stavebních prací vydaného RTS Brno. * Objednatel si vyhrazuje právo zmenšit objem smluvně sjednaných prací v závislosti na zajištěném financování. V takovém případě bude snížení ceny provedeno odečtením ceny sníženého objemu prací podle oceněného výkazu výměr. Všechny takové změny budou prováděny na základě písemné dohody podepsané oprávněnými osobami smluvních stran. * Překročit či snížit výši nabídkové ceny je možné rovněž v případě, že dojde před nebo v průběhu realizace předmětné zakázky ke změnám sazeb DPH nebo jiných daňových předpisů, mající vliv na cenu díla. Cena pak bude zvýšena či snížena analogicky k těmto změnám právních předpisů. VI. PLATEBNÍ PODMÍNKY Zadavatel neposkytne na zhotovení díla žádnou finanční zálohu. Platba za dílo bude provedena na základě vystavené faktury za provedené práce po ukončení díla a jeho předání a převzetí. Faktura bude schválena určeným zástupcem Objednatele, bude obsahovat veškeré náležitosti stanovené platnými právními předpisy. Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena, je Objednatel oprávněn fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí Objednatel důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li Objednatel vadnou fakturu druhé smluvní straně, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury. Stejný termín splatnosti platí pro druhou smluvní stranu i Objednatele při placení jiných plateb (např. úroků z prodlení, smluvní pokuty, náhrady škod). Splatnost faktury bude 30 dní ode dne doručení Objednateli. Faktura je zaplacena tehdy, je-li částka připsána na účet Zhotovitele. Objednatel si vyhrazuje právo na uplatnění 10 % pozastávky z celkové ceny díla. Pozastávka bude uvolněna po úplném dokončení díla a odstranění všech případných vad a nedodělků. VII. DALŠÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO REALIZACI DÍLA Zhotovitel má sjednanou pojistku č. 8602928741 u Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group za odpovědnost způsobenou třetím osobám svou činností platnou po celou lhůtu realizace díla, případně se zavazuje tuto pojistku prodloužit v případě skončení její platnosti v průběhu lhůty zhotovení díla. VIII. TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO REALIZACI DÍLA * Předmět veřejné zakázky je jednoznačně vymezen dokumentací pro provedení stavby. Při realizaci díla bude Zhotovitel respektovat všechny technické a bezpečnostní normy a podmínky obecně platné pro zhotovení díla. Je-li v dokumentace pro provedení stavby definována technická úroveň na použité materiály či výrobky, má se za to, že je tím definován minimální požadovaný standard a může být nahrazen i výrobkem nebo technologií srovnatelnou, avšak na kvalitativní úrovni minimálně shodné s výrobkem uvedeným v dokumentace pro provedení stavby. * Materiály a zpracování budou splňovat požadavky uznávané národní (státní) normy nebo norem a nařízení EU, které jsou uvedeny v technické zprávě a v dokumentaci pro provedení stavby. Tyto normy jsou považovány za neopomenutelnou podmínkou pro provádění díla a má se za to, že Zhotovitel je s jejich obsahem a požadavky v plné míře obeznámen. Platí vždy přísnější požadavky z národních norem nebo norem EU. Zhotovitel je povinen řídit se normami platnými v termínu výstavby. * Veškeré zboží a materiály, které budou zabudovány do díla a budou nové, nepoužité, nejnovějšího typu a budou mít všechny poslední projektová i materiálová zlepšení, pokud nebude v kontraktu uvedeno jinak. Zhotovitel při předání díla dodá i prohlášení o shodě na použité materiály a výrobky, včetně atestů a certifikátů. Původ dodaného zboží musí být v zemích EU nebo kandidátských zemích. Zhotovitel bude při nákupu materiálů brát v úvahu nejen jejich cenu a kvalitu, ale také jejich vliv na životní prostředí během výrobního procesu. IX. BEZPEČNOST PRÁCE Veškeré stavební práce musí být prováděny v souladu s platnými technologickými předpisy, bezpečnostními předpisy a ustanoveními norem ČSN. Mezi základní patří nařízení vlády č. 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochrana zdraví pří práci na staveništích a zákon č. 309/2006, o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ve znění pozdějších předpisů. Dále je nutno dodržovat vyhlášku č 48 / 1982 Sb. Českého úřadu bezpečnosti práce ve znění pozdějších předpisů, kterou se stanoví základní požadavky k zajištění bezpečnosti práce a technických zařízení. Všichni pracovníci, pohybující se na stavbě, musí být vybaveni předepsanými ochrannými pomůckami a musí být prokazatelně zaškoleni o zásadách bezpečnosti práce. Před zahájením provozu je dodavatel povinen seznámit všechny pracovníky se zásadami bezpečného chování na pracovišti a možnými místy a zdroji ohrožení. Obdobně je povinen seznámit určené pracovníky s riziky stavební činnosti a jejich ohrožení. Zvýšenou pozornost z hlediska bezpečnosti práce je nutné věnovat stavebním pracím v nebezpečném prostoru a při zemních pracích (ochrana inženýrských sítí). X. POŽÁRNÍ OCHRANA Na staveništi je nutno dodržovat zásady, které vyloučí možnost vzniku požáru a tím i škod na zdraví osob a zařízení staveniště. Zhotovitel jako součást nabídky vypracuje a doloží na stavbu požární řád. Při stavbě je nutno zajistit dodržování všech protipožárních předpisů, zvláště pak při svařování, rozehřívání asfaltu, živice a podobných hmot, při budování sociálního zařízení. Nutno pamatovat na střežení pracoviště min. 24 hod. po skončení prací s chlazením svarů, pokud se tyto svářečské práce vykonávali v hořlavém prostředí. XI. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Zhotovitel učiní veškerá zvýšená aktivní opatření pro splnění všech aplikovatelných předpisů a pravidel pro aktivní ochranu životního prostředí. Nebude akceptováno žádné znečistění v prostoru staveniště, které by se mohlo buď přímo, nebo i dešťovými splachy dostat do těchto vodních ploch. Musí být zavedena zvýšená bezpečnostní opatření jak pro výstavbu, tak i jako prevenci proti znečisťování a jejich řádné plnění bude beze zbytku vyžadováno. Zhotovitel použije technologické postupy výstavby, které budou dávat nezbytnou záruku prevence ekologického dopadu nadměrného hluku, prachu, vibrací atd. jak na pracovníky, tak i na místní uživatele, chodce, řidiče apod. Preventivní opatření budou provedena i podél přepravních tras. Při provádění stavby je Zhotovitel povinen omezit škodlivé důsledky stavební činnost na životní prostředí, a to zejména hluk, znečisťování ovzduší a komunikací, zábor ploch pro ZS, znečisťování vody, ochrana zeleně. Dále je povinen v průběhu celé stavby provádět i tato opatření: * pro výstavbu nasazovat stavební stroje v řádném technickém stavu vč. krytů na snížení hluku * provádět průběžné technické prohlídky a údržbu stavebních mechanizmů * zabezpečit plynulou práci stavebních strojů zajištěním dostatečného počtu navazující dopravy * nepřipustit provoz aut a strojů s nadměrným množstvím škodlivin ve výfukových plynech * maximálně omezit prašnost při stavebních pracích a dopravě * přepravovaný materiál zajistit tak, aby neznečisťoval okolí (plachty, vlhčení, min. rychlost) * zamezit pojíždění a stání mimo zpevněné plochy a komunikace * u vjezdu na veřejné komunikace zabezpečit čistění kol a podvozků aut i stavebních strojů * nevyhnutelné znečistění komunikací neprodleně odstraňovat * udržovat pořádek na staveništi, materiál ukládat odborně na vyhrazená místa * k realizaci stavby využívat plochu v obvodu stanoveného staveniště * odpady, které vzniknou při výstavbě, musí dodavatel evidovat jak co do množství, tak i způsob s jejich nakládáním v souladu s vyhláškou MŽP. Veškeré poplatky za odvoz a skládkování odpadního materiálu jsou součástí nabídky. Doklady se závěrečnou sumarizací pak budou předloženy při závěrečném kolaudačním řízení. XII. OPRÁVNĚNÉ OSOBY Za Objednatele jsou oprávněni v rámci této smlouvy jednat následující osoby: * Ve věcech obchodních a smluvních: XXXXX * Ve věcech technických: XXXXX Za Zhotovitele jsou oprávněni jednat v rámci této smlouvy následující osoby: * Ve věcech obchodních a smluvních: XXXXX * Ve věcech technických: XXXXX XIII. STAVENIŠTĚ * Komplexní náklady na ZS i jeho likvidaci jsou součástí ceny. * Veškeré dotčené plochy budou před předáním a převzetím díla Zhotovitelem uvedeny minimálně do původního stavu. * Průběžný pravidelný úklid a hlídání stavby zajišťuje na svoje náklady Zhotovitel. * Objednatel předá Zhotoviteli staveniště v termínu 3 dny před zahájením prací * Objednatel poskytne Zhotoviteli připojovací bod pro přípojku vody a elektrické energie, Zhotovitel zajistí v rámci své ceny na své náklady měření spotřeby, * Úhrada za spotřebovaná média bude Zhotovitelem provedena po ukončení díla při závěrečném vyúčtování * Objednatel zabezpečí bezplatné užívání pozemků v prostoru staveniště. * Stavební suť bude ukládána v souladu s legislativou odpadového hospodářství. * Předání staveniště bude provedeno před zahájením samostatným protokolem s vymezením jeho rozsahu * Zhotovitel musí staveniště zřetelně označit a všechny plochy, dotčené výstavbou musí být Zhotovitelem po skončení prací uvedeny min. do původního stavu na vlastní náklady Zhotovitele. Toto ustanovení uvedení do původního stavu se týká v plném rozsahu i případných škod, které budou způsobeny v souvislosti s touto výstavbou. * Celé staveniště bude protokolárně předáno Objednateli v termínu pro zhotovení díla se splněním podmínkami výše uvedenými. XIV. STAVEBNÍ DENÍK, TECHNICKÝ DOZOR OBJEDNATELE Stavební deník * Zhotovitel povede stavební deník s denním záznamem prováděných stavebních a montážních prací, kde zapisuje všechny skutečnosti pro plnění předmětu této smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, změny, odchylky od projektu, prováděné více a méně práce a další. * Zápisem ve stavebním deníku vyzve Zhotovitel Objednatele ke kontrole provedených prací, které budou v dalším průběhu prací zakryty. * Své záznamy a vyjádření v deníku můžou provádět v rámci autorského dozoru osoby uvedené v čl. VIII této smlouvy o dílo a zástupce generálního projektanta. * Podpis obou smluvních stran ve stavebním deníku znamená odsouhlasení částí provedených prací. * Po skončení stavby budou předány originály Objednateli jako podklad pro kolaudační řízení, Zhotovitel si převezme pouze kopii. * V průběhu výstavby a zejména v závěru prací bude vyhotoven seznam vad a nedodělků včetně stanovení termínu na jejich odstranění. * Oboustranné odsouhlasení prací ve stavebním deníku je podmínkou pro stanovení a vyhotovení faktury. Technický dozor Objednatele zastupuje Objednatele v tomto rozsahu: * Provádí kontrolu realizace stavebních prací po stránce kvalitativní a kvantitativní. * Projednává a odsouhlasuje vícepráce i méněpráce. * Odsouhlasuje soupis provedených prací předložených Objednatelem, jako podklad fakturace. * Provádí kontrolu prací, které budou v dalším průběhu zakryty. Technický dozor nesmí provádět dodavatel ani osoba s ním propojená. XV. VLASTNICTVÍ K DÍLU, PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ DÍLA Vlastníkem zhotovovaného díla je od počátku Objednatel. Nebezpečí škody ve smyslu § 2602 Občanského zákoníku nese od počátku Zhotovitel, a to až do doby řádného předání a převzetí díla mezi Zhotovitelem a Objednatelem. Po dobu provádění díla až do jeho předání Objednateli je za případné škody v jednotlivých objektech plně odpovědný Zhotovitel. Zhotovitel se zavazuje nahradit případné škody způsobené jeho činností při zhotovení díla v plném způsobeném rozsahu. Zhotovitel odpovídá za to, že hotové dílo bude funkční a provozuschopné a bude dosahovat parametrů, stanovených dokumentací pro provedení stavby. Převzetí díla jako celku je podmíněno dosažením všech předepsaných parametrů. Před dokončením prací vyzve Zhotovitel písemně nejméně 3 dny předem Objednatele k převzetí díla. Na základě této výzvy je Objednatel povinen zahájit převzetí prací. Zhotovitel předá a Objednatel převezme dílo protokolem o předání a převzetí díla. Součástí předání díla je také předání staveniště Zhotovitele Objednateli ve stavu, v jakém bylo předáno Objednatelem Zhotoviteli pro zhotovení díla. Objednatel se zavazuje zhotovené dílo převzít s případnými drobnými vadami, které nebudou bránit provozu. Pro odstranění případných vad platí: Zhotovitel zaplatí Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý den zpoždění smluvené lhůty k odstranění každé z uvedených vad. O předání a převzetí díla bude vyhotoven protokol. Součástí protokolu o předání a převzetí díla budou atesty od všech dodaných zařízení, protokoly o provedených zkouškách, předepsané revizní zprávy a všechny další dokumenty nutné k úspěšné kolaudaci díla. V protokolu o předání a převzetí díla budou dále uvedeny všechny případné závady se závaznými termíny jejich odstranění. Protokol o předání a převzetí díla bude podepsaný osobami oprávněnými obou smluvních stran. XVI. ZÁRUKY, ZÁRUČNÍ PODMÍNKY Zhotovitel ručí za provedené dílo záruku 36 měsíců ode dne předání a převzetí díla. Zhotovitel je odpovědný za všechny případné závady na zhotoveném a předaném díle s výjimkou závad, které byly způsobeny neodborným používáním či zásahem během užívání - provozu díla. Záruční podmínky: Zhotovitel nastoupí na odstranění písemně reklamovaných vad nejpozději do 14 dnů ode dne nahlášení. V případě, že vada je takového charakteru, že hrozí další škody, nastoupí do 24 hodin. Vady odstraní v nejkratší možné době. Pokud nebude možné z důvodu technologických podmínek nastoupit do 14 dnů (zimní období apod.) bude dohodnut termín jiný. Nahlášení reklamační vady je Objednatel oprávněn provést písemně, faxem nebo elektronickými prostředky, přičemž dnem doručení se rozumí nejpozději třetí pracovní den ode dne odeslání, pokud Objednatel neprokáže dřívější převzetí nahlášení Zhotovitelem. Pokud bude nahlášena vada bránící užívání díla, přestává záruční lhůta běžet ode dne vzniku takové závady, a znovu začíná běžet až po jejím odstranění. Odstraněním nahlášené reklamační vady je Zhotovitel oprávněn pověřit jinou právnickou či fyzickou osobu s odborností odpovídající reklamované vadě. O odstranění každé nahlášené reklamační vady bude sepsán protokol podepsaný pověřenými osobami smluvních stran. Po předání díla lze uplatnit reklamaci na zjevné i skryté vady po celou záruční dobu. Zhotovitel je povinen na své náklady opravit ty části díla, které se během záruční lhůty ukáží jako vadné, nefunkční nebo omezující určené využití. Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-li Objednatel, že Zhotovitel provádí dílo v rozporu se svými povinnostmi, je Objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby Zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním bez nároků na jejich úhradu a dílo dále prováděl řádným způsobem. Jestliže Zhotovitel díla tak neučiní ani v přiměřené lhůtě mu k tomu poskytnuté, je Objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit. XVII. SMLUVNÍ SANKCE Zhotovitel zaplatí Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z celkové ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení s dokončením díla. Toto ustanovení se nevztahuje na zpoždění způsobené nepředvídatelnými skutečnostmi nebo vyšší mocí. V případě prodlení s úhradou faktury Objednatel zaplatí Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,02% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Pro vady zjištěné při předání a převzetí díla a pro reklamační vady platí: Zhotovitel zaplatí Objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý den zpoždění smluvené lhůty k odstranění každé z uvedených vad. Zaplacením jakékoli smluvní pokuty dle této smlouvy není dotčen nárok oprávněné strany na náhradu škody způsobené mu porušením povinnosti povinné strany, na níž se smluvní pokuta vztahuje. Pokud Zhotovitel nedodrží smluvený termín, mimo důvody zaviněné ze strany Objednatele, nepředvídatelnými skutečnostmi nebo vyšší mocí a tato skutečnost bude mít vliv na poskytnutí dotace, uhradí Zhotovitel náklady, které vzniknou v této souvislosti Objednateli. Smluvní pokuty budou hrazeny na základě vystavené faktury ve lhůtě 14 dní od jejího doručení. XVIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY Objednatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy kdykoli v průběhu realizace díla v případě vzniku nepředpokládaných problémů při zajištění financování díla bez jakékoli náhrady dodavateli za ještě neprovedené práce. Odstoupit od smlouvy je možno také při neplnění povinností stanovených touto smlouvou některou ze smluvních stran. V tom případě je strana, která neplněním této smlouvy zapříčinila odstoupení od smlouvy povinna nahradit druhé straně veškeré prokazatelné ztráty vzniklé odstoupením od smlouvy. XIX. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ * Smluvní strany výslovně sjednávají, že zveřejnění této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv, zajistí kupující. * Prodávající souhlasí se zveřejněním smlouvy v registru smluv, které provede kupující. * Pokud nebylo v této smlouvě dohodnuto jinak, platí pro vzájemný vztah obecná ustanovení platných právních předpisů, zejména příslušná ustanovení Občanského zákoníku. * Tato smlouva se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po dvou vyhotoveních. * Změny a dodatky této smlouvy mohou být provedeny pouze písemnými a číslovanými dodatky, podepsanými statutárními zástupci obou stran. * Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu. XX. PŘÍLOHY * Příloha č. 1 - Oceněný výkaz výměr V Praze dne 14. 07. 2020 V Praze dne 14. 07. 2020 Za Objednatele Za Zhotovitele ……………………………….... ……………………………….... Mgr. Josef Tomek, ředitel Josef Švaňa. jednatel - 4 -