Smlouva o poskytovaní sluzeb zavodniho Stravovani Uzavřena mezi MAGNA E. 8. l. (BOHEMIA) s.r.o. se sídlem: Liberec. Kubelíkova 604. PSČ 450 78 zastoupená generálním ředitelem a jednatelem společnosti a fmanóním ředitelem a jednatelem společnosti , Společnostp zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Usti n. L.. oddíl C. V\ožka 17681 DIČ: CZ 2619 53 48 Bankovní spojení: (dále jen zákazník) Krajská nemocnice Liberec, a.s. Husova 10„ 460 01 Liberec zastoupena A Společnostje zapsána v obchodním rejstřlku vedeném u Krajského soudu \: Usti n. L.. oddíl. vložka 1651 DIČ: (32272 83 933 Ban kovni spojení: (dále jen KNL) Obsah: Základní ustanovení Cena. vyúčtování Práva a povinnosti účastníků Personál Kontrola zákazníka Součinnost provozovatele a zákazníka Systém nabídky a objednávky jídel Investice Řešení sporů 10, Doba trvání smlouvy, výpověď 11 Závěrečná ustanovení wmwmwpwme Přílohy: 1, Základní struktura nabidkyjídel 2 Základní ujednání výdeje jídel 3. Inventura vybavení závodní jídelny MAGNA E. & I, (BOHEMIA) s.r.o. Liberec 4 Přehled prostor 5. Kompetenční ujednání 1.1. Předmět smlouvy Provozovatel se zavazuje zajišťovat od 07032011 pro zákazníka provoz střediska závodniho stravování umístěného v provozním areálu zákazníka, které je blíže specifikováno v dalších ustanoveních a přílohách této smlouvy, Od 07.03.2011 bude provozovatel zajišťovat pro zákazníka také provoz kantýny umístěné v areálu střediska závodního stravování. 12. Základní povinnosti zákazníka a provozovatele 12.1.Provozovatelje povinen dbát o to, aby oblast uvedena v bode I.I. byla vedena odborné a řádně v souladu s danou situaci na trhu tak, aby byly k dispozici cenově odpovídajicí a chutné pokrmy. nápoje a další zboží, pokud je provozovatel zavázán k jeho dodávkám podie teto smlouvy, případně podle nové smlouvy uzavřené mezi účastníky. 1.2.2. Obě strany se zavazují dodržovat veškeré právní předpisy a závazné normy platné pro oblast veřejného stravování a prodej potravinářského zboží. I.2.3.Provozovatel je povinen dodržovat základni strukturu nabidky jídel tak, jak je uvedena v příloze č, 1, 1.2.4.Minimálnl otevírací doba je stanovena v příloze č. 2 a jeji rozsah muže být omezen pouze na základě dohody obou smluvních stan. Provozovatel je oprávněn změnit krátkodobé otevírací dobu bez souhlasu zákazníka, a m z nutných provozních nebo organizačních důvodů. 0 takové změně musí být zákazník neprodleně infon'nován. Prodloužení výdejú a prodejní doby nad rozsah uvedený v příloze (: 2 je v pravomoci provozovatele po oznámení a schválení ze strany zákazníka. 2.Cena, vyúčtování 2.1. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami byla stanovena cena za odběr jednoho standardního jídla zaměsmanci a smluvními partnery je 45,83,- + zákonná sazba DPH „ V této cené jsou zahrnuty veškeré výdaje za potraviny (bez DPH) mzdové náklady, veškeré provozní náklady a poplatek za služby. 2.2. Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami byla stanovena cena za od bér jednoho nadstandardního! minutkového jídla zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka je 54,17; + zákonná sazba DPH. V této cené jsou zahrnuty veškeré výdaje za potraviny (bez DPH), mzdové náklady, vakeré provozní náklady a poplatek za služby 213. Cena za odebrané jidlo. jak je uvedeno v paragrafu 2.1. této smlouvy může být zvýšena jestliže se ceny v České republice zvýší dle údajů CSU OD 07032011 o více než o 3%. Pro úpravu limitu spotřeby potravin se použije index spotřebitelských cen — potravinářské zboží. pro úpravu režijních nákladů se použije index _Úhm'. Podmínka zvýšení cen potravin 0 více než o 3% je považována za splněnou, pokud částka měsíčního indexu cenových změn po odečtení 100 přesahuje číslo 3. počínaje cenovým údajem příslušného měsíce. ve kterém byly ceny naposledy regulovány, Provozovatel je oprávněn po projednání se zákazníkem a po vzájemném odsouhIaSeni navýšit cenu k prvnímu dni následujícího kalendářního měsíce, jen o reálné nákíady za potraviny dle kalkulace v příloze č.1 této smlouvy. 2.4. Po prvních 3 měsících se uskuteční schůzka mezi provozovatelem a zákazníkem na které bude vyhodnocena dohodnuta výše ceny. Další schůzky se budou konat pravidelné každých 6 měsíců. 2.5. Vyúčtování bude prováděno měsíčně na základě množství odebrané stravy zaměstnanců zákazníka. Faktura musí splňovat náležitosti daňového dokiadu stanovené právními předpisy a to zejména: - číslo faktury a datum vystaveni . obchodní jméno. sídlo provozovatele a zákazníka - čislo smlouvy . ICO a DIČ provozovatele a zákazníka ' fakturovaná částka - doložení odebraných počtu stravy dohodnutým způsobem 2.6 Faktura je splatná ve lhůtě 30-ti dnů ode dne doručení, V případě prodlení s uhrazením faktury je zákazník povinen zaplatit provozovateli úrok z prodlení ve výši 005% z dlužné částky za každý den prodlení. 2.7. Stanovení prodejních cen zboží v kantýně je v kompetenci provozovatele. 2,8. Provozovatel se zavazuje zajistit pm zaměstnance zákazníka vydej a distribuci jednoporcových chlazených jídel (dále jen chlazenky). Na základě cenové kalkulace schválené oběma stranami byla stanovena cena za odběrjedné chlazenky zaměstnanci a smluvními partnery zákazníka 1143 1 + zákonná sazba DPH. 2.9. Chlazenky budou vydávány pomoci výdejních automatů Delicomat. Provozovatel bude tyto automaty spravovat a doplňovat. Práva a povinností účastníků 3.1 . Inventář 3,1.1. Rozsah inventáře Zákazník poskytne provozovateli pro účely plnění této smlouvy velký a malý inventář. jeho soupis a rozdělení jsou obsahem přílohy č. 4. 3.1.2. Zákazník poskytne vše potřebné k dispozici v dostatečném předstihu před převzetím provozu. Inventář bude předán na základě písemného předávacího pmtokolu. 3.2.Inventura Jedenkrát za rok se uskuteční společná inventura za účeiem zjištění aktuálního stavu. Provozovatel zpracuje nejpozději do 31. ledna ná5ledujícího roku písemný výsledek provedené inventury s uvedením jednoůívých inventovaných položek. V případě zjištění neshody inventurovaných položek musí provozovatel uvedené vybaveni uhradit v uvedených cenách. nebo zařízení ve stejné hodnotě dokoupit 3.2.1. Náhradu za „přirozený úbytek“ u malého inventáře (příbory, talíře. skleničky. tácky. menážky) zajišťuje zákazník. 33. Prostory 313v1„2ákazník poskytne provozovateli k dispozici prostory potřebné kobhospodařováni předaných provozů včetně sociálního zázemí pro pracovníky provozovatele 3.3.2.Prostory musi splňovat požadavky s1znovené závaznými předpisy a normami pro jednotlivé druhy provozu. Přehled prostor je uveden v příloze č. 3. Prostory budou předány na základě písemného předávacího protokolu. 3,4. Údržba a opravy 3.4.1.Béžnou údržbu prostor svěřených provozovateli (kuchyně a jeji zázemí) a velkého inventáře zajišťuje na své náklady zákazník. Za běžnou údržbu se též považuje malování a. opravy inventáře a drobné stavebni opravy v kuchyni a zázemí. 3.4.2.Veškeré dalši opravy včetně stavebních oprav budovy vprostorech svěřených provozovateli zabezpečuje na své náklady zákazník. 3.4.3.Provozovatel bude zacházet s prostory a předměty, kten'e mu byly předány s potřebnou péči a opatrností, 3.4.4. Vyskytnou-li se případné škody a nedostatky. které nebyly způsobeny provozovatelem, ohlásí je provozovatel neprodleně zákazníkovi. Zákazník provede bez zbytečného odkladu veškerá nezbytná opatření a opravy nejpozději do 5-ti pracovních dní od jejich ohlášení provozovatelem. 3.4.5„Za'kazník je povinen informovat provozovatele v dostatečném předstihu (: plánovaných opravách a údržbářských pracích. které by mohly ovlivnit nebo omezit provoz zajist'ovány provozovatelem podle teto smlouvy. Oběma stranami bude v tomto případě dohodnut provozní režim pro období provádění větších oprav či údržbářských praci 3.5. Energie a dodávka vody 3.5,1.Zákaznik zajistí provozovateli na vlastní náklady potřebnou elektrickou energii a dodávku vody a bude mít na starosti s tím spojenou údržbu a instalace. 3.6. Přístupové cesty 3.6.1.Zákazník zajistí, aby přísun zboží potřebného pro provoz zajist'ovaný provozovatelem mohl vždy probíhat bez problémů po stanovených příjezdových cestách a stanovenými vchody za předpokladu dodržování provoznich směrnic zákazníka. 3.7. Hygiena a čistota 3.7.1.Čistění 3.711. Provozovatel bude s prostory a zařízením uvedeným v příloze zacházet s potřebnou pečlivostí a bude je uchovávat v čistém a hygienicky bezvadném stavu. 3.712. Provozovateli přísluší úklid ve veškerých provozních prostnrech. které podle této smlouvy užívá a úklid povrchu stolů a židli vjídelně. 3.7.2.Hygiena a bakteriologická konu'ola 3.7.21 Provozovatel se zavazuje na své náklady zajistit tato opatření: - pololetní bakteriologické kontroly provedené externími odborniky - dezinfekci výrobních prostor, poprvé před uvedením do provozu, později jedenkrát za rok, a to i pokud tuto povinnostzávazné předpisy nestanoví. 3.7.30dpady 313.1. Převoz odpadů z kuchyně k odpadním nádobám zajišt'uje provozovatel. 3,7.32. Za účelem odklízení komunálních odpadků poskytne zákazník k dispozici odpovídající nádoby a zajišťuje na své náklady vyprázdnění a čistění odpadních nádob. Zákazník rovněž hradí poplatky za odpadní vody. 3.7.33. Zákazník zajišťuje na své náklady odvoz, vyprázdnění a čištění odpadních nádob podle zákona č. 125/1997 Sb. „o odpadech". 3.8. Bezpečnost práce předepsanými ochrannými pomůckami. Provozovatel dále zajistí rozmístění výstražných nápisů dle CSN. 3.8„2_Za'kaznik seznámí provozovatele se všemi platnými předpisy a nařízeními týkajícími se zvláštního dopravního režimu. hygienických, bezpečnostních a protipožárních opatření v areálu provozovatele. 3 8.3. Povmnosti provozovatele: a) Provozovatel se zavazuje respektovat právní předpisy a interní pokyny. týkající se zejména hygieny, bezpečnosti práce. protipožární ochrany ochrany objektu, dopravního režimu, b) Předložít zákazníkovi hygienicky režim pro práci v pronajatém prostoru, odsouhlaseny přísiušnou HES do 14-ti dnu od podpisu smlouvy. 3.8.4.Provozovatel se zavazuje zapracovat do svých předpisu o bezpečnosti práce a požární ochraně ustanovení intemich předpisu Zákazníka upravujících tyto oblasti. Dále se zavazuje pravidelně proškolovat svoje zaměsmanoe a dodržovat obecně platné předpisyr 3.8.5.Zákazník se zavazuje zajišťovat na své náklady vybaveni. pravidelné kontroly a revize všech vyhrazených technických zařízení (např. zdvižné zařizení. hasicí přístroje. elektroinstalace, plynoínstalace, pfclipožámíinstalacemodlezákona č. 133/1985 Sb. o požární ochraně ve znění pozdějších předpisů, zákon (20 237/2000 Sb.. zákona či 65/1965 Sb. ve znění pozdějších předpisů, novely ZP č. 155/2000 Sb„ vyhlášek CUBP a CUB Čv18/1979 Sb., č.19/1979 Sb., č. 20/19795b., č„ 21/1979 Sb., ve znění pozdějších předpisu a vyhlášky MV č. 21 ze dne 11. 1999 i včetně následných oprav vyplývajících z těchto kontrol. ledna 3.9. Pojištění 39.1 Provozovatel uzavře na zásoby a vlastní inventař používaný V provozu objednatele pojištění pro případ odcizeni a poškození živelné události a dále zákonné pojištění obecné odpovědnosti za způsobené škody na zdraví či majetku třetích osob. 3.10. Telefonní linky 3.10„1.Zákazník přenechá provozovateli k užívání 2 telefonní linky. 3.102. Telefonní poplatky hradí provozovatel. 4„ Personál 4.1. Vedení provozu bude v rukou zkušeného pracovníka provozovatele. který má na základe svého vzděláni potřebné odborné a organizační zkušenosti. 42, Personál zaměstnává. sestavuje. zaškoluje a instruuje provozovatel. 5. Kontrola Zákazníka 5.1. Vedení provozu a celkové podklady pro vyúčtování mohou býí provéřovány a kontrolovány určeným pracovníkem zákazníka. Zákazník může, pň dodržování platných hygienických předpisů;: pokud tím nenaruší provoz, kdykoliv kontrolovat kvalitu, kvantitu, přípravu pokrmů a čistotu provozních prostor' 5.2. Pracovníci ostrahy objektu zákazníka mají na základě stanoveného režimu přístup do prostor stravovacího zařízení. 6. Součinnost provozovatele a zákazníka 6.1. Plán pokrmů bude schvalován se souhlasem zákazníka. Odchylky, které mohou vyplynout ze situace na trhu nebo z organizačním důvodů, zůstávají vyhrazeny. 6,2, Reklamace ohledně pokrmů nebo dodaného zboží budou projednány se zákazníkem za přítomnosti zástupce strávnlkú Provozovatel podle provoznich možností neprodleně napraví přpané nedostatky a stanoví opatření, která zahrani dalším reklamacím. 6,3. Dojde-li ke stávkám nebo výlukám budou přijata na základě dohody obou stran opatření k minimalizaci vzniklých nákladů. 6,4 Zákazník je povinen informovat v dostatečném předstihu provozovatele :) provozních. organizačních a dalšich opatřeních, která mohou ovlivnit činnost. kterou zajišt'uje provozovatel podle smlouvy. 7 Systém nabídky a objednavkyjídel 7.1. Provozovatei se zavazuje zavést částečný objednávkový systém jidelr Strávník, který sn pokrm objedná, musím mít jistotu že pokrm v řádném čase výdeje bude k dispozici. 7.2. Po dobu výdeje oběda se provozovatel zavazuje, že bude dostatečný počet jídel i pro strávníky. kteří nevyužili objednávky. Jídla vydaná mimo objednávku budou omezena výběrem 8 Investice 8.1. Plán případných investic bude sestaven společně smluvními partnery. a to vždy pět měsíců před začátkem kalendářního roku. 9. Řešení sporů 9.1. Účastníci vynaloží veškeré úsilí, aby přátelským a neformálním jednáním vyřešili jakékolw neshody nebo spory vznikajici mezi nimi v souvislosti se smlouvou. 92. Pokud za 30 dní od zahájení takovýchto neformálních jednáni provozovatel a zákazník nejsou schopni smluvní spor přátelsky vyřešit, může se kterákoliv Ze smluvních stran obrátit na věcné a místně příslušný soud České republiky s návrhem na zahájení řízení. 10. Doba trvání smlouvy. výpověd 10.1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou a to na dobu 3 roky od zahájení provozu. Vypovědéní smlouvy je možné vždy ke konci každého kalendářního měsíce Výpovědní lhůta je 3 měsíce. 10.2. Výpověď musi mit písemnou formu. Rozhodující pro posouzení včasnostl výpovědi je její doručení druhé straně. 10.3. Smlouva může být vypovězena, aniž by byla dodržena výpovědní lhůta 3 to v případě. jestliže provozovateli byla odebrána předepsaná úřední povolení nebo jestliže některý ze smluvních partnerů neni schopný hradit platby nebo v případě jiného závažného porušení léto smtouvy 10.4. V tomto případě musí být písemná výpověď doručena ke konci předchozího kalendářního měsíce, výpovědní lhůta činí jeden měsíc. 11. Závěrečná ustanovení Gsneráíni fsditeď a F a 8 11.1. Otázky neupravené v teto smlouvě se řídí platným zněním obchodního zákoníku, občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb, ve znění předpisů pozdějších, soudní sproty se pak řídí občanským soudním řádem č. 99/1963 Sb. ve žnéní předpisů pozdějších 11.2. Smlouva může být měněna pouze písemné formou chronologicky číslovaných dodatků. 11.3. Pokudbynékteré ustanoveníútosmlouvyhylonebosetepfvevbudoucnu stalo neplatné "BDO Pokud by některá ustanovení ve smlouvě chybělo. neni tím platnost ostatních ustanavení smlouvy dotčena. Smluvní strany se zavazují nahradil v takovém případě chybějící nebo neplatná ustanovení takovým ujednáním, kterým bude splněn zamyšlený úóei smlouw. 11.4. Tato smlouva a její cenové ujednání vycházejí z daňového režimu plamému ke dni jejího podpisu. V případě změn daňových předpisů se úůstníci zavazuji změnit vzájemnou dohodou odpovídajícím způsobem příslušná ustanovení smlouvy. 11.5. Tato smlouva byla sepsaná ve čtyřech českých vyhotweních z nichž každá strana obdrží po dvou exemplářích. 11.6. Účastníci této smlouvy prohlašují, žerobsah této smlouvyje projevem jejich shodne a svobodné vůle, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojuji své podpisy. VLibercidne'.. zfélglL VLibercidne: 401_4141 Vedoucí oddělení stravovacích služeb jednatel společnosti ínanční ředitel jednatel společnosti edoucí útvaru strategického nákupu pecialista prcjektuvého nákupu EXTEBIIIRS & II'I'ERIDRS Příloha smlouvy o poskytování služeb závodního stravování ze dne 16.2.2011 5. Ceny Zákazník MAGNA E. 8. |. (BOHEMIA) s.r.o. se sídlem: Liberec, Kubelíkova 604, PSČ 460 78 zastoupená generálním ředitelem a jednatelem společnosti a finančním ředitelem ajednatelem společnosti , Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ustí n. L.. oddíl C, vložka 17681 DIČ: CZ 2619 53 48 Bankovní spojení: (dále jen zákazník) a Poskytovatelem služeb závodního stravování Krajská nemocnice Liberec, a.s. Husova 10. 460 01 Liberec _ -' : , ' , ' 1 zastoupena Vedoucí Oddělení stravovacích a rasiauračních služeb _ Spoiečnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ustí n. L.. oddil. vložka 1651 DIČ: 02272 83 933 Bankovní spojení: (dále jen KNL) V Liberci. 30,1.2013 KNL se zavazuje poskytovat služby závodního stravování zaměstnancům výše uvedenému zákazníkovi. dle níže uvedených specifikací a cen. Menu se skládá : nápoje, potévky, přilohový salát nebo ovoce, příloha a hlavní jidlo (minutka. hotový pokrm, nadstandard nebo jídlo dle zásad makrobiotického stravování) Cena Menu se odviii dle výběru hlavníhojídlai MENU 1,2,4 (Hotový poknn): 60,- včetně DPH MENU 3 (Salát): 65.- včetně DPH MENU 5 (Nadstandardx 70,- včetně DPH MENU 6 (Nadstandard plus): 80.- včetně DPH MENU 7 (Pokrm dle zásad makrobiolického stravování): 78,- včetně DPH Dopňkový prodej: Chlazenky pro noční směny: cena 53,- včetně DPH Počet druhů chlazenek v automatu: 8 různých pokrmů. KNL a.s. Jednou ročně uspořádá KNL a.s. akci pro zaměslnance Magna Exteriors & Interiors Bohemia v hodnotě 150 000,-Kč V případě jakýchkoliv změn ve specifikaci stravování musí být oboustranné odsouhlaseny nové ceny. Pokud u prodávajícího dojde ve smluvním období k výraznému zvýšení nákladů na vstupu např. nákupní ceny základních surovin apod., může být zahájeno ze strany prodávajícího jednáni () změně cen. Vypracoval: Změna: OI Strana ! (celkem 2) x\mmm EXTERNRS & Imm Žákazník ' nize bodům: 1, Platební podmínky: Platba proběhne do 30. dne od vystavení faktury 2. Milníky: Cenyjsou platné od: 1. 2.2013 Kantakmi osoby pro firmu KNL a.s. Vedoucí personálního útvaru Ma na Exteriors & Inteliors Bohem.. 51.0, Liberec kontaktni osoba: & a oddělením projektového nákupu Magna Exteňors & Interiors Bohemia. s.r.o. Liberec kontaktní osoby: Za Magna Exteriors & Interiors Bohemia Vedoucí nákupu Vedou aclch služeb gar n ředitel a jednatel společnosti Finanční ředitel a jednatel společnosti W- Změna: 01 Strana 2 (celkem 2) Dodatekř.. 1 ke Smlauvě o poskytování služeb záVodního stravování uzavřené ke dni 16.2.2011 mezi těmito smluvními stranami Krajská nemocnice Liberec, a.s. (dále jen KNL), se 5ídlem: Husova 10, 460 63 Liberec I- Staré město xč: Úgssaaa DIČ: (227283933 jednající/zástupce: _předseda představenstva. zapsaná v obchodním reistříku vedeném Krajským soudem vÚstí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 3 Magna Exteriors &lntcriors (Bohemia) s.r.o. (dále jen zákazník) se sídlem: Liberec, Kubelíkova 604/73 PSČ 460 06 Liberec lv » Rochlice uč: 25195343 DIČ: (126195348 jednající/zástupce': jednatelem zapsanáv obchodním rejstříku Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 17681 Smluvní 5trany se dnešního dne, měsíce a roku dohodly na této změně výše citované smlouvy: |. Změna v čl. 10 Smluvní strany se dohodly na změně vdobě trvání smlouw, a to tak, že smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. _ Nové znění čl. 10.1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Vypovědění smlouvy je možné vždy ke konci kalendářního měsíce, a to i bez uvedenídúvodů. Výpovědní lhůta je 3 měsíce. II. Ostatní ujednání Smlouvy o poskytování služeb závodmho stravování nedotčené tímto Dodatkem č. 1 se nemění a zůstávají v platnosti. Tento Dodatek č. 1 nabývá platnosti a účinností dnem 1.3.2014. Tento Dodatek č. 1 se vyhotovuje v 2 stejnopisech, každá ze smluvních stran obdrží po jednom vyhotovení.