Smlouva o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti KNL č. SZOZO/QQQQQJOO uzavřená na základě výsledku otevřeného zadávacího řízení pro zadání veřejné zakázky: Projektová dokumentace a inženýrská činnost na akci „Rekonstrukce objektu Dětské psychiatrie vč. venkovních úprav“ uzavřená v souladu s ustanovením g 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 1. Krajská nemocnice Liberec, a.s. , Zápis v OR vedeném u Krajského soudu v Ustí nad Labem, oddíl B, vložka 1651 Sídlo: Husova 357/10, 460 01, doručovací: 460 63 Liberec 1 — Staré Město Zgastoupená: předsedou představenstva ICQ: 27283933 DIC: CZZ7283933 Iěankovní spojení: Císlo účtu: na straně jedné (dále jen „Objednatel“) 2. Hlaváček - architekti, s.r.o. Zápis v OR vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 176480 Sídlo: Vítězné náměstí 2/577, 160 00 Praha 6 ngtoupená: ICO: 25926497 DIČ: C225926497 Bankovní spojení: Číslo účtu: na straně druhé (dále jen „Zhotovitel“) Objednatel a Zhotovitel dále též společně označováni jako „smluvní strany“, níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavírají podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tuto smlouvu o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti (dále jen „smlouva“). PREAMBULE VZHLEDEM K TOMU, ŽE (A) Objednatel má zájem na uzavření této smlouvy o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti, jejímž předmětem je vypracování projektové dokumentace a inženýrská činnost do úrovně zajištění stavebního povolení na akci „Rekonstrukce objektu Dětské psychiatrie vč. venkovních úprav“, to vše za podmínek stanovených touto smlouvou a zadávacími podmínkami, které byly podkladem pro zjednodušené podlimitní řízení pro veřejnou zakázku s názvem Projektová dokumentace a inženýrská činnost na akci „Rekonstrukce objektu Dětské psychiatrie vč. venkovních úprav“ vyhlášenou dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen ZZVZ) a zveřejněnou na profilu zadavatele htt s: nen.ni ez.cz rofil KNL dne 23. 10. 2019. Tyto podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou zhotovitele, kterou předložil v zadávacím řízení (dál jen „nabídka“). (B) Zhotovitel je právnickou osobou mající právní osobnost. Zhotovitel má zájem na uzavření této smlouvy o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti, to vše za podmínek Strana 1 (celkem 14) stanovených touto smlouvou a zadávacími podmínkami, které byly podkladem pro v bodě (A) uvedené zjednodušeném podlimitním zadávací řízení (dále jen zadávací podmínky); a (C) Smluvní strany mají zájem uzavřít tuto smlouvu o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti a upravit si tak smluvní vztahy vyplývající ze shora uvedeného, to vše za podmínek stanovených touto smlouvou. BYLO DOHODNUTO NÁSLEDUJÍCÍ: 1. PŘEDMĚT SMLOUVY Předmětem této smlouvy je vypracování kompletní projektové dokumentace všech stupňů a inženýrská činnost do úrovně dokumentace pro provádění stavby pro předmětnou stavbu a definovaný stavební program pro akci „Rekonstrukce objektu Dětské psychiatrie vč. venkovních úprav“. Záměrem investora Krajské nemocnice Liberec, a.s. je celková rekonstrukce spojená snástavbou a případně přístavbou stávajícíhovobjektu Dětské psychiatrie umístěného v samostatném areálu v Liberci Králův Háj v ulici Skolní. Podrobněji je předmět veřejné zakázky vymezen ve výzvě k podání nabídky ve zjednodušeném podlimitním řízení a základních zadávacích podmínkách, které byly zveřejněny na profilu zadavatele htt s: nen.ni ez.cz rofil KNL. 2. SPECIFIKACE PLNĚNÍ 2.1. Projektové práce a inženýrská činnost budou provedeny v následujících fázích: A. Provedení přípravných předprojektových prací > Zaměření stávajícího stavu objektu Zaměření a digitální zpracování stávajícího stavu bude provedeno v M 1:50 a podrobnostech pro všechny další fáze projektu. > Stavebně technický a vlhkostní průzkum obiektu Stavebně technický průzkum bude proveden v rozsahu s cílem ověřit: - Skladby, materiálové parametry, provedení a únosnost nosných konstrukcí. - Skladby a provedení nenosných a dělících konstrukcí. - Ověření hlavních tras rozvodů instalací. - Zjištění vlhkosti a salinity zdiva, zjištění vlhkostní bilance a stanovení zdrojů a příčin vlhkosti. Bude provedeno pouze posouzení nevyžadující zásadní zásahy do objektu. Detailní ověření stavu objektu a případné stavebně konstrukční reakce budou řešeny až při vlastní rekonstrukci, včetně případných dodatků smlouvy. > Radonový grůzkum Radonový průzkum bude proveden ve vnitřních prostorách objektu a současně i ve venkovních plochách pro uvažovanou přístavbu. > Dendrologický průzkum Dendrologický průzkum bude proveden v rozsahu stávající zeleně v areálu Dětské psychiatrie pro následný návrh ošetření a případně kácení a doplnění zeleně. > Geodetické zaměření Předmětem je zpracování výškopisu a polohopisu předmětné části areálu včetně částí pro provedení přípojek inženýrských sítí (Elektro, Vodovod, Kanalizace, Plyn, přípojek slaboproudých rozvodů až do místa připojení) a zaměření souvisejících ploch dotčených úpravami (přilehlá komunikace, vstupy, vjezd, příjezdy k zásobovací rampě, přístup na zahradu). > Inženýrsko geologický a hydrologický průzkum (IGP) Předmětem je zpracování IGP v rozsahu předmětné části areálu a podrobnostech potřebných pro navazující zpracování projektové dokumentace a realizaci stavby a Strana 2 (celkem 14) zejména s ohledem na nezbytné statické posouzení možnosti realizace nástavby a realizovatelnosti přístavby objektu. Objednatel upozorňuje na nezbytné statické ověření únosnosti základových konstrukcí. > Ověření IS Ověření IS u správců veřejných sítí, zapracování jejich podkladů do situace a zapracování areálových IS dle podkladů objednatele. Výstupem bude podkladová situativní mapa s přehledným zpracováním všech ověřených IS v rozsahu potřebném pro provedení všech navazujících sítí (včetně Elektro, Vodovod, Kanalizace, Plyn až do míst zdrojů). B. Zpracování Návrhu stavby INS/ Dokumentace fáze Návrhu stavby bude zpracována pro stanovený stavební program a obsahuje části: > Souhrnná část. > Situace. > Dokumentace objektů včetně vizualizace stavby vpodrobnostech pro projednání v Radě architektů a v Kanceláři architekta města Statutárního města Liberec. > Propočet stavebních nákladů. Návrh stavby bude projednán a odsouhlasen vRadě architektů Statutárního města Liberec. C. Zpracování dokumentace pro vydání společného povolení /DSPO/ > Dokumentace pro vydání společného povolení bude zpracována na podkladě zpracovaného, projednaného a odsouhlaseného Návrhu stavby. > Dokumentace pro vydání společného povolení bude zpracována v rozsahu a členění dle přílohy č. 8 Vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů. > SoučástívDSPO bude i zapracování umístění vybavení stavby včetně potřebného zázemí. Rešení nebude obsahovat detailní interiérové vybavení a vnitřní mobiliář, pouze rámcové rozmístění požadovaného nábytku. D. Zajištění stavebního povolení [inženýrská činnost ke SP/ > Stavební povolení bude zajištěno na podkladě zpracované dokumentace pro vydání společného povolení /DSPO/. > Inženýrská činnost bude provedena včetně projednání a odsouhlasení s dotčenými orgány a stranami. E. Zpracování dokumentace pro provádění stavby [DPS] > Vypracování dokumentace pro provádění stavby dle zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů a dle přílohy č. 13 Vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů. > DPS bude obsahovat všechny potřebné profese. > DPS bude obsahovat i zapracování umístění vybavení stavby včetně potřebného zazeml. > Vypracování soupisu prací, dodávek a služeb. > Vypracování kontrolního rozpočtu. F. Poskytnutí součinnosti v rámci zadávacího řízení (zadávacím řízením se rozumí výběr dodavatele stavby v rámci podlimitní veřejné zakázky) na výběr zhotovitele stavby bez ohledu na opakování tohoto procesu v tomto rozsahu: > Poskytování písemných odpovědí na dodatečné dotazy účastníků kzákladním zadávacím podmínkám ve vztahu k projektové dokumentaci, soupisu prací a to Strana 3 (celkem 14) nejpozději do 2 pracovních dnů po doručení písemné žádosti od Dokladová část bude předána 1x voriginálech nebo ověřených konverzích a 1x vtištěné kopii, současně kompletní složku 1x v digitální formě na CD ve formátech *.pdf. > Dále bude předána ověřená projektová dokumentace pro územní rozhodnutí stavebním úřadem a vydané územní rozhodnutí s vyznačením nabytí právní moci. > Zapracování změn do projektové dokumentace, soupisu prací v souvislosti s dodatečnými informacemi k zadávacím podmínkám, a to nejpozději do 2 pracovních dnů po doručení písemné žádosti od objednatele. > Na výzvu objednatele účast v hodnotící komisi při zadávacím řízení na zhotovitele stavby jako její člen s přísiušnou odborností ve vztahu k předmětu veřejné zakázky s předpokladem maximálně 5 jednání pro každé zadávací řízení, objednatel vyzve zhotovitele k účasti nejméně 3 pracovní dny předem (dále jen „součinnost při zadávacím řízení“). G. Autorský dozor > Provést autorský dozor v tomto rozsahu: účast na kontrolních dnech - předpoklad 1 x týdně po celou dobu realizace stavby - na těchto kontrolních dnech musí být přítomen vedoucí projektového týmu nebo jím pověřená osoba, která bude oprávněna činit závazné závěry. > Učast na kontrolních prohlídkách stavby požadovaných příslušným stavebním úřadem. > Dohled nad dodržením projektu s přihlédnutím na podmínky určené stavebním povolením a poskytováním vysvětlení pro plynulost rekonstrukce. > Operativní zpracování projektové dokumentace k odstranění odchylek mezi provedením stavby a projektovou dokumentací stavby. > Příprava podkladů pro případná změnová řízení, pokud se týkají projektové dokumentace. > Dopracování konstrukcí neobsažených v projektové dokumentaci a to na základě požadavku objednatele i zhotovitele stavby. Toto se netýká dopracování konstrukcí, jejichž nutnost se zjistí po odhalení všech konstrukcí během stavby. > Sledování postupu rekonstrukce z hlediska technologických postupů a z hlediska časového plánu rekonstrukce. (dále jen „autorský dozor“), za předpokladu, že bude stavba realizována. 2.2. Veškeré stupně projektové dokumentace budou zpracovány v rozsahu a členění dle platné právní úpravy v platném znění. 2.3. Každá zjednotlivých činností bude ukončena závěrečným protokolem o ukončení činnosti, protokolem o předání a převzetí stavby, případně protokolem o předání podepsaným oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 2.4. Kvalitativníparametry 2.4.1. Dílo musí být provedeno v souladu se zákonem c. 183/2006 Sb., stavebním zákonem, ve znění pozdějších předpisů, dále s vyhláškou Ministerstva pro „ místní rozvoj,č.r„499/20067„Sb.7, Vo dokumentaci, staveb, ve znění pozdějších, ' předpisů a dalšími platnými právními předpisy a platnými a závaznými normami. 2.4.2. Dílo musí být provedeno v souladu s vyhláškou Ministerstva pro místní rozvoj č. 169/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti vymezení předmětu veřejné zakázky na stavební práce a rozsah soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr, ve znění pozdějších předpisů. 2.4.3. Soupisy prací, dodávek a služeb (oceněné i neoceněné) - všechny objekty, inženýrské objekty a provozní soubory musí být v jednom souboru, včetně Strana 4 (celkem 14) všech položek stavebních nebo montážních prací, dodávek materiálů a služeb, nezbytných pro zhotovení stavebního objektu, inženýrského objektu a provozního souboru. 2.4.4. Soupisy prací, dodávek a služeb budou zpracovány dle jednotného ceníku stavebních prací v aktuální cenové úrovni platné v době vydání ve formě oceněného soupisu prací potvrzeného autorizovaným projektantem a dále také v elektronické podobě formátu *.pdf, *.xm! a *.xls nebo v obdobném výstupu z rozpočtového software. V rozpočtu musí být uveden název použitého jednotného ceníku (cenové soustavy). 2.4.5. V soupisech prací, dodávek a služeb nesmí být uvedeny soubory a komplety. Pokud budou použity vlastní položky, které nejsou definovány v použité cenové soustavě, uvede Zhotovitel jejich přesnou specifikaci a způsob jejich ocenění. Součástí položkového rozpočtu stavby budou také jednotkové ceny stavebních prací, které jsou uvedeny v cenové soustavě. Pokud je jednotková cena uvedená projektantem vyšší než jednotková cena uvedená v cenové soustavě, je nutné rozdíl vysvětlit. 2.4.6. Neoceněný soupis prací, dodávek a služeb musí být ošetřen proti možnému přepsání, odemčeny mohou být pouze buňky, které je účastník povinen vyplnit a soupis musí obsahovat vzorce pro výpočet konečné ceny bez DPH i s DPH (dle platných daňových zákonů a předpisů). 2.4.7. Všechny dokumenty a výkresy musí být podepsány a orazítkovány autorizovanou osobou (včetně soupisu prací, dodávek a služeb). 3. POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN 3.1. Zhotovitel je zejména povinen: 3.1.1. Postupovat při zařizování záležitostí s odbornou péčí dle pokynů objednatele, v souladu s jeho zájmy a v souladu s platnými právními předpisy. 3.1.2. Oznamovat Objednateli všechny okolnosti, které zjistil při zařizování záležitostí a jež mohou mít vliv na pokyny Objednatele. 3.1.3. Upozornit objednatele na nevhodnost jeho pokynů. V případě, že Objednatel i přes upozornění na jeho splnění trvá, je Zhotovitel vodpovídajícím poměru zproštěn odpovědnosti za případně vzniklé vady jím poskytovaných služeb. 3.1.4. Neprodleně informovat objednatele o všech skutečnostech, které by Objednateli mohly způsobit finanční, nebo jinou újmu, o překážkách, které by mohly ohrozit termíny stanovené touto smlouvou a o vadách předaného díla. 3.2. Objednatel je povinen: '3.2L1ÍPředatžhotóýítélí případně dálší informace a 'dok'iádý poř'í'zehé'ý'přůběh'ú té'ťó' " smlouvy. 3.2.2. Poskytovat Zhotoviteli nezbytnou součinnost pro řádné vyřízení záležitostí, které jsou předmětem této smlouvy. 3.2.3. Na vyzvání zhotovitele obstarat majetkoprávní náležitosti potřebné pro vyřízení územního řízení a stavebního řízení (snímek zkatastru nemovitostí, výpis z katastru nemovitostí, ...). Strana 5 (celkem 14) 3.2.4. Objednatel se bude účastnit v průběhu zpracování díla účastnit technických rad, které bude organizovat Zhotovitel a Objednatel na nich bude udílet potřebné pokyny a vysvětlení. 3.2.5. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit sjednanou cenu. 4. DOBA ZHOTOVENÍ DÍLA 4.1. Zhotovitel se zavazuje provést jednotlivé části díla uvedené v čl. 2 této smlouvy takto: Uzavření smlouvy o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti po ukoncenl vyberoveho rlzenl . o , „. . Zahájenípředprojektových prací nejpozdejl do 7 dnu od nabytl ucmnostl smlouvy . v.. l 0 r , v. . Provedení přípravných prací nejpozdejl do 6 tydnu od nabytl ucmnostl smlouvy Zpracování Návrhu stavby /NS/ 233315511 do 7 tydnu od nabytl ucmnostl Zpracování dokumentace pro nejpozději do 8 týdnů od vydání pokynu vydání společného povolení ke zpracování (nejdříve po dokončení IDSPOI NS) Zajištění ., společného povolení stavby IIC ke SP/ Zpracování dokumentace pro provádění stavby /DPS/ dle správních lhůt nejpozději do 10 týdnů od vydání pokynu ke zpracování (nejdříve po dokončení DSPO) Poskytování součinnosti při po celou dobu zadávacího řízení na výběr zadávacím řízení zhotovitele stavby po celou dobu skutečného provádění stavby, předpoklad 12 měsíců, a to i v Provedeníautorského dozoru případě, Že skutečná doba provádění stavby přesáhne předpokládanou dobu stavby 4.2. Jelikož projektová dokumentace, resp. její část bude použita jako příloha žádosti o dotaci v rámci IROP, specifický cíl 2. 3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví, 75. výzva: Deinstitucionalizace psychiatrické péče, může být plnění dle této smlouvy rozděleno na dvě etapy. První etapa bude ukončena předáním dokumentace pro vydání společného povolení, body A — C uvedené ve specifikaci. Pokud objednatel dotaci z IROP získá, vyzve dodavatele k pokračování prací popsaných v bodech D — G uvedených ve specifikaci. Pokud zadavatel dotaci nezíská, oznámí to dodavateli a další práce jiz " nebudou prováděny. „,„w „ „ „ 5. CENA ZA DÍLO A PLATEBNÍ PODMÍNKY 5.1. Cena za dílo je stanovena jako smluvní, pevná, maximální, platná po celou dobu platnosti a účinnosti této smlouvy a činí: Strana 6 (celkem 14) 5.2. 5.3. 5.4. 5.5. A. Provedení přípravných předprojektových 300.000,— 63.000,- 363.000,— prací B. Zpracování Návrhu _ _ stavby /NS/ 200.000,- 42.000, 242.000, C. Zpracování dOkumentace pro 990.000,- 207.900,- 1.197.9oo,- vydání společného ' SP D. Zajištění stavebního povolení /IČ ke SP/ 150.000,- 31.500,— 181.500,- E. Zpracování dokumentace pro provádění stavby /DPS/ 750.000,- 157.500,— 907.500,- F. Poskytnutísoučinnosti v rámci zadávacího 30.000,— 6.300,- 36.300,- řízení G. Auto ký dozor 35 7 500 423.500,— Uvedené ceny jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty ve výši 21 % dle zákona č. 235/2004 o dani z přidané hodnoty v platném znění. V případě změny daňového předpisu bude DPH účtována ve skutečné výši dle zákona 0 dani z přidané hodnoty v platném znění. Zhotovitel je oprávněn fakturovat cenu za plněníjednotlivých částí takto: . Provedení přípravných předprojektových prací . Zpracování návrhu stavby /NS/ . Zpracování dokumentace pro vydání společného povolení /DSPO/ . Zajištění stavebního povolení /IC ke SP/ . Zpracování dokumentace pro provádění stavby /DPS/ . Poskytnutí součinnosti v rámci zadávacího řízení . Autorský dozor Q-nmUanD Jednotlivérdaňové doklady budou vystaveny? na základě předávacího protokolu podepsaného zástupci obou zúčastněných stran. Veškeré faktury - daňové doklady musí obsahovat náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. — o dani zpřidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a Zákonem č. 563/1991 Sb. — o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, a jeho nedílnou součástí budou kopie řádně vyplněného a podepsaného předávacího protokolu. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu - Zpracování projektové dokumentace a inženýrská činnost na akci „Rekonstrukce objektu Dětské psychiatrie vč. venkovních úprav“. Strana 7 (celkem 14) 5.6. 5.7. 5.8. 5.9. 5.10. 5.11. Splatnost daňových dokladů bude 30 dnů od doručení objednateli. Faktury vystavené zhotovitelem musí mít náležitosti dle z.č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude obsahovat správné údaje či bude neúplný, je Objednatel oprávněn daňový doklad vrátit do data jeho splatnosti zhotoviteli. Zhotovitel je povinen takový daňový doklad opravit, aby splňoval podmínky stanovené v této smlouvě a příslušných právních předpisech. V případě opravy daňového dokladu počíná běžet nová lhůta splatnosti od data řádného doručení opraveného daňového dokladu objednateli. V případě, že dojde ke zrušení nebo odstoupení od této smlouvy z důvodů na straně Objednatele, bude Zhotovitel práce rozpracované ke dni zrušení nebo odstoupení fakturovat objednateli ve výši vzájemně dohodnutého rozsahu vykonaných prací podílem zdohodnuté ceny pro jednotlivé části díla uvedené v článku 2 této smlouvy. Pro případ, že Zhotovitel je, nebo se od data uzavření smlouvy do dne uskutečnění zdanitelného plnění stane na základě rozhodnutí správce daně „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení 5 106a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů, souhlasí Zhotovitel stím, že mu Krajská nemocnice Liberec, a. s. uhradí cenu plnění bez DPH a DPH vpříslušné výši odvede za nespolehlivého plátce přímo příslušnému správci daně. Vsouvislosti s tímto ujednáním nebude Zhotovitel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a. 5. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a. s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. Zhotovitel rovněž souhlasí s tím, že v případě, že bude požadovat úhradu (zcela nebo zčásti) bezhotovostním převodem na jiný účet, než je účet, který je zveřejněn správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup (5109 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů), uhradí mu Krajská nemocnice Liberec, a. 5. cenu plnění bez DPH a DPH v příslušné výši odvede přímo příslušnému správci daně. Vsouvislosti stímto ujednáním nebude Objednatel vymáhat od Krajské nemocnice Liberec, a. 5. část z ceny plnění rovnající se výši odvedeného DPH a souhlasí s tím, že tímto bude uhrazena část jeho pohledávky, kterou má vůči Krajské nemocnici Liberec, a. s., a to ve výši rovnající se výši odvedené DPH. 6. KOORDINACE A KONTROLA PROVÁDĚNÍ PLNĚNÍ 6.1. 6.2.7 6.3. Zhotovitel se zavazuje spolupracovat při plnění této smlouvy 5 kontaktní osobou, uvedenou v bodu 9.2. této smlouvy, a je povinen provádět dílo s ohledem na její stanoviska. Zhotovitel se zavazuje umožnit provedení kontrolyr prováděnírplnění Objednatelj, popř. dalším oprávněným osobám, a za tím účelem vytvořit potřebné podmínky a nezbytnou součinnost. Za účelem kontroly provádění díla bude Zhotovitel a Objednatel průběžně konzultovat přípravy projektové dokumentace (ve všech stupních). Objednatel je oprávněn při konzultacích dávat připomínky či požadavky na doplnění ze strany Objednatele. Zhotovitel se zavazuje zapracovat všechny požadavky Objednatele, vyplývající z provedených konzultací, pokud nebudou v rozporu s platnými právními předpisy. Zhotovitel je povinen na to objednatele upozornit, jestliže Strana 8 (celkem 14) 6.4. 6.5. 6.6. mohl tento rozpor s platnými právními předpisy zjistit při vynaložení odborné péče. Konzultace budou probíhat vmístě sídla Objednatele, a to minimálně třikrát vprůběhu plnění díla, pokud Objednatel písemně Zhotoviteli nesdělí, že na provedení některé konzultace netrvá. Konkrétní termíny koordinačních schůzek určí vždy Objednatel s tím, že termín konání konzultace musí oznámit Zhotoviteli vždy nejméně 1 týden před jejím konáním. O proběhlé konzultaci bude proveden písemný zápis. Zjistí-li se při kontrole, že Zhotovitel porušuje své povinnosti vyplývající z této smlouvy, může Objednatel požadovat, aby Zhotovitel zajistil nápravu a prováděl plnění řádným způsobem. 7. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ 7.1. 7.2. 7.3. 7.4. 7.5. Místem předání a převzetí je sídlo Objednatele. Zhotovitel se zavazuje předat Objednateli řádně provedené dílo postupně po jednotlivých fázích v počtu a formě uvedených v odst. 7.5. Za řádně provedené dílo se považuje dílo dokončené, tj. způsobilé sloužit Objednateli k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, a které Zhotovitel předá Objednateli vdohodnutých termínech dle čl. 4 této smlouvy, na dohodnutém místě a bez vad. 0 předání se sepíše předávací protokol. Zhotovitel se zavazuje předat spolu s dílem všechny doklady nebo jiné dokumenty, které Objednatel potřebuje k užívání díla v souladu s účelem vyplývajícím z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, nebo které požadují právní předpisy. Zhotovitel se zavazuje dílo Objednateli dodat v tomto počtu vyhotovení: Cást Počet a forma vyhotovení A. 3 výtisky tištěné formy a 1 vyhotovení v digitální formě na CD ve zdrojových formátech *.dwg, *.doc & souhrnně ve formátu * .pdf B. 3 výtisky tištěné formy a 1 vyhotovení v digitální formě na CD ve zdrojových formátech *.dwg, *.doc a souhrnně ve formátu *.pdf C. 3 výtisky tištěné formy a 1 vyhotovení v digitální formě na CD ve zdrojových formátech *.dwg, *.doc a souhrnně ve formátu *.pdf D. Dokladová část z projednání DSPO a vydaných rozhodnutí a povolení bude předána 1x,v originálech neboověřených konverzích a 1x v tištěné kopii, současně kompletní složku 1x v digitální formě na CD ve formátech *.pdf. Dále bude předána ověřená projektová dokumentace pro stavební povolení stavebním úřadem a vydané stavební povolení s vyznačením nabytí právní moci. E. Předání v 6 výtiscích tištěné formy a v jednom vyhotovení v digitální formě na CD ve zdrojových formátech *.dwg, *.doc a souhrnné ve formátu *.pdf. Neoceněný výkaz výměr bude součástí dokumentace v tištěné formě, v digitální formě bude na CD předáno ve formátu *.pdf Strana 9 (celkem 14) 7.6. a *.xls. Všechny buňky soupisu prací ve formátu *.xls* budou ošetřeny proti možnému přepsání (uzamčeny), kromě buněk pro vepsání jednotkových cen. Soupis prací bude obsahovat všechny potřebné vzorce pro výpočet konečné ceny bez DPH i s DPH (dle platných daňových zákonů). Oceněný výkaz výměr bude předán ve 2 výtiscích tištěné formy a v jednom vyhotovení v digitální formě na CD ve formátu *.pdfa *.xls. Oceněný výkaz bude předán mimo paré doku mentace. F. se nepředává G. se nepředává Objednatel se zavazuje provést prohlídku předaného díla nejpozději do 20 pracovních dnů ode dne jeho předání a v této lhůtě oznámit Zhotovíteli případné výhrady k předanému dílu. Pokud Objednatel v uvedené lhůtě oznámí zhotoviteli, že nemá výhrady, nebo žádné výhrady neoznámí, má se za to, že Objednatel dílo akceptuje bez výhrad a že dílo převzal. Tato skutečnost se však nikterak nedotýká možnosti uplatnění vad skrytých, které se projeví až později a Objednatel je nemohl při běžné péči a jeho odbornosti v uvedené lhůtě rozpoznat. Pokud Objednatel zjistí, že předané dílo trpí vadami, pro které dle jeho názoru lze dílo užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díla obvyklý, oznámí zhotoviteli, že dílo akceptuje s výhradami. v takovém případě se má za to, že Objednatel dílo převzal. Nelze-li dle názoru Objednatele dílo pro jeho vady užívat k účelu vyplývajícímu z této smlouvy, popř. k účelu, který je pro užívání díia obvyklý, oznámí zhotoviteli, že dílo odmítá. V takovém případě se má za to, že Objednatel dílo nepřevzal. Nepřevzaté dílo vrátí Objednatel zpět zhotoviteli, umožňuje—Ii to povaha věci a nedohodnou-Ii se smluvní strany jinak. s. VLASTNICKÉ PRÁVO A PRÁVO UŽITÍ 8.1. 8.2. 8.3. Objednatel nabude vlastnické právo k veškerým výstupům, které vzniknou realizací předmětu smlouvy, a to okamžikem předání a převzetí v souladu s touto smlouvou. Objednatel bude veškeré výstupy vzniklé realizací předmětu této smlouvy užívat za účelem provedení stavby včetně výběru dodavatele stavby. V případě, že výsledkem činnosti zhotovitele je dílo podléhající ochraně dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů, získává Objednatel veškerá práva související s ochranou duševního vlastnictví vztahující se k dílu, a to v rozsahu nezbytném pro jeho řádné užívání po celou dobu trvání příslušných práv. Objednatel od zhotovitele zejména získává k takovému dílu nejpozději dnem jeho předání a převzetí veškerá majetková prava. 9. KONTAKTNÍ osoav 9.1. 9.2. Zhotovitel tímto prohlašuje, že je jednáním ve věcech technických pověřen: tel.: e—mail: Objednatel tímto prohlašuje, že je jednáním ve věcech technických pověřen: vedoucí odd. investic tel. Strana 10 (celkem 14) e-mail.: nebo jím pověřený pracovník. 10. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUČNÍ DOBA 10.1 Zhotovitel odpovídá za to, že předmět díla (čl. 1 a 2 této smlouvy) bude mít vlastnosti obvyklé ve smyslu platných právních předpisů. 10.2. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku na zhotovené dílo 60 měsíců ode dne předání jednotlivých částí díla. 10.3. Reklamace vad budou uplatněny písemně na adresu: vítězné náměstí 2/577, 160 00 Praha 6e 10.4. Zhotovitel prohlašuje, Že má pro případ způsobené škody sjednáno pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou v souvislosti s výkonem své činnosti, které bude udržovat po celou dobu plnění dle této smlouvy a po celou záruční dobu, a to ve výši minimálně 2,5 mil. Kč. Zhotovitel je na Žádost Objednatele povinen předložit doklad o existenci pojištění ve lhůtě stanovené objednatelem. 10.5. Pokud by Zhotovitel nebyl během výše uvedené záruční doby schopen plnit své závazky plynoucí ze záruky, bude hodnota zbývající poskytnuté záruky oceněna příslušným znalcem voboru a výsledná částka bude následně vedena jako pohledávka Objednatele vůči zhotoviteli. 10.6. Pro případ vady dojednávají smluvní strany právo Objednatele požadovat a povinnost zhotovitele poskytnout bezplatné odstranění vady. Možnost jiného ujednání není vyloučena. Zhotovitel se zavazuje odstranit případné vady bez zbytečného odkladu po uplatnění písemné reklamace Objednatelem. 10.7. Zhotovitel neodpovídá za vady stavby zhotovené dle předmětu této smlouvy, pokud došlo ke změně zásadních skutečností bez odsouhlasení zhotovitelem. 10.8. Zhotovitel se zavazuje zapracovat případné připomínky 2 územního a stavebního řízení do dokumentace. 10.9. Zhotovitel odpovídá objednateli za škody způsobené nesplněním povinností vyplývajících z této smlouvy. Pokud by Objednateli v důsledku porušení povinností zhotovitelem byla udělena ze strany jakéhokoli orgánu jakákoli sankce, zavazuje se Zhotovitel k její úhradě v plné výši, a to do 30 dnů od doručení výzvy ze strany Objednatele. v případě pochybností se má za doručeno třetím dnem po odeslání. 10.10. Zhotovitel odpovídá za pohyb svých zaměstnanců. Dále odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob zúčastněných na plnění předmětu díla a dodržování předpisů o požární ochraně. Při zahájení prací zabezpečí Zhotovitel proškolení těchto osob. 10.11. Zhotovitel je povinen vyšetřit pracovní úrazy svých zaměstnanců, které vznikly při provádění díla, sepsat a zaslat příslušným orgánům. 11. SMLUVNÍ POKUTY 11.2. V případě, že Zhotovitel nepředá kteroukoliv projektovou dokumentaci v dohodnutý čas na dohodnutém místě, zavazuje se objednateli uhradit smluvní pokutu za každý jednotlivý případ ve výši 0,5 % z ceny za plnění včetně DPH sjednané v článku 5 za každý započatý den prodlení. Strana 11 (celkem 14) 11.3. 11.4. 11.5. 11.6. 11.7. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vady kterékoliv projektové dokumentace ve lhůtě stanovené touto smiouvou se Zhotovitel zavazuje Objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny za plnění včetně DPH sjednané v článku 5 za každý započatý den prodlení a jednotlivou vadu. V případě, že Zhotovitel nedodrží jakékoli další termíny vyplývající z této smlouvy nebo stanovené Objednatelem na základě této smlouvy, zavazuje se uhradit objednateli smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny za plnění včetně DPH sjednané v článku 5 za každý započatý den prodlení. Zhotovitel uhradí Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč při neúčasti na kontrolních dnech. Objednatel uhradí Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,05% za každý den prodlení lhůty splatnosti z přísiušné platby. Splatnost smluvní pokuty je 30 dnů od doručení výzvy k úhradě. 12. PROHLÁŠENÍ ZHOTOVITELE 12.1. 12.2. Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že > o všech důvěrných informacích týkajících se obchodní, technické či výrobní povahy (s výjimkou informací všeobecně nebo veřejně známých nebo informací poskytnutých s předchozím písemným souhlasem Krajské nemocnice Liberec, a.s.) a > o všech osobních a citlivých údajích (zejména dle příslušných ustanoveními Nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679 („GDPR“), zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a dle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách), o kterých se dozví (resp. jeho zaměstnanci nebo třetí osoby, které používá k plnění svých povinností) v souvislosti s touto smlouvou o výpůjčce, se zavazuje dodržovat mlčenlivost dle platných právních předpisů. Tyto informace se zavazuje nezneužít, neumožnit k nim přístup třetím osobám, nepoužít je ve prospěch vlastní ani ve prospěch třetích osob, a to ani po ukončení této smlouvy. Pokud by Zhotovitel, resp. jeho zaměstnanci nebo třetí osoby, které využije k plnění svých činností, porušili závazek uvedený v odst. 12.1. této smlouvy, je Zhotovitel povinen k náhradě způsobené škody a k úhradě smluvní pokuty ve výši 100.000,- Kč za každý zjištěný případ. Smluvní strany výslovně vylučují použití 5 2050 občanského zákoníku. 13. ODSTOUPENÍ 0D SMLOUVY 13.1. 13.2. Objednatel je oprávněn odstoupit bez jakýchkoliv sankcí od smlouvy v případě, že budou zastaveny či přerušeny práce na díle, , a)„Zhotovitelr postupuje přirprovádění díía v rozporu s právnímiratechnickýmiw předpisy a normami, b) Zhotovitel postupuje při provádění díla v rozporu s ujednáními této smlouvy; V případě odstoupení od smlouvy je Zhotovitel povinen předat objednateli dosud provedené práce i nedokončené části díla do 10 kalendářních dnů ode dne účinnosti odstoupení od smlouvy. 0 předání a převzetí bude vyhotoven protokol, který podepíší Objednatel i Zhotovitel, součástí tohoto protokolu bude také výkaz skutečně provedených prací. Strana 12 (celkem 14) 13.3. 13.4. V případě přerušení nebo zastavení prací zašle Objednatel tento požadavek Zhotoviteli písemně. Zhotovitel k datu doručení tohoto požadavku zastaví práce na předmětu smlouvy a na základě společného zápisu 0 stupni rozpracovanosti Objednatel uhradí částku dle výkazu skutečně provedených prací. Odstoupení musí být písemné, odůvodněné, účinné se stává okamžikem doručení druhé smluvní straně, v případě pochybností se má za doručené třetím dnem po odeslání. 14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 14.1. 14.2. 14.3. 14.4. 14.5. 14.6. 14.7. 14.8. 14.9. Smluvní strany se zavazují vzájemně a řádně se informovat o všech podstatných skutečnostech, které mohou mít vliv na plnění dle této smlouvy a současně vyvinout potřebnou součinnost k plnění této smlouvy. Případné spory vzniklé z této smlouvy budou řešeny podle platné právní úpravy věcně a místně příslušnými orgány Ceské republiky. Tato smlouva o poskytnutí projektové a inženýrské činnosti je vyhotovena ve třech stejnopisech s platností originálu, přičemž Zhotovitel obdrží jeden výtisk a Objednatel obdrží dva výtisky. Obsah této smlouvy je možné měnit jen písemnými dodatky, podepsanými statutárními zástupci smluvních stran. Nedílnou součástí této smlouvy jsou veškeré přílohy uvedené vtextu této smlouvy či vtextu případných Dodatků k této smlouvě. Zhotovitel prohlašuje a svým podpisem této smlouvy stvrzuje, že zboží odpovídá všem platným právním předpisům a normám. Zhotovitel si je vědom veřejnoprávního charakteru Objednatele a povinností z toho plynoucích. Tato smlouva musí být vsouladu s g 219 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek zveřejněna na profilu zadavatele. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti vložením do Registru smluv. Zhotovitel je srozuměn s tím, že Objednatel je povinným subjektem dle zákona č. 340/2015 Sb. o registru smluv a je si vědom toho, Že tato smlouva (případně Dílčí smlouvy, uzavřené dle této smlouvy, pokud budou naplněny podmínky pro jejich zveřejnění dle zákona o registru smluv), podléhají režimu povinného zveřejňování dle tohoto zákona. Zveřejnění smlouvy, event. Dílčí smlouvy bude zajišťovat Objednatel. , 14.719.ÍZhotwor\/itel prohlašuje, že žádná informace uvedená v této smlouvě včetně přírlorhyý není předmětem obchodního tajemrštýí'ýe smysÍu 537504 'O'bčans'ké'horzákoníku. 14.11.Vzhledem k veřejnoprávnímu charakteru Objednatele Zhotovitel výslovně souhlasí se zveřejněním smluvních podmínek obsažených v této smlouvě v rozsahu a za podmínek vyplývajících z příslušných právních předpisů (zejména zák. č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění). 14.12.Vztahy smluvních stran v této sm1ouvě neupravené se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů a dalších obecně závazných předpisů platných v CR. Strana 13 (celkem 14) 14.13.Je—|i některé zustanovení této smlouvy neplatné, odporovatelné nebo nevynutitelné či stane—li se takovým vbudoucnu, nedotýká se to platnosti případně vynutitelnosti ustanovení ostatních, pokud zpovahy ustanovení nevyplývá, že tuto část nelze od ostatního obsahu této smlouvy oddělit. Smluvní strany se pro tento případ zavazují vadné ustanovení bezodkladně nahradit bezvadným, které bude v nejvyšší možné míře odpovídat obsahu a účelu vadného ustanovení. 14.14.Sm|uvní strany prohlašují, že tuto smlouvu uzavřely na základě vážné a svobodné vůle, nikoliv v tísni za nápadně nevýhodných podmínek, ani nebyla jiným způsobem vynucena, dále prohlašují, že tuto smlouvu pečlivě pročetly, jejímu obsahu zcela porozuměly a bezvýhradně s ním souhlasí a na důkaz toho připojují své vlastnoruční podpisy. V Liberci, dne — 5 412- 2020 V Praze, dne 23 01. 2029 Zhotovitel předšeda představenstva Strana 14 (celkem 14)