SMLOUVA O DÍLO I. Smluvní strany 1. Zoologická zahrada Ostrava, příspěvková organizace Sídlo: Michálkovická 197, 710 00 Ostrava, Slezská Ostrava Zastoupena: Ing. Petrem Čolasem, ředitelem IČ: 00373249 DIČ: CZ00373249 Bankovní spojení: Komerční banka, a.s., pobočka Ostrava Číslo účtu: 2339761/0100 Evidence dle Zřizovací listiny ze dne 22.5.2014, usnesení č. 2509/1014/32 ze dne 21.5.14 dále jen „objednatel“ 2. Název: RIFI s.r.o. Sídlo: Hladnovská 1498/52, Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava Zastoupen: xxxx, jednatel IČ: 25388690 DIČ: CZ - 25388690 Bankovní spojení: Raiffaisen bank Ostrava Číslo účtu: 7204026001 / 5500 Zapsaná ve VR: Krajský soud v Ostravě oddíl C, vložka 17628 dále jen „zhotovitel“ dále též společně „smluvní strany“ II. Základní ustanovení 1. Smluvní strany uzavírají dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů tuto smlouvu o dílo. 2. Zhotovitel prohlašuje, že je odborně způsobilý k zajištění předmětu smlouvy. III. Předmět smlouvy 1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje realizovat dílo: Vybudování zpevněných ploch a chodníku pro pěší v areálu ZOO Ostrava v okolí expozice jeřábů, dle technické zprávy a zadání objednatele ze dne 18. 2. 2020, dle nabídky zhotovitele ze dne 24. 2.2020 a ve věcném rozsahu dle rozpočtu, který je součástí smlouvy jako její příloha č. 1. Zhotovitel prohlašuje, že je zadání kompletní a úplné a místo plnění je mu známo. 2. Objednatel se touto smlouvou zavazuje dílo převzít způsobem v souladu s článkem X. této smlouvy a zaplatit za provedení díla zhotoviteli cenu sjednanou touto smlouvou o dílo a za podmínek dále touto smlouvou stanovených. 3. Smluvní strany prohlašují, že dílo není plněním nemožným a že smlouvu uzavírají po pečlivém zvážení všech možných důsledků. IV. Cena díla 1. Cena za zhotovení díla je stanovena dohodou smluvních stran jako cena pevná, nejvýše přípustná, platí po celou dobu realizace díla. Cena díla dle této smlouvy byla smluvními stranami sjednána na 390.751,31 Kč bez DPH 2. K ceně díla nebude u položek stavebních a montážních prací ve smyslu § 92 e) zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty v platném znění připočteno a fakturováno DPH, jedná se o režim přenesení daňové povinnosti dle §92 a § 92 e) zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty v platném znění. U ostatních položek bude k ceně připočteno DPH v platné zákonné sazbě v souladu s příslušnými právními předpisy. 3. Tato smluvní pevná cena zahrnuje veškeré profesně předpokládané náklady zhotovitele nutné k provedení celého díla dle čl. III. Smlouvy. Ke změně ceny díla může dojít jen na základě písemného dodatku k této smlouvě. 4. Smluvní strany se dohodly, že bude-li rozsah skutečně provedených prací na díle menší, než je rozsah prací dle rozpočtu, uzavřou dodatek na méněpráce, kterým dojde k odpovídajícímu snížení ceny díla. V. Termín plnění 1. Termín pro provedení díla. tj. pro jeho dokončení a protokolárního předání díla je do 30. 6. 2020. 2. Zhotovitel splní svou povinnost provést dílo jeho řádným dokončením a předáním objednateli bez vad a nedodělků. O předání a převzetí díla jsou zhotovitel i objednatel povinni sepsat protokol, v jehož závěru objednatel prohlásí, zda dílo přejímá nebo nepřejímá, a pokud ne, z jakých důvodů. VI. Platební podmínky 1. Zálohy nejsou sjednány. 2. Nárok zhotovitele na uhrazení smluvní ceny díla vzniká teprve provedením díla bez vad a nedodělků dle čl. V. této smlouvy. Datem zdanitelného plnění se považuje datum předání díla. 3. Podkladem pro úhradu smluvní ceny díla je vyúčtování nazvané faktura (dále jen „faktura“), která bude mít náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. Faktura bude vystavena do 15 kalendářních dnů ode dne předání celého díla bez vad a nedodělků. Lhůta splatnosti faktury činí 30 dní ode dne jejich doručení objednateli. Nedílnou součástí faktury bude protokol o předání a převzetí díla bez vad a nedodělků odsouhlasený oběma stranami. 4. Cena za stavební a montážní práce ve smyslu § 92 e) zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty bude fakturována bez DPH v souladu s přenesenou daňovou povinností dle § 92 a § 92 a) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH. U ostatních položek bude k ceně připočteno a fakturováno DPH v sazbě 21%. 5. Nebude-li faktura obsahovat některou povinnou náležitost, bude chybně vyúčtována cena nebo DPH, je objednatel oprávněn fakturu před uplynutím lhůty splatnosti vrátit druhé smluvní straně k provedení opravy. Celá lhůta splatnosti běží opět ode dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli. 6. Strany se dohodly, že platba bude provedena na číslo účtu uvedené zhotovitelem ve faktuře bez ohledu na číslo účtu uvedené v čl. I. smlouvy. 7. Povinnost zaplatit je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 8. V případě, že ke dni uskutečnění zdanitelného plnění bude o zhotoviteli zveřejněno, že se stal nespolehlivým plátcem či zhotovitel bude požadovat platbu na zahraniční účet nebo na nezveřejněný tuzemský účet, je objednatel oprávněn uplatnit zajištění daně podle § 109 a) zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty. Smluvní strany se výslovně dohodly, že toto využití zvláštního způsobu zajištění daně objednatelem má mezi stranami platnost splnění závazku, tj. že objednatel uhrazením DPH příslušnému finančnímu úřadu za zhotovitele splní řádně a včas svůj závazek vůči zhotoviteli k uhrazení příslušné části ceny díla ve výši částky odpovídající DPH dle čl. III. této smlouvy. Zhotovitel není oprávněn z důvodu takovéhoto postupu objednatele po něm požadovat jakoukoliv náhradu škody či jiné újmy. VII. Jakost díla 1. Zhotovitel se zavazuje k tomu, že celkový souhrn vlastností provedeného díla bude dávat schopnost uspokojit stanovené potřeby, tj. využitelnost, bezpečnost, pohotovost, bezporuchovost, udržovatelnost, hospodárnost při dodržení zásad ochrany životního prostředí. Ty budou odpovídat platné právní úpravě, českým technickým normám, a této smlouvě. K tomu se zhotovitel zavazuje použít výhradně materiály a konstrukce, vyhovující požadavkům kladeným na jakost a mající prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky. VIII. Staveniště 1. Zhotovitel odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob v prostoru staveniště, dodržování bezpečnostních, hygienických a požárních předpisů, včetně prostorů zařízení staveniště, bezpečnosti silničního provozu v prostoru staveniště. 2. Zhotovitel se zavazuje udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu, na svůj náklad odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a to v souladu s příslušnými předpisy, zejména ekologickými a o likvidaci odpadů. 3. O předání staveniště bude sepsán protokol. IX. Provádění díla 1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo svým jménem, na vlastní náklady a nebezpečí a na vlastní zodpovědnost. 2. Zhotovitel je povinen provedené stavební práce, zařizovací předměty a výrobky zabezpečit před poškozením a krádežemi až do předání díla nebo jeho části k užívání objednateli, a to na vlastní náklady. 3. Veškeré přesuny hmot a materiálů je nutno provádět s nejvyšší opatrností, přístup na staveniště je současně místem s velkým pohybem návštěvníků (hlavní trasa u vstupu do ZOO). Parkování mimo staveniště na prostorech určených pro návštěvníky je přísně zakázáno. Zhotovitel využije jiných parkovacích ploch určených objednatelem. 4. Postup prací je nutno předem konzultovat s objednatelem, zejména je nutno brát ohled na zachování plného provozu zařízení ZOO Ostrava. Návoz hmot a materiálu do 9.00 hod. 5. Zhotovitel ve spolupráci s objednatelem provede ochranu podzemních sítí v prostoru zpevněných ploch. 6. Zhotovitel je povinen bez odkladu upozornit objednatele na případnou nevhodnost realizace vyžadovaných prací. 7. Zhotovitel je povinen o všech pracích a činnostech prováděných v souvislosti s realizací díla, vést stavební deník, a to ode dne převzetí staveniště. Do stavebního deníku budou zapsány všechny skutečnosti související s plněním smlouvy. X. Předání díla 1. Objednatel dílo převezme po jeho řádném dokončení. Přejímací řízení proběhne v termínu stanoveném zhotovitelem. Termín přejímacího řízení musí být objednateli oznámen alespoň 3 pracovní dny předem. 2. K přejímce díla je zhotovitel povinen objednateli předat následující doklady, které budou v samostatných složkách s číslováním a názvem jednotlivých příloh: - Stavební deník – originál - Předávací protokol stavby - Zápisy o provedených zkouškách, atesty materiálů, doklad o likvidaci odpadů Bez předložení těchto dokladů nemůže být přejímací řízení zahájeno. 3. O předání a převzetí předmětu díla bez vad a nedodělků bude sepsán protokol. 4. Součástí předávacího protokolu musí být i doklady uvedené v odst. 2. tohoto čl. 5. Objednatel není povinen převzít dílo s vadami a nedodělky, převezme-li takto dílo, uvede se výčet vad a nedodělků v předávacím protokolu a k jejich odstranění se zhotovitel zavazuje ve lhůtě do 10 dnů od podpisu předávacího protokolu, nebude-li smluvními stranami dohodnuta jiná doba. Objednatel v takovém případě není povinen platit přiměřenou část ceny díla odpovídající ceně odstranění vad a nedodělků. Neodstraní-li zhotovitel vady a nedodělky v uvedené době, je objednatel oprávněn odstranění vad a nedodělků nechat provést u třetí osoby na náklady zhotovitele, za tímto účelem je oprávněn použít část ceny díla odpovídající ceně odstranění vad a nedodělků, kterou zadržel, o tuto částku se sníží cena díla. Jsou-li náklady vyšší, je zhotovitel povinen tento rozdíl objednateli na výzvu doplatit. 6. V případě, že objednatel řádně dokončené dílo, které je předmětem této smlouvy nepřevezme, uvede v protokolu oprávněný důvod jeho nepřevzetí. Po odstranění nedostatků, pro které objednatel odmítl předmět smlouvy převzít, se opakuje přejímací řízení v nezbytně nutném rozsahu. Z opakované přejímky sepíší smluvní strany dodatek k předmětnému Protokolu z předání a převzetí díla, v němž objednatel prohlásí, že předmět smlouvy nebo jeho dohodnutou část od zhotovitele přejímá. 7. Pokud se smluvní strany nedohodnou ani v opakovaném přejímacím řízení na oprávněnosti či neoprávněnosti nepřevzetí předmětu smlouvy ve lhůtě 5-ti pracovních dnů od zahájení opětovného předávacího řízení, bude vzniklý spor předán k rozhodnutí příslušnému soudu. Pravomocné rozhodnutí soudu je pro obě smluvní strany závazné. XI. Záruka za dílo 1. Zhotovitel odpovídá za úplnost a funkčnost předmětu díla, za jeho kvalitu, která bude odpovídat platným technickým normám, standardům a podmínkám výrobců a dodavatelů materiálů a výrobků, platných v České republice v době jeho realizace. 2. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době předání a převzetí a vady, které se projeví v záruční době. 3. Zhotovitel poskytuje na celé dílo záruku v délce 60 měsíců. 4. Záruční doba začíná plynout ode dne řádného předání a převzetí celého díla bez vad a nedodělků objednatelem. 5. Vady zjištěné na provedeném díle v průběhu záruční doby, objednatel písemně oznámí zhotoviteli, vadu popíše a uvede, jak se projevuje. Jakmile objednatel odeslal toto písemné oznámení, má se za to, že požaduje bezplatné odstranění vady. XII. Způsob vyřízení reklamace zhotovitelem 1. Zhotovitel je povinen záruční vady odstranit bezplatně a neprodleně bez zbytečného odkladu po jejich písemném oznámení objednatelem. 2. Zhotovitel se zavazuje započít s odstraněním uplatněné vady neprodleně po jejím oznámení, nejpozději do 3 dnů po obdržení písemného oznámení o vadě. 3. Záruční doba neběží po dobu, kdy po oznámení záruční vady až po její odstranění objednatel nemohl předmět díla řádně užívat. 4. Při odstraňování uplatněné vady je zhotovitel povinen postupovat s odbornou péčí a vždy tak, aby v co nejmenší míře narušil provozování díla objednatelem a vada byla odstraněna v technologicky nejkratším možném termínu, nejpozději však do 7 dnů od započetí jejího odstraňování. Tuto lhůtu je možné překročit pouze v případech, kdy je to nutné z důvodu při odstraňování vady použitého technologického postupu a vždy však po předchozím souhlasu objednatele. 5. Provedenou opravu zhotovitel předá objednateli na základě písemného předávacího protokolu. 6. Na provedenou opravu zhotovitel poskytuje dodatečnou záruku prodlouženou o dobu, kdy objednatel nemohl dílo nebo jeho část řádně užívat z důvodu výskytu vady, a to včetně doby její opravy. Záruka však neskončí před uplynutím řádné záruční doby vztahující se na opravovanou část díla dle čl. XI. této smlouvy. 7. Zhotovitel odpovídá objednateli za škody či jinou újmu a to i nemajetkové povahy (zejm. v případě ublížení na zdraví a při usmrcení) způsobené vadami díla v průběhu trvání záruční doby. 8. V případě, že zhotovitel nesplní povinnosti stanovené tímto článkem k odstranění záručních vad, je objednatel po předchozím písemném upozornění doručeném zhotoviteli oprávněn sjednat odstranění uplatněné záruční vady u třetí osoby – odborné firmy, a to na náklady zhotovitele. XIII. Odpovědnost za újmu 1. Nebezpečí škody na zhotovovaném díle nebo jeho části nese zhotovitel v plném rozsahu až do dne předání a převzetí celého díla bez vad a nedodělků. 2. Zhotovitel je povinen učinit veškerá opatření potřebná k odvrácení škody či jiné a to i nemajetkové újmy (zejm. v případě ublížení na zdraví a při usmrcení) nebo k jejich zmírnění. 3. Zhotovitel je povinen nahradit objednateli v plné výši škodu či jinou a to i nemajetkovou újmu (zejm. v případě ublížení na zdraví a při usmrcení), která vznikla při realizaci a užívání díla v souvislosti nebo jako důsledek porušení povinností a závazků zhotovitele dle této smlouvy. 4. Zhotovitel je povinen sjednat pojištění proti újmě způsobeným vlastní činností. Toto pojištění je povinen zhotovitel udržovat v účinnosti po celou dobu zhotovování díla. 5. V případě, že při činnosti prováděné zhotovitelem dojde ke způsobení prokazatelné škody či jiné a to i nemajetkové újmy (zejm. v případě ublížení na zdraví a při usmrcení) objednateli, nebo třetím osobám, která nebude kryta pojištěním sjednaným ve smyslu bodu 4. tohoto článku, je zhotovitel povinen tyto škody či jiné újmy uhradit z vlastních prostředků. XIV. Sankční ujednání 1. Zhotovitel je povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,-- Kč za každý i započatý den prodlení s dokončením a předáním díla ve lhůtě stanovené dle čl. V. odst. 1. této smlouvy. 2. V případě nedodržení termínu k odstranění vady, která se projevila v záruční době, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 500,-- Kč za každý i započatý den prodlení a zjištěný případ. 3. Smluvní pokuty se nezapočítávají na náhradu případně vzniklé škody či jiné újmy. 4. Při prodlení objednatele s placením faktury je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. XV. Závěrečná ustanovení 1. Změnit nebo doplnit tuto smlouvu mohou smluvní strany pouze formou písemných dodatků, které budou vzestupně číslovány, výslovně prohlášeny za dodatek této smlouvy a podepsány oprávněnými zástupci smluvních stran. 2. Smluvní strany mohou ukončit smluvní vztah písemnou dohodou. Tato smlouva může zaniknout předčasně před sjednanou dobou trvání rovněž písemným odstoupením objednatele od smlouvy, pokud: a) dodavatel bude déle než 5 dnů v prodlení s předáním plnění dle této Smlouvy, b) je dodavatel v likvidaci nebo vůči jeho majetku probíhá insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh byl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo byl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela nepostačující nebo byla zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů. V případě zániku závazku před řádným splněním díla je zhotovitel povinen ihned předat objednateli nedokončené dílo včetně věcí, které opatřil a které jsou součástí díla a uhradit případně vzniklou škodu. Objednatel je povinen uhradit zhotoviteli cenu věcí, které opatřil a které se staly součástí díla. Smluvní strany uzavřou dohodu, ve které upraví vzájemná práva a povinnosti. 3. Zhotovitel nemůže bez souhlasu objednatele postoupit svá práva a povinnosti plynoucí ze smlouvy třetí osobě. 4. Písemnosti se považují za doručené i v případě, že kterákoliv ze stran její doručení odmítne či jinak znemožní. 5. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu podepsaných oprávněnými zástupci smluvních stran, přičemž každá ze stran obdrží jedno vyhotovení. 6. Objednatel upozorňuje dodavatele na svou zákonnou povinnost zveřejňovat veškeré smlouvy a objednávky (včetně rámcových) v registru smluv, kdy hodnota plnění nebo předpokládaná hodnota plnění přesáhne či může přesáhnout 50.000,-Kč bez DPH. 7. Zástupce objednatele ve věcech: a) Smluvních: xx, ředitel b) Technických: xxx, vedoucí dendrologického oddělení 8. Zástupce zhotovitele ve věcech: a) Smluvních: xxx b) Technických: xxx V Ostravě dne V Ostravě dne …………………………. ……………………………….. objednatel zhotovitel