SMLOUVA O POSKYTOVÁNI ÚKLIDOVÝCH SLUŽEB Uzavřená dle ust. § 1746 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku v platném znění I. SMLUVNÍ STRANY Dodavatel: OLMAN SERVICE s.r.o. Sídlo: Jakuba Obrovského 1389/1b, 635 00 Brno Zastoupená: Mgr. Miroslav Olejár, jednatel lČ: 262 93 102 DIČ: CZ26293102 Bankovní spojení: xxx Číslo účtu: xxx Identifikace: Obchodní rejstřík vedený u Krajského soudu v Brně (C 42257) a Zákazník: Královéhradecká lékárna a.s. Sídlo: Veverkova 1343/1, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové Pobočka: Lékárna v nemocnici Broumov, se sídlem Smetanova 91, 500 01 Broumov Zastoupená: Mgr. Josef Dag Veselý, předseda představenstva IČ: 27530981 DIČ: CZ699004900 Bankovní spojení: xxx Číslo účtu: xxx Identifikace: vedená u Krajského soudu v Hradci Králové B 2721 Spolu níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely tuto smlouvu o poskytování úklidových služeb. II. PŘEDMĚT PLNĚNÍ SMLOUVY Předmětem smlouvy je závazek dodavatele vůči zákazníkovi. Dodavatel se zavazuje plnit následně uvedené smluvní povinnosti v objektu zákazníka: 1. Provádění pravidelných úklidových služeb v prostorách objektu zákazníka, dle výměry a četností uvedených v příloze č. 1 této smlouvy. Specifikace prováděných úklidových služeb podle hygienických norem a přepisů je uvedena v příloze č. 2 této smlouvy. 2. Dodávka a použití čisticích, dezinfekčních a údržbových prostředků, úklidových strojů, nástrojů a potřeb, PVC sáčků do odpadkových košů v závislosti na výměrách a četnostech uvedených v příloze č. 1 této smlouvy. 3. Zajištění nepravidelného úklidu v mimořádných případech. Rozsah nepravidelného úklidu (např. po malování, při stěhování, v případech při zvýšené potřebě hygieny a v dalších případech, které nejsou obsaženy v pravidelném úklidu) a dobu provedení určí zákazník písemnou objednávkou minimálně 4 kalendářní dny předem. V naléhavých případech může být požadavek na nepravidelný úklid objednán e-mailem nebo telefonicky prostřednictvím odpovědné osoby zákazníka uvedené v Čl. VI. této smlouvy. Tyto práce budou účtovány samostatnou fakturou nad rámec ceny za pravidelný úklid. 4. V rámci širší komplexnosti služeb je dodavatel povinen poskytnout na základě písemné objednávky dodání dalších úklidových služeb. Tyto další služby budou účtovány samostatně nad rámec ceny za pravidelný úklid. Jedná se např. o tyto služby: • mytí svítidel • mytí oken • výškové mytí • čistění žaluzií • čištění koberců a čalouněného nábytku • povrchová úprava pevných podlah — voskování, krystalizace III. MÍSTO A ČAS PLNĚNÍ Dodavatel se zavazuje zabezpečit předmět plnění podle této smlouvy v objektu zákazníka se sídlem Smetanova 91, 550 01 Broumov, počínaje dnem 1.5.2020. IV. ČAS PLNĚNĺ 1. Termín zahájení plnění této smlouvy je stanoven od 1.5.2020. 2. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. V. CENA 1. Cena předmětu smlouvy je stanovena dohodou smluvních stran takto: 1.1. Celková cena předmětu plnění podle Čl. II. odst. 1 - 2 této smlouvy za 1 provedení úklidu činí: Bez DPH DPH 21 % S DPH 166,00 Kč 35,86 Kč 200,86 Kč 1.2. K výpočtu ceny za nepravidelný úklid podle Čl. II. odst. 3 - 4 této smlouvy se použije jednotkový ceník v příloze č. 3 této smlouvy, nebo se použije hodinová zúčtovací sazba (HZS). Cena se vypočítá jako součin hodinové zúčtovací sazby a počtu odpracovaných hodin za práce, které budou zákazníkem objednány a dodavatelem skutečně provedeny. HZS pro výpočet ceny neDravidelného úklidu Činí: Bez DPH DPH 21:% S DPH 165,00 Kč 34,65 Kč 199,65 Kč 1.3. Cena předmětu smlouvy uvedená v Čl. V. odst. 1.1. a HZS uvedená v Čl. V. odst. 1.2. obsahuje veškeré náklady dodavatele potřebné k provedení prací a je stanovena jako nejvýše přípustná, kterou je možné překročit jen za podmínek stanovených v Čl. V. odst. 1.4. této smlouvy. 1.4. Podmínky, při jejichž splnění je možné překročit cenu podle Čl. V. odst. 1.1. a výši HZS podle či. V. odst. 1.2. jsou stanoveny takto: 1.4.1. Pokud v průběhu plnění předmětu smlouvy dojde ke změně rozsahu a četnosti prací. 1.4.2. Pokud v průběhu plnění dojde ke změně legislativních předpisů ve vztahu ke zvýšení minimální mzdy, má dodavatel právo na úpravu ceny o 80% nárůstu indexu minimální mzdy a to účinností od nabytí účinnosti nařízení vlády č. 567/2006 Sb. o minimální mzdě. Dodavatel objednateli oznámítuto změnu doporučeným dopisem. 1.4.3. Pokud v průběhu plnění dojde k růstu inflace spotřebitelských cen vyhlášených Českým statistickým úřadem, má dodavatel právo na zvýšení ceny služby o procentuální zvýšení výše inflace dle Čsú za předcházející rok. Dodavatel objednateli oznámí tuto změnu doporučeným dopisem. Vl. PLATEBNÍ PODMÍNKY 1. Cena předmětu smlouvy bude hrazena zákazníkem na základě dodavatelem vystavené faktury - daňového dokladu. Náklady za provedené práce budou účtovány dodavatelem 1x měsíčně, vždy k poslednímu kalendářnímu dni v měsíci, ve kterém byly práce provedeny a faktury budou dodány nejpozději každý lOtý den v měsíci. 1.1. Daň z přidané hodnoty bude účtována vždy v zákonné výši ke dni zdanitelného plnění. Sazba DPH se může měnit v závislosti na legislativě. 1.2. Splatnost faktur - daňových dokladů je 30 kalendářních dnů. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí kalendářní den po jejím odeslání. 1.3. Úhrady faktur bude provádět zákazník bezhotovostně na účet dodavatele uvedený v této smlouvě. 1.4. V případě, že faktura - daňový doklad - nebude obsahovat náležitosti stanovené zákonem, je zákazník oprávněný vrátit ji dodavateli na doplnění. V takovém případě se přeruší plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne plynout doručením opravené faktury zákazníkovi. VII. ODPOVĚDNÉ OSOBY SMLUVNÍCH STRAN 1. Odpovědné osoby zákazníka: 2. K převzetí provedených prací a potvrzení prací nad rámec pravidelného úklidu zákazník pověřuje tyto osoby: xxx 3. Odpovědné osoby dodavatele: xxx 4. Změnu odpovědných osob si smluvní strany vzájemně písemně oznámí nejpozději do 7 dnů. VIII. POVINNOSTI DODAVATELE 1. Dodavatel je povinen při plnění povinností vyplývajících z této smlouvy postupovat samostatně, odborně a s vynaložením veškeré potřebné péče k dosažení optimálního výsledku plnění smlouvy. Dodavatel je povinen se řídit při plnění této smlouvy obecně platnými předpisy pokyny zákazníka, které mu budou zadávány v průběhu plnění smlouvy. Dodavatel je povinen upozornit zákazníka na nevhodnou povahu jeho pokynů. 2. Pracovníci dodavatele jsou zásadně řízeni pokyny odpovědného pracovníka dodavatele. Veškeré připomínky a organizační požadavky vyřizuje dodavatel prostřednictvím svého odpovědného pracovníka uvedeného v Čl. VII. odst. 2 této smlouvy. 3. Dodavatel je povinen zaškolit veškeré své pracovníky, kteří budou práce dle této smlouvy provádět. Výkonní pracovníci musí být dodavatelem řádně poučeni o náplni a rozsahu prováděné práce na jednotlivých pracovištích, o postupech úklidu a o podmínkách BOZP a PO s ohledem na specifické podmínky objektu zákazníka. 4. Při provádění pravidelného úklidu musí být každý výkonný pracovník dodavatele schopen provést práce specifikované touto smlouvou, aniž by očekával od pracovníků zákazníka, že budou jeho práci řídit. 5. Dodavatel je povinen na své náklady vybavit své výkonné pracovníky pracovním oděvem v podobě stejnokroje, ochrannými prostředky, úklidovými pomůckami a stroji, úklidovými a dezinfekčními prostředky a dalším úklidovým materiálem. Pokud bude výkonný pracovník dodavatele, který úklid běžně provádí, nepřítomen, je dodavatel povinen zajistit provedení prací náhradním pracovníkem, vybavit ho úklidovými pomůckami a prostředky a poučit ho o náplni a rozsahu prováděných prací. Dodavatel je povinen proškolit své výkonné pracovníky o nedotknutelnosti věcí zákazníka. Dodavatel ručí zato, že jakékoliv věci zákazníka nebudou zcizeny nebo zneužity. Dodavatel ani jeho výkonní pracovníci nesmí prohlížet písemné doklady, které jsou uloženy v uklízených prostorách. Veškeré takové doklady požívají ochrany ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů a jejich zneužití je trestné. Dodavatel a jeho výkonní pracovníci jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o kterých se dověděli při poskytování služeb. Dodavatel zajistí v pracovních smlouvách svých zaměstnanců podepsání závazku mlčenlivosti o skutečnostech, o nichž se dověděli v souvislosti s výkonem povolání. 8. Dodavatel je povinen chránit majetek zákazníka na jednotlivých pracovištích a je plně odpovědný za škody, které mohou vzniknout zjeho činnosti v souvislosti s plněním předmětu smlouvy, ato za škody na majetku i zdraví. Zjistí-li při provádění úklidu závadu technického rázu nebo poškození majetku zákazníka, oznámí neprodleně tuto skutečnost zástupci zákazníka. 9. Dodavatel je povinen při plnění předmětu smlouvy provést nutná opatření proti vzniku požáru, havárie elektřiny, vodovodních rozvodů a zabezpečit plnění svých povinností tak, aby byly dodržovány předpisy BOZP, hygieny práce, protipožární ochrany a ochrany životního prostředí. 10. Dodavatel je povinen provádět průběžnou kontrolu výsledků plnění pracovních úkolů sjednaných touto smlouvou, včetně stavu a uschování pracovních pomůcek a prostředků. 11. Dodavatel se zavazuje seznámit své zaměstnance pracující pro zákazníka se směrnicí zákazníka, která popisuje systém nakládání s odpady v objektu zákazníka, zaměstnanci dodavatele jsou povinni při nakládání s odpady postupovat v souladu s touto směrnicí. 12. Dodavatel se zavazuje seznámit své zaměstnance pracující pro zákazníka s dokumentem „ANALÝZA RIZIK", posoudit jej a případně navrhnout doplnění o rizika vyplývající z činnosti dodavatele pro zaměstnance zákazníka. IX. POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA 1. Veškeré připomínky a organizační požadavky vyřizuje zákazník prostřednictvím svého odpovědného pracovníka uvedeného v Čl. VII. odst. 1 této smlouvy nebo zápisem do knihy kontrol. 2. Zákazník umožní dodavateli bezplatný odběr vody, elektrické energie a TUV, dále pak poskytne prostor pro uložení osobních věcí pracovníků dodavatele a prostory pro úklidové prostředky, vše k zajištění smluvních výkonů dodavatele. Zákazník zajistí komplexní technickou funkčnost zejména elektrických a vodovodních rozvodů a sanitárních zařízení (WC, výlevky) v objektech, ve kterých dodavatel smluvní výkony zajišťuje. 3. Zákazník poskytne bezúplatně dodavateli přiměřené prostory k uskladnění strojů, pracovních pomůcek a dalšího vybavení potřebného k plnění předmětu smlouvy. 4. Zákazník je oprávněn provádět kontrolu plnění dodavatele, a to zejména kontrolu včasnosti, rozsahu a jakosti dodavatelem uskutečňovaného plnění. 5. Zákazník je povinen dodavateli pravidelně poskytovat nově aktualizované verze svých interních dokumentů ve vztahu předmětu díla, nebo plnění smlouvy. 6. Zákazník je povinen převzít a zaplatit dodavateli skutečně provedené práce v případě, že nemají žádné vady nebó byly uhrazeny, případné škody vzniklé při provádění prací. 7. Zákazník vyhradí v objektu nebo v přiměřené vzdálenosti od objektu místo k ukládání odpadků, které vznikly činností zákazníka a v průběhu provádění sjednaných úklidových prací byly dodavatelem shromážděny. Dodavatel je povinen odpadky ukládat na takto vyhrazené místo. 8. Odpady zůstávají i nadále majetkem zákazníka, který zajistí jejich likvidaci v souladu s platnými předpisy, které upravují nakládání s odpady, a to ve vlastní režii. X. ZÁRUKA ZA PLNĚNÍ DODAVATELE, SANKCE 1. Pokud plnění dodavatele neodpovídá účelu nebo předmětu smlouvy, popřípadě smlouvou předpokládanému výsledku, má vady. Dodavatel odpovídá zákazníkovi za vady a zavazuje se je neprodleně odstranit, a to i v případě, že na ně nebyl výslovně zákazníkem upozorněn, zjistí-li je vlastní kontrolní činností. 2. V případě opakování oprávněných nedostatků zapsaných v knize kontrol má zákazník právo účtovat smluvní pokutu ve výši 500 Kč za každý jednotlivý případ. 3. Reklamace a stížnosti budou zákazníkem neprodleně zaznamenány do knihy kontrol a projednány s dodavatelem. V případě, že oprávněné nedostatky nebudou dodavatelem odstraněny do 48 hodin vzniká zákazníkovi právo účtovat smluvní pokutu ve výši 500,-Kč. 4. Odpovědnost za škody a nároky na náhradu škod se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku. S. Při prodlení s úhradou faktur ze strany zákazníka má dodavatel právo účtovat úrok z prodlení ve výši stanoveiév nařízení vlády č. 351/2013 Sb. XI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY, VÝPOVĚĎ SMLOUVY 1. Tato smlouva zaniká: 1.1. Dohodou smluvních stran k datu oběma stranami dohodnutému, která musí být v písemné podobě a podepsaná oběma stranami. 1.2. Vypovědí jedné smluvní strany při dodržení 3 měsíční výpovědní lhůty. Výpovědní lhůta počíná běžet prvního dne měsíce následujícího po písemném doručení výpovědi druhé smluvní straně. 2. Budou-li důvodem výpovědi nedostatky v plnění předmětu, sjednají strany přiměřenou lhůtu ke zjednání nápravy. Nebude-li v přiměřené lhůtě, tj. do 14 dnů od písemného upozornění na nedostatky sjednána náprava, mají obě smluvní strany možnost odstoupit od této smlouvy z důvodu porušování podstatných náležitostí v této smlouvě. Odstoupení od smlouvy musí být v písemné podobě a smlouva zanikne doručením odstoupení od této smlouvy druhé straně. 3. Dodavatelje oprávněn písemně odstoupit od smlouvy v případě prodlení zákazníka s úhradou ceny dle této smlouvy delším než 90 kalendářních dnů, a to nezaplatí-li zákazník ani v přiměřené náhradní lhůtě, která mu k tomu bude dodavatelem poskytnuta. XII. OSTATNĺ UJEDNÁNĺ 1. Není-li ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se vztah mezi smluvními stranami podle této smlouvy příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2. Změny a doplňky této smlouvy budou provedeny vždy písemnou formou číslovanými dodatky ke smlouvě a nabývají účinnosti, pokud nebude uvedeno jinak, dnem podpisu dodatku oprávněnými zástupci smluvních stran. 3. Nedílnou součástí smlouvy jsou tyto přílohy: Příloha č. 1— Seznam ploch k úklidu - obchodní tajemství Příloha č. 2— Harmonogram úklidových prací - obchodní tajemství Příloha č. 3 - Ceník víceprací - obchodní tajemství 4. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech, z nichž každá strana obdrží po jednom. Smluvní strany prohlašují, že pověření pracovníci uvedení v textu smlouvy jsou zmocněni k jednání ve smyslu platných předpisů. Změnu pověřených pracovníků si smluvní strany vzájemně písemně oznámí. V Broumově dne 7.5.2020 V Brně dne 19.5.2020