I " _, _I, _ SMLOUVA O POSKYTOVANI PRACOVNELEKARSKYCH SLUZEB I Smluvní strany Zdravotnické zařízení: Vojenská nemocnice Brno Sídlo: Zábrdovická 3, 636 00 Brno IČ: 60555530 DIČ: CZ60555530 Bankovní spojení: ČNB Brno Číslo účtu: 4034881/0710 Zastoupena: plk. Ing. Antonínem VODÁKEM, ředitelem "Poskytovatel" na jedné straně Obchodní firma: DISPOLAB, spol. s r.o. Sídlo: Bělohorská 53, 636 00 Brno IČ:46904981 DIČ: CZ46904981 Bankovní spojení: UNICredit Bank Číslo účtu: 450855006/2700 Zastoupena: Ing. Tomášem Strnadem, jednatelem a "Objednatel" na straně druhé vzhledem k tomu, že dospěly ke vzájemné shodě o všech níže uveden~ch skutečnostech, uzavírají níže uvedeného data v souladu s ustanovením uzavřená podle § 1746 odst. 2 občanského zákoníku a v souladu s § 53 a násl. ustanovení zák. č. 373/2011 Sb. o specifických zdravotních službpch tuto Smlouvu o poskytování Pracovnělékařských služeb (dále jen jako "PLS"): Článek 1. Předmět smlouvy 1. Podle ustanovení § 54 odst. 2 zákona Č. 373/2011 Sb., o specifických zdra~otních službách, v platném znění, zákona Č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění, a vyhlášky č. 14r/1988 Sb., o Umluvě o závodních zdravotních službách (č. 161) je zaměstnavatel (Objednatel) povine1n zajistit pro své zaměstnance Pracovně lékařské služby. 2. Protože Objednatel není poskytovatelem zdravotních služeb, bude na základě této smlouvy zajišťovat tuto péči Poskytovatel. 3. I Účelem této smlouvy je zajistit ve spolupráci obou smluvních stran potřebnou zdravotní prevenci směřující k ochraně zaměstnanců Objednatele před nemocemi z povolání a jinýmqpoškozeními zdraví, souvisejícími s výkonem zaměstnání a k prevenci pracovních úrazů. I Rozsah a poskytování PLS je vymezen vyhláškou Č. 145/1988 Sb., vJhláŠkOU č.79/2013 Sb. a dalšími I platnými právními předpisy. 4. 1 5. Touto smlouvou není dotčen právo svobodné volby lékaře ze strany zaměstnanců Objedna ele s výjimkou povinnosti podrobit se lékařským prohlídkám v rámci Pracovně lékařské služby ve smyslu ustanovení § 56 zákona č. 373/2011 Sbi, o specifických zdravotních službách v platném znění a povinností podrobit se lékařským prohlídkám podle ~stanovení § 103 zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce v platné znění. 6. Smluvní strany prohlašují, žel ujednaný předmět a účel smlouvy je pro obě strany závazný v rozsahu přijatém a upraveném v této smlouvě. 7. Smluvní strany se dohodly, že v případě úprav nebo novelizace právních předpisů upravujících PLS budou tyto předpisy akceptovat Článek 2. Závazky Poskytovatele 1. PLS bude Poskytovatelem zájišťována na adrese ordinace PLS pro zaměstnance Objednatele v objektu Vojenské nemocnice Brno, Zábrdovlcká 3, 636 00 Brno. I 2. Poskytovatel se zavazuje pro Objednatele zajišťovat PLS podle příslušných právních předpisů v tomto rozsahu: I a) dohled nad zdravím zaměstnanců, zejména provádět lékařské preventivní vstupní, periodické, řadové, mimořádné a výstupní prohlídky zaměstnanců dle platné legislativy (dále jen .prohlídk ), přičemž rozsah vyšetření vyplývá z obecně závazných právních předpisů; vystavovat posudky o zdravo í způsobilos . k práci a předat 1 výti~k přímo zaměstnanci a 2. výtisk pak do týdne od vyše e í če é osobě oprávněné jednat za Objrdnatele. Vzor žádosti o pracovnělékařskou prohlídku je přílohou s 10 • b) poskytovatel se zavazuje k zajištění veškerých prohlídek tak, aby byly v souladu s rozhodnutím hlavní o hygienika MO o zařazen] prací do kategorií. c) dohled nad pracovními Rodmínkami, zejména provádět dohled na pracovištích, podílet se na identifikaci nebezpečí a hodnoce~í zdravotních rizik prací prováděných Objednatelem, hodnotit expozice zaměstnanců faktorům pracovního prostředí a zátěžím z práce, spolupracovat s pracovníky státního odborného dozoru nad] bezpečností práce a s orgány ochrany veřejného zdraví a podílet se na vypracování návrhu Objédnatele na zařazení prací do kategorií rizika (kategorizace prací). Tato činnost bude prováděna podle II přání a po dohodě s Objednatelem s výjimkou pravidelného dohledu, který provede Poskytovatel u Objednatele po dohodě s Objednatelem jedenkrát za rok. Zpráva o provedené prohlídce pracoviště bude na základě žádosti Poskytovatelem zpracována nejpozději do konce září příslušného kalendářníhd roku a předána osobě oprávněné jednat za Objednatele. d) odbornou poradenskouj organizační a konzultační činnost pro Objednatele, školení zaměstnanců v oblasti první pomoci a pchrany zdraví při práci, včetně základních aspektů hygieny práce. Tato činnost bude prováděna na základě písemného konkrétního požadavku Objednatele, a to nejpozději do 15 dnů od písemného požadavku Objednavatele. 3. Osoby oprávněné jednat za PObkytovatele po stránce věcné náplně: Jméno: MUDr. Rudolf MOLLERI Telefon: 973445603 , e-mail: rudolfmu •• er@seznam.c~ 4. Poskytovatel se zavazuje Zaji~tit provádění všech úkonů PLS pouze lékaři a ostatními osobami, splňujícími požadované kvalifikační PředP4kladY, dle platných právních předpisů. 5. Preventivní prohlídky zaměst1anců Objednatele budou poskytovány na základě vzájemné dohody formou objednávky, která bude obsahovat výčet osob za kalendářní den a termín, kdy tuto objednávku poskytovatel objednateli potvrdil. I Článek 3. 1. Ostatní činnosti tvořící součást[PLS budou poskytovány operativně po vzájemné dohodě. 2 2. Poskytovatel je povinen v případě nepřítomnosti lékaře určeného k zajištění !PLS pro Objednatele zajistit výkon PLS jiným lékařem odpovídající kvalifikace a tento zajistí PLS pro objednavaíele v požadovaném rozsahu přímo v prostorách Objednavatele. I I Článek 4. 1. Poskytovatel má povinnost v případě potřeby doporučit vyšetření nad rám~c standardního rozsahu prohlídky, pokud je to nezbytně nutné pro vydání posudkového závěru, toto bude realizováno cestou příslušného registrujícího praktického lékaře. 2. Poskytovatel seznámí posuzovaného zaměstnance se závěry vyplývajícími I z lékařské preventivní prohlídky a předá mu ihned po provedení lékařské prohlídky proti podpisu lékařské posudek o posouzení zdravotní způsobilosti k práci. I I 3. V případě negativního posudkového závěru, vylučujícího další výkon příslušné práce zaměstnancem, bude Poskytovatel neprodleně informovat zástupce Objednatele uvedeného v článku 5 odst. 5 telefonicky a následně předáním posudku proti podpisu, nebo doporučenou poštou na doručenku. Tbl se netýká posouzení uchazeče o zaměstnání ani výstupních prohlídek. 4. Poskytovatel bude neprodleně telefonicky a následně písemně informovat 0tbjednatele o závadách, které zjistil na jeho pracovišti při činnosti uvedené v čI. 2 odst. 2 b) tohoto článku, a to nejdéle do 7 dnů po provedení kontroly pracoviště. I 5. Poskytovatel se zavazuje vést řádným způsobem zdravotnickou dokumentect o zajišt'ované Pracovnělékařské službě, ve které budou uvedeny závěry požadovaných lékařských prohlíde~ s přihlédnutím na výkon pracovní činnosti. Výsledky PLP prohlídky budou poskytnuty zaměstnancům pro jejich Iregistrující poskytovatele. 6. Lékař PLS do zdravotnické dokumentace uvede dobu platnosti posudku o zd~avotní způsobilosti k práci. 7. Poskytovatel bude v rámci dohodnutého rozsahu součástí zdravotních služeb spolupracovat s jednotlivými odbornými útvary Objednatele. I 8. Poskytovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech o nichž se dozví a které jsou předmětem obchodního tajemství Objednatele. J' Článek 5. Závazky Objednatele 1. I I Obje~nat~1 s~ zava~~je, .že k preven~ivním prohlí~kám b~~e vysílat zaměstnance (ucvhazeče o zaměst~ání) prostřednictvlrn povereneho pracovníka, uvedeneho v článku 5 odst. $. Ten zamestnance (uchazece o zaměstnání) vybaví řádně vyplněnou žádostí, která obsahuje údaje p0F.adované právním předpisem. Při vstupních lékařských prohlídkách bude uchazeč o zaměstnání vybaven vÝf:1liSem ze zdravotnické dokumentace registrujícího praktického lékaře. Objednatel se zavazuje, že do jednoho měsíce od podepsání této S~IOUVY předá koordinujícímu lékaři Poskytovatele uvedenému v čl. 2. odst. 3: • seznam zaměstnanců s uznanou nemocí z povolání a seznam praco~išt', na kterých ke vzniku nemoci z povolání nebo ohrožení nemocí z povolání došlo, 2. 3. • kopie pravomocných rozhodnutí orgánů ochrany veřejného zdraví o zařkzení prací do kategorie rizika a seznam zaměstnanců vykonávajících rizikové práce. i Objednatel do konce každého kalendářního roku předloží Poskytovateli přtpadnou aktualizaci rizikových prací spolu se seznamem zaměstnanců vykonávajících rizikové práce. Objednatel se zavazuje poskytovat potřebnou součinnost při výkonu prLovnělékařSkýCh služeb a za tím ú~~mz~mé~: I • poskytnout Poskytovateli veškeré aktualizované informace o technoloqu, o povaze práce, pracovních podmínkách a povaze škodlivin v pracovním procesu, I 4. 3 • informovat Poskytovatele o všech známých i podezřelých skutečnostech, týkajících se ochrany zdraví při práci, o všech platnýqh vnitropodnikových předpisech, opatřeních a o jejich změnách, týkajících se poskytování PLS a posuzování zdravotní způsobilosti k práci a dále o všech skutečnostech, o kterých se dá důvodně předpokládat, že mají nebo mohou mít vliv na zdravotní stav zaměstnanců Objednatele. • smluvně zajistit a u I radit návaznou odbornou péči v rámci náplně Pracovně lékařských služeb odpovídající kategoriz,ci pracovišť dle příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví. 5. Osoby oprávněné jednat za OJjednatele po stránce věcné náplně: Jméno: Tomáš Strnad, Ing. I Telefon: 602726208 I e-mail: tomas.strnad@dispolab cz 6. Objednatel se zavazuje UhradilPOSkytovateli způsobem uvedeným v čI. 6 této smlouvy včas jednotlivé platby za smlouvou dohodnuté součásti LS. 7. Objednatel uhradí Poskytovat li zvlášť prokazatelné a účelné náklady, které mu mohou vzniknout v souvislosti s prováděním Pracovnělékařskpch služeb dle této smlouvy, zejména: • náklady spojené s doplňuj cím měřením, vyžádaným odborným šetřením a expertizami nezbytnými pro činnosti v zájmu Objednatěle, pokud je v dohodě s Objednatelem zajistil a uhradil Poskytovatel. 8. Objednatel umožní přístup na JVá pracoviště lékaři a odborným pracovníkům Poskytovatele v doprovodu osoby pověřené Objednatelem za účelem kontroly pracovního prostředí (vždy však po vzájem é dohodě) a pracovních podmínek ve vztahu k ochraně zdraví zaměstnanců, a podá lékaři Poskytova ele in o ace k o u potřebné. 9. Objednatel bude lékaře PLS I písemně informovat v souladu s právními předpisy o každé delší pracov í neschopnosti svého zaměstnance, který je v kurativní péči jiného ošetřujícího lékaře tak, aby před je o opětovným zařazením na ~ůvodní pracovní místo mohla být vodůvodněných případech eventuálně přehodnocena jeho zdravotní ~PŮSObilost k práci. Objednatel vyšle své zaměstnance na mimořádnou lékařskou prohlídku k posouzení zdravot í způsobilosti k práci v případě že: • zaměstnanec přechází na jinou práci a dochází ke změně požadavků na zdravotní způsobilost, • před zahájením práce na ~izikovém pracovišti, • po ukončení pracovní nesehopnosti delší než 8 týdnů způsobené závažným úrazem, nebo onemocněním, • po přerušení výkonu práce trvající déle než 6 měsíců. I Článek 6. Platební podmínky 1. Poskytování PracovnělékařskYjch služeb je hrazeno bezhotovostním převodem Objednavatele ve prospěch Poskytovatele, a to na účet Poskytovatele po ukončení kalendářního měsíce. 2. Cena je tvořena úhradami za jJdnotlivé úkony dle ceníku, který je nedílnou součástí této smlouvy. 3. Smluvní Strany si dále Sjednal~ za poskytování PLS náhradu za poradenské, odborné, školící a konzultační činnosti a prohlídku pracoviště dle ceníku, který je nedílnou součástí této smlouvy. 4. Poskytovatel si vyhrazuje prá I~ změny ceny v důsledku změn obecně platných právních předpisů. Případná nová cena bude aktualizována podatkem k této smlouvě po podpisu obou smluvních stran. I 5. Poskytovatelem bude vystavena Objednateli po uplynutí každého měsíce faktura, přílohou které bude přehled provedené a ukončené konzultačnl činnosti a dohled na pracovišti ve fakturovaném období. 6. Splatnost faktury je 30 dní od d'ata doručení Objednateli. Rozhodující je bankovní spojení uvedené na faktuře. I 7. V případě prodlení Objednatel~ s úhradou faktury má Poskytovatel nárok na úrok z prodlení ve výši 0,05% z neuhrazené částky za každý den prodlení, a to ode dne následujícího po dni splatnosti. 4 Článek 7. Závěrečné ustanovení I 1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Objednatel i Poskytovatel ji mohou V~POVědět písemně, a to v 3 měsíční výpovědní lhůtě, která začíná běžet od prvního dne následujícího kalendářnlho měsíce po doručení výpovědi druhé straně. I 2. Smlouva se vyhotovuje ve 2 stejnopisech, z nichž každý má hodnotu originálu. Každá smluvní strana obdrží po jednom výtisku. 3. Změny či doplňky této smlouvy mohou být prováděny pouze písemně se soyhlasem obou smluvních stran, a to číslovanými dodatky. 4. Jestliže některé ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným nebo se stane ve vztahu smluvních stran jinak neúčinným, neznamená neplatnost ani neúčinnost tohoto ustanovení neplatnost ani neúčinnost této smlouvy jako celku ani jednotlivých jejích jiných ustanovení, pokud lze tako~é neplatné či neúčinné ustanovení oddělit v souladu se zákonem od ostatního obsahu této smlouvy. Smluvní strany se zavazují, že bez zbytečného odkladu poté, co důvod takovéto neplatnosti či neúčinnosti zjistí, náhrad] na základě vzájemných jednání zahájených kteroukoli z nich takovéto neplatné nebo neúčinné ustanovení jiným platným a účinným ustanovením, které bude nejvěrněji odpovídat podstatě a smyslu původního neplatného či neúčinného ustanovení. 5. Smluvní strany prohlašují, že si tuto smlouvu před podpisem přečetly, že byla uzavřena po vzájemném projednání, podle jejich pravé a svobodné vůle, určitě, vážně a srozurnítelně, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek. Autentičnost této smlouvy stvrzují svým podpisem. I 6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. V Srně dne 2.1.2017 Za Objednatele: Za Poskytovatele: Razítko a podpis Razítko a podpis DISPOLAB. spol. s r.o. Sělohorská 53 63600 Srno